Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Motorul de 1 litru in 3 cilindri Ecoboost de la Ford

- - - - -
  • Please log in to reply
205 replies to this topic

#19
dan84

dan84

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,028
  • Înscris: 25.09.2006
Nu inteleg de ce dracu nu au folosit ei un compresor! La turatii reduse functioneaza mai bine ca o turbina, nu are treaba cu temperatura gazelor arse, nu are treaba cu regimul de functionare de oras, nu are turbo lag, nu se infunda, etc, etc.
Stiu ca e mai scump de implementat (!?!?) decat o turbina dar cat s-au chinuit ei cu modificarea sistemului de racire, cu gaze arse si alte alea cred ca ieseau mai bine financiar, mai simplu si fara batai de cap pe viitor.

#20
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,906
  • Înscris: 14.11.2004
VW s-a legat la cap cu 1,4 TSI Twincharger si drept dovada ca a durat ceva pana au pus la punct motorul si de asemenea pretul lui a ramas tot unul destul de scump pentru o dracie de 1,4.

Edited by connectorxp, 11 May 2012 - 17:14.


#21
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,662
  • Înscris: 29.03.2006
O turbina mica are turatie mare, de unde zgomot mare, de unde poluare fonica, deci nu nu are ce cauta pe strada in oras, si nici langa mine in masina.

#22
dan84

dan84

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,028
  • Înscris: 25.09.2006
Hai pe dracu! Chiar asa?

#23
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,002
  • Înscris: 12.06.2004
loock, la tine in masina? Ai asa ceva?

Edited by Kunzite, 11 May 2012 - 18:00.


#24
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,701
  • Înscris: 23.04.2007
Miine ma duc la drive test ;)

#25
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,969
  • Înscris: 06.04.2007

View Postloock, on 11th May 2012, 18:19, said:

O turbina mica are turatie mare, de unde zgomot mare, de unde poluare fonica, deci nu nu are ce cauta pe strada in oras, si nici langa mine in masina.
Nu-i musai s-o iei cu tine in masina, las-o acasa in debara, isi face treaba si de acolo  :coolspeak:


View Postadrian_r5, on 11th May 2012, 19:23, said:

Miine ma duc la drive test ;)
Sa ne impartasesti din impresii.

#26
Tom_Cat

Tom_Cat

    Aproape acolo

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,159
  • Înscris: 01.01.2007

View Postundercoverbrother, on 11th May 2012, 16:05, said:

Nu, motorul chiar nu este echilibrat. Nici natural nici "artificial". Totul cade in sarcina suportilor care sunt proiectati sa anuleze vibratiile.
Astia din pacate au prostul obicei sa cedeze in timp.

Chiar se lauda ca au micsorat consumul prin renuntarea la echilibrare pe arbore, micsorandu-se inertia.

ps. Nici motorul L4 nu e echilibrat natural.
H, V, L6 sunt echilibrate natural, toate avand posibilitatea unui redline la turatie mai mare decat in cazul unui L4 sau L3

Undercover, orice motor este echilibrat, atat natural (adica prin arhitectura) cat si prin proiectarea componentelor cu masa inertiala. Motorul in 3 cilindrii este echilibrat (intr-o anumita masura) prin incarcarea componentelor in puncte cheie. Au diminuat incarcarea nu au eliminat-o, este o diferenta. Echilibrarea unui motor nu se face doar din ratiuni de ergonomie ci si pentru a suporta turatiile si sarcina.

Motorul L4 este perfect echilibrat natural pentru armonicile de ordinul 1 si optimizat prin incarcare masica pentru armonicile de ordinul 2. Normal ca L6 este mai echilibrat, insa din revenind la discutia noastra, L3 nu se compara cu L4 la capitolul acesta.

Revenind la discuta dintre turbina si compresor, turbina este un element recuperator, astfel ea recupreaza energia gazelor de evacuare si ajuta randamentul si puterea motorului. Problema este legata de modul de functionare, astfel pentru ca ea sa mearga are nevoie de un debit de gaze arse, de aici apare turbo-lagul. Se pot face artificii (geometrie variabla si sistemele bi si tri-turbo). Compresorul pe de alta parte, functioneaza antrenat de motor, astfel nu exista lag. Problema este legata de costuri, are nevoie de ambreiaj electromagnetic si per ansamblu este un consumator in plus si mai scump.

Despre motorul de 1.0 si 125 CP o sa mai auzim, insa personal consider ca vor exista probleme de fiabilitate la inceput, insa la generatia 2 o sa vedem cam ce poate din punctul asta de vedere.

Edited by Tom_Cat, 11 May 2012 - 18:42.


#27
lawrence38

lawrence38

    GAME......OVER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,009
  • Înscris: 05.02.2008

View Postundercoverbrother, on 11th May 2012, 16:05, said:

Nu, motorul chiar nu este echilibrat. Nici natural nici "artificial". Totul cade in sarcina suportilor care sunt proiectati sa anuleze vibratiile volantului care este proiectat sa anuleze vibratiile naturale motorului in 3 cilindri, fiind intentionat dezechilibrat.

Haide sa nu dezinformam....mi se pare o solutie eleganta si probabil mult mai durabila in timp. Cu siguranta nu o sa fie silentios la ralanti ca un motor in 4 cilindri dar oricum, cred ca o sa fie mult mai ok decat motoare L3 din generatii mai vechi.

Priviti AICI de pe la 40 secunde incolo sa-l vedeti in actiune si  ca sa intelegeti ce si cum

Edited by lawrence38, 11 May 2012 - 19:08.


#28
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,906
  • Înscris: 14.11.2004
Consum de 4.5 % extraurban... daca nu treci de 100/h Test si la munte nu sare de 8. Mult, consuma mult, daca va costa la nivel de 1,4/ 1,6 aspirat atunci merita, dar asa, nu faci mare afacere.

Edited by connectorxp, 11 May 2012 - 20:45.


#29
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Apropos, VAG il va gadila putin pe ala micu sa-i ia locul actualului TSi de 120 de cai.

Stiti care e faza? Astia nu scot motoarele astea pentru noi.
Sunt tineri care fac acum scoala de soferi si care nu vor da 2 bani pe vaicarelile noastre. Va fi ceva normal pentru ei sa ia unul dintr-asta micu ca oricum nu vor sti de altfel de motoare iar noi vom fi niste ciudati cand o sa le spunem de masinile de pe vremea noastra.

La fel a fost si cu dieselul. Daca pentru unul sau altul diesel a fost tractor, tractor a ramas (nu ca n-ar fi :) ).
Pentru cei care nu au prins dieselul tractor, e ceva normal sa mearga cu o limuzina sau ciar o masina cu pretentii sportive cu un motor diesel "rafinat" (cu sau fara ghilimele).
Ii ca aia care era urata cand era mica. Pentru cine o stie de mica, urata ramane toata viata. Pentru cine nu, cine stie ce bunaciune i se pare ca e acum.

laurence, daca nu "dezinformam", habar n-aveai de chestia cu echilibrarea si nu cautai detalii pe goagal sa vezi ce si cum.

Edited by undercoverbrother, 11 May 2012 - 22:27.


#30
lawrence38

lawrence38

    GAME......OVER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,009
  • Înscris: 05.02.2008

View Postundercoverbrother, on 11th May 2012, 23:27, said:

laurence, daca nu "dezinformam", habar n-aveai de chestia cu echilibrarea si nu cautai detalii pe goagal sa vezi ce si cum.

Stai linistit ca m-am informat despre motorul asta cu destul de mult timp inainte , adica de anul trecut.

Bineinteles, ca de obicei pe Softpedia decat sa zica omu' , da am gresit, mi-a luat-o gura pe dinainte, ma acuzi pe mine ca am "gugalit" si ca trebuie sa ma inchin in fata cunostintelor tale vaste in domeniu :rolleyes:

Ehe....ce de topicuri inutile si timp pierdut aiurea, intrigi, polemici ar fi crutate daca s-ar invata lumea sa gugaleasca inainte sa se apuce sa posteze verzi si uscate...


View Postundercoverbrother, on 11th May 2012, 23:27, said:

Stiti care e faza? Astia nu scot motoarele astea pentru noi.
Sunt tineri care fac acum scoala de soferi si care nu vor da 2 bani pe vaicarelile noastre. Va fi ceva normal pentru ei sa ia unul dintr-asta micu ca oricum nu vor sti de altfel de motoare iar noi vom fi niste ciudati cand o sa le spunem de masinile de pe vremea noastra.

La fel a fost si cu dieselul. Daca pentru unul sau altul diesel a fost tractor, tractor a ramas (nu ca n-ar fi :) ).
Pentru cei care nu au prins dieselul tractor, e ceva normal sa mearga cu o limuzina sau ciar o masina cu pretentii sportive cu un motor diesel "rafinat" (cu sau fara ghilimele).
Ii ca aia care era urata cand era mica. Pentru cine o stie de mica, urata ramane toata viata. Pentru cine nu, cine stie ce bunaciune i se pare ca e acum.

Aici iti dau dreptate, de multe ori evolutia se loveste de zidul ignorantei/rezistentei colective la ceva nou...

Edited by lawrence38, 12 May 2012 - 00:17.


#31
AMDG

AMDG

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,091
  • Înscris: 23.01.2007

View Postundercoverbrother, on 11th May 2012, 23:27, said:

Va fi ceva normal pentru ei sa ia unul dintr-asta micu

Eu sunt interesat de o Skoda Citigo 1.2 60 cp si am facut odinioara scoala de soferi :rolleyes:

#32
Sir_Johnny

Sir_Johnny

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,087
  • Înscris: 27.12.2010
Un motor de 100 cai ar trebui sa consume cat un motor de 100 de cai.

#33
lawrence38

lawrence38

    GAME......OVER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,009
  • Înscris: 05.02.2008

View PostSir_Johnny, on 12th May 2012, 11:00, said:

Un motor de 100 cai ar trebui sa consume cat un motor de 100 de cai.

Da, exact, consumul si caii putere sunt mereu direct proportionale :rolleyes: :roflmaofast:

#34
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007

View PostAMDG, on 12th May 2012, 10:56, said:

Eu sunt interesat de o Skoda Citigo 1.2 60 cp si am facut odinioara scoala de soferi :rolleyes:

Dar de un Mondeo cu motor de 1 litru nu esti interesat?  :naughty:
E facut deja. Tre' sa-i dea drumu' in showroomuri.

#35
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,368
  • Înscris: 08.09.2006
Dar este motorul asta disponibil pe fiesta? pe fiesta mi se pare un motor ok. Eu nu am vazut decat pe focus cand spuneau ca are doar 125cp si din graficul ala de cuplu pus de ei avea 110 cp calculati. Acum vad ca apar cu unul de 100 si unul de 125 pe fiesta si bmax, pe astea 2 nu am vazut deloc. Sincer Ford mi se pare o marca care cam ascunde pe cat posibil tot ce tine de masini si updateaza greu siteurile deci au un mare -(minus) din partea mea pentru treaba asta. Bine ca nici la ei pe forum nu am reusit sa intru ca cer sa ai ford si sa le dai nush ce date, nu mai retin bine ce.

Mie acel 4.5 consum extern pana la 100 km/h mi se pare decent, chiar foarte bun daca este pe focus. Am un prieten care are o Jetta cu 1.2 tsi si spunea ca ii ia cam 5 in afara mers pe la 80-100 in medie, deci cei de la ford ar avea un atu daca pe focus ar consuma real atat.

Poate totusi il pun si pe fiesta si acolo va avea un concum mai bun fiind masina mai mica si usoara iar cu putin noroc vom avea o benzinara cu consum de diesel dar care nu va avea vechea problema cu fumul de la motorina extrem de proasta care se gaseste pe la noi(si spun ca e proasta in deplina cunostinta de cauza ca am avut fel si fel de surprize, unele chiar sa merg usor cu masina si sa vad ca nu scotea gram de fum sau sa merg cu ea destul de turat si sa adune gramada).

#36
lawrence38

lawrence38

    GAME......OVER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,009
  • Înscris: 05.02.2008
Ce e mai important e cat va consuma in oras, nu in afara...in afara sunt o gramada de masini benzinare care consuma 5 sau mai putin. In oras se complica treaba... TSI-ul ala pe Jetta are un consum declarat de 7.1l/100 km...cica...nu stiu cum sta treaba in realitate. La Ford-ul asta consumul in oras, declarat , la varianta 100 PS este 4.8 mediu (5.9 oras, 4.1 afara) ceea ce ar face ca diferenta dintre cele doua sa fie destul de mare... Oricum, va trebui sa treaca ceva timp sa vedem cum se vor descurca aceste motoare si care vor fi consumurile obtinute de soferi "reali" precum si fiabilitatea in timp.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate