Radare fixe pe autostrada A2
Last Updated: Jul 15 2014 16:23, Started by
Ahasverus
, Mar 13 2013 09:35
·
0
#1
Posted 13 March 2013 - 09:35
Quote
Din mai apar radarele fixe pe A2 Cernavodă-Constanţa şi se pregătesc pentru A1 Sibiu-Orăştie Şase radare vor fi montate pe Autostrada Soarelui, care să-i filmeze, zi şi noapte, pe şoferii care vor depăşi 130 de kilometri pe oră. Autostrada Soarelui este prima şosea de viteză cu radare fixe din România. Aceste aparate au fost montate până acum doar pe drumurile naţionale şi, pentru că folosesc un sistem inteligent, sunt imposibil de detectat. Trei astfel de radare inteligente pe un sens şi trei pe celălalt sens vor fi montate până la vară pe A2. "Cel târziu la sfârşitul lunii mai, atunci vom termina tot sistemul de la Cernavodă la Constanţa. Este o noutate, este autorizat şi poate rezolva toate problemele pe care le cere Poliţia", a declarat pentru Pro Tv Teodosie Neacşu, directorul proiectului. Radarul inteligent începe să funcţioneze în momentul în care roţile din faţă ale unei maşini trec peste un anumit senzor care este ascuns în asfalt. În continuare, sistemul calculează în cât timp parcurge şoferul distanţa de 2,5 metri. Adică drumul până la următorul senzor. În cazul în care conducătorul auto a depăşit limita maximă de viteză, maşina acestuia va fi fotografiată şi omul va primi amenda acasă. Aparatele nu pot fi detectate Un singur radar inteligent costă 35.000 de euro. Faţă de sistemele din vechea generaţie, cele noi folosesc camerele de supraveghere, softuri speciale şi nu emit unde, astfel că şoferii nu pto fi atenşionaţi de detectoarele speciale. În plus, în acest context există puţine modalităţi legale de a contesta amenzile emise de aceste aparate, pentru a câştiga un eventual proces. Asa că, dacă vă hotărâţi să mergeţi anul acesta pe litoral, mare grijă la viteza pe autostradă, mai ales că autorităţile nu s-au hotărât dacă vor instala şi panouri de semnalizare pentru aceste noi sisteme. Atenţie însă că opt radare inteligente funcţionează deja pe Drumul Naţional 1. Acestea sunt instalate la Baloteşti, Tâncăbeşti, Bărcăneşti şi Sinaia, pe fiecare sens de mers. 1. E acelasi sitem ca pe DN1, intre Bucuresti si ploiesti. Senzorii sunt 2 fire (metoda inductiva) ingropate in asfalt. 2. Ca sa va paziti de ele: - mergeti legal (LOL) - invatati-le pozitia - instalati WAZE +/- un GPS cu aceste pozitii marcate, care va anunta din timp ca sa incetiniti. I-am omorat pe acesti criminali vitezomani! HUO! Libertatea Quote
Bucuresti - Constanta: km 168: 44*19'31'' N, 28*01'49'' E --- 44.325277, 28.030277 km 195: 44*10'02'' N, 28*20'01'' E --- 44.167222, 28.333611 Constanta - Bucuresti: 210: 44*08'34'' N, 28*31'12'' E --- 44.142777, 28.52000 178: 44*13'45'' N, 28*10'32" E --- 44.229166, 28.175555
Edited by Adm, 02 May 2015 - 12:23.
|
#2
Posted 13 March 2013 - 09:45
Ahasverus, on 13 martie 2013 - 09:35, said: 2. Ca sa va paziti de ele: - mergeti legal (LOL) - invatati-le pozitia |
#3
Posted 13 March 2013 - 09:55
pentru că folosesc un sistem inteligent, sunt imposibil de detectatat
Pe asta inteligenta cred ca a scos-o politia romana. SUPER-tare! Asa si Babele si Sfinxul sint imposibil de detectat cu detectorul de radar dar toata lumea stie ca sint acolo! Fixele sint eficiente in punctele unde chiar vrei sa incetineasca lumea local, exact acolo; e o iesire de santier/scoala, o curba periculoasa, etc. Sase fixe pe 200km sint o frectie la un picior de lemn, masinile nu-s obuz ca sa masori viteza o data, poti sa ai 130 la radar, 200 la 1km mai incolo si 130 la radarul urmator si 200 mai incolo samd. |
#4
Posted 13 March 2013 - 09:56
Ce-i lipseste chelului...
fapt divers: 35 kEur/aparat x 6 = 210 kEur Nu-i asa mare contractul, inseamna ca oamenii chiar sunt convinsi ca "era nevoie". |
#5
Posted 13 March 2013 - 09:59
accexpert, on 13 martie 2013 - 09:45, said:
Legislatia ar trebui mai dura si amenzile mai mari. Pentru inceput e de ajuns ca legislatia sa fie aplicata fara discriminare si executarea fortata a amenzilor daca muflonii o taragane cu platitul. Te judeci dupa aia daca ai dreptate sau nu. Atunci si ultimul smecheras care trece de cateva ori prin situatii de genul, o sa fie atent pe viitor cand incearca o scamatorie. Chiar si acele avertismente date pe banda rulanta, ca punctele se acumuleaza oricum si uite asa o sa fie astia de la RATx obligati sa suplimeteze mijloacele de transport in comun, iar autoritatile sa creeze piste pentru biciclisti. |
#6
Posted 13 March 2013 - 10:24
Pe vremea comunismului erau dispozitive din acestea mobile: senzorul era un furtun cu aer pe care masina il calca de doua ori (cu rotile din fata si cu cele din spate). Un senzor de presiune declansa un cronometru. Apoi, stiind distanta dintre cele doua randuri de roti (ampatamentul) se calcula viteza in functie de timp. Pe atunci erau doar Dacii si calculul era simplu.
Edited by vladutgm, 13 March 2013 - 10:26. |
#7
Posted 13 March 2013 - 10:36
Nu iti trebuie cine stie ce tehnologie sa dai amenzi. Pe orice parte ai lua-o: viteza, lumini, parcare, distanta regulamentara, neacordare prioritate, fortare "portocaliu" la semafor (plus schemele clasice de mers pe contrasens sau de mers pe banda de facut dreapta si dupa aia venit in fata coloanei de inainte/stinga) trebuie doar cineva sa vada si sa dea amenzi. Vise.
|
#8
Posted 13 March 2013 - 10:44
Ahasverus, on 13 martie 2013 - 09:35, said:
1. E acelasi sitem ca pe DN1, intre Bucuresti si ploiesti. Senzorii sunt 2 fire (metoda inductiva) ingropate in asfalt. 2. Ca sa va paziti de ele: - mergeti legal (LOL) - invatati-le pozitia +/- un GPS cu aceste pozitii marcate, care va anunta din timp ca sa incetiniti. I-am omorat pe acesti criminali vitezomani! HUO! Libertatea Cand treci peste un inductiv te pozeaza, iti masoara viteza RADAR, tu treci legal, bagi paie si bataie cu un 200 la ora, apoi iar treci legal, si iti iese un 160 media intre cele doua portiuni! Ce crezi ca e greu o ecuatie si sincronizarea a doua ceasuri? |
#9
Posted 13 March 2013 - 10:49
Hotii care au facut declaratiile nu precizeaza si costurile de instalare respectiv de operare si intretinere, care in conditiile mentionate de ei vor fi de cateva ori mai mari decat hardware-ul cumparat. 35.000 euro x 6 va fi un mizilic pe langa celelalte costuri pe care nu le declara banditii.
Radarele vor fi puse pentru gusteri. Baietii care vor sa mearga cu 200 o vor face si in continuare. Cu un GPS de 200 ron sau cu un smartphone obosit cu aplicatie free de navigatie nu ai nici o problema. |
#10
Posted 13 March 2013 - 10:51
tartorul, on 13 martie 2013 - 10:49, said:
Radarele vor fi puse pentru gusteri. Baietii care vor sa mearga cu 200 o vor face si in continuare. Cu un GPS de 200 ron sau cu un smartphone obosit cu aplicatie free de navigatie nu ai nici o problema. Viteza ma copiii, este Distanta in functie de Timp. Nimeni, repet, nimeni nu limiteaza cat sa fie distanta si cat timpul la aparatele de masura! Edited by Josef_Mengele, 13 March 2013 - 10:52. |
|
#11
Posted 13 March 2013 - 10:59
Din pacate pt marii cunoscatori ai fizicii, sistemul pe care vor sa il faca functioneaza diferit: se face poza masinii _doar_ daca "sistemul inteligent" ajunge la concluzia ca ai viteza prea mare cand treci peste senzori. Nu se tine cont de viteza medie pe tot parcursul ca in alte tari unde apa calda a ajuns mai repede.
|
#12
Posted 13 March 2013 - 11:01
tartorul, on 13 martie 2013 - 10:59, said:
Din pacate pt marii cunoscatori ai fizicii, sistemul pe care vor sa il faca functioneaza diferit: se face poza masinii _doar_ daca "sistemul inteligent" ajunge la concluzia ca ai viteza prea mare cand treci peste senzori. Nu se tine cont de viteza medie pe tot parcursul ca in alte tari unde apa calda a ajuns mai repede. Mda, din pacate. Dar putem sa le dam idei. |
#13
Posted 13 March 2013 - 11:03
@Mengele da foarte interesant ce zici (lasa-ne, lasa-ne) vezi ca astfel de sisteme exista in UK insa nu prea au succes, fiind extrem de contestate.
Ce zici tu ar merge pentru 1 buc masina intr-un interval de timp rezonabil, insa cand traficul va fi mai mult de atat deja problema se complica. Pe langa hardware (camera, buclele inductive - hai sa zicem ca astea n-ar fi imperios necesare pt. analiza video, servere, infrastructura) mai ai nevoie si de un soft extrem de capabil de analiza video care sa faca distinctie intre toate vehiculele din cadru si din intervalul de timp si care sa le mai si recunoasca la celalalt capat al distantei pe care activeaza. |
#14
Posted 13 March 2013 - 11:07
fastcarjunkie, on 13 martie 2013 - 11:03, said:
@Mengele da foarte interesant ce zici (lasa-ne, lasa-ne) vezi ca astfel de sisteme exista in UK insa nu prea au succes, fiind extrem de contestate. Ce zici tu ar merge pentru 1 buc masina intr-un interval de timp rezonabil, insa cand traficul va fi mai mult de atat deja problema se complica. Pe langa hardware (camera, buclele inductive - hai sa zicem ca astea n-ar fi imperios necesare pt. analiza video, servere, infrastructura) mai ai nevoie si de un soft extrem de capabil de analiza video care sa faca distinctie intre toate vehiculele din cadru si din intervalul de timp si care sa le mai si recunoasca la celalalt capat al distantei pe care activeaza. Exista asa ceva demult si nu sunt asa de costisitoare. Iar din punct de vedere tehnic nu este deloc greu. Sunt solutii tehnice pentru a implementa asa ceva si chiar ar fi de dorit. P.S. Sunt contestate in UK tot de infractori. |
#15
Posted 13 March 2013 - 11:11
Camerele de viteza medie exista prin diferite locuri, pe centura Vienei si intr-adevar prin UK. Prea contestate tehnic nu au de ce sa fie ca ai poze la masina in locuri multiple (in UK problema e ca oricum nu se depaseste in nesimtire, contestarea e ca sint puse nu ca sa reduca viteza si accidentele ci ca sa aduca bani la buget). Ar fi o solutie super-ok desi tot sistemul costa la greu si mai avem o problema pur romaneasca: cu numerele.
In Romania e in primul rind o problema obiectiva ca e mizerie pe strazi si se murdareste masina (si implicit numarul) si o problema cu cocalarii care sterg negrul ala de pe numar - eventual partial ca sa faca numarul sa semene cu altceva (desi daca nu ma insel e infractiune, alta chestie la care nu se uita nici naiba). Desi daca chiar ar durea pe cineva ar putea sa puna un avertisment mare: iesiti si curatati numarul la prima parcare; sint convins ca e in lege ca trebuie sa ai numarul vizibil. |
|
#16
Posted 13 March 2013 - 11:19
@accexpert Problema e ca mai nou suntem cu totii specialisti, ca sa nu spun chiar ingineri. Da, principiul e extrem de simplu, practica ne omoara.
Hmm, esti infractor daca incalci viteza legala? Ciudat, nu stiam. Bibliografie: http://www.carbibles...ding_facts.html http://www.telegraph...-accidents.html http://www.telegraph...-in-a-year.html http://www.honestjoh...ing-defences-3/ Edited by fastcarjunkie, 13 March 2013 - 11:21. |
#17
Posted 13 March 2013 - 11:21
fastcarjunkie, on 13 martie 2013 - 11:19, said:
@accexpert Problema e ca mai nou suntem cu totii specialisti, ca sa nu spun chiar ingineri. Da, principiul e extrem de simplu, practica ne omoara. Hmm, esti infractor daca incalci viteza legala? Ciudat, nu stiam. Bibliografie: http://www.telegraph...-accidents.html http://www.telegraph...-in-a-year.html http://www.honestjoh...ing-defences-3/ Da, esti infractor daca incalci legea. Acum ai aflat. |
#18
Posted 13 March 2013 - 11:31
^^^ Hai ca la prima chestie sa zicem ca te-nteleg, poate nu stii engleza dar pentru ultima afirmatie ce scuza ai? Codul rutier romanesc e in... romana.
Incalc legea da, ma duc sa ma pun la zid si astept sa fiu omorat de "regulamentari" cu pietre. Auzi, dar in legea aia de care zici nu zice ceva si despre obligatiile administratorilor drumurilor, gen mentenanta, servicii si alte maruntisuri din astea? N-avem nici garduri de protectie in multe zone din vasta noastra retea de autostrazi dar ne trebuie radare. Sa nu incalcam legea. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users