Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...
 Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...
 explicatie montaj breadboard

3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...

Succesiune - mostenire apartament...
 Donez Siofor de 1000mg ( diabet t...

Izolatie intre parter si etaj

Hranirea pasarilor din orase -pro...

[unde] goarna tramvai
 

Joc de carti open-source - colaborare doritori, cu premiu

- - - - -
  • Please log in to reply
175 replies to this topic

#1
dani.user

dani.user

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,189
  • Înscris: 24.02.2007
Incep prin a spune ca nu stiu care sunt sansele de reusita, insa m-am tot gandit la un cadru prin care ar putea colabora elevi de liceu (chiar studenti) la un proiect relativ simplu, insa cu finalitate concreta.

Ideea suna in felul urmator:

  • Se doreste implementarea grauita & benevola, in C, a unui joc de carti (preferabil ceva romanesc, sa fie mai diferit)
  • Oricine poate participa cu idei/sugestii/bucati de cod
  • Codul ar urma sa fie stocat pe github, astfel invata lumea ce-i un Version Control System
  • Jocul ar trebui sa permita atat single cat si multiplayer
  • In cazul single player ar trebui oricine sa poata implementa un anumit nivel de AI, jocul dandu-ti posibilitatea sa alegi nivelul dorit
  • Initial o interfata in consola
  • Ulterior o interfata grafica (WinAPI si/sau GTK) care insa sa foloseasca cat mai mult din codul deja existent pentru logica jocului
  • Mai tarziu posibilitatea de a juca multiplayer in retea/pe net

Cine pare interesat? Pot ajuta cu sfaturi in masura in care timpu-mi permite.

Sa curga aici pe topic ideile, comentariile, discutii & Merry Christmas :)


Un prim pas ar fi alegerea efectiva a jocului si stabilirea arhitecturii aplicatiei: ce structuri de date, ce functie sunt necesare.

Repo-ul oficial: https://github.com/danij/CruceGame
Canal de chat: #cruce-devel de pe reteaua irc freenode.

Git/GitHub

Git este un software pentru gestiunea versiunilor (Version Control Software). El pastreaza codul sursa alaturi de toata istoria sa (cine/ce/cand a modificat ceva).

Github este un serviciu online bazat pe Git, ce permite mai multor programatori sa colaboreze.
Practic in repo-ul indicat se va afla tot codul sursa al proiectului alaturi de toata documentatia, oricine putand oricand sa-l descarce, sau sa-i urmareasca evolutia.

Cum va fi actualizat repo-ul?

Toti cei care doresc sa efectueze o modificare vor trebui sa aibe cont pe GitHub si sa creeze o clona a repo-ului indicat. In acest repo clonat au drepturi depline si pot efectua orice modificari.
Cand doresc ca aceste modificari sa devina oficiale, imi trimit o cerere in acest sens (Pull request), care, in urma aprobarii, va face ca toate modificarile cerute sa fie inregistrate in repo-ul oficial.

Issues

Github ofera deasemenea o gestiunea foarte faina a necesitatiilor/problemelor (Issues). Cine doreste sa contribuie si nu stie inca cu ce, poate incepe prin a citi Issues

Update:

Am scris o pagina introductiva in romana care sper sa raspunda la multe intrebari aparute pana acum si sa dea curaj mai multora:
https://github.com/d...roduction_ro.md

Am scris instructiuni pentru Windows: https://github.com/d...docs/windows.md

#2
edy_3dz

edy_3dz

    Rau sau bun

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,241
  • Înscris: 30.08.2008
As avea eu o mica sugestie: in loc de WinAPI si/sau GTK, sa folositi Qt, si va fi usor sa portati jocul si pe platforme mobile (Android, iOS, mi se pare ca si BlackBerry OS, precum si... Ubuntu Touch si Tizen)
Felicitari de initiativa, si spor la munca!

#3
dani.user

dani.user

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,189
  • Înscris: 24.02.2007
Qt implica C++, iar incepatorii tintiti nu stiu C++/OOP.

#4
OriginalCopy

OriginalCopy

    I'm harmful, fear me please! :))

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,268
  • Înscris: 10.08.2006
Cred că începătorii ţintiţi au nevoie de un roadmap concret şi un management "strict": descrierea jocului, requirements, împărţirea implementării în iteraţii şi responsabilităţi atribuite fiecărui membru pe iteraţie.

#5
edy_3dz

edy_3dz

    Rau sau bun

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,241
  • Înscris: 30.08.2008
Adevarat. Dar cu un pic de ajutor, eu zic ca se poate face. Si oricum, eu ma gandeam la QML mai mult :)

#6
dani.user

dani.user

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,189
  • Înscris: 24.02.2007

View PostOriginalCopy, on 24 decembrie 2013 - 20:37, said:

Cred că începătorii ţintiţi au nevoie de un roadmap concret şi un management "strict": descrierea jocului, requirements, împărţirea implementării în iteraţii şi responsabilităţi atribuite fiecărui membru pe iteraţie.

Corect.
Pentru inceput vreau sa vad cine se baga, ce joc aleg (n-am fost niciodata bun la regulile jocurilor de carti), si, in functie de asta, ce requirements identificam.

#7
vlad2991

vlad2991

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 594
  • Înscris: 11.12.2013
Poti sa propui mai multe jocuri in functie de dificultate. Cel mai simplu ar fi un joc de tras cartea cea mai mare.
Sau asta ar putea sa fie o portiunea din viitorul joc care stabileste cine incepe primul sau ofera castigatorului posibilitatea sa aleaga daca incepe primul sau nu Posted Image.

Edited by vlad2991, 24 December 2013 - 21:05.


#8
Gady_paul

Gady_paul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,421
  • Înscris: 12.01.2008
Eu ma bag, in limita timpului disponibil.

P.S. Nu ma deranjeaza o eventuala solutie oop.

#9
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,383
  • Înscris: 10.08.2005

View Postdani.user, on 24 decembrie 2013 - 20:47, said:

Corect.
Pentru inceput vreau sa vad cine se baga, ce joc aleg (n-am fost niciodata bun la regulile jocurilor de carti), si, in functie de asta, ce requirements identificam.

Popa Prostu' e destul de romanesc?

#10
Gady_paul

Gady_paul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,421
  • Înscris: 12.01.2008
Eu as zice intai sa se adune lumea, sa vedem fiecare ce stie si dupa alegem si jocul, in functie de media cunostintelor si dificultatea acestuia.

#11
repp4radu

repp4radu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 459
  • Înscris: 14.01.2010
Ma bag si eu :D

Cruce ar fi o sugestie :)

#12
dani.user

dani.user

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,189
  • Înscris: 24.02.2007
Si eu as vota pentru Cruce fiindca se poate juca multiplayer si aduce ceva provocari pentru implementarea unui AI single-player, existand astfel loc pentru multe variante.

Pasul urmator ar fi sa descrieti in cuvinte naturale, desfasurarea jocului. Scopul e odata de a stabili ce trebuie sa ofere jocul, iar apoi de a identifica, cu subiect si predicat, elementele ce vor compune aplicatia.

Deasemenea incepeti va rog sa va familiarizati cu git respectiv github.

#13
republicall

republicall

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,211
  • Înscris: 26.02.2008
Eu va urmaresc cu interes dar nu ma implic prea mult, imi concentrez timpul pe altceva.

Am lacune mari in c++ in ceea ce priveste declararea claselor si instantierea lor, m-ar interesa motivatia din spatele alegerii lor. Legatura cu fisierele .h, construirea arhitecturii, compilarea si parametrii ei.

#14
dani.user

dani.user

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,189
  • Înscris: 24.02.2007
Se va folosi C pentru acest proiect.
Pentru nelamuririle tale sunt carti intregi si deasemenea poti deschide topic-uri noi cu intrebari concrete.

#15
IonutYo

IonutYo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 285
  • Înscris: 30.07.2013
Care este nivelul minim de cunostinte pe care trebuie sa-l detina un participant la acest proiect?

#16
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,383
  • Înscris: 10.08.2005

Quote

Oricine poate participa cu idei/sugestii/bucati de cod


#17
dani.user

dani.user

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,189
  • Înscris: 24.02.2007
Cine "sparge gheata"? :D

#18
dcrysty23

dcrysty23

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 202
  • Înscris: 25.06.2012
Ce tip de joc de carti se va creea?
Cel mai popular joc de carti,este pokerul...in acelasi timp daca vom crea asa ceva mai exista alte zeci de mi de jocuri de poker atat gratuite cat si contra cost.
Ceva romanesc...septica,66?daca cautam pe internet astfel de jocuri nu cred ca exista sau in orice caz,daca exista nu sunt deloc populare.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate