Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!
 La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...
 Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...
 Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012
 

Bhakti-yoga - Discuția dintre Ramananda Ray și Șri Cetanya

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
146 replies to this topic

#73
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Calitățile gusturilor iubirilor inferioare sunt incluse în cele superioare

86-87

guṇādhikye svādādhikya bāḍe prati-rase
śānta-dāsya-sakhya-vātsalyera guṇa madhurete vaise

ākāśādira guṇa yena para-para bhūte
dui-tina krame bāḍe pañca pṛthivīte


Odată cu creşterea calităţilor, creşte şi gustul - guṇa-ādhikye svāda-ādhikya
Creşterea calităţilor are loc în fiecare Rasă - bāḍe guṇa vaise prati-rase
de la Iubirea impersonală, la cea în servitudine, cea prietenească, parentală (şi) cea dulce (romantică) - śānta dāsya sakhya vātsalyera madhurete
Aşa cum şi calităţile elementelor materiale - yena guṇa bhūte
Cresc rând pe rând - bāḍe para para krame
(începând cu cele ale) spaţiului şi aşa mai departe - ākāśa-ādira
În cel de-al doilea (aer), cel de-al treilea (foc, cel de-al patrulea apă) dui-tina
Până în cel de-al cincilea -pământ - pañca pṛthivīte

Tika:
În primul element, spaţiu, se află sunetul sau vibraţia –> cuplat cu simţul auzului.
În al doilea, aer, se află în plus prana – suflul vital –> cuplat cu simţul atingerii.
În cel de-al treilea, focul, se află în plus forma –> cuplat cu simţul vederii.
În cel de-al patrulea, apa, se află în plus gustul -> cuplat cu simţul gustului.
În cel de-al cincilea, pământul, se află în plus mirosul –> cuplat cu simţul mirosului.

#74
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Perfecțiune ... completă

(Ramananda Ray continuă)

88
paripūrṇa-kṛṣṇa-prāpti ei 'premā' haite
ei premāra vaśa kṛṣṇa — kahe bhāgavate


Obţinerea completă a lui Krişna - prāpti paripūrṇa kṛṣṇa
Este atinsă prin iubirea divină - ei haite premā
Despre acest tip de iubire (prin care se obţine Krişna în forma sa completă) - ei premāra
prin care Krişna se află sub controlul (devotului) - kṛṣṇa vaśa
Se vorbeşte în Bhagvat (Puran) - kahe bhāgavate

Tika:
Faptul că obținerea completă a lui Krișna implică atingerea iubirii erotice divine
devine evidentă prin exemplul dat de Ramananda Ray.
El citează cuvintele lui Krişna înregistrate în Şrimad Bhagavatam (10.82.44),
în momentul în care Acesta se întâlneşte cu gopiile după o despărţire de ani de zile,
în locul sfânt numit Samanta Panceaka în timpul unei eclipse solare.

După ce s-a întâlnit cu ele într-un loc retras şi le-a îmbrăţişat pe fiecare, a zâmbit şi a spus:
89
mayi bhaktir hi bhūtānām amṛtatvāya kalpate
diṣṭyā yad āsīn mat-sneho bhavatīnāḿ mad-āpanaḥ


Serviciul devoţional pentru Mine califică cu siguranţă - bhakti mayi kalpate hi
Toate fiinţele pentru viaţa eternă - bhūtānām amṛtatvāya
Din fericire (pentru voi) mijlocul pentru a Mă obţine pe Mine - diṣṭyā yat mat-āpanaḥ
Este iubirea voastră (amoroasă) pentru mine - āsīt snehaḥ bhavatīnām mat

Tika:
Bhakti (ca sadhana - practică) fără Iubire pentru Krişna (așa cum este practică de impersonaliști),
duce la viaţa eternă, dar nu şi la Krişna.
Gopiile îl iubesc pe Krişna; de aceea ele îl obţin pe Krişna şi viaţa eternă cu Acesta.

Edited by madhukar, 04 August 2021 - 07:56.


#75
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Reacția lui Krișna
90

Promisiunea hotărâtă a lui Krişna pentru totdeauna este că - pratijñā dṛḍha kṛṣṇera sarva-kāle āche
Aşa cum o persoană îl venerează (pe El)- yaiche ye bhaje
La fel şi Krişna o venerează pe aceasta - taiche kṛṣṇa bhaje tāre

Tika:
Ideea este că exact starea, sau relaţia pe care devotul şi-o doreşte în raport cu Krişna,
este starea sau relaţia în care Krişna reciprochează cu acesta.
Acest lucru este confirmat de Krişna în Bhagavad-gita 4.11, vers care este citat în continuare de Ramananda Ray.

91
ye yatha mam prapadyante tams tathaiva bhajamy aham
mama vartmanuvartante manushyah partha sarvasah (Bhagavad-gita 4.11)

Aşa cum o persoană mă venerează - yatha ye mam prapadyante
Cu siguranţă la fel şi Eu o venerez pe aceasta - eva tatha aham bhajami tan
O fiu al lui Partha toţi oamenii - partha sarvasah manushyah
Urmează calea Mea (prefigurată de Mine) - anuvartante vartma mama

#76
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Măreția iubirii gopiilor (păstorițelor)

92

El (Krișna) nu este în stare să venereze (să răsplătească în aceeaşi măsură) - nā pāre bhajite
Acea iubire (erotică a gopiilor) - ei premera
De aceea (Domnul Suprem) este dator (gopiilor) -ataeva haya ṛṇī

Tika:
Acest sentiment al lui Krişna faţă de gopii este exprimat în Bhagavat Puran 10.32.22,
care este citat de Ramananda Ray în versul următor.
93

Nu sunt în stare (să vă recompensez) nici într-o viaţă ca cea a semizeilor - na pāraye aham api vibudha-āyuṣā
pe voi care m-aţi venerat - vaḥ yāḥ mā abhajan
Prin propriile voastre activităţi pure (sfinte) - sva kṛtyam sādhu
Lipsite de orice înşelăciune - niravadya-saḿyujām
tăind lanţul vieţii familiale care este dificil (de tăiat) - saḿvṛścya geha-śṛńkhalāḥ tat durjara
Fie ca propriile activităţi să vă fie returnate - sādhunā vaḥ pratiyātu

Tika:
Atunci când Șri Krișna coboară în lumea materială,
cu El coboară și o parte din anturajul său, printre care se află și gopiile spirituale,
care le ajută pe noile gopii, care s-au calificat proaspăt pentru iubirea romantică divină,
dându-le "ultimul lustru" înainte de a fi transferate în lumea spirituală.

În aceste vers Krișna se adresează gopiilor care tocmai s-au calificat pentru iubirea romantică divină.
Bhageanul (venerarea gopiilor din această categorie) constă în iubirea lor romantică pentru Krişna,
pentru care s-au calificat în viețele anterioare.

Edited by madhukar, 11 August 2021 - 13:20.


#77
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Puterea iubirii gopiilor

94
yadyapi kṛṣṇa-saundarya mādhuryera dhurya
vraja devīra sańge tāńra bāḍaye mādhurya


Deşi frumuseţea lui Krişna este suprema dulceaţă - yadyapi saundarya kṛṣṇa dhurya mādhuryera
Asocierea cu zeiţele din Vraja (face ca) dulceaţa sa să crească - sańge devīra vraja mādhurya tāńra bāḍaye
95
tatrātiśuśubhe tābhir bhagavān devakī-sutaḥ
madhye maṇīnāḿ haimānāḿ mahā-marakato yath
ā

În acel loc Domnul Suprem, fiul lui Devaki - tatra bhagavān sutaḥ devakī
(deveni) şi mai ... deosebit de frumos datorită lor (zeiţelor din Vraja) ati-śuśubhe tābhiḥ
fiind asemenea pietrei preţioase Marakata (albastru închis) - yathā mahā-marakataḥ
În mijlocul pietrelor preţioase aurii (zeiţele din Vraja)- madhye maṇīnām haimānām
96
prabhu kahe ei 'sādhyāvadhi' suniścaya
kṛpā kari' kaha yadi āge kichu haya


Domnul replică: Aceasta este cu siguranţă limita perfecţiunii - prabhu kahe ei su niścaya avadhi sādhya
Dacă (totuşi) mai există ceva - yadi kichu haya
Fi milostiv şi vorbeşte mai departe - kṛpā kari kaha āge

#78
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Măreția Rādhei

Până la Śrī Cetanya nimeni nu a predicat iubirea Rādhei pentru Krișna ca fiind primordială

și scopul vieții ca fiind acela de a deveni una cu Rādhā în suflet

pentru a atinge iubirea ei extraordinară pentru Krișna.


97
Ramananda Raya replică: Până astăzi nu ştiu - raya kahe eta-dina nahi jani
să existe în lume o astfel de persoană - achaye bhuvane hena jane
care să întrebe dincolo de aceasta - puche age ihara

98
(Ei bine) Dintre aceste (feluri de iubiri ale gopiilor), iubirea Radhei - madhye inhara prema radhara
este coroana din pietre preţioase a (tuturor) scopurilor (vieţii) - siromani sadhya
despre a cărei măreţie se vorbeşte în toate scripturile - yanhara mahima vakhani sarva-sastrete

Tika:
Servitoarele și prietenele intime ale Radhei - Mangeariile - datorită empatiei pe care o au cu Radha,
simt ceea ce simte şi Radha şi astfel simt aceleaşi sentimente pe care Radha le are faţă de Krişna.
Şi deşi ele simt cele mai deosebite sentimente ale iubirii Radhei faţă de Krişna,
ele rămân în continuare departe de Krişna, neîndrăznind în nici un fel
să-l iubească direct pe Krişna şi să aibă o relaţie directă cu Acesta.

În mod direct ele sunt servitoare ale Radhei, aflându-se în dasya rasa - relație de servitudine.
Pntru că ele însă simt aceleaşi sentimente ale Radhei,
Rupa Gosvami fiind Rupa Mangeari în Krişna lila (jocurile lui Krișna din lumea spirituală),
consideră că mangeariile se află în madhurya rasa - relație romantică - cu Krişna,
deşi ele participă în jocuriile erotice ale lui Krişna doar

ca servitoare și prietene intime ale Cuplului Transcendental Rādhā-Krișna.


Şcoala Gaudiya Bhakti-Yoga din Vrindavan consideră această iubire a mangerariilor
ca fiind cea mai înalt tip de iubire pe care un practicant o poate atinge,
accentuând în mod deosebit natura de servitoare intimă a Radhei.

De aceea practicanţilor le este sugerat să mediteze ca fiind o servitoare a Radhei
şi în nici un caz să nu mediteze ca fiind o iubită directă a lui Krişna, o nayka - o eroină a iubirii erotice -
care se află într-o relaţie de iubire romantică directă cu Krişna,
aşa cum de exemplu sakhiile Radhei - care sunt expansiuni directe ale Acesteia în lumea transcendentală -
o au cu Krişna, fiind în acelaşi timp prietene intime cu Radha.

#79
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Preeminenţa iubirii Radhei

101
Domnul (Transcendental Śrī Cetanya) spuse: Vorbeşte mai departe, e o fericire să te ascult - prabhu kahe — āge kaha, pāi sukhe śunite
Un râu de nectar nemaiîntâlnit curge din gura ta - nadī amṛta vahe mukhe tomāra
102
Datorită temerii (datorate) de celelalte legături (romantice) cu grupul de gopi- ḍare anya-apekṣā gopī-gaṇera
(Krişna) nu şi-a manifestat intensitatea iubirii (pentru Rādhā) (în fața acestora) - nā sphure gāḍhatā premera
(şi de aceea) a furat-o pe Radha - curi kari' nila rādhāke.
103
Intensitatea iubirii lui Krişna pentru Radha poate fi atunci înţeleasă - gāḍha-anurāga kṛṣṇera rādhāya tabe jāni
Dacă luăm în considerare că de dragul Radhei - yadi lāgi rādhā
(Acesta) a renunţat direct la (celelalte) gopii. - kare tyāga sākṣāt gopīre
104
Apoi Ramananda Ray spuse - tabe raya kahe
Ascultă despre măreţia acelei iubiri - suna mahima premera
În cele trei lumi nu există compaţie cu iubirea Radhei - tri jagate nahika upama radha-premera

#80
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Ray Ramananda descrie
Măreția iubirii Radhei
Domnului Śrī Caitanya

Strofele 105-109

Părăsind cercul dansului Rasa al grupului Gopilor- chadiya mandali nritya rasa ganera gopi
(şi) dorind să se plângă Radha fugi în pădure- radha cahi' vilapa kariya phire vane

Iar duşmanul lui Kamsa (Krişna) legat cu lanţurile puternice - api kamsa-arih baddha-srinkhalam
Ale dorinţei de a se bucura de plăcere - vasana samsara
Luând-o pe Radha în inimă - adhaya radham hridaye
Le părăsi pe frumoasele din Vraja - tatyaja vraja sundarih

Mintea fiindu-i deranjată datorită ranei - manasah khinna vrana
(Provocată) de săgeata lui Cupidon, - bana ananga
regretând purtarea (Sa) şi lamentându-Se - anutapah krita vishasada sah
Krişna o căută pe Radha- madhavah tam anusritya radhikam
Încoace şi încolo, prin crângurile de pe marginea malurilor Yamunei - itah tatah kunje tata-anta kalinda-nandini

Luând în consideraţie aceste două versuri - vicarile ei dui slokera
Se poate înţelege subiectul- jani artha
Prin a cărui consideraţie se trezeşte o mină de nectar - yena vicarite uthe khani amritera

Degustând jocuri în compania a sute de mii de gopii - rasa-vilasa sange sata koti gopi
(şi) Aflându-se în mijlocul lor (în tot atât de multe forme) se retrase într-o singură formă alături de Radha- tara madhye rahe eka-murtye pasa radha.

#81
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Das ewig junge göttliche Paar Rādhā-Kriṣṇa

[ https://share-your-photo.com/img/776f23e078_album.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#82
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Preeminența iubirii Rādhei pentru Krișna

Cetanya Caritāmrita 2.8.110-112

Vedem cã Iubirea în general este pretutindeni la fel - dekhi preme sadharana sarvatra samata
(Însã) iubirea sucitã a Radhei se datoreazã (atitudinii) de a se opune (avansurilor lui Krișna) - preme kutila radhara ha-ila vamata

Natura iubirii este asemnea naturii miºcãrii întortocheate a unui ºarpe – svabhava premnah iva bhavet gatih kutila aheh
De aceeea cu, sau fãrã cauzã apare o mânie între tinerii (iubiþi) - atah hetoh ahetoh udancati manah yunoh

Aceasta (Radha) devenind furioasã pãrãsi dansul Rasa – tanre kari kari krodha chadi gela rasa
ªri Hari (Kriºna) nemaivãzând-o deveni neliniºtit- sri-harina na dekhiya haila vyakula

Explicație:
Dintre toate tipurile de iubire, cea adolescentinã este cea mai puternicã și mai purã,
nefiind slãbitã sau chiar distrusã de problemele pe care le aduce viața maturã
în care cel iubit nu mai stã în centrul atenției.

De aceea cei care practicã Bhakti conform învãțãturilor Domnului Cetanya
își doresc sã devinã pãstorițe ce au vârsta eternã adolescentinã
în lumea spiritulalã a lui Krișna, servind ca prietene ale Radhei
eternului Cuplu adolescent Rādhā-Krișna.

[ https://share-your-photo.com/img/b6712f46b1_album.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#83
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Preeminența iubirii Radhei (continuare)

Cetanya Cearitāmrita 2.8.113-116


Esenţa dorinţelor lui Krişna devine desăvârşită în dansul Rasa – sara vasana samyak krishnera rasa-lila
Radha este legătura acelei dorinţe cu dansul Rasa – radhika srinkhala vasante rasa-lila-vasanate

Fără ea dansul Rasa nu iluminează inima (Sa) – vinu tanha rasa-lila nahi bhaya citte
Părăsind cercul (dansului) Rasa (Krişna) plecă în căutarea Radhei – chadiya mandali chadiya rasa gela anveshite radha
El începu să se lamenteze fiind rănit de săgeata dorinţei iubirii spirituale– karrena visada hana khinna bane kama

De vreme ce dorinţele sale romantice nu au putut fi satisfăcute - tahatei nahe kama-nirvapana
De sute de mii de gopii - sata-koti gopite
Ne putem imagina calităţile Radhei - anumani sri-radhikara


Tika: Deși Krișna se multiplicase în tot atâtea forme câte gopii erau de față, dansând cu fiecare în parte,
ca și cum ar fi fost numai cu una, în momentul în care Rādhā a părăsit dansul, el le-a părăsit pe gopii.
Rādhā este veriga ce ține lanțul dansului, ca să nu se destrame.


[ https://share-your-photo.com/img/32ff69264f_album.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by madhukar, 14 October 2021 - 09:21.


#84
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Dorința lui Śrī Cetanya de a prezenta principiile de adevăr despre

propria formă (spirituală) a lui Krişna şi a Radhei

gusturile iubirii divine şi iubirea divină


Cetanya Caritāmrita 2.8.117-123


Domnul (Śrī Cetanya) spuse: Am venit aici la tine - prabhu kahe āilāma sthāne tomā
Pentru a cunoaşte - ye lāgi' jñāne
Toate aceste principii de adevăr - sei saba tattva-vastu
Acum am aflat consideraţiile despre scopul (vieţii) şi practica (necesară pentru a-l atinge) - ebe se jāniluń nirṇaya sādhya sādhana
Mai este ceva mai mult - āche haya kichu āra
Mintea (Mea vrea) să audă în continuare - mana śunite āge

Vorbeşte despre propria formă (spirituală) a lui Krişna şi a Radhei - kaha svarūpa kṛṣṇera svarūpa rādhāra
Care sunt principiile de adevăr despre gusturile iubirii divine (şi) iubirea divină - kon tattva rasa prema
Care sunt principiile de adevăr despre forma (lor) - kon tattva rūpa

Fii milos şi explică-mi aceste adevăruri - kari kṛpā kaha āmāre ei ta tattva
În afara ta nu e nimeni în stare să o facă - tomā-vinā nāre keha ihā nirūpite

Śrī Rāmānanda Rāya spuse: "Nu ştiu nimic despre acest topic - rāya kahe, āmi nā jāni ihā
Cea ce tu mă faci să rostesc - yei tumi kahāo
Aceea rostesc eu ca mesaj - sei kahi āmi vāṇī

Eu recit instrucţiunile Tale ca un papagal recitator - paḍi śikṣāya tomāra yena śuka-pāṭha
Tu eşti direct Personalitatea Supremă - tumi sākṣāt īśvara
Cine poate înţelege dansul (activităţile) tău - ke bujhe nāṭa tomāra

Tu mă direcţionezi în inimă - kara preraṇa hṛdaye
Şi pe limbă (apar) cuvintele pe care le rostesc - jihvāya vāṇī kahāo
Nu ştiu dacă ceea ce spun e bine sau rău - nā jāni ki kichui kahiye bhāla-manda

Edited by madhukar, 22 October 2021 - 10:54.


#85
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Adevărul transcendental despre devoţiunea divină


124-128
Domnul spuse: "Desigur eu sunt un sannyasi (persoană ce a renunțat la viața socială) a şcolii mayavada - prabhu kahe ta'ami sannyasi mayavadi
(şi ca urmare) nu cunosc adevărul transcendental despre devoţiunea divină - nahi jani bhakti-tattva
plutind in filozofia (maya-vada) (ce consideră corpul unui avatar al Domnului Transcendental făcut din energie materială, iluzorie)- bhasi mayavade

În asocierea lui Sarvabhauma Bhattacarya mintea mi s-a purificat - sarvabhauma-sange mana mora ha-ila nirmala
Şi i-am cerut să vorbească - tanhare puchila kaha
Despre adevărul transcendental al devoţiunii divine pentru Krişna- krishna-bhakti-tattva

Acesta a replicat: Eu nu cunosc topicurile despre Krişna - tenho kahe ami nahi jani krishna-katha
Totul e cunoscut de Ramananda Raya - sabe jane ramananda
(dar) acesta nu este aici - tenho nahi etha.

Auzind despre măreţia ta am venit (în acest) loc al tău- suniya mahima tomara ailana thani tomara
(iar) tu mă preamăreşti, ştiind că sunt un sannyasi - tumi more kara stuti janiya sannyasi

De ce nu, fie că e brahman, sannyasi, sau şudra - kene naya kibā vipra kibā nyāsī śūdra
cel ce cunoaşte adevărul transcendental despre Krişna - yei kṛṣṇa-tattva-vettā
acela e maestru spiritual - sei haya guru

Ṭīka:
Cu alte cuvinte Şri Caitanya spune că la urma urmei el ca sannyasi ar putea fi preamărit, dacă ar cunoaşte kṛṣṇa-tattva,
pentru că oricine, independent de poziţia sa socială poate deveni un învăţător spiritual,
dacă va cunoaşte adevărul transcendental despre Krişna.

Adevărul despre Domnul Suprem Şri Krişna are diferite niveluri,
care sunt prezentate indirect de Şri Caitanya în această convorbire a Sa cu Ramananda Raya,
şi în mod conrespunzător există diferite niveluri de învăţători ce pot să prezinte anumite adevăruri despre Krişna.


Śrī Cetanya

[ https://share-your-photo.com/img/61d167d6a6_album.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by madhukar, 07 November 2021 - 12:15.


#86
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Noi nu suntem decât marionete în mâinile Domnului Transcendental

Cetanya Cearitāmrita 2.8.129-135

Șri Cetanya spuse
Nu mă înşela, vorbindu-Mi ca unui sannyasi-  nā kariha vañcana more sannyāsī baliyā
Te rog să-mi satisfaci mintea şi să-mi spui adevărul complet - kara mana kahi pūrṇa tattva
Despre Krişna şi Radha - kṛṣṇa-rādhā

Deşi Rāmānanda Rāya era un devot de cel mai înalt rang ce degusta iubirea divină - yadyapi rāya mahā-bhāgavate -premī
Iar mintea nu-I putea fi acoperită de energia iluzoirie a lui krişna -tāńra mana nāre ācchādite kṛṣṇa-māyā
Totuşi datorită intensei dorinţe a Domnului - tathāpi prabhura parama prabala icchā
deşi Rāmānanda Rāya ştia ce se petrece -jānileha rāyera
mintea I se afla într-o oarecare confuzie - mana haila ṭalamala

Rāmānanda Rāya replică: Sunt asemenea unei marionette ce dansează - rāya kahe āmi naṭa
Şi Tu eşti Cel ce trage sforile - tumi sūtra-dhāra
Modul în care mă faci să dansez, este exact modul în care dansez - yei mata nācāo taiche cāhi nācibāra
Limba mea este asemenea unui instrument cu coarde -mora jihvā vīṇā-yantra
Iar Tu eşti Cel ce cântă la acest instrument -tumi vīṇā-dhārī
Ceea ce-Ţi vine în minte - yei uṭhe tomāra mane

Domnul Transcendental Însuși (original) este Krișna, Controlorul Suprem - bhagavan svayam krishna parama isvara
Conducătorul tuturor avatarurilor și al tuturor cauzelor - pradhana sarva-avatari sarva-karana

(El este) locul de odihnă a nenumărate universuri- adhara sabara ananta brahmanda
nenumărate avataruri, nenumărate planete spirituale - ananta avatara ara ananta vaikuntha

[ https://share-your-photo.com/img/67197f82cd_album.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by madhukar, 12 November 2021 - 14:52.


#87
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Cetanya Cearitāmrita 136-137

Calitățile primoridiale ale Domnului Transcendental Krișna


Corpul fiului conducătorului din Vraja (Krișna) - tanu nandana vrajendra
este existență pură (spirituală), cunoaștere transcendentală și extaz spiritual - sat-cit-ananda
complet din punct de vedere al tuturor opulențelor, energiilor și tuturor gusturilor iubirii - purna sarva-aisvarya sarva-sakti sarva-rasa.

Tika:
Pentru a susține cele de mai sus Ramanda Raya citează din Brahma samhita 5.1

isvarah paramah krishnah sac-cid-ananda-vigrahah
anadir adir govindah sarva-karana-karanam

Controlorul Suprem este Krișna - paramah isvarah krishnah
al cărui corp este existență pură (spirituală), cunoaștere și extaz - vigrahah sac-cid-ananda
Govinda (Krișna) este originea fără început - govindah adih anadir
cauza tuturor cauzelor - karana sarva karanam

Pentru o mai bună înțelegere vezi și articolul despre Transcendență.

[ https://share-your-photo.com/img/8d4bb1a558_album.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#88
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Cetanya Cearitāmrita 2.8.138

Iubirea erotică din lumea spirituală


vṛndāvane 'aprākṛta navīna madana'
kāma-gāyatrī kāma-bīje yāńra upāsana

În Vrindavan nemanifestată (din lumea spirituală) - vṛndāvane aprākṛta
Venerarea acelui mereu proaspăt Cupidon (Krişna) - upāsana yāńra navīna madana
(Este făcută) prin imnurile dorinţei erotice spirituale (şi) sămânţa dorinţei erotice - kāma-gāyatrī kāma-bīje

Tika:
kāma-gāyatrī mantra este pentru acei vaişnava care doresc o relaţie de iubire amoroasă cu Krişna.
Aceştia meditează asupra corpului lor spiritual - în practica meditativă Raganuga Bhakti ca fiind

- acela al unei soţii a lui Krişna, asemenea reginelor din Dvarka, dacă doresc iubirea conjugală – svakya bhava - sau
- acela unei gopii, asemenea celor revelate în Vrindavana pământeană, dacă doresc iubirea adolescentină spirituală – parakya bhava.


kāma-gāyatrī:


klīḿ kāma-devāya vidmahe puṣpa-bāṇāya dhīmahi tan no 'nańgaḥ pracodayāt


Să ne concentrăm asupra seminţei dorinţei erotice spirituale - Zeul iubirii erotice spirituale (Krişna - aprākṛta-navina-madana din Vrindavan) - vidmahe klīḿ kāma-devāya
Să medităm asupra Celui ce poartă arcul de flori - dhīmahi tan bāṇāya puṣpa
Să ne ilumineze cel ce nu are corp (ananga- nume pe care Cupidon l-a primit după ce Şiva l-a tranformat în cenunşă cu privirea sa furioasă) - pracodayāt 'nańgaḥ


[ https://share-your-photo.com/img/745022534b_album.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


Edited by madhukar, 17 November 2021 - 19:02.


#89
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Practica meditativă Ragānuga Bhakti

Această practică este recomandată numai acelor devoți care au atins un grad de puritare relativ înalt.

1. Aceasta presupune în primul neidentificarea cu corpul material
ceea ce se reflectă în detașarea față de problemele sociale,
care vizează progresul economic pentru o creșterea a gradului de gratificare a simțurilor materiale
în care mintea devine preocupată de alte probleme decât cele ale atingerii Iubirii Spirituale.

2. Din punctul de vedere al etapelor practicii spirituale care duc la iubirea spirituală,
trebuie atinsă etapa atașamentului pentru ascultarea jocurilor Domnului Transcendental
pe care acesta le-a pus în scenă la coborârea sa în lumea materială.

Spre reamintire Etapele care duc la Iubirea Spirituală:

1. La început e încrederea în practica spirituală - adau sraddha-
2. și ca urmare atingi (stagiul) asocierii cu persoanele spirituale - tatah sadhu sango-
3. În acea asociere practici purificarea (externă şi internă) prin venerarea Domnului Transcendental -’tha bhajana-kriya
4. Când purificarea este încununată de succes atingi (stagiul) îndepărtării ataşamentelor nedorite (de ceea ce e temporar şi negativ - materialitatea) -tato ’nartha-nivrittih syat
5. și ca urmare vei atinge (stadiul) liniștii și al fermităţii  (în care bhajanul - concentrarea asupra practicii spirituale - nu mai este tulburată de anarthas - ataşamentelor nedorite) - tato nistha
6. Faptul că nu mai ești deranjat de atracțiile lucrurilor lumii materiale, arată că acestea nu mai au nici un gust pentru tine
începi să dezvolți gust pentru Jocurile Domnului Transcendental - stagiul atingerii gustului  - rucis tatah
7. şi desigur ataşamentul spiritual - conştiinţa spirituală (pentru Domnul şi asociaţii Săi) -athasaktis

8. După aceea (stagiul) începutului iubirii spirituale - tato bhavas
9. După aceea apare iubirea spirituală- tatah premabhyudancati

Aceasta estei secvenţa prin care iubirea spirituală apare în devotul practicant - bhavet-krama ayam premnah pradurbhave sadhakanam.

Aceată parcurgere a dezvoltării spirituale poate dura mai multe vieţi, şi funcţie de eventualele greşeli,
faţă de alţi devoţi ai Domnului sau faţă de alte fiinţe poate dura mai mult sau mai puţin.
Domnul Suprem, sub form Suprasufletului, îi dă fiinţei aducere aminte pentru a-şi relua activităţile spirituale
de acolo de unde au fost întrerupte, şi progresul spiritual este relativ rapid, pentru stagiile deja parcurse în vieţi anterioare.

Edited by madhukar, 22 November 2021 - 17:05.


#90
penticostalul

penticostalul

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,919
  • Înscris: 21.01.2014

View Postmadhukar, on 17 noiembrie 2021 - 19:01, said:

Cetanya Cearitāmrita 2.8.138

Iubirea erotică din lumea spirituală

imnurile dorinţei erotice spirituale (şi) sămânţa dorinţei erotice -
- acela unei gopii, asemenea celor revelate în Vrindavana pământeană, dacă doresc iubirea adolescentină spirituală – parakya bhava.
Să ne concentrăm asupra seminţei dorinţei erotice spirituale - Zeul iubirii erotice spirituale

[ https://share-your-photo.com/img/745022534b_album.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Servusus Madi,

Toată curvăsărelile astea spirituale pe care le etalezi deșănțat pe aici, fac parte integrantă din religia voastră?

Cele bune,
Penti

Edited by penticostalul, 22 November 2021 - 22:04.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate