Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012

Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!
 Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...

Best gaming laptop?

Humane (2024)
 Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3

Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...
 Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...
 

Despre baterii (acumulatori) auto si redresori - exploatare, intretinere, achizitie

* * * * - 16 votes
  • Please log in to reply
14719 replies to this topic

#2359
DeuxEx

DeuxEx

    Dark Matter

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,181
  • Înscris: 11.11.2007
@ldpe: de asta ce parere ai? http://www.bestautov...a-bateriei.html

Incarcator baterie auto Carpoint 6V/12V 2-12A redresor cu led de incarcare a bateriei
Specificatii:
-sigur - omologat TUV-GERMANY
-incarcare baterie in 3-4 ore
-LED indicator pentru monotorizarea nivelului de incarcare
-daca bateria este supraincarcata incarcatorul o va pastra la un nivel normal de curent
-daca se produce un scurt-circuit incarcatorul se va opri in mod automat si isi va relua activitatea dupa 1-2 minute

Edited by DeuxEx, 02 November 2017 - 17:15.


#2360
iancuMIC

iancuMIC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,255
  • Înscris: 10.01.2016
Uite cum stau lucrurile.
Eu am un Premier de 65Ah, care in septembrie a facut 4 ani. O singura data a fost pus pe redresor, asta iarna cand mi-am permis niste experimente, in sensul ca am lasat bateria pe masina pana cand tensiunea ajuns undeva la 12,1v. Iarna grea, zapada mare, asta e n-am vrut sa pornesc masina. Posted Image Atunci am pus bateria la reancarcare pe un Lidl, pe care am dat, pare-mi-se, fo' 75 de lei. bateria si-a revenit, a acumulat foarte bine iar in prezent SOH ul este undeva la 85%. Daca trec iarna cu ea si cred ca am motive serioase sa sper lucrul asta, la anul ii multumesc frumos pentru cei 275 de lei cat am dat pe ea.
Din punctul meu de vedere, nu merita sa dau un leut mai mult decat am dat pe ala de la Lidl. Restul sunt mofturi, daca il cumperi doar pentru uz personal.

Attached Files



#2361
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,483
  • Înscris: 27.11.2009

View PostiancuMIC, on 02 noiembrie 2017 - 14:31, said:


Ce inseamna curenti mari? Zeci, sute de amperi? Nu prea cred.
Desulfatarea bateriilor  se face cu ajutorul unor pulsuri de curent de inalta frecventa si amplitudine variabila care se aplica controlat asupra celor doi electrozi, in secvente scurte, tocmai pentru a nu deteriora bateria.
Secventele scurte le face un redresor electronic de 300 de lei.
Eu lucrez manual cu statii profesionale. Secventele le dau de un minut. Nu deteriorezi bateria daca stii ce faci,poti baga si 30A intr.o baterie de 55Ah fara sa cada pasta, dar trebuie sa stii si cat.
Cu mare placere raspund la intrebari pe aici dar hai sa nu intram deja in "secrete" de serviciu.

#2362
DeuxEx

DeuxEx

    Dark Matter

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,181
  • Înscris: 11.11.2007
@iancuMIC: Am fost in Lidl, nu au redresoare...

#2363
cristifull

cristifull

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 134
  • Înscris: 06.04.2010
Am luat eu unul de la kaufland cu 35 RON și am încărcat o baterie care nu mai avea putere nici pentru claxon, ce-i drept în vreo 5 zile. Puterea nu este mare, vreo 0.3 amperi, dar își face treaba ușurel.

#2364
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,483
  • Înscris: 27.11.2009

View PostDeuxEx, on 02 noiembrie 2017 - 18:11, said:

@iancuMIC: Am fost in Lidl, nu au redresoare...
https://www.olx.ro/i...tml#:c7c55571e2

#2365
iancuMIC

iancuMIC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,255
  • Înscris: 10.01.2016

View Postrobylup, on 02 noiembrie 2017 - 17:59, said:

Secventele scurte le face un redresor electronic de 300 de lei.
Eu lucrez manual cu statii profesionale. Secventele le dau de un minut. Nu deteriorezi bateria daca stii ce faci,poti baga si 30A intr.o baterie de 55Ah fara sa cada pasta, dar trebuie sa stii si cat.
Cu mare placere raspund la intrebari pe aici dar hai sa nu intram deja in "secrete" de serviciu.
Nu ti-am cerut secrete de serviciu.
Alta era ideea; in cazul desulfatarii, se folosesc curenti de inalta frecventa, de ordinul kMz,  nu curent de intensitate mare. Parerea mea ca nu  se rezolva mare lucru cu intensitati mari de curent.
Campul de inalta frecventa incalzeste puternic corpurile metalice si solutiile electrolitice; aici e tot "secretul".
D.ta poti folosi intentitatile despre care ai vorbit; daca da rezultate e si mai bine. Eu sunt mai sceptic de felul meu; o fi defect, o fi calitate, nu stiu.

Edited by iancuMIC, 02 November 2017 - 19:00.


#2366
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,483
  • Înscris: 27.11.2009

View PostiancuMIC, on 02 noiembrie 2017 - 18:59, said:

Nu ti-am cerut secrete de serviciu.
Alta era ideea; in cazul desulfatarii, se folosesc curenti de inalta frecventa, de ordinul kMz,  nu curent de intensitate mare. Parerea mea ca nu  se rezolva mare lucru cu intensitati mari de curent.
Campul de inalta frecventa incalzeste puternic corpurile metalice si solutiile electrolitice; aici e tot "secretul".
D.ta poti folosi intentitatile despre care ai vorbit; daca da rezultate e si mai bine. Eu sunt mai sceptic de felul meu; o fi defect, o fi calitate, nu stiu.
Iti dai seama ca nu ma vad obligat sa demonstrez nimic. Rezultate sunt bune si f bune. De multe ori fac mai mult profit din baterii desulafatate sau regenerate decat cu cele noi.

#2367
aris86

aris86

    Traieste constient!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,850
  • Înscris: 26.02.2010
Oricum baterii sa te tina 11 ani la o mașină nu se mai fac.

#2368
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,483
  • Înscris: 27.11.2009

View Postaris86, on 02 noiembrie 2017 - 19:18, said:

Oricum baterii sa te tina 11 ani la o mașină nu se mai fac.
Se fac si costa cam cat costau si atunci. Adica f mult :)

#2369
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,580
  • Înscris: 08.03.2017

View PostDeuxEx, on 02 noiembrie 2017 - 17:13, said:

@ldpe: de asta ce parere ai? http://www.bestautov...a-bateriei.html

Incarcator baterie auto Carpoint 6V/12V 2-12A redresor cu led de incarcare a bateriei
Specificatii:
-sigur - omologat TUV-GERMANY
-incarcare baterie in 3-4 ore
-LED indicator pentru monotorizarea nivelului de incarcare
-daca bateria este supraincarcata incarcatorul o va pastra la un nivel normal de curent
-daca se produce un scurt-circuit incarcatorul se va opri in mod automat si isi va relua activitatea dupa 1-2 minute
Nu pot spune nimic pana nu ma bag in maruntaiele lor , macar sa vad pe ce schema lucreaza plus un test pe un acumulator naspa
Dar e o cacealma , pentru un redresor de 12Ah e prea ieftin , numai un traf adevarat la acel amperaj este mai scump...
led indicator e asa, sa scrie si ei sa dea bine la banii aia
are functie flooat , asta e bine
toate incarcatoarele se opresc la scurt circuit pentru ca sare siguranta de la retea , important e sa nu ia foc .

#2370
aris86

aris86

    Traieste constient!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,850
  • Înscris: 26.02.2010

View Postrobylup, on 02 noiembrie 2017 - 19:19, said:

Se fac si costa cam cat costau si atunci. Adica f mult :)

Aham, colegul pe cielo a schimbat bateria de fabrica anul trecut. A mea are 4 ani vechime și ma aștept să-și dea duhul. La alții pica după 2 ani :D

Edited by aris86, 02 November 2017 - 19:25.


#2371
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

View Postrobylup, on 02 noiembrie 2017 - 17:59, said:

Cu mare placere raspund la intrebari pe aici dar hai sa nu intram deja in "secrete" de serviciu.
Eu am înțeles ce era de înțeles. Aceste aspecte nu se bazează pe niște fenomene fizico-chimice pe care le stăpânești (altfel ai fi explicat chiar tu cum se petrec lucrurile dpdv științific), ci doar pe experiența de lucru cu aceste echipamente. Este normal sa nu spui ce faci, aceste aspecte fiind guvernate de o puternica nota de subiectivism. Tot din experiența știu că bateria descarcata trage foarte mult curent (limita de 0,1C este stabilită tocmai pentru a nu distruge bateria), iar daca ai o scula potenta poți "satisface" bateria și cu 50A, nu numai cu 30. Problema era că atunci când făceam treaba asta, îmi era foarte frica de temperatura la care ajungea bateria.

Totuși, ai ceva date concrete că ai desulfatat baterii cu aceasta metoda ? Adică, să mă ierți, dar cam ștergi pe jos cu cei care scriu cărți în care spun că recuperarea se face în frecvență. Probabil că tot căldura este efectul care "granulează" sulfatul de plumb...

#2372
vio1971

vio1971

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 757
  • Înscris: 30.11.2016
e de ajuns ala de la Lidl ,e super ok ,daca eram si vreun @Robylup imi luam ceva profesional
eu l am luat sa fie acolo

#2373
John_Biggun

John_Biggun

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,416
  • Înscris: 31.03.2008
Mi-am cumparat acum doua saptamani o baterie Varta in "speranta" ca cea veche este pe moarte. Nu vrea sa crape, nenorocita :) .
Ii dauneaza celei noi daca sta nefolosita (se va descarca repede ?) - o tin in casa la 15 grade.

#2374
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,483
  • Înscris: 27.11.2009

View Postcurentelectric, on 02 noiembrie 2017 - 19:36, said:

Eu am înțeles ce era de înțeles. Aceste aspecte nu se bazează pe niște fenomene fizico-chimice pe care le stăpânești (altfel ai fi explicat chiar tu cum se petrec lucrurile dpdv științific), ci doar pe experiența de lucru cu aceste echipamente. Este normal sa nu spui ce faci, aceste aspecte fiind guvernate de o puternica nota de subiectivism. Tot din experiența știu că bateria descarcata trage foarte mult curent (limita de 0,1C este stabilită tocmai pentru a nu distruge bateria), iar daca ai o scula potenta poți "satisface" bateria și cu 50A, nu numai cu 30. Problema era că atunci când făceam treaba asta, îmi era foarte frica de temperatura la care ajungea bateria.

Totuși, ai ceva date concrete că ai desulfatat baterii cu aceasta metoda ? Adică, să mă ierți, dar cam ștergi pe jos cu cei care scriu cărți în care spun că recuperarea se face în frecvență. Probabil că tot căldura este efectul care "granulează" sulfatul de plumb...
Si eu pot sa scriu o carte pe tema asta sau pe orice tema in domeniul meu.
Acele carti sunt niste "lucrari stiintifice" cum au scris Becali si cei ca el prin puscarie. Cartile alea sunt scrise de fosile care stiu teorie despre frecvente, densitati samd. Eu si colegii de breasla nu mai luam o densitate decat din an in pasti.
Traim alte vremuri, avem alta aparatura. Bateriile de acumulatori sau schimbat. Pe mine nu ma intereseaza frecvanta curentului, asta o stie aparatul. Pe mine ma intereseaza sa stiu sa programez aparatul sa stiu cand si cum sa ii folosesc programele si cum sa diagnostichez corect o baterie inainte si dupa desulfatare sau regenerare. Nu ca ma laud, dar multi ar vrea sa aiba dotarea mea. Scula face mai mult de jumatate din treaba.

Da, daca vrei sa o ai ca noua cand o pui pe masina atunci macar la o luna de zile trebuie pusa pe ub redresor automat.

#2375
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,580
  • Înscris: 08.03.2017
Eu lucrez cu 2 baterii, cand una sta pe masina alta e la incarcat , cea de la incarcat e si pentru ciubuc , deaia am luat caruciorul de babe, l-am facut statie portabila de pornire Posted Image . Am facut 2 cabluri de 3,5 metri din fir de sudura 25mmp cu clesti  adevarati din cupru si sa vezi ce trecere ai dar nu pornesc motoare peste 1,9 diesel ca au doar 62Ah acumulatrorii .
Bine ca nu stau la casa ...statie de acumulatori mi-as face , dar asa la bloc nu am loc si mi-e groaza sa le tot car pe scari .
La masina mare permanent am cei mai buni acumulatori din cauza ca-i intretin cat de cat ca la carte , singura masina care porneste neajutata la -30 grade dar asta e si rau intr-un fel , putorile vin cu perfuzia "nu vi langa mine sa-mi dai curent" apoi na , ce  sa faci, sunt colegi, nu-i poti lasa la greu . Putori ca au distrus de 3 ori robotul de pornire , ca dau la demarol pana fum scoate , degeaba le-am explicat ca e doar un boost de putere nu acc de forta , este si asa ceva dar costa cat o masina la  amperajul necesar sa pornesti motoare de DAC - au rezolvat problema , au pus 2 acc legati la 24v pe un carucior metalic si se plimba cu el dar sunt bota astia la electricitate, credeau ca pornesc tot parcul auto cu 2 acc , odata incarcati sunt asa, perpetuum mobile , marog , te poti distra ca in Stan si Bran , important e ca daca am un surub mai strans ma ajuta , au mana ca menghina , unde pune cheia ori se rupe hamul ori se asta calu .

#2376
vio1971

vio1971

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 757
  • Înscris: 30.11.2016
Nu trebuia să iai căruța aia de babe :) trebuia sa cumperi un robot de pornire cum am eu . Un geniius boost

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate