Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Father's Day

Clipboard files copy/paste, filen...

Boardgame-uri despre cuvinte

Care-i treaba cu Reddit-ul? (nu m...
 Diferente diferentiale

Finala Eurovision 2024

De ce nu protestati?

Etanșare intre cada perete b...
 Back-up box Fronius ?

Router de la Digi nu face fata la...

Magnolii

Achizitie LG OLED evo 55C31LA - e...
 Aplicatii PV Huawei Sun

Istoric deplasari - GPS

Surub autoforant-metric mixt

Lipsa semnal - strategie de marke...
 

Noul cod rutier 2014

- - - - -
  • Please log in to reply
213 replies to this topic

#91
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,773
  • Înscris: 07.02.2003

View PostMembruAnonim, on 14 octombrie 2013 - 06:11, said:

E bine ca tu crezi ca centura te poate scapa din orice situatie.
De fapt gresit, nimeni nu spune asta, dar cans esti azvarlit si-ti spargi capul nu mai conteaza ca aia din fata ies fara zgarieturi si faca sa schiopateze nu ? :) Mai e un caz celebru, ala cu copilul zburat pe contrasens... o sa ti-l postez daca-l mai gasesc :)

#92
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Nu-mi aduc aminte sa fi existat vreun clip cu un copil dormind intins pe bancheta si care sa zboare prin parbriz asa ca va fi interesant de vazut.

#93
amandigi

amandigi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,114
  • Înscris: 13.12.2006
Statul are grija de tine, fiindca daca nu mori, ci ramai paralizat, atunci statul plateste mult pentru tine. Daca mori, nu e o problema. :)

Copii in spate fara centura (bine, ei nu dorm, dar rezultatul va fi similar):
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/K6tsgzFvVI0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/VijdxAD8DN8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Wn4YmPh9oXg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] (o alta misconceptie: tinand copilul in mana)

Folosirea centurii nu garanteaza supravietuirea, dar mareste sansa de supravietuire si recuperare in caz de accident.
Faza ca "folosesc in afara, dar nu si in Romania" e chiar aiurea (scuze), fiindca in Romania sunt mult mai multe sanse sa ai un accident...

Un alt motiv pentru folosirea centurii din spate: eu nu vreau sa mor/sa am probleme fiindca cel din spate zboara peste mine.

#94
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013

View PostMembruAnonim, on 14 octombrie 2013 - 07:22, said:

Pe principiul "pilotii kamikaze poarta casca de protectie"? De ce as accepta un astfel de experiment atata vreme cat nu am nici cea mai mica intentie de a ma sinucide?


Pai asta e si ideea, sa nu ai nicio intentie de a te sinucide, sa vrei din tot sufletul sa traiesti. Sa zicem ca participi fara voia ta intr-un experiment nazist, esti bagat cu forta intr-o masina care urmeaza a fi azvarlita de pe bloc. E alegerea ta daca folosesti centura sau nu, ideea e ca dupa ce se termina experimentul esti liber sa pleci, daca mai esti capabil fizic. Deci iti pui centura sau nu?

Edited by izometric, 14 October 2013 - 08:33.


#95
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
izometric, sansa ca impactul sa se produca este de 100% iar in cazul producerii, sansa sa supravietuiesti, cu centura sau fara este "0". Daca esti obligat sa participi in mod cert ti se dau si conditiile in care o faci deci nu tu decizi ce si cum. Mai mult decat atat, la momentul ala deciziile pot fi surprinzatoare, in sensul sa alegi sa mori inainte de a urca in masina sau sa o faci fara centura. Situatii ca cea descrisa de tine nu am vazut decat in filme.
amandigi,
- clipul 1: copil asezat spacial in pozitia care favorizeaza zborul printre sacaune
- clipul 2: lipseste scaunul din dreapta deci copilul ajunge in bord dupa ce zboara ceva vreme
- clipul 3: copil tinut in brate pe scaunul din fata.
Iti reamintesc faptul ca discutia a pornit strict de la pozitia de dormit: intins pe bancheta si fara centura versus in fund si cu centura pusa.

Edited by MembruAnonim, 14 October 2013 - 08:50.


#96
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013
Deci refuzi sa raspunzi la o intrebare extrem de clara si de logica. Asta spune foarte multe.

Dinamica accidentelor este imprevizibila. In caz de accident totul zboara in toate directiile posibile si imposibile. Adica un copil culcat pe bancheta din spate, in urma unui impact lateral intr-o intersectie poate sa intre cu capul prin gemuletul din spate al masinii si sa ramana intepenit acolo, cu capul scos pe geam, iar cand masina ricoseaza intr-un stalp, impactul razant cu stalpul retezand capul copilului. Orice, dar absolut orice se poate intampla intr-un accident. Adica e aberant sa crezi ca numai un impact frontal lejer se poate produce si copilul va fi moale si pufos retinut de scaunele pasagerilor din fata.

Acum zi tu, nu-i mai bine cu centura pusa incat nicio parte a copilului sa nu poata ajunge la niciun moment in afara autovehiculuilui in timpul desfasurarii accidentului?

Edited by izometric, 14 October 2013 - 09:03.


#97
Aries(ro)

Aries(ro)

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,568
  • Înscris: 22.03.2004
@Gabi_B_HD

Da' copilul de ce crezi că ar accepta experimentele tale? Ia scaun (sunt până la 36kg, cu siguranță) și lasă teoriile cu bancheta.

Edited by Aries(ro), 14 October 2013 - 09:12.


#98
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
izometric,
Intrebarea este ilogica pentru ca, daca ar exista o constrangere ca cea descrisa de tine, ar fi rezultatul unei infractiuni. Fata de acest aspect, vorbim discutii.
Dormitul intins pe bancheta este la fel de periculos, in cazul unui impact lateral, ca si cel in fund si cu centura pusa: capul copilului este la catva cm de stalpul din spate al masinii iar un impact lataral ca cel din filmul rusesc cu Mazda este la fel de ucigator, mai ales daca este fix pe partea masinii unde este copilul este expus. Ce facem ca sa ne protejam copii de un astfel de scenariu? Cumva nu-i mai suim in masina?

Aries(ro),
Nu mai cumpar un alt scaun pentru ca e suficient de mare incat sa nu mai fie necesar atata timp cat nu doarme. Iar cu somnul, pe masura ce trece timpul, perioadele se scurteaza asa ca in 1-2 ani este posibil sa nu mai fie nevoie.

#99
Aries(ro)

Aries(ro)

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,568
  • Înscris: 22.03.2004
Multă baftă, 1-2 ani Posted Image .

#100
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013

Quote

Intrebarea este ilogica pentru ca, daca ar exista o constrangere ca cea descrisa de tine, ar fi rezultatul unei infractiuni. Fata de acest aspect, vorbim discutii.

Intrebarea este ilogica pentru ca nu iti convine raspunsul, nu din alt motiv. Era un exerciciu de imaginatie, un caz ipotetic, la care erai rugat sa dai un raspuns sincer, nu era vorba de executat careva infractiuni cu tine intr-o masina aruncata de pe bloc.

In acelasi spirit, producatorii de masini care pun airbaguri intr-o masina pentru cazul ipotetic in care s-ar produce un accident, ar putea lua decizia sa nu le mai puna, caci accidentele, nu-i asa, se produc numai in cazul infractiunilor, deci de ce sa ia in calcul un accident rezultat in urma unei infractiuni? De ce sa "vorbeasca discutii" consumandu-si timpul aiurea pe planseta de proiectare si pe testari in laborator?

Edited by izometric, 14 October 2013 - 09:23.


#101
amandigi

amandigi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,114
  • Înscris: 13.12.2006
Am scris ca filmutele nu sunt cu copilul dormind intins, dar rezultatul va fi similar. Poate nu iese prin parbriz, dar zboara pana in tetiere. Daca vrei, faci un experimten. Pune o geanta mai lunga care sa aiba 30-40kg in bancheta pe spate, mergi cu 60km, si apesi frana (dupa ce uiti in oglinda) la maxim. Dar chiar la maxim. Si vezi ce se intampla cu geanta de pe bancheta. Si asta va fi numai o frana, nu un accident.
Si despre accidente cu rasturnari inca nu am vorbit.

#102
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
izometric, cati oameni stii care au fost pusi sa faca asemenea alegeri?
Aries(ro), stii cate modele de masini circula pe strazile din romanica si nu au centuri la bancheta din spate? Toti cei care merg cu astfel de masini cum isi duc copii?
amandigi, un nou experiment? Am suficienti km si experienta sa stiu ce se intampla cu geanta aia. Au existat experimente si cu pachetul de servetele pus la geamul din spate.
Voi, incercati sa lasati impresia ca faceti tot ce este posibil incat tehnologia, oricare ar fi ea, sa va ajute sa scapati cat mai putin sifonati dintr-un accident pe care il veti face. Sunteti liberi sa o faceti si nu voi incetca sa va conving ca nu e bine. Intre timp, eu voi incerca sa nu fac accident.

#103
Aries(ro)

Aries(ro)

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,568
  • Înscris: 22.03.2004
De ce m-ar interesa pe mine toți inconștienții? După cum observ, oricum toată lumea e mult mai sigură că „știe ea mai bine”.
Eu atât zic, copiii nu sunt ceva care să-i faci și să nu ai grijă, pe cât posibil, de ei. Cum unii nu le asigură nici măcar un minim acceptabil de hrană, adăpost etc. sunt sigur că sunt și unii care bagă centura/scaunul la „opționale”.

Edited by Aries(ro), 14 October 2013 - 10:04.


#104
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View PostAries(ro), on 14 octombrie 2013 - 10:01, said:

unii care bagă centura/scaunul la „opționale”.
Cred ca esti surprins sa aflii ca dupa varsta de 3 ani, scaunele speciale, chiar sunt optionale:

Quote

HOTARARE nr. 1.391 din 4 octombrie 2006 (*actualizata*)
pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 876 din 26 octombrie 2006
Data intrarii in vigoare : 26 octombrie 2006

Forma actualizata valabila la data de : 14 octombrie 2013
Prezenta forma actualizata este valabila de la 8 august 2013 pana la 14 octombrie 2013
ART. 97
    (1) Copiii cu varsta sub 12 ani sau cu inaltimea sub 150 cm trebuie sa poarte centuri de siguranta adaptate greutatii si dimensiunilor lor, iar cei cu varsta sub 3 ani se transporta numai in dispozitive de retinere omologate.
    (2) Conducatorilor de autovehicule le este interzis sa transporte copii cu varsta de pana la 12 ani pe scaunul din fata, chiar daca sunt tinuti in brate de persoane majore, in timpul deplasarii pe drumurile publice.
    (3) Se interzice conducatorilor de autovehicule, precum si persoanelor care ocupa scaunul din fata sa tina in brate animale in timpul deplasarii pe drumurile publice
Acum, ca am facut teoria sigurantei in masina personala, hai sa trecem la transportul in comun. Cum aplicati masurile de siguranta in cazul asta? Sau nu va duceti niciodata copii cu transportul in comun? Cand conduci tu si esti direct raspunzator de soarta propriului copil este acesta mai expus riscului decat in autobuzul scolar sau in orice alt mijloc de transport in comun care nu e prevazut cu centuri de siguranta iar tot ce te inconjoara este din prefabricate de lemn imbracate in putin material textil? Si ca sa stim exact despre ce vorbim, va reamintesc faptul ca in discutie intra copii suficient de mari incat sa poata dormi pe bancheta din spate, in fund, cu sau fara inaltator, si cu centura pusa.

#105
Aries(ro)

Aries(ro)

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,568
  • Înscris: 22.03.2004
Așa și? Legea e făcută fix pentru ăia cu întrebări „majore”, nu te pune nimeni să nu-l ții și mai încolo.

Când conduci tu e una, și când conduce un profesionist, e alta. Sau cel puțin asta ar fi teoria.

Oricum, fiecare după cum îl duce capul, nu știu ce nu-ți e clar. Atât de duce, atât faci. Nu cauți decât scuze despicând firul în paișpe.
Io am terminat că e futil.

#106
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Si cum imparti userii forumului in profesionisti si neprofesionisti? Sau profesionistul cand coboara de la volanul microbuzului si se urca la cel al autoturismului personal si-a pierdut calitatea de profesionist?

#107
Aries(ro)

Aries(ro)

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,568
  • Înscris: 22.03.2004
Amice! Tu-ți lași copii să doarmă întinși pe banchetă!
Îți place ție să despici firul în patru în teorii ample? Ce ține de tine, faci tu. Ce ține de alții și nu-ți convine, eviți sau încerci să schimbi. E așa de greu?

Lasă scuzele idioate și pune-i naiba în centuri, că nu-i faci din nou în caz de mai știu eu ce.

PS: de data asta chiar că m-am dus

#108
amandigi

amandigi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,114
  • Înscris: 13.12.2006
(1) Copiii cu varsta sub 12 ani sau cu inaltimea sub 150 cm trebuie sa poarte centuri de siguranta adaptate greutatii si dimensiunilor lor, iar cei cu varsta sub 3 ani se transporta numai in dispozitive de retinere omologate.

1) Trebuie sa poarta.
2) Adaptate greutatii si deminsunilor: fara scaune sau boostere nu prea poti sa transporti in conditii legale (sau trebuie sa modifici masina).

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate