Bhakti-yoga - Discuția dintre Ramananda Ray și Șri Cetanya
#73
Posted 02 August 2021 - 15:09
Calitățile gusturilor iubirilor inferioare sunt incluse în cele superioare
86-87 guṇādhikye svādādhikya bāḍe prati-rase śānta-dāsya-sakhya-vātsalyera guṇa madhurete vaise ākāśādira guṇa yena para-para bhūte dui-tina krame bāḍe pañca pṛthivīte Odată cu creşterea calităţilor, creşte şi gustul - guṇa-ādhikye svāda-ādhikya Creşterea calităţilor are loc în fiecare Rasă - bāḍe guṇa vaise prati-rase de la Iubirea impersonală, la cea în servitudine, cea prietenească, parentală (şi) cea dulce (romantică) - śānta dāsya sakhya vātsalyera madhurete Aşa cum şi calităţile elementelor materiale - yena guṇa bhūte Cresc rând pe rând - bāḍe para para krame (începând cu cele ale) spaţiului şi aşa mai departe - ākāśa-ādira În cel de-al doilea (aer), cel de-al treilea (foc, cel de-al patrulea apă) dui-tina Până în cel de-al cincilea -pământ - pañca pṛthivīte Tika: În primul element, spaţiu, se află sunetul sau vibraţia –> cuplat cu simţul auzului. În al doilea, aer, se află în plus prana – suflul vital –> cuplat cu simţul atingerii. În cel de-al treilea, focul, se află în plus forma –> cuplat cu simţul vederii. În cel de-al patrulea, apa, se află în plus gustul -> cuplat cu simţul gustului. În cel de-al cincilea, pământul, se află în plus mirosul –> cuplat cu simţul mirosului. |
#74
Posted 04 August 2021 - 07:55
Perfecțiune ... completă
(Ramananda Ray continuă) 88 paripūrṇa-kṛṣṇa-prāpti ei 'premā' haite ei premāra vaśa kṛṣṇa — kahe bhāgavate Obţinerea completă a lui Krişna - prāpti paripūrṇa kṛṣṇa Este atinsă prin iubirea divină - ei haite premā Despre acest tip de iubire (prin care se obţine Krişna în forma sa completă) - ei premāra prin care Krişna se află sub controlul (devotului) - kṛṣṇa vaśa Se vorbeşte în Bhagvat (Puran) - kahe bhāgavate Tika: Faptul că obținerea completă a lui Krișna implică atingerea iubirii erotice divine devine evidentă prin exemplul dat de Ramananda Ray. El citează cuvintele lui Krişna înregistrate în Şrimad Bhagavatam (10.82.44), în momentul în care Acesta se întâlneşte cu gopiile după o despărţire de ani de zile, în locul sfânt numit Samanta Panceaka în timpul unei eclipse solare. După ce s-a întâlnit cu ele într-un loc retras şi le-a îmbrăţişat pe fiecare, a zâmbit şi a spus: 89 mayi bhaktir hi bhūtānām amṛtatvāya kalpate diṣṭyā yad āsīn mat-sneho bhavatīnāḿ mad-āpanaḥ Serviciul devoţional pentru Mine califică cu siguranţă - bhakti mayi kalpate hi Toate fiinţele pentru viaţa eternă - bhūtānām amṛtatvāya Din fericire (pentru voi) mijlocul pentru a Mă obţine pe Mine - diṣṭyā yat mat-āpanaḥ Este iubirea voastră (amoroasă) pentru mine - āsīt snehaḥ bhavatīnām mat Tika: Bhakti (ca sadhana - practică) fără Iubire pentru Krişna (așa cum este practică de impersonaliști), duce la viaţa eternă, dar nu şi la Krişna. Gopiile îl iubesc pe Krişna; de aceea ele îl obţin pe Krişna şi viaţa eternă cu Acesta. Edited by madhukar, 04 August 2021 - 07:56. |
#75
Posted 05 August 2021 - 12:19
Reacția lui Krișna
90 Promisiunea hotărâtă a lui Krişna pentru totdeauna este că - pratijñā dṛḍha kṛṣṇera sarva-kāle āche Aşa cum o persoană îl venerează (pe El)- yaiche ye bhaje La fel şi Krişna o venerează pe aceasta - taiche kṛṣṇa bhaje tāre Tika: Ideea este că exact starea, sau relaţia pe care devotul şi-o doreşte în raport cu Krişna, este starea sau relaţia în care Krişna reciprochează cu acesta. Acest lucru este confirmat de Krişna în Bhagavad-gita 4.11, vers care este citat în continuare de Ramananda Ray. 91 ye yatha mam prapadyante tams tathaiva bhajamy aham mama vartmanuvartante manushyah partha sarvasah (Bhagavad-gita 4.11) Aşa cum o persoană mă venerează - yatha ye mam prapadyante Cu siguranţă la fel şi Eu o venerez pe aceasta - eva tatha aham bhajami tan O fiu al lui Partha toţi oamenii - partha sarvasah manushyah Urmează calea Mea (prefigurată de Mine) - anuvartante vartma mama |
#76
Posted 11 August 2021 - 13:18
Măreția iubirii gopiilor (păstorițelor)
92 El (Krișna) nu este în stare să venereze (să răsplătească în aceeaşi măsură) - nā pāre bhajite Acea iubire (erotică a gopiilor) - ei premera De aceea (Domnul Suprem) este dator (gopiilor) -ataeva haya ṛṇī Tika: Acest sentiment al lui Krişna faţă de gopii este exprimat în Bhagavat Puran 10.32.22, care este citat de Ramananda Ray în versul următor. 93 Nu sunt în stare (să vă recompensez) nici într-o viaţă ca cea a semizeilor - na pāraye aham api vibudha-āyuṣā pe voi care m-aţi venerat - vaḥ yāḥ mā abhajan Prin propriile voastre activităţi pure (sfinte) - sva kṛtyam sādhu Lipsite de orice înşelăciune - niravadya-saḿyujām tăind lanţul vieţii familiale care este dificil (de tăiat) - saḿvṛścya geha-śṛńkhalāḥ tat durjara Fie ca propriile activităţi să vă fie returnate - sādhunā vaḥ pratiyātu Tika: Atunci când Șri Krișna coboară în lumea materială, cu El coboară și o parte din anturajul său, printre care se află și gopiile spirituale, care le ajută pe noile gopii, care s-au calificat proaspăt pentru iubirea romantică divină, dându-le "ultimul lustru" înainte de a fi transferate în lumea spirituală. În aceste vers Krișna se adresează gopiilor care tocmai s-au calificat pentru iubirea romantică divină. Bhageanul (venerarea gopiilor din această categorie) constă în iubirea lor romantică pentru Krişna, pentru care s-au calificat în viețele anterioare. Edited by madhukar, 11 August 2021 - 13:20. |
#77
Posted 18 August 2021 - 17:18
Puterea iubirii gopiilor
94 yadyapi kṛṣṇa-saundarya mādhuryera dhurya vraja devīra sańge tāńra bāḍaye mādhurya Deşi frumuseţea lui Krişna este suprema dulceaţă - yadyapi saundarya kṛṣṇa dhurya mādhuryera Asocierea cu zeiţele din Vraja (face ca) dulceaţa sa să crească - sańge devīra vraja mādhurya tāńra bāḍaye 95 tatrātiśuśubhe tābhir bhagavān devakī-sutaḥ madhye maṇīnāḿ haimānāḿ mahā-marakato yathā În acel loc Domnul Suprem, fiul lui Devaki - tatra bhagavān sutaḥ devakī (deveni) şi mai ... deosebit de frumos datorită lor (zeiţelor din Vraja) ati-śuśubhe tābhiḥ fiind asemenea pietrei preţioase Marakata (albastru închis) - yathā mahā-marakataḥ În mijlocul pietrelor preţioase aurii (zeiţele din Vraja)- madhye maṇīnām haimānām 96 prabhu kahe ei 'sādhyāvadhi' suniścaya kṛpā kari' kaha yadi āge kichu haya Domnul replică: Aceasta este cu siguranţă limita perfecţiunii - prabhu kahe ei su niścaya avadhi sādhya Dacă (totuşi) mai există ceva - yadi kichu haya Fi milostiv şi vorbeşte mai departe - kṛpā kari kaha āge |
#78
Posted 04 September 2021 - 19:43
Măreția Rādhei
Până la Śrī Cetanya nimeni nu a predicat iubirea Rādhei pentru Krișna ca fiind primordială și scopul vieții ca fiind acela de a deveni una cu Rādhā în suflet pentru a atinge iubirea ei extraordinară pentru Krișna. 97 Ramananda Raya replică: Până astăzi nu ştiu - raya kahe eta-dina nahi jani să existe în lume o astfel de persoană - achaye bhuvane hena jane care să întrebe dincolo de aceasta - puche age ihara 98 (Ei bine) Dintre aceste (feluri de iubiri ale gopiilor), iubirea Radhei - madhye inhara prema radhara este coroana din pietre preţioase a (tuturor) scopurilor (vieţii) - siromani sadhya despre a cărei măreţie se vorbeşte în toate scripturile - yanhara mahima vakhani sarva-sastrete Tika: Servitoarele și prietenele intime ale Radhei - Mangeariile - datorită empatiei pe care o au cu Radha, simt ceea ce simte şi Radha şi astfel simt aceleaşi sentimente pe care Radha le are faţă de Krişna. Şi deşi ele simt cele mai deosebite sentimente ale iubirii Radhei faţă de Krişna, ele rămân în continuare departe de Krişna, neîndrăznind în nici un fel să-l iubească direct pe Krişna şi să aibă o relaţie directă cu Acesta. În mod direct ele sunt servitoare ale Radhei, aflându-se în dasya rasa - relație de servitudine. Pntru că ele însă simt aceleaşi sentimente ale Radhei, Rupa Gosvami fiind Rupa Mangeari în Krişna lila (jocurile lui Krișna din lumea spirituală), consideră că mangeariile se află în madhurya rasa - relație romantică - cu Krişna, deşi ele participă în jocuriile erotice ale lui Krişna doar ca servitoare și prietene intime ale Cuplului Transcendental Rādhā-Krișna. Şcoala Gaudiya Bhakti-Yoga din Vrindavan consideră această iubire a mangerariilor ca fiind cea mai înalt tip de iubire pe care un practicant o poate atinge, accentuând în mod deosebit natura de servitoare intimă a Radhei. De aceea practicanţilor le este sugerat să mediteze ca fiind o servitoare a Radhei şi în nici un caz să nu mediteze ca fiind o iubită directă a lui Krişna, o nayka - o eroină a iubirii erotice - care se află într-o relaţie de iubire romantică directă cu Krişna, aşa cum de exemplu sakhiile Radhei - care sunt expansiuni directe ale Acesteia în lumea transcendentală - o au cu Krişna, fiind în acelaşi timp prietene intime cu Radha. |
#79
Posted 16 September 2021 - 17:02
Preeminenţa iubirii Radhei
101 Domnul (Transcendental Śrī Cetanya) spuse: Vorbeşte mai departe, e o fericire să te ascult - prabhu kahe — āge kaha, pāi sukhe śunite Un râu de nectar nemaiîntâlnit curge din gura ta - nadī amṛta vahe mukhe tomāra 102 Datorită temerii (datorate) de celelalte legături (romantice) cu grupul de gopi- ḍare anya-apekṣā gopī-gaṇera (Krişna) nu şi-a manifestat intensitatea iubirii (pentru Rādhā) (în fața acestora) - nā sphure gāḍhatā premera (şi de aceea) a furat-o pe Radha - curi kari' nila rādhāke. 103 Intensitatea iubirii lui Krişna pentru Radha poate fi atunci înţeleasă - gāḍha-anurāga kṛṣṇera rādhāya tabe jāni Dacă luăm în considerare că de dragul Radhei - yadi lāgi rādhā (Acesta) a renunţat direct la (celelalte) gopii. - kare tyāga sākṣāt gopīre 104 Apoi Ramananda Ray spuse - tabe raya kahe Ascultă despre măreţia acelei iubiri - suna mahima premera În cele trei lumi nu există compaţie cu iubirea Radhei - tri jagate nahika upama radha-premera |
#80
Posted 24 September 2021 - 10:06
Ray Ramananda descrie
Măreția iubirii Radhei Domnului Śrī Caitanya Strofele 105-109 Părăsind cercul dansului Rasa al grupului Gopilor- chadiya mandali nritya rasa ganera gopi (şi) dorind să se plângă Radha fugi în pădure- radha cahi' vilapa kariya phire vane Iar duşmanul lui Kamsa (Krişna) legat cu lanţurile puternice - api kamsa-arih baddha-srinkhalam Ale dorinţei de a se bucura de plăcere - vasana samsara Luând-o pe Radha în inimă - adhaya radham hridaye Le părăsi pe frumoasele din Vraja - tatyaja vraja sundarih Mintea fiindu-i deranjată datorită ranei - manasah khinna vrana (Provocată) de săgeata lui Cupidon, - bana ananga regretând purtarea (Sa) şi lamentându-Se - anutapah krita vishasada sah Krişna o căută pe Radha- madhavah tam anusritya radhikam Încoace şi încolo, prin crângurile de pe marginea malurilor Yamunei - itah tatah kunje tata-anta kalinda-nandini Luând în consideraţie aceste două versuri - vicarile ei dui slokera Se poate înţelege subiectul- jani artha Prin a cărui consideraţie se trezeşte o mină de nectar - yena vicarite uthe khani amritera Degustând jocuri în compania a sute de mii de gopii - rasa-vilasa sange sata koti gopi (şi) Aflându-se în mijlocul lor (în tot atât de multe forme) se retrase într-o singură formă alături de Radha- tara madhye rahe eka-murtye pasa radha. |
#81
Posted 24 September 2021 - 12:05
Das ewig junge göttliche Paar Rādhā-Kriṣṇa
[ https://share-your-photo.com/img/776f23e078_album.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#82
Posted 12 October 2021 - 09:06
Preeminența iubirii Rādhei pentru Krișna
Cetanya Caritāmrita 2.8.110-112 Vedem cã Iubirea în general este pretutindeni la fel - dekhi preme sadharana sarvatra samata (Însã) iubirea sucitã a Radhei se datoreazã (atitudinii) de a se opune (avansurilor lui Krișna) - preme kutila radhara ha-ila vamata Natura iubirii este asemnea naturii miºcãrii întortocheate a unui ºarpe – svabhava premnah iva bhavet gatih kutila aheh De aceeea cu, sau fãrã cauzã apare o mânie între tinerii (iubiþi) - atah hetoh ahetoh udancati manah yunoh Aceasta (Radha) devenind furioasã pãrãsi dansul Rasa – tanre kari kari krodha chadi gela rasa ªri Hari (Kriºna) nemaivãzând-o deveni neliniºtit- sri-harina na dekhiya haila vyakula Explicație: Dintre toate tipurile de iubire, cea adolescentinã este cea mai puternicã și mai purã, nefiind slãbitã sau chiar distrusã de problemele pe care le aduce viața maturã în care cel iubit nu mai stã în centrul atenției. De aceea cei care practicã Bhakti conform învãțãturilor Domnului Cetanya își doresc sã devinã pãstorițe ce au vârsta eternã adolescentinã în lumea spiritulalã a lui Krișna, servind ca prietene ale Radhei eternului Cuplu adolescent Rādhā-Krișna. [ https://share-your-photo.com/img/b6712f46b1_album.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
|
#83
Posted 14 October 2021 - 09:06
Preeminența iubirii Radhei (continuare)
Cetanya Cearitāmrita 2.8.113-116 Esenţa dorinţelor lui Krişna devine desăvârşită în dansul Rasa – sara vasana samyak krishnera rasa-lila Radha este legătura acelei dorinţe cu dansul Rasa – radhika srinkhala vasante rasa-lila-vasanate Fără ea dansul Rasa nu iluminează inima (Sa) – vinu tanha rasa-lila nahi bhaya citte Părăsind cercul (dansului) Rasa (Krişna) plecă în căutarea Radhei – chadiya mandali chadiya rasa gela anveshite radha El începu să se lamenteze fiind rănit de săgeata dorinţei iubirii spirituale– karrena visada hana khinna bane kama De vreme ce dorinţele sale romantice nu au putut fi satisfăcute - tahatei nahe kama-nirvapana De sute de mii de gopii - sata-koti gopite Ne putem imagina calităţile Radhei - anumani sri-radhikara Tika: Deși Krișna se multiplicase în tot atâtea forme câte gopii erau de față, dansând cu fiecare în parte, ca și cum ar fi fost numai cu una, în momentul în care Rādhā a părăsit dansul, el le-a părăsit pe gopii. Rādhā este veriga ce ține lanțul dansului, ca să nu se destrame. [ https://share-your-photo.com/img/32ff69264f_album.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by madhukar, 14 October 2021 - 09:21. |
#84
Posted 22 October 2021 - 10:54
Dorința lui Śrī Cetanya de a prezenta principiile de adevăr despre
propria formă (spirituală) a lui Krişna şi a Radhei gusturile iubirii divine şi iubirea divină Cetanya Caritāmrita 2.8.117-123 Domnul (Śrī Cetanya) spuse: Am venit aici la tine - prabhu kahe āilāma sthāne tomā Pentru a cunoaşte - ye lāgi' jñāne Toate aceste principii de adevăr - sei saba tattva-vastu Acum am aflat consideraţiile despre scopul (vieţii) şi practica (necesară pentru a-l atinge) - ebe se jāniluń nirṇaya sādhya sādhana Mai este ceva mai mult - āche haya kichu āra Mintea (Mea vrea) să audă în continuare - mana śunite āge Vorbeşte despre propria formă (spirituală) a lui Krişna şi a Radhei - kaha svarūpa kṛṣṇera svarūpa rādhāra Care sunt principiile de adevăr despre gusturile iubirii divine (şi) iubirea divină - kon tattva rasa prema Care sunt principiile de adevăr despre forma (lor) - kon tattva rūpa Fii milos şi explică-mi aceste adevăruri - kari kṛpā kaha āmāre ei ta tattva În afara ta nu e nimeni în stare să o facă - tomā-vinā nāre keha ihā nirūpite Śrī Rāmānanda Rāya spuse: "Nu ştiu nimic despre acest topic - rāya kahe, āmi nā jāni ihā Cea ce tu mă faci să rostesc - yei tumi kahāo Aceea rostesc eu ca mesaj - sei kahi āmi vāṇī Eu recit instrucţiunile Tale ca un papagal recitator - paḍi śikṣāya tomāra yena śuka-pāṭha Tu eşti direct Personalitatea Supremă - tumi sākṣāt īśvara Cine poate înţelege dansul (activităţile) tău - ke bujhe nāṭa tomāra Tu mă direcţionezi în inimă - kara preraṇa hṛdaye Şi pe limbă (apar) cuvintele pe care le rostesc - jihvāya vāṇī kahāo Nu ştiu dacă ceea ce spun e bine sau rău - nā jāni ki kichui kahiye bhāla-manda Edited by madhukar, 22 October 2021 - 10:54. |
#85
Posted 07 November 2021 - 12:09
Adevărul transcendental despre devoţiunea divină
124-128 Domnul spuse: "Desigur eu sunt un sannyasi (persoană ce a renunțat la viața socială) a şcolii mayavada - prabhu kahe ta'ami sannyasi mayavadi (şi ca urmare) nu cunosc adevărul transcendental despre devoţiunea divină - nahi jani bhakti-tattva plutind in filozofia (maya-vada) (ce consideră corpul unui avatar al Domnului Transcendental făcut din energie materială, iluzorie)- bhasi mayavade În asocierea lui Sarvabhauma Bhattacarya mintea mi s-a purificat - sarvabhauma-sange mana mora ha-ila nirmala Şi i-am cerut să vorbească - tanhare puchila kaha Despre adevărul transcendental al devoţiunii divine pentru Krişna- krishna-bhakti-tattva Acesta a replicat: Eu nu cunosc topicurile despre Krişna - tenho kahe ami nahi jani krishna-katha Totul e cunoscut de Ramananda Raya - sabe jane ramananda (dar) acesta nu este aici - tenho nahi etha. Auzind despre măreţia ta am venit (în acest) loc al tău- suniya mahima tomara ailana thani tomara (iar) tu mă preamăreşti, ştiind că sunt un sannyasi - tumi more kara stuti janiya sannyasi De ce nu, fie că e brahman, sannyasi, sau şudra - kene naya kibā vipra kibā nyāsī śūdra cel ce cunoaşte adevărul transcendental despre Krişna - yei kṛṣṇa-tattva-vettā acela e maestru spiritual - sei haya guru Ṭīka: Cu alte cuvinte Şri Caitanya spune că la urma urmei el ca sannyasi ar putea fi preamărit, dacă ar cunoaşte kṛṣṇa-tattva, pentru că oricine, independent de poziţia sa socială poate deveni un învăţător spiritual, dacă va cunoaşte adevărul transcendental despre Krişna. Adevărul despre Domnul Suprem Şri Krişna are diferite niveluri, care sunt prezentate indirect de Şri Caitanya în această convorbire a Sa cu Ramananda Raya, şi în mod conrespunzător există diferite niveluri de învăţători ce pot să prezinte anumite adevăruri despre Krişna. Śrī Cetanya [ https://share-your-photo.com/img/61d167d6a6_album.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by madhukar, 07 November 2021 - 12:15. |
#86
Posted 12 November 2021 - 14:50
Noi nu suntem decât marionete în mâinile Domnului Transcendental
Cetanya Cearitāmrita 2.8.129-135 Șri Cetanya spuse Nu mă înşela, vorbindu-Mi ca unui sannyasi- nā kariha vañcana more sannyāsī baliyā Te rog să-mi satisfaci mintea şi să-mi spui adevărul complet - kara mana kahi pūrṇa tattva Despre Krişna şi Radha - kṛṣṇa-rādhā Deşi Rāmānanda Rāya era un devot de cel mai înalt rang ce degusta iubirea divină - yadyapi rāya mahā-bhāgavate -premī Iar mintea nu-I putea fi acoperită de energia iluzoirie a lui krişna -tāńra mana nāre ācchādite kṛṣṇa-māyā Totuşi datorită intensei dorinţe a Domnului - tathāpi prabhura parama prabala icchā deşi Rāmānanda Rāya ştia ce se petrece -jānileha rāyera mintea I se afla într-o oarecare confuzie - mana haila ṭalamala Rāmānanda Rāya replică: Sunt asemenea unei marionette ce dansează - rāya kahe āmi naṭa Şi Tu eşti Cel ce trage sforile - tumi sūtra-dhāra Modul în care mă faci să dansez, este exact modul în care dansez - yei mata nācāo taiche cāhi nācibāra Limba mea este asemenea unui instrument cu coarde -mora jihvā vīṇā-yantra Iar Tu eşti Cel ce cântă la acest instrument -tumi vīṇā-dhārī Ceea ce-Ţi vine în minte - yei uṭhe tomāra mane Domnul Transcendental Însuși (original) este Krișna, Controlorul Suprem - bhagavan svayam krishna parama isvara Conducătorul tuturor avatarurilor și al tuturor cauzelor - pradhana sarva-avatari sarva-karana (El este) locul de odihnă a nenumărate universuri- adhara sabara ananta brahmanda nenumărate avataruri, nenumărate planete spirituale - ananta avatara ara ananta vaikuntha [ https://share-your-photo.com/img/67197f82cd_album.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by madhukar, 12 November 2021 - 14:52. |
#87
Posted 15 November 2021 - 13:38
Cetanya Cearitāmrita 136-137
Calitățile primoridiale ale Domnului Transcendental Krișna Corpul fiului conducătorului din Vraja (Krișna) - tanu nandana vrajendra este existență pură (spirituală), cunoaștere transcendentală și extaz spiritual - sat-cit-ananda complet din punct de vedere al tuturor opulențelor, energiilor și tuturor gusturilor iubirii - purna sarva-aisvarya sarva-sakti sarva-rasa. Tika: Pentru a susține cele de mai sus Ramanda Raya citează din Brahma samhita 5.1 isvarah paramah krishnah sac-cid-ananda-vigrahah anadir adir govindah sarva-karana-karanam Controlorul Suprem este Krișna - paramah isvarah krishnah al cărui corp este existență pură (spirituală), cunoaștere și extaz - vigrahah sac-cid-ananda Govinda (Krișna) este originea fără început - govindah adih anadir cauza tuturor cauzelor - karana sarva karanam Pentru o mai bună înțelegere vezi și articolul despre Transcendență. [ https://share-your-photo.com/img/8d4bb1a558_album.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
|
#88
Posted 17 November 2021 - 19:01
Cetanya Cearitāmrita 2.8.138
Iubirea erotică din lumea spirituală vṛndāvane 'aprākṛta navīna madana' kāma-gāyatrī kāma-bīje yāńra upāsana În Vrindavan nemanifestată (din lumea spirituală) - vṛndāvane aprākṛta Venerarea acelui mereu proaspăt Cupidon (Krişna) - upāsana yāńra navīna madana (Este făcută) prin imnurile dorinţei erotice spirituale (şi) sămânţa dorinţei erotice - kāma-gāyatrī kāma-bīje Tika: - acela al unei soţii a lui Krişna, asemenea reginelor din Dvarka, dacă doresc iubirea conjugală – svakya bhava - sau kāma-gāyatrī:
Să ne concentrăm asupra seminţei dorinţei erotice spirituale - Zeul iubirii erotice spirituale (Krişna - aprākṛta-navina-madana din Vrindavan) - vidmahe klīḿ kāma-devāya [ https://share-your-photo.com/img/745022534b_album.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by madhukar, 17 November 2021 - 19:02. |
#89
Posted 22 November 2021 - 16:55
Practica meditativă Ragānuga Bhakti
Această practică este recomandată numai acelor devoți care au atins un grad de puritare relativ înalt. 1. Aceasta presupune în primul neidentificarea cu corpul material ceea ce se reflectă în detașarea față de problemele sociale, care vizează progresul economic pentru o creșterea a gradului de gratificare a simțurilor materiale în care mintea devine preocupată de alte probleme decât cele ale atingerii Iubirii Spirituale. 2. Din punctul de vedere al etapelor practicii spirituale care duc la iubirea spirituală, trebuie atinsă etapa atașamentului pentru ascultarea jocurilor Domnului Transcendental pe care acesta le-a pus în scenă la coborârea sa în lumea materială. Spre reamintire Etapele care duc la Iubirea Spirituală: 1. La început e încrederea în practica spirituală - adau sraddha- 2. și ca urmare atingi (stagiul) asocierii cu persoanele spirituale - tatah sadhu sango- 3. În acea asociere practici purificarea (externă şi internă) prin venerarea Domnului Transcendental -’tha bhajana-kriya 4. Când purificarea este încununată de succes atingi (stagiul) îndepărtării ataşamentelor nedorite (de ceea ce e temporar şi negativ - materialitatea) -tato ’nartha-nivrittih syat 5. și ca urmare vei atinge (stadiul) liniștii și al fermităţii (în care bhajanul - concentrarea asupra practicii spirituale - nu mai este tulburată de anarthas - ataşamentelor nedorite) - tato nistha 6. Faptul că nu mai ești deranjat de atracțiile lucrurilor lumii materiale, arată că acestea nu mai au nici un gust pentru tine începi să dezvolți gust pentru Jocurile Domnului Transcendental - stagiul atingerii gustului - rucis tatah 7. şi desigur ataşamentul spiritual - conştiinţa spirituală (pentru Domnul şi asociaţii Săi) -athasaktis 8. După aceea (stagiul) începutului iubirii spirituale - tato bhavas 9. După aceea apare iubirea spirituală- tatah premabhyudancati Aceasta estei secvenţa prin care iubirea spirituală apare în devotul practicant - bhavet-krama ayam premnah pradurbhave sadhakanam. Aceată parcurgere a dezvoltării spirituale poate dura mai multe vieţi, şi funcţie de eventualele greşeli, faţă de alţi devoţi ai Domnului sau faţă de alte fiinţe poate dura mai mult sau mai puţin. Domnul Suprem, sub form Suprasufletului, îi dă fiinţei aducere aminte pentru a-şi relua activităţile spirituale de acolo de unde au fost întrerupte, şi progresul spiritual este relativ rapid, pentru stagiile deja parcurse în vieţi anterioare. Edited by madhukar, 22 November 2021 - 17:05. |
#90
Posted 22 November 2021 - 22:03
madhukar, on 17 noiembrie 2021 - 19:01, said:
Cetanya Cearitāmrita 2.8.138 Iubirea erotică din lumea spirituală imnurile dorinţei erotice spirituale (şi) sămânţa dorinţei erotice - - acela unei gopii, asemenea celor revelate în Vrindavana pământeană, dacă doresc iubirea adolescentină spirituală – parakya bhava. Să ne concentrăm asupra seminţei dorinţei erotice spirituale - Zeul iubirii erotice spirituale [ https://share-your-photo.com/img/745022534b_album.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Toată curvăsărelile astea spirituale pe care le etalezi deșănțat pe aici, fac parte integrantă din religia voastră? Cele bune, Penti Edited by penticostalul, 22 November 2021 - 22:04. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users