Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Premier Energy se listeaza la bursa

Unde recomandati un CT cu Casa de...

Adaptare masina pentru o persoana...

Bios laptop Myria MY8315
 Folie display laptop in Bucuresti?

Pagina Wikipedia

Incalzire cu Boiler cu PDC + IPAT...

Salariu de șofer Uber 8000 l...
 Problema token semnatura electron...

Incarcator diy China

Unde au disparut tancurile federa...

RMN Decontat
 Jgheab clasic forma "U"- ...

Reparatie plafoniera LED

Problema PC - se blocheaza sau re...

Notebook HP 840G2 - Upgrade RAM, ...
 

Despre baterii (acumulatori) auto si redresori - exploatare, intretinere, achizitie

* * * * - 16 votes
  • Please log in to reply
14747 replies to this topic

#2377
iancuMIC

iancuMIC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,255
  • Înscris: 10.01.2016

 robylup, on 02 noiembrie 2017 - 19:51, said:

. Pe mine ma intereseaza sa stiu sa programez aparatul sa stiu cand si cum sa ii folosesc programele si cum sa diagnostichez corect o baterie inainte si dupa desulfatare sau regenerare.
Desulfatarea e un proces amplu si de oarecare durata; in multe situatii, te intrebi, avand in vedere pretul unei baterii, daca merita cheltuiala.
In principiu, desulfatarea consta in desprinderea gruparilor  de dioxid de sulf de pe placi si electrozi; odata curatate, placile devin din nou conducatori de electricitate.
Si acum intrebarea mea. De unde stii ca ai reusit sa desulfatezi complet o baterie?

Edited by iancuMIC, 02 November 2017 - 22:16.


#2378
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,607
  • Înscris: 08.03.2017

 vio1971, on 02 noiembrie 2017 - 22:12, said:

Nu trebuia să iai căruța aia de babe Posted Image trebuia sa cumperi un robot de pornire cum am eu . Un geniius boost
Si eu vreu sa-mi cumpar unul ! problema e ca nu scoti bani cu el , nu e "impozant" e ca si cu zugravul, daca nu face mizerie nu-i dai cat a cerut .
Ma ducem pe vremuri la ciubuc cu un Saviem de 8t , bagam 4-5 metri cubi de balast si luam cateva sute , cand mergeam cu raba sau iveco , incarcam tot atat dar din cauza gabaritului luam aproape dublu, vedea omul ditamai masinocu zica asta da Posted Image
Pe acelasi principiu se face si comertul, nu ai patit sa cumperi un obiect mic intr-un ambalaj enorm cu te miri ce reclame - e , asta e , sa-i iei fata la om .
Eram in service privat la un electrician , a venit unul cu o skoda cu eroare in bord si nu mergea ac-ul , un baiat vine cu un laptop , in 2 minute ii sterge eroarea , baga mana la motor la o mufa , o curata cu un spray , merge super tot , la plata replica "pentru 5 minute sa platesc 50 lei ?" m-am bagat si i-am spus frumos, "nu domnu, nu pentru 5 minute ci pentru 5 ani de facultate , alea 5 minute ascund experienta si studiu" a platit fara sa mai intoarca capul - morala - nu lucra rapid ca te trezestii cu multumesc frumos

Edited by ldpe, 02 November 2017 - 22:43.


#2379
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,483
  • Înscris: 27.11.2009

 iancuMIC, on 02 noiembrie 2017 - 22:15, said:

Desulfatarea e un proces amplu si de oarecare durata; in multe situatii, te intrebi, avand in vedere pretul unei baterii, daca merita cheltuiala.
In principiu, desulfatarea consta in desprinderea gruparilor  de dioxid de sulf de pe placi si electrozi; odata curatate, placile devin din nou conducatori de electricitate.
Si acum intrebarea mea. De unde stii ca ai reusit sa desulfatezi complet o baterie?
Electrolitul se transforma din alb laptos in clar, curentul de descarcare revine cat mai aproape de eticheta. La testul de descrcare rapida,tensiunea scade usor si constant.

Edited by robylup, 03 November 2017 - 06:23.


#2380
iancuMIC

iancuMIC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,255
  • Înscris: 10.01.2016

 robylup, on 03 noiembrie 2017 - 06:22, said:

Electrolitul se transforma din alb laptos in clar, curentul de descarcare revine cat mai aproape de eticheta. La testul de descrcare rapida,tensiunea scade usor si constant.
Nu m-ai convins ca ceea ce faci are si efectul scontat; este empirica acea constatare.
In cazul bateriilor sulfatate, densitatea electrolitului scade; in urma procesului de desulfatare, densitatea acestuia creste si implicit va favoriza circulatia interna de curent.
Masurarea rezistentei interne a bateriei, poate si da indicii destul de bune ca procesul de recuperare a bateriei se afla pe drumul cel bun.
Asa cum am mai spus, de multe ori acest proces ridica oarecari semne de intrebare; il faci sau nu. daca totusi te hotarasti sa il faci, rezultatul trebuie sa fie destul de clar. Asa ma apuc si eu sa reincarc o baterie in cicluri repetate si cu marimi de curent diferite si dupa aia zic, ca am desulfatat bateria.
Apropo, curentul absorbit de o baterie depinde de rezistenta interna a acesteia si a electrozilor si electrolitului; degeaba ii dai x amperi.

#2381
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,483
  • Înscris: 27.11.2009

 iancuMIC, on 03 noiembrie 2017 - 07:55, said:

Nu m-ai convins ca ceea ce faci are si efectul scontat; este empirica acea constatare.
In cazul bateriilor sulfatate, densitatea electrolitului scade; in urma procesului de desulfatare, densitatea acestuia creste si implicit va favoriza circulatia interna de curent.
Masurarea rezistentei interne a bateriei, poate si da indicii destul de bune ca procesul de recuperare a bateriei se afla pe drumul cel bun.
Asa cum am mai spus, de multe ori acest proces ridica oarecari semne de intrebare; il faci sau nu. daca totusi te hotarasti sa il faci, rezultatul trebuie sa fie destul de clar. Asa ma apuc si eu sa reincarc o baterie in cicluri repetate si cu marimi de curent diferite si dupa aia zic, ca am desulfatat bateria.
Apropo, curentul absorbit de o baterie depinde de rezistenta interna a acesteia si a electrozilor si electrolitului; degeaba ii dai x amperi.
Si o baterie sulfatata mai are rezistenta interna?
Sulfatarea poate f profunda sau precoce. Cea precoce o rezolva si un ctek de 300 de lei prin impulsuri controlate.
Ceea ce nu intelegi tu este ca eu nu trebuie sa te conving de nimic.
Daca intradevar vrei sa te conving, descarca o baterie buna, las.o 6 luni nefolisita descarcata si apoi trimite.o la mine. Daca nu are dupa desulfatare minim 80% curentul de pe eticheta eu iti dau o baterie noua similara de pe stoc.
Apropo, acum cativa ani era problema daca merita sau nu merita sa desulfatezi. Acum iti pun o poza cu pretul afisat, ce zici, merita?

:)Attached File  20171103_080248.jpg   32.7K   73 downloads

#2382
iancuMIC

iancuMIC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,255
  • Înscris: 10.01.2016

 robylup, on 03 noiembrie 2017 - 08:03, said:

Si o baterie sulfatata mai are rezistenta interna?
Da; una destul de mare, situatie in care circulatia de curent este mica. I=U/R.
De aia la bateriile sulfatate  procedura de curatare se face cu ajutorul curentilor de inalta frecventa; pentru ea nu poate primi curentul pe care vrem noi sa i-l impunem.

#2383
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

 robylup, on 02 noiembrie 2017 - 19:51, said:

Si eu pot sa scriu o carte pe tema asta sau pe orice tema in domeniul meu.
Acele carti sunt niste "lucrari stiintifice" cum au scris Becali si cei ca el prin puscarie. Cartile alea sunt scrise de fosile care stiu teorie despre frecvente, densitati samd. Eu si colegii de breasla nu mai luam o densitate decat din an in pasti.
Traim alte vremuri, avem alta aparatura. Bateriile de acumulatori sau schimbat. Pe mine nu ma intereseaza frecvanta curentului, asta o stie aparatul. Pe mine ma intereseaza sa stiu sa programez aparatul sa stiu cand si cum sa ii folosesc programele si cum sa diagnostichez corect o baterie inainte si dupa desulfatare sau regenerare. Nu ca ma laud, dar multi ar vrea sa aiba dotarea mea. Scula face mai mult de jumatate din treaba.

Da, daca vrei sa o ai ca noua cand o pui pe masina atunci macar la o luna de zile trebuie pusa pe ub redresor automat.
Mda, ma rog, daca tu zici. Sau, in fine, ai dreptate ca acumulatorii s-au schimbat. Totul este orientat spre consum. De la elementii de 2V si 300A in bacuri de sticla, carora le faceam cate o proba de capacitate pe an cu descarcare pana la 1,8V/element si, dupa 14 ani, inca mai aveau 60% din "puterea" initiala, n-am mai avut ceva asemanator. Si alea era baterii facute dupa cartile alora scrise in puscarii dupa cum zici tu. Dupa teoria aia naspa. De aceea schimbarea de tehnologie poat fi luata ca referinta, insa pana la un anumit punct. Care-i punctul respectiv ? Ei, iti trebuie ceva cunostinte ca sa stii un este...

Poate ai vazut si tu baterie explodata de la prea multe actionari la demaror, pe principiul "trebuie, domne' sa porneasca". Nu ceream secrete de serviciu, ci doar fenomenul fizic care sta in spatele a ceea ce zici tu. Am serioase dubii ca desulfatarea se face cu curenti mari. Este foarte periculoasa metoda. Te bazezi prea mult pe noroc si experienta. Bine, nici 30A nu sunt multi, la drept vorbind. Bateria aia de care ziceam eu ca a explodat a suferit descarcari de sute de amperi in mod repetat si pe perioada scurta ca sa se incalzeasca atat de tare.

Sunt perfect de acord cu tine ca nu trebuie sa demonstrezi nimic. Doar ca in cazul asta, trebuie specificat ceva mai clar ca asta e metoda pe care o folosesti tu si nu ca "desulfatarea se face la curenti mari", adica sa evitam impreuna (poate si eu oi fi emis teorii d-astea) exprimarile axiomatice.

No offence, sper ca discutia sa ramana la fel de constructiva ca pana acum. Din pacate, totul in jurul nostru este guvernat de niste legi ale fizicii si la astea trebuie sa ne raportam.

Edited by curentelectric, 03 November 2017 - 11:39.


#2384
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,483
  • Înscris: 27.11.2009


 curentelectric, on 03 noiembrie 2017 - 11:32, said:

Mda, ma rog, daca tu zici. Sau, in fine, ai dreptate ca acumulatorii s-au schimbat. Totul este orientat spre consum. De la elementii de 2V si 300A in bacuri de sticla, carora le faceam cate o proba de capacitate si, dupa 14 ani, inca mai aveau 60% din "puterea" initiala, n-am mai avut ceva asemanator. Si alea era baterii facute dupa cartile alora scrise in puscarii dupa cum zici tu. Dupa teoria aia naspa. De aceea schimbarea de tehnologie nu poate fi luata ca referinta in discutiile de profil.

Poate ai vazut si tu baterie explodata de la prea multe actionari la demaror, pe principiul "trebuie, domne' sa porneasca". Nu ceream secrete de serviciu, ci doar fenomenul fizic care sta in spatele a ceea ce zici tu. Am serioase dubii ca desulfatarea se face cu curenti mari. Este foarte periculoasa metoda. Te bazezi prea mult pe noroc si experienta. Bine, nici 30A nu sunt multi, la drept vorbind. Bateria aia de care ziceam eu ca a explodat a suferit descarcari de sute de amperi in mod repetat si pe perioada scurta ca sa se incalzeasca atat de tare.

Sunt perfect de acord cu tine ca nu trebuie sa demonstrezi nimic. Doar ca in cazul asta, trebuie specificat ceva mai clar ca asta e metoda pe care o folosesti tu si nu ca "desulfatarea se face la curenti mari".

No offence, sper ca discutia sa ramana la fel de constructiva ca pana acum. Din pacate, totul in jurul nostru este guvernat de niste legi ale fizicii si la astea trebuie sa ne raportam.

Cum am mai spus, scula face totul.
Daca eu o setez pe program de inviere, automat, n.am sa ma contrazic eu cu ea si am sa dau pe manual ca nu imi convine cum lucreaza. Acei ingineri  care au scris acele carti lucrau cu plumb impur, matrite manuale, cu paste facute manual in laborator fara separatoare de fibra de sticla, fara electrolit pus in pungute cu vata sticlata samd.
Avantajul acelor vechi erau ca se putea schimba un element de ex fara nici o problema. Dar daca nu se putea schimba elementul, durata de viata era mai mica fata de cele de acum. Si nu ma refer la AGM.uri sau Deep Cycle, elementi spiralati si alte chestii.
In momentul de fata multe baterii pica prematur pt ca modul de folosire s.a schimbat f mult. De la regulatoare inteligente, trafic mult mai intens la turatii mici, consumatori f multi samd si parc auto foarte foarte invechit.
Metoda tehnic e simpla daca ai cu ce.
Bateria vine sulfatata, se pune pe un redresor de 50A si se tine 6 ore pe treapta fast. O facem sa fiarba. Cam dupa o ora de fiert verific daca exista posibilitatea desigur, daca este pasta cazuta.
Apoi o descarcam fortat si o punem pe statie de egalizare a celulelor. Tensiune mare(16v), amperaj 10% din capacitatea bateriei. Dupa terminarea programului, se descarca din nou fortat. Se pune pe o a 3a statie care are programul alive. Programul o ia usor cu 1V si 1A pe ora crestere. Odata la o ora, ii dau manual un program "push". Minutul ala tine bateria in excitatie maxima in functie de gradul de incarcare a bateriei. In general la o baterie de 100 Ah o tine timp de un minut la 16-18v cu 23 A.
Asta o fac cat sunt la servici, deci aprox 8 push.uri. Cand plec si o las peste noapte ii dau programul alive dar pe modul manual cu functie de descrcare fortata odata la 3ore 1.95v. Dupa alea trei ore statia o ia de la capat cu incarcarea si tot asa.
Nu spun, sunt baterii care nu pot sa le fac dar nu din cauza sulfatarii ci din cauza pastei cazute.
Am un telwin care cica are program de desulfatare. Da lucreaza cu curenti mici si o ia usor, dar n.am gasit pana acum baterie desulfatata pe acel aparat. Procedura care o urmez nu am perfectionat.o  singur, suntem f multi care usor usor am ajuns de la niste costuri mari de desulfatare cum erau acum vreo 5-10 ani, sa punem cu incredere pe perete pretul de 50 de lei si in unele cazuri de maxim 100 de lei.
Lunar fac cam 20 de baterii de service pt mine. Bateria de service io ofer celui care a cumparat baterie de la mine si a venit cu un defect de care nu e acoperit de garantie. Ii incasez 25 de lei, ii pun bateria pe masina si io iau pe cea veche care o dau la reciclare. Multi se intorc cu altii sa le vand una de service la cat sunt de multumiti.



#2385
DeuxEx

DeuxEx

    Dark Matter

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,181
  • Înscris: 11.11.2007
M-am hotarat ce redresor o sa iau: https://www.norauto....v-6-120a-h.html

Specificatii
Garantie (ani) 2
Voltaj (V) 12
Lungime cablu (cm) 180
Capacitate de incarcare (A/h) 6-120
Curent de incarcare (A) 2-6
Indicator incarcare Da
Sistem stocare cablu Da
Protectie scurt-circuit Da
Protectie polaritate inversata Da
Protectie supra-incarcare Da
Afisare digitala Da
Functie tester baterie Da

#2386
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,896
  • Înscris: 22.12.2005

 DeuxEx, on 04 noiembrie 2017 - 01:50, said:

M-am hotarat ce redresor o sa iau: https://www.norauto....v-6-120a-h.html

Specificatii
Garantie (ani) 2
Voltaj (V) 12
Lungime cablu (cm) 180
Capacitate de incarcare (A/h) 6-120
Curent de incarcare (A) 2-6
Indicator incarcare Da
Sistem stocare cablu Da
Protectie scurt-circuit Da
Protectie polaritate inversata Da
Protectie supra-incarcare Da
Afisare digitala Da
Functie tester baterie Da
cteck ce au ?

#2387
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,607
  • Înscris: 08.03.2017
"cteck ce au ?"
Sunt bune dar sunt scumpe pentru ce stiu/pot sa faca si daca vrei unul ok e de la 500 in sus , cele mici sunt pentru mentinere , pentru acc de motocicleta si matiz.
Pana la 300 nu e nici o diferenta intre ce poate ctek si cel Lidl - testat, dezamagit, dus inapoi .

Edited by ldpe, 04 November 2017 - 10:25.


#2388
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,896
  • Înscris: 22.12.2005
Ajuta ma cu unul bun de la cteck daca te pricepi.

#2389
misulica70

misulica70

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 612
  • Înscris: 24.07.2007
CTEK MXS 7.0, 12V 7A

Daca este cineva interesat lasati pm.

#2390
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,607
  • Înscris: 08.03.2017

 foxbat, on 04 noiembrie 2017 - 17:09, said:

Ajuta ma cu unul bun de la cteck .
De la  MXS 5 in sus .

#2391
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,062
  • Înscris: 26.11.2001
O noua oferta interesanta luni 13.11.2017, Acumulator portabil 8000 mAh, cu funcție de pornire auto .

#2392
vio1971

vio1971

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 757
  • Înscris: 30.11.2016
Pocnitoare pentru vreo benzina de 1000-1200cm maxim

Edited by vio1971, 10 November 2017 - 16:00.


#2393
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,607
  • Înscris: 08.03.2017
"Pocnitoare pentru vreo benzina de 1000-1200cm maxim"
http://www.fireshow....etalii_120.html

#2394
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Știu că subiectul ar cam lua pâinea de la gura vânzătorilor de baterii auto (aici il includ și pe Roby, de la care am învățat multe), dar s-a gândit careva la soluția de pornire cu super-capacitori ? Din punct de vedere financiar nu pare o avere, iar avantajul major este desprinderea aproape totală a problematicii pornirii de cea a temperaturii ambiante.

Iar că sa evit discuții conexe, fac precizarea că nu am auzit ieri despre așa ceva și nici nu vreau sa fac pe interesantul. Să zicem că doar mă mănâncă in cur sa vad ce poate ieși dintr-o astfel de discuție...

Edited by curentelectric, 10 November 2017 - 19:09.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Facebook (1)

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate