Despre baterii (acumulatori) auto si redresori - exploatare, intretinere, achizitie
Last Updated: Apr 25 2024 11:11, Started by
curentelectric
, May 05 2013 08:43
·
125
#2359
Posted 02 November 2017 - 17:13
@ldpe: de asta ce parere ai? http://www.bestautov...a-bateriei.html
Incarcator baterie auto Carpoint 6V/12V 2-12A redresor cu led de incarcare a bateriei Specificatii: -sigur - omologat TUV-GERMANY -incarcare baterie in 3-4 ore -LED indicator pentru monotorizarea nivelului de incarcare -daca bateria este supraincarcata incarcatorul o va pastra la un nivel normal de curent -daca se produce un scurt-circuit incarcatorul se va opri in mod automat si isi va relua activitatea dupa 1-2 minute Edited by DeuxEx, 02 November 2017 - 17:15. |
#2360
Posted 02 November 2017 - 17:27
Uite cum stau lucrurile.
Eu am un Premier de 65Ah, care in septembrie a facut 4 ani. O singura data a fost pus pe redresor, asta iarna cand mi-am permis niste experimente, in sensul ca am lasat bateria pe masina pana cand tensiunea ajuns undeva la 12,1v. Iarna grea, zapada mare, asta e n-am vrut sa pornesc masina. Atunci am pus bateria la reancarcare pe un Lidl, pe care am dat, pare-mi-se, fo' 75 de lei. bateria si-a revenit, a acumulat foarte bine iar in prezent SOH ul este undeva la 85%. Daca trec iarna cu ea si cred ca am motive serioase sa sper lucrul asta, la anul ii multumesc frumos pentru cei 275 de lei cat am dat pe ea. Din punctul meu de vedere, nu merita sa dau un leut mai mult decat am dat pe ala de la Lidl. Restul sunt mofturi, daca il cumperi doar pentru uz personal. Attached Files |
#2361
Posted 02 November 2017 - 17:59
iancuMIC, on 02 noiembrie 2017 - 14:31, said: Ce inseamna curenti mari? Zeci, sute de amperi? Nu prea cred. Desulfatarea bateriilor se face cu ajutorul unor pulsuri de curent de inalta frecventa si amplitudine variabila care se aplica controlat asupra celor doi electrozi, in secvente scurte, tocmai pentru a nu deteriora bateria. Eu lucrez manual cu statii profesionale. Secventele le dau de un minut. Nu deteriorezi bateria daca stii ce faci,poti baga si 30A intr.o baterie de 55Ah fara sa cada pasta, dar trebuie sa stii si cat. Cu mare placere raspund la intrebari pe aici dar hai sa nu intram deja in "secrete" de serviciu. |
#2363
Posted 02 November 2017 - 18:39
Am luat eu unul de la kaufland cu 35 RON și am încărcat o baterie care nu mai avea putere nici pentru claxon, ce-i drept în vreo 5 zile. Puterea nu este mare, vreo 0.3 amperi, dar își face treaba ușurel.
|
#2364
Posted 02 November 2017 - 18:47
DeuxEx, on 02 noiembrie 2017 - 18:11, said: @iancuMIC: Am fost in Lidl, nu au redresoare... |
#2365
Posted 02 November 2017 - 18:59
robylup, on 02 noiembrie 2017 - 17:59, said:
Secventele scurte le face un redresor electronic de 300 de lei. Eu lucrez manual cu statii profesionale. Secventele le dau de un minut. Nu deteriorezi bateria daca stii ce faci,poti baga si 30A intr.o baterie de 55Ah fara sa cada pasta, dar trebuie sa stii si cat. Cu mare placere raspund la intrebari pe aici dar hai sa nu intram deja in "secrete" de serviciu. Alta era ideea; in cazul desulfatarii, se folosesc curenti de inalta frecventa, de ordinul kMz, nu curent de intensitate mare. Parerea mea ca nu se rezolva mare lucru cu intensitati mari de curent. Campul de inalta frecventa incalzeste puternic corpurile metalice si solutiile electrolitice; aici e tot "secretul". D.ta poti folosi intentitatile despre care ai vorbit; daca da rezultate e si mai bine. Eu sunt mai sceptic de felul meu; o fi defect, o fi calitate, nu stiu. Edited by iancuMIC, 02 November 2017 - 19:00. |
#2366
Posted 02 November 2017 - 19:04
iancuMIC, on 02 noiembrie 2017 - 18:59, said:
Nu ti-am cerut secrete de serviciu. Alta era ideea; in cazul desulfatarii, se folosesc curenti de inalta frecventa, de ordinul kMz, nu curent de intensitate mare. Parerea mea ca nu se rezolva mare lucru cu intensitati mari de curent. Campul de inalta frecventa incalzeste puternic corpurile metalice si solutiile electrolitice; aici e tot "secretul". D.ta poti folosi intentitatile despre care ai vorbit; daca da rezultate e si mai bine. Eu sunt mai sceptic de felul meu; o fi defect, o fi calitate, nu stiu. |
#2367
Posted 02 November 2017 - 19:18
Oricum baterii sa te tina 11 ani la o mașină nu se mai fac.
|
#2368
Posted 02 November 2017 - 19:19
|
#2369
Posted 02 November 2017 - 19:20
DeuxEx, on 02 noiembrie 2017 - 17:13, said:
@ldpe: de asta ce parere ai? http://www.bestautov...a-bateriei.html Incarcator baterie auto Carpoint 6V/12V 2-12A redresor cu led de incarcare a bateriei Specificatii: -sigur - omologat TUV-GERMANY -incarcare baterie in 3-4 ore -LED indicator pentru monotorizarea nivelului de incarcare -daca bateria este supraincarcata incarcatorul o va pastra la un nivel normal de curent -daca se produce un scurt-circuit incarcatorul se va opri in mod automat si isi va relua activitatea dupa 1-2 minute Dar e o cacealma , pentru un redresor de 12Ah e prea ieftin , numai un traf adevarat la acel amperaj este mai scump... led indicator e asa, sa scrie si ei sa dea bine la banii aia are functie flooat , asta e bine toate incarcatoarele se opresc la scurt circuit pentru ca sare siguranta de la retea , important e sa nu ia foc . |
#2370
Posted 02 November 2017 - 19:24
#2371
Posted 02 November 2017 - 19:36
robylup, on 02 noiembrie 2017 - 17:59, said:
Cu mare placere raspund la intrebari pe aici dar hai sa nu intram deja in "secrete" de serviciu. Totuși, ai ceva date concrete că ai desulfatat baterii cu aceasta metoda ? Adică, să mă ierți, dar cam ștergi pe jos cu cei care scriu cărți în care spun că recuperarea se face în frecvență. Probabil că tot căldura este efectul care "granulează" sulfatul de plumb... |
#2372
Posted 02 November 2017 - 19:41
e de ajuns ala de la Lidl ,e super ok ,daca eram si vreun @Robylup imi luam ceva profesional
eu l am luat sa fie acolo |
#2373
Posted 02 November 2017 - 19:44
Mi-am cumparat acum doua saptamani o baterie Varta in "speranta" ca cea veche este pe moarte. Nu vrea sa crape, nenorocita .
Ii dauneaza celei noi daca sta nefolosita (se va descarca repede ?) - o tin in casa la 15 grade. |
|
#2374
Posted 02 November 2017 - 19:51
curentelectric, on 02 noiembrie 2017 - 19:36, said:
Eu am înțeles ce era de înțeles. Aceste aspecte nu se bazează pe niște fenomene fizico-chimice pe care le stăpânești (altfel ai fi explicat chiar tu cum se petrec lucrurile dpdv științific), ci doar pe experiența de lucru cu aceste echipamente. Este normal sa nu spui ce faci, aceste aspecte fiind guvernate de o puternica nota de subiectivism. Tot din experiența știu că bateria descarcata trage foarte mult curent (limita de 0,1C este stabilită tocmai pentru a nu distruge bateria), iar daca ai o scula potenta poți "satisface" bateria și cu 50A, nu numai cu 30. Problema era că atunci când făceam treaba asta, îmi era foarte frica de temperatura la care ajungea bateria. Totuși, ai ceva date concrete că ai desulfatat baterii cu aceasta metoda ? Adică, să mă ierți, dar cam ștergi pe jos cu cei care scriu cărți în care spun că recuperarea se face în frecvență. Probabil că tot căldura este efectul care "granulează" sulfatul de plumb... Acele carti sunt niste "lucrari stiintifice" cum au scris Becali si cei ca el prin puscarie. Cartile alea sunt scrise de fosile care stiu teorie despre frecvente, densitati samd. Eu si colegii de breasla nu mai luam o densitate decat din an in pasti. Traim alte vremuri, avem alta aparatura. Bateriile de acumulatori sau schimbat. Pe mine nu ma intereseaza frecvanta curentului, asta o stie aparatul. Pe mine ma intereseaza sa stiu sa programez aparatul sa stiu cand si cum sa ii folosesc programele si cum sa diagnostichez corect o baterie inainte si dupa desulfatare sau regenerare. Nu ca ma laud, dar multi ar vrea sa aiba dotarea mea. Scula face mai mult de jumatate din treaba. Da, daca vrei sa o ai ca noua cand o pui pe masina atunci macar la o luna de zile trebuie pusa pe ub redresor automat. |
#2375
Posted 02 November 2017 - 21:52
Eu lucrez cu 2 baterii, cand una sta pe masina alta e la incarcat , cea de la incarcat e si pentru ciubuc , deaia am luat caruciorul de babe, l-am facut statie portabila de pornire . Am facut 2 cabluri de 3,5 metri din fir de sudura 25mmp cu clesti adevarati din cupru si sa vezi ce trecere ai dar nu pornesc motoare peste 1,9 diesel ca au doar 62Ah acumulatrorii .
Bine ca nu stau la casa ...statie de acumulatori mi-as face , dar asa la bloc nu am loc si mi-e groaza sa le tot car pe scari . La masina mare permanent am cei mai buni acumulatori din cauza ca-i intretin cat de cat ca la carte , singura masina care porneste neajutata la -30 grade dar asta e si rau intr-un fel , putorile vin cu perfuzia "nu vi langa mine sa-mi dai curent" apoi na , ce sa faci, sunt colegi, nu-i poti lasa la greu . Putori ca au distrus de 3 ori robotul de pornire , ca dau la demarol pana fum scoate , degeaba le-am explicat ca e doar un boost de putere nu acc de forta , este si asa ceva dar costa cat o masina la amperajul necesar sa pornesti motoare de DAC - au rezolvat problema , au pus 2 acc legati la 24v pe un carucior metalic si se plimba cu el dar sunt bota astia la electricitate, credeau ca pornesc tot parcul auto cu 2 acc , odata incarcati sunt asa, perpetuum mobile , marog , te poti distra ca in Stan si Bran , important e ca daca am un surub mai strans ma ajuta , au mana ca menghina , unde pune cheia ori se rupe hamul ori se asta calu . |
#2376
Posted 02 November 2017 - 22:12
Nu trebuia să iai căruța aia de babe trebuia sa cumperi un robot de pornire cum am eu . Un geniius boost
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users