Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Comanda online, compania nu vrea ...

Reduceri mincinoase Makita

Ccleaner

Interviu viza turist SUA
 medicament melatonina

La mulți ani @A_Stere!

Vrabia a infundat cosul centralei

Lipsa semnal decodor Kaon NA1000B
 Recomandare sursa!

Avanti Delta Vox

20 de miliarde de euro ingropati ...

Costuri PUZ
 Varsta Biologica vs Varsta Fizica

Disjunctor maxilar - lipsa aparit...

Mutare sediu PFA

Recomandare clinica/medic pentru ...
 

Despre baterii (acumulatori) auto si redresori - exploatare, intretinere, achizitie

* * * * - 16 votes
  • Please log in to reply
14795 replies to this topic

#14779
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,842
  • Înscris: 21.08.2008
Daca dimensiunile sunt corecte, eu cred (de fapt sunt sigur) ca ii trebuie o baterie AGM.
Eu am pe Evoque Si4 (benzina) scris clar in manual ca necesita AGM!
https://www.compari....-01-p329343999/
https://www.compari....085-p251160593/

Edited by danghetau, 20 May 2024 - 16:31.


#14780
tehtronics

tehtronics

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 410
  • Înscris: 15.07.2006
Nu zic ca nu merge si AGM, dar din fabrica sigur a fost dotata cu "clasica" ...
E totusi masina din 2007

#14781
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,659
  • Înscris: 08.03.2017

Vizualizare mesajaflate, pe 20 mai 2024 - 15:58, a scris:

Bună, tocmai ce m-a lăsat bateria.
Mă puteți ajuta cineva cu o recomandare de baterie auto pentru Range Rover Sport 2.7 diesel (2007), că nu mă pricep deloc în domeniu... Am înțeles că trebuie ținut cont de Ah, polaritate etc.
Eventual, puteți lăsa și linkuri ca să dau comandă direct, mulțumesc!

Baterie intre 95 si 110Ah
Varta silver H3
Exide EA 1000
M-as duce pe Exide EK 950 AGM , desi vine cu clasica din fabrica un agm este mult mai robust la diesel , rezerva mare de putere iarna la frig .

#14782
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,436
  • Înscris: 24.07.2022
oare conteaza cat tii motorul pornit la prima cheie dupa schimbarea bateriei? ajung de exemplu 2 minute?

Edited by Punter, 27 May 2024 - 20:13.


#14783
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,518
  • Înscris: 02.08.2021
Nu cred că are așa mare relevanță, dar eu prefer să pun pe redresor bateria înainte de montaj.

#14784
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,436
  • Înscris: 24.07.2022
am reincarcat-o si am montat-o . am tinut motorul cateva minute pana am reglat ceasul. pare ca totul e ok.

de la soh 57% si soc 0% (11.6V) am dus-o la soh 99%, probabil daca mai asteptam sa scada tensiunea imi arata si 100%. i-am dat de 2 ori(2x8 ore) repair(dupa primul s-a dus la vreo 90%) si pe urma incarcatorul lidl i-a mai dat float la 13.6/7V vreo 20 de ore. are deja 3+ ani.

Edited by Punter, 28 May 2024 - 00:37.


#14785
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,974
  • Înscris: 22.12.2005

View PostPunter, on 27 mai 2024 - 20:12, said:

oare conteaza cat tii motorul pornit la prima cheie dupa schimbarea bateriei? ajung de exemplu 2 minute?
bateria se incarca inainte de montaj. motorul nu are nici treaba
ca idee- o "pornire" inseamna minim 1 ora de mers (nu la relanti) ca sa incarce cat ai consumat cu pornirea.

#14786
Leo2006

Leo2006

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,232
  • Înscris: 30.08.2006
Si astea cu start-stop care repornesc la fiecare 2 minute de mers, de ce nu li se descarca bateria ?  Eu folosesc masina pe drumuri scurte de cate 10 minute.
Ultima masuratoare a aratat:
Attached File  JFNAM7EpQLOo2JXvxghwzA.jpg   142.25K   25 downloads
Am reincarcat-o la cumparare doar din curiozitate s a vad cat de bune sunt valorile afisate.
Am verificat o baterie Caranda clasica luata de noua prin toamna si neincarcata pe redresor si valorile erau de 100% la 3 luni de la achizitie.

#14787
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,974
  • Înscris: 22.12.2005
calculul era pt o baterie"normala".asta cu SS au curbe de icnarcare /descare diferite nitel. DAr stai linistit, cea mai mare "Crima" pe care i-o poti face unei baterii cu Pb (la litiu e alta treaba) e s-o descarci (ss) fara sa i dai timp sa se incarce (si s-o tii descarcata, drumuri scurte etc).
bine, SS-ul e pt oras dar deja mersul in oras nu mai este o optiune inteligenta(Ca sa nu intram in alte discutii).

de ce chinuiala e pt un motor (termic) si pentru electromotor SS-ul nu mai discutam. Primul lucru pe care l fac cand ma urc e sa apas pe SS stop.

#14788
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,436
  • Înscris: 24.07.2022
aici explica pe scurt cat de daunator este sa mergi cu o baterie slabita(motor, alternator, consum/performante, electronica, motorase, calculator): https://swiftbattery...rs-performance/

#14789
cry27

cry27

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 787
  • Înscris: 02.06.2007
Salut. @Idpe, care este diferenta dintre cele 2? In afara de coduri si bacuri diferite. Vad ca pe cea neagra scrie carbon boost 2.0 si e mai ieftina decat cea gri.
https://www.autokarm...xMaAtG-EALw_wcB  
sau
https://acu-shop.ro/...OsaAkVaEALw_wcB

Edited by cry27, Yesterday, 17:22.


#14790
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,518
  • Înscris: 02.08.2021
Diferă puțin la ele curentul de pornire și capacitatea.
Aia cu Premium Carbon Boost 2.0, ei spun că au nuștiu ce aditivi și că o poți încărca de două ori mai repede. S-o fi încărcând mai repede, dar pare o minciună să spui că se încarcă de două ori mai repede.

#14791
cry27

cry27

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 787
  • Înscris: 02.06.2007
Mea culpa, n-am fost atent, am vazut dupa ce am postat ca una e de 72 si alta de 77 ah. Asta era linkul corect https://www.epiesa.r...GcaAlUnEALw_wcB

Pana la urma care o fi mai buna dintre cea neagra si cea gri? Sau o fi doar marketing...

Edited by cry27, Yesterday, 17:34.


#14792
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,436
  • Înscris: 24.07.2022
poate e doar o eticheta veche? cel mai bine verifica pe site la exide aceste modele, teoretic ar trebui sa fie cb 2.0 toate cele "exide premium". eu am exide premium cb 2.0, dupa 3 ani si cam chinuita, inca se tine foarte bine.

#14793
alwayshappy

alwayshappy

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 7
  • Înscris: 18.03.2024

View Postfoxbat, on 28 mai 2024 - 08:10, said:


ca idee- o "pornire" inseamna minim 1 ora de mers (nu la relanti) ca sa incarce cat ai consumat cu pornirea.

Mai taie din ele. Ar însemna să vezi numai capote ridicate. Eu fac naveta 15 minute dus,15 întors. Baterie normala. Mă ține 4-5 ani.

#14794
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,659
  • Înscris: 08.03.2017
Carbon 2.0 sunt mai noi dar cred ca este vorba de marketing in interior fiind acelasi lucru. Carbonul se depune pe placi pentru un randament crescut la incarcare .

Dupa o pornire este cand bateria are nevoie de regenerare 20 minute mers continuu , cand peste 40 minute . Urmaresc voltmetru , cand incarca la 14,0-14.4 bateria ia curent, cand voltmetru ajunge la 13.8 v e incarcata si este cand ajung la 1 ora de mers pana ating tensiunea de 13.8 v .

Dupa 1 saptamana de cautari si teste am gasit defectiunea ce face sa reseteze display-ul din bord , e celebra la Logan - contactul electric de la pornire ce se afla in continuarea contactului cu cheie !
In interior are o pastila exact ca un bumerang ce trebuia sa fie din argint , dar nu e , e doar argintata dar la pret e de aur .
Puneam frana cadea iluminarea pe display , se incalzea cheia in contact care practic a fost si cea mai importanta atentionare si m-a facut sa desfac toate matele din bord . Servo intra si nu intra , cateodata aveam frana moale vs acum tare la apasare si prinde de musti din volan daca te dai la ea .
Piese gasesti Brekner , Asam, am luat chinezarie de Asam , cat va tine nu stiu dar macar costa 80 lei nu 500 cat contactul original pe care nici nu-l gasesti nou, sh gasesti la kg dar sigur au aceeasi problema . Daca il desfac pun poze sa vedeti minunatie iar masina are 80k km , nici nu ma gandesc la 2-300k km cum arata .
Ce probleme atrage : lipsa putere motor, frana moale , incarcare slaba la acumulator , da peste cap tot avand in vedere ca masa accesorii trece prin contactul general . Pornirea e ok , amperajul e mare acolo si face arc puternic sau lipeste dar la accesorii nu si merg defectuos toate .Primul semn este resetarea kilometrilor in bord din senin ! e , aici de-ti dai seama e gata , se schimba - eu curatam masa din spatele ceasurilor ...o laie , era mult mai grav .
Asam si Brekner sunt firme chinezesti degeaba scrie Germany . Ma voi duce prin dezmembrari sa caut una cu km putini sa gasesc ceva original . Contactul se desface si se schimba numai partea electrica , cheile originale raman , altfel te duce la costuri mari cu imperechierea .

#14795
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,974
  • Înscris: 22.12.2005
man esti tare! SUper post si info ! Le iei painea de la gura mecanicilor.

#14796
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,659
  • Înscris: 08.03.2017
Mai jos pozele cu inculpatul .
Am cautat defectiune cu incalzitul cheii , spuneau ca de la soare ...ma lasi , adica acel contact e prins de coloana , totul sub bord , totul din fier masiv - cam ce inertie termica ii trebuie la raza aia de soare sa patrunda si sa infierbante cheia , nu e vorba de cald ci fierbinte .
Se vede cum pastila de "argint" este un cupru argintat - argintul industrial nu e asa scump ca si cel pentru bijuteri , la contactoare de macarale am vazut argint pur masiv , da, ca acolo nu merge cu minciuni la ce curenti cupleaza/decupleaza .
Acel "bumerang" il plimbi tu cu cheia cand pornesti motorul , se vad adancituri clare , el se plimba pe terminalele din cupru fixate in plastic iar un arc impinge pentru contact ferm .

Attached Files

  • Attached File  1.jpg   82.74K   10 downloads
  • Attached File  2.jpg   74.62K   9 downloads


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate