Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...
 Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...
 Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012
 Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!

Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...
 

Stagiile care duc la apariția iubirii divine

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
169 replies to this topic

#127
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
12 Bahu-shishya-karana-tyaga

Renunțarea de a avea mulți discipoli

În comentariul său la Bhakti-rasamrita sindhu(1.2.113) Srila Jiva Gosvami a scris că nu trebuie să accepți
mulți discipoli necalificați nici de dragul de a mări mișcarea

sva sva sampradaya vriddyartham anadhikarino ’pi na sangrihniyat.

A face mulți discipoli înseamnă să accepți multe personae necalificate,
de care nu te poți ocupa personal, dar de care ar trebui să ai grijă și să-i
îndrumezi zi de zi.

Un guru adevărat are cea mai mare parte a timpului
dependență de bhajan, propria cufundare în jocurile eterne ale lui Krișna și
are puțin timp să se ocupe de dispcipoli; de aceea aceștia trebuie să fie puțini
.
Pe de altă parte, dacă gurul nu a ajuns la stagiul de bhava, el poate practica
împreună cu discipolii săi sadhana bhakti, cufundându-se cu aceștia în
incantarea numelor sfinte, venerarea zeităților, învățarea și aplicarea
principiilor spirituale referitoarea la suflet, minte, inteligență, atașament,
citind depre Gaura și asociații săi, Krișna, Radha și asociații lor, Vrindavan,
cufundându-se în jocurile lor eterne.

Dar și în acest caz numărul lor nu trebuie să fie mare, pentru a putea avea grijă de ei.
Gurul trebuie să trăiască împreună cu discipolii săi,
pentru ca aceștia să poate progresa rapid
și a atinge detașarea de lumea materială,
pătrunderea principiilor filozofice spirituale
atașarea față de practica spirituală
și atingerea stării de a degusta jocurile divine...
până la atingerea iubirii divine,
fără de care nu se poate intra în lumea intimă  a Domnului Krișna.

Edited by madhukar, 05 August 2015 - 10:36.


#128
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
13 Bahu-arambha-tyaga

Renunțarea la mari întreprinderi

Exemple pentru astfel de inteprinderi sunt festivalurile
făcute cu mare pompă și mare publicitate (bahu-arambha).
În orice circumstanță acestea trebuiesc evitate.

Unele asociații de Vaișnavi fac din sadhana lor tocmai
o activitatea de propagandă publicitară, c
ând de fapt sadhna avansată implică faptul că
trebuie să te concentrezi asupra propriului bhagavad-bhajana.

Prin implicarea în astfel de activități publicitare grandioase,
devii atașat de acestea și nu-ți mai poți fixa mintea asupra
activității de meditație asupra jocurilor lui Krișna - bhajan.
De aceea s-a dat această instrucțiune.

Problema e că mulți vaișnavi, mai ales cei din vest, cred că bhajan
înseamnă să cânți cântece devoționale sau mantra Hare Krișna.

Edited by madhukar, 07 August 2015 - 09:57.


#129
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
14 Bahu-șastra-vyakhya-vivadadi-tyaga
Renunțarea de a studia multe scrieri spirituale
Pentru a găsi noi explicații și argumente


Srierile Vedice sunt asemenea unui ocean. Pentru a găsi instrucțiuni referitoare la un anumit subiect,
cel mai bine este să studiezi acele scrieri ce se referă la acel subiect de la
început până la sfârșit și nu pe sărite, ci cu mare atenție.

Dacă citești câte ceva din diferite scrieri nu poți cu adevărat să obții o
cunoaștere adecvată a subiectului cercetat. Dacă nu-ți folosești mintea să
citești cu atenția ceea ce autorul a vrut să comunice, și te mulțumești cu
citate rupte din context pe care s-a inventat o propagandă,
în a cărei mașinărie ai fost prins tu însuți,
inteligența nu ți se va ascuți, și nu va putea distinge între adevăr și minciună, încurcându-le.

Propaganda inventează lucrări în care susține că toate lucrările lor sunt cuvintele DomnuluiSuprem
și respinge vehement contextul istoric și înțelesul direct al afirmațiilor autorilor inițiali cunoscuți sau nu,
afirmațiile fiind puse într-un cu totul alt context decât cel inițial, în contextul noii propagande.

Înțelesul direct al unui vers, așa cum reise din contextul lucrării este înțelesul adevărat.

In Sri Caitanya-caritamrita (Madhya-lila 22.118) Șri Cetanya i-a dat și
această instrucțiune lui Sanatana Gosvami:

avaiṣṇava-sańga-tyāga, bahu-¶iṣya nā kariba
bahu-grantha-kalābhyāsa-vyākhyāna varjiba


Renunță la asocierea cu cei ce nu sunt vaișnavi - tyāga sańga avaiṣṇava
Nu accepta mulți discipoli - nā kariba bahu-¶iṣya
Renunță la a studia în parte - varjiba abhyāsa kalā
Multe scrieri spirituale pentru a da (altora) explicații - bahu grantha vyākhyāna

De asemenea în Șrimad-Bhagavatam se spune: “na vyakhyam upayunjita
– să nu faci o profesie din a explica lucrările spirituale (pentru a-ți menține existența).”
Scrierile spirituale nu sunt subiectul afacerilor comeciale.

In Șrimad-Bhagavatam (7.13.8 ) astfel de practici sunt interzise:
na ¶iṣyān anubadhnīta
granthān naivābhyased bahūn
na vyākhyām upayuñjīta
nārambhān ārabhet kvacit


Să nu te urmeze niciodată mulți discipoli- na anubadhnīta kvacit bahūn ¶iṣyān
Și desigur nici să studiezi (multe) scrieri spirituale - na eva abhyaset granthān
Și nici să-ți câștigi existența în urma discursurilor (spirituale) - na upayuñjīta vyākhyām
Și nici să faci mari întreprinderi (asociații, temple, festivaluri) - na ārabhet ārambhān

Căci prin aceasta propriul bhajan este distrus. Problema este însă că în
zilele noastre marea majoritate a vaișnavilor nici nu știu ce este acela bhajan.

#130
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
15 Vyavahare karpanya-tyaga
Renunțarea la atitudinea zgârcitului


Pentru a te întreține în această lume materială este necesar să obții ceea ce este necesar pentru a mânca,
a te îmbrăca și un loc unde să practici bhakti și să te poți odihni.
Dacă nu ai aceste necesități, vor apare dificultăți în practica bhakti.

Atâta timp cât aceste necesități sunt satisfăcute, trebuie ca o parte din surplus să fie dat vaișnavilor
și celorlalți oameni care se străduiesc pe calea spirituală și sunt nevoiași.
Modul de Venerare a Zeităților Radha-Krișna trebuie să reprezinte cu adevărat averea posedată.

16 Șoka-krodhadi-tyaga˙
Renunțarea la a te plânge sau la a te înfuria


Șri Krisna nu apare în inima celui care se lamentează sau se înfurie.

Lamentarea și furia se întâmplă pentru că încrederea transcendentală
încă nu a dat naștere la cunoașterea transcendentală
prin care atingem pacea interioară,
atunci când mintea
a devenit saturată de această cunoaștere,
prin care detașarea
de ceea ce este atrăgător sau respingător
în lumea materială
a devenit naturală.

Această stare în care nu mai există lamentare și furie
devine naturală pe platforma brahma-bhuta, așa cum Șri Krișna îi spune lui Argiuna:

brahma-bhutah prasannatma na socati na kankshati
samah sarveshu bhuteshu mad-bhaktim labhate param


Fiind spiritual (situat) sufletul (e) fericit -bhutah brahma atma prasanna-
Nu există lamentare şi nici dorință (legată de această lume) - na socati na kankshati
(şi) în mod egal dispus faţă de toate fiinţele- samah sarveshu bhuteshu
Obţii cel mai excelent serviciu devoţional pentru Mine - labhate param bhaktim mat.

Edited by madhukar, 18 August 2015 - 16:42.


#131
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
17. Devatantara-ninda-tyaga ̇
Să renunți la desconsiderarea semizeilor

Într-adevăr este esențial să atingi ananya- Krișna-bhakti - devoțiunea exclusivă și nedivizată pentu Șri Krișna,
dar în ciuda acestui lucru nu trebuie să arăți o lipsă de respect pentru
semizei, atunci când vezi pe cineva venerându-i.

La urma urmei aceștia sunt persoane împuternicite de Domnul Suprem în guvernarea materială universală.
Atâta timp cât mintea nu este eliberată de influența celor trei Moduri ale
Naturii Materiale ananya- Krișna-bhakti nu se poate manifesta.

Persoanele care se află sub influneța Modurilor ale Naturii Materiale, dorindu-și plăcerile
lumii acesteia îi venerează pe semizei.
Încrederea lor este în concordanță cu gradul calificării atinse.

Înțelegând acest lucru nu trebuie să ai animozitate pentru venerarea
semizeilor, căci este posibil ca prin venerarea acestora să primești mila
acestora, pentru a câștiga interese pentru planul spiritual, deși Șri Krișna
spune în Bhagavad-gita că cei ce îi venerează pe semizei, îl venerează tot
pe El, deși o fac într-un mod ... fals.

Edited by madhukar, 16 September 2015 - 12:36.


#132
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
18 )  Prani-matre udvega-tyaga
Renunță la a face să sufere alte ființe vii.

Șri Krisna devine foarte repede satisfăcut cu cei ce au
O atitudine de compasiune față de toate ființele vii, ceea ce implică
Alimentația vegetariană, căci suferița produsă animalelor este
Mult mai intensă decât cea produsă plantelor.

Nu trebuie să creezi anxietate nimănui, cu vorba, mintea sau corpul
Mila este datoria fundamentală a Vaișnavilor.

19) Sevaparadha-namaparadha-tyaga

Renunțarea la a face ofense privind serviciul devoțional (seva) și Numele Spirituale (nama)
Devoții trebuie să fie foarte atenți pentru a evita comiterea de offense:
- Seva-aparadha în legătură cu servirea și venerarea zeităților (arceana) și
- Nama-aparadha la adresa numelor sfinte.

Există 32 de Seva-aparadha ca de exemplu intrarea în templul Domnului pe un palanchin
Sau încâlțat.
Există 10 timppuri de nama-aparadha
Cum ar fi blasfemierea devoțilro sau nerespectarea maestrului spiritual.
Astfel de ofense este imperativ de a fi evitate.

#133
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
20) Guru-Krișna-bhakta-ninda-sahana-tyaga

Nu trebuie să tolerezi blasfemierea gurului, a lui Șri Krișna și a devoților

A asculta blasfemierea acestora este o mare ofensă.
Dacă ești capabil, trebuie să pedepsești astfel de ofensatori.
Dacă nu ești capabil, trebuie să-ți astupi urechile,
și să faci baie cu hainele pe tine.

Ascultând astfel de blasfemii, principiul activ bhakti-vritti) se veștejește.
Cei ce-i blasefemează pe Krișna sau pe Vaișnavi sau ofensatori
ce au aversiune față de Șri Krișna
In Șrimad-Bhagavatam (10.74.40) se spune:

nindāṁ bhagavataḥ ¶ṛṇvaṁs
 tat-parasya janasya vā
tato nāpaiti yaḥ so ’pi
 yāty adhaḥ sukṛtāc cyutaḥ


Cei ce aud blasfemii despre Bhagavan sau devoții său și
nu părăsesc acel loc, vor fi deprivați de rezultatele auspicioase
ale activităților lor, și cad pe o poziție degradantă.

Următoarele 44 de activități care fac parte din sadahna bhakti
fac parte de fapt din primele 20 de activități menționate până aici.
Aceste 44 de activități au fost descrise separat pentru o mai bună înțelegere.

Următoarele 30 de activități sunt incluse în arceana- marga,
calea venerării exterioare a zeităților lui Krișna.

#134
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
18 ) Prani-matre udvega-tyaga
Renunță la a face să sufere alte ființe vii.

Șri Krisna devine foarte repede satisfăcut cu cei ce au
O atitudine de compasiune față de toate ființele vii, ceea ce implică
Alimentația vegetariană, căci suferița produsă animalelor este
Mult mai intensă decât cea produsă plantelor.
Nu trebuie să creezi anxietate nimănui, cu vorba, mintea sau corpul
Mila este datoria fundamentală a Vaișnavilor.

19) Sevaparadha-namaparadha-tyaga
Renunțarea la a face ofense privind serviciul devoțional (seva) și Numele Spirituale (nama)

Devoții trebuie să fie foarte atenți pentru a evita comiterea ofense
Seva-aparadha în legătură cu venerarea zeităților (arceana) și
Nama-aparadha la adresa numelor sfinte. Există 32 de
Seva-aparadha ca de exemplu intrarea în templul Domnului pe un palanchin
Sau încâlțat. Există 10 timppuri de nama-aparadha
Cum ar fi blasfemierea devoțilro sau nerespectarea maestrului spiritual.
Astfel de ofense este imperativ de a fi evitate.

20) Guru-Krișna-bhakta-ninda-sahana-tyaga
Nu trebuie să tolerezi blasfemierea gurului, a lui Șri Krișna și a devoților


A asculta blasfemierea acestora este o mare ofensă.
Dacă ești capabil, trebuie să pedepsești astfel de ofensatori.
Dacă nu ești capabil, trebuie să-ți astupi urechile,
Să-ți astupi urechile și să faci baie cu hainele pe tine.
Ascultând astfel de blasfemii, principiul activ bhakti-vritti) se veștejește.
Cei ce-i blasefemează pe Krișna sau pe Vaișnavi sau ofensatori
ce au aversiune față de Șri Krișna
In Șrimad-Bhagavatam (10.74.40) se spune:

nindāṁ bhagavataḥ śṛṇvaṁs
 tat-parasya janasya vā
tato nāpaiti yaḥ so ’pi
 yāty adhaḥ sukṛtāc cyutaḥ


Cei ce aud blasfemii despre Bhagavan sau devoții său și
nu părăsesc acel loc, vor fi deprivați de rezultatele auspicioase
ale activităților lor, și cad pe o poziție degradantă.

Aceasta însă nu înseamnă că trebuie să accepți neadevărurile spuse
de discipolii unor anumiți guru despre aceștia,
care sunt lăudați ca fiind vaișnavi realizați spirituali,
sau că ar fi venit direct din lumea spirituală pentru a propaga bhakti.

Elucidarea conceptelor pe care acești guru s-au bazat în practica bhakti,
și pe baza cărora au încălcat principiile Gaudia-bhakti de bază,
nu este o blasemiere, ci lărgește orizontul, despre Gaudiya Bhakti,
tradițional, așa cum a fost propagat de Șri Cetanya și asociații Acestuia.

Următoarele 44 de activități care fac parte din sadahna bhakti
fac parte de fapt din primele 20 de activități menționate până aici.
Aceste 44 de activități au fost descrise separat pentru o mai bună înțelegere
Următoarele 30 de activități sunt incluse în arcana- marga,
calea venerării exterioare a zeităților lui Krișna.

#135
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
21) Vaisnava-cihna-dharanam
Adoptarea semnelor exterioare ale unui Vaisnava


Să porți un colier din trei șiruri de bobițe de tulasi în jurul gâtului,
Să-ți împodobești corpul în 12 locuri cu tilak și așa mai departe
Se numește vaisnava-cihna-dharana, adoptarea semnelor exterioare ale unui Vaisnava.
Un sadhaka (practicant) desigur trebuie să adopte aceste semne exterioare Vaisnava.
Instrucțiunea de a purta trei șiruri de bobițe de tulasi în jurul gâtului a fost dată în Hari-bhakti-vilasa.

Fără a purta lânțișorul de tulasi (tulasi-mala), toate praciticile spirituale,
ca venerarea zeităților – bhagavad-arcana și meditația spirituală - bhagavad-upasana nu vor da rezultate.
Scrierile spirituale prescriu lănțișoare din semințe de lotus, bobițe rudrakșa, bobițe din lemn myrobalan din lemn de tulasi, etc.
Pentru vaișnavi, purtarea de tulasi-mala este cea mai bună.
Tulasi este în mod desăvârșit pură și foarte dragă lui Bhagavan.
De aceea purtând tulasi-mala corpul, mintea și cuvintele devin pure și înclinație pentru bhakti începe să se manifeste sponatan.,

https://www.google.d...neck beads pics

Lucrările spirituale prescriu două tipuri de tilak:
- urdhva-pundra, vertical, purtat pe frunte de Vaisnavi, și
- tri-pundra, trei linii orizontale purtate pe frunte de Șivaiți și mayavadi.
Vaisnavii și brahmanii ce venerează pe Domnul Suprem trebuie să poarte
urdhva-pundra tilak. Urdhva-pundra tilak mai este cunoscut și ca
templul Domnului Hari, pentru că Șri Bhagavan locuiește acolo.

https://www.google.d...ndra tilak pics

Numai după ce ai aplicat urdhva-pundra tilaka pe cele douăsprezece părți ale corpului
te poți dedica activităților zilnice spirituale ca venerarea zeităților și celelalte servicii.
Conform cu Padma Purana un vaișnav nici nu trebuie să se uite la o ființă care este lipsită de
urdhva-pundra tilaka. Corpul unei astfel de persoane este comparat cu un crematoriu.

Scrierile spirituale prescriu purtarea de urdhva-pundra tilak făcut din gopi-candana,
un tip de lut gălbui produs în Dvaraka, sau din praful din Șri VRndavana, Radha-kunda, sau din locul unde crește tulasi.
Purtând tilak toate faptele pioase executate vor produce rezultate indestructibile.
Doar prin acest lucru simplu Bhagavan devine mulțumit și dăruiește bhagavad-bhakti.
Hari-bhakti-vilasa (4.232–3), citează din Garuda Purana:

yo mrittikam dvaravati-samudbhavam
kare samadaya lalata-pattake
karoti nityam tv atha cordhva-pundram
kriya-phalam koti-gunam sada bhavet
kriya-vihinam yadi mantra-hinam
shraddha-vihinam yadi kala-varjitam
kritva lalate yadi gopi-candanam
prapnoti tat-karma-phalam sadaksayam


Cei ce iau gopi-ceandana produs în Dvaraka și îl aplică pe frunțile lor zilnic ca
urdhva-pundra tilak vor avea rezultatele tuturor activităților lor multiplicate de milioane de ori
Chiar dacă astfel de activități nu sunt executate conform conform riturilor cerute, fără incantarea mantrelor,
fără încredere, sau în momente interzise, ele produc rezultate indestructibile doar prin purtarea de gopi-ceandana pe frunte.

#136
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
22. Harinam-akșara dharanam

Să ștampilezi principalele părți ale corpului cu literele numelui propriei
(propriilor) zeități tutelare ca de exemplu Radha Krishna. Unii Vaișnavi își
tatuează corpul cu aceste nume.

23. Nirmalaya - dharanam

Să accepți articole care au fost oferite zeității Domnului, ca haine,
ghirlande, parfumuri, ornamente și alte obiecte similare este cunoscut ca
nirmalaya - dharanam - purtarea ceea ce rămâne de la zeitate.
Prin această activitate cucerești ușor lumea iluzorie și intri în devoțiunea pură.
În acest sens în Șrimad Bhagavatam 11.6.46 este înregistrat cum Uddhava
i se adresează Domnului Șri Krișna:

tvayopabhukta-srag-gandha-
vāso-’laṅkāra-carcitāḥ 
ucchiṣṭa-bhojino dāsās
tava māyāṁ jayema hi


Doar prin decorarea noastră cu ghirlande, uleiuri parfumate, haine și
ornamente de care deja te-ai bucurat, și prin degustarea a ceea ce
rămâne de la masa ta, noi servitorii tăi vom cuceri energia materială.

În felul acesta nu-ți va mai fi frică de energia iluzorie maya. De aceea este
important ca practicanții să accepte tot ceea ce a fost oferit zeității
Domnului.

#137
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
24) Nrityam
Dansul în fața zeității Domnului Suprem


Sadhakas trebuie să dansese în fața zeității Domnului Suprem într- atitudine devoțională.
In Bhakti-rasamRta-sindhu (1.2.127), care citează din Dvaraka-mahatmya, se spune:

yo nrityati prahris†atma
bhavair bahu-subhaktitaÿ
sa nirdahati papani
manvantara-catesv api


Cei ce dansează în fața Domnului cu inimi exuberante, copleșiți de sentimente
de devoțiune, distrug în întregime toate păcatele lor executate în sute de manvantaras.

Un manvantara durează 71 de cicluri de patru yuga: Satya, Treta, Dvapara și Kali. D
urate unui ciclu este de 4,320,000 de ani.

25) Dandavat-pranamam
Plecăciuni culcat la pământ


Trebuie să se ofere dannavat-pranam zeității Domnlui Suprem - Bhagavan,
Păstrănd partea stângă îndreptată către El. Trebuie să se ofere dannavat-pran
ama către Gurudeva cu fața direct către el. Trebuie să se ofere
sastanga-dannavat-pranam (plecăciuni ce cele 8 părți ale corpului atingând p
ământul) extinzând ambele brațe înainte și căzând la pământ asemenea unui băț
(danda). Cele 8 părți ale corpului sunt: mâinile, picioarele, genuchii, pieptul, fruntea mintea, viziunea și vorbirea.

De asemenea există o îndrumare de a executa pranam cu cinci părți ale corpului
, panceanga-pranam – genuchii, brațele, fruntea, inteligența și vorbirea.
In Naradiya Purana gloriile lui bhagavat-pranam au fost astfel descries
(Bhakti-rasamRta-sindhu (1.2.129)):

eko ’pi krisnaya kritaÿ pranamo
dasa-asvamedhava bhrithair na tulyaÿ
dasa-așvamedhi punar eti janma
krisna-pranami na punar bhavaya


Efectul oferirii plecăciunilor pranam către Șri Krisna o singură data este atât de mare
încât chiar și executarea a 10 sacrificii ceremoniale ale calului așvamedha-yaghias
nu poate fi comparată cu aceasta. Aceasta deoarece cel a a executat 10 așvamedha-yaghias
trebuie să se nască din nou, în timp ce cel a oferit plecăciuni lui Krișna nu trebuie să se mai nască.

#138
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
26 Abhyutthanam
Să te ridici de unde stai pentru a arăta respect Domnului


Atunci când vii în fața Domnului Suprem Sri Bhagavan, în temple pentru a lua darșan
(a-l vedea când sunt deschise ușile altarului, sau atunci când face turul orașului într-un palanchin,
precum și atunci când îl vezi pe guru sau pe vaișnavi apropiindu-se, dacă te afli șezând,
trebuie cel puțin să te ridici și să saluți cu mâinile la și înclinând capul,
dacă nu execuți respectful bățului ce cade la pământ).
Aceasta se numește abhyutthana, ridicându-te pentru a-l venera pe Domn. Făcând astfel
Bhagavan este mulțumit și bhakti înflorește. În Brahmanda Purana citată
în Bhakti-rasamRta-sindhu (1.2.130)se spune:

yanarudham pura prekșya
samayantam janardanam
abhyutthanam narah kurvan
patayet sarva-kilbișam



Ceil ce-L văd pe Bhagavan Șri Janardan urcat în car sau într-un palanchin
și se ridică pentru a-I oferi respect, și-au distrus păcatele.

27 Anuvrajya
A urma zeitatea Domnului Suprem


A urma în spatele, în lateralul sau chiar și în fața carului în care se află Domnul Suprem,
de exemplu în procesiunea ratha-yatra, când Acesta face turul orașului este cunoscut ca
anu-vrajya. La fel trebuie urmat gurul și vaișnavii în momentul sosirii sau plecării lor.
În Bhavișya Purana se spune în acest sens,
așa cum este citat și în Bhakti-rasamRta-sindhu (1.2.131):

rathena saha gacchanti
parcvatah prișthato ’gratah
visnunaiva samah sarve
bhavanti svapadacayah


Chiar și o persoană care se află în afara sistemului socio-sacral vedic
Dacă urmează în spate, în lateral sau în față carul Domnului Suprem,
Devine la fel de demnă de a fi venerată ca însuși Șri Vișnu.

#139
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
28 ) Sri-murti-sthane gamanam

Vizitarea locului unde este anplasată zeitatea.
Templul și locurile jocurilor Domnului Suprem trebuiesc vizitate
și trebuie să li se ofere respect prin luarea darșanului (vizualizare)
oferirea plecăciunilor (pranam) și recitarea laudelor Domnului.
În Bhakti-rasamrita-sindhu (1.2.133), care citează din purane se spune:

samsara marukantaranistara-
karana-ksamau
slaghyau tav eva caranau
yau hares tirtha-gaminau


Cele două picioare care călătoresc în locurile spirituale ale
Domnului Suprem Sri Hari sund demne de a fi venerate,
pentru că făcând acestea, ele permit trecerea peste deșertul existenței materiale.

29) Parikrama
Înconjurarea


Trebuie să execuți înconjurarea (parikrama) mandirului (templului) lui Șri Bhagavan,
A locurilor asociate cu jocurile sale (lila-sthalis), a plantei tulasi, a dealului Șri
Ghiriragea-Govardhan und Șri Krișna și-a petrecut jocurile cu devoții Săi în
diferite tipuri de relații de iubire, ș.a.m.d., păstrând partea dreaptă către ele.
În general înconjurarea trebuie făcută de patru ori. În Șri Hari-bhakti-
sudhodaya se spune:

visnum pradaksini-kurvan
yas tatravartate punaÿ
tad evavartanam tasya
punar navartate bhave


Bhakti-rasamRta-sindhu (1.2.135)

Cei ce execută parikramul lui Șri Visnu în mode repetat, în timp ce păstrează partea
dreaptă către Domnul Suprem (pradaksina) execută rotația finală în această
lume (nemaitrebuind să se rotească în ciclul iluzoriu al repetatelor nașteri și morți).

#140
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
3. Stagiul Bageana kriya - Practica Purificatoare

3.30 Pugea sau Arceana
Venerarea zeității Domnului Suprem


Venerarea zeității cu diferite articole (upacear) este numită pugeana sau arceana.
Venerarea Domnului cu cinci articole este numită pañceopaceara-pugeana.
Cele cinci articole folosite intr-o astfel de venerare sunt

1) miresme dulci (gandha) ca agaru (aquilaria agallocha), karpur (camfor),
kumkuma (crocus sativus), rochana (convolvulus turpentium) și jatamamshi (asparagus racemosa)
lemn de santal (chandana) etc.,
2) flori (pușpa),
3) bețișoare parfumate (dhupa),
4) lumină (dipa) și
5) ofrandă de mâncare (naivedya).

Vnerarea lui Șri Bhagavan (Domnul Suprem) cu 16 articole este numită șodașopaceara-pugeana.
Cele 16 articole folosite intr-o astfel de venerare sunt:
1) un loc de stat (asan),
(2) salutul sau invitarea zeității (svagata),
(3) sorbirea apei pentru purificare (aceamana),
4) apă pentru spălarea picioarelor zeității (padya),
(5) apă pentru spălarea gurii zeității (arghya),
6) o ofrandă de miere, ghii (unt pur), lapte, iaurt și zahăr, amestecate împreună (madhu-parka),
7) sorbirea apei din nou pentru purificare (aceamaniya),
8 ) spălara zeității (snana),
9) oferirea de veșmite (vasana),
10) ornaments (abharana),
11) miresme dulci (gandha),
12) flori (pușpa),
13) lumină (dipa),
(14) bețișoare parfumate (dhupa),
15) ofrandă de mâncare (naivedya) și
16) lemn de santal (ceandana).

În Vișnu-rahasya, citată în Bhakti-rasamrita-sindhu (1.2.139) de Rupa Gosvami se spune:
șri-vișnor arcanam ye tu
prakurvanti nara bhuvi
te yanti șașvatam vișnor
anandam paramam padam

Cei ce-l venerează pe Domnul Suprem (Bhagavan) Șri Vișnu ating
lăcașul suprem al Domnului Vișnu, care este etern și plin de extazul transcendental.

#141
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
3. Stagiul Bageana kriya - Practica Purificatoare

3.31 Paricearya
Servirea zeității Domnului


In Bhakti-rasamrita-sindhu (1.2.140) se spune:

paricarya tu sevopakaranadi pariskriya
tatha prakirnaka-cchatra vaditradyair upasana


A-l servi pe Șri Krișna ca pe un rege numește paricearya .
Există două tipuri de servicii:
1) curățarea și purificarea articolelor
Ce sunt oferite în procesul de venerare al Domnului și
2) să faci direct servicii zeității Domnului - Șri Vigraha
de exemplul prin a-i face vânt cu ceamara, sau a-i ține umbrella,
să cânți la diferite instrumente pentru Acesta și alte servicii.

3.32 Gitam
Cântatul


Practicantul bhakti-sadhak trebuie să cânte cântecele compuse
de marile suflete – maha-geanas în fața zeității Domnului Suprem
Bhagavan. Astfel de cântece conțin venerarea Domnlui sau sunt
expresii ale modului de predare sau iubire față de Acesta și au ca
scop dezvolatare tocmai acelei iubiri personale față de Acesta,
care va declanșa stare devoțiunii adevărate, exprimată prin dorința
de a-i face din inimă servicii care să-L mulțumească.

Edited by madhukar, 07 December 2015 - 14:25.


#142
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
3. Stagiul Bageana kriya - Practica Purificatoare

3. 33 Sankirtanam
Incantarea împreună a numelui spiritual al Domnului

Când mai mulți devoți ce au șrada – încredere transcendentală
incantează numele spiritual al Domnului Suprem Șri Bhagavan
împreună, aceasta se numește sankirtan.
Acest lucru a fost exprimat de Șri Jiva Gosvami în Krama-sandarbha

sankirtanam bahubhir militva tadgana-sukham șri-krisna-ganam.

In Șri Cetanya-caritamrita (Antya-lila 4.70–1) nama-sankirtan a
fost declarant ca fiind cel mai de seamă dintre cele 64 de membre
ale practicii bhakti:

bhajanera madhye șres†ha nava-vidha bhakti
krisna-prema krisna dite dhare maha-șakti
tara madhye sarva-șreș†ha nama-sankirtan
niraparadhe nama laile paya prema-dhana


"Dintre diferitele procese de sadhana, cele nouă practici bhakti
- șravana – ascultarea istoriilor despre Șri Krișna,
- kirtana – incantarea acestora, a calităților și numelor spiritual ale Domnului,

- smarana – meditația asupra acestora, etc) sunt cele mai de seamnă, pentru
că ele au o putere atât de mare câ dau iubirea pentru Șri Krișna
și pe Șri Krișna însuși.


Dintre aceste nouă practici, bhagavan-nama-sankirtana
(incantarea împreună cu alți bhaktas a numelor sfinte) este cea mai bună.

Dacă exexuți nama-sankirtana fără ofense, vei atinge cu siguranță valoroasa
comoară a iubirii divine pentru Șri Krișna - Krișna -prema."


Special în actuala eră Kali-yuga, nama-sankirtan este recomandat;
în mod deosebit. Șrila Giva Gosvami a afirmat că în Kali-yuga,
chiar dacă execuți celelalte practici devoționale, acestea trebuiesc însoție de
Șri nama-sankirtan (ataeva yady anyapi bhaktiÿ kalau kartavya,
tada tat-samyoge naivety uktam).

#143
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
3. Stagiul Bageana kriya - Practica Purificatoare

3. 34 Geapa I
Incantarea mantrelor


Incantanrea numelui Domnlui Suprem bhagavan-nama sau a mantrelor
este numită geapa.
Această incantarea a Numelor Domnlui este una dintre cele mai
puternice și importante metode de purificare
și apropiere de Domnul Suprem, inclusă în practica zilnică.

Incantarea (ucearana) este de trei feluri:
1) verbală (vacik), 2) în șoaptă (upamsu) și 3) mentală (manasik).

Geapa executată enunțând clar audibil mantra este numită vacika-geapa.
Meditația asupra numelui Domnului sau a mantrei este numită manasik-geapa.

În comentariul său la Hari-bhakti-vilasa (11.247) Sanatana
Gosvamipada a spus: “vacikasya kirtanant-argatvat manasi-kasya
Smaranat-matva
t – vacik-japa este inclusă în practica de incantare - kirtana,
iar manasik-geapa este inclusă în practica de meditație - smaran.”

In Bhakti-sandarbha (Anuccheda 276) Șri Giva Gosvami a spus:

tatra nama-smaranam – harer nama param japyam dhyeyam geyam
nirantaram kirtaniyam ca bahudha nirvrittir bahudhecchata iti
javali-samhitady-anusarena jneyam. nama-smaranam tu
shuddhantaÿ-karanatam apeksate tat sankirtanac-cavaram iti mule
tu nodaharana spas†ata.


În Geavali-samhita procesul de nama-smaran a fost descris în felul
următor: Cei ce doresc să obține nelimitate varietăți de extaz spiritual
trebuie să execute totdeauna geapa meditațională (dhyana), cântarea
(gana) și incantarea -kirtana a celor mai de seamă nume ale lui Șri Hari.
Dar în practicarea meditației asupra Numelor Domnului Suprem nu poți
obține extaz spiritual atâtat timp cât inima este impură, (încă atașată
de problem acestei lumi iluzorii) în timp ce
practicarea incantării congregaționale - nama-sankirtana nu depinde
de puritatea inimii.

#144
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
3. Treapta Bageana kriya - Practica Purificatoare

3.34 Geapa˙
Incantarea mantrelor II


Incantarea Numelor sfinte nu te îndepartează niciodată de la meditaţie, ci ajută meditaţia.
Iar meditaţia ajută incantarea Numelor Sfinte.
Numele Sfânt este asemenea unui catalizator care dă putere meditaţiei.
Dacă meditezi asupra lucrurilor materiale şi incantezi Numele Sfinte atunci lucrurile materiale se vor îndeplini,
adica primeşti ceea ce îţi doreşti, prin puterea Numelor Sfinte.
1. Mintea este asemenea unui recipient
2. Numele Sfant asemenea unui îngrăşamânt
3. Dorinţele sunt asemenea unor plante
Cand spui Numele Sfânt şi mintea (meditaţia) se duce la dorinţele materiale, atunci aceste plante se fac mari şi puternice
iar planta devoţională divină – bhakti lata - este acoperită de acestea.
Când spui Numele Sfinte şi nu esti atent la ceea ce spui, fără însă a-ţi dori ceva, atunci Numele Sfinte îţi dau mukti -eliberare:

āpannaḥ saḿsṛtiḿ ghorāḿ
yan-nāma vivaśo gṛṇan
tataḥ sadyo vimucyeta
yad bibheti svayaḿ bhayam (B
hagavat Puran1.1.14)

Intelepţii ii spusera lui Suta Gosvami:
Incantand Numele Sfinte fără ataşament (neatent) - gṛṇan yan-nāma vivaśaḥ
când eşti încurcat in complicata samasara (lanţul repetatelor naşteri şi morţi) -āpannaḥ ghorām saḿsṛtim
te eliberezi imediat de aceasta - vimucyeta sadyah tataḥ;
căci de această (incantare a Numelor Sfinte) îi este frică Fricii în personă - yat bibheti bhayam svayam.

Adică nici Frica nu se apropie de cei ce incantează Numele Sfinte.

Concluzia ar fi că oricând incantarea Numelor sfinte este auspicioasă.
1. Pentru materialist
2. Pentru jnani și alte feluri de yoghini care vor să atingă mukti - eliberarea din ciclul nașterilor repetate
3. Pentru devot care mediteză asupra jocurilor lui Radha-Krişna, care are ca țel iubirea spirituală - prema.
De aceea cu căt incantezi mai mult cu atât eşti mai aprope de ţel.

Meditaţia ce-i drept este greu de făcut la servici, pe drum, în maşină.
De preferat e să te afli într-un loc sfânt ca Radha-kund şi să-ţi aminteşti jocurile încântătoare ale Cuplului Divin - Radha-Krişna,
sub îndrumarea celor ce cunosc tehnica acestei aduceri aminte (meditaţii) şi treptat primind indicaţii asupra propriei forme spirituale - siddha deha,
te vei afla în absobţia propriului corp spiritual – svarup aveşa – pătrunzând astfel în acele jocuri divine.

Edited by madhukar, 22 December 2015 - 12:03.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate