Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Schimbare instalație electrică
Last Updated: Mar 10 2014 19:37, Started by
orice_on
, Dec 06 2013 14:06
·
0
#37
Posted 08 December 2013 - 11:52
XON-XOFF, on 07 decembrie 2013 - 10:06, said:
@all: ar fi interesant de ştiut, dacă în Germania e interzisă folosirea conductorului liţat, DE CE este aşa. Chiar sînt curios. Din aceleasi surse am aflat ca se folosesc cabluri de tip CYYF cu cate 3 conductoare masive cu sectiuni de 1.5 mmp chiar si la circuitele de prize. Iar un conductor masiv de 1.5 mmp este mult mai usor de manevrat si de fixat bine in bornele prizei decat unul de 2.5 mmp. Din aceleasi surse am auzit ca se foloseste cate un circuit de prize separat pentru fiecare camera (cu disjunctor de 16 A). Pentru legaturile dintre prizele din aceeasi camera, se foloseste ramificatia in doza de priza (sau priza cu borne care permit cate doua conductoare), nu se folosesc trunchiuri comune si doze de distributie. |
#38
Posted 08 December 2013 - 20:18
raţiunile economice nu au treabă cu siguranţa.
Cineva zicea că e INTERZIS să foloseşti cablu liţat şi că în caz că foloseşti, asigurarea nu mai plăteşte. Asta mie îmi sună a normativ de siguranţă, nu a economie. În plus... din proprie experienţă... cablul liţat se conectează mai uşor la priză decît cel solid, mai precis odată ce ai făcut conexiunea şansele să iasă de acolo cînd mişti priza SAU să se fractureze sînt mai mari la cel masiv. |
#39
Posted 08 December 2013 - 21:01
In cazul acesta, ratiunile economice sunt impuse prin normativ.
|
#40
Posted 17 December 2013 - 14:07
orice_on, on 06 decembrie 2013 - 14:06, said:
Salut, intenționez în viitorul apropiat să schimb instalația electrică într-un apartament cu 2 camere dintr-un bloc de beton (trebuiesc făcute trasee noi, tuburi pvc, etc...). Am luat legătura cu 2 electricieni autorizați iar în urma discuției cu ei mi-au recomandat să mergem pe fire lițate in detrimentul celor monofilare. Voi ce părere aveți? Sunt ok cele lițate dat fiind faptul ca, atât în online cât și offline, părerile sunt împărțite .. 50/50... Acei electricieni spuneau ca vor cositori capetele firelor, etc... Iar, și aici am întâmpinat multe polemici: ba că e bine să fie cositorite, ba că nu pentru că acel cositor se corodează în timp și multe altele. Căutând mai departe am aflat cum că mai bune ar fi clemele Wago 222 .. Pe de altă parte, firul monofilar se poate întrerupe ("împușca") mai ușor... Mulți meșteri, nimic clar Voi ce spuneți? Mulțumesc anticipat pentru răspunsuri! buna ziua. am o mare rugaminte , daca cineva ma poate ajuta in rezolvarea unei probleme. Mai exact prizele de la etajul superior al casei nu mai functioneaza, in schimb becurile merg. Mentionez ca cele de la nivelul de jos , functioneaza. In timp ce masina de spalat functiona ( care este la etajul unde nu mi mai functioneaza prizele ) am auzit cum una dintre sigurante de la tabloul electric a sarit , am mers am ridicat siguranta , dar nu am apucat sa ajung sus sa verific daca merg prizele iar , ca a sarit iar ... Am repetat procedeul de 3 , 4 ori ... acelas rezultat , eu ricam siguranta , ia cadea .... Am mers am sos absolul tot din prize si am reepetat acelas procedeu , am ridicat siguranta , si surpriza iar a sarit .... In schimb luminile , merg , iar la nivelul inferior al casei , merg si priele si luminile ... Care ese cauza , ce pot sa fac ?? Multumesc , o zi buna .. |
#41
Posted 17 December 2013 - 18:13
@enache99x:
Scoateți din prizele de la etaj toți consumatorii și apoi cuplați siguranța acestui circuit. Dacă va decupla din nou atunci aveți o defecțiune pe acest circuit (doză legături, prize, defect izolație,etc) caz în care va trebui să apelați la cineva autorizat pentru remediere. Mai există posibilitatea ca să aveți prea mulți consumatori pe acest circuit și să depășiți curentul suportat de siguranța de protecție. Deconectați un consumator de putere mare și verificați dacă mai sare siguranța. Iarăși e posibil ca unul dintre consumatorii cuplați pe acest circuit să fie defect. În acest caz, cu toți consumatorii scoși din prize, dacă siguranța rămâne cuplată, puteți conecta pe rând câte unul, cel defect declanșând siguranța. Recomandarea mea ar fi să decuplați siguranța, conectați un consumator în priză, cuplați siguranța, vedeți dacă declanșează, apoi decuplați, alt consumator, recuplați siguranța. Procedând astfel, veți evita să conectați eventualul consumator defect direct în priza sub tensiune. Edited by blocust, 17 December 2013 - 18:15. |
#42
Posted 17 December 2013 - 19:03
Si siguranta defecta. Am avut una ce nu mai tinea pana la 25A si decupla in maxim 1 minut la orice consum. Am inlocuit-o si a fost ok.
|
#43
Posted 03 January 2014 - 22:17
orice_on, on 06 decembrie 2013 - 14:06, said:
Salut, intenționez în viitorul apropiat să schimb instalația electrică într-un apartament cu 2 camere dintr-un bloc de beton (trebuiesc făcute trasee noi, tuburi pvc, etc...). Am luat legătura cu 2 electricieni autorizați iar în urma discuției cu ei mi-au recomandat să mergem pe fire lițate in detrimentul celor monofilare. Voi ce părere aveți? Sunt ok cele lițate dat fiind faptul ca, atât în online cât și offline, părerile sunt împărțite .. 50/50... Acei electricieni spuneau ca vor cositori capetele firelor, etc... Iar, și aici am întâmpinat multe polemici: ba că e bine să fie cositorite, ba că nu pentru că acel cositor se corodează în timp și multe altele. Căutând mai departe am aflat cum că mai bune ar fi clemele Wago 222 .. Pe de altă parte, firul monofilar se poate întrerupe ("împușca") mai ușor... Mulți meșteri, nimic clar Voi ce spuneți? Mulțumesc anticipat pentru răspunsuri! De curand am terminat de schimbat instalatia electrica la un apartament 3cam+buc in Cluj. Solutia aleasa de mine si agreata si de proiectant a fost executarea traseelor in tub flexibil (copex), la nivelul plafonului, cu coborari la dozele de ramificatie amplasate la cca 15 cm de plafon. Traseele se vor masca ulterior cu plafon fals la cca 6cm de la tavan Nu incerca sa pui doze rotunde; am stricat o carote la doua gauri! Foloseste doze patrate sau dreptunghiulare; gaura pt ele se taie cu flexul si se scobeste relativ usor cu dalta cu percutie Santuiri am facut doar pentru aparataje si aplicele de perete, executand taieri umede cu flex 2600W si discuri Skill diamantate de 230mm. A fost un calvar; 3 oameni au lucrat 5 zile si au tocit 3 discuri si 4 dalti. Poti folosi la fel de bine conductor de cupru flexibil (myf) sau rigid (fy) ,important e ca sectiunea lor sa fie bine aleasa! Eu am folosit fy iar legaturile electrice le-am facut prin torsadare(rasucire) cu patentul, fara nici o cositorire! Daca foloseam morsete mi-ar fi trebuit doze mai mari Am asa: -circuit comun pt iluminat cu siguranta bipolara 10A -circuit separat prize pt fiecare incapere in parte cu siguranta bipolara 16A si diferential comun de 20A, -circuit separat pt masina de spalat siguranta bipolara 10A -circuit separat pt centrala termice siguranta bipolara 10A -circuit separat pt AC siguranta bipolara 10A In tablou am ca general un automat bipolar de 25A o sonerie si o lampa de semnalizare modulara Pt. net te sfatuiesc sa nu tragi cablu: pt un apartament de bloc e mai indicat un Router Wireless Sa nu uiti de televiziunea prin cablu; Cate televizoare in casa atatea circuite de cablu Attached Files |
#44
Posted 03 January 2014 - 22:27
Cum te-ai descurcat cu vecinii?
Cate doze de ramificatie ai? Le astupi sub glet? Mie mi se par multe -eu am 3 in tot apartamentul- 2 camere. Ce aparataj folosesti? |
#45
Posted 03 January 2014 - 22:44
Pe suprafete verticale (pereti), traseele circuitelor trebuie sa fie verticale sau orizontale , sau trebuie sa urmareasca liniile arhitectonice principale (in cazul casei scarilor). Asadar solutia din foto 1 cu cele doua trasee oblice este inacceptabila. Traseele "pe calea cea mai scurta" (inclusiv in diagonala) sunt admise doar la tavane. Ma indoiesc ca proiectantul "a agreat" asa ceva. Sau poate nu era proiectant, ci "proiectant" ? E bine totusi ca ati fotografiat zona, ar fi bine sa pastrati fotografiile, ca peste niste ani n-o sa va mai amintiti unde sunt traseele si poate bateti vreun cui in ele. Sau, cine stie, vindeti apartamentul si noul proprietar, daca nu-i dati fisierul cu fotografii, n-o sa stie ca aveti trasee electrice oblice, se apuca sa gaureasca cu rotopercutorul in zona lor ca sa monteze alte aplice si perforeaza din necunoastere copexul.
Si intr-adevar, cum s-a scris mai sus, sunt prea multe doze de derivatie. Ati complicat inutil instalatia (chiar riscant, daca ne gandim ca cele mai vulnerabile puncte ale oricarei instalatii electrice sunt conexiunile), chiar daca ati facut-o cu cele mai bune intentii, din dorinta de a face o treaba buna. Avand atatea conexiuni in instalatie, era bine daca le cositoreati, ca sa-i refaceti acea siguranta in exploatare pe care ati diminuat-o oarecum prin numarul mare al dozelor. P.S. Sa nu cumva sa astupati dozele cu glet (asa cum s-a pomenit in mesajul de mai sus). Este o mare greseala si este si interzis de normativ. Edited by flomelomanul, 03 January 2014 - 22:45. |
#46
Posted 03 January 2014 - 22:58
Eu le-am tras prin sapa - 8 circiute,3 doze de ramificatie iar la tavan am facut compromisul de a lega aluminiul pe cupru prin reglete in dozele vechi. La becul din tavan am facut acelasi lucru - sapat circular in jurul firului,legat cupru pe regleta si ingropat - astfel daca mai desfac vreodata aplica/lustra nu mai am sansa sa se rupa firul de aluminiu. Restul legaturilor s-au cositorit cu "canitza" si protejate cu tub termocontractil.Daca vroiam sa schimb traseul pe tavan trebuia sa sparg sapa vecinului. . Singura retinere o am la disjuntorul automat general : 20A - 30mA - s-ar putea sa decupleze la un consum mare - nu aveau pe stoc de 25A sau 30A cand le-am cumparat pe celelate. Daca decupleaza il schimb pe traseul de lumini si mai cumpar unul general de 25A, 30mA.
Edited by Dodo03, 03 January 2014 - 22:59. |
|
#47
Posted 04 January 2014 - 01:01
Cred ca cine s-a ocupat de instalatia colegului bayron nu a auzit de I7 sau din motive economice a ales traseul cel mai scurt sau sa nu respecte distanta minima fata de teava de gaz, apa...
Treaba cu impamantarea la apartamente este mai complicate, degeaba faci tu impamantare in apartamanet daca impamantarea cladirii este la fier vechi de multi ani. Daca au posibilitatea, aparatul este destul de scump, dupa finalizarea lucrarii cere certificate cu masurarea prizelor de pamant. Degeaba se face instalatie noua la apartament daca instalatia de distributie energie a scarii este calculata de obicei la blocuri comuniste la 6kW,si nimeni nu o verifica, nu ia foc in casa ia foc pe scara. Deci verificati si instalatia de la tabloul de distributie de pe scara pana la tabloul dumneavoastra de distributie. De obicei necesita redimensionare. Treaba este mai complicata decat pare. Nu am stat sa calculez puterea instalata pe care o doriti (sau care va este necesara, in functie de consumatori actuali sau viitori), in functie de sigurante, si nu cred ca a calculate nimeni, doar punem sigurante, sa fim siguri... Succes! Edited by electro2006, 04 January 2014 - 01:05. |
#48
Posted 04 January 2014 - 13:58
#49
Posted 05 January 2014 - 21:27
Citat din flomelomanul,electro 2006 si anaki:
Pe suprafete verticale (pereti), traseele circuitelor trebuie sa fie verticale sau orizontale , sau trebuie sa urmareasca liniile arhitectonice principale (in cazul casei scarilor). Cred ca cine s-a ocupat de instalatia colegului bayron nu a auzit de I7 sau din motive economice a ales traseul cel mai scurt sau sa nu respecte distanta minima fata de teava de gaz, apa... Asta stiu,asta fac,asta e nivelul. Rugaminte pentru: flomelomanul,electro 2006 si anaki Pt a putea trage la raspundere executantul , va rog specificatit capitolul si articolul din I 7 la care acesta nu sa conformat. Edited by bayron, 05 January 2014 - 21:48. |
#50
Posted 05 January 2014 - 23:44
Citeste asta
5.2.2.8.4. Sistemele de pozare fixate rigid si înglobate în pereti trebuie sa fie orizontale sau verticale, sau paralele cu muchiile peretilor, cu exceptia sistemelor de pozare înglobate în plafoane sau plansee care pot urma cel mai scurt traseu |
#51
Posted 06 January 2014 - 00:11
De aici http://www.foruminst...iv_I 7-2011.pdf poti sa descarci normativul si sa-i tragi la raspundere cum doresti.
|
|
#52
Posted 08 January 2014 - 12:34
Buna ziua domnilor, as avea cateva intrebari, ma gandesc sa schimb instalatia electrica la un apartament din 3 motive: 1- e pe aluminiu, 2- lumina la dormitor nu mai merge(probabil fir intrerupt) 3- vreau sa trag priza separat la bucatarie pentru centrala si masina spalat(o sa fie cam greu ca pozitionarea lor e pe diagonala). Va rog sa imi dati cateva sfaturi, e recomandt sa folosesc aceiasi priza pentru centrala si masina de spalat, e ok daca ar face-o un prieten autorizat in instalatii sanitare dar care se pricepe si la instalatii electrice. Nu as vrea sa schimb traseele vechi doar as vrea sa trag de la contuar sau doza o priza separat la bucatarie pentru cei 2 mari consumatori, ar fi ok daca as mai folosii priza si la electrocasnice mici de bucatarie si probabil si masina de spalat vase sau sa trag a 2-a priza in bucatarie? Va multumesc, orice informatie nespecificata mai sus e binevenita.
Attached Files |
#53
Posted 08 January 2014 - 13:22
1. Daca va apucati sa trageti alte fire la iluminat, schimbati-le pe toate, nu doar pe cel intrerupt. Am vazut astfel de situatii in care diversi cetateni si-au tras cate un fir prin jgheab PVC in locul celui intrerupt in perete, dar l-au pastrat in circuit pe cel intact din perete. Aceasta este o greseala, normativul spune clar ca conductoarele aceluiasi circuit trebuie sa fie instalate pe traseu comun.
2.Pentru masina de spalat si centrala puteti trage 2 circuite separate, dar nu din doza (asa cum ati sugerat), ci direct din tablou, unde mai montati 2 sigurante pentru protectia celor doua circuite: 10 A pentru masina de spalat si 3 A pentru centrala termica (daca e pe gaz). Din cate vad pe plan aveti o linie dreapta de la tablou la masina de spalat pe deasupra usii de la living. Puteti monta acolo un jgheab din PVC de 16*25 mm, in care va incap lejer cele 6 conductoare ale celor 2 circuite, si-l puteti poza eventual imediat sub tavan, ca sa nu deranjeze prea tare dpdv estetic. In zona masinii de spalat montati o doza de unde veti pleca in doua directii : in jos la o priza montata special pentru masina de spalat, si in continuare tot sub tavan catre centrala termica. Centrala termica necesita un circuit separat nu din cauza consumului, care este foarte mic (in mod uzual centralele de apartament pe gaz au puteri instalate in jurul valorii de 200 W, ceea ce inseamna un curent de sub 1 A in functionare normala), ci din cauza faptului ca este un receptor vital in sezonul rece si o defectiune la un alt receptor montat pe acelasi circuit poate produce declansarea protectiei, lasand si centrala fara alimentare. De aceea este bine sa aiba circuitul ei, si numai al ei. La priza pentru masina de spalat puteti alimenta si alti consumatori din apropiere, cu conditia sa-i folositi pe rand. Am si eu totusi o dilema : daca tot va nemultumeste faptul ca instalatia e din aluminiu, de ce nu incercati s-o inlocuiti integral? P.S. In legatura cu meseriasul care sa va faca lucrarea, eu sunt impotriva tuturor electrozugravilor, electrorigipsarilor, sau chiar a...electroinstalatorilor sanitari. In general cei care se lauda ca "stiu sa faca de toate" nu fac bine nimic, iar meseria de electrician, in particular, nu face parte din categoria meseriilor care "se pot fura" din mers. Meseria de electrician este grea, periculoasa, nu numai pentru cei ce o practica, ci si pentru beneficiarii lucrarilor care raman in urma meseriasului, asa ca trebuie invatata temeinic ! Edited by flomelomanul, 08 January 2014 - 13:37. |
#54
Posted 08 January 2014 - 13:44
Multumesc pentru informatiile detaliate legate de consumatorii din bucatarie.
Vreau sa schimb instalatia integral in apartament(pe scara pana in contuar e pe cupru in locuinte pe aluminiu) si totodata sa fac si corecturile legate de alimentarea consumatorilor din bucatarie. Trebuie sa schimb si contuarul ca-i modelul acela vechi cu 4 ¨patroni¨. Totusi as vrea sa pastrez tubulatura si dozele sa nu mai fiu nevoie sa zugravesc,daca s-o putea, as vrea doar firele sa le inlocuiesc. Oricum sunt constient ca or sa mai apara si situatii neprezavute. Credeti ca se poate face ceva gen cap-scara in dormitor sa mai pun un intrerupator langa pat, cu fir tras din vechiul intrerupator pe vertical in jos apoi prin plinta pana langa pat si iar pe vertical in al 2-lea intrerupator. Am vazut la cineva ceva asemanator dar folosea 3 intrerupatoare avand pe fiecare parte a patului cate unul si cel de pe perete de la usa. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users