Despre baterii (acumulatori) auto si redresori - exploatare, intretinere, achizitie
#91
Posted 31 January 2014 - 23:25
Ti-am dat like, insa as vrea mai mult feedback de la useri de astfel de incarcatoare ...
|
#92
Posted 01 February 2014 - 12:29
dorinpetrean, on 31 ianuarie 2014 - 15:07, said:
Imi pare rau ca revin atat de tarziu insa a fost ultima instanta cand am reusit sa transmit finalul deciziei mele. Concluzie, bateriile branduite tin relativ bine, iar daca au si capace ar fi cam pacat sa nu ai grija de ele. Edited by cristi.r, 01 February 2014 - 12:30. |
#93
Posted 01 February 2014 - 13:26
Am si eu o problema, o baterie de masina descarcata ce nu mai asigura pornirea, daca stationeaza mult timp nici macar usile electrice sau casetofonul nu functioneaza. Am incercat sa o incarc cu un redresor ce are protectie la suprasarcina si scurtcircuit, dar nu si afisaj. Am masurat redresorul in gol are 13,85 volti, pe el scrie maxim 5 amperi, nu pare defect, am mai incarcat si alte baterii (nu neaparat auto) cu el si mereu a mers ok. Bun, acum problema e asa: cu redresorul conectat la baterie voltajul urca pana pe la 13 volti, dupa ce il deconectez scade la 11,9 iar dupa 1-3 ore de la deconectare la 10 sau sub 10 volti. Am pus un contor digital sa imi arate cat curent am bagat in baterie si un ampermetru in serie sa fiu sigur ca nu sunt erori, din ce observ nu incarca cu 5 amperi decat pentru un timp probabil redresorul sesizand ca nu e asa descarcata, apoi incarca cu 1,8-2,5 amperi, scade ce scade apoi creste cand bateria incepe sa se incalzeasca si posibil daca as mai lasa-o chiar sa fiarba. Problema e ca dupa ce opresc incarcarea fara a fi vreun consumator sau bateria montata pe masina voltajul incepe sa scada. Total curent incarcat pana acum imi arata pe contoar 850 wati, 70 de amperi la 12 volti sa zicem 60 cu tot cu pierderi desi cam imposibil sa fie pierderi/erori atat de mari. Bun dupa toata incarcarea asta tensiunea nu e nici macar 12,0 volti la 30 de minute de la oprirea incarcarii abea daca mai e 11,5 volti. Sa inteleg ca bateria e defecta ireparabil ? Inca 2 amanunte bateria are ochi magic si cred ca si un capac demontabil, si e de maxim 55 amperi, poate chiar de 45-50, nu am scos-o din rucsacul de transport sa vad exact.
Si acum o intrebare ce nu tine neaparat de lumea auto: se poate sa aibe inca putere destul de mare dar sa nu mearga 1-2 elementi ai ei atfel sa nu mai fie buna la masina, dar sa poata fi folosita in alte scopuri, spre exemplu pentru alimentat iluminat cu leduri, boxe pe usb, incarcat telefoane la cort, etc. evident cu invertor/convertor pentru 5-6 volti cc ? |
#94
Posted 01 February 2014 - 15:11
#95
Posted 01 February 2014 - 17:21
LunaCrystal, on 01 februarie 2014 - 13:26, said:
Si acum o intrebare ce nu tine neaparat de lumea auto: se poate sa aibe inca putere destul de mare dar sa nu mearga 1-2 elementi ai ei atfel sa nu mai fie buna la masina, dar sa poata fi folosita in alte scopuri, spre exemplu pentru alimentat iluminat cu leduri, boxe pe usb, incarcat telefoane la cort, etc. evident cu invertor/convertor pentru 5-6 volti cc ? N-as fi asa sigur ca bateria aia este terminata. Un redresor trebuie sa fie capabil sa dea in gol undeva intre 16-18V, nicidecum 13,85V. Despre incarcat, nici nu poate fi vorba.... randomdolce, on 01 februarie 2014 - 15:11, said:
pardon ma corectez 55Ah.... Edited by cristi.r, 01 February 2014 - 17:24. |
#96
Posted 01 February 2014 - 18:23
Am nevoie de leduri si telefoane incarcate la cort, nu e problema cu caratu pana la locul de campare. Cu privire la incarcarea cu alt redresor mai puternic esti sigur ca ar merge tinand cont ca probabil ar fi fiert daca as fi lasat-o 2 zile continuu la incarcat si cu redresorul asta ? Am incarcat si baterie de 75 de amperi cu sucees cu acest redresor. Si inca ceva, ce informatii imi poate oferii ochiul magic ? E asa ca lupa unei lanterne. O sa fac si poze.
Edited by LunaCrystal, 01 February 2014 - 18:24. |
#97
Posted 01 February 2014 - 22:55
Stai linistit ca stim ce-i ala ochi magic. Ala are in el o doza mare de subiectivism, pentru ca arata densitatea electrolitului, insa doar pe elementul pe care este montat.
Recitind postul tau imi dau seama ca m-am inselat, lucru pe care-l recunosc sus si tare !!! Da, am gresit !!! Daca "fierbe" n-ar fi o problema. Dar daca zici ca bateria se si incalzeste, este foarte posibil sa aba scurtcircuitat un element, fapt care explica scaderea atat de puternica a tensiunii la borne. Adica, da, poti sa o folosesti la orice vrei tu in afara de scopul pentru care a fost construita, cu conditia sa n-o inclini prea tare. Si apropo, "fierberea" aia inseamna o reactie chimica, nu este fireberea in sensul clasic. Adica o cantitate de caldura se degaja, intr-adevar, dar nu frige bateria. Edited by cristi.r, 01 February 2014 - 22:58. |
#98
Posted 01 February 2014 - 23:24
Stiu in ce consta fierberea, se si incinge dar se si ,,aude” daca apropii urechea de ea, am experimentat-o cu acumulatori de lanterne/ups-uri ce i-am folosit pana recent pentru a alimenta consumatori la cort. Acum dupa 5-6 ore de la deconectarea redresorului sunt 9,90 volti. Ochiul magic e alb/parca ar fi o lupa nu e nici verde, nici gri sau negru, asta sa insemne ca elementrul respectiv e scurtcircuitat ? In conditiile asta nu ajuta cu nimic completarea electrolitului ma gandesc, sau gresesc ? Imediat o scot din rucsac si fac niste teste sa incerc sa alimentez niste consumatori de la ea, gen beculete, boxe, telefoane printr-un invertor.
Edit: Am scos-o din rucsac, e rombat cyclon cacliu de 55 de amperi. E din 2005, clar ca nu prea mai poate asigura pornire masini. Edited by LunaCrystal, 01 February 2014 - 23:27. |
#99
Posted 01 February 2014 - 23:34
Daca e cyclon si e din 2005, ia-ti la revedere de la ea.... Deja a tinut prea mult ...
N-are rost sa-ti raspund la altceva in afara de "ochi": Cand am zis ca e subiectiv, m-am referit la faptul ca ala iti arat densitatea pe un singur element. Adica poate sa fie ala cu buba sau altul si mai prost ca el. Deci, pa pa cyclon. Recomand Rombat Premier, daca nu ti-ai luat deja alta... |
#100
Posted 01 February 2014 - 23:47
Salut,
Am si eu o problema cu o baterie Ford 80Ah si pe mai scrie 800 A care cred ca e curentul maxim de pornire, dar nu bag mana in foc. Masina, Ford Focus 1.8 tdci, e din 2010 (vanduta noiembrie), iar la mine e de un an. Nu a facut nicio problema iarna trecuta, dar acum face figuri si nu mai invarte motorul aproape deloc. Mentionez faptul ca inainte de a veni zapezile m-am jucat un pic la ea cu o diagnoza ELM si am tinut contactul cam mult. Ulterior, am facut o diagnoza profesionala la reprezentanta si mi-au spus ca masina e in parametri doar ca bateria e descarcata. Prima figura mi-a facut-o Duminica trecuta cand, dupa o pornire fara probleme, la a doua, dupa cateva minute nu a mai vrut si a trebuit sa apelez la un prieten sa-mi dea curent dupa care am foit-o prin oras vreo ora. Pana Joi dimineata nu am mai pornit-o si mi-a facut a doua figura si a trebut sa apelez la un prieten milostiv. Am mai plimbat-o prin oras, iar seara am pornit-o din nou fara probleme. Vineri a trebuit sa fac o cursa Iasi-Bacau, dimineata (-22C pe CB) a luat-o fara nici o problema, cand astazi pe la 10, fiind si mai cald, nu a mai vrut. Intrebarea mea este daca mai pot sa-i fac ceva sau daca merita efortul (n-am redresor) sau sa ma indrept in pas alergator spre cel mai apropiat magazin? Multumesc |
|
#101
Posted 01 February 2014 - 23:55
Macar un aparat de masura nu ai ? Cu redresorul poate are vreun prieten care sa iti imprumute.
cristi.r, on 01 februarie 2014 - 23:34, said:
Daca e cyclon si e din 2005, ia-ti la revedere de la ea.... Deja a tinut prea mult ... N-are rost sa-ti raspund la altceva in afara de "ochi": Cand am zis ca e subiectiv, m-am referit la faptul ca ala iti arat densitatea pe un singur element. Adica poate sa fie ala cu buba sau altul si mai prost ca el. Deci, pa pa cyclon. Recomand Rombat Premier, daca nu ti-ai luat deja alta... O sa vad ce baterie voi lua pentru masina cand va fi cazul, actualmente masina nu e folosita din alte motive. Edited by LunaCrystal, 01 February 2014 - 23:57. |
#102
Posted 01 February 2014 - 23:56
@Bodo
Daca ti-a pornit la -22 de grade, ar merita o incarcare ca lumea. Este pacat ca ai lasat-o atat, din momentul in care si in servis ti-au spus ca bateria este "cam descarcata". O baterie descarcata are sulfat de plumb pe placi, fapt care inhiba reactia chimica ulterioara prin care bateria poate sa-ti mai dea curent. Acest sulfat de plumb este sub forma unei pulberi fine. Cu cat sta mai mult, cu atat ea se stabilizeaza mai bine, vine alta pulbere peste cea deja depusa si cristalizeaza, facand-o din ce in ce mai greu de indepartat, despectiv de dizolvat in apa distilata si transformata inapoi in acid sulfuric. Viteza cu care se depune, se dizolva, se transforma, depinde foarte mult de modul in care este construita bateria. Din spusele tale, bateria este destul de bine construita de-a rezistat atat si ti-a pornit agregatul la -22 de grade, in conditiile in care capacitatea bateriei scade la 40% la acea temperatura. Si, mai mult ca sigur ca nu vei mai gasi la pret rezonabil asa ceva after-market. Deci, gaseste/ imprumuta un redresor cat de cat bun, cu functie de desulfatare, si dai bataie ... Daca e din 2010, ar trebui sa te tina mai mult de atat. Ce spui tu se numeste exploatare defectuoasa. Edited by cristi.r, 01 February 2014 - 23:58. |
#103
Posted 02 February 2014 - 00:06
De descarcat cred ca am descarcat-o eu sapt trecuta, diagnoza la reprezentanta am facut-o miercuri. Sa se fi deteriorat in asa hal intr-o sapt?
In ce consta desulfatarea asta? Intreb pentru ca sunt tanar, am masina de 1 an si poate se prinde ceva de capul meu pentru viitor. Daca nu o mai pot reinvia pe asta, macar sa stiu ce am de facut. Multumesc de raspuns si de maine o sa ma apuc de intrebat in stanga si in dreapta de redresor |
#104
Posted 02 February 2014 - 00:11
#105
Posted 02 February 2014 - 00:14
Voila si raspunsul.
andreic, like ... Acum zi-i si de unde sa-si ia, eventual pe PM ca sa nu facem reclama.... Desulfatarea este un "program" prin care se stabileste perioada/forma trenului de impulsuri si valoarea curentului de incarcare, cu care sa constatat ca bateriile sulfatate/descarcate, dar nu vechi, pot fi refacute. Citeste pe net, este documentatie destula. Edited by cristi.r, 02 February 2014 - 00:17. |
|
#106
Posted 02 February 2014 - 00:26
Normal ca nu vreau sa-mi bat joc de ea. Sunt doctorand si e mai greu cu banii, dar nici nu as vrea sa iau un incarcator ca in final sa fiu nevoi sa cumpar baterie noua.
cristi.r, on 02 februarie 2014 - 00:14, said:
Voila si raspunsul. andreic, like ... Acum zi-i si de unde sa-si ia, eventual pe PM ca sa nu facem reclama.... Desulfatarea este un "program" prin care se stabileste perioada/forma trenului de impulsuri si valoarea curentului de incarcare, cu care sa constatat ca bateriile sulfatate/descarcate, dar nu vechi, pot fi refacute. Citeste pe net, este documentatie destula. Este vorba despre asa ceva http://www.mivarom.r...-10000ma-p-7604 ? Am citit topicul aproape in intregime si mi s-a parut interesant |
#107
Posted 02 February 2014 - 00:29
BodoShow, on 02 februarie 2014 - 00:26, said:
Este vorba despre asa ceva http://www.mivarom.r...-10000ma-p-7604 ? Am citit topicul aproape in intregime si mi s-a parut interesant |
#108
Posted 02 February 2014 - 00:39
BodoShow, on 02 februarie 2014 - 00:26, said:
Este vorba despre asa ceva http://www.mivarom.r...-10000ma-p-7604 ? Am citit topicul aproape in intregime si mi s-a parut interesant |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
1 members, 0 guests, 0 anonymous users
Jezza98