Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Am trecut pe CNG
Last Updated: Jan 30 2024 17:38, Started by
Highlander91
, May 21 2011 13:25
·
1
#73
Posted 04 June 2014 - 20:15
Se pare ca e o firma in Romania autorizata de ANRE pentru GNCV,
http://www.anre.ro/d...ie.php?id=20169 firma se numeste ALPHA METAL www.aie.ro Am gasit si asta pe scribd: http://www.scribd.co...dTehnicGNCV-pdf Cat ar insemna acciza aia de 2.6 euro la kilogram? Sau metru cub, ster, sau cum se vinde gazul asta pentru masini? Edited by Razvan_N, 04 June 2014 - 20:16. |
#74
Posted 05 June 2014 - 18:46
2.6 euro per gigajoule inseamna 0.14 eurocenti per kilogram, adica 63 de bani.
Transformarea am facut-o dupa acest document al Ministerului de Finante din Canada, British Columbia: https://www.sbr.gov....ion_Factors.pdf Am scris la AIE, am primit un raspuns preliminar, sa vedem ce spun in continuare. Au autorizare pentru gaz natural comprimat pentru autovehicule! Sa vedem ce zic despre statii... cand, unde vor deschide... |
#75
Posted 06 June 2014 - 18:27
Va salut
Sunt nou pe acest forum si m-am incris din dorinta de a afla mai multe despre masinile care functioneaza cu metan. Ar putea cineva sa- mi spuna cam cat gaz ar intra in rezervorul de metan daca s-ar incarca numai la presiunea din retea? Multumesc |
#76
Posted 06 June 2014 - 22:43
Vreo 40 litri... in stare gazoasa, evident!
Nu se poate merge cu buteliile umplute la presiunea de la retea, care e doar cu putin mai mare decat presiunea atmosferica... In mod normal se umplu la 200 atmosfere. |
#77
Posted 07 June 2014 - 05:58
Multumesc pt raspuns. Totusi cred ca se poate merge cativa kilometri cu acei 40 litri in stare gazoasa insa inteleg ca este o prostie sa incarci numai pt cativa kilometri. Oare nu puem concepe un fel de compresor care sa impinga o anumita cantitate de gaz in rezervoare? Lasand la o parte riscurile mari care le poate avea o instalatie artizanala, acest lucru ar fi posibil daca am controla noi cantitatea de gaz? Multumesc
|
#78
Posted 07 June 2014 - 10:38
Nu cred ca se poate merge cu rezervorul umplut cu gaz la presiunea retelei... din cate stiu eu nu exista pompa de gaz pe autovehicul, gazul ajunge la motor prin presiunea proprie care in acest caz aproape ca nu exista...
Exista astfel de compresoare, s-a mai discutat, dar sunt scumpe. Permit conectarea la reteaua de gaz si ajung la 200 atm in cateva ore. N-am vazut sa aiba rezervor intermediar, asa ca trebuie montate in garaj, langa masina. Nu e totusi ceva pentru bricoleuri, presiunea asta e periculoasa in sine (un jet mic de gaz la aceasta presiune poate taia si os nu doar carne), fara sa mai aducem in discutie ca e vorba de ceva inflamabil si cu potential de explozie. Parerea mea e ca trebuie asteptat pana apar statii GNCV si la noi. |
#79
Posted 07 June 2014 - 10:48
ionutmarin10, on 07 iunie 2014 - 05:58, said:
Multumesc pt raspuns. Totusi cred ca se poate merge cativa kilometri cu acei 40 litri in stare gazoasa insa inteleg ca este o prostie sa incarci numai pt cativa kilometri. Oare nu puem concepe un fel de compresor care sa impinga o anumita cantitate de gaz in rezervoare? Lasand la o parte riscurile mari care le poate avea o instalatie artizanala, acest lucru ar fi posibil daca am controla noi cantitatea de gaz? Multumesc Daca un plin tine 400km, faci max 2km. |
#80
Posted 08 June 2014 - 19:30
1km , ca jumatate consuma la pornire.
Când da si drumul la aer conditionat , nu mai pleaca nicaieri. Edited by mihai!, 08 June 2014 - 19:31. |
#81
Posted 26 June 2014 - 21:44
Salut sint nou pe forum, am o skoda Fabia 1.4 pusa pe metan doream sa plec la odihna in bulgaria dar discutiile voastre mau cam dezamagit , plec din r moldova si cu un plin fac cam 350 km ma ghindeam ca gasesc macar o alimentatie metan in romania, noi doar in chisinau avem 6 plus mai sint si in suburbie
|
#82
Posted 26 June 2014 - 22:00
Ce sa-i faci, drumul dintre doua tari civilizate trece prin Romania...
|
|
#83
Posted 27 June 2014 - 18:46
olivercoj, on 26 iunie 2014 - 21:44, said:
Salut sint nou pe forum, am o skoda Fabia 1.4 pusa pe metan doream sa plec la odihna in bulgaria dar discutiile voastre mau cam dezamagit , plec din r moldova si cu un plin fac cam 350 km ma ghindeam ca gasesc macar o alimentatie metan in romania, noi doar in chisinau avem 6 plus mai sint si in suburbie Nu stiam de Fabia sa aiba CNG. |
#84
Posted 28 June 2014 - 19:39
Am aduso din germania , si am pus pe ea o instalarie gpl consuma vreo 9 litri prin oras dupa asta am modificat un pic instalatia si acuma merg pe CNG consuma 7-7,5 mc prin oras, defapt daca aveti o instalatie de tip stag 3 (instalatie poloneza ) este foarte simplu so modifici trebuie sa schimbi doar reductorul si rezervoarele, am luat 3 rezervoarele de pe Zafira 2007, 2 de 7,5mc leam instalat in roata de rezerva si al 3 lea lam pus in loc de ultima toba de esapament, dupa care am modificat esapamentul, mult de lucru in schimb portbagajul este liber, aaa si iam ridicat un pic spatele , totusi 3 rezervoare chintaresc vreo 80kg, dar face toata treaba asta , 1m facut deja vreo100 000km,
Si calculati singuri 1 litru de benzina la noi costa18,74 lei/md si metan 1mc face 7,20 Razvan_N, on 26 iunie 2014 - 22:00, said:
Ce sa-i faci, drumul dintre doua tari civilizate trece prin Romania... |
#86
Posted 28 June 2014 - 20:51
21 mc . 4litri de volum fac 1mc. Consuma 6mc la drum si 7-7.5 in oras
Toate rezervoarele se cumpara in litri u dupa mc |
#87
Posted 28 June 2014 - 22:08
Nu stiu daca am inteles bine... 4 litri de GNC la presiunea de alimentare (200-250 atm) fac 1 metru cub la presiunea retelei de gaz?
Inseamna ca rezervorul tau de GNC are o capacitate de 21 metri cubi gaz la presiunea retelei, adica 84 de litri la presiunea de alimentare, si platesti 1.8 lei moldovenesti pentru un litru de GNC? Asta inseamna 151 de lei moldovenesti pentru un plin, adica 35 lei romanesti pentru 350 km! Baieti, nu va mai chinuiti cu Europa, cu unirea cu Romania etc. - VENIM NOI ACOLO! |
|
#88
Posted 28 June 2014 - 22:31
Si la ei gazul e mai scump decat la noi.
Transformat in energie (KWh), ca asta conteaza nu volumul sau greutatea, gazul natural e la jumate din pretul GPLului si aproape la sfert din cel al benzinei. Consumul e dat de densitatea energetica, nu de altceva, adica, pt a parcurge 100km ai nevoie de 15KWh sa zicem. Indiferent de combustibil, consumul de energie va fi acelasi iar volumul sau greutatea combustibilului vor depinde de densitatea energetica sau puterea calorica a combustibilului. Edited by undercoverbrother, 28 June 2014 - 22:24. |
#89
Posted 29 June 2014 - 00:24
undercoverbrother, on 27 iunie 2014 - 18:46, said:
Metan sau GPL? Nu stiam de Fabia sa aiba CNG. mihai!, on 03 iunie 2014 - 07:20, said: Nu ai unde alimenta in Romania. Doar acasã. ionutmarin10, on 06 iunie 2014 - 18:27, said: Va salut Sunt nou pe acest forum si m-am incris din dorinta de a afla mai multe despre masinile care functioneaza cu metan. Ar putea cineva sa- mi spuna cam cat gaz ar intra in rezervorul de metan daca s-ar incarca numai la presiunea din retea? Multumesc Razvan_N, on 07 iunie 2014 - 10:38, said: Nu cred ca se poate merge cu rezervorul umplut cu gaz la presiunea retelei... din cate stiu eu nu exista pompa de gaz pe autovehicul, gazul ajunge la motor prin presiunea proprie care in acest caz aproape ca nu exista... Exista astfel de compresoare, s-a mai discutat, dar sunt scumpe. Permit conectarea la reteaua de gaz si ajung la 200 atm in cateva ore. N-am vazut sa aiba rezervor intermediar, asa ca trebuie montate in garaj, langa masina. Nu e totusi ceva pentru bricoleuri, presiunea asta e periculoasa in sine (un jet mic de gaz la aceasta presiune poate taia si os nu doar carne), fara sa mai aducem in discutie ca e vorba de ceva inflamabil si cu potential de explozie. Parerea mea e ca trebuie asteptat pana apar statii GNCV si la noi. |
#90
Posted 29 June 2014 - 00:30
Nu taie osul. Doar ingheata instant zona cand scade presiunea de la 200 la cea atm. Pana si un banal spray poate vatama usor pielea daca e pulverizat intr-un singur loc. La apa nu e la fel.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users