Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD
 Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...
 Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit
 Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...
 

Despre baterii (acumulatori) auto si redresori - exploatare, intretinere, achizitie

* * * * - 16 votes
  • Please log in to reply
14687 replies to this topic

#37
n3utr1n0

n3utr1n0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,376
  • Înscris: 03.12.2012
modific.... cand nu mai porneste o schimb

#38
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,927
  • Înscris: 06.04.2007
Cam asa o schimbam toti si te lasa cand ti-e lumea mai draga, in parcare la cumparaturi, dimineata cand pleci la lucru...

Spre deosebire de majoritatea Rombat-urilor care cica pica subit, la mine mi-a dat semne clare de oboseala de vreun an incoace, sau poate da semne sila altii si nu le baga in seama: la rece (~0 grC) invarte mai greu (noroc ca o ia rapid) , daca tin farurile pornite ~2 minute cu motorul oprit nu mai poate invarti electromotoru, tensiunea de stationare e aprx 12,3 V.

Si pana acum sa adeverit ce scrie pe ea "fara intretinere" dupa 6 ierni am verificat nivelul si nu a fost nevoie de completare, asa fortat am bagat vreo 100gr de apa distilata, dar oricum nivelul era peste elementi.

#39
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

View PostOctavian___, on 17 noiembrie 2013 - 10:26, said:

Spre deosebire de majoritatea Rombat-urilor care cica pica subit, la mine mi-a dat semne clare de oboseala de vreun an incoace, sau poate da semne sila altii si nu le baga in seama: la rece (~0 grC) invarte mai greu (noroc ca o ia rapid) , daca tin farurile pornite ~2 minute cu motorul oprit nu mai poate invarti electromotoru, tensiunea de stationare e aprx 12,3 V.
Depinde si ce tip de Rombat. Cyclonul asa face, Premierul, insa, nu Posted Image.
12,3V este o tensiune de baterie aproape total descarcata, cu ceva vlaga de pana in 20%. 12,6V inseamna baterie la 100% din capacitate. Vezi ce mica e diferenta ? Daca n-a fost intretinuta deloc-deloc, atunci poti sa-ti iei adio de la ea, este sulfatata de multa vreme.
Bateria moarta arata nu-ti mai poate invarti deloc motorul dupa ce l-ai oprit. Adica ori element intrerupt (deci tensiune foarte mica in sarcina), ori element in scurt (deci tensiune redusa proportional cu numarul de elementi). Bateria aia mai avea o sansa daca o desfaceai sa-i pui apa si o puneai la incarcare. In functie de cum se prezenta bateria, adoptai regimul de incarcare corespunzator.

View PostOctavian___, on 17 noiembrie 2013 - 10:26, said:

Si pana acum sa adeverit ce scrie pe ea "fara intretinere" dupa 6 ierni am verificat nivelul si nu a fost nevoie de completare, asa fortat am bagat vreo 100gr de apa distilata, dar oricum nivelul era peste elementi.
Asta e jumatate de vrajeala de marketing si-mi asum aceasta afirmatie. Tu, ca sa ma contrazici, ar trebui sa-mi spui ce densitate avea electrolitul inainte de incarcare. Apoi, dupa ce i-ai completat cu apa elementii, si-ai pus-o la incarcat sa mai masori o data densitatea. Faptul ca electrolitul este "peste elementi" este la fel de relativ ca ochiul verde...

La toate bateriile fara intretinere eu am completat cu cel putin 0,5 litri de apa distilata. O baterie de pornire (asa cum avem cu totii pe masina) trebuie sa tina multi ani. Cauzele pentru care o baterie cedeaza dupa 4-5-6 ani sunt combinate. Pe de o parte utilizatorul final care, daca vede scris "fara intretinere", sta linisitit, iar pe de alta parte producatorul, care a ajuns la un asa know-how incat poate sa controleze viata bateriei chiar si numai din grosimea placilor sau a electrozilor de legatura. Daca ai scapat-o mai putin incarcata, deci apa "mai multa", este de ajuns ca un electrod sa oxideze pana la intrerupere si aia e ... Dar, in mod normal, nu este o baterie care sa mearga in regim incarcare-descarcare, cum sunt cele de electrocare sau altele asemenea. A pornit motorul, ea sta "de paza" si atat. Toata electricitatea consumata de masina dupa pornire, este data exclusiv de alternator si numai filtrata de baterie. Problema este ca bateria aia este solicitata bine de tot la o pornire si de aceea este necesara re-intregirea capacitatii dupa pornire. Lucru care nu se intampla tot timpul.

Edited by cristi.r, 17 November 2013 - 20:22.


#40
n3utr1n0

n3utr1n0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,376
  • Înscris: 03.12.2012
Am gasit la oferta baterie yuasa de 60 ah. Gasit la 52 lire ceea ce e super ok. Insa vad ca masi a mea tot porneste. Ce i drept la 0 grade invarte mai greu , insa porneste... La 1 secunda dupa ce porneste se stinge ai martorul baterie , deci e ok.

#41
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Orice numai sa n-o incarci, nu ? :)

#42
wolfydRg

wolfydRg

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,002
  • Înscris: 20.06.2005
Ce verdict ii dati la a mea baterie ? Dimineata uneori cand dau contactul , consumatori destui ,scaun incalzit, eventual far - de auto on, clima, radio, etc.. ,
se duce in 10,5 -> 11 V sa zic. Nu mereu , dar se duce.
Daca inchid de cu seara totul in majoritatea cazurilor sta pe intre 11,9 - > 12.1 V (de vre-o 2-3 ori parca a ajuns si la 11V).
Petarda e o bucata Varta parca, mica mica, doar de 45AH si intra in doar a-3-a iarna. De cand o stiu daca o tin pe frig indelungat , lungeste pornirea.
Iernile trecute nu stiu ce voltaje avea. Acum m-am dotat special sa vad cand se duce, fiindca nu-mi plac surprizele de genul asta.

Edited by wolfydRg, 21 November 2013 - 13:33.


#43
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Pai ce sa fie ? Un element in scurt sau baterie sulfatata de multa vreme. Diagnosticul se pune dupa o incarcare completa. Altfel nu prea ai cum. Nici nu scade destul sa zici ca sigur este scurtcircuitat un element, nici nu scade destul ca sa nu mai permita pornirea. Daca zici ca lungeste pornirea, inseamna ca in timpul actionarii demarorului, tensiunea scade foarte mult.

O scoti de pe masina, ii verifici nivelul electrolitului, ii completezi cu apa distilata cu atentie, ca sa nu pui prea multa (incerci sa-i gasesti nivelul de fabrica, e marcat cumva pe interior sau exterior) si apoi o pui la incarcat si-i verifici tensiunea la borne, eventual curentul, daca ai cum.

Alta problema: poti sa masori cu un ampermetru curentul de standby ?

#44
wolfydRg

wolfydRg

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,002
  • Înscris: 20.06.2005
Asta am facut-o deja , masurat in standby e in jur de 5mA, culmea e ca vara nu scadea asa de mult in voltaj. Am presupus frigul. Nici nu vreau sa imi imaginez cand o fi -15 grade. Probabil ca daca o sa o las vre-o 2-3 zile nepornita. O sa am surpriza.

Cand dau la cheie nu pot sti ce voltaj are ca face cut-off la consumatori inclusiv la bricheta. Ar trebui sa masor la borne. Probabil ca o sa fac si asta.

Chiar si dupa drumuri lungi se intampla asta. Deci si dupa incarcare full (care functioneaza in parametri) se intampla la fel.

LLE: ce ma deranjeaza ca daca las consumatorii opriti, cand ii pornesc dimineata, fara a porni masina, chiar si daca am 12V se duce repejor in 11 - > 10.5V. Asta aleatoriu. Zici ca are un bufer mic de energie.

Edited by wolfydRg, 21 November 2013 - 15:48.


#45
n3utr1n0

n3utr1n0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,376
  • Înscris: 03.12.2012

View Postcristi.r, on 21 noiembrie 2013 - 13:11, said:

Orice numai sa n-o incarci, nu ? :)

Putin ma intereseaza... Nu am cu ce sa o incarc si nici nu cred ca pot sa ii pun apa distilata ca am vazut ca e capsulata.

Ochiul magic e inca verde... Bateria se numeste delphi ceva...

View PostwolfydRg, on 21 noiembrie 2013 - 15:42, said:

Asta am facut-o deja , masurat in standby e in jur de 5mA, culmea e ca vara nu scadea asa de mult in voltaj. Am presupus frigul. Nici nu vreau sa imi imaginez cand o fi -15 grade. Probabil ca daca o sa o las vre-o 2-3 zile nepornita. O sa am surpriza.

Cand dau la cheie nu pot sti ce voltaj are ca face cut-off la consumatori inclusiv la bricheta. Ar trebui sa masor la borne. Probabil ca o sa fac si asta.

Chiar si dupa drumuri lungi se intampla asta. Deci si dupa incarcare full (care functioneaza in parametri) se intampla la fel.

Asteapta sa pice si ia alta. Recomand exide sau rombat

#46
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

View PostwolfydRg, on 21 noiembrie 2013 - 15:42, said:

LLE: ce ma deranjeaza ca daca las consumatorii opriti, cand ii pornesc dimineata, fara a porni masina, chiar si daca am 12V se duce repejor in 11 - > 10.5V. Asta aleatoriu. Zici ca are un bufer mic de energie.
Atunci e gata. Plumb brut de recuperat pe alta noua. Asta este. Totusi, daca zici ca are 3 ani, ceva nu a fost in regula cu bateria aia. Or fi ele proaste (black este gama low), dar parca nici asa ...

#47
maxim_go

maxim_go

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 08.11.2006
Ca veni vorba de apa distilata, anul trecut tot prin noiembrie, bateria mea a dat semne de oboseala. Am dat-o jos de pe masina s-o incarc. Am desfacut pentru prima data capacele si ce sa vezi ? Nivelul sub elementi. Am cautat fara succes apa distilata. Fiind fara masina am colindat toate magazinele din cartier ce tin accesorii de auto.(market-uri, benzinarii)
Singurul articol gasit a fost "apa demineralizata". Asta am gasit , asta am pus. Intrebare: am gresit ?

Edited by maxim_go, 23 November 2013 - 20:57.


#48
scrisit

scrisit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,228
  • Înscris: 01.12.2007
Nu,

#49
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

View Postmaxim_go, on 23 noiembrie 2013 - 20:56, said:

Ca veni vorba de apa distilata, anul trecut tot prin noiembrie, bateria mea a dat semne de oboseala. Am dat-o jos de pe masina s-o incarc. Am desfacut pentru prima data capacele si ce sa vezi ? Nivelul sub elementi.
Este baterie "fara intretinere" ?

#50
driver84

driver84

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 755
  • Înscris: 25.09.2010
Am un acumulator de 100 A Pilot, are 1 an si a fost folosit la o cabana incarcata cu un panou fotovoltaic si nu mai tine curentul mai mult de cateva ore in sarcina( cateva benzi cu leduri),se incarca foarte repede cand este descarcata,mai pot sa-i fac ceva sau a murit de tot?

#51
scrisit

scrisit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,228
  • Înscris: 01.12.2007
Nu cred.

Incearca s-o folosesti pe masina cateva zile. Sau sa ii faci o spalare ca pe timpuri (desi nu cred ca merge).

#52
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,927
  • Înscris: 06.04.2007

View Postcristi.r, on 17 noiembrie 2013 - 20:21, said:

Depinde si ce tip de Rombat. Cyclonul asa face, Premierul, insa, nu Posted Image.
..................................................... Daca n-a fost intretinuta deloc-deloc, atunci poti sa-ti iei adio de la ea, este sulfatata de multa vreme.
Bateria moarta arata nu-ti mai poate invarti deloc motorul dupa ce l-ai oprit. Adica ori element intrerupt (deci tensiune foarte mica in sarcina), ori element in scurt (deci tensiune redusa proportional cu numarul de elementi). Bateria aia mai avea o sansa daca o desfaceai sa-i pui apa si o puneai la incarcare. In functie de cum se prezenta bateria, adoptai regimul de incarcare corespunzator.


Asta e jumatate de vrajeala de marketing si-mi asum aceasta afirmatie. Tu, ca sa ma contrazici, ar trebui sa-mi spui ce densitate avea electrolitul inainte de incarcare. Apoi, dupa ce i-ai completat cu apa elementii, si-ai pus-o la incarcat sa mai masori o data densitatea. Faptul ca electrolitul este "peste elementi" este la fel de relativ ca ochiul verde...

La toate bateriile fara intretinere eu am completat cu cel putin 0,5 litri de apa distilata. ...........................................
La mine intretinerea se rezuma in a completa cu apa daca e cazul.
Cum spuneam aici, nu a fost cazul dupa 6 ierni.
Bateria este si acum pe masina, inca invarte dimineata, nu am dat-o jos niciodata sa-i fac vreo incarcare la redresor.

Nu stiu ce viata ar trebui sa aibe o baterie folosita in conditii normale, adica daca m-a tinut aproape 7 ani fara nici o problema e putin? Cat trebuie sa tina? 10-12 ani? Ce masuratorile lu peste sa-i mai fac...?
As avea pretentii la una d-asta dubla la pret (fata de Rombat) sa tina 9-10 ani.

Dupa 7 ani nu te mai pui sa masori electrolitu, o dai jos si puiuna noua.

Nu cred ca tine de marca/tipul bateriei ca sa stii cum se manifesta la moarte, acelasi tip de baterie la unu pica intr-un fel, la altu in alt fel.
Acelasi RombatCa la colegu meu a picat subit in parcare la cumparaturi, la mine s-a slabit treptat.

#53
maxim_go

maxim_go

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 08.11.2006

View Postcristi.r, on 23 noiembrie 2013 - 22:38, said:

Este baterie "fara intretinere" ?

Caranda 55a fara intretinere, din 2006.
Oricum ma pregatesc de una noua.

P.S.De ieri pana azi l-am lasat la incarcare (16 ore), nu am densimetru. Toti elementii sunt acivi vizual mai putin ultimul dinspre minus. Urmatorul are ochiul magic si este verde.

Edited by maxim_go, 24 November 2013 - 09:13.


#54
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Deci bateriei fara intretinere ii poate disparea apa ? Ce chestie ... Cat imi bateam eu gura cu treaba asta, n-a percutat nimeni. Acum, ca ai venit si tu, poate-poate ... cine stie ?

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

2 user(s) are reading this topic

1 members, 1 guests, 0 anonymous users

MiaJiro

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate