Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Radare fixe pe autostrada A2
#19
Posted 13 March 2013 - 11:35
fastcarjunkie, on 13 martie 2013 - 11:31, said:
Auzi, dar in legea aia de care zici nu zice ceva si despre obligatiile administratorilor drumurilor, gen mentenanta, servicii si alte maruntisuri din astea? Tragic e ca nu e prima data cind aud argumentul "sint vitezoman pentru ca drumurile sint proaste". |
#20
Posted 13 March 2013 - 11:36
fastcarjunkie, on 13 martie 2013 - 11:31, said:
^^^ Hai ca la prima chestie sa zicem ca te-nteleg, poate nu stii engleza dar pentru ultima afirmatie ce scuza ai? Codul rutier romanesc e in... romana. Incalc legea da, ma duc sa ma pun la zid si astept sa fiu omorat de "regulamentari" cu pietre. Auzi, dar in legea aia de care zici nu zice ceva si despre obligatiile administratorilor drumurilor, gen mentenanta, servicii si alte maruntisuri din astea? N-avem nici garduri de protectie in multe zone din vasta noastra retea de autostrazi dar ne trebuie radare. Sa nu incalcam legea. Nu mi-am pierdut vremea cu link-urile alea. Asa, informativ iti spun. Daca nu iti convine starea drumurilor du-te si protesteaza la ponta sau la altcineva. Nu are legatura limita de viteza pe care vrei sa o incalci cu starea drumurilor (in contextul discutiei de fata). Nu imi pasa de starea drumurilor cand discutam de limita de viteza. Indiferent de starea drumurilor, eu sustin initiativa statului de a pune cat mai multe radare. Daca vrei sa discutam despre starea drumurilor, deschide alt topic. f300, on 13 martie 2013 - 11:35, said:
[/size] Tragic e ca nu e prima data cind aud argumentul "sint vitezoman pentru ca drumurile sint proaste". Cea mai penibila scuza a celor ce incalca legea. Si cand omoara pe careva se dau raniti si apeleaza la mila altora ca sa scape de raspundere. Vezi Huidu. Edited by accexpert, 13 March 2013 - 11:43. |
#21
Posted 13 March 2013 - 11:45
^^^ Pai da dar fiind un forum (concept destul de strain rumanilor) se dezbatea chestiunea pe care unii o sustin iar altii nu. E normal, intr-o tara teoretic libera nu exista unanimitate.
Asadar, eu ti-am adus niste argumente (altele decat starea drumurilor) in baza carora cred ca e inoportuna o astfel de masura, tu insa n-ai sustinut prin argumente parerea ta. Mai mult, insinuezi ca as fi infractor. Treburile astea ma fac sa cred ca nu ai suficiente cunostinte, nici tehnice, nici despre legislatie asadar ar fi indicat sa nu te exprimi legat de chestiuni pe care nu le cunosti suficient. Pai da, hai sa aducem in discutie accidente cu celebritati ca ajuta, sigur ca da. Ce legatura este stimabile intre depasirea vitezei legale si depasirile aiurea pe DN-uri? Aveti cuvantul. Nu-ti pierde vremea cu link-urile, nu sunt pe subiect. Aici e vorba de cum se fac bani din afaceri cu statul, intr-adevar. @f300 nu, e doar o perceptie a unora. Totusi, ce-i aia vitezoman, ca sa nu vorbim doar din clisee? Edited by fastcarjunkie, 13 March 2013 - 11:56. |
#22
Posted 13 March 2013 - 11:51
fastcarjunkie, on 13 martie 2013 - 11:45, said:
^^^ Pai da dar fiind un forum (concept destul de strain rumanilor) se dezbatea chestiunea pe care unii o sustin iar altii nu. E normal, intr-o tara teoretic libera nu exista unanimitate. Asadar, eu ti-am adus niste argumente (altele decat starea drumurilor) in baza carora cred ca e inoportuna o astfel de masura, tu insa n-ai sustinut prin argumente parerea ta. Mai mult, insinuezi ca as fi infractor. Treburile astea ma fac sa cred ca nu ai suficiente cunostinte, nici tehnice, nici despre legislatie asadar ar fi indicat sa nu te exprimi legat de chestiuni pe care nu le cunosti suficient. Nu-ti pierde vremea cu link-urile, nu sunt pe subiect. Aici e vorba de cum se fac bani din afaceri cu statul, intr-adevar. Daca radarele vor ajuta sa calmeze pe astia cu viteza in cap, sincer, nu imi pasa ce firme fac afaceri cu statul. Nu in momentul de fata. Si, indiferent de ce link-uri imi dai, realitatea arata ca rumanii (cum le zici) trebuie educati cu biciul ca sa invete cum se foloseste masina. Restul este can-can. P.S. Nu este deloc inoportuna masura. Ar fi trebuit de mult sa impanzeasca soselele cu radare. Edited by accexpert, 13 March 2013 - 11:52. |
#23
Posted 13 March 2013 - 12:07
^^^ Mda, n-ai cu cine, placa e fixata bine. Problema e ca "curente de gandire" -- ca sa ma exprim cat de cat reverentios -- similare se gasesc la toate nivelurile si atunci apar problemele.
Totusi, spune-mi cate ceva despre radarele fixe de pe DN1, in special tronsonul B-Pl. Este ca au ajutat? Nu m-ai lamurit la treaba cu infractionalitatea. Edited by fastcarjunkie, 13 March 2013 - 12:12. |
#24
Posted 13 March 2013 - 12:10
Ciudat ca viteza legala e aceeasi si pe drumuri bune, si pe drumuri proaste. Indiferent de tara, parca. Culmea, ca problema e aducerea in "legalitate" a vitezei pe drumurile bune, nu pe alea proaste. De unde reiese problema romanilor cu orice: daca-i rau, de ce-i rau, daca-i bine, ca nu-i bine cum trebuie.
Tot aceiasi romani, cand ies din tara, brusc li se pare normala si corecta aceeasi limita de viteza, pe drumuri si mai bune. Si da, problema este la cei care frecvent sunt prinsi de radar, ca ei se dau loviti de noutatea asta. Personal sunt mult mai de acord cu radare fixe decat cu bumpere de limitat viteza (asta pe DN). Dar nu asta e problema aici. Era cineva care zicea ca nu sunt garduri laterale pe autostrada. Pai numai aceasta lipsa a gardului ar trebui sa fie un limitator de viteza automat. La orice om normal la cap, asta il va pune la viteza legala, ca sa nu zboare de pe drum sau sa moara cand un caine/cal/baba cu sarcina de lemne trece autostrada. |
#25
Posted 13 March 2013 - 12:17
^^^ Mai sunteti?
Ce tampiti occidentalii dom'le, sa vina la noi sa le aratam cum se face treaba. Regresul e solutia! @radu_vasile se pare ca nu aveti foarte multa experienta cu rotundul, altfel ati cunoaste diferenta dintre o viteza medie de 40-55 si una de 130-140. Sa zic un pic de autostrazile din Germania si cat de jos se zboara pe-acolo? Edited by fastcarjunkie, 13 March 2013 - 12:17. |
#26
Posted 13 March 2013 - 12:27
accexpert, on 13 martie 2013 - 11:21, said:
Da, esti infractor daca incalci legea. Acum ai aflat. fastcarjunkie, on 13 martie 2013 - 12:17, said:
Sa zic un pic de autostrazile din Germania si cat de jos se zboara pe-acolo? |
#27
Posted 13 March 2013 - 12:27
Sa zic si eu ce patesti in Germania daca te prinde Polizei ca treci peste regulamentul lor? Sa mai zic de ce isi permite Germania sa lase acea viteza maxima atat de sus? Stiti care e diferenta intre efectuarea ITP, test de noxe & shit la noi si la ei?
Sigur ca nu ti se pare exagerat ce fac ei. Numai la noi e exagerat. Si btw, drumurile si tot ce avem in tara noastra ne reprezinta pe toti cu "valuarea" noastra cu tot. Viteza medie, hmm. Ultima data cand am calculat viteza medie in Google Maps, respectand vitezele legale, cam tot atat imi iesea. Si daca fortam maxim, ieseam cu 20-30 min mai repede la drum de 3-400 km. Asta apropo de experienta si, mai ales, invatat din experienta. Mai zicea un politist odata: "sa ziceti mersi ca nu stam cu radarul in afara localitatii". In Croatia stau. Probat. Edited by radu_vasile59, 13 March 2013 - 12:36. |
#28
Posted 13 March 2013 - 12:38
^^^ Chiar sunt curios sa citesc mai mult de 2 fraze distincte legate de asta.
edit: Bravo, ai editat. Hai sa ne rezumam la viteza, ca mi s-a atras atentia ca nici macar starea drumurilor n-o pot aduce in discutie legat asta asa ca sa lasam itp-urile si celelalte anomalii romanesti. Pai da, nu prea stau intre localitati ca nu au "serviciile" aproape. Am intalnit si intre localitati la noi in tara, de regula pe langa sau in benzinarii deci... Sa zicem mersi auzi. Pana atunci iti spun eu cum se-ntampla in Germania, ocazie cu care vom putea observa si diferenta dintre militieni si politisti. Daca li se pare ceva suspect pornesc in urmarire discreta. Daca depasesti doar ocazional limita de viteza (ex. accelerare puternica pe banda special amenajata la intrarea pe autostrada, depasirea unei masini, etc.) nu se intampla nimic, vei fi oprit doar daca dupa cateva masuratori si observatii se va constata ca mergi constant peste limita de viteza acolo unde aceasta exista. In momentul in care esti oprit ti se comunica viteza minus marja de eroare 5% a aparatului din start, adica nu tre sa te judeci pt. asta. Daca depasirea e mica, pana-n 15-20 km/h parca (rog corectie), de cele mai multe ori iei avertisment. Nu mai punem la socoteala modul in care esti tratat, ca un om adica, nu ca un infractor. Daca ai si masina mai deosebita deja poti sa legi o conversatie cu ei, pentru ca multi dintre ei sunt pasionati si au la randul lor masini rapide pe care le alearga. Edited by fastcarjunkie, 13 March 2013 - 12:46. |
|
#29
Posted 13 March 2013 - 12:45
radu_vasile59, on 13 martie 2013 - 12:27, said:
Sa zic si eu ce patesti in Germania daca te prinde Polizei ca treci peste regulamentul lor? radu_vasile59, on 13 martie 2013 - 12:27, said:
Mai zicea un politist odata: "sa ziceti mersi ca nu stam cu radarul in afara localitatii". In Croatia stau. Probat. Radare "in afara localitatii" am vazut prin Serbia, Grecia, Macedonia ... chiar si Romania ... |
#30
Posted 13 March 2013 - 12:50
adrian_r5, on 13 martie 2013 - 12:45, said:
Te pune sa inveti limba germana cintind ??? Numai ca privirea lor si modul cum pun problema te face sa "zambesti" cu toti dintii, sperand ca vor fi ok cand vor vedea pantalonii ... Si da, iti expun motivul opririi si modul in care isi fac treaba te fac sa poti spune numai "ja". Daca dai sa socializezi, din masina cu nr de RO, discutia va fi cu tine doar si pentru 10-15 secunde. |
#31
Posted 13 March 2013 - 12:53
Singura mea speranta e ca au pus la punct sistemul legislativ, nu de alta, dar nu vreau ca peste 6 luni sa ma trezesc cu o suta de amenzi. E cam ilegal sa fiu amendat de doua ori fara sa mi se aduca la cunostinta pentru aceeasi contraventie, deoarece nu vorbim de doua contraventii, ci de contraventie in forma continuata. Practic, a merge cu viteza semnifica a merge o secunda cu acea viteza sau mai mare (in functie de omologarea RADAR) sau a merge o luna cu viteza mare, pana nu m-ai oprit sa-mi zici ca sunt vitezoman, sau pana nu am semnat recomandata de primire, eu nu stiam ca merg cu viteza pentru a-mi modera comportamentul!
Nu de alta, dar e pacat de salile de instanta... fastcarjunkie, on 13 martie 2013 - 11:03, said:
@Mengele da foarte interesant ce zici (lasa-ne, lasa-ne) vezi ca astfel de sisteme exista in UK insa nu prea au succes, fiind extrem de contestate. Ce zici tu ar merge pentru 1 buc masina intr-un interval de timp rezonabil, insa cand traficul va fi mai mult de atat deja problema se complica. Pe langa hardware (camera, buclele inductive - hai sa zicem ca astea n-ar fi imperios necesare pt. analiza video, servere, infrastructura) mai ai nevoie si de un soft extrem de capabil de analiza video care sa faca distinctie intre toate vehiculele din cadru si din intervalul de timp si care sa le mai si recunoasca la celalalt capat al distantei pe care activeaza. Parerea mea e ca vom avea radare simple, care vor putea fi programate si in cascada, sa mearga cum zic eu. Asta e si motivul pentru care le-au pus in sosea! Daca nu, le puneau sus, cu laser, si la fel de "nedetectabile" erau! Functionarea in cascada e utila cand traficul e subtire, iar functionarea normala cand e traficul aglomerat, pentru a modera trepadusii ce fac slalom printre masinile ce merg legal! Edited by Josef_Mengele, 13 March 2013 - 12:55. |
#32
Posted 13 March 2013 - 12:55
@radu_vasile Mda, probabil ca detii adevarul absolut, nu te contrazic. E drept ca in cazul meu din masina cu nr. de RO se vorbea germana, probabil ca a contat si asta in faza de cerut prietenia. Sa-nteleg ca te-au legat?
Eu inca nu sunt lamurit ce-i aia vitezoman deci... @Mengele o camera si 2 oameni? Nu invers? Si la ce ai nevoie de 2 oameni? Calculeaza mintal sau ce? :D Edited by fastcarjunkie, 13 March 2013 - 12:59. |
#33
Posted 13 March 2013 - 13:00
Partea legislativa va fi o problema. Nu cred ca e rezolvata, momentan inca sunt la faza de declaratii de intentie, propuneri, tatonare. Aici doare.
fastcarjunkie, on 13 martie 2013 - 12:55, said:
@radu_vasile Mda, probabil ca detii adevarul absolut, nu te contrazic. E drept ca in cazul meu din masina cu nr. de RO se vorbea germana, probabil ca a contat si asta in faza de cerut prietenia. Sa-nteleg ca te-au legat? Nu eram soferul, eram in autobus, pasager . Soferul era un nene cu "average romanian face", daca intelegi. Nici prea, nici foarte. Au verificat ce era de verificat, profesionist, fara sa se balbaie sau sa dea de inteles ceva, iar la orice tentativa de socializare se faceau ca nu aud sau aruncau o privire "profesionista" ce te reducea la tacere si te facea sa te simti mic-micut. Si da, aici ai dreptate, conteza daca se vorbeste in germana din masina, si mai ales daca vorbitorul este "white person". |
|
#34
Posted 13 March 2013 - 13:15
Josef_Mengele, on 13 martie 2013 - 12:53, said:
Singura mea speranta e ca au pus la punct sistemul legislativ, nu de alta, dar nu vreau ca peste 6 luni sa ma trezesc cu o suta de amenzi. E cam ilegal sa fiu amendat de doua ori fara sa mi se aduca la cunostinta pentru aceeasi contraventie, deoarece nu vorbim de doua contraventii, ci de contraventie in forma continuata. Practic, a merge cu viteza semnifica a merge o secunda cu acea viteza sau mai mare (in functie de omologarea RADAR) sau a merge o luna cu viteza mare, pana nu m-ai oprit sa-mi zici ca sunt vitezoman, sau pana nu am semnat recomandata de primire, eu nu stiam ca merg cu viteza pentru a-mi modera comportamentul! |
#35
Posted 13 March 2013 - 13:40
^^ Vitezometrul masinii nu este un dispozitiv omologat, nici n-ar avea cum sa fie din cauza limitarilor inerente ale principiului folosit pentru masurare. Mai mult, orice producator introduce voit o marja pozitiva in acest sistem, in principal pentru a se feri de eventuale procese initiate de utilizatori. Asadar, ca sa fim corecti, in general stii doar aproximativ cu cat mergi.
Adu-ti aminte de vechile Dacii ale caror vitezometru, cand mergea, indica cam ce voia el. Edited by fastcarjunkie, 13 March 2013 - 13:41. |
#36
Posted 13 March 2013 - 13:43
accexpert, on 13 martie 2013 - 09:45, said:
De ce iti pare asa amuzant sa mergi legal? Pe autostrada? Cat vrei limita, 200? Daca nici pe autostrada nu poti pastra limita (130 este o limita ok, cam peste tot in europa este asa, 130-140), atunci sunt de inteles politistii care stau la panda cu radare mobile in tara sa amendeze vitezomanii. Este chiar o problema mentalitatea asta. Legislatia ar trebui mai dura si amenzile mai mari. fastcarjunkie, on 13 martie 2013 - 13:40, said:
^^ Vitezometrul masinii nu este un dispozitiv omologat, nici n-ar avea cum sa fie din cauza limitarilor inerente ale principiului folosit pentru masurare. Mai mult, orice producator introduce voit o marja pozitiva in acest sistem, in principal pentru a se feri de eventuale procese initiate de utilizatori. Asadar, ca sa fim corecti, in general stii doar aproximativ cu cat mergi. Adu-ti aminte de vechile Dacii ale caror vitezometru, cand mergea, indica cam ce voia el. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users