Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Care mai sunt mediile de admitere...

Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?
 Idei cale de actiune recuperare g...

Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...
 Tablou sigurante Dacia Sandero 2012

Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!

Camera video masina
 Zilele emailului din gospodaria n...

Best gaming laptop?

Humane (2024)

Recomandare casti 100-150 lei
 

Despre baterii (acumulatori) auto si redresori - exploatare, intretinere, achizitie

* * * * - 16 votes
  • Please log in to reply
14719 replies to this topic

#55
maxim_go

maxim_go

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 08.11.2006
Da , curios... Intr-adevar atunci cand am desfacut-o si mie mi-a fost greu de inteles, deoarece capacele erau stranse din fabrica (zdravan - m-am cam chinuit sa le desurubez) si peste ele o folie adeziva continua peste toate capacele. Practic era etansa. Nivelul era cam de 1 cm sub nivelul elementilor. Nu mai stiu daca la toti elementi.

#56
maddogg

maddogg

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 674
  • Înscris: 25.11.2004
Baterie Rombat calciu din 2006, intra in 8 ani de functionare fara nici o problema cu completari de electrolit sau demontari de pe masina pt incarcare sau ce am mai auzit pe aici cu lumini aprinse gen..

#57
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Multumim pentru informatie...

#58
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,632
  • Înscris: 07.02.2003

View Postcristi.r, on 24 noiembrie 2013 - 13:14, said:

Deci bateriei fara intretinere ii poate disparea apa ? Ce chestie ... Cat imi bateam eu gura cu treaba asta, n-a percutat nimeni. Acum, ca ai venit si tu, poate-poate ... cine stie ?
Pai e normal, mai rasufla vapori si alea la cald si dupa aia scade apa incet-incet :)

#59
mihai!

mihai!

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,800
  • Înscris: 15.04.2006
Bateria actuala (GM 60Ah 370 A) incepe sa isi dea duhul dupa aproape 7 ani .  
Varta Silver Dynamic 61 Ah  600 A este o alegere buna pentru Opel cu motor 1.7 diesel ( z17dth) ?
Nu stiu ce sa aleg. Sunt atat de multe...

#60
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
In principiu, totul se reduce la bani. Daca te tine buzunarul de o varta silver, este foarte ok aia mentionata de tine. Cu o singura conditie: sa belesti bine ochii la recomandarile varta pentru tipul tau de masina/motor. Poti sa ai surpriza ca, desi ti-ai cumparat o baterie care merge excelent pe masina ta, sa nu beneficiezi de garantie, pentru ca nu te incadrezi in conditiile impuse de varta in ceea ce priveste capacitatea minima. Au mai patt-o si altii. De aceea este indicat sa-ti iei bateria de la un magazin specializat si nu din supermarket. Ala iti scoate catalogul si-ti spune exact. Nici de pe net nu e indicat sa te documentezi, deoarece este foarte posibil sa o faci degeaba.

Asteptam feed-back de la tine.

#61
mihai!

mihai!

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,800
  • Înscris: 15.04.2006
De la magazin specializat va fi.
Montajul si masuratorile necesare garantiei se fac gratuit la fata locului.
O sa intreb inainte de achizitie daca este ce trebuie.
Revin cu info.

Edited by mihai!, 04 December 2013 - 18:36.


#62
mihai!

mihai!

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,800
  • Înscris: 15.04.2006
Am luat Varta Silver Dynamic 61 Ah  600 A .
Sper sa tina cel la fel de mult ca cea veche ... Posted Image

#63
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
S-o porti sanatos si multa vreme.

#64
mihai!

mihai!

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,800
  • Înscris: 15.04.2006
Multumesc frumos !
Totusi am o nelamurire .
Pentru pastrarea garantiei, trebuie sa mergi la service din 6 in 6 luni pentru verificarea tensiuni de incarcare ?? Posted Image

Attached Files


Edited by mihai!, 05 December 2013 - 21:30.


#65
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
N-am mai auzit de o astfel de clauza. Oricum, vad ca este pusa de vanzator, nu de producator. Deci, nu !

#66
gabriel_gavrila

gabriel_gavrila

    V.I.P.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,101
  • Înscris: 24.09.2008
despre durata de viata a bateriilor: am un polo benzinar de 1.4 fabricat in 2001 (din 2005 e la mine). Nu am avut probleme cu acumulatorul in tot acest timp. doar descarcari accidentale urmate de incarcare pe redresor (vreo 2 daca retin bine). Fara completari de electrolit. de fapt nici nu am desfacut capacele (am incercat o data pt verificare nivel dar nu am reusit). Am verificat in schimb periodic tensiunea de incarcare care a ramas constanta in toti acesti ani.

Bateria pe masina este cea "din fabrica" cu insemnele VW, fabricat de Varta (60Ah). Are 12 ani si inca mai merge. E drept la frig cam "strange" noroc ca masina pleaca la sfert. De mentionat ca masina este pornita zilnic, dar cele mai multe ori face drumuri scurte (10-15 km).

Oricum am comandat inlocuitor, dar de mentionat ca 12 ani (186000 km) o baterie si-a facut treaba fara probleme.

#67
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

View Postgabriel_gavrila, on 06 decembrie 2013 - 11:01, said:

Oricum am comandat inlocuitor, dar de mentionat ca 12 ani (186000 km) o baterie si-a facut treaba fara probleme.

Inlocuitor ... de care ? Tot "de origine" ?

Tot "de mentionat", este putin probabil sa mai gasesti o baterie care sa te tina tot atat ... Am fost cu cineva la o reprezentanta VW la mine-n sat, dupa ce bateria lui decedase. Avea 10 ani, adica de cand e masina. Un Passat B5.5 din 2003. Acolo i s-au comunicat 2 preturi: 350 de lei si 600 de lei pentru doua baterii cu aprox. aceleasi caracteristici. Nu stiu in ce conditii s-a fabricat masina lui, dar passatul omului avea baterie de 60Ah. Si ditamai 1.9-le TDI de 131 CP. Este evident ca bateria aleasa a fost cea de 350 de lei, lucru cu care eu n-am fost de acord. Pai ori dai 600 de lei pe una de origine, cica cu 5 ani garantie - asa se lauda VW, ori iti iei un Rombat romanesc, au si preturi mai bune, etc ... In fine ...

Edited by cristi.r, 07 December 2013 - 09:51.


#68
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,632
  • Înscris: 07.02.2003

View Postmihai!, on 05 decembrie 2013 - 21:26, said:

Pentru pastrarea garantiei, trebuie sa mergi la service din 6 in 6 luni pentru verificarea tensiuni de incarcare ?? Posted Image
E ceva nou, probabil o clauza abuziva... dar pleaca de la faptul ca multe masini mai ales cazane vechi termina bateriile prin deficiente sau intretinere proasta. In special mers aiurea pe distante mici si neincarcarea bateriei e killerul de baza a bateriei... mai demult intr-o discutie despre incarcare cineva facea apologia ca o baterie normala da 12.3V cand e verificata, dand vina pe electronica masinii cand se fapt asta inseamna baterie descarcata prin neincarcare suficienta ca timp, ea trebuie sa dea minim 12.6V maxim 12.7V sau intre (fara consumatori porniti) ca fiind in zona tensiunii electromotoare corecte, stare incarcare peste 90%. Acest lucru e posibil daca mergi cu masina in regim de taxi sau scoala de ex, e usor sa se descarce pentru ca ea nu se incarca repede indiferent de amperaj, are nevoie de un timp, daca tot pornesti si opresti pai se duce bateria, daca nu o incarci acasa periodic cu redresorul automat in comutatie (pentru eficienta si protectie) viata ei se injumatateste si lumea plange dupa garantii...

#69
gabriel_gavrila

gabriel_gavrila

    V.I.P.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,101
  • Înscris: 24.09.2008

View Postcristi.r, on 07 decembrie 2013 - 09:50, said:

Inlocuitor ... de care ? Tot "de origine" ?
inlocuitorul e autohton, oricum nu ma mai tine masina cat un acumulator de origine. si la cat costa unul autohton iesi mai bine daca in 10 ani schimbi 3 baterii.

#70
hemTT

hemTT

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 2,443
  • Înscris: 18.07.2011

View Postgabriel_gavrila, on 06 decembrie 2013 - 11:01, said:

De mentionat ca masina este pornita zilnic, dar cele mai multe ori face drumuri scurte (10-15 km).
Rombat EFB 60Ah http://www.rombat.in.../root/560001056 5 ani iti dau eu garantie la ea  Posted Image costa in jur de 350 lei cu acc la schimb , o cumperi doar din reprezentanta si cu data fabricatiei pina maxim in 6 luni , prea veche nu are cum sa fie ca se produc doar de vreun an incoace, tehnologie avansata fata de restul.

Edited by hemTT, 07 December 2013 - 12:13.


#71
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Cea data de colegul hemTT este o achizitie excelenta. Bateriile destinate sistemelor start/stop au o constructie mai speciala care nu permite sulfatarea prea usor si incarcarea intr-un timp relativ scurt.

La faza cu garantia nu prea inteleg: esti dilar de baterii Rombat ? Sau scrie pe certificatul de garantie 5 ani ?

#72
hemTT

hemTT

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 2,443
  • Înscris: 18.07.2011
"La faza cu garantia nu prea inteleg:"
E o incurajare din partea mea iesita din stereotipul " a mea a tinut..."Posted Image
Dilar Rombat...deaia am adunat bani citeva luni plus am cautat sa vind bateria veche de dilar ce sunt Posted Image
Nu stiam nici eu cum se comporta EFB-ul si am recomandat-o la taximetristi , dupa vreo 3 luni m-au invitat la o cafea - asta spune multe , daca m-au servit cu o cafea vs sa ma fugareasca cu un levier avind in vedere ca sunt putin mai scumpe fata de Premier.
Un taximetrist porneste de cel putin 30 de ori/zi si executa drumuri scurte , in stand porniri nenumarate iar bateria se comporta nesperat de bine avind avantajul de a "absorbi" cantitate mare de curent in timp scurt, alte tehnologii, clasice , merg dupa regula de "aur" : fiecare pornire necesita minim 10-15 km parcursi.
Nu recomand nimanui baterii despre care nu stiu nimic, totul se verifica inainte pe taxi , ca ce tapoace mi-am tras de-a lungul timpului cu marfa recomandata de vinzator ... de alea numai in filme vezi . Ca si cu modelul cyclon care este conceputa dupa o tehnologie ce ii place sa se sulfateze oricita grije ai de ea , pe asta o recomand la dusmani desi la unii fara pretentie merge chiar 6 ani .

Edited by hemTT, 07 December 2013 - 14:37.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate