Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
O femeie sustine ca este propriet...

Damsel (2024)

Cum schimb parola la un ZTE F6605R?

5 mituri comuniste demontate
 Pet Shop Boys - It's not a cr...

Tigla metalica

Recomandari Termopan + Velux

Sfaturi amplificator + bose
 Voi intelegeti ce va zic animalut...

Router nou fara port pentru fibra...

Cum mai stam cu asigurarile de ri...

Cer autorizatie, modific fara aut...
 Beko masina de spalat rufe WUE 77...

Aer conditionat Multisplit / case...

e-TVA din August 2024

Ventilatorul centralei nu se opre...
 

Tractorase facute acasa

* * * * * 4 votes
  • Please log in to reply
3833 replies to this topic

#343
cheluIS

cheluIS

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 241
  • Înscris: 07.01.2012
ATV chinezesc , 125 cmc , 8 [email protected] rpm, 7,6 [email protected] rpm,cutie automata CVT 3+1

#344
addyyyOO7

addyyyOO7

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 110
  • Înscris: 31.10.2008
Pe masura ce inaintez cu proiectul constat ca acesta prinde greutate

Pe baza pieselor/elementelor pe care le am, estimez ca va avea in jur la 250 kg... dar cine stie

...hmmm

daca 1 kgf = 0,98 daN, 1 daN = 10 N

in cazul motorului meu de 6 cai la 3000 rpm, am un cuplu de 1,76 kgf la 2400 rpm, adica 17,25 N... capacitatea e 287 cm3

Edited by addyyyOO7, 29 March 2013 - 23:23.


#345
stelica_33

stelica_33

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 712
  • Înscris: 12.03.2011

View PostaddyyyOO7, on 29 martie 2013 - 22:31, said:

Pt inceput va fi fara frane Posted Image voi folosi frana de motor... conform rezultatelor furnizate de calculatorul pe care l-am facut in excel la turatia de relanti ( ~800 rpm) nu voi avea mai mult de 1 km/h...

Dupa ce il voi vedea construit il voi modifica...
multumesc pt sugestie!

Am vazut si tractorasul facut de tine, Felicitari!

Am gasit si un clip pe youtube pt inspiratie Posted Image

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/UFGZsqB6ggs?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

... trebuie sa gasesc un mod de a opri motorul...acum il opresc prin apasarea unei mici tije de pe magnetou ( nu stiu exact ce se intampla in interior, va trebui sa desfac sa vad)

M-am gandit la o varianta prin care sectionez fisa de la bujii si intercalez un intrerupator prin care sa tai curentul catre bujie astfel incat motorul sa se opreasca... o fi bine?
Cit despre oprirea motorului nu e bine sa pui intrerupator pe fisa bujiei,acolo e tensiune f inalta si vei avea probleme.De obicei,ca si la drujbe sint prevazute cu un fir,ce vine din bobina de inductie,si se pune la masa pt oprirea motorului.Daca e cu platina se scurtcircuiteaza firul ce da impuls la bobina.Dar uita-te atent ce face acea tija de care il opresti acum,sigur pune ceva in scurt.

Edited by stelica_33, 30 March 2013 - 09:54.


#346
usernamealin

usernamealin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 601
  • Înscris: 09.01.2010
Mie mi se pare ok evaluarea aceea empirica de 1 cal putere la 40 de kg. Daca fac o comparatie, motoscuterul meu are 1.6 kw, adica aproximativ 2 cai putere. Tinand cont ca stau la munte si urc rampe destul de mari si de faptul ca el cantareste in jur de 30 kg si eu 80, pot urca o panta cu aproximativ 20-30 km pe ora. Daca reduc viteza la numai 5 km pe ora si cresc puterea numai de doua ori, cred ca ar avea o putere aproximativa de a duce de cel putin de doua ori greutatea de mai sus, adica 220 de kg. V-as ruga sa nu radeti de calculele mele si sa veniti cu argumente pro si contra si mai ales ar fi bine sa stabilim o constanta cal putere/kilograme pt a simplifica lucrurile si pt a ajuta si pe cei care nu se pricep la calcule.

#347
addyyyOO7

addyyyOO7

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 110
  • Înscris: 31.10.2008
@ Alin - raportul asta putere/greutate nu cred ca este semnificativ pt ce se vrea de la un tractor Posted Image tractorul are nevoie de cuplu/ forta de tractiune suficient cat sa poata executa anumite operatii mai dificile (precum aratul, unde ai nevoie de un cuplu destul de mare). Lucrul acesta se realizeaza prin demultiplicarea turatiei pana se obtine cuplul necesar realizarii acelei sarcini (arat). In functie de operatiunea/sarcina cate se executa trebuie sa se aleaga un utilaj dimensionat pe specificatiile tractorului respectiv... daca utilajul este mai mare atunci ori tractorul va trage din greu si va consuma mult, ori nici macar nu se va putea urni din loc...

De exemplu tractorul u650 are ~ 3500 kg si 65 cai... raportul ar fi de ~ 1 CP / 54 kg,,, dar sunt tractoare care au greutate aproximativ la fel insa puterea este mai mare (80 sau chiar si 100 cai)... pt 80 cai raportul este de 1 CP/ 43 kg, iar pt 100 cai raportul este de 1 CP / 35 kg...

Important este cum transmiti cuplul motorului la roata ;)

Poti folosi calculatorul in excel realizat de mine, introducand datele specifice motorului tau si vei vedea ce rezultate obtii..apoi le poti posta aici pt a le dezbate. interpreta :D

In cazul meu la motorul de 6 cai considerand ca am cuplul max la 2250 rpm, adica 1.87 kgfm, si raportul de demultiplicare in treapta 1 este de 92,61... viteza de deplasare cu o roata avand diametrul de 60 cm este de 2,75 km/h... la aceasta viteza raportul de transmisie necesar este 92,49 ( apoximativ egal cu ce am eu)... rezulta ca forta de tractiune la roata este 432,8 kgf...

Cum se interpreteaza aceasta valoare???

Daca tractorasul are 300 kg iar forta de tractiune la roata este de 432,8 kgf, inseamna ca mai raman 132,8 kgf pt a trage de un utilaj?

#348
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007
Eu cred ca raportul putere greutate nu este tocmai concludent la tractoare;urmand acelasi algoritm obtinem  1cp/28 kg in cazul U445L ,care nu are decat 1300kg chel.Asta nu inseamna ca bate tractorul de 100cai.Cred mai degraba ca acest raport poate fi luat in calcul in cazul turismelor pt obtinerea de acceleratii rapide;ex la motociclete raportul este supraunitar,dar asta nu inseamna ca poate alerga cu plugul in brazda.

Edited by gcom61, 30 March 2013 - 20:12.


#349
addyyyOO7

addyyyOO7

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 110
  • Înscris: 31.10.2008
Bine punctat Gcom61

Edited by addyyyOO7, 30 March 2013 - 21:00.


#350
usernamealin

usernamealin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 601
  • Înscris: 09.01.2010
Intre puterea motorului si cuplu exista desigur o corelatie. Din acest punct de vedere, cred ca pot folosi un motor mai puternic, sigur imi asigura cuplul necesar si consumul acestuia este relativ mic la sarcini mici. Constructiile noastre nu sunt din cele mai eficiente, ci doar bune pt ca le ai la dispozitie si te costa cu mult mai putin decat sa platesti un tractor si un conducator atunci cand ai nevoie.

#351
mivol

mivol

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 41
  • Înscris: 01.01.2013
Sa va mai ametesc cu ceva teorie pura :)

M-am uitat prin niste calcule facute acum cativa ani si ii propun lui @addyyyOO7 sa completeze fisierul lui cu urmatoarele date:

Tip teren                            Coef. Rezist.Rulare
asfalt                                   0,012---0,022
pamant                                0,037---0,055
beton                                  0,010---0,020
praf                                     0,025---0,037
noroi                                   0,037---0,150
nisip                                   0,060---0,300
zapada                               0,025---0,037


Materiale                            Coeficient frecare
otel - otel                                  0,3
cauciuc - praf/nisip                   0,5
cauciuc - suprafata tare           0,6 --- 0,8
cauciuc - ciment                       0,7

Rezistenta la rulare apare cand roata se invarte si este importanta pana pe la 60-80 km/ora.
Este datorata flexiunilor anvelopei, care duc la incalzire etc., e prea multa teorie inutila aici.
Coeficientul rezistenta la rulare ne foloseste sa aflam cata forta ne trebuie ca sa inaintam pe o anume suprafata avand greutatea totala a vehiculului:
De ex., pt tractorasul de care se face vorbire aici, pt a merge pe pamant foloseste

300 x 0,055 (am pus maximul de la <pamant>) = 16,5 kgf din tractiunea la roata

Dar pentru a invinge frecarea ii trebuie:

300 x 0,8 (la fel, am pus maxim de la <cauciuc-suprafata tare>) = 240 kgf.

De aici de abia consideram forta dat de plug, pe care nu o stim.
E functie de adancime, dimensiunile brazdarului, unghi, sol etc.

Tractorasul are 400 kgf tractiune, deci ii raman 160 kgf pt plug.
Daca forta din plug (de tragere) depaseste aceasta valoare, nu mai ramane destul pt a invinge frecarea si tractorasul patineaza.

#352
addyyyOO7

addyyyOO7

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 110
  • Înscris: 31.10.2008
Multumesc Mivol!

Asta este ceea ce asteptam ;) acum totul are sens! Am sa incerc sa modific calculatorul din excel si am sa-l incarc pe site..

Din ce observ acel coeficient de rezistenta la rulare nu prea ne intereseaza pe noi pt ca jucariile noastre nu sunt create pt viteza...

Exista cumva vreo legatura directa intre coeficientul de rezistenta la rulare si coeficientul de frecare???

Pt a se deplasa tractorasul de 300 kg zici ca are nevoie de 240 kgf... in aceasta valoare se includ si cei 16,5 kgf pt a merge pe pamant? sau trebuie sa ii adaugam, astfel de fapt pt a merge pe pamant avand nevoie de 256,5 kgf?

Sau pt a se pune in miscare tractorasul foloseste 240 kgf si apoi forta de tractiune scade deoarece intervine inertia si bla bla bla... :D

Offf mama ei de fizica :D pleci de la un simplu calcul si constati ca trebuie sa folosesti toate formulele din partea de fizica mecanica :) pt ca mereu apar alte intrebari...


Oricum ce calculam noi aici e doar asa ca se ne facem o idee... Cand se va pune in practica se va vedea daca am calculate bine si ce fel trebuie sa dimensionam utilajele in functie de tractoras si cat poate acesta sa faca...

Clar pt o sarcina dificila precum aratul sunt multi factori de luat in calcul... dar am sa va dau un exemplu...

Cand eram mai mic (eram la liceu) aveam o portiune in gradina ramasa nearata (cam 2X3 m) pt ca nu se putea intra cu calul... era primavara... solul era inca umed... afanat (a fost pusa ceapa in acel loc)... I-am spus fratelui sa tina de coarnele plugului si am tras asa cateva brazde :D just for fun :) ca sa vad cat de greu este pt un cal... tin minte ca nu puteam sa trag mai mult de 1m... ma opream si apoi trageam iar de plug... nu cred ca intra nici mai mult de 10-12 cm..dar vroiam sa se vada negru din urma ca sa nu mai sap la harlet...
...concluzia e ca daca eu am putut atunci pt tractoras ar fi fost si mai usor in aceleasi conditii...

Inca o faza: la prima brazda este mai greu...apoi la urmatoarele plugul va disloca mai usor brazdele de pamant...  


@ Alin

M [daNm] = 955 x P [kW] / n[rpm]

1 CP = 0,7457 kW (1kw=1,341CP) si 1 kgf = 0,98 daN, 1 daN = 10 N.

955 x 0,75 x 0,98 = 702

Aceasta este relatia dintre puterea motorului (P) si cuplul acestuia (M)

#353
addyyyOO7

addyyyOO7

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 110
  • Înscris: 31.10.2008
Am modificat fisierul din excel... urmariti corespondenta pe culori...

Attached Files



#354
mivol

mivol

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 41
  • Înscris: 01.01.2013
"Pt a se deplasa tractorasul de 300 kg zici ca are nevoie de 240 kgf... in aceasta valoare se includ si cei 16,5 kgf pt a merge pe pamant? sau trebuie sa ii adaugam, astfel de fapt pt a merge pe pamant avand nevoie de 256,5 kgf?"

256,5 kgf daca e sa fim scrupulosi (scrofulosi ar zice unii :)).

Dar astea sunt amanunte teoretice, tot practica ne va pune capac...

#355
addyyyOO7

addyyyOO7

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 110
  • Înscris: 31.10.2008
... formulele de calcul sau unele rezultate (coeficienti, constant etc) au fost si ele descoperite in urma experimentelor practice facute de fizicieni...

Noi acum cu ajutorul acestor formule/calcule realizam un model teoretic a tractorasului pe care vrem sa-l construim... daca au fost facute bine calculele atunci nici in realitate nu ar trebui sa fie diferente mari...

Partea frumoasa e ca pe foaia de hartie putem sa ne jucam introducand/schimband anumiti parametrii pana gasim varianta optima ;) ... apoi sa punem in practica... si apoi sa comparam  :D


Succes la toata lumea!

#356
turbo_trabi

turbo_trabi

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 121
  • Înscris: 01.07.2010
Scuzati ca va-ntrerup din planurile voastre. Ar merge incropit ceva dintr-un ATV chinezesc de 110cm cu cutie automata 1+1?

#357
addyyyOO7

addyyyOO7

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 110
  • Înscris: 31.10.2008
Nu intrerupi nimic!  ;)

Aici e binevenita toata lumea.

Descarca fisierul in excel de mai sus si introdu datele specifice motorului tau.. apoi prezinta-ne rezultatele...

Teoretic poate ca tractoras nu o sa merga daca motorul e prea mic... dar un motocultor/motosapa tot cred ca o sa poti sa faci cu el...

Ideea, cum au mai spus si alti colegi, este sa reusim sa construim ceva de care sa ne folosim sa ne usuram munca si sa nu trebuiasca sa apelam la altii...

Mai sunt unii printe noi care nu au stare si se mai impiedica de ceva fieratanii prin curte... o mica sclipire inginereasca si ceva efort si uite cum apare tractorasul :)

#358
turbo_trabi

turbo_trabi

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 121
  • Înscris: 01.07.2010
Nu cunosc cateva date, si anume raportul V1, rap dif, turatie de lucru si randamentul. Cu ce sa completez tabelul?

#359
addyyyOO7

addyyyOO7

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 110
  • Înscris: 31.10.2008
Raportul V1 reprezinta raportul treptei/vitei 1 din cutia de viteze...
Daca nu folosesti diferential sau nu stii raportul acestuia lasi .
Turatia de lucru poate fi oricare de la O la turatia max a motorasului tau... daca motorul e aproximativ la fel ca a colegului  cheluis de mai sus si are puterea max la 7500 rpm, dar cuplu max este la 6500 rpm.... tu va trebui sa introduce o valoare apropiata de turatia la care ai cuplul max... poti incerca la 5000 rpm, 6000 rpm etc...
Randamentul il poti considera orice valoare intre 1 si 100%.. eu am facut calculele la 75%...acolo completezi 75, 80, 85, 90, 95 sau 100...

Pe coloana unde se introduc datele ar fi bine la viteza de lucru sa completezi o viteza apropiata de cea pe care ti-o da in tabelul cu raportul final de demultiplicare si viteza in fiecare treapta a cutiei Posted Image

Orice caracteristici nu le cunosti lasi 1...

...

N-am putut sa stau degeaba azi si am construit tractorasul Posted Image conform primei scheme in care cardanul este asezat oblic... dupa ce voi construi sasiul voi incerca si variant cu repozitionarea cutiei de viteze astfel incat cardanul sa fie asezat central...

Pt rotile din fata voi folosi jante pe 13" cu anvelope mici ( 135 sau 145 / 45 R13 parca gasisem la un centru cu anvelope)...iar pt rotile din spate jante pe 14" sau 15"... in poze sunt niste jante de 16" cu anvelope 235/60/R16... prea mari pt ce vreau eu sa fac...

Pt scaun am 2 variante...ori cel din poze care are ~ 20-25 kg, ori sa-l iau pe cel de pe tractor care e mai mic...

Am gasit si sofer Posted Image)

Ce parere aveti? o sa iasa ceva?

Attached Files

  • Attached File  1.jpg   702.85K   234 downloads
  • Attached File  2.jpg   537.29K   233 downloads
  • Attached File  3.jpg   496.78K   228 downloads
  • Attached File  4.jpg   549.1K   223 downloads
  • Attached File  5.jpg   514.41K   210 downloads
  • Attached File  6.jpg   372.47K   191 downloads


#360
turbo_trabi

turbo_trabi

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 121
  • Înscris: 01.07.2010
Din ce ai de gand sa faci sasiul?

Edited by turbo_trabi, 31 March 2013 - 16:53.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate