Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Folie display laptop in Bucuresti?

Pagina Wikipedia

Masina veche sau indatorat in ban...

Incalzire cu Boiler cu PDC + IPAT...
 Salariu de șofer Uber 8000 l...

Problema token semnatura electron...

Incarcator diy China

Unde au disparut tancurile federa...
 RMN Decontat

Jgheab clasic forma "U"- ...

Reparatie plafoniera LED

Problema PC - se blocheaza sau re...
 Notebook HP 840G2 - Upgrade RAM, ...

Defect ciudat Videorecorder Panas...

lege de reglementare a shrinkflat...

Care este cota parte la succesiun...
 

Despre baterii (acumulatori) auto si redresori - exploatare, intretinere, achizitie

* * * * - 16 votes
  • Please log in to reply
14745 replies to this topic

#91
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Ti-am dat like, insa as vrea mai mult feedback de la useri de astfel de incarcatoare ...

#92
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

 dorinpetrean, on 31 ianuarie 2014 - 15:07, said:

Imi pare rau ca revin atat de tarziu insa a fost ultima instanta cand am reusit sa transmit finalul deciziei mele.
Tocmai ce am pus mana pe o baterie de Ford. Silver calcium ii zice, este de 60Ah/590A, fabricatie 2008. Vad ca are capace care se pot desface. Pai, imi pare rau, dar o data pe an bateriile astea ar merita verificate, caz in care ar cam trebui sa tina ceva. Am avut in probe o baterie branduita Renault, din 2005. Dupa proba de capacitate, am estimat ca bateria inca mai avea 70% din capacitatea initiala de, atentie, 60Ah/600A !!! Ce-i drept, masina fusese intretinuta, majoritatea drumurilor au fost facute extraurban, iar de vreo 3 ani incoace, omul a avut grija sa faca macar o incarcare full cu redresor inaintea iernii. Acum dadea semne de oboseala, in sensul ca nu ma invartea "cum ii placea" proprietarului. Dar bateria este sigilata, nu se poate desface nimic la ea ...

Concluzie, bateriile branduite tin relativ bine, iar daca au si capace ar fi cam pacat sa nu ai grija de ele.

Edited by cristi.r, 01 February 2014 - 12:30.


#93
LunaCrystal

LunaCrystal

    Clubbing is life!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,602
  • Înscris: 20.10.2006
Am si eu o problema, o baterie de masina descarcata ce nu mai asigura pornirea, daca stationeaza mult timp nici macar usile electrice sau casetofonul nu functioneaza. Am incercat sa o incarc cu un redresor ce are protectie la suprasarcina si scurtcircuit, dar nu si afisaj. Am masurat redresorul in gol are 13,85 volti, pe el scrie maxim 5 amperi, nu pare defect, am mai incarcat si alte baterii (nu neaparat auto) cu el si mereu a mers ok. Bun, acum problema e asa: cu redresorul conectat la baterie voltajul urca pana pe la 13 volti, dupa ce il deconectez scade la 11,9 iar dupa 1-3 ore de la deconectare la 10 sau sub 10 volti. Am pus un contor digital sa imi arate cat curent am bagat in baterie si un ampermetru in serie sa fiu sigur ca nu sunt erori, din ce observ nu incarca cu 5 amperi decat pentru un timp probabil redresorul sesizand ca nu e asa descarcata, apoi incarca cu 1,8-2,5 amperi, scade ce scade apoi creste cand bateria incepe sa se incalzeasca si posibil daca as mai lasa-o chiar sa fiarba. Problema e ca dupa ce opresc incarcarea fara a fi vreun consumator sau bateria montata pe masina voltajul incepe sa scada. Total curent incarcat pana acum imi arata pe contoar 850 wati, 70 de amperi la 12 volti sa zicem 60 cu tot cu pierderi desi cam imposibil sa fie pierderi/erori atat de mari. Bun dupa toata incarcarea asta tensiunea nu e nici macar 12,0 volti la 30 de minute de la oprirea incarcarii abea daca mai e 11,5 volti. Sa inteleg ca bateria e defecta ireparabil ? Inca 2 amanunte bateria are ochi magic si cred ca si un capac demontabil, si e de maxim 55 amperi, poate chiar de 45-50, nu am scos-o din rucsacul de transport sa vad exact.

Si acum o intrebare ce nu tine neaparat de lumea auto: se poate sa aibe inca putere destul de mare dar sa nu mearga 1-2 elementi ai ei atfel sa nu mai fie buna la masina, dar sa poata fi folosita in alte scopuri, spre exemplu pentru alimentat iluminat cu leduri, boxe pe usb, incarcat telefoane la cort, etc. evident cu invertor/convertor pentru 5-6 volti cc ?

#94
randomdolce

randomdolce

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 10.01.2013

 cristi.r, on 29 ianuarie 2014 - 22:43, said:

Esti sigur ca are doar 22Ah capacitate ? Curentul ala de descarcare ar corespunde unei capacitati de 50-55Ah.
pardon ma corectez 55Ah....

#95
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

 LunaCrystal, on 01 februarie 2014 - 13:26, said:

Si acum o intrebare ce nu tine neaparat de lumea auto: se poate sa aibe inca putere destul de mare dar sa nu mearga 1-2 elementi ai ei atfel sa nu mai fie buna la masina, dar sa poata fi folosita in alte scopuri, spre exemplu pentru alimentat iluminat cu leduri, boxe pe usb, incarcat telefoane la cort, etc. evident cu invertor/convertor pentru 5-6 volti cc ?
Raspund cu o alta intrebare: de ce ai cara 15-20 de kile dupa tine pentru niste leduri ??? Sau incarcat un telefon ????

N-as fi asa sigur ca bateria aia este terminata. Un redresor trebuie sa fie capabil sa dea in gol undeva intre 16-18V, nicidecum 13,85V. Despre incarcat, nici nu poate fi vorba....


 randomdolce, on 01 februarie 2014 - 15:11, said:

pardon ma corectez 55Ah....
revenim... de ce vrei s-o schimbi ? Este defecta sau doar pentru ca e "mai veche" ?

Edited by cristi.r, 01 February 2014 - 17:24.


#96
LunaCrystal

LunaCrystal

    Clubbing is life!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,602
  • Înscris: 20.10.2006
Am nevoie de leduri si telefoane incarcate la cort, nu e problema cu caratu pana la locul de campare. Cu privire la incarcarea cu alt redresor mai puternic esti sigur ca ar merge tinand cont ca probabil ar fi fiert daca as fi lasat-o 2 zile continuu la incarcat si cu redresorul asta ? Am incarcat si baterie de 75 de amperi cu sucees cu acest redresor. Si inca ceva, ce informatii imi poate oferii ochiul magic ? E asa ca lupa unei lanterne. O sa fac si poze.

Edited by LunaCrystal, 01 February 2014 - 18:24.


#97
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Stai linistit ca stim ce-i ala ochi magic. Ala are in el o doza mare de subiectivism, pentru ca arata densitatea electrolitului, insa doar pe elementul pe care este montat.

Recitind postul tau imi dau seama ca m-am inselat, lucru pe care-l recunosc sus si tare !!! Da, am gresit !!! Daca "fierbe" n-ar fi o problema. Dar daca zici ca bateria se si incalzeste, este foarte posibil sa aba scurtcircuitat un element, fapt care explica scaderea atat de puternica a tensiunii la borne. Adica, da, poti sa o folosesti la orice vrei tu in afara de scopul pentru care a fost construita, cu conditia sa n-o inclini prea tare.

Si apropo, "fierberea" aia inseamna o reactie chimica, nu este fireberea in sensul clasic. Adica o cantitate de caldura se degaja, intr-adevar, dar nu frige bateria.

Edited by cristi.r, 01 February 2014 - 22:58.


#98
LunaCrystal

LunaCrystal

    Clubbing is life!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,602
  • Înscris: 20.10.2006
Stiu in ce consta fierberea, se si incinge dar se si ,,aude” daca apropii urechea de ea, am experimentat-o cu acumulatori de lanterne/ups-uri ce i-am folosit pana recent pentru a alimenta consumatori la cort. Acum dupa 5-6 ore de la deconectarea redresorului sunt 9,90 volti. Ochiul magic e alb/parca ar fi o lupa nu e nici verde, nici gri sau negru, asta sa insemne ca elementrul respectiv e scurtcircuitat ? In conditiile asta nu ajuta cu nimic completarea electrolitului ma gandesc, sau gresesc ? Imediat o scot din rucsac si fac niste teste sa incerc sa alimentez niste consumatori de la ea, gen beculete, boxe, telefoane printr-un invertor.

Edit: Am scos-o din rucsac, e rombat cyclon cacliu de 55 de amperi. E din 2005, clar ca nu prea mai poate asigura pornire masini.

Edited by LunaCrystal, 01 February 2014 - 23:27.


#99
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Daca e cyclon si e din 2005, ia-ti la revedere de la ea.... Deja a tinut prea mult ...

N-are rost sa-ti raspund la altceva in afara de "ochi": Cand am zis ca e subiectiv, m-am referit la faptul ca ala iti arat densitatea pe un singur element. Adica poate sa fie ala cu buba sau altul si mai prost ca el. Deci, pa pa cyclon. Recomand Rombat Premier, daca nu ti-ai luat deja alta...

#100
BodoShow

BodoShow

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 7
  • Înscris: 17.10.2006
Salut,
Am si eu o problema cu o baterie Ford 80Ah si pe mai scrie 800 A care cred ca e curentul maxim de pornire, dar nu bag mana in foc. Masina, Ford Focus 1.8 tdci, e din 2010 (vanduta noiembrie), iar la mine e de un an. Nu a facut nicio problema iarna trecuta, dar acum face figuri si nu mai invarte motorul aproape deloc. Mentionez faptul ca inainte de a veni zapezile m-am jucat un pic la ea cu o diagnoza ELM si am tinut contactul cam mult. Ulterior, am facut o diagnoza profesionala la reprezentanta si mi-au spus ca masina e in parametri doar ca bateria e descarcata. Prima figura mi-a facut-o Duminica trecuta cand, dupa o pornire fara probleme, la a doua, dupa cateva minute nu a mai vrut si a trebuit sa apelez la un prieten sa-mi dea curent dupa care am foit-o prin oras vreo ora. Pana Joi dimineata nu am mai pornit-o si mi-a facut a doua figura si a trebut sa apelez la un prieten milostiv. Am mai plimbat-o prin oras, iar seara am pornit-o din nou fara probleme. Vineri a trebuit sa fac o cursa Iasi-Bacau, dimineata (-22C pe CB) a luat-o fara nici o problema, cand astazi pe la 10, fiind si mai cald, nu a mai vrut.
Intrebarea mea este daca mai pot sa-i fac ceva sau daca merita efortul (n-am redresor) sau sa ma indrept in pas alergator spre cel mai apropiat magazin?
Multumesc

#101
LunaCrystal

LunaCrystal

    Clubbing is life!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,602
  • Înscris: 20.10.2006
Macar un aparat de masura nu ai ? Cu redresorul poate are vreun prieten care sa iti imprumute.  

 cristi.r, on 01 februarie 2014 - 23:34, said:

Daca e cyclon si e din 2005, ia-ti la revedere de la ea.... Deja a tinut prea mult ...
N-are rost sa-ti raspund la altceva in afara de "ochi": Cand am zis ca e subiectiv, m-am referit la faptul ca ala iti arat densitatea pe un singur element. Adica poate sa fie ala cu buba sau altul si mai prost ca el. Deci, pa pa cyclon. Recomand Rombat Premier, daca nu ti-ai luat deja alta...
Nu imi iau chiar la revedere de la ea ca uite am conectat un invertor si s-a oprit in 2 sec,unde de la tensiunea prea scazuta (are protectie in acest sens), am conectat un invertor mai mic si fara protectie la subtensiune si am alimentat un bec economic de 5 wati a mers bine, la fel si lumini decorative, incarcat telefoane ori alimentat routerul wifi. Asa ca urmeaza sa fac un test sa vad cat tine cu astfel de consumatori (in sarcina de 5 wati prin invertor tensiunea a fost cam 9,6-9,7 volti, dupa deconectarea invertorului a revenit la 9,9 volti) si cu incarcatoare auto/invertor de la 9 v la 220 si daca o sa fiu multumit de autonomie va fi folosita pentru curent la cort, nu o arunc cat inca e utila la ceva.

O sa vad ce baterie voi lua pentru masina cand va fi cazul, actualmente masina nu e folosita din alte motive.

Edited by LunaCrystal, 01 February 2014 - 23:57.


#102
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
@Bodo

Daca ti-a pornit la -22 de grade, ar merita o incarcare ca lumea. Este pacat ca ai lasat-o atat, din momentul in care si in servis ti-au spus ca bateria este "cam descarcata". O baterie descarcata are sulfat de plumb pe placi, fapt care inhiba reactia chimica ulterioara prin care bateria poate sa-ti mai dea curent. Acest sulfat de plumb este sub forma unei pulberi fine. Cu cat sta mai mult, cu atat ea se stabilizeaza mai bine, vine alta pulbere peste cea deja depusa si cristalizeaza, facand-o din ce in ce mai greu de indepartat, despectiv de dizolvat in apa distilata si transformata inapoi in acid sulfuric. Viteza cu care se depune, se dizolva, se transforma, depinde foarte mult de modul in care este construita bateria. Din spusele tale, bateria este destul de bine construita de-a rezistat atat si ti-a pornit agregatul la -22 de grade, in conditiile in care capacitatea bateriei scade la 40% la acea temperatura. Si, mai mult ca sigur ca nu vei mai gasi la pret rezonabil asa ceva after-market. Deci, gaseste/ imprumuta un redresor cat de cat bun, cu functie de desulfatare, si dai bataie ... Daca e din 2010, ar trebui sa te tina mai mult de atat. Ce spui tu se numeste exploatare defectuoasa.

Edited by cristi.r, 01 February 2014 - 23:58.


#103
BodoShow

BodoShow

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 7
  • Înscris: 17.10.2006
De descarcat cred ca am descarcat-o eu sapt trecuta, diagnoza la reprezentanta am facut-o miercuri. Sa se fi deteriorat in asa hal intr-o sapt?
In ce consta desulfatarea asta? Intreb pentru ca sunt tanar, am masina de 1 an si poate se prinde ceva de capul meu pentru viitor. Daca nu o mai pot reinvia pe asta, macar sa stiu ce am de facut.
Multumesc de raspuns si de maine o sa ma apuc de intrebat in stanga si in dreapta de redresor

#104
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,748
  • Înscris: 07.02.2003

 BodoShow, on 02 februarie 2014 - 00:06, said:

Multumesc de raspuns si de maine o sa ma apuc de intrebat in stanga si in dreapta de redresor
Daca nu vrei sa-ti bati joc de ea ia incarcatoare in comutatie automate cu program, nu sunt prea scmpe dar incarca corect si cat trebuie fara sa streze.

#105
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Voila si raspunsul.

andreic, like ... Acum zi-i si de unde sa-si ia, eventual pe PM ca sa nu facem reclama....

Desulfatarea este un "program" prin care se stabileste perioada/forma trenului de impulsuri si valoarea curentului de incarcare, cu care sa constatat ca bateriile sulfatate/descarcate, dar nu vechi, pot fi refacute. Citeste pe net, este documentatie destula.

Edited by cristi.r, 02 February 2014 - 00:17.


#106
BodoShow

BodoShow

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 7
  • Înscris: 17.10.2006
Normal ca nu vreau sa-mi bat joc de ea. Sunt doctorand si e mai greu cu banii, dar nici nu as vrea sa iau un incarcator ca in final sa fiu nevoi sa cumpar baterie noua.

 cristi.r, on 02 februarie 2014 - 00:14, said:

Voila si raspunsul.

andreic, like ... Acum zi-i si de unde sa-si ia, eventual pe PM ca sa nu facem reclama....

Desulfatarea este un "program" prin care se stabileste perioada/forma trenului de impulsuri si valoarea curentului de incarcare, cu care sa constatat ca bateriile sulfatate/descarcate, dar nu vechi, pot fi refacute. Citeste pe net, este documentatie destula.

Este vorba despre asa ceva http://www.mivarom.r...-10000ma-p-7604 ? Posted Image
Am citit topicul aproape in intregime si mi s-a parut interesant

#107
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

 BodoShow, on 02 februarie 2014 - 00:26, said:

Este vorba despre asa ceva http://www.mivarom.r...-10000ma-p-7604 ? Posted Image
Am citit topicul aproape in intregime si mi s-a parut interesant
Inveti repede... Bravo. Like pentru atitudine.

#108
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,748
  • Înscris: 07.02.2003

 BodoShow, on 02 februarie 2014 - 00:26, said:

Este vorba despre asa ceva http://www.mivarom.r...-10000ma-p-7604 ? Posted Image
Am citit topicul aproape in intregime si mi s-a parut interesant
Da, insa e suficient si ala mai mic de 5A, ala de 10A se preteaza la 80-140AH, adica baterii dinalea mari, de Aro sau SUV.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

1 members, 0 guests, 0 anonymous users

Jezza98

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate