Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar
 pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Parola la lock screen
 Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...
 

Maha-bharata

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
618 replies to this topic

#469
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Mahabharata Cartea 1.
Khandava-daha Parva din Adi parva 234

Persoana înțeleaptă rămâne trează în privința morții

"Gearitari spuse, 'Persoana înțeleaptă rămâne trează în privința morții și în mod corespunzător, când ceasul morții se apropie, nu are nici un fel de dureri. Persoana care nu s-a pregătit, are mintea confuză, ea nu are o conștiință trează când se apropie ceasul morții și are tot felul de dureri și frici, neatingând salvarea (din lanțul nașterii și-al morții).'

"Cel de-al doilea frate, Sarisrikka, spuse, 'Tu ești răbdător și inteligent. A sosit ceasul în care viețile ne sunt amenințate. Fără îndoială dintre mulți puțini devin înțelepți și viteji.'
"Cel de-al treilea frate, Stamvamitra, spuse, 'Fratele cel mare este numit protectorul. Cel mare este cel ce-i salvează pe ceilalți din pericol. Dacă aceasta nu are succes, ce pot face ceilalți?'

"Cel de-al patrulea și cel mai tânăr dintre frați, Drona, spuse , 'Crudul Zeu al Focului, a venit repede către reședința noastră cu șapte limbi și șapte guri, strălucid datorită splendorii sale și lingând totul în calea sa.'
"Vaisampayana continuă, 'Vorbind astfel, fiii lui Mandapala au adresat cu devoțiune imnuri de laudă lui Agni. ...'

"Gearitari spuse, 'O focule, tu ești sufletul aerului! Tu ești corpul vegetației pământului! O Sukra,apa este tatăl tău (în prima etapă a creației Vișnu a făcut apa din foc prin densificarea acestuia datorită adăugării a mai mult Fals Ego) așa cum tu ești părintele apei! O tu, care ai mare energie, flăcările tale, asemenea razelor soarelui, se extind pretutindeni ...'

"Sarisrikka spuse, 'O zeu, pe-al cărui stindard se află fumul, mama noastră nu este de văzut iar tatăl nici nu ni-l cunoaștem. Noi nu avem pe nimeni, care să ne protejeze în afară de tine. De aceea, o Agni, protejează-ne! O Agni, necăjiți cum suntem, te rugăm să ne protejezi cu forma ta auspicioasă și chiar cu flăcările tale! ... Doar tu, o Agni, ești cel care dă căldură. O Domn, nimeni altul nu dă căldură razelor soarelui. O, protejează-ne  pe noi, care suntem copii și riși. O Havyavaha (Purtător al Untului Sacrificial), mulțumește-te să iei o altă cale.'

"Stamvamitra spuse, 'Doar tu, o Agni, ești totul! Acest întreg univers se bazează pe tine! Tu susții toate creaturile și întregul univers! Tu ești purtătorul untului sacrificil și totodată însuși excelentul unt sacrificial! Înțelepții te cunosc ca unul și mulți! Creînd cele trei lumi, o Havyavaha, când vine timpul, tu le distrugi crescând fără de limite! Tu ești cauza productivă a întregului univers și totodată ești esența în care se dizolvă universul!'

"Drona spuse, 'O Domn al universului, crescând în putere și rămânând în corpurile lor, tu faci ca mâncarea pe care o mănâncă creaturile vii, să fie digerată. De aceea totul se bazează pe tine. O Sukra, o tu cel din a cărui gură a emanat Veda (Cunoașterea), tu îți asumi forma soarelui și sugând apele pământului și orice suc pe care-l dă pământul, le dai înapoi sub forma ploii, făcând ca totul să crească!

Din tine, O Sukra, sunt toate aceste plante ...! Din tine au ieșit aceste iazuri, lacuri și marele ocean care este binecuvântat! O tu cel cu raze puternice, acest corp al nostru depinde de Varuna (Zeul Apelor)! Noi nu suntem în stare să suportăm căldura ta. De aceea fii tu protectorul nostru auspicios! O, nu ne distruge! O tu, cel ai căror ochi au culoarea cuprului, O tu, cel cu gâtul roșu, O tu, cel a cărui cale este marcată de o culoare neagră, salvează-ne mergând pe orice cale mai departe de noi, așa cum oceanul salvează casele de pe malurile sale!'

"Vaisampayana continuă, 'Fiind astfel adresat de Drona—purtătorul de cuvânt al lui Brahmaa--Agni, fiind mulțumit de ceea ce auzise și amintindu-și de promisiunea pe care i-o făcuse lui Mandapala, replică, 'Tu ești un riși, o Drona! De aceea ceea ce ai spus este Brahma (un adevăr Vedic). Îți voi face pe plac. N-avea teamă! Într-adevăr, Mandapala mi-a spus că trebuie să vă cruț ... Spune-mi ce trebuie să fac, căci am fost foarte mulțumit de imnul tău. Fi binecuvântat o, Brahmane!'
"Drona spuse, 'O Sukra, aceste pisici ne dau bătaie de cap toată ziua. O Hutasana; consumă-le împreună cu prietenii și rudele lor.'
"Vaisampayana continuă, 'Atunci Agni a făcut ce i-au spus Sarngaka; crescând în putere a continuat să consume pădurea Khandava.'"

#470
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Mahabharata Cartea 1.
Khandava-daha Parva din Adi parva 235


Cel care renunță la ceea ce are, de dragul a ceea ce ar putea obține, nu e o persoană înțeleaptă
'În ceea ce privesc femeile, nimic nu este mai destructiv pentru propria fericire, fie în lumea asta sau cealaltă, ca o a doua soție sau o iubită clandestină

"Vaisampayana spuse, 'O tu urmaș al dinastiei Kuru, rișiul Mandapala a devenit foarte neliniștit în privința copiilor săi, deși vorbise despre ei cu zeul razelor puternice. ... Fiind necăjit datorită fiilor săi, i s-a adresat Lapitei (cea de-a doua soție), 'O Lapita, de vreme ce copiii mei nu pot zbura, ce fac aceștia? Când va crește puterea focului iar vântul va începe să sufle cu violență, copiii mei nu vor avea nici o șansă să se salveze.

Cum va putea mama lor să-i salveze. Acea femeie inocentă va suferi mult, datorită faptului că nu va putea să-și salvezi copiii. ...'
"Lapita, sub influența geloziei i se adresă astfel  rișiului Mandapala, care se lamenta astfel în pădure', Nu trebuies să-ți faci griji din cauza copiilor, care așa cum m-ai asigurat, sunt cu toții riși dotați cu energie și capabilități! Nu se poate ca lor să le fie frică de foc. Apoi, nu ai vorbit și tu cu Agni, chiar în prezența, pentru a-i proteja?
Nu ți-a promis ilustra zeitate că-i va salva? Fiind unul dintre regenții universului, Agni nu-și va încălca niciodată cuvântul. Tu ești lipsit de griji iar inima nu-ți este înclinată spre a-ți favoriza prietenii. Numai datorită faptului că te gândești la rivala mea (Gearita), ești atât de tulburat! Cu siguranță că iubirea pe care ai pentru mine, nu este egală cu cea pe care ai avut-o pentru ea la început.

Cel care are două partide care-i împart atenția, poate cu ușurință să o privească pe cea care suferă tot felul de neajunsuri; dar el nu ar trebui să nu ia în considerație pe cei care sunt chiar alături de el. Atunci du-te la Gearita, pentru care este necăjită inima ta! În ceea ce mă privește, de-acum înainte voi hoinări singură, ca răsplata meritată pentru că m-am atașat de o persoană rea.'

"Auzind acele cuvinte, Mandapala replică, 'Eu nu călătoresc pe pământ cu astfel de intenții, pe care le inventezi tu. Numai de dragul urmașilor sunt aici. Și tocmai ai mei sunt în pericol. Cel care renunță la ceea ce are (aluzie la fiii săi), de dragul a ceea ce ar putea obține, e o persoană rea. Lumea îl desconsinderă și îl insultă. ...'
"Vaisampayana continuă, 'Între timp, după ce focul a părăsit locul unde se aflau Sarngaka, Gearita, fiind foarte atașată de aceștia, s-a grăbit să vadă ce se întâmplase cu aceștia și i-a găsit bine. Privindu-și mama, aceștia au început să plângă ... și astfel și ea a început să plângă văzându-i vi și a început să-i îmbrățișeze pe fiecare din ei. Chiar în acel moment a sosit și riși Mandapala acolo. Totuși nici unul dintre fiii săi nu s-au arătat bucurați văzându-l. Rishi a început să se adreseze fiecăruia și de asemenea și lui Gearita. Dar nici fiii săi și nici Gearita nu au spus nimic, fie bun, fie rău.'

"Atunci Mandapala spuse, 'Cine este primul născut și cine este cel care-i urmează? Și cine este cel de-al treilea și care este prâslea? Vă vorbesc fiind îndurerat; de ce nu-mi răspundeți? Este adevărat că te-am părăsit, dar acolo unde am fost, nu am fost fericit.'
"Atuci Gearita replică, 'Ce ai tu de-a face cu cel mai mare dintre ei sau cu ceilalți? Du-te la Lapita, ale cărei zâmbete sunt dulci și care est tânără, la care tu ai plecat de mult, considerânt că în tot ceea ce fac sunt deficitară!'

Mandapala replică, 'În ceea ce privesc femeile, nimic nu este mai destructiv pentru propria fericire, fie în lumea asta sau cealaltă, ca o a doua soție sau o iubită clandestină. Nimic nu se compară cu aceastea două în ceea ce privește aprinderea focului ostilității și care să cauzeze o astfel de neliniște. Chiar și auspicioasa Arundhati, care are un comportament ireproșabil și este celebrată de toate creaturile, a fost geloasă pe ilustrul Vasițth, de o mare puritate a minții și care a fost mereu devotat binelui soției sale.

Arundhati l-a insultat pe înțeleptul Muni dintre cei șapte Muni celești și ca urmare, a devenit o mică stea, ca focul amestecat cu fumul, uneori vizibilă iar ulteori invizibilă, asemenea unui semn rău, care pretinde a fi bune. Am venit la tine de dragul copiilor. Așa cum Vasishth nu a greșit față de soția sa, la fel nici eu nu am greșit față de tine. Iar tu, prin gelozia ta, te-ai comportat față de mine așa cum Arundhati s-a comportat față de Vasishth. Bărbații n-ar trebui să aibă încredere în femei, chiar dacă ar fisoțiile lor. Apoi, femeile când devin mame, nu mai sunt atât de interesate de satisfacerea bărbaților lor.'
"Vaisampayana continuă, 'După aceasta toți copiii au pășit în față, pentru a-l venera. Iar el a început să vorbească plăcut cu ei, asigurându-i de protecția sa.'"

#471
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Mahabharata Cartea 1.
Khandava-daha Parva din Adi parva 236

Binecuvântările lui Indra

"Vaisampayana spuse, 'Mandapala se adresă apoi copiilor săi, 'Am vorbit cu Agni pentru siguranța voastră.
Ilustra zeitate m-a asigurat, că-mi v-a îndeplini dorința. La acele cuvinte ale lui Agni și cunoscând dispoziția
virtuoasă a mamei voastre, precum și marea energie pe care o posedați, nu am venit aici mai devreme.
De aceea, fiilor, nu trebuie să aveți resentimente față de mine. Voi sunteți riși, cunoscători ai Vedei.
Chiar și Agni vă cunoaște bine.'

"Vaisampayana continuă, 'Dându-le astfel asigurări fiilor săi, Brahmanul Mandapala și-a luat cu el soția și
fiii și a plecat în altă țară. "... După consumarea pădurii Kandhava de către Agni, Purandara (Indra), înconjurat
de Maruți, a coborât de pe firmament și adresându-se lui Partha și Keșava (Krișna) spuse, 'Ați realizat o faptă,
care nici celor celești nu le este ușor să o facă. Cereți o binecuvântare, ce nu poate fi obținută de nici un om
și eu am s-o acord.'

"Vaisampayana continuă, 'Api Partha i-a cerut lui Indra toate armele sale. La aceasta Sakra ..., spuse, 'Când
ilustrul Madhava (Krișna) va fi mulțumit de tine, atunci, o fiu al lui Pandu, am să-ți dau toate armele mele!
O prinț al dinastiei Kuru, voi ști când a sosit timpul. Chiar datorită ascetismului tău auster, îți voi da toate
armele mele de foc și toate armele Vayavya iar tu le vei accepta pe toate.'

Apoi Vasudev (Krișna) i-a cerut să fie prietenul veșnic al lui Argiuna. Șeful celeștilor i-a acordat inteligentului
Krișna binecuvântarea dorită. ... Agni fiind gratificat de ceea ce mâncase ... se adresă lui Acyuta (Cel Infailibil – Krișna)
și Argiuna spunând, 'Am fost gratificat de voi, tigri printre oameni. La comanda mea, eroilor, veți fi în stare să
mergeți oriunde vă doriți!' Fiind astfel adresați de ilustrul Agni, Argiuna și Vasudev precum și  danavul Maya,
după ce s-a uplimbat puțin, s-au așezat pe malul încântător al unui râu.'"

Edited by madhukar, 06 October 2018 - 08:11.


#472
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Mahabharata Cartea 2.
Sabhakriya Parva

Danavul Maya și construirea palatului celest al Pandavilor

Om! După ce m-am plecat către Narayan și Nara, cea mai exaltată ființă umană, și de asemenea către zeița (Învățăturii) Saraswati, cuvântul Geaya (Victorie) trebuie rostit.
"Vaisampayana spuse, "Apoi, în prezența lui Vasudev (Krișn) (Domnul Transcendental, Maya Danava, venerându-l pe Argiuna, i s-a adresat în mod repetat cu palmele lipite în fața pieptului, 'O fiu al lui Kunti, am fost salvat de tine de la distrugerea pregătită de Krișn și de Pavak (focul) doritor de a mă consuma. Spune-mi ce-aș putea să fac pentru tine.
"Arjuna spuse, 'O măreț Asura, totul a fost făcut deja de tine (chiar prin această ofertă). Fi binecuvântat. Mergi unde dorești. Să fi binevoitor față de mine, așa cum și noi suntem binevoitori și suntem mulțumiți cu tine!'

"Maya Danava spuse, 'O zimbru printre oameni, ceea ce ai spus este demn de tine ... O Bharata, totuși aș fi bucuros, să pot face ceva pentru tine. Sunt un mare artist, un fel de Vișwakarma printre Danavi. ...'
"Argiuna spuse, 'O cel fără de păcat, ... nu este nevoie să faci nimic pentru mine, dar în același timp ... nu aș vrea să fi frustrat. Fă ceva pentru Krishn. Aceasta ar fi o răsplată suficientă pentru serviciul pe care ți l-am făcut.'

Vaisampayana spuse, "Astfel, îndemnat de Maya Danava, Vasudev reflectă un moment la ce să-i ceară lui Maya să facă. Krișn, Domnul Universului și Creatorul tuturor obiectelor, ... îi spuse lui Maya, 'Construiește o sală de primire, care să facă parte dintr-un palat, ... având dorința de a-i face un bine lui Yudhishthir cel Drept. Fă un astfel de palat, care să nu poată fi imitat de persoanele ce aparțin lumii oamenilor, chiar după ce l-au examinat cu mare atenție, aflându-se înăuntru și care să aibă un dizain al zeilor suri și asuri, dar și uman.'"
Vaisampayana continuă, "Auzind acele cuvinte, Maya a fost deosebit de încântat și a și conceput un palat mangnific pentru fiul lui Pandu, asemenea palatelor celeștilor.

Apoi Krishn și Partha (Argiuna) după ce i-au povestit totul lui Yudhishthir cel Drpt, i-au făcut cunoștință cu Maya, fiul lui Diti. Yudhishthir l-a primit pe Maya cu tot respectul cuvenit, pe care acesta l-a considerat o mare onoare. Apoi acel fiu al lui Diti a recitat fiilor lui Pandu istoria danavului Vrisha-parva; și după ce s-a odihnit puțin, s-a apucat de construcție ...
Conform dorințelor lui Krishn și a fiilor lui Pritha, ilustrul Danava ..., după ce a executat pentru fundație riturile inițiale de îmbunare a zeilor, într-o zi auspicioasă și a satisfăcut mii de brahmani, mari cunoscători ai Vedei, cu lapte dulce și orez și tot felul de cadouri, a măsurat un teren de 5000 de cubici pătrați, care arătau încântător și favorizau construcția unei clădiri potrivită exigențelor oricărui anotimp."

Edited by madhukar, 09 October 2018 - 19:13.


#473
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Mahabharata Cartea 2.
Sabhakriya Parva 2

Krișn se întoarce în Dwarka

"Vaisampayana spuse, "Geanardan (Krișna) meritând venerarea tuturor, trăind fericit în Khandava-prastha de ceva timp, și fiind tratat în tot acest timp cu un respect plin de iubire de fiii lui Pritha, și-a dorit să părăsească Khandavaprastha, pentru a-și vedea tatăl. Acel posesor al ochilor mari (Domnul Transcendental, Krișna), de care ascultă întreg universul, i-a salutat pe Yudhishthir și Pritha și și-a plecat capul la picioarele lui Kunti, sora tatălui său. Fiind astfel salutată de Keșava (Krișna), Pritha i-a mirosit capul și l-a îmbrățișat.

Ilustrul Hrishikeș (Controlor al Simțurilor) s-a apropiat de sora sa, Subhadra, cu afecțiune și cu lacrimi în ochi, i-a spus cuvinte de o deosebită importanță, mare adevări, fără de replică și pline de bunătate. Cea cu vorba dulce, Subhadra, l-a salutat și l-a venerat în mod repetat, cu capul plecat, i-a spus tot ceea vroia să fie transmis rudelor ei din partea tatălui. După ce și-a luat la revedere și a rostit binecuvântări pentru minunata sa soră, Cel din dinastia Vrishni, i-a văzut apoi pe Draupadi și Dhaumya.

Cel mai de seamă dintre oameni a făcut plecăciunile cuvenite lui Dhaumya și consolând-o pe Draupadi și-a luat permisiunea de a-i părăsi. Apoi învățatul și puternicul Krishn, însoțit de Partha (Argiuna), s-a dus la verii săi. Înconjurat de cei cinci frați, Krishn strălucea asemenea lui Sakra în mijlocul celor celești. Cel pe al cărui steag se află Garuda, dorind de a executa riturile pregătitoare pentru începutul călătoriei, s-a purificat prin baia rituală și apoi și-a pus ornamente.
Zimbrul dinastiei Yadu i-a venerat apoi pe zei și bramani cu ghirlande de flori, mantre, plecăciuni ale capului și parfumuri excelente. ... După aceea s-a urcat în carul său extraordinar, din aur, dotat cu mare viteză, împodobit cu stindardul ce poartă poza lui Tarkhya (Garuda) și dotat cu buzdugan, disc, sabie, arcul său Sharnga și alte arme. La car erau înjugați caii săi Saivya și Sugriva.

Și astfel Cel cu ochii ca lotușii a pornit într-un excelent moment al lunii și al unei conjuncții stelare auspicioase. Yudhishthir, datorită afecțiunii, s-a urcat după Krishn în carul său de luptă și a luat în mână hățurile de la vizitiul Daruk. Argiun de asemenea călătorind în acel car de luptă, îl înconjura pe Krishn și îi făcea vânt cu ceamara, care avea un mâner de aur. Puternicul Bhimasen însoțit de cei doi gemeni, Nakula și Sahadev, de preoți și cetățeni îl urmau cu toții pe Krishn din spate.

... După ce au mers așa cam o jumătate de yogena (două mile), Krishn i s-a adresat lui Yudhishthir și i-a cerut să se întoarcă. ... Apoi după ce au făcut o înțelegerea privind următoarea întâlnire și reușind cu mare greutate să-i convingă pe Pandavi să-l mai urmeze, s-a îndreptat bucuros către propriul său oraș (Dwaraka), asemenea lui Indra mergând spre Amravati.
Datorită iubirii pe care i-o purtau, Pandavii s-au tot uitat după Krishn, până când Acesta a dispărut la orizont iar mințile lor l-au urmat și după cel el dispăruse în depărtare. ...

Apoi Sauri (Krișna), fiul lui Devaki, însoțit de conducătorul carului, Daruka, a sosit în Dwaraka cu viteza lui Garuda."
Vaisampayana continuă, "Regele Yudhishthir, ... după ce s-a întors în capitala sa și s-a despărțit de rude și-a căutat fericirea în compania lui Draupadi. Iar Kesava de asemenea, venerat de principalii Yadavi, incluzându-l pe regele Ugrasena, a intrat plin de bucurie în propriul său oraș. Și-a venerat apoi bătrânul său tată și ilustra mamă, l-a salutat pe Bal și apoi a luat loc. Îmbrățișându-i pe Pradyumna, Shamba, Nishatha, Cearudeșna, Gada, Aniruddha și Bhanu și despărțindu-se  de cei în vârstă, Geanardan a intrat în apartamentele (reginei sale principale) Rukmini."

#474
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Mahabharata Cartea 2.
Sabhakriya Parva 3


Danavul Maya consturiește uluitorul palat al Pandavilor

"Vaisampayana spuse,--"Apoi danavul Maya i se adresă lui Argiuna, 'Cu permisiunea ta voi pleca, dar am să mă întorc curând. În nordul muntelui lumii celești pe nume Kailas, în apropierea muntelui Mainak, în timp ce danavii erau angajați într-un sacrificiu pe  malurile lacului Vindu, am adunat o cantitate imensă și variată de materie primă constituită din giuvaeruri și alte pietre prețioase, care au fost folosite in conacul lui Vrișaparva. Am să le aduc și am să încep construcția unui încântător palat, care va fi celebru în înreata lume.

De asemenea cred că în lacul Vindu se mai află un buzdugan extraordinar, care a fost pus acolo de către regele (danavilor),  după ce și-a măcelărit cu acesta toți dușmanii în luptă. În afară de faptul că este greu și puternic, are și diferite noduri de aur și este capabil să susțină o mare greutate și să distrugă toți dușmanii, fiind totodată egal în putere cu 100 000 de buzdugane. Aceasta ar fi o armă potrivită pentru Bhima, așa cum este arcul Gandiva pentru tine.

De asemenea în acel lac există o mare cochilie numită Devadatta, al cărei sunet este puternic, care provine de la zeul mării, Varuna. Bineînțeles că am să-ți ofer toate aceste lucruri. După cele spuse, zeul Asura s-a îndreptat spre nord-est. În nordul muntelui ceresc Kailas, în munții Mainaka se află un pisc imens de giuvaeruri și alte pietre prețioase, numit Hiranya-șringa. În apropierea acelui pisc se află un lac încântător, care se cheamă Vindu.

Acolo, pe malurile sale, de mult a trăit regele Bhaghirath, timp de mai mulți ani, dorind să aducă râul Gange pe pământ, care de atunci se numește Bhaghirathi, după numele regelui. De asemenea acolo Indra (Jehova), ilustrul domn al tuturor ființelor create, a executat 100 de mari ceremonii sacrificiale. Și astfel pentru a înfrumeseța arena sacrificială, deși nerespectând regulile organizării arenei, au fost folosiți piloni sacrificiali din pietre prețioase și altare de aur.

După ce a executat acele sacrificii, Domnul lui Saci-Devi, cel cu 1000 de ochi, a fost încununat de succes. Acolo și-a făcut lăcașul Mahadev (Șiva), Domnul etern al tuturor fințelor, după ce a creat toate lumile, fiind venerat cu reverență de mii de ființe cu corpuri subtile. Acolo și-au executat sacrificiile Nara împreună cu Domnul Transcendental Narayan, Brahmaa Yama și Sthanu, la sfârșitul a 1000 de Ceatur-Yuga (1000 cicluri de 4 Yuga, cât durează o zi a lui Brahmaa, după care urmeză noaptea sa, în care are lor curățirea prin foc și apă a universului).

Acolo, pentru a stabili virtutea și Datoria Prescrisă (Dharma), Domnul Transcendental Vasudev a executat cu devoțiune sacrificiile Sale, timp de mulți, mulți ani. Acolo au fost plasați de către (Domnul Transcendental) Keșava mii și zeci de mii de stâlpi sacrificiali, împodobiți cu ghirlande de aur și altare de mare splendoare. Ducându-se acolo, Maya le-a adus Pandavilor, buzduganul pentru Bhrima și cochilia pentru Argiuna, la al cărei sunet toate ființe tremurau minunându-se, precum și diferite articole cristaline, ce aparținuseră regelui Vrishaparva.

El a adus de asemenea marea bogăție, care era păzită de Yakșa și Rakșasa, cu care a construit un palat fără de pereche, de mare frumusețe, având o origine celestă, compus în întregime din pietre prețioase și celebrat în cele trei lumi. Palatul avea coloane de aur și ocupa o suprafață de cinci mii de cubits. Strălucirea palatului părea să pună în întuneric chiar și strălucirea razelor soarelui și tocmai această strălucire, care era un amestec de lumini celeste și terestre, îl făcea să pară că ar fi luat foc. ... Opt mii de Rakshasa numiți Kinkara, cu puternice corpuri uriașe, cu ochi roși asemenea cuprului și urechi asemenea săgeților, bine înarmați și capabili să se deplaseze prin aer, păzeau palatul.

Maya a făcut în palat un lac fără de pereche, pe care pluteau lotuși și frunze din pietre prețioase de culoare închisă, cu lujeri din pietre prețioase strălucitoare, precum și alte flori cu frunze de aur. Păsări de lac din diferite specii se jucau pe lac, care avea și lotuși naturali înfloriți, printre care se mișcau pești și braoște țestoase aurii. Pe fundul lacului nu se afla mâl iar apa era transparentă.

Scări de cristal se aflau în zbor de la maluri la marginea apei. Brizele suave loveau apele și mișcau florile. Malurile lacului erau ornate cu blocuri de marmură scumpă în care erau încrustate perle. Privind acel lac împodobit de jur împrejur cu giuvaeruri și tot felul de pietre prețioase, mulți regi au confundat apa ca fiind pardoseală și au căzut în lac cu ochii deschiși. Mulți copaci înalți de diferite feluri era plantați în jurl palatului.
Au fost plantate păduri aritificiale, care emiteau un parfum încântător. De asemena de jur împrejur se aflau multe lacuri pe care se aflau lebede, Karandava și Ceakravaka (rațe brahmane)... totul pentru plăcerea și fericirea Pandavilor. Iar Maya după 14 luni, terminând construcția, i-a raportat lui Yudhishthir că și-a îndeplinit sarcina."

#475
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Mahabharata Cartea 2.
Sabhakriya Parva 4

Adunarea regală la inaugurarea Sălii de primire (sabha) din minunatul palat al Pandavilor

"Vaisampayana spuse,--"După aceea regele Yudhishthir a intrat în sala de primire - sabha a palatului, după ce mai întâi a hrănit 10 000 de brahmani cu preparate din lapte și orez amestecat cu unt pur (ghii) de lapte și miere cu fructe și rădăcinoase și cu porc și vânat. ... Regele a dat de asemenea fiecărui brahman câte 1000 de vite. ... Iar când regele Kauravilor a intrat în sabha palatului, după ce a venerat zeii cu diferite feluri de muzică și numeroase specii de parfumuri scumpe, excelente, atleți, mimi, pretendenți la premii, barzi și lăudători au început să-l gratifice pe acel ilustru fiu al zeului Dharma prezentându-și abilitățile. ...

În acel palat s-au așezat alături de Pandavi, rishii și regi sosiți din diferite țări, ca vestiții Asita, Devala, Satya, Sarpamali, Mahasira; Arvavasu, Sumitra, Maitreya, Sunaka și Vali; Vaka, Dalvya, Sthulasira, Krishna-Dwaipayana, Suka, Sumanta, Jaimini, Paila, discipolii lui Vyasa ca noi înșine; Tittiri, Yajanavalkya.
Și Loma-harshana cu fiul său; Apsuhomya, Dhaumya, Animandavya; și Kausika; Damoshnisha și Traivali, Parnada, Varayanuka, Maunjayana, Vayubhaksha, Parasarya, Sarika; Valivaka, Silivaka, Satyapala, Krita-srama; Jatukarna, Sikhavat, Alamva, Parijataka; excelentul Parvata, marele Muni Markandeya; Pavitrapani, Savarna, Bhaluki, Galav,. Janghabandhu, Raibhya, Kopavega, Bhrigu: Harivabhru, Kaundinya, Vabhrumali, Sanatana, Kakshivat, Ashija, Nachiketa, Aushija, Nachiketa,  Gautama; Painga, Varaha, Sunaka, Sandilya de mare merit ascetic;

Kukkura, Venujangha, Kalapa and Katha;--acești virtuoși și învațați Muni, care-și aveau simțurile și mintea complet controlate (de inteligență) și mulți alții versați în Vede și Vedangas, cunoscători deplini ai regulilor moralității, puri și fără de pată în comportamentul lor, așteptându-l pe ilustrul Yudhishthir și felicitându-l prin discursurile lor sacre. De aseemenea de față erau numeroși războinici de seamă ca Mujaketu, Vivarddhana, Sangramjit, Durmukha, Ugrasena; Kakshasena, domnul pământului, Kshemaka cel invincibil;

Apoi Kamatha, regele din Kamboja și puternicul Kampana, care singur i-a făcut pe Yavana să tremure la auzul numelui său, așa cum zeul care poartă fulgerul i-a făcut pe asurii Kalakeya, să tremure în fața sa; Jatasura și regele din Madrakas, Kunti, Pulinda, regele neamului Kirata, regii din Anga și Vanga, Pandrya, Udhara, Andhaka, Sumitra, Saivya, Sumanas; regele neamului Kirata, Chanur regele Yavanilor, Devarata, Bhoja și așa numitul Bhimaratha, Srutayudha—regele din Kalinga, Jayasena regele din Magadha;

și Sukarman, Chekitana, Puru, Ketumata, Vasudana, Vaideha, Kritakshana, Sudharman, Aniruddha, invincibilul Anuparaja, chipeșul Karmajit; Șișupal cu fiul său, regele din Karusha; invincibilii tineri din dinastia Vrishni, egali în frumusețe cu cei celești și anume, Ahuka, Viprithu, Sada, Sarana, Akrura, Kritavarman, și Satyaka, fiul lui Sini; și Bhismaka, Ankriti și puternicul Dyumatsena, acel șef al arcașilor din neamul Kaikeya și Yajnasena (tatăl lui Draupadi) din dinastia Somaka;

Acești Kshatriya (luptători) dotați cu mare putere, bine înarmați și cu mari averi și de asemenea mulți alții, priviți ca cei mai de seamă, îl așteptau pe Yudhishthir, în acea Sabha (sală de primire), dorind să-l  servească spre fericirea sa. .... Iar acel prieten al lui Dhananjaya (Argiun), Tumvuru și Gandharvul Chittasen cu sfătuitorii săi și mulți alți gandarvi și doamne celeste de companie (apsara), foarte pricepute în muzica vocală și instrumentală precum și în arta dansului și Kinnari de asemenea foarte pricepuți în artele celeste muzicale și ale dansului îi serveau pe fiii lui Pandu și pe rișii, care se aflau în Sabha. ..."

#476
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Mahabharata Cartea 2.

Lokapala Sabhakhayana Parva 5 - I

Riși Narad sosește în sabha

"Vaisampayana spuse,--"În timp ce Pandavii stăteau în Sabha împreună cu principali Gandharvi, a sosit acolo celestul riși Narad, perfect cunoscător al Vedelor și Upanișadelor, venerat de către cei celești și familiarizat cu Itihasele și Puranele, bun cunoscător în tot ce se întâmplase în kalpele anterioare (zilele lui Brahmaa, care durează 1000 de cicluri de 4 ere universale), cunoscător al logicii Nyaya, a științei despre Adevăr și Morală, având cunoaștere completă despre cele șase Anga (pronunție, gramatică, prozodie, explicare a termenilor de bază, descriere a riturilor sacre și a astronomiei).

El era un maestru perfect în reconcilierea textelor contradictorii și în a diferenția în ceea ce privește aplicarea principiilor generale în cazurile particulare, precum și în interpretarea contradicțiilor prin relaționarea lor la situațiile diferite în care apar; era elocvent, hotărât, inteligent și poseda o memorie puternică. El era familiarizat cu științele morale și poilitice, un savant, un expert în diferențierea între lucrurile inferioare și cele superioare, priceput în a a trage concluzii din dovezile prezentate, competent în judecarea corectitudinii afirmațiilor silogiste, ce constau din cinci propoziții.

El este capabil să răspundă în cazul unei argumentări chiar și lui Vrihaspati (gurul zeilor Sura) în mod succesiv, cu concluzii definite, în mod adecvat formulate despre sacralitate, bunăstare, plăcere și salvare (din prizonieratul material), un mare suflet care privește acest întreg univers, în toate direcțiile, ca și cum ar fi prezent direct sub ochii lui. El este maestru al celor două sisteme filozofice Sankhya și Yoga, tot timpul dorindu-și să-i facă pe zeii Suri și Asuri să devină umili prin instigarea certurilor între aceștia, familiarizat cu ștințele războiului și al tratatelor, specialist în tragerea concluziilor prin judecarea lucrurilor ce nu pot fi direct cunoscute, precum și în cele șase științe ale tratatului, războiului, campaniilor militare, mentenanță a posturilor și a stratagemelor de abuscadă și retragere.

El este um maestru desăvârșit al tuturor ramurilor cunoașterii, pasionat de război și muzică, neavând repulsie față de nici o știință și fel de acțiune și posedând și alte nenumărate realizări. Rișiul, venind din călătoriile sale prin diferite lumi, a sosit în Sabha (sala de primire a palatului. ... El er însoțit de Parigeata și inteligenții Raivata, Saumya și Sumukha. Dotat cu viteza minții, rișiul sosind acolo, a fost plin de bucurie la vederea Pandavilor și și-a prezentat omagiile, rostind binecuvântări pentru Yudhishthir și dorindu-i victorie.

Acesta din urmă s-a ridicat imediat..., împreună cu frații săi mai tineri. Plecându-se adânc, cu umilință, monarhul l-a salutat cu bucurie pe riși și după ceremonialul de rigoare i-a acordat un loc de stat. Regele i-a făcut de asemenea cadou vite și i-a oferit, conform uzuanței ofrande de Arghya incluzând miere și alte ingrediente. Cunoscător al tuturor datoriilor monarhilor, acesta l-a venerat pe riși oferindu-i din toată inima pietre prețioase. Fiind astfel venerat de Yudhishthir, rișiul a fost gratificat.

Edited by madhukar, 24 October 2018 - 19:41.


#477
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Mahabharata Cartea 2.
Lokapala Sabha-khayana Parva 5 - II


Riși Narad pune întrebări

Astfel venerat de Pandavi, marele riși Narada ...,
îi spuse lui Yudhishthir aceste cuvinte despre cele 4 scopuri ale vieții sociale:
1. Dharma (datoria prescrisă)
2. Artha (Bunăstare Materială, Bunăstărea pe care ai dobândit-o pentru a obține obiectele care se cade?
3. Găsești bucurie și plăcere (Kama) în practicarea virtuții? Te bucuri de plăcerile vieții?
Nu ți se duce mintea la fund, sub greutatea acestora?

O conducător al oamenilor, continui to comportamentul nobil, conform Datoriei Prescrise
și a regulilor Bunăstării practicate de înaintașii tăi față de supușii lor?
Nu încalci niciodată regulile Datoriei Prescrise de dragul Bunăstării
Sau atât a Datoriei Prescrise cât și Bunăstării de dragul Bucuriei și a Plăcerii, care seduc ușor?

... O ... tu cel dotat cu cele șase atribute ale regilor
(agerimea vorbirii, promtitudiene de a pune la dizpoție mijloacele necesare,
Inteligență în comportamentul față de dușmani, memorir și
Cunoașterea rugulilor moralei și a celor politice),
te servești de cele șapte mijloace
(semănarea disensiunilor, folosirea mustrării, concilierea, darurile, incantările, medicina și magia)
?

Examinezi tu de asemenea, în urma unor consultări, propria-ți puterea și slăbiciune, precum și cele 14 posesiuni ale dușmanilor tăi, țara,
forturile, carele de luptă, elefanții, cavaleria, infanteria, principalii oficiali ai statului, zenana, aprovizionarea cu alimente, caculul armatei
și solda, tratatele încheiate, bugetul statului, veniturile și alți inamici secreți ca și cârciumile?
Întreții cele opt ocupații, ai examinat capacitățile tale și ale inamicului și ai făcut pace cu inamicii tăi?

Sper ca cei șapte ofițeri de stat principali ai tăi (guveranatorul citadelei, comandantul forțelor armate, judecătorul șef, generalul forțelor de interne, înaltul preot, doctorul principal și șeful astrolog) nu au cedat influenței dușmanilor tăi și nici nu au devenit mai puțin activi, ca urmare a averii câștigate. Sper ca toți să ți se subordoneze. Sfaturile tale sper că nu sunt divulgate de spionii tăi de încredere sau de miniștrii tăi. Sper de asemenea că ești la curent cu ceea ce au de gând prietenii și dușmanii tăi.

Faci pace sau război la momentul potrivit? Respecți neutralitatea străinilor și a persoanelor ce au o atitudine neutră față de tine?
O eroule, ai numit persoane, care sunt asemenea ție, care sunt în vârstă, care au un comportament reținut, care sunt capabile
să înțeleagă ce trebuie făcut și ce nu, care au o genealogie și un sânge pur și îți sunt devotate, să fie proprii tăi consilieri?

O Bharata, victoriile regilor pot fi atribuite bunilor consilieri. O copile, regatul tău este protejat de miniștri cunocători ai Șastrelor (Cunoașterea Vedică)
și care-și țin închise sfaturile. Sunt capabili dușmanii tăi să te vătămeze? Ai devenit sclavul somnului? Te scoli la momentul potrivit? Fiind cunoscător
al activităților ce aduc profit, te gândești la orele mici ale dimineții, la ceea ce ai de făcut în ziua următoare?

#478
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Mahabharata Cartea 2.
Lokapala Sabha-khayana Parva 5 - III


Riși Narad pune întrebări II

Iei hotărâri de unul singur, sau iei sfaturi de la mulți? Sfaturile pe care le-ai acceptat, devin cunoscute în întregul regat? Începi imediat să duci la îndeplinire măsuri de mare utilitate, care sunt ușor de realizat? Au fost împiedicate astfel de măsuri vreo dată? Ai tot timpul grijă de cei ce practică agricultura? Le este teamă acestora să te abordeze? Sunt cei care implementează măsurile tale oameni de încredere, incoruptibili și care au experiență practică?

Sper că oamenii au cunoștință doar de măsurile pe care le-ai implementat, cele care sunt parțial realizate și cele care așteaptă să fie terminate, dar nu cele care sunt numai în fază de concepție și nu au fost începute. Au fost numiți profesori experimentați, care sunt capabili să explice cauzele lucrurilor și sunt învățați în ștința moralei și a tuturor ramurilor de învățat, pentru a-i instrui pe prinți și conducătorii armatei?

Cumperi un singur învățat, dând în schimb o mie de indivizi ignoranți? Cel învățat conferă un mare beneficiu în timpuri de suferință. Sunt forturile tale pline de bogății, mâncare, arme, apă, motoare și instrumente, precum și ingineri și arcași? Chiar și un singur ministru care este inteligent, viteaz, avându-și pasiunile complet sub control și având înțelepciune și judecată puternică, este capabil să confere cea mai înaltă prosperitate pentru un rege sau fiul unui rege.

De aceea te întreb, dacă ai vreun astfel de ministru. Cauți să ști totul despre cele 18 locuri (Tirtha) ale dușmanului și cele 15 locuri ale tale prin intermediul celor trei spioni și a celorlalți trei, care nu știu unul de altul? Îți supraveghezi inamicii cu grijă și atenție, fără ca aceștia să știe? Preotul tău cel mai onorat este umil, are un sânge pur, este renumit, fără invidie și liberal? Ai angajat un brahman neprihănit, cu un comportament bun, inteligent și bun cunoscător al riturilor, care să execute riturile zilnice în fața focului sacru și care să-ți reamintească la timpul cuvenit când trebuie să fie executată homa (venerarea zeilor în fața focului sacru)?

Astrologul pe care l-ai angajat este priceput în citirea fizionomiei, în interpretarea semnelor și în neutralizarea tulburărilor naturii? Ai angajat servitori respectabili pentru sarcini respectabile și servitori indiferenți pentru sarcini ce-ți sunt indiferente și pe cei de jos în cele joase? Ai angajat în oficii înalte miniștri neprihăniți, al căror comportament era bun de generații întregi, ce se află deasupra celor obișnuiți?

Îți oprimi oamenii prin pedepse crude și severe? Conduc miniștrii regatul urmând ordinele tale? Te desconsideră miniștrii, așa cum preoții sacrificiali îi desconsideră pe cei decăzuți sau așa cum femeile îi desconsideră pe bărbații care sunt mândri și  depravați? Are comandantul forțelor tale armate încredere suficientă, vitejie, inteligență, răbdare, bun comportament, naștere bună, devoțiune pentru tine și este competent?

Îi tratezi cu respect și stimă pe șefii armatei, care sunt cunoscători a tuturor tipurilor de război, înaintași, au un bun conducător și dotați cu bravură? Asiguri trupelor rațiile cuvenite și le plătești la timpul cuvenit? Nu le oprimi reținând aceste lucruri? Știi că mizeria cauzată de amânarea plății și iregularitatea în distribuirea rațiilor, face ca trupele să se răzvrătească iar cei învățați consideră această stare ca fiind una dintre cele mai mari nenorociri?

#479
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Mahabharata Cartea 2.
Lokapala Sabha-khayana Parva 5 - IV

Riși Narad pune întrebări III

Sunt toți cei importanți, care au o naștere superioară, devotați ție și gata, cu bucurie, să-și dea viața în luptă pentru tine?
Sper că dintre cei care nu-și au pasiunile sub control, nici unul nu are permisiunea ta de a conduce după cum vrea un
număr de probleme simultan, cu privire la armată. Printre cei care te servesc există oameni care au îndeplinit cu bine o
sarcină, prin folosirea unei abilități speciale și care să fie dezamăgiți în obținerea a ceva mai multă stimă și o creșterea
a rațiilor și salariului?

Sper că recompensezi persoanele învățate, umile și pricepute în toate științele, făcându-le cadouri și dându-le onoruri
conform calificării lor. Întreții  soțiile și copiii celor care și-au dat viața pentru tine și au suferit datorită ție? Îi stimezi cu
afecțiune parentală pe dușmanii, care au devenit slabi, cât și pe cei care ți-au cătuat adăpostul, după ce au fost învinși
în luptă? O domn al pământului, îi privești pe toți în mod egal și ți se poate apropia oricine, fără a-i fi frică, ca și cum
le-ai fi mamă și tată?

Mărșăluiești fără pierdere de timp și reflectând bine asupra celor trei tipuri de forțe armate, împotriva dușmanului tău,
când auzi că se află în suferință? Îți începi marșul la timpul cuvenit, luând în considerație semnele pe care le-ai văzut?
Hotărârile pe care le-ai luat și victoria finală depind de cele 12 mandala (rezerve, ambuscate, asigurarea plății anticipate
a trupelor, etc.).

Le dai ofițerilor principali ai inamicului pietre prețioasee, după cum merită, fără știrea inamicului? O fiu al lui Pritha, cauți
să-ți învingi inamicii continui, care sunt sclavii propriilor pasiuni, după ce mai întâi ți-ai cucerit propria minte, având simțurile
sub control? Înainte de a porni împotriva inamicilor folosești mai întâi în mod corescpunzător cele patru arte ale reconcilierii,
daruri, intrigi, disensiuni și folosirea forței?

... O rege, sper ca servitorii tăi și agenții din propriul tău regat și din regatele dușmanilor tăi să continue urmarea datoriilor
prescrise și să se protejeze unul pe altul. O monarh, sper că ai angajat servitori de încredere, care au grijă de mâncarea,
îmbrăcămintea și parfumurile pe care le folosești.

... Contabilii și funcționarii numți pentru a avea grijă de venituri și cheltuieli, te informează în fiecare zi, după amiază
despre acestea? ... O monarh, folosești în afacerile tale persoane care sunt dispuse să fure sau ușor de a fi mituiți sau
ostili sau minori? Este regatul tău persecutat cu ajutorul hoților, a oamenilor avari, a minorilor sau a femeilor? ...

Sunt femeile consolate și protejate în regatul tău? Sper că nu îți pui încrederea în ele și nici nu divulgi nici un secret în fațat
lor. După ce ai dormit în cea de-a doua și cea de-a treia diviziune a nopții, te gândești la dharma și artha în cea de-a patra
diviziune, fiind treaz?

#480
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Mahabharata Cartea 2.
Lokapala Sabha-khayana Parva 5 - V

Riși Narad pune întrebări IV


... O monarh! Te comporți asemenea Zeului Dreptății față de cei care merită să fie pedepsiți,
față de cei care merităsă fie onorați, față de cei care-ți sunt dragi și cei care nu-ți sunt pe plac?
Cauți să te vindeci de bolile corpului folosind plantele medicinale și post iar bolile mentale cu
ajutorul sfatului celor vârstnici? Sper ca medicii angajați în avea grijă de sănătatea ta, să fie
cunoscători ale celor opt tipuri de tratament și sunt atașați și devotați ție.

... Îi venerezi pe brahmani și cei înțelepți, conform meritelor lor în ceea ce privesc diferitele ramuri
ale științei (Veda)? Îți spun, că o astfel de venerare este fără de îndoială foarte benefică. Ai încredere
în Dharma (Datoria Prescrisă) care se bazează pe cele trei Vede și care a fost practicată de oameni
care au trăit înaintea ta? Ai urmat cu atenție practicile care au fost urmate de aceștia?

Sunt întreținuți în casa ta brahmani și sunt ei hrăniți cu hrană excelentă în prezența ta și obțin de asemenea
și beneficii financiare la terminarea acelor ospețe? Te străduiești să execuți ceremoniile sacrificiale Vajapeya
și Pundarika urmând riturile în totalitatea lor, având pasiunile sub control și având mintea perfect concentrată?

Te pleci în fața rudelor și a superiorilor, a celor în vârstă, a zeilor, asceților, brahmanilor, și a înalților copaci
(banian) în sate, care sunt atât de benefici pentru oameni? O cel fără de păcat, ești cauză suferinței sau furiei
altora? Ai alături de tine preoți care sunt în stare să furnizeze rezultate auspicioase? ...

Te ții departe de cele 14 vicii ale regilor, adică ateism, neadevăr, furie, lipsa de precauție, amânări,
nevizitarea celor înțelepți, inactivitate, neliniștea minții, primirea de sfaturi doar de la o singură
persoană, consultarea cu persoane care nu sunt cunoscătoare ale științei profitului, abandonarea
unui plan stabilit, divulgarea sfaturilor, nerealizarea proiectelor benefice și a întreprinde lucruri fără
a reflecta înainte? ...
Studiul Vedelor, averea, cunoașterea ta a Șastrelor (lucrări spirituale) și căsătoria au fost fructuoase?

#481
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Mahabharata Cartea 2.
Lokapala Sabha-khayana Parva 5 - VI


Riși Narad pune întrebări V

Șase rele: somnul, vanitatea, frica, furia, slăbiciunea minții și amânarea

"Vaisampayana continuă, „După ce a terminat rișiul, Yudhishthir l-a întrebat”,"Care sunt fructele pe le aduc
Vedele, bunăstarea, soția și cunoașterea despre Șastre (scrierile spirituale)?"
"Rișiul spuse, "S-a spus că Vedele dau rezultate, când cel care le-a studiat, execută Agnihotra și alte sacrificii.
Bunăstarea dă rezultate, când după ce te-ai bucurat de ea, o faci cadou.
O soție se spune că dă fructe, când face copii.
Cunoasterea despre Șastre (scrierile revelate) dă fructe, dacă vei deveni umil și virtuos."

"Vaisampayana continuă, „Marele ascet Narad, după ce i-a răspuns lui Yudhishthir, l-a întrebat din nou pe acest
conducător,"...
Faci daruri de miere și ghii bramanilor, pentru a crește producția agricolă, de fructe și flori, precum și de dragul virtuții?
O rege, dai tot timpul artizanilor și artiștilor, pe care i-ai angajat, materialele necesare și salariile pentru perioade care
nu depășesc patru luni? ... O zimbru al dinastie Bharata, sunt studiate la curtea ta știința armelor, precum și cele legate
de practica motoarelor în arta războiului, care sunt atât de utile orașelor și forturilor?

Îți protejezi regatul de foc, șerpi și alte animale care pun în pericol viața, de boli și de Rakshasi? Cunoscând toate datoriile,
ai grijă asemenea unui tată de orbi, muți, schilozi, deformați, cei fără de prieteni și asceții care nu au nici un cămin.
Ai scăpat de aceste șase rele: somnul, vanitatea, frica, furia, slăbiciunea minții și amânarea?'

"Vaisampayana continuă, "Ilustrul zimbru printre Kauravi, auzind acele cuvinte ale celui mai de seamă dintre brahmani, s-a
plecat și i-a venerat picioarele. Fiind mulțumit de ceea ce auzise, monarhul i se adresă lui Narad, a cărui formă era celestă,
"Voi face exact cum ai spus, căci cunoașterea mea a crescut datorită întrebărilor pe care le-ai pus!'
Spunând acestea, regele a și acționat conform acelui sfat, și cu timpul a cucerit întreg pământul legat de centura lui de mări.

Narada i s-a adresat astfel, "Acel rege care este angajat în protejarea celor patru clase sociale: Brahmanii, Kshatriya, Vaishya
și șudra, își petrece zilele aici în fericire iar după aceea atinge regiunea lui Sakra (Domnul „Cerurilor“).'"

#482
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Mahabharata Cartea 2.
Lokapala Sabha-khayana Parva 6


Regele Yudhișthir pune întrebări despre sălile de întrunire celeste

"Vaisampayana spuse, „După ce Narad a terminat de vorbit, regale Yudhishthir l-a venerat în mod adecvat; și fiindu-i ordonat de acesta, monarhul a început să răspundă în mod succint întrebărilor rișiului.“
"Yudhishthir spuse, 'O sfântule, adevărurile Datoriei Prescrise și ale Moralității indicate unul după altul, sunt drepte și corespunzătoare. În ceea ce mă privește, eu respect cu strictețe acele Instrucțiuni, făcând tot ce-mi stă în putere în acest sens.

Într-adevăr, faptele făcute așa cum trebuie, de monarhii din vremurile de demult, fără îndoială, sunt privite ca dând rezultate bune, și fiind făcute din motive solide pentru a obține obiectele corespunzătoare. O maestre, noi vrem să mergem pe virtuoasa cale a acelor conducători, care, fie spus, își aveau mintea sub control."

"Vaisampayana contină, "Yudhishthir, fiul lui Pandu, posedând mare glorie, primind cu reverență cuvintele lui Narada și răspunzându-i rișiului astfel, reflectând pentru moment și observând că apăruse opurtunitatea dorită, s-a așezat lângă Narad, care era relaxat și capabil să călătorească în orice lume, după bunul plac și l-a întrebat în prezența regilor, 'Posedând viteza minții, tu călătorești în multe, diferite lumi, create în de la început de Brahmaa, privind totul.

Spune-mi, ai văzut vreo dată o astfel de sală de întrunire ca a mea sau superioară acesteia?' Narad zâmbi și spuse cu accente dulci, 'O copile, O rege, nu am văzut și nici nu am auzit despre o astfel de sală de întrunire în lumea oamenilor, care să fie construită din pietre prețioase, ca a ta. Totuși am să-ți descriu sălile Regelui celor plecați (care și-au părăsit corpul), ale lui Varuna (Zeul Mărilor) ..., ale lui Indra, Regele zeilor Sura și a Celui care-și are căminul în Kailaș (Kuvera – trezorierul zeilor Sura).

Îți voi descrie Sabha (sala) celestă a lui Brahmaa, care îndepărtează orice fel de neplăcere. Toate aceste săli de întrunire au o structură atât celestă cât și umană și prezintă orice tip de formă existentă în acest univers. Iar aceștia sunt mereu venerați de zei și Pitri (strămoși virtuoși care trăiesc pe planetele paradisiace ale strămoșilor), Sadhyas (zei inferiori zeilor Sura), de asceți ce oferă sacrificii, cu mințile sub controlul deplin, de Munii ce au atins liniștea interioară, angajați fără întrerupere în sacrificii Vedice în urma cărora se fac cadouri brahmanilor. Toate acestea ți le voi descrie, căci tu ai înclinarea de mă asculta cu atenție!'"

"Vaisampayana continuă, "Fiind astfel adresat de Narad, Yudhishthir, împreună cu frații săi și cei mai de seamă dintre brahmani și-au împreunat mâinile în fața pieptului iar monarhul l-a întrebat pe Narad,'Descrie-ne toate acele săli de întrunire. O Brahmane, cu ce materiale au fost făcute acele săli? Care este mărimea fiecăreia ...?

Cine-l însoțește pe Marele Domn în acea sală de întrunire? Cine-l însoțește pe Vasava, Domnul celor celești, pe Yama, fiul lui Vivaswana?
Cine-l însoțește pe Varuna și pe Kuvera în sălile lor respective de întrunire. ...
Într-adevăr curiozitatea noastră este mare. 'Fiind astfel adresat de fiii lui Pandu, Narad replică, 'O monarh, ascultă despre toate acele săli de întrunire celeste, unul după altul."

#483
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Mahabharata Cartea 2.
Lokapala Sabha-khayana Parva 7

Sala celestă de întrunire a lui Indra (alias Zeus, Iehova, Thor ...)

"Narada spuse, „Sala celestă a lui Sakra (Indra) este plină de strălucire. El a obținut-o ca rezultat al propriilor sale fapte. Fiind strălucitoare asemenea soarelui, ea a fost construită chiar de Sakra (Indra). Capabil de a se deplasa oriunde, după dorință, această sală de întrunire celestă are o lungime de 150 de yogeane, o lățime de 100 de yogeane  și 5 yogeane în înălțime. Înlăturând slăbiciunea vârstei, supărarea, oboseala și frica, fiind auspicioasă și binecuvântând cu noroc, ea cuprinde camere și locuri de stat, este înfrumusețată de copaci celești, fiind o încântare dusă la extrem.

În camera de întrunire, așezându-se pe locuri excelente, tronează Domnul celeștilor cu soția sa Saci, dotată cu frumusețe și belșug. Luând o formă incapabil de a fi descrisă, cu o coroană pe cap și brățări strălucitoare pe partea de sus a brațelor, îmbrăcată cu o robă de un alb pur și împodobită cu rămurele de flori de diferite nuanțe, ea stă împodobită cu frumusețe, faimă și glorie altături de el.

Iar ilustra zeitate a celor 100 de sacrificii (pe care le-a făcut - Indra) este servită zilnic în acea adunare de către Maruți, ca un singur corp, fiecare ducând viața unui familist în sânul familiei sale. Iar Siddhya, rișii celști, Sadhya și toți zeii Sura având culori strălucitoare și fiind împodobiți cu ghirlande de aur, mereu îl venerează și îl servesc pe șeful celor nemuritori (din punctul de vededere al pământenilor) ...

De asemenea rișii celești, având mintea pură, fiind complet spălați de păcate,
strălucind asemenea focului, posedând energie,
necunoscând supărare, fiind lipsiți de orice fel de anxietate,
toți executând sacrificiul Soma,
de asemenea îl venerează pe Indra.

Munii Parasara, Parvata, Savarni, Galava, Sankha, Gaursira, Durvasa, Krodhana, Swena, Dhirghatama, Pavitrapani, Savarni, Yaghiavalkya, Bhaluki, Udyalak, Swetaketu, Tandya, Bhandayani, Havishmat, Garishta, Harisceandra, Hridya, Udarshandilya, Parasarya, Krishivala, Vataskandha, Vișakha, Vidhatas, Kala, Karaladanta, Tastri, Vishwakarman, Tumuru, și alți rișii, unii născuți din femei, alții trăind doar cu aer iar alții trăind doar cu foc, toți îl venerau pe Indra, cel ce poartă fulgerul și este Domnul lumilor.

Iar Sahadev, Sunitha și Valmiki, de mare merite ascetice, precum și Samika ce rostește doar adevărul, și Pracetas care mereu își îndeplinesc promisiunile, și Medhatithi, Vamadeva, Pulastya, Pulaha, Kratu, Marut, Marici, Sthanu de mare merite ascetice, și Kakshivat, Gautama, Tarkhya, Vaishwanara, Kala-kavrikhiya, Asravya, Hiranmaya, Samvartta, Dehavya, Vișwaksena de mare energi și Kanwa, Katyayana, Gargya și Kaushika sunt cu toții prezenți acolo, alături de zeitățile apelor celeste și ale plantelor, ale încrederii și inteligenței; și Zeița Învățăturii (Saraswati), a Bogăției, Datoriei Prescrise (Dharma), a Plăcerii și Luminii.

O fiu al lui Pandu, acolo se află de asemenea și Zeii norilor încărcați de ploaie, ai vânturilor, ai tututror forțelor ce răsună în ceruri; a răsăritului, ai celor 27 de focuri ce poartă ghiul (untul pur) sacrificial, Agni și Soma, al Focului lui Indra și Mitra, Savitri, Aryaman, Bhaga, Viswa, Sadhyai, gurul (Vrihaspati), Sukra (gurul zeilor Asura), Vishwavasu, Citrasena, Sumanas, Taruna; Zeii Sacrificiilor, Zeii darurilor către brahmani, zeii planetelor și ai stelelor, zeii mantrelor ce sunt rostite în sacrificii.

Acolo, o rege, multe Apsara (dansatoare celeste) și Gandharvi (cântăreți celești) îl mulțumesc pe Domnul Celeștilor, cunoscut ca Sata-kratu (Cel al 100 de sacrificii), Cel ce i-a ucis pe Bala și Vritra, prin varietăți de dansuri și cântece vocale și instrumentale și prin practicarea diferitelor ritualuri auspicioase și prezentarea diferilor talente.

În afară de aceștia, mulți alți brahmani și rișii regali și celști, toți strălucitori ca focul, împodobiți cu coronițe și ornamente florale, vin și pleacă frecvent din acea adunare, călătorind în diferite tipuri de care celeste iar Vrihaspati și Șukra sunt prezenți acolo în toate ocaziile. Aceștia și mulți alți asceți iluștri ai jurămintelor rigide și Bhrigu și Cei 7 Rishi, care sunt egali lui Brahmaa însuși, vin și pleacă din acea Locație a Întrunirii, călătorind în care la fel de frumoase ca cel al lui Soma, ei înșiși fiind la fel de strălucitori ca Soma. Aceasta este Casa celestă de întrunire, numită Pușkar-malini, a lui Indra ... pe care am văzut-o. Ascultă acum relaterea despre Casa de Întrunire a lui Yama (Zeul ce-i judecă pe cei ce-și părăsesc corpul)."

#484
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Mahabharata Cartea 2.
Lokapala Sabha-khayana Parva 8

Casa de Întrunire a lui Yama, zeul Justiției


"Narada spuse, 'O Yudhisthir, îți voi descrie acum Casa de Întrunire a lui Yama, fiul lui Vivaswat, și care a fost construită de Vișwakarma. Strălucitor asemenea aurului lustruit, acel Palat se întinde pe o suprafață mai mare de 100 de yogeana. Posedând splendoarea soarelui, ea îndeplinește dorințele oricăror persoane. Nici prea răcoroasă și nici prea caldă, ea încântă inimile tuturor. În acel palat nu există nici supărare și nici slăbiciune datorită vârstei, nici foame și nici sete. Nimic dezagreabil nu se află în acel loc și nici un fel de sentimente rele.

Orice obiect al dorinței, celest sau uman, poate fi găsit în acel palat. Tot felul de articole plăcute se găsesc acolo, precum și tot felul de alimente dulci, zemoase, agreabile și delicioase, din belșug, care sunt linse, supte și de băut. Coroanele de flori din acea clădire au o mireasmă delicioasă iar copacii ce se află în jurul acesteia dau fructe, care sunt dorite de aceștia. Există ape atât calde cât și reci, care sunt dulci și agreabile.

În acel palat mulți înțelepți regali de mare sanctitate și brahmani de mare puritate, servindu-l și venerându-l cu bucurie pe Yama, fiul lui Vivaswat. Iar Yayati, Nahusha, Puru, Mandhatri, Somaka, Nriga; înțeleptul regal Trasadasyu, Kritavirya, Sautasravas, Arishtanemi, Siddha, Kritavega, Kriti, Nimi, Pratarddana, Sivi, Matsya, Prithulaksha, Vrihadratha, Vartta, Marutta, Kusika, Sankasya, Sankriti,

Dhruva, Chaturaswa, Sadaswormi, Kartavirya, Bharata, Suratha, Sunitha, Nisatha, Nala, Divodasa, Sumanas, Amvarisha, Bhagiratha, Vyaswa, Vadhraswa, Prithuvega, Prithusravas, Prishadaswa, Vasumanas, Kshupa, Sumahavala, Vrishadgu, Vrishasena, Purukutsa, Dhwajin și Rathin; Arshtisena, Dwilipa, Ushinara; Ausinari, Pundarika, Saryati, Sarava, și Suchi;

Anga, Rishta, Vena, Dushmanta, Srinjaya și Jaya; Bhangasuri, Sunitha, și Nishada, Bahinara; Karandhama, Valhika, Sudymna, Madhu; Aila Marut; Kapota, Trinaka, Shadeva, și Arjuna, Vysawa; Saswa și Krishaswa, Sasavindu; Rama fiul lui Dasaratha, Lakshmana, și Pratarddana; Alarka, și Kakshasena, Gaya, și Gauraswa; Rama fiul lui Jamadagnya, Nabhaga, și Sagara; Bhuridyumna și Mahaswa, Prithaswa, și Janaka;

Regele Vainya, Varisena, Purujit și Janamejaya; Brahmadatta, și Trigarta, Uparichara Indradyumna, Bhimajanu, Gauraprishta, Nala, Gaya; Padma și Muchukunda, Bhuridyumna, Prasenajit; Aristanemi, Sudymna, Prithulauswa, și Ashtaka; o sută de regi din neamul Matsya, o sută din neamul Vipa și o sută din neamul Haya; o sută de regi cu numele Dhritarashtra, optzeci de regi cu numele Geanamejaya;

O sută de regi cu numele Brahmadatta, o sută de regi cu numele Iri; mai mult de două sute de Bhishma, și de asemenea o sută de Bhima; O sută de Prativindhyas, O sută de Naga, o sută de Palasa, o sută de Kasa și Kusa; acel rege al regilor Șantanu și tatăl tău Pandu, Usangava, Sata-ratha, Devaraja, Jayadratha; Vrishadarva cu miniștrii mei; și o mie de alți regi cunoscuți sub numele de Sasa-vindu și care cu toți muriseră, după ce executaseră multe sacrificii ale calului cu mari cadouri pentru brahmani,

acești sfinți înțelepți regali, cu mari realizări și mare cunoaștere a Scrierilor Revelate (șastre), ce îl serveau și îl venerau pe Yama în acea Casa a Întrunirii.
Iar Agastya, Matanga, Kala (Zeitate Timpului), Mrityu (Zeitatea Morții), Cei ce execută sacrificii, Siddha (cei ce au atins perfecțiunea), mulți Yoghini; Prtri, precum și cei ce au acceptat forme, Roata Timpului și ilustrul Purtător al untului sacrificial, toți păcătoșii printre ființele umane, cei ce au murit în timpul solstițiului de iarnă, acești ofițeri ai lui Yama, care au fost numiți pentru a număra zilele acordate tuturor; zeitățile copacilor și plantelor Singsapa, Palasa, Kasa și Kușa îl servesc și îl venerează pe Zeul Justiției – Yama în acea Casă de Întrunire a sa.

Aceștia și mulți alții sunt prezenții în Sabha regelui Pitrilor (Yama). Aceștia sunt atât de numeroși, încât nu sunt capabil să le menționez numele sau faptele. O fiu al lui Pritha, încântătoarea Casă a întrunirii, mișcându-se pretutindeni la voia proprietarului, este deosebit de extinsă. Aceasta a fost construită de Viswakarma după o lungă perioadă de timp de penitențe ascetice. ... Mulți iluștrii Gandharvi și multe Apsaras umplu fiecare parte a acestui palat cu muzică, atât instrumentală cât și vocală, cu râsete și dans.
Fiul al Prithei, palatul este în mod suprem binecuvântat de sunete dulci și ghirlande de flori celeste. ... Aceasta este Sabha a ilustrului rege al Pitrilor! Acum îți voi descrie Casa Întrunirii lui Varuna, care de asemenea este numită Pushkar-malini!"

#485
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Mahabharata Cartea 2.
Lokapala Sabha-khayana Parva 9

Casa de Întrunire a lui Varuna, zeul apelor

'Narad spuse, „O Yudhishthir, celesta Sabha a lui Varuna nu are egal în ceea ce privește splendoarea. Ca dimensiuni este similară celei a lui Yama. Zidurile și arcurile sale sunt de un alb imaculat. Aceasta a fost construită de Vișwakarma (arhitectul celest) în adâncurile oceanului. Aceasta este înconjurată de mulți copaci celești din pietre prețioase care fac fructe și flori excelente. ... În acele crânguri sute și mii de păsări din diferite specii își deapănă tot timpul cântecele. ...

... Adityas îl servesc și îl venerează pe ilustrul Varuna, domnul apelor precum și șerpii mistici (naga) Vasuki, Takshak, Airavan, Krishna, Lohita, Padma, Chitra, Kamvala, Aswatara, Dhritarashtra, Valahaka, Matimat, Kundadhara, Karkotaka, Dhananjaya, Panimat, Kundaka, Prahlad, Mushikad, Janamejaya, toți având semne auspicioase și mandale cât și o extinsă parte înfoiată în jurul capului.

O Yudhishthir, fără nici un fel de anxietate, servește-l și venerează-l pe ilustrul Varuna. Și, o rege, Vali fiul lui Viroceana, Naraka, cel ce a cucerit întregul pământ, Sanghraha, Vipracitti și Danavii (aliații zeilor Asura) Kalakanja, Suhanu, Durmukha, Sankha, Sumanas, Sumati, Ghatodara, Mahaparswa, Karthana, Pithara, Viswarupa, Swarupa, Virupa, Mahasiras, Dasagriva, Vali, Meghavasas, Dasavara, Tittiva, Vitabhuta, Sanghrada, Indratapana, toți împodobiți cu cercei, coronițe de flori, coroane, robe celeste, binecuvântări, mare bravură, bucurându-se de imortalitate și un bun comportament, precum și excelente jurăminți, îl venerează și îl servesc în acel palat pe ilustrul Varuna, zeitate ce are ca armă lasoul.

Zeitățile celor patru oceane, ale râurilor sacre și renumite ca locuri de pelerinaj Bhaghirathi, Kalindi, Vidisa, Venwa, Narmada cea rapidă, Vipasa, Satadu, Chandrabhaga, Saraswati, Iravati, Vitasta, Sindhu, Devanadi, Godavari, Krishnavenwa, Kaveri, regină a râurilor, Kimpuna, Visalya, Vaitarani, Tritiya, Jeshthila, Sone (Soane) cel măreț, Charmanwati, Parnasa, Sarayu, Varavatya, Langali, Karatoya, Atreyi, Mahanada cel roșu, Laghanti, Gomati, Sandhya și de asemenea și al altor ape sacre, lacuri, fântâni și ape arteziene, îl venerează și îl servesc pe Varuna.

Zeitățile punctelor cardinale ale cerurilor, pământului, ale tuturor munților și a tuturor speciilor de animale acvatice îl venerează pe Varuna acolo. De asemenea diferite triburi de Gandharvi și Apsara, devotați muzicii vocale și instrumentale îi servesc lui Varuna, cântându-i imnuri de laudă. ... Primul ministru al lui Varuna, pe nume Sunabha, împreună cu fiii și nepoții săi, îi servesc de asemenea maestrului său, împreună cu apa sacră numită Go. ... Aceasta este sala de întrunire a lui Varuna, așa cum am văzut-o în călătoriile mele. Ascultă acum despre Sala de Întrunire a lui Kuvera.'"

#486
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Mahabharata Cartea 2.
Lokapala Sabha-khayana Parva 10


Casa de Întrunire a lui Kuvera, zeul bogăției

"Narada spuse,--'Posedând o mare splendoare, casa de întrunire a lui Vaișravan (Kuvera), are o lungime și lățime de o sută de yojane. Ea a fost construită chiar de Vaișravan, folosindu-și puterea sa ascetică. Având splendoarea vârfurilor Kailas, palatul eclipsează chiar și strălucirea lunii. Fiind întreținut de Guhyaka (servitorii lui Kuvera), palatul pare să fia atașat de firmament. Având o proveniență celestă, este deosebit de frumos, având camere înalte din aur.

Deosebit de încântător și mirosind a parfumuri celeste, este deosebit prin diferitele și nenumăratele pietre prețioase. Semănând vârfurilor unei mase de nori albi, pare să plutească în aer. Pictat în culori de un auriu celest, pare să fie acoperit de licăriri fulgerătoare. În acel palat se află un excelent loc de stat, strălucitor asemenea soarelui și acoperit cu carpete celeste, dotat cu un frumos scaun pentru picioare. Acolo stă regele Vaișravan, care este o persoană agreabilă, îmbrăcat în excelente robe și împodobit cu ornamente scumpe și cercei de mare strălucrire și înconjurat de mia sa de soții.

Delicioase și răcoroase brize murmură prin pădurile din valea Mandara și ducând mireasma plantațiilor extnensive de iasomie și ale lotușilor de pe râul Alaka și din grădinile Nandana, slujesc mereu plăcerii regelui Yakșailor. Acolo zeitățile cu Gandharvii înconjurat de diferite triburi de Apsara cântă în cor note de o dulceață celestă. Mișrakeși, Rambha, Citrasena, Sucismita, Charunetra, Gritaci, Menaka, Punjikasthala, Viswachi Sahajanya, Pramlocea, Urvasi, Ira, Varga, Sauraveyi, Samici, Vududa, și Lata—acestea și o mie de alta Apsara și Gandharvi, toți foarte pricepuți în muzică și dans, îl servesc pe Kuvera, domnul comorilor.

... Gandharvii din familile Kinnara, Nara, Manibhadra, Dhanada, Swetabhadra Guhyaka și Kaseraka, Gandakandu, puternicul Pradyota, Kustumvuru, Pisacea, Gageakarna, Visalaka, Varaha-Karna, Tamrauștica, Falkakșa, Falodaka, Hansaciuda, Sikhavarta, Vibhișan, Pușpanana, Pingalaka, Sonitoda, Pravalaka; Vrikshavaspa-niketa, Ciravasas—aceștiea, O Bharata și mulți alți Yakshai cu sutele și miile îi slujesc tot timpul lui Kuvera.

Zeița Opulenței Lakșmi se află mereu acolo și de asemenea fiul lui Kuvera, Nalakuvera. Eu însumi și mulți alții asemenea mie apar adesea acolo. Mulți brahmani Riși și rișii celești apar de asemenea des acolo. Mulți Rakshasi și mulți Gandharvi, în afara celor pe care i-am numit anterior, îi slujesc și îl venerează acolo pe ilustrul domn al tuturor bogățiilor. Ilustrul soț al lui Uma și domnul creaturilor, Mahadeva cel cu trei ochi, cel ce poartă tridentul și care l-a omorât pe asura Bhaga-netra, puternicul zeu al extraordinarului arc, înconjurat de o grămadă de spirite, cu sutele de mii, unii pitici, unii cu fețe înfiorătoare, unii cocoșați, unii cu ochi roșii ca sângele, unii urlând înfiorător, unii hrănindu-se cu grăsime și carne iar alți teribili la privire, dar toți înarmați și dotați cu viteza vântului, cu zeița (Parvati) tot timpul veselă și necunoscând oboseala, tot timpul îl servesc pe prietenul lor Kuvera.

Sute de șefi ai Gandharvilor, cu inimi vesele și îmbrăcați în robele corespunzătoare și Vișwavasu, Haha, Huhu, Tumvuru, Parvatta, Sailușa și Citrasen, pricepuți în arta muzicii și de asemenea Citraratha,-- aceștia și alți inumerabilei Gandharvi îl venerează pe domnul bogățiilor. Ceakra-dhaman, conducătorul Vidyadharilor și subordonații săi îi servesc în acel palat domnului bogățiilor.

Kinnari cu sutele și nenumărați regi cu Bhagadatta ca șef al lor și Druma, conducătorul Kimpurușilor și Mahendra, conducătorul Rakșasilor și Gandha-madana însoțit de mulți Yakshai, Gandharvi și Rakshasi îi servesc domnului bogățiilor. Virtuosul Vibhișan îl venerează de asemenea acolo pe fratele său mai mare domnul Kuvera (Croesus).

Zeii munților Himavat, Paripatra, Vindhya, Kailas, Mandara, Malaya, Durdura, Mahendra, Gandhamadana, Indrakila, Sunava și ai dealurilor din Est și West și ai multor alți munți, în frunte cu cel al muntelui universal Meru îl venerează și îi slujesc ilustrului Domn al Bogățiilor. Iluștrii Nandișwara, Mahakala și mulți spiriduși cu urechi ca săgețile și guri ascuțe, Kakșa, Kuthimukha, Danti, Vijaya și puternicul taur alb al lui Șiva mugind profund, toți se află în acel palat. ...
Fiul lui Pulastya (Kuvera) mai înainte a venerat în toate modurile și cu permisiune a obținut, în afară de zeul zeilor, Șiva, creatorul celor trei lumi, acea supremă zeitate înconjurată de însoțitorii ei. Într-una din zile, exaltatul Bhava (Șiva) s-a împrietenit cu Kuvera. De atunci Mahadev a stat mereu în palatul prietenului său, Domnul Bogățiilor.

Zeii celor mai de seamă pietre prețioase din cele trei lumi, Șankha și Padma, însoțiți de zeii tuturor pietrelor prețioase de pe pământ, îl venerează de asemenea pe Kuvera."
Astfel arată încântătorul palat al întrunirii al lui Kuvera, după cum l-am văzut, atașat firmamentului și capabil să se deplaseze de-alungul acestuia. O rege, ascultă acum despre Sabha ce aparține marelui Sir Brahma.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate