Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Resoftare camera supraveghere

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?
 Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024
 Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...
 Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over
 

Bhakti-yoga - Discuția dintre Ramananda Ray și Șri Cetanya

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
146 replies to this topic

#109
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010

Quote

Moralitatea NU permite băieților adolescenți să "zgârâie coapsele și sânii" tuturor colegelor lor de școală Posted Image
Spre reamintire:
Conform avertismentului unui moderator penticostalul continuă să repete propria ignoranță,
vezi

View PostKarhu, on 08 septembrie 2021 - 09:34, said:

@Penticostalul: nu judeca niste relatari din lucrari vechi de mii de ani cu instrumentele de acum (legislatie, moralitate etc)

Incetati deci cu acuzele de felul asta pt ca nu faceti altceva decat sa va dovediti ignoranta!

1. Nu este vorba de băieți adolescenți care "zgârâie coapsele și sânii" tuturor colegelor lor de școală.

2. Greșeala de logică pe care o face penticostalul este că inventeză tot felul de variante "moralizatoare" din lumea aceasta pe care le proiecteză asupra Domnul Transcendental Krișna.

2.1 Cantoul 10 din Bhagavat Puran descrie activitățile Domnului Transcendental,

care nu pot fi comparate cu cele unor băieți din lumea materială

2.2 Krișna sub forma sa adolescentină reciprochează iubirii gopiilor adolescentine

care nu sunt colege lui de școală ci iubitele lui.

2.3 Penticostalul încearcă să reducă diferite expresii ale iubirii adolescentine la "zgâriatul coapsellor și sânilor"

De fapt versurile respective nu vorbesc de "zgâriatul coapsellor și sânilor"


Krişna şi gopiile s-au întâlnit în pădure, după care au plecat împreună spre râul Yamuna.
Krişna şi-a aruncat braţele în jurul gopiilor şi le-a îmbrăţişat.
El a aprins sentimente erotice în tinerele fete din Vraja atingându-le mâinile,
părul, coapsele, cingătorile şi sânii,
zgâriindu-le în joacă cu unghiile sale,
de asemenea glumind cu ele, privindu-le şi râzând cu ele.




Ramananda Raya explicând în continuare calitatea de Rege al gusturilor Iubirii spirituale a lui Krișna, spune
143
sringara-rasaraja-maya-murti-dhara
ataeva atma-paryanta-sarva-citta-hara

(Krişna este) Forma regelui gusturilor iubirii spirituale (ce) deţine iubirea erotică spirituală - - murti rasaraja dhara maya sringara
De aceea (El este Cel ce) atrage inimile tuturor, (şi) chiar (şi) pe Sine Însuşi - ataeva hara citta sarva paryanta atma

#110
penticostalul

penticostalul

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,919
  • Înscris: 21.01.2014

View Postmadhukar, on 06 decembrie 2021 - 17:30, said:

Krișna sub forma sa adolescentină reciprochează iubirii gopiilor adolescentine care nu sunt colege lui de școală ci iubitele lui

Dacă acele sărmane adolescente sunt iubitele (:eek:) lui, înseamnă că e cu atât mai condamnabil ceea ce face Idolul Porno.

Nu ai răspuns la două întrebări fundamentale:

View Postpenticostalul, on 06 decembrie 2021 - 14:48, said:

1. Ție ți s-ar părea moral și la locul lui ca băieții adolescenți să procedeze în acest mod infam cu fiicele tale?
2. Tu ești de acord cu o asemenea "moralitate"?

Se pare că eviți aceste întrebări...
Răspunde clar: accepti ca fiind morală atingerea și zgâriatul adolescentelor pe sâni de tot felul de netrebnici cărora li s-au urcat hormonii la cap?

Consideri acceptabil moral asemenea comportament sau îl respingi cu scârbă?
Asta e întrebarea!

#111
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010

Quote

Dacă acele sărmane adolescente sunt iubitele (Posted Image) lui, înseamnă că e cu atât mai condamnabil ceea ce face Idolul Porno.
1. Iubirea nu este condamnabilă decât de cei care nu cunosc iubirea.

2. Scopul vieții este să-l iubești pe Domnul Transcendental

prin care te eliberezi din ciclul nașterilor și al falselor identități în această lume materială.

a se vedea Obiectul iubirii spirituale - Krișna

3. Gopiile au atins scopul vieții, iubindu-l cu o iubire adolescentină pe Krișna - Domnul Transcendental.

a se vedea Superioritate iubirii erotice spirituale.


4.Noțiunea de Idol așa cum o înțelege creștinismul are la bază falsul inventat de evrei,

a se vedea postarea 457.


5. Pornografia este în mintea penticostalului, care încearcă să interpreteze obscen și imoral iubirea adolescentină spirituală pentru Krișna.

PORNOGRAFÍE ~i f. 1) Interpretare obscenă și imorală a problemelor legate de sex


Quote

Se pare că eviți aceste întrebări...
Răspunde clar: accepti ca fiind morală atingerea și zgâriatul adolescentelor pe sâni de tot felul de netrebnici cărora li s-au urcat hormonii la cap?
Întrebările sunt bazate pe lipsa de logică a penticostalului:

Penticostalul tot nu înțelege că  
1. Nu este vorba de băieți adolescenți care "zgârâie coapsele și sânii" tuturor colegelor lor de școală.

2. penticostalul inventeză tot felul de variante "moralizatoare" din lumea aceasta, ca și aceasta cu  băieți adolescenți
pe care le proiecteză asupra Domnul Transcendental Krișna.

2.1 Cantoul 10 din Bhagavat Puran descrie activitățile Domnului Transcendental,

nu cele ale unor băieți din lumea materială, cu care nu pot fi comparate


2.2 Krișna sub forma sa adolescentină reciprochează iubirii gopiilor adolescentine

care nu sunt colege lui de școală ci iubitele lui - ele atingând scopul vieții.


2.3 Penticostalul încearcă să reducă diferite expresii ale iubirii adolescentine la "zgâriatul coapsellor și sânilor"

De fapt versurile respective nu vorbesc de "zgâriatul coapsellor și sânilor"

Spre reamintire:


Krişna şi gopiile s-au întâlnit în pădure, după care au plecat împreună spre râul Yamuna.
Krişna şi-a aruncat braţele în jurul gopiilor şi le-a îmbrăţişat.
El a aprins sentimente erotice în tinerele fete din Vraja atingându-le mâinile,
părul, coapsele, cingătorile şi sânii,
zgâriindu-le în joacă cu unghiile sale,
de asemenea glumind cu ele, privindu-le şi râzând cu ele.


Spre reamintire:
Conform avertismentului unui moderator penticostalul continuă să repete propria ignoranță,
vezi

View PostKarhu, on 08 septembrie 2021 - 09:34, said:

@Penticostalul: nu judeca niste relatari din lucrari vechi de mii de ani cu instrumentele de acum (legislatie, moralitate etc)

Incetati deci cu acuzele de felul asta pt ca nu faceti altceva decat sa va dovediti
ignoranta!

Edited by madhukar, 06 December 2021 - 18:59.


#112
penticostalul

penticostalul

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,919
  • Înscris: 21.01.2014

View Postmadhukar, on 06 decembrie 2021 - 18:57, said:

Întrebările sunt bazate pe lipsa de logică a penticostalului
Stimat coleg yoghin, este o întrebare simplă, ușoară, cu foarte multă logică și bun simț.
Nu văd de ce îți este atât de greu să răspunzi la ea... :habarnam:

Am înțeles, "Domnul Transcendental" e cu treaba lui, pe felie cu gopiile.
Desfrânările lui nu se pun, OK.

Dar vezi tu, oamenii devin precum dumnezeul căruia i se închină.
În creștinism, noi trebuie să călcăm pe urmele lui Hristos. Așa suntem învățați de apostoli:

Pavel.

"Călcaţi pe urmele mele, întrucât şi eu calc pe urmele lui Hristos." – 1 Corinteni 11:1

Petru

"Şi la aceasta aţi fost chemaţi, fiindcă şi Hristos a suferit pentru voi şi v-a lăsat o pildă, ca să călcaţi pe urmele Lui." – 1 Petru 2:21


Așadar revin cu întrebarea:
Tu și ceilalți yoghini acceptați ca fiind morală atingerea și zgâriatul coapselor și sânilor adolescentelor?
Sau le considerați inacceptabile?

Adică faptele Idolului vostru vostru vă afectează mentalitatea, credințele și acțiunile sau nu?

#113
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010

Quote

este o întrebare simplă, ușoară, cu foarte multă logică și bun simț.
Nu văd de ce îți este atât de greu să răspunzi la ea... Posted Image
Am înțeles, "Domnul Transcendental" e cu treaba lui, pe felie cu gopiile.
Desfrânările lui nu se pun, OK.

Unii înțeleg mai greu, iar alții nu înțeleg de loc,
pentru că logica pe care-și construiesc argumentele are la bază propria ignoranță despre spiritualitate.

Întrebarea este ilogică, pentru că în textul în discuție  

1. Nu este vorba de băieți adolescenți care "zgârâie coapsele și sânii" tuturor colegelor lor de școală.

ci despre Domnului Transcendental în forma sa adolescentină, care reciprochează iubirii gopiilor,

pentru că


1.2 Scopul vieții este să-l iubești pe Domnul Transcendental

prin care te eliberezi din ciclul nașterilor și al falselor identități în această lume materială.

a se vedea Obiectul iubirii spirituale - Krișna

1.3 Gopiile au atins scopul vieții, iubindu-l cu o iubire adolescentină pe Krișna - Domnul Transcendental.

a se vedea Superioritate iubirii erotice spirituale.


2. penticostalul inventeză tot felul de variante "moralizatoare" din lumea aceasta, ca și aceasta cu  băieți adolescenți
pe care le proiecteză asupra Domnul Transcendental Krișna.

2.1 Cantoul 10 din Bhagavat Puran descrie activitățile Domnului Transcendental,

nu cele ale unor băieți din lumea materială, cu care nu pot fi comparate


2.2 Krișna sub forma sa adolescentină reciprochează iubirii gopiilor adolescentine

care nu sunt colege lui de școală ci iubitele lui - ele atingând scopul vieții.


2.3 Penticostalul încearcă să reducă diferite expresii ale iubirii adolescentine la "zgâriatul coapsellor și sânilor"

De fapt versurile respective nu vorbesc de "zgâriatul coapsellor și sânilor"

Spre reamintire:


Krişna şi gopiile s-au întâlnit în pădure, după care au plecat împreună spre râul Yamuna.
Krişna şi-a aruncat braţele în jurul gopiilor şi le-a îmbrăţişat.
El a aprins sentimente erotice în tinerele fete din Vraja atingându-le mâinile,
părul, coapsele, cingătorile şi sânii,
zgâriindu-le în joacă cu unghiile sale,
de asemenea glumind cu ele, privindu-le şi râzând cu ele.


Iubirea pentru Domnul Transcendental Krișna nu este desfrânare, ci însăși scopul vieții.

Edited by madhukar, 06 December 2021 - 21:23.


#114
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010

Quote

Dar vezi tu, oamenii devin precum dumnezeul căruia i se închină.
1. Nimeni nu poate deveni ca Domnul Transcendental

și nu este chemat să facă ceea ce acesta face Acesta, pentru că

oamenii sunt condiționați de Modurile Naturii Materiale: Virtute, Pasiune și Ignoranță

alergând după placerile iluzorii ale corpului material primit într-o anumită viață,

iar El este absolut independent aflat în Modul Virtuții Pure, fiind obligat doar de Iubirea celor devotați lui să reciprocheze

ca și în cazul iubirii gopiilor.


2. Oamenii sunt chemați să urmeze instrucțiunile Sale pentru a se purifica - adică pentru a se elibera de atracțiile lumii materiale.

a se vedea

Renunțarea la plăcerile materiale pentru a-l atinge pe Krișna - Scopul Vieții
Cele 4 Principii regulative


3. Iată ce spune Iehova lui Iov, care nici măcar nu este Domnul Transcendental,
ci este prezentat ca zeul Furtunii și al Fulgerului - Zeus alias Indra din lumile cerești - planul material paradisiac:

"40:6;8 Atunci Iehova a vorbit cu Iov, din mijlocul furtunii şi a zis:
Poţi tu cu adevărat să găseşti cusur judecăţii Mele? Şi Mă vei osândi pe Mine, ca să-ţi faci dreptate?
Este braţul tău ca braţul lui Iehova? Şi glasul tău este, oare, tunet, precum este glasul Lui?... "


Edited by madhukar, 06 December 2021 - 22:33.


#115
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Ragānuga Bhakti



În explicația sa despre Ragānuga Bhakti Domnul Transcendental Śri Caitanya spune:

rāga-bhaktye vraje svayaḿ- bhagavāne pāya || (Caitanya caritamrita 2.24.85)

“Prin raga-bhakti, se va atinge Domnul original (svayaḿ- bhagavāne) Krișna din Vraja.”

rāgānuga-mārge tāńre bhaje yei jana
sei-jana pāya vraje vrajendra-nandana
|| (cc 2.8.221)

“Cel ce practică venerarea urmând calea raganuga Îl va atinge pe Vrajendra-nandana (Şri Krişna) in Vraja.”

În domeniul Vrajei (Vrindavan) prevalează activităţile dulci şi intime asemănătoare celor umane.
Numai într-o asemenea atmosferă este posibil ca dragostea să atingă apogeul.

Dragostea divină care este amestecată cu conştienţă despre atotputernicia Domnului
este micşorată de frica şi reverenţa pentru Acesta,
având o calitate inferioară aşa cum este confirmat de Şri Krişna Caitanya.

sakala jagate more kare vidhi-bhakti vidhi-bhaktye vraja-bhāva pāite nāhi śakti
aiśvarya-jńānete saba jagat miśrita aiśvarya-śithila-preme nāhi mora prīta
(cc 1.3.15-16)

“În această lume toţi mă venerează în Vaidhi-bhakti. Vaidhi bhakti nu are puterea de a atinge sentimentele din Vraja.
Devoţiunea lumii este amestecată cu cunoaştere despre puterea Mea divină.
Nu găsesec o plăcere deosebită în iubirea care este diluată de putere."

In acest sens ar trebuie reflectat profund despre natura şi practica lui raganuga-bhakti,
pentru cel care doreşte să-şi perfecteze facultatea de a iubi, în legătură cu Cel Atoate Atrăgător.
Nu există nici o altă modalitate de a gusta dulceaţa nectariană a jocurilor lui Krișna din Vraja.

Vezi și postările
Practica meditativă Ragānuga Bhakti
Ce înseamnă Raganuga sadhana bhakti

Edited by madhukar, 10 December 2021 - 16:47.


#116
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Ragānuga Bhakti

Śravaṇa-daśā (stagiul ascultării)

Descriere din Jaiva Dharma lui Srila Bhaktivinod Thakur:


Gosvāmī: Când jīva (ființa) dezvoltă ruci (gust) pentru a ascultă kṛṣṇa-līlā-kathā (povestiri despre jocurile lui Krișna),
trebuie înțeles faptul că starea sa de indiferență față de Krișna a dispărut.
Atunci apare o intensă dorință de a asculta kṛṣṇa-kathā (narațiuni despre Krișna) și atunci trebuie să audă jocurile transcendentale ale lui kṛṣṇa
de pe buzele unui bhakta care este mult mai avansat decât el.

În Śrīmad-Bhāgavatam (4.29.40) se spune:

tasmin mahan-mukharitā madhu-bhic-caritra
pīyūṣa-śeṣa-saritaḥ paritaḥ sravanti
tā ye pibanty avitṛṣo nṛpa gāḍha-karṇais
tān na spṛśanty aśana-tṛḍ-bhaya-śoka-mohāḥ


În ansamblul oamenilor spirituali curg nelimitate râuri de nectar pur ce emană din gurile marilor suflete

sub forma descrierilor caracterului, calităților și jocurilor transcendentale ale lui Śrī Kṛṣṇa.
Cei ce nu se satură deloc, atunci când aceste glorii pline de nectar intră prin urechile lor,
și ascultă cu mare atenție și entuziasm, nu pot fi niciodată subiectul foamei, setei, fricii, mâhnirii, amăgiri sau altor anarthas - rele.



Gosvāmī: Există o mare diferență între śravaṇa a jocurilor lui Krișna în starea de indiferență (bahirmukha-daśā)
și śravaṇa în starea de a fi cu fața spre Krișna (antarmukha-daśā).

Ascultarea - śravaṇa a celor ce sunt indiferenți - bahirmukha are loc fără voința lor proprie, și nu se bazează pe încrederea transcendentală - śraddhā.
O astfel de ascultare - śravaṇa a jocurilor lui Krișna sunt fapte pioase ce dau naștere la calificarea pentru bhakti (bhakty-unmukhī sukṛti),
iar când acestea au fost acumulate de-a lungul mai multor vieți, ele dau naștere la încrederea transcendentală - śraddhā.

În stagiul în care această încredere transcendentală śraddhā s-a trezit,
ascultarea jocurilor lui Krișna de pe buzele persoanelor spirituale reprezintă stagiul śravaṇa-daśā.

#117
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Ragānuga Bhakti

Stagiul inițierii spirituale în practica Ragānuga Bhakti

La timpul potrivit, gurul din Școala disciplică (sampradaya) Gaudiya Bhakti
dezvăluie discipolului detaliile propriei sale forme spirituale, perfecte - siddha svarūpa,
ale formelor siddha (perfecte) ale gururi-lor precedenți până la Śrī Caitanya
și ale formei siddha a sadhakului (practicantului) calificat.

Acest lucru este numit în mod popular inițierea siddha-pranali, deoarece inițiatul devine ultima verigă dintr-un lanț de
de gopii servitoarea ale Rādhei, în timpul Jocurilor Iubirii Cuplui spiritual Suprem - Rādhā-Krișna,
numite mangearii, lanț spiritual păstrat de-a lungul generațiilor de la guru la discipol.

sādhaker jokhon rāganugā mārga lobha hoy,
tokhon sad-gururur nikaṭa prārthanā korile tini sādhaker
ruci parīkṣā koriyā tāhār bhajan nirṇoyer
saṅge saṅge saṅge siddha-deher paricaya koriyā diben
(Śrī Caitanya-śikṣāmṛta, Partea a 6-a, capitolul 5)

Atunci când sādhaka (practicantul) își trezește lobha (dorința intensă) pentru raganuga bhakti,
el se apropie de gurudeva său cu o mare umilință și îi cere instrucțiuni (în acest sens)
Dacă face acest lucru, guru de bună credință examinează mai întâi gustul iubirii spirituale al discipolului

și apoi, împreună cu conceperea meditației adecvate îi introduce practicantului propria identitate siddha.


Legitimitatea acestei practici este uneori pusă sub semnul întrebării de cei care practică doar Vaidhi Bhakti.
Conceptul unui corp spiritual etern, siddha-rupa, în domeniul teologiei Gaudiya își face
faimoasa apariție în Bhakti-rasamrita-sindhu a lui Sri Rupa Gosvami,
într-o secțiune, în care este explicată practica raganuga-bhakti-sadhana.

Edited by madhukar, 19 December 2021 - 15:59.


#118
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Ragānuga Bhakti

Stagiul inițierii spirituale - revelarea caracteristicilor corpului spiritual perfect al practicantului

Pentru a medita asupra corpului spiritual, trebuie să se ajungă la al doilea pas al practicii spirituale Ragānuga Bhakti,
când practicantul primește Inițierea Siddha Pranali.

Siddha-pranali este lanțul perfect, sau lanțul asociaților perfecți ai lui Śrī Caitanya, care duce la El,
iar acești asociați perfecți au ei înșiși Gopīs Svarūpas (forme de păstorițe) în jocul lui Krișna (Krișna-lila), și în consecință,
lanțul lor de Gopi Svarūpas duce la Vṛndāvan-Krishna.

Se primește siddha-pranali,

- la al doilea nivel al Ragānuga Sādhana Bhakti Ragānuga Sādhana - Varan- daśa - stadiul de acceptare a acestei inițieri.

- despre un anumit lanț specific de astfel de personalități, pe care cineva îi place să le urmeze,

astfel încât să se poată lega de Gauranaga într-o formă Nagarī (iubită romantică), în Gopī-bhava în Navadvipa și,
în același timp, sau numai, în formă masculină, ca asociat intim al lui Gauranga în forma sa Caitanya în Puri-dham
și, în consecință, într-o formă de Nagarī (iubită romantică), în Gopī-bhava în Vṛndāvan
se primește siddha-pranali,

- despre propria formă spirituală, dezvăluită de guru.


Śrī Gopala Guru Goswami, primul ācārya din Gambira, a scris la comanda lui Śrī Caitanya un Manual (Arcana Paddhati)
despre procedura de Ragānuga bhakti, care oferă detalii despre siddha pranali, așa cum este redat și în
Śrī Gaura-Govindārcana-Smaraṇa-Paddhati 92-93 a discipolului său Ṣrīpāda Dhyānacandra Gosvāmī:

asyaiva siddha-dehasya sādhanāni yathā-kramam
ekādaśa-prasiddhāni lakṣyante 'timanoharam
nāma rūpaṃ vayo veśaḥ sambandho yūtha eva ca
ājñā sevā parākāṣṭhā pālya-dāsī nivāsakaḥ


Cele unsprezece trăsături ekādaśa care descriu siddha-deha - forma eternă a practicantului sunt următoarele:

numele - nāma, forma - rūpa
vârsta - vaya, îmbrăcămintea - veśa
relație - sambandha, grup - yūtha,
instruire - ājñā, serviciu specific - sevā,
cea mai mare ambiție (de a obține o anumită binecuvântare)- parākāṣṭhā,
Sakhī sub care se slujește - pālya-dāsī
reședința (într-un anumit Kuñja și sat) - nivāsakaḥ.

De asemenea, Bhaktivinoda Ṭhākura afirmă în Jaiva Dharma că, în funcție de gustul spiritual al fiecăruia,
se pot obține diferite Svarūpas, iar meditând în consecință se pot obține mai multe Svarūpas.

În prezent, Gaura-nagarī bhava este condamnată și discreditată de adepții Școlii din Vrindavan a celor șase Gosvamis.

Śrīman Mahāprabhu i-a încredințat responsabilitatea de a promova detaliile practicii ragānunga bhakti lui Sri Gopal Guru Gosvami care,
în calitate de discipol de frunte al lui Vakreswara Pandit, a devenit intim legat de Domnul în timpul ultimilor săi optsprezece ani în Puri.
Datorită intimității cu Svarūpa Dāmodar, de asemenea, Gopal a dobândit o perspectivă excepțională asupra mișcărilor interne ale lui Śrīman Mahāprabhu.
Acest lucru L-a mulțumit atât de mult pe Domnul încât Mahāprabhu l-a selectat pentru a fi primul Acarya din Gambhira după plecarea Sa.

De asemenea, Domnul l-a instruit să scrie un Paddhati despre Siddha-pranali și lila-smaran și i-a acordat titlul de "Guru".
Discipolul lui Sri Gopal Guru, Sri Dhyan-candra Goswami, a primit și el mai târziu ordinul de a compila un al doilea Paddhati, care a fost la fel de apreciat.

Tot mai târziu, în urma acestor două Arcana Paddhati, Sri Siddha Krishna Das Babaji a compilat Sadhan-amrita-candrika,
care combină upasak poriskriti, lila smaran, archana, dhyan și sadhu kritya, toate într-o singură carte.

Acestea trei au fost recunoscute de atunci ca fiind Arceana Paddhati originală a școlii Bhkati Gaudiya Sampradaya, denumită în mod obișnuit Paddhati-traya.

Edited by madhukar, 24 December 2021 - 09:28.


#119
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
MOTIVUL VENIRII Domnului Transcendental ŚRĪ CAITANYA

Așa cum este redat în Śrī Caitanya Caritāmṛta, forma combinată a Rādhei (Personificare iubirii spirituale) și Kṛṣṇa - Śrī Caitanya
a venit să ne ofere starea de spirit a iubirii spirituale din Vrindavan (Vraja) și de aceea a predat ragānuga bhakti:

prema-rasa-niryāsa karite āsvādana.
rāga-mārga bhakti loke karite pracāraṇa
rasika-śekhara kṛṣṇa parama-karuṇa
ei dui hetu haite icchāra udgama (Cetanya cearit-amrita Ādi 4.15-16)

Pentru a gusta esența aromelor iubirii spirituale și

karite āsvādana niryāsa prema-rasa  

pentru a propaga calea bhakti a atașamentului (pentru iubireaa locuitorilor din Vraja)

karite pracāraṇa bhakti mārga rāga

Degustătorul suprem al aromelor iubirii spirituale, Kṛṣṇa, din mila Sa supremă

rasika-śekhara kṛṣṇa parama-karuṇa

a dorit, din aceste două motive, să ia naștere în această lume

icchāra haite ei dui hetu udgama loke


rāgānuga-mārge tāńre bhaje yei janasei-jana pāya vraje vrajendra-nandana || (Cetanya cearit-amrita 2.8.221)

"Cel care practică venerarea urmând calea rāgānuga Îl va atinge Vrajendra-nandana (fiul lui Nanda - Șri Krișna) în Vraja."





Concluzie:

Bhaktas care nu practică raganuga bhakti sadhana nu îl urmează pe Śrī Cetanya.


Mai mult în Rāgānugā Bhakti


Edited by madhukar, 26 December 2021 - 17:27.


#120
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Cetanya Cearit-amrita 143-144

(Krișna este) Forma ce deține iubirea romantică adolescentină divină, (care este) regina gusturilor iubirii divine – - murti-dhara maya sringara rasaraja
De aceea (El este Cel ce) atrage inimile tuturor, (și) chiar (și) pe Sine Însuși - ataeva hara citta sarva paryanta atma

Pentru a exemplifica acest lucru, Ramanada Raya citează Gīta-govinda (1.11) lui Geayadev:

Prietenele (mele) sunt perplexă (văzându-L) pe Domnul Transcendental - sakhi mugdhaḥ hariḥ
Însuși forma iubirii romantice adolescentine divine - iva mūrti-mān ¶ṛńgāraḥ
Jucându-se în anotimul primăverii - krīḍati madhau
Dând plăcere și extaz tuturor - janayan anurañjanena ānandam vi¶veṣām
Cu brațele și picioarele Sale delicate asemenea unor lotuși albaștri închis- ańgaiḥ komalaiḥ indīvara-¶reṇī ¶yāmala
Producând fără reținere un festival al iubirii cu prea-frumoasele din Vrindavan- upanayan svacchandam anańga-utsavam vraja-sundarībhiḥ
De ambele părți fiecare parte a corpului fiindu-i îmbrățișată - abhitaḥ prati-ańgam ālińgitaḥ


[ https://share-your-photo.com/img/011c32ef19_album.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#121
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Simptome ale lui Prema Bhakti  - Serviciul devoțional care izvorăște din iubire

1. Este Serviciul devoțional suprem - Uttam bhakti

Abia după ce a auzit despre faptul că ascultarea naraţiunilor despre Domnul Transcendental este esenţa perfecţiunii,
Șri Cetanya a fost de acord cu Ramananda Ray, însă a vrut să audă mai mult despre acest subiect.
Cu alte cuvinte, pentru cei care urmează învăţăturile Domnului Cetanya începutul este
Ascultarea naraţiunilor despre Domnul Transcendental.


Domnul spuse: asta e în regulă - prabhu kahe eho haya
Continuă să vorbeşti mai departe - age kaha ara
Ramananda Raya spuse: Serviciul Devoţional din iubire pură (pentru Domnul Transcendental)- raya kahe bhakti prema
Este esenţa tuturor perfecţiunilor - sarva-sadhya-sara.

Prin ascultarea continuă a naraţiunilor despre Domnul Suprem, devii atras de Acesta,
iar această atracţie se transformă în ataşament, asemenea ataşamentului asociaţilor Săi eterni pentru El,
asociaţi care în mod evident sunt înclinaţi să facă tot ceea ce este plăcut lui.

Acest lucru este prezentat în definiţia lui bhakti, dată de Rupa Gosvami.

anyabhilaşita şunyam / jnana karmady anavritam
anukulyena krişnanu / şilanam bhaktir uttama


Cultivarea activitaţilor - şilanam
- care sunt menite pentru plăcerea Domnului, Krişna - anukulyena krişnanu
- care sunt lipsite de dorinţe materiale – şunyam anyabhilaşita
-şi nu sunt acoperite de ghiana (jñana (cunoaştere despre opulenţele Absolutului) sau
karma (urmarea datoriilor ocupaţionale varna-aşram dharma) – anavrita jnana karmady
se numeşte serviciul devoţional suprem - uttama-bhakti.

Aceste Activităţi au loc atât extern cât şi intern, în minte,
unde putem să-l întâlnim la început pe Krişna, urmând procedeul de meditaţie – raganuga bhakti.

#122
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Simptome ale lui Prema Bhakti  - Serviciul devoțional care izvorăște din iubire

2.1 Lăcomia spirituală


Simptomul acestui bhakti pur este definit prin aceea că
atunci când nu-l execuți te simți ca și cum ai avea o puternică foame și sete.
și prin executarea acestuia devii deosebit de fericit,
tocmai prin faptul că ți-ai putut astâmpăra aceea foame și sete puternică de bhakti.

Acest lucru este redat în versul din CC 2.8,69

nanopacara-krita-pujanam arta-bandhoh
premnaiva bhakta-hridayam sukha-vidrutam syat
yavat kshud asti jathare jaratha pipasa
tavat sukhaya bhavato nanu bhakshya-peye

Prin diferite ofrande şi executarea venerării din iubire (profundă -adevărată)

nana-upacara krita pujanam premna

pentru prietenul celor ce suferă (Domnul Suprem)

arta-bandhoh

cu siguranţă că inima devotului e purtată de fericire

eva hridayam bhakta syat vidrutam sukha

aşa cum devii cu siguranţă fericit

tavat bhavato nanu sukhaya

când mâncare şi băutură (intră) în stomac

bhakshya peye jathare

atunci când există o puternică foame şi sete

yavat asti jaratha kshut pipasa


Când această foame și sete devine continuă,
înseamnă că ai dat de gustul pentru bhakti,
și ești lacom pentru bhakti.

Edited by madhukar, 09 January 2022 - 18:31.


#123
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Simptome ale lui Prema Bhakti  - Serviciul devoțional care izvorăște din iubire (nu din "frică de Dumnezeu")

2.2 Lăcomia spirituală

Acest lucru este redat în versul următor al Discuției dintre Ramananda Ray și Șri Cetanya. (CC 2.8):

70
krishna-bhakti-rasa-bhavita matih
kriyatam yadi kuto 'pi labhyate
tatra laulyam api mulyam ekalam
janma-koti-sukritair na labhyate

Și astfel dacă a apărut dorința pentru Krișna-bhakti (devoțiune pentru Krișna)

api tatra yadi matih krishna-bhakti

cum poți să obții lăcomie (pentru acesta)

kuto labhyate laulyam

Singurul preț este să fi purtat de gustul (pentru bhakti)

ekalam mulyam bhavita rasa

(Lăcomia pentru bhakti) nu poate fi obținută pentru că ai făcut milioane de fapte pioase în viețile anterioare

na labhyate koti-sukritair janma


Această treaptă a gustului pentru bhakti este atinsă după ce devotul
a reușit să se elibereze de dorințele materiale

atingând treapta anartha nivriti prin practica devoțională purificatoare, bhageana-kriya,

și ca urmare ajunge pe treapta bhageanului liniștit – nișta

în urma căruia dezvoltă gustul pentru bhakti – ruci,
care gust duce la lăcomia pentru bhakti
care face ca acest gust să se intensifice – atingând astfel treapta asakti
în urma căreia razele iubirii divine își fac apariția la orizontul inimii și atingi treapta bhava.
iar de pe această platformă începe prema bhakti.


71
Domnul (Cetanya) spuse: asta e în regulă - prabhu kahe eho haya
Continuă să vorbeşti mai departe - age kaha ara

Faptul că aceste versuri nu se referă la raga-atmika bhakti ( bhakti al iubirii locuitorilor din Goloka Vrindavan)
devine clar în versetele 72-75

#124
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
6.3 Două tipuri de prema - iubire spirituală
care duc în două spații diferite ale lumii spirituale:

1. Vaikuntha - lumea spirituală a opulenței și maiestății Domnului Transcendental
2. Goloka - Vrindavan - lumea spirituală a dulceții Domnului suprem în care Acesta apara în forma Sa originală - Krișna.

Acestea sunt manifestate ca urmare a două tipuri diferite de practică spirituală.

Două varietăţi de sadhana bhakti:

vaidhi rāgānugā ceti sā dvidhā sādhanābhidhā || (brs 1.2.5)

“Practica este de două feluri , respectiv vaidhi şi raganuga.”

#125
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
6.3 Două tipuri de prema - iubire spirituală
care duc în două spații diferite ale lumii spirituale:

1. Vaidhi Bhakti - conform scrierilor despre Vaikuntha - lumea spirituală a opulenței Domnului Transcendental - Narayan.

vaidhi -rāgānugā-mārga-bhedena parikirtitaḥ |
dvividhaḥ khalu bhāvo’tra sādhanābhiniveśajaḥ || (brs 1.3.7)

“Căile vaidhi şi raganuga sunt cunoscute ca fiind separate una de alta.
Angajarea în aceste două tipuri de sadhana trezesc cu siguranţă două tipuri diferite de iubire spirituală.”

vidhi-bhaktye pārṣada-dehe vaikuṇṭhete yāya || (cc 2.24.87)

“Prin vidhi-bhakti, se poate atinge forma unui asociat în Vaikuntha.”

Vaikuntha este acea parte a lumii spirituale în care Personalitatea Supremă
este prezentă în forma Sa maiestetică, opulentă, “regală” – aişvaria.

aiśvarya-jńāne vidhi-bhajana kariyā | -
vaikuṇṭhake yāya catur-vidha mukti pāńā || (cc 1.3.17)

“Cei care venerează conform comandamentelor scripturale (despre Vaikuntha),
fiind conştienţi de puterile supranaturale ale Domnului ating cele patru tipuri de eliberare în Vaikuntha.”

#126
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
6.3 Două tipuri de prema - iubire spirituală
care duc în două spații diferite ale lumii spirituale:

1. Vaidhi Bhakti - conform scrierilor despre Vaikuntha - lumea spirituală a opulenței Domnului Transcendental - Narayan.

Cele patru tipuri de eliberare în Vaikuntha.”

Spre deosebire de eliberarea impersonală în brahman, sayujia mukti, sau eka-tvam,
literatura vedică mai vorbeşte de patru tipuri de eliberare în lumea spirituală Vaikuntha

mat-sevayā pratītaḿ te / sālokyādi-catuṣṭayam
necchanti sevayā pūrṇāḥ / kuto 'nyat kāla-viplutam (Srimad Bhagavatam 9.4.67)

Cei care au obținul serviciul devoțional către Mine, - pratītaḿ te mat-sevayā
nu-și doresc nici măcar în cele patru tipuri de eliberare începând cu - na icchanti catuṣṭayam ādi
să fi pe aceeaşi planetă pe care trăieşte Personalitatea Transcendentală - sālokya
serviciul devoțional făcându-i compleți. - sevayā pūrṇāḥ
Ce să mai spun atunci de lucrurile pe care timpul le distruge - kuto anyat kāla-viplutam

sālokya-sārṣṭi-sāmīpya-sārūpyaikatvam apy uta
dīyamānaṁ na gṛhṇanti vinā mat-sevanaṁ janāḥ (Srimad Bhagavatam  3.29.13)

Sālokya – atingerea aceeaşi planete pe care trăieşte Personalitatea Transcendentală,
sārūpya – atingerea unor trăsături corporale aproape identice cu cele ale Personalităţii Transcendentale,
sāmīpya – atingera asocierii directe cu Personalitatea Transcendentală
sārṣṭi – atingerea aproape aceloraşi opulenţe pe care le are Personalitatea Transcendentală şi
ekatvam – să devii una cu Domnul Transcendental
chiar dacă sunt oferite, nu sunt acceptate fără serviciul devoțional pentru Mine.
api uta dīyamānam na gṛhṇanti vinā mat sevanam janāḥ

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate