Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...

joc idem Half Life gratis

PC game stream catre Nvidia Shiel...
 Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...
 ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu
 Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3
 

Despre baterii (acumulatori) auto si redresori - exploatare, intretinere, achizitie

* * * * - 16 votes
  • Please log in to reply
14706 replies to this topic

#19
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

View PostCorneliuRos, on 12 iunie 2013 - 18:32, said:

Intrebarea este mai merita sa o mai readuc la viata sau nu?
Nu. Este sulfatata de multa vreme.

#20
CorneliuRos

CorneliuRos

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,296
  • Înscris: 05.11.2011
Ok, multumesc.

#21
dan16g

dan16g

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 37
  • Înscris: 06.12.2010
Un film interesant despre bateriile auto http://youtu.be/7UAVc4Z2lhY?t=8m7s

Edited by dan16g, 23 August 2013 - 09:21.


#22
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Poate n-ar fi rau, ca vine iarna, sa facem o mica recapitulare, macar de genunchiul broastei:


Pila electrica Pb-acid conține trei elemente:

- lichidul (numit electrolit)
- electrodul pozitiv format din PbO2
- electrodul negativ format din Pb

La electrodul pozitiv are loc transformarea reversibila: (+) PbO2 + H2SO4 +2H →← PbSO4 + 2H2O
La electrodul negativ are loc transformarea reversibila: (-) Pb + H2SO4 + O →← PbSO4 + H2O

Adica, la descarcare rezultatul este sulfatul de plumb si apa "chioara", iar la incarcare rezulta hidrogen, oxigen (de aceea trebuie ventilata camera cand se incarca bateria - pericol de aprindere/explozie), apare acidul sulfuric si creste densitatea electrolitului.

Densitarea de 1,28 este corespunzatoare unei concentratii de 37% acid sulfuric in apa.

Cum toate se fac "prin apa", iar reactiile electrochimice care apar la incarcare si descarcare sunt insotite de o anumita cantitate de caldura, aprinderea farurilor timp de 15-30 secunde are avea o explicatie logica pentru marirea capacitatii de lucru al bateriei pe timp de iarna, pentru un timp scurt, respectiv la o pornire. La -18 grade, o baterie sanatoasa are 40% din capacitatea de lucru. O baterie complet descarcata cam ingheata la aceasta temperatura, chiar si mai sus. Una incarcata isi tine electrolitul in stare lichida pana pe la -50 de grade.

Astfel, aprinderea farurilor pentru un timp foarte scurt, obliga bateria sa se "trezeasca", adica sa-si intensifice activitatea electrochimica. Asta nu inseamna ca daca o tinem 1 ora cu toate luminile posibile aprinse, ii vom reda capacitatea maxima de lucru. Aceasta "solicitare" se face tot cu consum energetic, dar apeleaza la rezerva de capacitate a bateriei. Mi-am permis sa mentionez aceasta sintagma (rezerva de capacitate) chiar daca ea se calculeaza la 25 de grade. Rezultatul este o putere mai mare la pornire, insa cu obligativitatea de a "baga" inapoi in baterie ce-am consumat.

De asemenea, trebuie sa mai mentionam ca daca bateria nu se incarca la maxim dupa o descarcare, sulfatul de plumb de pe placi in timp cristalizeaza si nu mai trece inapoi in apa la punererea bateriei pe redresor. Atunci este necesara spalarea bateriei, umplerea ei cu apa distilata fara acid, incarcarea la o tensiune constanta multa vreme samd, adica un proces destul de laborios care, in lipsa altei baterii, va tine masina imobilizata si va cere timp din partea proprietarului. De aceea, tineti-va bateria incarcata in parametri !

Edited by cristi.r, 18 October 2013 - 23:18.


#23
Nefertiti_02

Nefertiti_02

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 143
  • Înscris: 25.04.2008
Salutare,
De curand mi-am luat de la Lidl celebrul car battery charger de 80 lei. Pot sa-l folosesc fara sa mai deconectez bornele bateriei?
In cartea tehnica este indicat sa fie deconectate... Ce s-ar putea strica? Ma gandesc sa nu pierd setarile computerului de bord prin deconectarea bornelor...

Attached Files



#24
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
In mod normal, n-ar trebui sa strici nimic, deoarece oricum bateria joaca rolul de filtru pentru ceilalti consumatori, atunci cand motorul functioneaza si alternatorul debiteaza curent in instalatie.

Dar totusi, ma gandesc ca ai vrea sa beneficiezi de tot randamentul acelui incarcator, caz in care ar fi bine sa deconectezi macar o borna.

Dar ce "setari" se pot pierde din computerul de bord ? Sau la ce te-ai gandit mai exact ? Pentru ca CB-ul nu are setari, el doar indica niste valori. In cel mai rau caz, ar fi aduse la zero kilometraje partiale, consumuri sau kilometri estimati cu cantitatea de carburant din rezervor. Ar mai fi aduse la zero ceasul, sau resetata instalatia audio, caz in care va trebui sa reintroduci codul.

Edited by cristi.r, 19 October 2013 - 20:32.


#25
Nefertiti_02

Nefertiti_02

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 143
  • Înscris: 25.04.2008
Da... m-am gandit ca pot pierde setarile sistemului audio, ceasul, consumul mediu + altele, daca deconectez bornele bateriei...

#26
tonuloi

tonuloi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 279
  • Înscris: 06.12.2009

Acum depinde de marca , dar la unele daca deconectezi bateria , poti pierde codul la unitatea audio , iar daca masina este sh si nu sti pe unde este poate sa-ti dea batai de cap in cel mai bun caz iar cel mai rau prima varianta amplificata de scoaterea unei sume de bani din buzunar .


Edited by tonuloi, 20 October 2013 - 13:51.


#27
dorinpetrean

dorinpetrean

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 30.09.2013

View Postcristi.r, on 18 octombrie 2013 - 23:11, said:

De aceea, tineti-va bateria incarcata in parametri !

Faci un rezumat cu acei parametrii?

PS bateria mea e Motorcraft din 2005, de cand e masina (Ford Focus MkII). Fara intretinere.
Am lumini auto care se activeaza automat, inainte de pornire si daca e nevoie, imediat cand pun contctul.
De asemenea, fara sa pornesc motorul, dupa contact am: pozitie, frane, avarii/semnalizare, FS + FL + marsarier. Nu stiu daca proiectoarele se pot activa fara pornirea motorului!

#28
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Adica densitatea electrolitului de 1.28 vara si 1.26 iarna si tensiunea in gol (cu bornele deconectate) de minim 12,6V.

Pe multe baterii scrie "fara intretinere". Ideea este sa vezi daca poti desface busoanele ca sa mai completezi cu apa distilata. La unele se poate, la altele nu. Eu am desfacut destule care sunt fara intretinere. Am completat pana la semn (au un fel de "umar", practicat din capacul mare de plastic catre interior) si apoi le-am pus la incarcat. La toate pe care le-am putut desface, capacele au iesit prin desurubare, cu o surubelnita mica si putin mai ascutita. Ideea este ca surubelnita sa "muste" un pic din capac dar nu mult (sa nu-l gauresti), insa destul ca sa poti descrie cu ea miscarea circulara de desurubare.

Sunt convins ca daca lumea ar face operatiunea asta o data la 3-4 ani, producatorii de baterii ori si-ar regandi strategia de marketing, ori le-ar face fara posibilitatea de desfacere Posted Image. Mie cel putin mi-e cam teama sa trag mai tare, de frica sa nu o sparg. Are un capac mare cat toata bateria ca lungime si nu stiu cum se poate desface. Am tras, n-a cedat nimic, am lasat-o in pace si am pus-o la incarcat. Desi am zis ca e in perfecta stare, mi-a tras vreo 15A pana sa scada curentul de incarcare sub 0.2-0.3A (considerat curent de mentinere).

Edited by cristi.r, 11 November 2013 - 16:49.


#29
dorinpetrean

dorinpetrean

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 30.09.2013

View Postcristi.r, on 11 noiembrie 2013 - 16:39, said:

Adica densitatea electrolitului de minim 1.28 vara si 1.26 iarna si tensiunea in gol (cu bornele deconectate) de minim 12,6V....

Pe multe baterii scrie "fara intretinere". Ideea este sa vezi daca poti desface busoanele ca sa mai completezi cu apa distilata....

Sunt convins ca daca lumea ar face operatiunea asta o data la 3-4 ani, producatorii de baterii ori si-ar regandi strategia de marketing, ori le-ar face fara posibilitatea de desfacere Posted Image.

Mersi colegu'
Pana la urma mecanicul meu a reusit sa deschida busoanele mai demult la o revizie de toamna. M-am speriat cand mi-a spus lucrul asta stiind ca acumuloatorul e fara intretinere...
El verifica incarcarea si consumatorii la fiecare revizie iar toamna masoara electrolitul daca masina e trecuta de doi ani. Rest OK.

Iarna cand temperatura scade in jurul a 10gC incerc sa tin consumatorii in frau, fara 'auto lights' ON pentru a menaja bateria. Incerc sa tin cont de poriniri si distantele scurte din oras.
Am sa incerc si varianta mentionata ceva mai in spate, 30 secunde faza lunga inainte de pornire...

#30
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Aia ar fi valabila doar cand e foarte frig afara, adica "way below zero".

Eu tot nu inteleg faza cu consumatorii aia de care zici tu. Stai cu luminile pornite mult timp fara motor sau cum ? Pentru ca daca e asa, atunci, intr-adevar, ar trebui sa-i reduci. Dar daca pornesti motorul imediat dupa ce-au pornit si luminile, e ok, nu trebuie sa faci nimic in plus. Sunt convins ca producatorul s-a gandit la asta cand ti-a dimensionat alternatorul.

#31
dorinpetrean

dorinpetrean

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 30.09.2013

View Postcristi.r, on 11 noiembrie 2013 - 17:28, said:

Eu tot nu inteleg faza cu consumatorii aia de care zici tu. Stai cu luminile pornite mult timp fara motor sau cum ? Pentru ca daca e asa, atunci, intr-adevar, ar trebui sa-i reduci. Dar daca pornesti motorul imediat dupa ce-au pornit si luminile, e ok, nu trebuie sa faci nimic in plus. Sunt convins ca producatorul s-a gandit la asta cand ti-a dimensionat alternatorul.

Cum e cu consumatorii mei? De fapt e functia auto light cu senzor de lumina ambientala.
Dupa pozitia OFF exista o treapta suplimetara 'auto lights'. Cand selectorul e setat pe pozitia respectiva, atunci cand pui contactul pentru pornire, se aprind instant pozitia si faza scurta dar in functie si de intensitatea luminii ambientale.
Exista un senzor de lumina ambientala pe parbriz, sub oglinda retrovizoare care masoara lumina si comanda mai departe blocul de lumini. Astfel 'farurile' (faza scurta+pozitie) se aprind automat cand afara e intuneric.
Optiunea si-a dovedit utilitatea in Austria (unde nu sunt obligatorii luminile de zi din cauza consumului de combustibil), atunci aveam de traversat mai multe tuneluri. Din cauza intensitatii luminii farurile se aprindeau cand senzorul detecta lumina slaba din tunel.
Desi tunelurile erau iluminate trebuiau folosite luminile de zi.

Problema acestei optiuni e iarna cand dimineata lumina ambientala e foarte scazuta iar 'farurile' se aprind, practic aiurea. Acum doi ani am inlocuit si perile de pe alternator si din acel moment, mai ales diminetile de iarna, pun luminile in modul OFF de seara, inainte de a opri motorul in parcare. Atata tot.

#32
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Aha, deci este irelevant :). Tot ce spui tu se petrece cu motorul pornit, deci in mod normal nu ai de ce sa iti faci griji. Am zic in mod normal deoarece unii, cum esti si tu, mai schimba periile la alternator.

#33
dorinpetrean

dorinpetrean

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 30.09.2013

View Postcristi.r, on 12 noiembrie 2013 - 15:23, said:

Tot ce spui tu se petrece cu motorul pornit

Si da si nu.
Iarna, cu mororul pornit deoarece nu pornesc farurile decat dupa pornirea motorului (le pornesc eu manual) si vara cu motorul oprit cand pun contactul inainte sa dau la automat.
Imediat ce pun contactul se aprind farurile dar in functie de intensitate luminii, daca afara ploua, dupa masa, etc.

Vara nu ma intereseaza, merg toata vara pe mana senzorului. Farurile se aprind cand pun contactul sau in mers, egal cand... Bineinteles si eu cred ca e nesemnificativ. Doar din momentul in care pui contactul pana cand dai la automat nu sunt decat cateva secunde care pot fi neglijate.

De asemenea mai exista si functia 'follow me home' dar pe care nu am folosit-o decat de cateva ori. Strazile sunt destul de bine iluminate si chiar nu a fost nevoie. Multumesc pentru infos.

Iarna menajez putin bateria dar vara nu-mi bat capul.

#34
n3utr1n0

n3utr1n0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,376
  • Înscris: 03.12.2012
La masina mea pot sa aprind oricate lumini vreau eu fara sa pun contactul sau sa pornesc. Dar atunci cand le aprind incepe sa urle ca sa nu le uit aprinse...

Bateria mea are un ochi si e verde... Cand se schimba culoarea stiu ca s a dus bateria... Deci e f bun sistemul.

#35
Cutzu

Cutzu

    SefuLaUrati

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,103
  • Înscris: 06.07.2006
am auzit cazuri, cand bateria a murit de tot, iremediabil adica, iar ochiul de vizitare era verde bine-mersi

#36
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

View Postn3utr1n0, on 14 noiembrie 2013 - 14:39, said:

Bateria mea are un ochi si e verde... Cand se schimba culoarea stiu ca s a dus bateria... Deci e f bun sistemul.
Am spus intr-un alt post, tot aici: ochiul ala este martor al densitatii electrolitului in elementul pe care este montat. Pe oricare din celelalte, daca iti apare buba, nu ai cum sa stii de defect. Acel ochi are rol orientativ.

Eu insumi (tot aici am povestit) am schimbat o baterie care care avea ochiul verde. Bateria avea 12,3V in gol si, cand aprindeam farurile se ducea in 7-8V. Nu mai caut, da tu inapoi si citeste.

Edited by cristi.r, 14 November 2013 - 15:15.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

6 user(s) are reading this topic

0 members, 6 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate