Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Am trecut pe CNG

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
300 replies to this topic

#1
Highlander91

Highlander91

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,015
  • Înscris: 05.09.2007
Home CNG compressor with hose,nozzle
refeul nature gas vehicle at home, oil lubricate,
explosed - proof type

GAS: compressed natural gas
Model: DMC-2/200
Standard Capacity( Nm3/h):  2.0

Feed pressure Mpa: 0.1
Exhaust Pressure MPa(G): 20, 3000psi/  25mpa, 3600psi
Inlet Temp C: 20
Cooling: air

motor: 220v 50hz, 230v 60hz, 1phase
Voltage:200-240 V
Frequency:50 HZ
Nominal current:4 A
Noise:45 dBA
Weight:70 Kg
Dimension:610*460*440 mm
Cost? pana in 1000euro?!?

Attached File  CNG_Home_Refuel_.jpg   219.95K   689 downloads
PS. Aparatul din poza e similar, doar ca e mai mare. Cel din poza probabil are 5m3/h si e trifazat...
Azi au primit confirmarea platii, si in termen de 20 de zile il vor expedia. Cam intr-o luna trebuie sa-mi cumpar o masina pe CNG frumoasa!

Edited by Highlander91, 21 May 2011 - 13:31.


#2
lawrence38

lawrence38

    GAME......OVER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,009
  • Înscris: 05.02.2008
Niste detalii mai concrete, poze ale proiectului , ceva ? :huh:

#3
Highlander91

Highlander91

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,015
  • Înscris: 05.09.2007

 lawrence38, on 21st May 2011, 14:33, said:

Niste detalii mai concrete, poze ale proiectului , ceva ? :huh:
E aparat de casa. Se conecteaza ca aragazul, se baga in priza. Nu imi deschid statie CNG. E portabil, il pot lua <eu si altii ca e greu, e fier...> si alimenta oriunde e o teava de gaz si o priza.

Edited by Highlander91, 21 May 2011 - 13:37.


#4
lawrence38

lawrence38

    GAME......OVER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,009
  • Înscris: 05.02.2008
Si ceva detalii despre costuri, amortizare, costul pe litru la alimentare. Spre exemplu, sa zicem ca cineva ar avea o mica firma de transport sau 2-3 taxiuri, s-ar merita sa aiba statia lui proprie vs. cumpararea gazului de la statiile de alimentare traditionale ?

#5
Highlander91

Highlander91

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,015
  • Înscris: 05.09.2007

 lawrence38, on 21st May 2011, 14:40, said:

Si ceva detalii despre costuri, amortizare, costul pe litru la alimentare. Spre exemplu, sa zicem ca cineva ar avea o mica firma de transport sau 2-3 taxiuri, s-ar merita sa aiba statia lui proprie vs. cumpararea gazului de la statiile de alimentare traditionale ?
Costul nu e pe litru, ca nu am terminal LNG, costul traditional e in KG, insa cum nu am cu ce sa il cantaresc, merge si costul in m3. Un MB clasa B, are sa zicem 100litri de CNG la 200 bari, adica, 20m3. 1l de benzina are 9.6kwh energie, iar un m3 de gaz cam 10.6. Adica ar trebui sa consume cu 10%mai putin. Totusi, 1m3 de gaz costa cam 1 leu. Nu mai am ultima factura sa stiu exact cat. Adica o patrime din cost

#6
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008
Presupun ca iese mult mai bine la pret din cauza accizei sau cum s-or chema taxele alea mari din combustibil de mers pe drumurile publice.
Comercial nu m-as baga sa o fac, e chestie ilegala si te poate turna orice sofer concediat sau caruia nu-i place cumva de tine.

#7
Highlander91

Highlander91

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,015
  • Înscris: 05.09.2007
Pentru aparat am nevoie de o autorizatie de la Gaze similara celei pentru CT de apartament, nu necesita autorizare pentru cazane sub presiune ca NU are stocare a gazelor.
Eu nu o sa o autorizez ca n-am chef, insa risc maxim oprirea gazelor pana la intrarea in legalitate!

#8
Campers

Campers

    Just ..tired of this shit ..

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,409
  • Înscris: 24.04.2006
masina poate porni cu acest gaz ?
sau se face tot cu benzina ?

#9
Highlander91

Highlander91

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,015
  • Înscris: 05.09.2007

 Campers, on 21st May 2011, 15:08, said:

masina poate porni cu acest gaz ?
sau se face tot cu benzina ?
Inca nu mi-am luat masina CNG. Masinile sunt dual-fuel din fabrica, avand insa rezervorul de benzina redus. MB clasa B are rezervorul cu capacitatea de 16l benzina.Attached File  __KGrHqJ__hQE2fLcsv3YBNsnei_Nyw___27.JPG   22.58K   492 downloads


Iar computerul de bord arata consumul similar benzinei
Attached File  3_KGrHqYOKpkE256jhjOHBNz_pHg_2g___27.JPG   90.24K   582 downloads
Portbagajul NU este afectat

Attached Files


Edited by Highlander91, 21 May 2011 - 14:16.


#10
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,551
  • Înscris: 15.06.2007
este prima data cand aud despre motoare auto, care sa functioneze cu gaz natural, mai exact metan (lichefiat), in loc de gaz petrolier lichefiat. Este o diferenta mare, intre modul de functionare, dpdv al parametrilor? O instalatie obisnuita GPL nu poate sa mearga si cu GNL (gaz natural lichefiat)? Ce modele de masini vin din fabrica sau optional cu asemenea instalatie? Care for fi costurile energiei consumate pentru lichefierea gazului de aragaz?
Cum vei face racordarea de la aparat la masia? Orice scapare de gaz poate fi un potential pericol de incendiu daca nu chiar de explozie. Merita riscul?

#11
Highlander91

Highlander91

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,015
  • Înscris: 05.09.2007

 tfmercedez, on 21st May 2011, 15:17, said:

este prima data cand aud despre motoare auto, care sa functioneze cu gaz natural, mai exact metan (lichefiat), in loc de gaz petrolier lichefiat. Este o diferenta mare, intre modul de functionare, dpdv al parametrilor? O instalatie obisnuita GPL nu poate sa mearga si cu GNL (gaz natural lichefiat)? Ce modele de masini vin din fabrica sau optional cu asemenea instalatie? Care for fi costurile energiei consumate pentru lichefierea gazului de aragaz?
Cum vei face racordarea de la aparat la masia? Orice scapare de gaz poate fi un potential pericol de incendiu daca nu chiar de explozie. Merita riscul?
Nu e lichefiat, e comprimat pana la maxim 250bari. Furtunasul e micut, flexibil, similar celui de aer comprimat, doar ca e mai greu. Energia consumata nu e mare, motorul electric avand putere de Maxim 500W, asta in sarcina maxima. Prin urmare, factura la curent nu va creste cu mult.
Opel Zafira, MB clasa B sunt din fabrica, se gasesc sh la preturi decente, si asa ceva as vrea sa cumpar. Mai sunt si altele, o sa mai studiez piata.

Alimentarea a 100 de litri la 200 bari dureaza 10 ore cu aceasta masina, consumand 20m3 GN. La un consum de benzina de 8% estimez o autonomie de 250km

Edited by Highlander91, 21 May 2011 - 14:24.


#12
crst_g

crst_g

    ...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,167
  • Înscris: 27.06.2006
Tu n-aveai Focus?

#13
Highlander91

Highlander91

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,015
  • Înscris: 05.09.2007

 crst_g, on 21st May 2011, 15:23, said:

Tu n-aveai Focus?
Ba da. Dar nu stiu ce are ca imi consuma 16%. Il marit anu asta. Oricum are 6 ani (2005)...am dat 7000 pe el in 08 sper sa-l dau cu 5000.

Edited by Highlander91, 21 May 2011 - 14:26.


#14
Highlander91

Highlander91

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,015
  • Înscris: 05.09.2007
Bord MB clasa B 170 NGT BlueEFFICIENCY cu o autonomie de 300km pe gaz.Attached File  2009_mb_b_class_20.jpg   138.55K   370 downloadsAttached File  2009_mb_b_class_21.jpg   136.93K   323 downloads_21.jpg]

Consumul in m3 de gaz este SIMILAR celui pe benzina, iar 1m3 de gaz costa 1leu de peste 4 ori mai ietin!

Totusi, consumul de CNG se exprima in kg, unde 1kg=1,47m3 in conditii standard. (1.013 bar and 15 °C (59 °F)

Edited by Highlander91, 21 May 2011 - 16:54.


#15
Materium

Materium

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,148
  • Înscris: 23.02.2005
De unde il cumperi si cine iti face service-ul la compresor, ca pana la urma vad ca asta e.Mi-e ca daca ai ceva probleme plangi cu vorbe pe langa el. Ce tip de compresor e?

#16
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,677
  • Înscris: 14.03.2006
Plimbat cu o Zafira 2007 1.6CNG in repetate randuri prin .de, a fost a unui unchi. A avut-o ca masina de firma de noua si apoi a cumparat-o el. Dupa ~90oookm a vandut-o si si-a luat o Fabia kombi 1.4TDi, exasperat fiind de autonomia redusa a masinii. In rest, motorul tragea destul de ok, se cam plafona pe la ~150km/h pe autobahn. Cel mai misto e faptul ca la un moment dat devenise prieten cu baietii de la service-ul Opel, de atatea ori s-a dus sa-i stinga martorul "Check Engine" din bord.

#17
Highlander91

Highlander91

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,015
  • Înscris: 05.09.2007
Compresorul e cu piston, lubrifiat cu ulei, racirea gazelor se face cu aer. Am 6 luni de retur pentru probleme tehnice. Totusi, pe piata vestica sunt la pret dub;u/ sper sa merite compromisul

 Marius3k, on 22nd May 2011, 00:27, said:

Plimbat cu o Zafira 2007 1.6CNG in repetate randuri prin .de, a fost a unui unchi. A avut-o ca masina de firma de noua si apoi a cumparat-o el. Dupa ~90oookm a vandut-o si si-a luat o Fabia kombi 1.4TDi, exasperat fiind de autonomia redusa a masinii. In rest, motorul tragea destul de ok, se cam plafona pe la ~150km/h pe autobahn. Cel mai misto e faptul ca la un moment dat devenise prieten cu baietii de la service-ul Opel, de atatea ori s-a dus sa-i stinga martorul "Check Engine" din bord.
Daca mergea si gaz si benzina autonomia era normala. Adevarat ca pe autostrada pierzi numarul kilometrilor, dar aici distantele sunt mai condensate

Edited by Highlander91, 21 May 2011 - 23:54.


#18
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,677
  • Înscris: 14.03.2006
Tocmai, ca pe autostrada era ok (viteze intre 120 si 140km/h), in oras era problema cu consumul. Asa, in regim extern calculasem echivalenta unui consum de benzina de ~4km/100km, lucru foarte usor de obtinut cu un diesel. ;)

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate