Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum declari o variabila care nu s...

Schimbare certificat de inmatricu...

Poligon auto București

nelamurire legata de pret la mode...
 Hotel cu restaurant si Demipensiu...

Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...
 Dashcam

Mini server - VMware

betano.ro

Poveste fara sfarșit
 I-auziti voi! - nu vor romani...

Colon iritabil

Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic
 

Ulei 2T in motorina - idei pro/contra, dar argumentate

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
974 replies to this topic

#361
scrisit

scrisit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,236
  • Înscris: 01.12.2007
Cât dai pe Shell și LM?

#362
sctnicu

sctnicu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 481
  • Înscris: 26.02.2016
de unde ai comandat shell?

Edited by sctnicu, 15 September 2017 - 20:55.


#363
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
Shell a fost 27 lei pe Autokarma. Nu sunt toate bidoanele ale mele, am luat cu prietenii. LM 43 parcă, nu mai știu exact.

#364
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
Ce legatura are partea electronica de la injector cu faptul ca bagi ulei in motorina?

#365
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
Are pentru că demersul de a ține cât mai mult injectorul în viata este sabotat de proasta calitate. Te bucuri ca ai găsit soluția să meargă bine și într-o zi rămâi cu mașina în drum că unul din ele nu mai reacționează în nici un fel. Ce s-o fi gândit fabricantul? Ăștia o să bage ulei, aditivi, le prelungesc viata prea mult...hai să le facem să crape și din alte motive!

Edited by TLGTLC, 20 September 2017 - 07:32.


#366
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,665
  • Înscris: 24.10.2015
Eu inteleg sa faci economie la materiale dar chiar sa inventezi lucruri pentru a scurta viata unei piese nu prea cred. Orice mecanism, piesa, se strica fara sa vrei. E greu sa faci ceva durabil, invers nu-i problema, se strica ele si asa.

Edited by vinciun, 20 September 2017 - 17:14.


#367
tonuloi

tonuloi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 279
  • Înscris: 06.12.2009
Poate intereseaza pe unii.... o lista cu uleiuri 2t si norma lor...Update 1 Septembrie 2017

http://www.jalos.or..../2T_EV_LIST.pdf

YACCO  MVX 500 2T   a utilizat cineva ?
Posted Image

Edited by tonuloi, 21 September 2017 - 14:33.


#368
scrisit

scrisit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,236
  • Înscris: 01.12.2007
Voi ce uleiuri decente ca preț mai folosiți?
Eu folosesc Wolf Synth 2T - 30lei/L, cu norma Jaso FC/FD.
Dar de când am avut o experiență neplăcută cu uleiul de motor nu mai am încredere în Wolf.
Apropo, ce înseamnă JASO FC/FD? De ce nu scrie doar fc sau fd?

#369
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
Eu nu mai fac experimente, merg pe mâna nemților de pe motor-talk.de . Liqui Moly 1052 este cel mai bun, l-am testat, am văzut că poate. Este scump dar își face treaba. Am văzut alaltăieri Egr-ul unui prieten care l-a dat jos după ce a făcut 25000 km cu Liqui Moly și Adizol T6. Un strat fin de funingine gri și atât. Tocmai ce curățase Egr-ul când a trecut pe tratament. Am văzut, funcționează, merg mai departe cu combinația. La fel, poate cădea partea electronică a Egr și atunci știu că am făcut tot ce este omenește posibil. Mă voi răzbuna punând acatiste pentru morți cu numele celor din conducerea companiei care mi-a produs mașina. Posted Image
Variante ieftine recomandate de forumistii de pe motor-talk.de mai sunt Shell Advance VSX 27 lei pe Autokarma și Ravenol Scooter 2t Semisinth (în Germania se vinde ca Ravenol Scooter 2 takt teilsynth) 27 lei dar nu mai știu unde l-am văzut. Shellul este în teste, pentru că nu mai am drumuri multe de făcut rezultatele vor întârzia. Îl folosesc la 3 mașini și rezultatele obținute vor fi mai concludente.
Wolf sintetic este foarte bun dar când am văzut ce puțin încarcă DPF-ul LM nu îl mai folosesc. Cu Wolf am evitat să dăm jos injectoarele de pe un Sprinter. Mașina merge acum în parametri.
Uleiul Kaufland face depuneri și nu este bun pentru a fi amestecat cu motorină, are 0,28% conținut de sulf, un record în domeniu. Mol Dinamic Sprint minte cu nerușinare, este plin de sulf nicidecum 0,05% cum scrie în tds. Aici trebuie să se sesizeze vreo autoritate în domeniu pentru că este o minciună.

Un alt ulei ieftin, Mobil Extra 2 t, nu are sulf, lubrifiază ok dar nu are proprietăți de curățare. Prin urmare nu merita cei 22 lei prețul de pe Autokarma. Dacă vreți ieftineală aveți la 16 lei pe același site Mannol 2 takt plus. Folosit inclusiv la mașini cu Dpf este o optiune buna, are aditivi de curățare, nu lasă depuneri.
Pe același forum se spune clar că uleiurile produse de Motul nu pot fi folosite în motoarele diesel.
Consider că sunt destule uleiuri bune verificate care nu dau bătăi de cap pentru a mai experimenta și altele. Dacă aveți de gând să experimentați, faceți măsurători, desfaceți admisii, egr să vedeți ce beneficii/daune a produs. Doar faptul că se aude bine...nu este suficient!

Edited by TLGTLC, 21 September 2017 - 21:29.


#370
scrisit

scrisit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,236
  • Înscris: 01.12.2007
Deci, zici că Wolf este bunicel.
O să incerc și Shell și Ravenol. Eu am Euro 4.
Dar complet sintetic nu este mai bun decât semisintetic?

#371
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,665
  • Înscris: 24.10.2015
Eu acum am dat-o pe transport in comun ca lucrez mai mult prin oras si nu vreau sa poluiez aerul aiurea cu 3.222 l diesel. Mi-a mai ramas un pic de ulei 2t, cred ca de o portie. Este un elf cu jaso fd. Sa-l schimb oare? Pe el scrie ca-i ulei te scooter utilizare normala. Am vazut ca mai este un tip elf moto racing tot jaso fd, al doilea e pentru utilizare mai agresiva. Sau sa trec la alta marca?

Edited by vinciun, 21 September 2017 - 21:51.


#372
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
Chestia cu ulei sintetic nu denumește un ulei realmente sintetic. În urma procesului dintre Mobil și Castrol care a durat 9 ani în anii 90 s-a emis hotărârea că pot purta denumirea de sintetic uleiurile superioare calitativ.
Deci treaba cu sintetic este relativă și în cazul de față.
Wolf are 0.18% sulf însă este opusul lui Mol, dă depuneri mai mici în dpf , la commonrail merge folosit in rații mici de 30 ml/10 litri.
Uleiurile complet sintetice sunt făcute să lubrifieze în condiții de utilizare dure cu temperaturi înalte. Chestia asta care este un avantaj la motociclete, devine un dezavantaj la diesel. Fie nu arde complet, fie arde cu depuneri! Va fi wow pe partea de rafinament al motorului și credeti-ma că va merge superb cu un ulei complet sintetic. Însă vă veți pune mâinile în cap la un moment dat!  Cu atât mai mult cu cât poate mergeți mult în oraș.
Deci trebuie să găsești un ulei care arde bine și nu lasă depuneri, curăță și nu prezintă riscuri.
Unii spun că semisinteticele sunt prea subțiri. Dar dacă se amesteca bine cu motorina și nu modifică prea mult fluiditatea ei eu zic că este foarte bine. Lăsați cifrele și nu mai judecați după ele. Este foarte posibil să obții rezultate identice ca și cu un ulei ieftin și prost, ai mai dat și o grămadă de bani, adică mizerie peste tot. Era cineva pe un forum care acuza de mama focului că uleiul 2 t i-a făcut niște depuneri urâte în motor. Fanii uleiului 2 t imediat i-au sărit în cap, m-am abținut și am vorbit cu cineva care chiar se pricepe, i-am arătat și pozele iar verdictul a fost clar. Uleiul 2 t a fost de vină. Nu s-a pus ce trebuie. Păi dacă pui ce trebuie vezi în primul rând la egr.
Dacă vreți un boost de putere mai pronunțat, faceți un cocktail cu Speed Tec Diesel de la Liqui Moly. Păstrați proporțiile de 1:200 sau 250 la ulei și 1:400 la Diesel Speed Tec. Am un prieten care folosește și funcționează.

Edited by TLGTLC, 21 September 2017 - 22:25.


#373
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,665
  • Înscris: 24.10.2015
Nu gasesc nici unul din cele enumerate mai sus de tine. Ce parere aveti de  2T SHELL Advance Ultra?

#374
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007

 vinciun, on 21 septembrie 2017 - 22:30, said:

Nu gasesc nici unul din cele enumerate mai sus de tine. Ce parere aveti de  2T SHELL Advance Ultra?
Complet sintetic.
Ai varianta Elf Moto 2 HP Eco semisintetic. Pe ăla trebuie să îl găsești. Verificat cu rezultate foarte bune!

#375
RasAlGhul

RasAlGhul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 839
  • Înscris: 11.02.2016
Da de uleiurile Gen Husgvarna, Stihl, Makita, etc....cele care se gasesc prin dedeman, hornbach, etc.....ce parere aveti?
Vad ca scrie pe ele ca au noxe mici, agenti de curatare, norma FC-FD, iar majoritatea sunt sintetice sau semisintetice.

#376
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
Dacă vrei să faci experiențe să ne spui și nouă...! Este posibil să fie bune, este posibil să nu... Un experiment la îndemână, pui într-un pahar cu gura un pic mai strânsă cum sunt cele de coniac (în lipsă de pahar de laborator) un pic de ulei, îl aprinzi și vezi cum arde. Dacă afuma tare, îl faci cadou. Toate afuma dar un ulei bun doar o idee. Liqui Moly 1052 afuma extrem de puțin, Mol Dynamic afuma bine de tot. Asta este ce am încercat.

#377
RasAlGhul

RasAlGhul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 839
  • Înscris: 11.02.2016
Am luat un bidon de Makita acum cateva zile...la 35 de lei.
Am pus acum pe seara, dar deocamdata nu pot sa-mi fac nici o parere deoarece n-am mers mult cu masina.
Eu pun de obicei Ravenol 2T WaterCraft Fullsinth Jaso FD TC-W3...zici ca nici nu mai am diesel.
Sunt curios cu Makita...am un drum lung maine si o sa vad ce si cum.
O sa incerc si metoda fumului descrisa de tine.

Attached Files


Edited by RasAlGhul, 22 September 2017 - 20:17.


#378
scrisit

scrisit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,236
  • Înscris: 01.12.2007
Tlg cum ai scăpat de schimbatul injectoarelor la Sprinter?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate