Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Masinile electrice si hibride nu sunt inca solutia...
#2431
Publicat: 23 aprilie 2018 - 20:59
unbrutus, on 23 aprilie 2018 - 20:53, said:
Hyundai are de mult un SUV pe hidrogen in oferta, acum a scos unul nou, Nexo: https://www.hyundaiu...t-20180327.aspx 1600 precomenzi cica. "Yes. All current Hyundai Fuel Cell vehicles operating are running on Hyundai-manufactured fuel cell stacks. In the last ten years, Hyundai has developed and improved its fuel cell technology. The 2000-2002 Santa Fe Fuel Cell featured a 75 kW stack. The 2004-2005 Tucson Fuel Cell featured an 80 kW stack. In 2006, Hyundai internally developed an 85 kW stack. Subsequent enhancements brought the development of a 100 kW stack as is now found in the 2015 Tucson Fuel Cell." Toyota Mirai: "As of December 2017, global sales totaled 5,300 Mirais. The top selling markets were the U.S. with 2,900 units, Japan with 2,100 and Europe with 200" "The Japanese government plans to support the commercialization of fuel-cell vehicles with a subsidy of „2 million (~US$19,600)" https://en.wikipedia...ki/Toyota_Mirai Dar ce facem, ne jignim intai, ne facem "demni de mila" si cum ne mai vine la gura, si abia apoi facem cercetarea? Bine ca ai scris in final si de subventii...pentru masinile pe hidrogen sunt ok dar pt masinile electrice nu sunt. Si cu o masina de 75kw la pret de 70.000usd (mirai) la care mai pierde inca 100.000 producatorul, sa mergi tu. Eu imi iau Tesla, "sa dau muci la AMG". |
#2432
Publicat: 23 aprilie 2018 - 21:01
inuendo0, on 23 aprilie 2018 - 20:21, said:
De serie? Ce înseamnă "serie" pentru tine? 300? 3000? Pune link catre un configurator sa vedem daca putem cumpara o masina pe hidrogen. De serie. inuendo0, on 23 aprilie 2018 - 20:59, said:
Da...waw...multe se mai vand...cu miile. Asta inseamna "productie in serie"? Bine ca ai scris in final si de subventii...pentru masinile pe hidrogen sunt ok dar pt masinile electrice nu sunt. Si cu o masina de 75kw la pret de 70.000usd (mirai) la care mai pierde inca 100.000 producatorul, sa mergi tu. Eu imi iau Tesla, "sa dau muci la AMG". Si tot nu ti-e jena si continui sa dai din gura? Fișiere atașate |
#2433
Publicat: 23 aprilie 2018 - 21:06
Hansolo, on 23 aprilie 2018 - 20:59, said: Eu cred ca gresesti aici si nu ma refer la argumentele tehnice. O discutie circulara de genul ->hotii/mincinosii de la Toyota cu hibridele lor care consuma mult->diesel e solutia->bateria e poluanta->masinile electrice si hibridele nu sunt solutia ca avem nevoie de autobuze-> cum e cu vapoarele->hotii de la Tesla n-au inventat nimic si n-au vandut nimic->meseriasii de la Toyota au scos EV acum 20 ani->voi erati la scoala pe vremea aia->meseriasii de la Toyota vand camioane si masini pe hidrogen->salt la primul pas nu se poate contrazice cu argumente tehnice decat pentru ceilalti colegi de forum. Nu spun ca nu e bine sa postezi argumentele, eu nu stiam de link-ul tau, la fel si ce a spus bzalex despre RAV EV in relatia cu Chevron uitasem. Cat despre articolul lui Zubrin imi permit sa nu fiu de acord cu solutia propusa de el (metanol), atat din punct de vedere ecologic cat si energetic/de perspectiva. Nici eu nu sunt de acord cu solutia finala a lui zubrin din aceleasi motive pe care le-ai mentionat. Pana la urmă articolul are cativa ani buni si intre timp s-a aflat si ce e cu metanolul. Dar partea de fizica, chimie si solutiile tehnice legate de hidrogen nu prea s-au schimbat, tocmai de aia, acum vreo ora, am cerut moderatorilor redeschiderea unui topic care discuta exact acest articol. Ca sa nu mai facem offtopic si poate invatam si ceva. Sper sa il redeschida. |
#2434
Publicat: 23 aprilie 2018 - 21:16
inuendo0, on 23 aprilie 2018 - 19:54, said:
Cat despre impuscarea unui rezervor cu hidrogen...aia e de rasul curcilor. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/jVeagFmmwA0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Ar mai fi si nenea asta care e destul de cunoscut in lumea fizicii si stiintei: Dr. Michio Kaku on Hydrogen Future – 2015 Consumer Electronics Show | Toyota [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/puvy6QxlPso?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#2435
Publicat: 23 aprilie 2018 - 21:18
#2436
Publicat: 23 aprilie 2018 - 21:24
inuendo0, on 23 aprilie 2018 - 21:06, said:
Foarte bine spus despre "treaba in cerc". Nici eu nu sunt de acord cu solutia finala a lui zubrin din aceleasi motive pe care le-ai mentionat. Pana la urmă articolul are cativa ani buni si intre timp s-a aflat si ce e cu metanolul. Dar partea de fizica, chimie si solutiile tehnice legate de hidrogen nu prea s-au schimbat, tocmai de aia, acum vreo ora, am cerut moderatorilor redeschiderea unui topic care discuta exact acest articol. Ca sa nu mai facem offtopic si poate invatam si ceva. Sper sa il redeschida. |
#2437
Publicat: 23 aprilie 2018 - 21:28
bobalex18, on 23 aprilie 2018 - 09:04, said: Ăźntreci orice limită. ascultă sfatul celui care care are motor de 1.8l și 90 de cai. la un km de 6000 de km pe an, mai bine ar da sfaturi despre uber. |
#2438
Publicat: 23 aprilie 2018 - 21:31
unbrutus, on 23 aprilie 2018 - 21:01, said: astept scuzele! da, asta inseamna de serie! ai cerut configurator cu pretul, ti-am dat configurator, ai cerut masini de serie, ti-am dat masini de serie! Si tot nu ti-e jena si continui sa dai din gura? Eu raman la parerea mea, ca hidrogenul inca nu este solutia. Asa cum nu a fost nici acum 40 de ani si nici nu va fi peste 40 de ani. Tu ramai cu parerea ta, ca mașinile electrice nu sunt soluția si ca hidrogenul este. Poate sa ti-o zica tot forumul, se pare ca nu are nici un efect asupra ta. Poate daca ti-o zice cineva de la Zeul VW?: " Volkswagen's Rudolf Krebs said in 2013 that "no matter how excellent you make the cars themselves, the laws of physics hinder their overall efficiency. The most efficient way to convert energy to mobility is electricity." He elaborated: "Hydrogen mobility only makes sense if you use green energy", but ... you need to convert it first into hydrogen "with low efficiencies" where "you lose about 40 percent of the initial energy". You then must compress the hydrogen and store it under high pressure in tanks, which uses more energy. "And then you have to convert the hydrogen back to electricity in a fuel cell with another efficiency loss". Krebs continued: "in the end, from your original 100 percent of electric energy, you end up with 30 to 40 percent." |
#2439
Publicat: 23 aprilie 2018 - 21:57
Hansolo, on 23 aprilie 2018 - 21:24, said:
Partea cu hidrogenul poate ca va merita cand costul energiei electrice va fi mai mic si carbon-neutra. Dar pana atunci posibil ca si tehnologia sa avanseze suficient de mult incat densitatea energetica pe unitate de volum/masa sa faca irelevanta si atunci ca si acum solutia pe hidrogen. si atunci te forteaza sa ii aduci mai multe argumente... e de rasul curcilor aia cu trasul unui glont in rezervorul de hidrogen... ia filmul... adica el il cere. Nu e treaba mea sa promovez hidrogenul... spun doar ca sint companii mari care au investit suficient in asta incat sa scoata masini de serie. Ma indoiesc ca stie colegul nostru mai multa fizica ca astia. Sincer... as merge pana la a zice ca SINT SIGUR ca stiu ei mai multa. inuendo0, on 23 aprilie 2018 - 21:31, said:
Ok, imi cer scuze, chiar nu ma gandeam ca cineva poate vinde visele astea. Eu raman la parerea mea, ca hidrogenul inca nu este solutia. Asa cum nu a fost nici acum 40 de ani si nici nu va fi peste 40 de ani. Tu chiar nu intelegi? vezi la valitudor si imi permit sa zic chiar si la mine, opinii exprimate argumentat, fara atacuri la persoana. Tu nu vezi ca incepi toate postarile cu o jignire? Incepe si tu cu "eu cred ca"... numai eu te-am facut sa iti ceri scuze de 3 ori pana acum, si tot nu ai invatat, de vreo 8 luni cred ne tot razboim, eu incercand sa iti arat ca poti vorbi si altfel, mai mult chiar, ca nu te ajuta pe tine insuti sa incepi cu "esti demn de mila" ca apoi te faci de ras si uite ajungi la cerut scuze... Sintem toti niste pioni in scena asta cu mari companii cu miliarde cheltuite pe marketing alone... Ti-am mai zis si asta de vreo 5-6 ori... opiniile tale nu au cum sa fie adevarul absolut, toti ne bazam pe articolele postate de altii... deci ce sens are sa ma tot ataci pe mine sau pe altul la persoana? Chiar nu te poti opri o data si sa inveti sa vorbesti civilizat? Nu vezi ce placut e cand dezbatem o tema civilizat? Aflam toti lucruri noi pana la urma... Iar ai intrebat si in seara asta ale cui interese le servesc... ti-am mai zis de n ori, da zi aici clar ale cui crezi tu ca sint aceste interese... speculeaza o data, fa o lista si gata, nu te mai tot intreba... e tot un atac la persoana si asta, mai ales ca nu ai nici o idee pana la urma, doar intrebi asa periodic... Ti-am mai zis si ca am postat o masina care era hibrid hidrogen-litiu-ion... ce interese deci? poate solutia e la mijloc... deci sper sa vad in viitor de la tine si alt tip de postari. Incepe cu "eu cred ca... pt ca..." si lasa opiniile tale despre persoana mea sau a altui coleg. Sa vezi ce bine o sa te simti si iti va folosi si in viata de zi cu zi, la servici etc inuendo0, on 23 aprilie 2018 - 21:31, said:
Poate daca ti-o zice cineva de la Zeul VW?: daca iti ziceam acum 6 luni eu asta tie, ai fi sarit in sus ca ars si m-ai fi facut in toate felurile. vezi si tu ca o data cu trecerea timpului ne mai moderam pozitiile... cum ar fi sa ajungi sa faci un jurnal de bord cu un vw... Editat de unbrutus, 23 aprilie 2018 - 21:55. |
#2440
Publicat: 23 aprilie 2018 - 22:16
inuendo0, on 23 aprilie 2018 - 20:54, said:
@unbrutus Ca tot aminteai de documentarul "who killed the electric car", inca sunt de parere ca nu l-ai vazut nici cand a aparut si nici cand am pus eu link la începutul topicului despre cum Tesla schimba lumea. Pentru ca in ala se spun clar dezavantajele hidrogenului. E o mare diferenta de exprimare si mod de a pune problema. Cu siguranta stim ca oricine poate face o bicicleta electrica, o masina electrica la el in garaj, cu baterii de laptop, fix ca o tesla model S, dar cu hidrogen nu am auzit pana acum sa fi facut nimeni, e clar mai complexa tehnologia. Insa asta nu inseamna ca s-a transat totul... mai sint si cai de mijloc... moderatie, nu uita! Hibrid hidrogen-baterii... poate ca asta e viitorul... cine stie. Vom vedea. |
|
#2441
Publicat: 23 aprilie 2018 - 22:46
Molecula de H2 inca difuzeaza prin orice material si inca este "purtatoare" de energie, nu sursa de energie si inca se consumă mai multa energie pentru productie decat rezulta prin oxidarea acesteia. H2 inca se obtine 95% din hidrocarburi (cu o amprenta de carbon mai marevdecat daca arzi direct acele hidrocarburi), iar ceilalti 5% care se obtin din resurse regenerabile inca sunt foarte scumpi, rentand mai mult sa bagi curentul in baterii sau in retea.
Peste cateva luni/saptamani iar incalzim ciorba cu hidrogenul si ne lamentam ca suntem atacati pentru trolaj si offtopic. unbrutus, on 23 aprilie 2018 - 22:16, said:
Cu siguranta stim ca oricine poate face o bicicleta electrica, o masina electrica la el in garaj, cu baterii de laptop, fix ca o Tesla model S, dar cu hidrogen nu am auzit pana acum sa fi facut nimeni, e clar mai complexa tehnologia. Si aia cu "fix ca o tesla model S" e epica. Editat de inuendo0, 23 aprilie 2018 - 22:48. |
#2442
Publicat: 23 aprilie 2018 - 23:16
inuendo0, on 23 aprilie 2018 - 22:46, said:
Peste cateva luni/saptamani iar incalzim ciorba cu hidrogenul si ne lamentam ca suntem atacati pentru trolaj si offtopic. tu nu esti in masura ma sa ataci pe nimeni pt trolaj si offtopic, astea le raportezi! tu respecti colegii de forum si opiniile lor, pe care insa esti liber sa le combati. incalzesc ciorba cu hidrogenul de cate ori vreau, apar noi si noi vehicule pe hidrogen, discutam de masini electrice si hibride, deci da, de ce nu. Sa nu uitam ca acum in timp ce vorbim TIRul pe hidrogen de la Toyota mai salveaza din poluare muncind din greu in portul ala la marfuri 24 din 24. 12 Best Electric Cars and Trucks Powered by Hydrogen Fuel Cells [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/3srWL7-206c?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] inuendo0, on 23 aprilie 2018 - 22:46, said:
Si nu e logic sa vrei o tehnologie mai usor de implementat? Si aia cu "fix ca o Tesla model S" e epica. "fix ca o model S" sau mai buna, ca avea autonomia mai buna ca o tesla. o masina facuta in garaj. tehnologia in sine e simpla, insa bateriile sint o problema. asa cum e si la hidrogen, problema e obtinerea "bateriilor"... totusi hidrogenul e cel mai comun element din univers. Si ti-am mai zis de cate ori oare... mai sint si masini hibrid hidrogen-litiu-ion. pt tine totul e transat deja... fii mai modest... gandeste-te ca nu or fi mai prosti toti inginerii aia de la toyota, hyunda si restul decat tine personal, nu? vii cu explicatii cu molecula de hidrogen... zi "personal nu cred in tehnologia cu hidrogen" si gata... nu ii fa prosti pe toti care nu gandesc fix ca tine. inuendo0, on 23 aprilie 2018 - 22:46, said:
H2 inca se obtine 95% din hidrocarburi [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/9pTluy9KpYU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#2443
Publicat: 24 aprilie 2018 - 09:21
Ce e nasol cu masinile astea cu hidrogen e costul hidrogenului. Practic dublu fata de benzina:
"On average, 1kg of petrol costs £1.33 and that will power your car for approximately 25 km. ITM Power are currently charging £10 per kg of hydrogen…. So, considerably higher than the cost of petrol. But it doesn’t tell the whole story. In any of the latest fuel cell cars, 1 kg of hydrogen will let you drive 97 – 100 km. To travel that same distance in a petrol car, you’d need to spend around £5.30."( https://www.forbes.c...l/#64d520eb683a ) Eu nu vad nici un fel de motivatie economica sa folosesti o masina cu hidrogen, mai ales comparativ cu cea electrica care e de 3x mai ieftin sa o alimentezi fata de cea cu benzina. Pe langa asta hidrogenul, in marea majoritate a statiilor e produs local folosind curent electric. Desigur, exista totusi un avantaj in asta care nu pare evident la prima vedere. Poate fi folosit curentul electric din perioadele de supraproductie de energie verde fluctuanta. Practic se stocheaza surplusul de energie in hidrogen. O alta problema e capacitatea redusa. La cea mai mare statie de hidrogen instalata se laudau ca pot alimenta maxim 20 de autobuze/zi. La pretul de 1mil$ cat costa o statie, ar fi mai eficient sa cumperi baterii. Cu pretul respectiv ai putea cumpara baterii cu capacitatea de 66.000kWh(la 150$/kWh) cu care ai putea alimenta 66 de autobuze cu baterii de 100kWh. Parerea mea e ca masinile cu hidrogen desi tehnic ele sunt o solutie, economic sunt de 5x ori mai scumpe de alimentat decat cele cu baterii. La autonomii de 300 de mile masinile electrice se apropie de normalul de autonomie al unei masini medie cu combustie. Mai ramane doar incarcarea rapida(care tehnic se poate face si azi, dar cu compromiterea autonomiei). Acesta e singurul avantaj al masinilor cu hidrogen comparativ cu cele electrice. |
#2444
Publicat: 24 aprilie 2018 - 10:29
unbrutus, on 23 aprilie 2018 - 23:16, said:
Sa nu uitam ca acum in timp ce vorbim TIRul pe hidrogen de la Toyota mai salveaza din poluare muncind din greu in portul ala la marfuri 24 din 24. Acum depinde cum e produs hidrogenul care alimenteaza tirul respectiv. Sa nu uitam ca motoarele cu hidrogen au o eficienta de aproximativ 30%(daca luam tot lantul incepand de la productie si transport) deci aproximativ cat cele cu combustie. Daca hidrogeul e produs din hidrocarburi, atunci poluarea este exact aceeasi dar desigur produsa in alt loc. Ceea ce e evident benefic pe plan local, dar pe plan global poluarea creste(daca e sa consideram si costurile mai ridicate de productie a camionului respectiv fata de unul conventional). Daca e produs direct din reteaua de electricitate, probabil polueaza de 2x mai putin considerand ca aprox. 50% din electricitate e produsa din regenerabile, fata de 6x mai putin daca ar fi fost folosit un camion electric. PS: Sa nu uitam ca si masinile cu hidrogen sunt tot masini electrice. Difera doar modul in care este produsa electricitatea. Pe langa hidrogen si pila, masinile cu hidrogen au nevoie si de o mica baterie pentru stocarea intermediara a energie. Practic masinile cu hidrogen sunt masini electrice cu range extender pe baza de hidrogen(hibrid serie ca sa fie definitia completa). |
#2445
Publicat: 24 aprilie 2018 - 12:16
bzalex, on 24 aprilie 2018 - 09:21, said:
Mai ramane doar incarcarea rapida(care tehnic se poate face si azi, dar cu compromiterea autonomiei). Acesta e singurul avantaj al masinilor cu hidrogen comparativ cu cele electrice. - viteza de incarcare nu compromite autonomia, chiar nu se uita nimeni la filmele alea pe youtube? - 590 km autonomie cu 5 minute incarcare: bzalex, on 24 aprilie 2018 - 10:29, said:
Sa nu uitam ca motoarele cu hidrogen au o eficienta de aproximativ 30%(daca luam tot lantul incepand de la productie si transport) deci aproximativ cat cele cu combustie. din ce vedem la Toyota si Hyundai si nu numai, in fiecare an maresc autonomia si eficienta. ramane de vazut de ce au investit tocmai cei de la toyota, pionierii masinilor cu baterii, in tehnologia cu hidrogen. E totusi o chestie sa obtii din 5kg de combustibil 500 de km autonomie... comparat cu vreo 500kg de baterii sau mai mult... Camionul de la Tesla se zvoneste (ca refuza sa spuna oficial) ca are 14 tone de baterii pe el... 14 tone mutate de colo colo zilnic, in orice minut... Fișiere atașate |
|
#2447
Publicat: 24 aprilie 2018 - 12:33
unbrutus, on 12 aprilie 2018 - 14:35, said: daca vorbim de salvat planeta, e clar ca autobuzele trebuiau sa fie primele si roadsterele plutind in spatiu ultimele. "masele" cer domne telefoane care la urmatorul update devin inutilizabile... pai daca asta vrea masele, da-o naiba de planeta, principii etc Pai de ce nu te uiti si tu la oferta chinezeasca? Chinezii chiar au cutitul in rana. Ei, chinezii au fabricat ultima locomotiva cu abur candva pe la 1998-2000. Stiau ca nu le vor folosi mult, nici macar nu le mai vopseau. Dar le foloseau pentru transportul carbunilor de la mine spre termocentrale. Pentru ca nu-si permiteau luxul de a consuma alte forme de energie pentru a produce cat mai multa energie lectrica necesara cresterii economice, sa sustina exporturile. Acuma sunt orase in China, care abordeaza poluarea, cu flote de autobuze electrice. Si pe langa alea mai au zeci de branduri de automobile electrice, pe care occidentalii cu ochelari de cal le observa mai greu. S-ar putea sa asistam la un scenariu de genul Huawei, prin care un brand necunoscut de automobile o sa intre pe piata occidentala si o sa se pozitioneze in top5 producatori. |
#2448
Publicat: 24 aprilie 2018 - 12:38
Intre timp Audi ne promite timpi de incarcare de 12 minute:
"This 400-volt charging system will be joined at some point in the future by 800-volt systems that can charge at 350 kw. That system could bow on the production version of the Porsche Mission-E. A 350-kw charger would be able to charge the e-tron pack in about 12 minutes, which Audi compares to a gas-car fill-up time of about 7 minutes." ( https://www.greencar...tric-suv/page-2 ) |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi