Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica
 Ce componenta e asta si ce ziceti...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila
 Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K
 Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...
 

Joc de carti open-source - colaborare doritori, cu premiu

- - - - -
  • Please log in to reply
175 replies to this topic

#19
dani.user

dani.user

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,239
  • Înscris: 24.02.2007
Cruce

#20
IonutYo

IonutYo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 285
  • Înscris: 30.07.2013
Ce spuneti de macaua?

#21
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,445
  • Înscris: 10.08.2005
Zic sa ramanem la Cruce

#22
vlad2991

vlad2991

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 594
  • Înscris: 11.12.2013
In ce ani se juca cruce??? Eu in copilarie n-am auzit de cruce :D.
http://www.calificat...boi-a12343.html

Edited by vlad2991, 26 December 2013 - 15:38.


#23
Gady_paul

Gady_paul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,421
  • Înscris: 12.01.2008
Cruce nu e un soi de whist in 4?

#24
dani.user

dani.user

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,239
  • Înscris: 24.02.2007
Nu stiu ce-i whist sau macaua, dar cruce e ca 66, dar in 4

#25
dcrysty23

dcrysty23

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 202
  • Înscris: 25.06.2012
Da...Cruce e fix 66 din cate stiu eu.Diferenta era ca se juca pe echipe...se folosesc carti dinalea unguresti,nu de poker.

#26
repp4radu

repp4radu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 459
  • Înscris: 14.01.2010
Dupa cum ati scris, cruce este un joc asemanator cu whist, cu cateva mici exceptii care vor fi evidentiate mai jos. Incep astfel descrierea jocului de cruce cu elementele sale:

Pachetul de carti

Este format din 24 de carti diferite impartite astfel:
  • 4 culori a caror denumire variaza in functie de zona in care veti juca cruce. Eu le stiu sub urmatoarea denumire: duba, verde(sau frunza), ghinda si rosu(sau inima rosie). Nici una din aceste culori nu este momentan superioara alteia.
  • 6 valori in cadrul fiecarei culori: II(doiar), III(treiar), IV(patrar), IX(nouar), X(zaca) si A(as)
Masa de joc

Numarul de jucatori prezenti la masa de cruce nu este fix. Acest joc se poate desfasura in 2, 3 sau 4 jucatori. In primele 2 cazuri, jucatorii sunt pe cont propriu(singuri in echipa vom spune, pentru a putea vorbi mai apoi de echipa cand vom vorbi despre scor), iar in cazul jocului in 4, jucatorii pozitionati diametral opus la masa formeaza echipe.

Jocul

Un joc de cruce(este posibil ca pe viitor sa folosesc si denumirea de cruceas) este format din mai multe ture si se incheie cand una din echipele prezente la masa de joc atinge un anumit scor. Scorul acesta este stabilit la inceputul meciului si este de regula una dintre valorile: 11, 15 sau 21. Pentru incheierea unui joc este necesar ca diferenta dintre jucatorul care a depasit limita de puncte si urmatorul jucator(in ordinea descrescatoare a punctajelor) sa fie de minim 2 puncte. In caz contrar se va continua jocul pana cand aceasta conditie va fi indeplinita.

Tura

O tura se desfasoara in urmatoarele etape:
  • Impartirea cartilor in maini de catre dealer. In jocul de zi cu zi(cand jucatorii chiar stau la masa, exista posibilitatea ca un jucator sa taie sau sa bata cartile, lucru neesential in varianta pe calculator a jocului)
  • In cazul jocului cu 4 jucatori(joc in 4 il voi numi de acum incolo) se vor imparti 6 carti fiecarei persoane
  • In cazul jocului in 3, fiecare persoana va primi 8 carti.
  • In cazul jocului in 2, situatia este putin mai complicata: fiecare jucator va primi 8 carti, iar 8 carti vor fi plasate pe masa, fara a fi vazute de jucatori.
  • Licitatia incepand de la primul jucator care a primit cartile, in sens trigonometric, catre dealer(astfel dealer-ul este ultimul). Vom explica in detaliu licitatia imediat
  • Dupa terminarea licitatiei se incepe jocul efectiv. Castigatorul licitatiei este cel care va alege tromful(mai multe detalii despre tromf imediat) si da prima carte(obligatoriu prima carte data va fi tromf)
  • Dupa fiecare mana jucata cel care castiga mana este cel care va incepe mana urmatoare dand o carte jos.
  • Cand jucatorii raman fara carti(a se observa ca fata de alte jocuri, aici acest numar este fix pentru un numar fix de jucatori) se stabileste scorul si se acorda punctele.
  • Se trece la urmatoarea tura pana cand jocul ia sfarsit.

Licitatia

Fiecare jucator spune cate crede ca va face(stiu ca vi s-ar putea parea ca lipseste ceva dupa "cate", dar nu lipseste nimic). Cel care zice cele mai multe pana la final, castiga licitatia. Acum sa vedem ce inseamna sa faci: pas, una, doua, etc.

Pentru fiecare punct este necesara acumularea a 33 de puncte. Astfel ca sa faceti una aveti nevoie de 33 de puncte, pentru doua - 66 de puncte, trei - 99, patru - 132, cinci - 165, sase - 198(desi sunt destul de increzator ca nu veti face 6 vreodata)

In cazul in care echipa care a castigat licitatia nu strange un numar suficient de puncte pentru a isi satisface pariul, la scor acestea se vor scadea. Voi da cateva exemple pentru a clarifica totul:

Sa zicem ca jucam in 4, iar scorul pana la tura curenta este 4 - 8. Licitatia este castigata de un membru al primei echipe care a zis doua. La finalul turei, prima echipa reuseste sa acumuleze un total de numai 64 de puncte, iar cea de-a doua echipa, restul de 56 de puncte. Scorul in urma rundei va fi 2 - 9.

Sa zicem ca ne continuam jocul in 4 lasat la scorul de 2 - 9 si acelasi jucator al primei echipe castiga licitatia cu doua. La finalul turei, se numara punctele si prima echipa a acumulat 102 puncte, iar cea de-a doua 18. Scorul va fi 5 - 9 (A se observa diferenta fata de whist unde daca nu faci exact cat ai licitat, iei minus, si toti jucatorii au pariurile lor, neexistand un singur pariu pentru fiecare tura).

Scorul

In principal este destul de intuitiv:
  • Doiarul valoreaza 2 puncte
  • Treiarul valoreaza 3 puncte
  • Patrarul, 4 puncte
  • Nouarul, 0(da, ati citit bine ZERO) puncte
  • Zaca, zece puncte
  • Asul, 11 puncte
Mai exista si unele combinatii de carti care pot aduce puncte in plus. Daca un jucator are in mana un treiar si un patrar la aceeasi culoare, acestea formeaza un anunt. Acesta valoreaza 20 sau 40 de puncte. 40 de puncte este valoarea anutului de tromf, iar toate celelalte anunturi valoreaza 20 de puncte. Pentru a anunta un anunt este necesar ca jucatorul care il detine sa dea primul si sa puna pe masa unul dintre cele doua elemente componente(ori treiarul ori patrarul)

Mana

Inca nu am stabilit ce este lumea obligata sa dea jos.

Vom trata separat cazul jocului in doi. Momentan ne referim doar la jocurile in trei sau in patru.

Cand un jucator pune jos o carte de valoare V si culoare C, toti ceilalti jucatori sunt obligati sa dea o carte de culoare C. In cazul in care un jucator nu are o carte de culoare C el este obligat sa dea tromf. In cazul in care nici tromf nu are, el poate da orice culoare jos.

O alta regula este marirea. Consideram V cea mai mare valoare de pe masa la un moment dat. Jucatorul care este la rand este obligat sa dea jos o carte cu valoarea V' > V, in cazul in care detine o astfel de carte. In caz contrar, el poate da orice. In cazul in care s-a jucat tromf, lucrurile se complica putin.

Sa presupunem ca sunt al treilea jucator care da. Primul jucator a dat un patrar de duba(duba nu este tromf. Tromf este verde, sa zicem). Eu am in mana asul si doiarul de duba. In mod normal as fi obligat sa dau asul. Totusi, al doilea jucator nu are duba si este obligat sa dea cu tromf(verde) si pune jos treiarul de verde. In acest moment regula maririi pentru cartile de duba inceteaza, iar eu voi putea sa dau doiarul de duba. Este randul celui de-al patrulea jucator. Nici el nu are duba in mana, dar are in mana doiarul si patrarul de verde(tromf), deci este obligat conform regulii maririi sa ia mana, dand patrarul de verde.

O formulare mai intuitiva a acestei reguli ar suna asa: La fiecare moment, jucatorul care este la rand, are obligatia, daca poate, sa dea o carte care sa ii asigure luarea mainii(bineinteles, el considera doar cartile expuse pana la el).

Cine ia mana?

In cazul in care nu s-a jucat tromf, mana este luata de persoana care a dat cartea cu valoarea cea mai mare, avand culoarea primei carti jucate(degeaba dau eu as de ghinda<ghinda nu e tromf in exemplul de fata>, daca prima carte jucata a fost duba, ca nu iau mana).

In cazul in care s-a jucat tromf, jucatorul care a dat tromful de valoarea cea mai mare castiga mana.

Cand o mana este castigata de o echipa, valoarea tuturor cartilor din acea mana se aduna la punctajul echipei. A se mentiona ca fiecare tura este inceputa cu punctaj 0 de toate echipele.

Cine ia mana este si cel care va incepe urmatoarea mana.

Jocul in doi

In cadrul jocului in doi, atata timp cat sunt carti jos, obligatia de a da la culoare sau de a mari cartea de jos nu se respecta. Dupa fiecare mana jucata, fiecare jucator ia cate o carte de jos.

Cred ca am cam spus tot ce era de spus si e timpul sa identificam niste notiuni cheie:
Joc
Masa de joc
Jucator
Scor
Tura
Mana(totalitatea cartilor pe care le are jucatorul in mana la un moment dat)
Licitatie
Mana(din nou mana, dar cu sens diferit. Aici ne referim la notiunea explicata anterior<cea cu cartile puse pe masa>. Cred ca le vom deosebi fara probleme din context)
Tromf

Acum voi incerca un rezumat al celor de mai sus

La un joc de cruce se joaca atatea ture pana cand o echipa poate fi declarata castigatoare. In cadrul fiecarei ture, un jucator primeste un anumit numar de carti in mana, acest numar depinzand de numarul de jucatori aflati la masa de joc. Dupa ce toti jucatorii si-au vazut cartile, are loc licitatia, castigata de cel care liciteaza cele mai multe. Castigatorul licitatiei alege tromful si este cel care incepe prima mana. Se joaca un numar fix de maini, numar egal cu numarul cartilor primite de fiecare jucator la impartirea cartilor. La finalul tuturor mainilor se numara punctele si se actualizeaza scorul.

Sfarsit!

Sper ca am explicat destul de clar si imi cer scuze pentru eventualele greseli de formulare/scriere, dar nu am avut rabdare sa recitesc tot ce am scris mai sus :)

#27
OriginalCopy

OriginalCopy

    I'm harmful, fear me please! :))

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,268
  • Înscris: 10.08.2006

View Postdani.user, on 26 decembrie 2013 - 14:44, said:

Cine "sparge gheata"? Posted Image
Nu cred că vei găsi oameni, deşi te oferi să îi îndrumi gratuit, să înveţe meserie, practic, nu teoria din şcoli.

În primul rând, au probleme cu înţelegerea postării #1:

View Postdcrysty23, on 26 decembrie 2013 - 15:03, said:

Ce tip de joc de carti se va creea?

După cum ţi-am spus, vei avea de furcă cu conducerea: românii nu sunt obişnuiţi să colaboreze democratic, preferă bocanci comunistoizi în locuri întunecate.

#28
dani.user

dani.user

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,239
  • Înscris: 24.02.2007
Ai dreptate, insa incerc sa gasesc metode pentru a "overcome" treaba asta.

Acum ca s-a descris jocul, urmatorul pas ar fi sa identificam ce structuri de date (din perspectiva calculatorului, a C-ului) ar fi necesare pentru a memora informatiile de mai sus si ce functii ar fi necesare pentru a descrie interactiunile.

Ex:
"Jucator" are un "nume" (sir de caractere), face parte dintr-o "echipa" (pointer spre "Echipa")
Functia AdaugaJucator(Echipa* echipa, Jucator*) adauga un jucator la o echipa.

Vreau sa pun accent pe SRP (Single Responsibility Principle), adica fiecare functie trebuie sa faca un singur lucru, sa existe un singur motiv de ce cineva ar dori sa modifice o functie. Astfel vor rezulta multe functii, de dimensiuni mici, si nu un main() pentru intreg jocul.

#29
OriginalCopy

OriginalCopy

    I'm harmful, fear me please! :))

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,268
  • Înscris: 10.08.2006
De ce nu faceţi deja un repo unde adaugi participanţii care să documenteze deja jocul şi ce mai e de documentat?

E o încălzire bună pentru colaborare.

#30
repp4radu

repp4radu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 459
  • Înscris: 14.01.2010
Eu sunt confuz in legatura cu o chestie. Cum poti avea tipul de data Echipa si Jucator? Poti crea in C clase? OOP nu apare doar in C++?

#31
OriginalCopy

OriginalCopy

    I'm harmful, fear me please! :))

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,268
  • Înscris: 10.08.2006
typedef struct.

O  clasă în C++ nu e "nimic altceva" decât o structură cu date şi pointeri la funcţii.

#32
dani.user

dani.user

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,239
  • Înscris: 24.02.2007
Fac si repo-ul in seara asta.
O dilema: numele functiilor/structurilor de date sa-l las in romana pentru simplitate, sau sa-l cer in engleza, ca in orice soft ce se respecta?

#33
repp4radu

repp4radu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 459
  • Înscris: 14.01.2010
Mersi Posted Image

LE Ce-i ala repo?

Edited by repp4radu, 26 December 2013 - 21:27.


#34
OriginalCopy

OriginalCopy

    I'm harmful, fear me please! :))

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,268
  • Înscris: 10.08.2006

View Postdani.user, on 26 decembrie 2013 - 21:26, said:

Fac si repo-ul in seara asta.
O dilema: numele functiilor/structurilor de date sa-l las in romana pentru simplitate, sau sa-l cer in engleza, ca in orice soft ce se respecta?
Totul în engleză.

Experienţă personală: am avut de-a face cu nişte servicii SOAP în slovenă. Pfff, ce dureri de cap m-au luat.

View Postrepp4radu, on 26 decembrie 2013 - 21:27, said:


LE Ce-i ala repo?

View Postdani.user, on 24 decembrie 2013 - 17:49, said:

    Codul ar urma sa fie stocat pe github, astfel invata lumea ce-i un Version Control System

Obişnuieşte-te să citeşti cu atenţie ce ţi se spune şi să întrebi cât mai din timp tot ce nu ştii.

#35
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,445
  • Înscris: 10.08.2005

View Postdani.user, on 26 decembrie 2013 - 21:15, said:

Ex:
"Jucator" are un "nume" (sir de caractere), face parte dintr-o "echipa" (pointer spre "Echipa")
Functia AdaugaJucator(Echipa* echipa, Jucator*) adauga un jucator la o echipa.
"Pachetul" este format din carti (vector de structura carte)
Spoiler

Edited by MarianG, 26 December 2013 - 21:43.


#36
OriginalCopy

OriginalCopy

    I'm harmful, fear me please! :))

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,268
  • Înscris: 10.08.2006

View PostMarianG, on 26 decembrie 2013 - 21:36, said:

"Pachetul" este format din carti (vector de structura carte)
Not so fast. Codul e marginal, va veni la urmă. Aveţi de stabilit modelul de dezvoltare, coding standard, aveţi nevoie de un timp să vă "cunoaşteţi", să vă organizaţi canalele de comunicare.

Codul e chiar "ultima provocare" pe care o aveţi. Mai întâi trebuie să documentaţi totul.

De exemplu, nici nu ştiţi cine va participa - aveţi nevoie măcar de 2-3 membri de bază (dani.user sau alţii care vă vor îndruma, poate şi eu, nu se pun).

Din experienţele mele, aceşti factori netehnici sunt foarte importanţi. Mult mai importanţi de cât crezi Posted Image

Dacă te grăbeşti, mai târziu vei avea o echipă dezbinată în care fiecare trage de sfoară într-o altă direcţie. Şi uite aşa nu veţi finaliza proiectul.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate