Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...
 Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?
 A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...
 Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...
 

Motorul de 1 litru in 3 cilindri Ecoboost de la Ford

- - - - -
  • Please log in to reply
205 replies to this topic

#199
PiperAlb

PiperAlb

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 106
  • Înscris: 21.07.2015

View Postconnectorxp, on 10 iulie 2015 - 23:27, said:

Desi nu sunt fan "bormasini" turbo, ma inlclin in fata micului motor, am mers cu versiunea de 125CP pe un Focus Titanium 2015 si pot spune ca am ramas placut surprins de vivacitatea lui si de cad de usor se adapteaza stilului de sofat si in ciuda faptului ca are doar un litru, nu se simte asa, doar frana de motor inexistenta m-a trezit la realitate ca am un motor de 1L sub capota. Iar alt atu al lui este cutia de viteze, desi e manuala, este foarte placuta la condus si adaptarea de la automat ala manual a fost lina si fara probleme.
1)Peste tot pe unde citesc aud numai vorbe bune de motorul EcoBoost de 1litru, 125CP.Minus frana de motor.Cat de tare se simte lipsa franei de motor?(Pentru mine este un minus major)
2)Pe motorizarea EcoBoost 150CP  de 1,5 litri cum se simte frana de motor?Tinand cont ca avem inca un cilindru in plus?(4 cilindri in loc de 3)
Partea rea este ca consumul la 1,5 fata de 1.0 este cu minim 1 litru mai mare la 100 kilometri.(indiferend de stilul sofatului).

Urmaresc cu atentie forumul Ford ROMANIA.Fiind motor nou inca nu sunt lamurit.

Edited by calinkgb, 21 July 2015 - 11:56.
scos linkul cu reclama la at forum


#200
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,906
  • Înscris: 14.11.2004
Il urmaresc oe Robert Adam si acesta a confirmat ca noul blender de 1,5 consuma mai mult decat cel de 1,6, desi tehnic au aceleasi specificatii.

Cu 1,6 am mers si este alta poveste si la acela am simtit frana de motor.

Eu ma plang de frana de motor din cauza la Prius am frana de motor amplificata si pot cobori drumuri precum Dealul Draganului fara sa actionez frana de serviciu.

Edited by connectorxp, 21 July 2015 - 11:49.


#201
albucatalin

albucatalin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 574
  • Înscris: 19.11.2009
Nu prea mai e foarte nou motorul,deja are 3 ani !

#202
arab

arab

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,577
  • Înscris: 12.03.2006
Cica motorul 1.5 de 150CP Ford ar avea un cuplu de vreo 240 Nm, dar sincer daca se simt prea mult comparativ cu un 1.4 TSI de pe Seat Leon cu 200 Nm.Sa zicem cam cu 10% mai bine, se simte acel cuplu, dar nu mai mult.O fi de vina greutatea Focus, mai mare?O fi cutia de vina?

Edited by arab, 21 July 2015 - 22:26.


#203
PiperAlb

PiperAlb

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 106
  • Înscris: 21.07.2015
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/_tWIYDv2_yw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Frumos review-ul lui Buhnici.1.5litri,150 CP
Personal nu-l consider ca ar avea o mare competenta in domeniul auto,dar review-ul acesta imi place.

#204
mihai!

mihai!

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,800
  • Înscris: 15.04.2006
A trecut cineva de 200.000 - 250.000 km cu motorul de 1 litru?

Edited by mihai!, 02 December 2015 - 10:50.


#205
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,012
  • Înscris: 01.11.2005
Cu primul motor ?

#206
obreja_g

obreja_g

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 428
  • Înscris: 14.12.2015

View Postandrey_1293, on 12 martie 2013 - 18:33, said:

@asyst72 - eu iti spun parerea mea legata de motor si perechea pe care o face cu caroseria, dupa 8 luni de utilizare. Nu vreau sa ma pronunt in niciun fel, te las pe tine sa tragi concluziile dupa ce citesti ce am scris.

Eu am motorul asta de 1.0 100 CP pe Focus. Masina am luat-o in August 2012, am mai bine de 16.000 km si nici macar o problema cu el. Sunt foarte multumit de motor, este destul de economic si trage bine.

Cand zic destul de economic ma refer la faptul ca in situatia in care conduci normal, linistit - sa nu se inteleaga sub limita legala si/sau subturat - motorul consuma putin. Atunci cand vrei sa conduci sportiv, este destul de gurmand - aici o cifra nu stiu sa va dau pentru ca nu am resetat niciodata calculatorul sa vad cat consuma la peste 4000 turatii. Vara/toamna trecuta, cand masina era inca nou-nouta, am scos consum de 7.2-7.3 exclusiv urban in conditiile in care nu faceam un km fara sa am A/C pornit. Stilul de condus era unul normal pentru ca masina era noua si nu vroiam s-o fortez in primii 5000 km. Iarna asta consumul a sarit la 8.1, cu cauciucuri de iarna si mers pe zapada. Zilele trecute am resetat consumul si deocamdata se situeaza la 7.6-7.7. Ma astept ca mai tarziu, cand da caldura si schimb pe cauciucuri de vara, consumul sa scada si mai mult - asta ramane de vazut. Mentionez ca stilul meu de condus este unul moderat-sportiv: nu merg cu masina subturata niciodata - sunt de parere ca mai bine merg turat decat subturat. Cand merg constant pe drum drept tin motorul la ~2000 de turatii, cand ma bag in depasiri pot sa ajung si la 4000-4500. Cutia de viteze este etajata lung: atingi 50 cu tr1, 100 cu a doua, 150 cu a treia. In oras, in general merg cu 60 - treapta a treia, si unde se poate (varianta, bulevarde largi) - 70-80 in treapta 4. Asta ca sa va faceti o idee in ce conditii este obtinut consumul. Pana in 100-110 km/h motorul consuma putin; am facut si un mic experiment: A2 - Constanta-Bucuresti, mers constant 110 km/h, am stat cu ochii pe consumul instant vreo 5 min ca sa vad intervalul de valori: 3.5-5.5, in functie de usoarele inclinari ale drumului. La 140 la ora, mers constant, consumul instant este 7-8.5. La 110 km/h, in treapta a 5-a, 2500 rot/min, la 130 - 3000 rot/min, la 140 - 3500 rot/min. Pana aici cred ca am fost destul de clar.

Motorul se simte destul de vioi. Zic destul pentru ca in fisa, zice de cuplu ca incepe de la 1500 rot/min - in realitate masina o simti ca trage bine de la 2500. Cam de pe la aceasta turatie (2500-3000) poti sa faci depasiri scurte, la limita, cu incredere. Nu te lasa la greu, trage constant pana la 4500-5000 si nu se simte deloc fara suflu. Nu este deloc lenes dar nici nu poate fi considerat o racheta. Oficial 0-100 se face in 12.5 secunde - pare o eternitate dar in realitate se simte mult mai voinic, si pana la urma asta conteaza cel mai mult. In foaie, 185 este viteza maxima, eu cel mai mult am mers cu 180 dar asta pentru o perioada scurta de timp, cifra pe care am atins-o insa fara prea mare efort. Si la viteza asta, motorul nu dadea semne ca vrea pauza, ba chiar pana la 6500 (linia rosie) mai aveam ceva. Motorul este facut preponderent pentru oras - cum spuneam, in limite de condus normal consuma putin - dar chiar si pentru iesiri scurte, se achita excelent de datorii.

Iti dai seama ca are 3 cilindri, doar la relanti cand esti inafara masinii. In interior nu se simte nici o trepidatie iar motorul nu se aude. La prima tura cu masina, sistemul start-stop era activat si eu nu stiam. Dupa ce am stat la semafor, am avut surpriza sa imi dau seama ca motorul era defapt oprit si eu am sesizat asta abia cand am dat sa plec si am apasat pe ambreiaj. Sistemul functioneaza foarte discret, cum spuneam, opreste motorul fara ca tu sa simti asta iar repornirea lui o face foarte rapid (in carte zice de 0.7 sec parca), la o apasare de ambreiaj. Legat de sunetul in habitaclu, la un mers linistit, cand urci treptat si usor in ture, motorul nu se aude aproape deloc. Chiar si la viteze mari (110-140), vantul se aude mai tare decat motorul. In schimb, daca vrei sa conduci sportiv si urci repede in ture (si motorul chiar vrea asta Posted Image)) suna excelent, surprinzator pentru un 1.0 fie el si turbo. Exista pe youtube multe filmulete cu drive teste la motorul asta si in unele chiar motorul e turat puternic special pentru a i se face simtit sunetul.  

La 2 zile dupa ce am cumparat-o, am zis sa fac niste drumuri lungi ca sa se aseze motorul, sa se unga piesele, sa vad un consum mixt s.a.m.d. In prima iesire, am facut turul tarii, aproximativ 3500 km - orase, DN-uri si toate autostrazile patriei noastre (nu ca ar fi prea multe Posted Image)). In masina, 3 persoane (nu foarte subtirele Posted Image))+ bagajele aferente pentru 10 zile, consumul 6.7, condus in limita legala. Nici o clipa nu s-a simtit ca sub capota este un motor asa mic si chiar s-a achitat bine de datorii. M-am gandit la termenul de motor subturat doar pana cand am pornit masina prima oara si am facut o tura scurta prin oras. De atunci mi-am schimbat conceptia care o aveam despre motoarele mici turbo.

Dupa excursia in tara, la alte 2 saptamani am zis sa merg si pe afara, ceva mai mult de data asta. Romania-Bulgaria-Grecia-Albania-Muntenegru-Croatia-Serbia-Romania. In total vreo 6500 km, aceleasi 3 persoane + bagaje aferente pentru 2 saptamani. Mers orase-DN-autostrazi, pe serpentine destul de mult. Aceeasi impresie buna am avut-o si dupa excursia asta, masina s-a simtit ca este incarcata (cel putin 300 kg peste masa masinii) dar tot avea zvac bun si se simtea ca te baga in scaun.

Per total, astea sunt impresiile mele despre motor in cele 8 luni de utilizare. Revizia inca nu am facut-o, urmeaza sa o fac pana face anul/4000 km. Am mai condus inainte de Focus si alte masini: o perioada ceva mai lunga, o Laguna 3 1.6 110 CP (benzina), apoi ocazional Kia Cee'd 1.6 115 CP (diesel), Ford Fiesta 1.6 120 CP (benzina), Ford Fiesta 1.25 82 CP (benzina), Renault Megane 1.5 90 CP (diesel), Volkswagen Golf 1.9 105 CP (diesel), Volkswagen Polo 1.6 90 CP (diesel). Asta ca sa faci o paralela intre masinile care le-am mai condus si cea pe care o conduc. Nu sunt un fan impatimit Ford dar Fiesta 1.6 120 CP si Focus 1.0 100 CP mi-au lasat cea mai buna impresie. Eu ti-am expus experientele mele cu motorasul asta montat pe Focus, acum tine de tine sa apreciezi cum se va descurca pe Fiesta. (1272 kg - Focus, 1101 kg - Fiesta). Fa un test drive ca sa te convingi cel mai bine.

Si inca o chestie - pentru cei care discutau unde e facut motorul, din aprilie/mai 2012 este fabricat si la Craiova, pe langa Koln (Germania). Cei de la Ford ziceau insa ca fabrica noastra este una din cele mai bune si tehnologizate ale lor, si ca pe viitor vor investi 200 de milioane de euro ca s-o faca si mai moderna.

Ce zici merita diferenta de bani pentru focusul de 1.0 125 CP ? Totusi unii spun ca incarcata si cu ac pornit chiar si aceea de 125 cp "moare" in panta. Acum nu stiu ce inseamna ca moare, poate cu dieselul ei au urcat Transfagarasanul cu 100 km/h . Pe mine m-ar multumi s-o vad numai ca nu tii pedala la fund si viteza tot scade si iar scade pana ce ajungi la ritm de tractor (cum se intampla cu masina mea de 80 CP si 124 Nm cuplu).
Totodata inteleg ca se conduce altfel si decat o aspirata normala. Asa este , se apropie de stilul de a conduce un diesel ?
Si ceea ce ma intereseaza mai mult : ai simtit lag-ul acela despre care tot se vorbeste cand ridici piciorul de pe acceleratie ? Sa presupunem ca trebuie sa faci asta ca sa te asiguri cand depasesti un TIR, vezi ca ai avea ceva timp si dai sa intri in depasire. Lagul acesta se simte asa de tare incat sa nu mai traga asa cum credeai si sa vezi ca masina din fata tot se apropie si turbina nu da semne ca s-ar incarca ? Sau daca retrogradezi isi va face turbina mai repede simtita prezenta ?
As dori mult sa-mi cumpar aceasta masina deoarece oricum va fi mai buna decat ceea ce am eu acum dar mie sa nu fiu dezamagit exact in ceea ce doresc sa se simta o diferenta mai mare fata de masina mea, la depasiri si in pante. As merge atunci pe aspiratele clasice de la Toyota sau Honda de 136 respectiv 142 cp dar mie-mi plac masinile silentioase si in acestea la peste 3500 de ture cand intradevar trag, zici ca s-a dezlantuit iadul, iar dieselurile par silentioase. Asta este ceea ce-mi place mie, unora am vazut ca se simt bine daca aud 'sunetul sportiv' al motorului.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate