Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Tractorase facute acasa
Ultima postare: mai 22 2024 17:29, Inițiat de
alexbjorg
, oct 06 2011 10:37
·
8
#361
Publicat: 31 martie 2013 - 17:32
Dupa cum am mai spus cateva pagini in urma, atunci cand m-am bagat in vorba, ma cam roade invidia pentru ce ai realizat pana acum.
Si cum te vad hotarat, sunt convins ca vei duce la bun sfarsit "lucrarea". Pe de alta parte, ma gandesc ce injuraturi o sa-mi iau daca ceva nu se va potrivi cat de cat cu teoria pe care am incercat sa o prezint aici . |
#362
Publicat: 31 martie 2013 - 17:54
@ turbo_trabi - pt sasiu mai am nevoie de 2 tevi dreptunghiulare/patrate sau poate gasesc profil U cu lungimea de 160 cm... in partea din spate voi suda cadrul/ suportul pt carligul de tractare.. in partea din fata am o bucata de profil U pe care voi prinde puntea fata... materiale se gasesc..finante sa fie
@ Mivol - stai linisti nu te va injura nimeni... daca nu va avea forta suficienta motorasul asta am plan de rezerva il voi pune pe cadrul de motosapa si o voi face functionala... mai devreme sau mai tarziu tot il voi termina... ... si chiar daca totusi va functiona bine, tot va suferi o modificare... am gasit motor 1.5 diesel de pe un vw golf1 dar zicea ca are niste probleme...am sa vb cu un prieten mecanic si daca nu ma va costa mult cred ca am sa fac si pasul asta... sau as putea sa folosesc motorul meu de 90 cai de pe masina... dar sincer consuma cam mult pt asa distractii Momentan lupt pe 4 fronturi si ma impart dupa cum e vremea... trebuie sa pregatesc discul si semanatoarea pt U650 ca imediat ce se mai zvanta pe camp sa pot pregati terenul ca sa insamantez... apoi tractorasul in limita posibilitatilor... apoi masina (m-am apucat si de reconditionat un bmw din '82)... si cand mai am chef mai fac cate ceva si la lucrarea de dizertatie ca sa termin si cu studiile... Toata treaba asta cu tractorasul a aparut asa din senin... aveam diferentialul, planetarele, fuzetele si o cutie de viteze in 4 trepte de bmw... m-a mancat undeva sa dezmembrez cutia de viteze chiar inainte sa revin pe forum sa vad ce s-a mai realizat... si apoi mi s-a pus pata... cautand un motor am dat peste asta de 6 cai si l-am luat... si apoi a inceput distractia... calcule, planuri, schite, discutii... Editat de addyyyOO7, 31 martie 2013 - 17:57. |
#365
Publicat: 31 martie 2013 - 22:03
Sunt convins ca acele calcule sunt foarte bune si multumesc pt lamuriri, dar ceva nu mi se pare in regula. Pt a ajunge cu acel tractoras la cuplul maxim si la o viteza cat de cat avantajoasa, trebuie sa mergi cu motorul turat la limita superioara. Asta poate insemna o supraincalzire a lui si posibiltatea de a se defecta creste ingrijorator de mult. Din aceasta cauza, spun ca motorul ar fi bine sa fie putin supradimensionat si sa nu se mearga strict pe rezultatul calculului.
|
#366
Publicat: 01 aprilie 2013 - 19:48
Presupun ca motoarele de genul ala sunt contruite special pt a functiona la turatii mari... acum depinde ft mult de materialele folosite pt contructia lor...
Cuplu mare la roata/ forta de tractiune obtii printr-o demultiplicare mare a turatiei motorului... Diametrul rotii este important in a stabili viteza... cu cat diametrul rotii este mai mare cu atat viteza creste... dar va scadea forta de tractiune... va trebui sa gasesti dimensiunea optima a rotilor astfel incat sa ai o forta de tractiune suficienta si o viteza minima satisfacatoare |
#369
Publicat: 02 aprilie 2013 - 21:06
M-am hotarat si eu sa imi constuiesc un tractoras si as vrea sa folosesc urmatoarele:
motor trabant+cutie,reductor aro 10,puntea fata facuta cu sistem tot trabant(fuzete,portfuzete,tambur,roti),caseta directie Lada 1200,punte spate Damas.Pe spate am sa folosesc jante TV . Tractorasul va avea 2 m lungime si 1.40 latime (punte spate),as vrea sa folosesc profil de 60x40x2.5/3 pt sasiu.Momentan am doar motorul si cutia,pe care le-am desfacut,verificat,reconditionat si am sudat sateliti la diferential.Urmeaza in functie de buget sa achzitionez si restul pieselor. Spunea cineva ca a facut un sistem pt partea din spate,actionat cu un cric,dc se poate mai multe detalii as fi recunoscator. O sa fac si o schita cu ce as vrea sa iasa.Orice sfat sau parere sunt bine venite. |
#370
Publicat: 03 aprilie 2013 - 19:18
Foarte bine, dar... fii atent la raportul de transmisie fata spate si la diametrul rotilor, preferabil ca diametrul rotilor fata sa fie egal cu a celor din spate, iar raportul de transmisie sa fie de unu la unu si in fata si in spate. Eu prefer tractiunea pe spate cu frana separata stanga dreapta pt a ajuta la tractiune, deoarece e mult mai simplu si rezultatele sunt, cred, asemanatoare tractiunii integrale.
|
|
#371
Publicat: 05 aprilie 2013 - 12:02
Bon!Si iata-ma-s si somer de 4 zile.Mai mult timp pentru lucrari.
Ultima ansamblare inainte de sudura. IMG_20130405_120908.jpg 701,33K 88 download-uri IMG_20130405_120926.jpg 632,61K 92 download-uri Distanta intre roti(la mijloc) este de 75 cm(atat este si la plugul de tras sire cu calul). Garda la sol,dupa masuratori va fi 35cm,intre cauciucuri am 60cm,intre roata dintata si cauciuc am 2cm,deci la minim. Acesti 2cm imi arata ca nu pot folosi lanturi de zapada de masina,asa ca trec la varianta lui LOCOmotive,platbanda care se stringe pe cauciuc pe diametru cu suruburi,cu crampoane sudate pe platbanda. |
#373
Publicat: 05 aprilie 2013 - 18:37
,,Alexbjorg :
Bon!Si iata-ma-s si somer de 4 zile.Mai mult timp pentru lucrari." Curaj !O sa vina soarele si pe strada ta......Uite aici ceva care sa te inspire..(min.2,05 )detaliu pinioane roti spate [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/5RfC5kgST0A?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Editat de cristian68n, 05 aprilie 2013 - 18:39. |
#374
Publicat: 05 aprilie 2013 - 19:24
#375
Publicat: 05 aprilie 2013 - 19:27
@ Alex - nasoala faza.... mai ales pe praful asta... dar tot raul spre bine
Am mai facut si eu un mic pas Azi am fost pe la centrul de colectare fiare vechi... si am gasit o dacie de pe care am luat fuzetele si portfuzetele din fata, volanul, coloana de directie si cremaliera, frana de mana, un lant cu sistem de stranger precum ancorele de la tractor... total 50 lei ...am vazut si un diferential de bmw mult mai mic si mai usor decat al meu, cu raport 3.45..si un cadru interesant din care sa fac sasiul... am sa vad maine ce rezolv...poate fac schimb de diferentiale... Am incercat si o asamblare pt puntea fata... dar va trebui sa scurtez cumva cremaliera ca sa intre intre cele 2 brate de la portfuzete...sau poate o repozitionez altfel...am vazut o idee intr-un filmulet pe youtube... Distanta intre fuzete, in configuratia de acum, este de 75cm... dar cred ca voi taia bara dintre roti si voi mari distanta pana cand va intra cremaliera... insa va trebui sa fiu atent sa nu depasesc 110cm latimea maxima in exteriorul rotilor... Are ceva daca rotile din fata nu vor fi perfect verticale si stau putin inclinate? Fișiere atașate |
|
#376
Publicat: 05 aprilie 2013 - 20:24
Daca pe fata stau un pic inclinate nu e o problema,ajuta la luarea curbelor.
Vezi la tractoarele anilor '50 Gearwrench2006073.jpg 213,1K 46 download-uri |
#377
Publicat: 06 aprilie 2013 - 21:33
Salut baieti!sunt nou pe forum si as vrea sa va intreb aanumite lucruri despre constructia unui motocultor.am o gradina de 1000 m patrati si o pasiune pentru mecanica...as vrea sa construiesc un motocultor cu latimea de maxim 70 cm(am solar si as vrea sa il bag printre randuri).vreau sa il folosesc pentru frezat, prasit si daca merge si arat toamna solarul.problema mea este ca nu stiu ce motor sa folosesc, m-am gandit la unul de motocicleta > de 100 cm cubi.ca axa intre roti voi folosi o planetara de TV care este groasa si din material tare , la capetele acesteia o sa pun niste flanse (de dacie sau altceva), rotile vor fi cumparate din obor model de tractiune.cadrul va fi facut din teava rectangulara de 3x2 cm.voi reduce turatia pinionului planetara de 6 ori pentru inceput.as fi vrut sa folosesc un motor de trabant dar dimensiunile motorului si cutiei depasesc latimea de 70 cm(cred).as vrea sa folosesc un motor in 2 timpi deoarece partea electrica mai ales aprinderea este usor de facut.as vrea sa imi dati si mie un sfat in legatura cu proiectul meu care in momentul asta este doar in cap...vreau sa stiu ce motor as putea folosi ca sa imi ofere puterea necesara?am vazut unele cu motor de mobra dar mi se pare mic si nu cred ca are putere sa traga un plug cu o trupita...va salut!multumesc!
Editat de PopaAlex93, 06 aprilie 2013 - 21:37. |
#378
Publicat: 07 aprilie 2013 - 11:07
La prima vedere, cred ca ar avea putere pentru ca nu ai nevoie de viteza, dar eu cred ca este bine sa folosesti un motor putin mai mare, deoarece elimini de la inceput temerea ca nu va merge si mai ales pentru ca un motor mai mare poate consuma mai putin decat un motor mai mic supus suprasarcinilor, implicit defectiunilor.
Ma gandeam la motorul de mobra. Ma gandesc ca un motor de 125 este suficient, dar te poate lamuri mai bine addyyy 007. |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi