Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...
 Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...

Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...
 Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit

Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei
 

Motorul de 1 litru in 3 cilindri Ecoboost de la Ford

- - - - -
  • Please log in to reply
205 replies to this topic

#1
eug3n92

eug3n92

    Mechanical Engineer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,374
  • Înscris: 28.09.2009
Motorul de 1 litru este deja disponibil pe Fiesta, Focus si B-Max. Ford a venit cu un motor nou in 3 cilindri, care produce 100 sau 125 de cai putere. Dar cum functioneaza acesta si care este rostul lui?

Video aici:
http://www.4tuning.r...ford-12714.html

Ceea ce am vazut eu la motorul acesta si m-am mirat este ca are distributia in baia de ulei. Ajuta acest lucru la ceva, tine mai mult distributia?

#2
rasistu

rasistu

    Troll

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,715
  • Înscris: 20.03.2011
vreau si eu un dasta pe matiz!

#3
CorneliuRos

CorneliuRos

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,296
  • Înscris: 05.11.2011
Fordistilor si mazdistilor,

Am deschis un topic deja pe aceiasi arie...

#4
primejdie_06

primejdie_06

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 745
  • Înscris: 20.02.2007
... din ce stiam eu, uleiurile minerale si curelele de orice fel in general, angrenajele pe curele in special nu fac casa buna impreuna... as fi inteles daca distributia ar fi fost pe lant dar asa... chiar o sa incerc sa caut o explicatie cat de cat plauzibila dar sunt sigur ca imi va fi greu sa gasesc una... oricum cureaua care sta "imbaiata" in ulei toata ziua (si mai ales toata noaptea) si se invarte pe role/intinzatoare/pompa de apa/whatever vreo 60000 km cu siguranta va costa MULT si va aduce o gramada de pagube daca nu va fi exploatata strict dupa specificatiile producatorului

#5
seche

seche

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 881
  • Înscris: 11.06.2011

 rasistu, on 26th February 2012, 11:41, said:

vreau si eu un dasta pe matiz!
mei, tu ai un dasta pe matizu tau! toate motoarele de 1000cmc si mai mici, in trei cil au distributia pe lant. si mot 1,4 diesel in 3 cil de la vw

#6
eug3n92

eug3n92

    Mechanical Engineer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,374
  • Înscris: 28.09.2009
Cred ca se referea la caii putere pe care ii dezvolta motorul acesta. :D

#7
primejdie_06

primejdie_06

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 745
  • Înscris: 20.02.2007

 seche, on 26th February 2012, 13:46, said:

mei, tu ai un dasta pe matizu tau! toate motoarele de 1000cmc si mai mici, in trei cil au distributia pe lant. si mot 1,4 diesel in 3 cil de la vw


... conform filmuletului celor de Ford motorasul asta nu are distributie pe lant ci pe curea "inmuiata" adanc intr-o baie de ulei, de aici si mirarea generala a audientei

#8
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,641
  • Înscris: 23.04.2007

 seche, on 26th February 2012, 12:46, said:

toate motoarele de 1000cmc si mai mici, in trei cil au distributia pe lant
Nu chiar toate ... ala de Matiz sigur n-are "distributia pe lant" ;)

#9
drGrudge

drGrudge

    Trollminater

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,746
  • Înscris: 27.03.2011
Ei lauda consumul remarcabil de scazut al carburantului si silentiozitatea, cica. Pana nu se fac teste serioase, nu se va sti concret.

Taxele vor fi minuscule (999cc), si consumul de asemenea nu poate fi decat redus. Singurul dezavantaj pe care il vad e cuplul oarecum redus, dar cica are si o functie de overboost pentru 30 de secunde.

#10
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Are grija turbina cat o nuca sa aiba cuplu de la turatii foarte mici. Cica e printre turbinele cu cele mai mari viteze de rotatie.
Cu cat mai mica turbina, cu atat are capacitatea de a produce presiune la turatii mai mici, neavand nevoie de un volum mare de gaze pentru a se invarti. Din pacate turbinele mici isi pierd eficienta la turatie mare (nu pot asigura debit mare) chiar daca asta e capabila de ture foarte multe dupa cum ziceam.
Cred totusi ca cel mai bine ar merge cu Powershiftul care protejaza cat de cat motorasul si turbina.

Mai era o chestie cu arhitectura motorului si felul in care este realizata galeria de evacuare de permite incalzirea mai rapida a motorului rece cu gazele de evacuare iar dupa ce s-a incalzit, evacuarea e racita de sistemul de racire al motorului pentru ca gazele sa ajunga in turbina la o temperatura mai mica.
Se face transfer termic intre evacuare si lichidul de racire.

Pe hartie si ca si tehnologie motorul e destul de destept.

Mai era o smecherie si cu felul in care se face echibrarea lui. Sau de fapt felul in care nu se face.

Edited by undercoverbrother, 11 May 2012 - 12:46.


#11
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,880
  • Înscris: 14.11.2004
Sa speram ca nu va avea soarta motorului de pe primele modele de Smart ForTwo, unde turbina era o piesa des servisata. Pe hartie totul arata bine, dar pana nu il incercam pe viu, nu putem decat sa dezbatem subiectul.

#12
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006

 connectorxp, on 11th May 2012, 14:28, said:

Sa speram ca nu va avea soarta motorului de pe primele modele de Smart ForTwo, unde turbina era o piesa des servisata. Pe hartie totul arata bine, dar pana nu il incercam pe viu, nu putem decat sa dezbatem subiectul.

Exact . Eu, inca nu as cumpara asa ceva desi pe hartie suna bine .

Nu-mi place niciodata sa fiu primul care achizitioneaza un produs nou. Imi place sa las `cobaii` sa-l testeze o perioada. :tooth:

#13
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,880
  • Înscris: 14.11.2004
Cu telefonul asa am facut si la inceput a fost o experienta trista, acum tot trista este, ca fabricantul la mai bine de 6 luni de la aparitia lui pe piata l-a retras din fabricatie.

#14
AMDG

AMDG

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,091
  • Înscris: 23.01.2007

 connectorxp, on 11th May 2012, 14:28, said:

turbina era o piesa des servisata.

Parerea mea e ca va fi si mai putin fiabil decat 1.2 TSI.

#15
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
De ce crezi treaba asta? Ca unul e VAG si altul Ford?
Faptul ca motorul se va incalzi mai repede iar dupa ce se incalzeste, gazele de evacuare vor fi racite inainte de a intra in turbina nu va face decat sa ajute.

Turbina e cel mai mult expusa la uzura in cateva situatii.
Una este cand e motorul rece iar ungerea deficitara iar alta este cand e motorul foarte incins si-l opresti pur si simplu fara a raci putin turbina. In ambele situatii, ce au facut ei cu evacuarea, ajuta turbina.

La Smart problema probabil ca era si faptul ca masina este una aproape exclusiv urbana, regimul de functionare nefiind prea prietenos unui motor turbo.

Eu alta curiozitate am. Cat timp va merge frumos motorul asta, nefiind echilibrat? Cat vor tine suportii pana sa inceapa sa faca motorul ca toate alea.

Edited by undercoverbrother, 11 May 2012 - 14:34.


#16
Tom_Cat

Tom_Cat

    Aproape acolo

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,159
  • Înscris: 01.01.2007
Motorul nu este echilibrat natural, la asta se refera (cum este in cazul unui 4 in line), insa motorul este echilibrat, altfel se face praf la primul test de efort.

Motoarele acestea (ma refer la toate motorizarile noi, fie ca sunt VAG, Renault sau Ford) nu se alfa in dezvoltare de 2 ani, ci cu mult inainte, astfel un bloc motor are o perioada de exploatare mare, 15 ani, prin derivate.

Probleme de fiabilitate or sa aiba pana la a-doua generatie de motor, oricat de complexe sunt testele intere, niciun producator nu poate sa acopere dispersia pe volumul de vanzari.

Pana la urma asta este viitorul apropiat : downsizing + turbo cu inertie mica, 3 sau 2 cilindrii cu echilibrare pe arbore si racire activa.
In viitor cred ca o sa trecem la electric o data cu dezvoltarea bateriilor :)

#17
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Nu, motorul chiar nu este echilibrat. Nici natural nici "artificial". Totul cade in sarcina suportilor care sunt proiectati sa anuleze vibratiile.
Astia din pacate au prostul obicei sa cedeze in timp.

Chiar se lauda ca au micsorat consumul prin renuntarea la echilibrare pe arbore, micsorandu-se inertia.

ps. Nici motorul L4 nu e echilibrat natural.
H, V, L6 sunt echilibrate natural, toate avand posibilitatea unui redline la turatie mai mare decat in cazul unui L4 sau L3

Edited by undercoverbrother, 11 May 2012 - 15:03.


#18
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,880
  • Înscris: 14.11.2004
Suna ca o ascutitoare, am vazut la TV un reportaj si cand a fost turat, lasa senzatia de un motor mic chinuit.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate