Tractorase facute acasa
Last Updated: May 22 2024 17:29, Started by
alexbjorg
, Oct 06 2011 10:37
·
8
#343
Posted 29 March 2013 - 23:08
#344
Posted 29 March 2013 - 23:10
Pe masura ce inaintez cu proiectul constat ca acesta prinde greutate
Pe baza pieselor/elementelor pe care le am, estimez ca va avea in jur la 250 kg... dar cine stie ...hmmm daca 1 kgf = 0,98 daN, 1 daN = 10 N in cazul motorului meu de 6 cai la 3000 rpm, am un cuplu de 1,76 kgf la 2400 rpm, adica 17,25 N... capacitatea e 287 cm3 Edited by addyyyOO7, 29 March 2013 - 23:23. |
#345
Posted 30 March 2013 - 09:51
addyyyOO7, on 29 martie 2013 - 22:31, said:
Pt inceput va fi fara frane voi folosi frana de motor... conform rezultatelor furnizate de calculatorul pe care l-am facut in excel la turatia de relanti ( ~800 rpm) nu voi avea mai mult de 1 km/h... Dupa ce il voi vedea construit il voi modifica... multumesc pt sugestie! Am vazut si tractorasul facut de tine, Felicitari! Am gasit si un clip pe youtube pt inspiratie [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/UFGZsqB6ggs?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] ... trebuie sa gasesc un mod de a opri motorul...acum il opresc prin apasarea unei mici tije de pe magnetou ( nu stiu exact ce se intampla in interior, va trebui sa desfac sa vad) M-am gandit la o varianta prin care sectionez fisa de la bujii si intercalez un intrerupator prin care sa tai curentul catre bujie astfel incat motorul sa se opreasca... o fi bine? Edited by stelica_33, 30 March 2013 - 09:54. |
#346
Posted 30 March 2013 - 13:11
Mie mi se pare ok evaluarea aceea empirica de 1 cal putere la 40 de kg. Daca fac o comparatie, motoscuterul meu are 1.6 kw, adica aproximativ 2 cai putere. Tinand cont ca stau la munte si urc rampe destul de mari si de faptul ca el cantareste in jur de 30 kg si eu 80, pot urca o panta cu aproximativ 20-30 km pe ora. Daca reduc viteza la numai 5 km pe ora si cresc puterea numai de doua ori, cred ca ar avea o putere aproximativa de a duce de cel putin de doua ori greutatea de mai sus, adica 220 de kg. V-as ruga sa nu radeti de calculele mele si sa veniti cu argumente pro si contra si mai ales ar fi bine sa stabilim o constanta cal putere/kilograme pt a simplifica lucrurile si pt a ajuta si pe cei care nu se pricep la calcule.
|
#347
Posted 30 March 2013 - 19:58
@ Alin - raportul asta putere/greutate nu cred ca este semnificativ pt ce se vrea de la un tractor tractorul are nevoie de cuplu/ forta de tractiune suficient cat sa poata executa anumite operatii mai dificile (precum aratul, unde ai nevoie de un cuplu destul de mare). Lucrul acesta se realizeaza prin demultiplicarea turatiei pana se obtine cuplul necesar realizarii acelei sarcini (arat). In functie de operatiunea/sarcina cate se executa trebuie sa se aleaga un utilaj dimensionat pe specificatiile tractorului respectiv... daca utilajul este mai mare atunci ori tractorul va trage din greu si va consuma mult, ori nici macar nu se va putea urni din loc...
De exemplu tractorul u650 are ~ 3500 kg si 65 cai... raportul ar fi de ~ 1 CP / 54 kg,,, dar sunt tractoare care au greutate aproximativ la fel insa puterea este mai mare (80 sau chiar si 100 cai)... pt 80 cai raportul este de 1 CP/ 43 kg, iar pt 100 cai raportul este de 1 CP / 35 kg... Important este cum transmiti cuplul motorului la roata Poti folosi calculatorul in excel realizat de mine, introducand datele specifice motorului tau si vei vedea ce rezultate obtii..apoi le poti posta aici pt a le dezbate. interpreta In cazul meu la motorul de 6 cai considerand ca am cuplul max la 2250 rpm, adica 1.87 kgfm, si raportul de demultiplicare in treapta 1 este de 92,61... viteza de deplasare cu o roata avand diametrul de 60 cm este de 2,75 km/h... la aceasta viteza raportul de transmisie necesar este 92,49 ( apoximativ egal cu ce am eu)... rezulta ca forta de tractiune la roata este 432,8 kgf... Cum se interpreteaza aceasta valoare??? Daca tractorasul are 300 kg iar forta de tractiune la roata este de 432,8 kgf, inseamna ca mai raman 132,8 kgf pt a trage de un utilaj? |
#348
Posted 30 March 2013 - 20:12
Eu cred ca raportul putere greutate nu este tocmai concludent la tractoare;urmand acelasi algoritm obtinem 1cp/28 kg in cazul U445L ,care nu are decat 1300kg chel.Asta nu inseamna ca bate tractorul de 100cai.Cred mai degraba ca acest raport poate fi luat in calcul in cazul turismelor pt obtinerea de acceleratii rapide;ex la motociclete raportul este supraunitar,dar asta nu inseamna ca poate alerga cu plugul in brazda.
Edited by gcom61, 30 March 2013 - 20:12. |
#349
Posted 30 March 2013 - 20:44
Bine punctat Gcom61
Edited by addyyyOO7, 30 March 2013 - 21:00. |
#350
Posted 30 March 2013 - 21:41
Intre puterea motorului si cuplu exista desigur o corelatie. Din acest punct de vedere, cred ca pot folosi un motor mai puternic, sigur imi asigura cuplul necesar si consumul acestuia este relativ mic la sarcini mici. Constructiile noastre nu sunt din cele mai eficiente, ci doar bune pt ca le ai la dispozitie si te costa cu mult mai putin decat sa platesti un tractor si un conducator atunci cand ai nevoie.
|
#351
Posted 31 March 2013 - 06:04
Sa va mai ametesc cu ceva teorie pura
M-am uitat prin niste calcule facute acum cativa ani si ii propun lui @addyyyOO7 sa completeze fisierul lui cu urmatoarele date: Tip teren Coef. Rezist.Rulare asfalt 0,012---0,022 pamant 0,037---0,055 beton 0,010---0,020 praf 0,025---0,037 noroi 0,037---0,150 nisip 0,060---0,300 zapada 0,025---0,037 Materiale Coeficient frecare otel - otel 0,3 cauciuc - praf/nisip 0,5 cauciuc - suprafata tare 0,6 --- 0,8 cauciuc - ciment 0,7 Rezistenta la rulare apare cand roata se invarte si este importanta pana pe la 60-80 km/ora. Este datorata flexiunilor anvelopei, care duc la incalzire etc., e prea multa teorie inutila aici. Coeficientul rezistenta la rulare ne foloseste sa aflam cata forta ne trebuie ca sa inaintam pe o anume suprafata avand greutatea totala a vehiculului: De ex., pt tractorasul de care se face vorbire aici, pt a merge pe pamant foloseste 300 x 0,055 (am pus maximul de la <pamant>) = 16,5 kgf din tractiunea la roata Dar pentru a invinge frecarea ii trebuie: 300 x 0,8 (la fel, am pus maxim de la <cauciuc-suprafata tare>) = 240 kgf. De aici de abia consideram forta dat de plug, pe care nu o stim. E functie de adancime, dimensiunile brazdarului, unghi, sol etc. Tractorasul are 400 kgf tractiune, deci ii raman 160 kgf pt plug. Daca forta din plug (de tragere) depaseste aceasta valoare, nu mai ramane destul pt a invinge frecarea si tractorasul patineaza. |
#352
Posted 31 March 2013 - 08:00
Multumesc Mivol!
Asta este ceea ce asteptam acum totul are sens! Am sa incerc sa modific calculatorul din excel si am sa-l incarc pe site.. Din ce observ acel coeficient de rezistenta la rulare nu prea ne intereseaza pe noi pt ca jucariile noastre nu sunt create pt viteza... Exista cumva vreo legatura directa intre coeficientul de rezistenta la rulare si coeficientul de frecare??? Pt a se deplasa tractorasul de 300 kg zici ca are nevoie de 240 kgf... in aceasta valoare se includ si cei 16,5 kgf pt a merge pe pamant? sau trebuie sa ii adaugam, astfel de fapt pt a merge pe pamant avand nevoie de 256,5 kgf? Sau pt a se pune in miscare tractorasul foloseste 240 kgf si apoi forta de tractiune scade deoarece intervine inertia si bla bla bla... Offf mama ei de fizica pleci de la un simplu calcul si constati ca trebuie sa folosesti toate formulele din partea de fizica mecanica pt ca mereu apar alte intrebari... Oricum ce calculam noi aici e doar asa ca se ne facem o idee... Cand se va pune in practica se va vedea daca am calculate bine si ce fel trebuie sa dimensionam utilajele in functie de tractoras si cat poate acesta sa faca... Clar pt o sarcina dificila precum aratul sunt multi factori de luat in calcul... dar am sa va dau un exemplu... Cand eram mai mic (eram la liceu) aveam o portiune in gradina ramasa nearata (cam 2X3 m) pt ca nu se putea intra cu calul... era primavara... solul era inca umed... afanat (a fost pusa ceapa in acel loc)... I-am spus fratelui sa tina de coarnele plugului si am tras asa cateva brazde just for fun ca sa vad cat de greu este pt un cal... tin minte ca nu puteam sa trag mai mult de 1m... ma opream si apoi trageam iar de plug... nu cred ca intra nici mai mult de 10-12 cm..dar vroiam sa se vada negru din urma ca sa nu mai sap la harlet... ...concluzia e ca daca eu am putut atunci pt tractoras ar fi fost si mai usor in aceleasi conditii... Inca o faza: la prima brazda este mai greu...apoi la urmatoarele plugul va disloca mai usor brazdele de pamant... @ Alin M [daNm] = 955 x P [kW] / n[rpm] 1 CP = 0,7457 kW (1kw=1,341CP) si 1 kgf = 0,98 daN, 1 daN = 10 N. 955 x 0,75 x 0,98 = 702 Aceasta este relatia dintre puterea motorului (P) si cuplul acestuia (M) |
|
#353
Posted 31 March 2013 - 09:20
Am modificat fisierul din excel... urmariti corespondenta pe culori...
Attached Files |
#354
Posted 31 March 2013 - 09:31
"Pt a se deplasa tractorasul de 300 kg zici ca are nevoie de 240 kgf... in aceasta valoare se includ si cei 16,5 kgf pt a merge pe pamant? sau trebuie sa ii adaugam, astfel de fapt pt a merge pe pamant avand nevoie de 256,5 kgf?"
256,5 kgf daca e sa fim scrupulosi (scrofulosi ar zice unii ). Dar astea sunt amanunte teoretice, tot practica ne va pune capac... |
#355
Posted 31 March 2013 - 11:06
... formulele de calcul sau unele rezultate (coeficienti, constant etc) au fost si ele descoperite in urma experimentelor practice facute de fizicieni...
Noi acum cu ajutorul acestor formule/calcule realizam un model teoretic a tractorasului pe care vrem sa-l construim... daca au fost facute bine calculele atunci nici in realitate nu ar trebui sa fie diferente mari... Partea frumoasa e ca pe foaia de hartie putem sa ne jucam introducand/schimband anumiti parametrii pana gasim varianta optima ... apoi sa punem in practica... si apoi sa comparam Succes la toata lumea! |
#356
Posted 31 March 2013 - 11:33
Scuzati ca va-ntrerup din planurile voastre. Ar merge incropit ceva dintr-un ATV chinezesc de 110cm cu cutie automata 1+1?
|
#357
Posted 31 March 2013 - 11:50
Nu intrerupi nimic!
Aici e binevenita toata lumea. Descarca fisierul in excel de mai sus si introdu datele specifice motorului tau.. apoi prezinta-ne rezultatele... Teoretic poate ca tractoras nu o sa merga daca motorul e prea mic... dar un motocultor/motosapa tot cred ca o sa poti sa faci cu el... Ideea, cum au mai spus si alti colegi, este sa reusim sa construim ceva de care sa ne folosim sa ne usuram munca si sa nu trebuiasca sa apelam la altii... Mai sunt unii printe noi care nu au stare si se mai impiedica de ceva fieratanii prin curte... o mica sclipire inginereasca si ceva efort si uite cum apare tractorasul |
|
#358
Posted 31 March 2013 - 12:16
Nu cunosc cateva date, si anume raportul V1, rap dif, turatie de lucru si randamentul. Cu ce sa completez tabelul?
|
#359
Posted 31 March 2013 - 16:16
Raportul V1 reprezinta raportul treptei/vitei 1 din cutia de viteze...
Daca nu folosesti diferential sau nu stii raportul acestuia lasi . Turatia de lucru poate fi oricare de la O la turatia max a motorasului tau... daca motorul e aproximativ la fel ca a colegului cheluis de mai sus si are puterea max la 7500 rpm, dar cuplu max este la 6500 rpm.... tu va trebui sa introduce o valoare apropiata de turatia la care ai cuplul max... poti incerca la 5000 rpm, 6000 rpm etc... Randamentul il poti considera orice valoare intre 1 si 100%.. eu am facut calculele la 75%...acolo completezi 75, 80, 85, 90, 95 sau 100... Pe coloana unde se introduc datele ar fi bine la viteza de lucru sa completezi o viteza apropiata de cea pe care ti-o da in tabelul cu raportul final de demultiplicare si viteza in fiecare treapta a cutiei Orice caracteristici nu le cunosti lasi 1... ... N-am putut sa stau degeaba azi si am construit tractorasul conform primei scheme in care cardanul este asezat oblic... dupa ce voi construi sasiul voi incerca si variant cu repozitionarea cutiei de viteze astfel incat cardanul sa fie asezat central... Pt rotile din fata voi folosi jante pe 13" cu anvelope mici ( 135 sau 145 / 45 R13 parca gasisem la un centru cu anvelope)...iar pt rotile din spate jante pe 14" sau 15"... in poze sunt niste jante de 16" cu anvelope 235/60/R16... prea mari pt ce vreau eu sa fac... Pt scaun am 2 variante...ori cel din poze care are ~ 20-25 kg, ori sa-l iau pe cel de pe tractor care e mai mic... Am gasit si sofer ) Ce parere aveti? o sa iasa ceva? Attached Files |
#360
Posted 31 March 2013 - 16:28
Din ce ai de gand sa faci sasiul?
Edited by turbo_trabi, 31 March 2013 - 16:53. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users