Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Radio care se incinge

problema -amplificator cu tranzis...

Retragere bani din cont inainte d...

Plata cu cardu si bacsisu
 Primire bani din Danemarca prin N...

Alerta securitate Fedora Linux 40...

Problemuțe sistem audio ma&#...

Renovare balcon
 installation has failed there was...

Montura polara.....

Sfat inchiriere locuinta unei per...

Sursa stereo -> amplif mono
 Dan Blondu vs. Marian Piciu

Side - Antalya

Nume fetita - international dar c...

A fost lansat MX Linux 23.3
 

Despre baterii (acumulatori) auto si redresori - exploatare, intretinere, achizitie

* * * * - 16 votes
  • Please log in to reply
14780 replies to this topic

#12871
Hyper

Hyper

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 362
  • Înscris: 11.10.2003
Nu sunt mare cunoscator in domeniu  , eu dupa aproape cinci ani de utilizare a unui acumulator 'obisnuit' l-as schimba la primul semn de 'oboseala' . Vrand-nevrand tot acolo ajungi in maxim 1-2 luni dupa 'marea resuscitare'. Decat sa am emotii  la fiecare pornire dupa 24-36 ore de stat pe dreapta sau o noapte mai rece, mai bine dau 250 ron iau un acumulator nou  si urmatorii patru-cinci ani sunt 'chill' .

#12872
sean70

sean70

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,168
  • Înscris: 20.01.2014
Lucruri mai serioase, o baterie de utilaj din 2 bucati, in total 48v si 240Ah.
Pentru ca nu am de unde mai mult de 12 v am rupt-o in 4  module a cate 6 baterii.

Bateria este cea originala a utilajului, din 2008...de calitate dar de intretinerea ei nu s-a ocupat nimeni in ultimul timp din ce am constatat eu... Bateria are capace cu plutitor si martor de nivel, sistem centralizat de ventilatie.
Jumatate din placile elementilor erau in aer, cam in fiecare am pus circa 2 litri de apa... Partea care mai era in electrolit e destul de corodata, rezistenta interna peste 10 miliohmi la toate.
Dupa ce le-am umplut cu apa si le-am agitat bine mi-am facut tabelul cu valorile initiale si am pus primul pachet la regenerat ieri... Azi am facut masuratori pe el, acceptabil, la 3 am rezintenta sub 1 miliohm cum e normal la aceasta baterie, la celelalte 3 pana in 4 mO si tensiunea la 12,78v...
Sa vad si zilele urmatoare ce se intampla.
Bateria asta intretinuta bine ar fi fost sanatoasa si azi, dupa 15 ani.

Attached Files



#12873
Alltrack

Alltrack

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 4,737
  • Înscris: 01.08.2020

View PostMike1alike, on 07 februarie 2023 - 15:31, said:

Din intamplare am si eu o Caranda Maxima Calciu 510 A EN din 2018 ! Nu prea e folosita iarna si sta in frig , nu afara dar acum acolo sunt 0 grade . Incarcata acum vreo luna , are ACUM 12,6 V si 422 A EN Posted Image .
Bateria e inca buna dar necesita incarcare periodica .
In cazul tau , la un calcul grosier ai avea un SOH 420 : 510 = 82% ceea ce e decent .
Recomandarea mea e sa cumperi un incarcator de o minima calitate recunoscuta aici de colegi...Foxur si cand sunt temperaturi sub 0 sa mai bagi cate o incarcare...de seara pana dimineata . Cred ca in acest tip de perioade se busesc si multe baterii noi la care posesorii nu reusesc sa incarce bateriile la nivelul anterior pornirii , facand drumuri mai rare si scurte .
De curiozitate , o bag acum la incarcat pe Victron !

Edited by Alltrack, 07 February 2023 - 20:48.


#12874
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,636
  • Înscris: 08.03.2017

View PostMike1alike, on 07 februarie 2023 - 15:31, said:

Eu nu am redresor, de nici un fel.
Cumpra un redresor ieftin/fiabil/ok pentru casa
Recomand https://www.acu-shop...v-4a-auto-moto/
este cam de 5milioane 4sute de mii de ori mai bun ca cel de la lidl Posted Image Pro user este o firma puternica si cu traditie , la fiabilitate este peste Foxur dar nu are reconditionare DAR are varianta cu reconditionare   https://www.acu-shop...2-4a-auto-moto/

Daca tot ajungi la ei poate te legi si de o baterie Topla Top bac rosu https://www.acu-shop...y-60-ah-108060/
E peste multe bateri ca si calitate , eu ii dau 5 ani fara probleme daca te ocupi de mentenanta de 2 ori pe an cu unul din redresoarele recomandate .

Nu mai cauta topla cu bac rosu la "compari" ca numai ei au, sunt unici importatori . Topla mult timp nu vei mai gasi ca au fost cumparati de Exide ... Oricum rade in hohote de Caranda sau Rombat .

Edited by ldpe, 07 February 2023 - 21:00.


#12875
prometheuss

prometheuss

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 272
  • Înscris: 20.10.2017

View PostHyper, on 07 februarie 2023 - 19:48, said:

Nu sunt mare cunoscator in domeniu  , eu dupa aproape cinci ani de utilizare a unui acumulator 'obisnuit' l-as schimba la primul semn de 'oboseala' . Vrand-nevrand tot acolo ajungi in maxim 1-2 luni dupa 'marea resuscitare'. Decat sa am emotii  la fiecare pornire dupa 24-36 ore de stat pe dreapta sau o noapte mai rece, mai bine dau 250 ron iau un acumulator nou  si urmatorii patru-cinci ani sunt 'chill' .
Nu este o alegere rea, dar sunt sanse destul de mari sa cumperi un acumulator care a fost depozitat prost sau chiar si folosit de altii inaintea ta, cu toate ca tu crezi c-ai luat  ceva nou, mie mi s-a intamplat cu acumulatori de moto si cu un acumulator auto, iar in aceasta situatie nu strica sa dispui de un tester pentru acumulatori si un redresor, oricare ar fi el, dar sa existe ceva de incarcat. Cu testerul verifici usor si foarte rapid ce ai cumparat, nu iese bine testul, retur imediat si luat altceva, multi spun ca este suficient un voltmetru, eu zic ca nu, te poate induce in eroare, un voltaj OK dat de el, nu-ti spune toata povestea acumulatorului. Un redresor te poate scoate din multe situatii neplacute, din diverse motive un consumator parazit de care nu stiai iti descarca bateria (aia luata de noua), ce faci ? cumperi iar altul ? asa cu un redresor poti salva acel acumulator descarcat accidental.

Edited by prometheuss, 07 February 2023 - 23:30.


#12876
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,256
  • Înscris: 28.04.2003
un redresor cu functie de regenerare/desulfatare ca asta "Foton RI-12-6" chiar face ceva? sau e vrajeala de marketing. Ma gandesc ca poate bateria mea a obosit/calitate proasta, si mai merge resuscitata un pic.

#12877
scrisit

scrisit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,241
  • Înscris: 01.12.2007

View PostHyper, on 07 februarie 2023 - 19:48, said:

Nu sunt mare cunoscator in domeniu  , eu dupa aproape cinci ani de utilizare a unui acumulator 'obisnuit' l-as schimba la primul semn de 'oboseala' . Vrand-nevrand tot acolo ajungi in maxim 1-2 luni dupa 'marea resuscitare'. Decat sa am emotii  la fiecare pornire dupa 24-36 ore de stat pe dreapta sau o noapte mai rece, mai bine dau 250 ron iau un acumulator nou  si urmatorii patru-cinci ani sunt 'chill' .
Cel mai bun sfat. Dar de unde baterii de 250lei?

#12878
Alltrack

Alltrack

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 4,737
  • Înscris: 01.08.2020

View Postunpuisor, on 30 ianuarie 2023 - 22:17, said:

alternatorul e ok, baga vreo 14+ v, si bateria cand nu e descarcata are vreo 12+
Dar pe frigul asta la un drum scurt de 15 km, daca merge si aeroterma si dezaburitorul pe spate, si telefonul la incarcat... combinat cu frigul. La Golanul meu DCI are o rezistenta electrica la aeroterma pt cand incalzit, care probabil suge serios. Adica pe rezistenta aia scrie 12 v, 900 W. O tin tot timpul ca ajuta si la dezaburit geamurile repede.
La consumatorii astia , cu pornire si cu drumuri scurte , nu iti va rezista nici o baterie . Atunci , ori renunti la rezistenta aia imensa de 900 W , ori folosesti rezistenta de incalzire separat de dezaburire , ori cand o folosesti...adica atunci cand e frig o lasi la incarcat in fiecare seara , ori lasi motorul sa se incalzeasca fara consumatori macar 10 - 15 minute in fiecare dimineata . Banuiesc ca rezistenta aia ar trebui sa nu mai functioneze daca ti se incalzeste apa in circuit .
Nu sunt specialist in alarme dar la vreo 3 masini cand suna alarma fara motiv era bateria foarte descarcata .

Edited by Alltrack, 08 February 2023 - 09:27.


#12879
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,256
  • Înscris: 28.04.2003

Quote

La consumatorii astia , cu pornire si cu drumuri scurte , nu iti va rezista nici o baterie . Atunci , ori renunti la rezistenta aia imensa de 900 W , ori folosesti rezistenta de incalzire separat de dezaburire , ori cand o folosesti...adica atunci cand e frig o lasi la incarcat in fiecare seara , ori lasi motorul sa se incalzeasca fara consumatori macar 10 - 15 minute in fiecare dimineata . Banuiesc ca rezistenta aia ar trebui sa nu mai functioneze daca ti se incalzeste apa in circuit .
in ultimele 6 zile nu am mai pornit ac/ul si nici dezaburirea si cam nimic prin masina, nici macar telefonul. Dimineata in baterie imi da 10.9 V, porneste mai greu, dar porneste.
Totusi pentru un diesel, baga caldura in aprox 90 sec, ceea ce ma face sa cred ca porneste rezistenta aia automat, sau pur si simplu e f buna masina. O sa incerc sa nu mai dau rotita aia de incalzire pe max, ci vreo 2 buline mai spre stanga. Poate daca nu e data la max, nu porneste rezistenta. Drumurile din pacate prin oras sunt 20-30 min max. Cam putin, pt un alternator sa incarce asa bine bateria. De aceea intrebam daca iau un redresor mai inteligent, pot sa mai ii fac ceva. Am vazut ca dupa ce incarc bateria la redresor imi scoate vreo 12+V.

#12880
Alltrack

Alltrack

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 4,737
  • Înscris: 01.08.2020
Pai cam asta ne chinuim cativa pe topic sa explicam . Ca un incarcator si un tester de cati bani are fiecare sunt mult mai importante decat schimbarea bateriei .
Ca poti lua o baterie noua , ori praf din prima...uitata prin depozite sau folosita de altii , ori sa o faci praf de noua daca o scapi de cateva ori sub valorile admise .
Sau cu testerul o verifici de noua , o ingrijesti si dureaza cat mai mult posibil in functie de calitatea ei .
Cauta pe cineva cu tester si dupa ce incarci bateria verifici amperii de pornire...SOH si atunci poti spune daca mai duce bateria asta sau nu .
Restul sunt presupuneri .
Si citeste macar ultimele 50 de pagini din topic , ca informatie este destula !

Edited by Alltrack, 08 February 2023 - 09:48.


#12881
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,256
  • Înscris: 28.04.2003

Quote

Pai cam asta ne chinuim cativa pe topic sa explicam . Ca un incarcator si un tester de cati bani are fiecare sunt mult mai importante decat schimbarea bateriei .
Posted Image Posted Image

#12882
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,916
  • Înscris: 22.12.2005
se pare ca nu se citeste pe aici. daca exista o singura masina in "curte" nu are rost vreo achizitie. Se merge 2.3..4 ani si se schimba bateria.Pretul unei baterii este cat un charger ok.(la general zic - nu cred ca cei cu Bentley scriu pe topic ).
pentru "bogati" ( ma numar printre ei) - care au mai multe fiare de platit impozit( ex - scuter, moto, masina -  toate din zona 2005  cu pret de revanzare "Rabla" :)) ) merita luat un charger ok (Victron) si pus pe ele odata sau de 2 ori pe an. Pesemne ca se va castiga inca un an de viata la toate - asta inseamna pretul lui amortizat la o "tura".

Pentru hobby-isti si colegi care nu au avut jucarii cand erau mici - se cumpara "fara numar" - chargere, testere etc., Care se vor prafui prin casa/curte.

View Postunpuisor, on 08 februarie 2023 - 09:54, said:

Posted Image Posted Image

de fapt nu este asa. vezi ce am postat.

View PostAlltrack, on 08 februarie 2023 - 09:22, said:

La consumatorii astia , cu pornire si cu drumuri scurte , nu iti va rezista nici o baterie . Atunci , ori renunti la rezistenta aia imensa de 900 W , ori folosesti rezistenta de incalzire separat de dezaburire , ori cand o folosesti...adica atunci cand e frig o lasi la incarcat in fiecare seara , ori lasi motorul sa se incalzeasca fara consumatori macar 10 - 15 minute in fiecare dimineata . Banuiesc ca rezistenta aia ar trebui sa nu mai functioneze daca ti se incalzeste apa in circuit .
Nu sunt specialist in alarme dar la vreo 3 masini cand suna alarma fara motiv era bateria foarte descarcata .

rezistenta aia nu merge " pe baterie". ci dupa pornire motor.
E veche solutia de incalzire rapida si e bine ca exista (pentru unde sunt ierni grele).
recomandarea cu incalzirea motorului ( si diesel care abia mentine temperatura la relanti) pe loc 15 min e gresita complet.

View Postunpuisor, on 08 februarie 2023 - 08:56, said:

un redresor cu functie de regenerare/desulfatare ca asta "Foton RI-12-6" chiar face ceva? sau e vrajeala de marketing. Ma gandesc ca poate bateria mea a obosit/calitate proasta, si mai merge resuscitata un pic.

daca gasesti ceva pana in 120 ron este ok ( NU LIDL).  tot ce i peste (am explicat cum sta treaba)  nu merita daca ai o sigura baterie. si Asa, practic ai platit 50 % din urmatoarea baterie:)

#12883
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,256
  • Înscris: 28.04.2003
mda... dar nu e ok sa dai o groaza de bani pe o baterie asa zis premium si sa se comporte ca una ieftinache. mai bine iau una cu calciu si stiu ca ma tine 2 ani, decat una care se presupune ca tine vreo 3 si la al doilea deja gafaie. Sunt de acord ca e aiurea sa arunci cu banii pe gadgeturi, dar si pe baterii la 2 ani se arunca cu banii. Poate am nimerit eu una proasta. O sa incerc sa evit Rombatul,

#12884
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,916
  • Înscris: 22.12.2005

View PostAlltrack, on 06 februarie 2023 - 11:31, said:

Test simplu ! Baterie Bosch 63 Ah , 610 EN de teste pe care toate cele 4 testere o dau ca ''de schimbat'' .
Descarcata la 11,8 V de ambele dati cu un inverter Lucas de la 12 V la 230 V de 300 W in sarcina cu un bec led 21 W la 230 V .
Am masurat numai voltajul si amperii de pornire obtinuti , cu Midtronics .
Scopul testului e doar curiozitatea fata de eventualele diferente obtinute cu 2 incarcatoare diferite atat ca managementul incarcarii , cat si de diferenta de amperaj .

1) Noco G 3500 . Plecare de la 11,8 V si 8  EN . Ca sa ajungi la modul Repair , la Noco trebuie mai intai incarcat si dupa trecut pe repair . Rezultat final la cateva ore dupa deconectare incarcator , 12,8 V si 378 EN .

2) Victron Energy 12 V / 10 A . Plecare de la 11,8 V si 12 EN cu acelasi consumator . Inca nu cunosc bine aparatul , avantajul ar fi ca a luat functia charge si repair in acelasi timp . Rezultat dupa cateva ore de la deconectare incarcator 12,7 V si 369 EN .

Din punctul meu de vedere un rezultat similar , la capitolul ''discoteca'' la Noco pulseaza un led iar la Victron se face in anumiti pasi si se schimba ledul aprins Posted Image . Dupa cum era de asteptat , Noco la 3,5 A incarcare a durat mai mult . La Victron nu am instalat inca aplicatia Bluetooth , asa ca nu pot discuta pe moment .

fara aplicatie nu poti seta corect aparatul. setarile "stoc" sunt mai consevartive.. ldpe e "tatal lor" - eu am urmat sfatul lui si e super ok.

View Postunpuisor, on 08 februarie 2023 - 10:03, said:

mda... dar nu e ok sa dai o groaza de bani pe o baterie asa zis premium si sa se comporte ca una ieftinache. mai bine iau una cu calciu si stiu ca ma tine 2 ani, decat una care se presupune ca tine vreo 3 si la al doilea deja gafaie. Sunt de acord ca e aiurea sa arunci cu banii pe gadgeturi, dar si pe baterii la 2 ani se arunca cu banii. Poate am nimerit eu una proasta. O sa incerc sa evit Rombatul,

depinde ce masina (clasa ei)ai si cum o folosesti. daca ai o masina mai de doamne ajuta cu care mergi zilnic si o pastrezi 10 ani ( ex ). atunci merita o baterie mai desteapta(clasa medie) . daca mergi cu masina mai mult nu, bateria noua cea mai ok pt masina si schimbata cand cade(cel putin 3 ani ai garantie deci nu te doare capul). Rombat de prima echipare este super baterie. ( eu ma refer la cea de pe Duster, EFB)

#12885
titoo

titoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,410
  • Înscris: 19.03.2007

View Postfoxbat, on 08 februarie 2023 - 10:03, said:


rezistenta aia nu merge " pe baterie". ci dupa pornire motor.


Rezistenta aia consuma mult curent si facand drumuri scurte alternatorul nu are timpul necesar sa o incarce. Mai exact consumul e mai mare decat capacitatea de incarcare a alternatorului.

#12886
Alltrack

Alltrack

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 4,737
  • Înscris: 01.08.2020

View Postfoxbat, on 08 februarie 2023 - 10:03, said:

Nu ar fi ok ca fiecare sa citeasca si sa isi ia deciziile proprii ? Eu spun intr-un fel...tu invers ! Eu consider ambele opinii ca si recomandari personale , nimeni nu detine adevarul absolut !
Ani de zile , de prin '80 am avut incarcatoare clasice si bateriile tineau si cate 10 ani cu ceva mentenanta . La multe masini . In 2018 am luat cea mai scumpa baterie care era atunci intr-un service , un Bosch...am mai spus , a fost proasta din prima si am tras destul de mult de ea chiar si cu o gramada de incarcari . De asta m-am suparat atunci .
Acum chiar daca as avea o masina , tot mi-as lua macar un tester si un incarcator inteligent , ca nu se stie niciodata pe unde mergi sau daca sunt minus 10 grade afara si bateria care e buna la 0 grade...la minus 10 , nu porneste . Iar testerul si incarcatorul il pot folosi 20 de ani la ''30'' de baterii Posted Image !
Sunt bune si forumurile dar cand iti arde buza , sfaturile sunt bune dar practic nu ajuta daca nu ai ce iti trebuie . Iar mie nu imi place sa cer ajutor de la nimeni .

Recomandarea cu incalzirea motorului e excelenta ! Incarci si putin bateria , ai cald in masina...scaune/volan chiar si cu rezistenta nu se incalzeste instant si nu mai ai nevoie de rezistenta sau dezaburire . Protejezi putin si alternatorul care trebuie sa incarce baterie slaba plus sa mentina o gramada de consumatori seriosi .

PS - Incarcatoarele stau acum pe 2 masini in regim de mentinere iar Victron am zis ca e pe bateria Caranda . Unul singur e la ''prafuit'' dar uite ca o sa-l bag diseara pe alta masina Posted Image ! Si cand plec undeva si la minus 20 de grade...pornirea zbarnaie .

View Postfoxbat, on 08 februarie 2023 - 10:10, said:

fara aplicatie nu poti seta corect aparatul. setarile "stoc" sunt mai consevartive.. ldpe e "tatal lor" - eu am urmat sfatul lui si e super ok.
Am zis deja ca e un experiment pe o baterie praf , doar de curiozitate ! Am salvat undeva setarile date de IDPE , dar daca bag in asta 16,5 V o fac inutilizabila ! Oricum la Victron instructiunile cu care vine sunt o gluma proasta !

Edited by Alltrack, 08 February 2023 - 10:33.


#12887
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,256
  • Înscris: 28.04.2003

Quote

Rezistenta aia consuma mult curent si facand drumuri scurte alternatorul nu are timpul necesar sa o incarce. Mai exact consumul e mai mare decat capacitatea de incarcare a alternatorului.
tin si eu sa cred ca se consuma mai mult decat baga alternatorul. Doar la un drum lung, de cateva ore se incarca bine bateria.

#12888
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,916
  • Înscris: 22.12.2005
.

View PostAlltrack, on 08 februarie 2023 - 10:26, said:

Nu ar fi ok ca fiecare sa citeasca si sa isi ia deciziile proprii ? Eu spun intr-un fel...tu invers ! Eu consider ambele opinii ca si recomandari personale , nimeni nu detine adevarul absolut !
Ani de zile , de prin '80 am avut incarcatoare clasice si bateriile tineau si cate 10 ani cu ceva mentenanta . La multe masini . In 2018 am luat cea mai scumpa baterie care era atunci intr-un service , un Bosch...am mai spus , a fost proasta din prima si am tras destul de mult de ea chiar si cu o gramada de incarcari . De asta m-am suparat atunci .
Acum chiar daca as avea o masina , tot mi-as lua macar un tester si un incarcator inteligent , ca nu se stie niciodata pe unde mergi sau daca sunt minus 10 grade afara si bateria care e buna la 0 grade...la minus 10 , nu porneste .
Sunt bune si forumurile dar cand iti arde buza , sfaturile sunt bune dar practic nu ajuta daca nu ai ce iti trebuie . Iar mie nu imi place sa cer ajutor de la nimeni .

Recomandarea cu incalzirea motorului e excelenta ! Incarci si putin bateria , ai cald in masina...scaune/volan chiar si cu rezistenta nu se incalzeste instant si nu mai ai nevoie de rezistenta sau dezaburire . Protejezi putin si alternatorul care trebuie sa incarce baterie slaba plus sa mentina o gramada de consumatori seriosi .

PS - Incarcatoarele stau acum pe 2 masini in regim de mentinere iar Victron am zis ca e pe bateria Caranda . Unul singur e la ''prafuit'' dar uite ca o sa-l bag diseara pe alta masina Posted Image ! Si cand plec undeva si la minus 20 de grade...pornirea zbarnaie .


Am zis deja ca e un experiment pe o baterie praf , doar de curiozitate ! Am salvat undeva setarile date de IDPE , dar daca bag in asta 16,5 V o fac inutilizabila ! Oricum la Victron instructiunile cu care vine sunt o gluma proasta !

aoleu. prost eu ca n-am vazut cu cine discut.
scuze man, baga mare material.

Edited by foxbat, 08 February 2023 - 10:30.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate