Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Obiecte vechi și inutile car...

Mentenanta Acoperis

Cheder deteriorat , zgariat, cum ...

Laptop HP 15-AF001NQ, AMD E1-6015...
 Blat de bucatarie lungime 4,60 m

Termostat incalzire si racire

Configurare retea cu modem Vodafo...

Curtea Penala Internationala soli...
 Sunt obligate bancile sa opteze p...

Pensie anticipata partiala cu cer...

Subscriptii

Cat ar costa acest poster, se poa...
 Cum sa scapam de sobolani?

Alser Forest SA a dat teapa de 1,...

COD Eroare ABS ( Ford Mondeo MK5 )

Implanturi dentare clinici Consta...
 

Despre baterii (acumulatori) auto si redresori - exploatare, intretinere, achizitie

* * * * - 16 voturi
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
14779 răspunsuri în acest subiect

#2395
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.483
  • Înscris: 27.11.2009

View Postcurentelectric, on 10 noiembrie 2017 - 19:02, said:

Știu că subiectul ar cam lua pâinea de la gura vânzătorilor de baterii auto (aici il includ și pe Roby, de la care am învățat multe), dar s-a gândit careva la soluția de pornire cu super-capacitori ? Din punct de vedere financiar nu pare o avere, iar avantajul major este desprinderea aproape totală a problematicii pornirii de cea a temperaturii ambiante.
Se folosesc deja pe unele modele hibrid, de ex Citroen care nu are baterii ci doar super capacitori de mare putere.
Sa nu imi plangi mie de mila, eu chiar as vrea sa se mai schimbe industria si sa fac service pe electrice si hibride.

#2396
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 7.239
  • Înscris: 31.05.2007
Chiar mă bucur că ai intervenit așa rapid în discuție.

Exact dintr-un motiv că asta (plâns de mila) am editat un pic postul anterior.

#2397
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.483
  • Înscris: 27.11.2009
Idei sunt multe si pana sa nu fac pasul catre hibrida nu am stiut cate sisteme pot exista. Tehnic cam fiecare marca auto are un alt sistem hibrid.
Citroenul foloseste recuperarea energiei din franare si o baga in capacitori. Cand are nevoie de putere descarca capacitorii in functie de puterea ceruta. Tehnic nu e un hibrid pur dar avantajul e ca e mult mai ieftin la intretinere decat  a mea in caz ca pica ceva la hibrid.

#2398
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 7.239
  • Înscris: 31.05.2007
Stai, bre, un pic ! Eu voiam sa vorbim de super-capacitori la o mașina clasica. Lasă hibridele...

#2399
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.483
  • Înscris: 27.11.2009

View Postcurentelectric, on 10 noiembrie 2017 - 19:20, said:

Stai, bre, un pic ! Eu voiam sa vorbim de super-capacitori la o mașina clasica. Lasă hibridele...
Pai pe acelasi principul tehnic le poti folosi si pe masina clasica. Doar pt pornire. Eu evidentiam ca nu e noua ideea ;)
Oricum citroenul respectiv porneste pe capacitori. Problema e ca o masina clasica poate fi numita si cea cu start/stop si recuperarea energiei din franare, ca sunt fabricate de prin 1987. Fiat Tempra si Golf 2 au avut SS
Din punctul meu de vedere pe o masina fara ss, ibs, bms, recuperare, nu isi au rostul. Problema e ca iti trebuiesc multi pt ca densitatea curentului e mica la capacitori si pe o masina clasica ar fi o greutate mare si incarcare greoaie.Fișier atașat  Supercapacitors_chart.png   24,68K   29 download-uri

#2400
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 7.239
  • Înscris: 31.05.2007
Cum sa fie încărcare greoaie ? Condensatorii se incarca aproape instantaneu. Bine, nu chiar, dar este vorba despre câteva secunde. Probabil că trebuie o limitare de curent, ceva, la încărcarea lor.

Inca o data, nu contest cunoștințele tale in domeniu, insa eu vorbesc strict de partea de pornire, nimic în legătură cu recuperare de energie, etc. Încărcarea lor poate fi asigurată de o baterie mult mai mică și mai puțin potenta.

Plus, că, din ce am văzut, pot fi încapsulați exact în spațiul destinat bateriei normale.

Editat de curentelectric, 10 noiembrie 2017 - 22:54.


#2401
romikatm

romikatm

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.408
  • Înscris: 14.02.2008
Din ce vad exista 2 tipuri de baterii Exide Premium( in cazul de fata de 77 Ah) si cu preturi diferite(prima e mai scumpa cam cu 50% decat cea de-a doua, si pe ea apare scris ''carbon boost'').
Stie careva care e diferenta dintre ele(in afara de pret !)?
Fișier atașat  Exide 1.jpg   45,47K   14 download-uriFișier atașat  Exide 2.jpg   48,86K   16 download-uri

Editat de romikatm, 14 noiembrie 2017 - 23:39.


#2402
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.483
  • Înscris: 27.11.2009

View Postromikatm, on 14 noiembrie 2017 - 23:38, said:

Din ce vad exista 2 tipuri de baterii Exide Premium( in cazul de fata de 77 Ah) si cu preturi diferite(prima e mai scumpa cam cu 50% decat cea de-a doua, si pe ea apare scris ''carbon boost'').
Stie careva care e diferenta dintre ele(in afara de pret !)?
Attachment Exide 1.jpgAttachment Exide 2.jpg
Cea de jos e model vechi, an fabricatie maxim 2015. Cea cu carbon e modelul nou.

#2403
romikatm

romikatm

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.408
  • Înscris: 14.02.2008
Ahaaa!
Pai atunci decat sa iau cea veche(ca pe asta o au in poza majoritatea vanzatorilor), mai bine iau un Tudor High Tech care e cu carbon!
Multumesc Roby!

Editat de romikatm, 15 noiembrie 2017 - 09:46.


#2404
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.483
  • Înscris: 27.11.2009

View Postromikatm, on 15 noiembrie 2017 - 09:46, said:

Ahaaa!
Pai atunci decat sa iau cea veche(ca pe asta o au in poza majoritatea vanzatorilor), mai bine iau un Tudor High Tech care e cu carbon!
Multumesc Roby!
Ma indoiesc ca cineva mai are acea baterie pe stoc. Probabil nu au schimbat pozele sau le.ai vazut fizic in magazin?

#2405
digioptic

digioptic

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 923
  • Înscris: 30.10.2007

View Postromikatm, on 14 noiembrie 2017 - 23:38, said:

Din ce vad exista 2 tipuri de baterii Exide Premium( in cazul de fata de 77 Ah) si cu preturi diferite(prima e mai scumpa cam cu 50% decat cea de-a doua, si pe ea apare scris ''carbon boost'').
Stie careva care e diferenta dintre ele(in afara de pret !)?
Attachment Exide 1.jpgAttachment Exide 2.jpg

Beneficii ar fii destule, dar un raspuns exact, sau ma rog, aproape de realitate cum e una sau alta in timp, doar masa de utilizatori iti pot spune. Daca e asa cum zice in materialul informativ al lui EXIDE, pai la echiparea cu o astfel de baterie, ar trebuii un FW la compul masinii, astfel incat curbele de incarcare din alternator sa fie modificate. Ori cine isi modifica masina cand schimba bateria ? Vad ca au renuntat la ochiul magic. Pur marcheting si ala in multe cazuri. Am vazut baterii descarcate si "ochio-metrul- magic" ca prin magie era tot verde.

Deci atentie la marchetingul desantat al producatorilor, pentru ca asta face diferenta in vanzari, nu in beneficiile utilizatorilor. Poti sa ai o varta black sa te tina mai mult de 7 ani cum am eu si sa plangi pe langa o baterie scumpa premium, care-si da obstescul sfarsit dupa nici trei ani. E cam loterie. Daca bateria tine minim 4 ani, e foarte ok ==> Alta !

Citeste pe aici prin topic si ai sa vezi multe si cu "bacteriile" premium. Roby te poate lamurii ! Posted Image

http://www2.exide.co...rbon-boost.aspx

#2406
romikatm

romikatm

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.408
  • Înscris: 14.02.2008

View Postrobylup, on 15 noiembrie 2017 - 09:46, said:

Ma indoiesc ca cineva mai are acea baterie pe stoc. Probabil nu au schimbat pozele sau le.ai vazut fizic in magazin?
Nu, nu am vazut fizic, doar pozele de prezentare online.
Dar atunci de unde diferenta asta( 50%) de pret?

#2407
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.483
  • Înscris: 27.11.2009

View Postromikatm, on 15 noiembrie 2017 - 11:41, said:

Nu, nu am vazut fizic, doar pozele de prezentare online.
Dar atunci de unde diferenta asta( 50%) de pret?
Da.mi link.uri ca ex. cu 2 preturi

#2408
romikatm

romikatm

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.408
  • Înscris: 14.02.2008
Aici cea scumpa, iar aici cea ieftina.
Care-o fi spilu'?

#2409
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.483
  • Înscris: 27.11.2009

View Postromikatm, on 15 noiembrie 2017 - 12:23, said:

Aici cea scumpa, iar aici cea ieftina.
Care-o fi spilu'?
Aia e scumpa tare prima. E deja la pret de AGM.
Pretul corect este intre 380 si maxim 450

#2410
romikatm

romikatm

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.408
  • Înscris: 14.02.2008
OK, am inteles!
Si totusi, cui vinde firma aia baterii asa scumpe(oare firmelor de stat, contra comision?)?!

#2411
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 11.632
  • Înscris: 08.03.2017

View Postrobylup, on 15 noiembrie 2017 - 12:25, said:

Aia e scumpa tare prima.
Nu e scumpa, e pregatit pretul pentru black friday ...o coboara la 400 si daca nu cunost zici "ce afacere am facut"
Azi si maine urca pretul la toate produsele . pentru cine doreste ceva este bine sa faca print screen la produs si sa analizeze inainte de comanda sa nu ia teapa .

#2412
romikatm

romikatm

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.408
  • Înscris: 14.02.2008
Roby, stii cumva unde se produc bateriile Exide, si cele Tudor?
Multumesc!

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

Utilizatori activi: 2

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate