Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare certificat de inmatricu...

Poligon auto București

nelamurire legata de pret la mode...

Hotel cu restaurant si Demipensiu...
 Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam
 Mini server - VMware

betano.ro

Poveste fara sfarșit

I-auziti voi! - nu vor romani...
 Colon iritabil

Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...
 

Am trecut pe CNG

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
300 replies to this topic

#55
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Pt ca unul e gaz PETROLIER iar al'laltul nu.
Cred ca ai auzit de cartel, oligopol si asa mai departe.

#56
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,623
  • Înscris: 15.06.2007

 undercoverbrother, on 08 aprilie 2014 - 14:33, said:

Pt ca unul e gaz PETROLIER iar al'laltul nu.
Cred ca ai auzit de cartel, oligopol si asa mai departe.
ok.
Dar daca peste tot in ue se vinde CNG la noi de ce nu se poate. Este vreo lege care interzice utilizarea si comercializarea pe scara larga?

La noi firmele cate instaleaza GPL pe masini , au modele care sa functioneze si cu CNG?

Defapt am pus prost intrebarea.. Oare instalatiile CNG  pot functiona cu GPL?

#57
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Din cate stiu e dif f mare de presiune. Nu stiu ce ai putea pastra de la CNG pt a adapta la GPL. Mai bine pui separat GPL si nu te mai complici si ai tripla alimentare :)

Edited by undercoverbrother, 09 April 2014 - 10:08.


#58
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,623
  • Înscris: 15.06.2007

 undercoverbrother, on 09 aprilie 2014 - 10:07, said:

Din cate stiu e dif f mare de presiune. Nu stiu ce ai putea pastra de la CNG pt a adapta la GPL. Mai bine pui separat GPL si nu te mai complici si ai tripla alimentare :)
Pai este diferenta de stare de agregare. Metan-gazos la 200 +bar
Propan- lichefiat la presiune joasa sub 15 bar.

Ambele ard in motor in stare gazoasa.

Un rezervor de CNG poate "gazdui" GPL. Invers nu e valabil.


Din ce am mai citit, o instalatie gaz adevarata costa spre 10000 euro, la care toti parametrii motorului se regleaza, sondele si toti senzorii, astfel ca motorul sa functioneze exact ca si cum ar arde benzina, fara nici un dezavantaj.

#59
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Pai poate dar la diferenta aia de presiune, nu prea se pupa volumul. Cati litri are butelia de CNG? Nu e cam mica?

Edited by undercoverbrother, 09 April 2014 - 12:23.


#60
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006

 tfmercedez, on 03 aprilie 2014 - 01:16, said:

Eu nu inteleg, este peste capacitatea mea de pricepere, de ce nu exista in tara romaneasca, CNG, la benzinarii, asa cum exista GPL?
Adica toata europa are, pana si BULGARIA!
Mercedes scoate modelele noi, mai mici, cu motoare de pana in 2000cmc, cu versiuni Erdgas, adica CNG, cu instalatia montata optional in fabrica.

De ce in tara asta, in 2014, nu se comercializeaza CNG la benzinarii? CNG este un pic mai curat decat GPL, arde mai bine, si este mai nepoluant decat GPL.  

Pe wiki, am citit ca ar exista instalatii CNG "sintetice", care stiu sa foloseasca GPL, in loc de metan. Astfel se alimenteaza gaz lichefiat la presiune joasa, in loc de metan la 200 bar, care este vaporizat dupa amestecul cu aer, si apoi injectat in motor. Instalatiile aste sunt facute tocmai pentru cazurile in care nu se poate alimenta cu CNG, si permit astfel utilizarea GPL in aceeasi instalatie.

Probabil au existat/exista prea putine masini pe CNG ca sa merite investitia....

Oricum si in Europa (cu exceptia mijloacelor de transport pe CNG care vad ca sunt din ce in ce mai prezente in orasele europene) statiile CNG sunt destul de putine in comparatie cu numarul statiilor GPL. Ma uitam ca tari mari precum UK , Grecia , Ungaria au cate 3 statii CNG .

Am aflat  ca in BG existau la nivelul anului 2009 peste 60.000 de masini pe CNG. La ei masinile pe CNG au prins la public datorita mijloacelor de transport care erau alimentate cu metan. In italia la fel....publicitatea se face prin mijloacele de transport .Pe autobuze scria : rispetto l'ambiente ,io vado a metano.....de aici populatia incepe sa inteleaga(sa se informeze) mai mult despre combustibilii alternativi ca CNG/GPL.(isi mai deschid mintea si lasa loc informatiilor corecte bazate pe fapte reale/date tehnice ,nu pe mituri urbane)

Si la noi primul pas spre statii CNG ar fi ca autoritatile sa investeasca in mijloace de transport cu CNG iar regiile de transport in comun sa permita alimentarea cu CNG din statiile proprii si autoturismelor.

Edited by polizei, 09 April 2014 - 12:53.


#61
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,623
  • Înscris: 15.06.2007
Oul sau gaina? Ce a aparut intai? Benzinaria sau masina?
Masini pe CNG se fac din fabrica. Opel Zafira Meriva , gama  de mercedesuri cu motoarele de cca 2L, care echipeaza pana la E class tot ce este sub el.
La noi taxiurile si autobuzele au mers pe metan inca de pe vremea lu ceasca.

#62
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
@Polizei.
Esti nebun? Vrei sa se autofinanteze primariile?
Cine a mai vazut asa ceva?

Autobuzele de pe vremea lui ceasca se umpleau direct de la retea. Rachetele alea intercontinentale de pe ele tineau un dus-intors si se umpleau din nou.

Taxiurile mergeau cu butelie de aragaz.

Pana la urma ce volum are butelia aia de CNG?

Edited by undercoverbrother, 09 April 2014 - 12:56.


#63
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006

 tfmercedez, on 09 aprilie 2014 - 12:53, said:

Oul sau gaina? Ce a aparut intai? Benzinaria sau masina?
Masini pe CNG se fac din fabrica. Opel Zafira Meriva , gama  de mercedesuri cu motoarele de cca 2L, care echipeaza pana la E class tot ce este sub el.
La noi taxiurile si autobuzele au mers pe metan inca de pe vremea lu ceasca.

Pentru distributia catre populatie...intai a aparut legislatia/reglementarea.Se pare ca la noi nu prea exista....deci problema e tot la autoritati. http://www.green-rep...e-cu-cng-video/

Pai ceasca investea .....ilici/base distrugea. Cate autobuze pe metan sunt in circulatie in RO?! 0 cred. Daca intrebi acum romanii , vreo 90% cred ca au uitat despre existenta autobuzelor pe metan ! Daca intrebi ceilalalti europeni vreo 90% vor raspunde ca circula des cu autobuze alimentate cu metan.

Edited by polizei, 09 April 2014 - 13:25.


#64
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 11,500
  • Înscris: 11.01.2013
Majoritatea covarsitoare a autobuzelor de pe vremea lu' ceasca mergeau tot pe motorina, buteliile alea erau goale si puse de forma pentru linistea partidului. De ce credeti ca faceau perdea de fum prin parcari/statii?
In plus eu n-as vrea sa stau in autobuzul ala cu cateva ditamai buteliile de gaz exploziv pe el si nici sa merg intr-un taxi cu butelie de aragaz in portbagaj. Autobuzele astea mai noi or avea siguranta mult imbunatatita dar alea de pe timpul lui ceasca ma indoiesc. Si nici prin strainatate n-am vazut autobuze pe cng, or fi experimentale asa cum sunt si pe panouri, electrice sau alte chestii.
Totusi eu nu vad avantajul cng-ului. Trecand peste lipsa surselor de alimentare tehnologia costa mult, e pretentioasa si putin fiabila (de ce credeti voi ca si pana la straini masinile cng se vand asa ieftin la sh, la fel ca hibridele? Lumea vrea sa scape de ele), consuma mult mai mult decat combustibil normal (gazul butan are putere calorica mult mai mica decat gazul gpl, fata de benzina si motorina nu mai vorbesc) si in plus n-ati auzit cu cat se va scumpi gazul?

Edited by Friskey, 09 April 2014 - 18:50.


#65
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Se vand ieftin pt ca autonomia pe benzina e de 150km si te saturi.
Autobuzele lui ceasca mergeau pe amestec, nu doar pe gaz. Sistemul ala pur si simplu "chișa" niste gaz pe admisie si aia era toata sfaraiala, cum se dadea cu spray cand nu pornea motorul, iar gazul nu era comprimat, era la presiunea din retea.

Se chinuiau unii si pe la noi sa omologheze gpl pe diesel, tot asa in amestec cu aerul de pe admisie plus motorina injectata in cilindru dar nu am mai auzit nimic.

De fapt gazul are putere calorica mai mare decat benzina sau motorina la aceeasi greutate.

#66
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 11,500
  • Înscris: 11.01.2013
GPL pe diesel exista in strainatate (nu stiu la noi) dar e cu schepsis: instalatia e mai scumpa ca la benzina, baga gaz numai la mers constant si la turatii ridicate (ambele conditii trebuie indeplinite in acelasi timp), nema la acceleratii, nema la turatii joase. deci cam abureala inutila.
Eu am stat pe langa o statie cap de linie si garaj de autobuze pe vremea lui ceasca si aveam rude care lucrau acolo. Buteliile alea erau vrajeala complet, nu stiu cum ar fi trebuit ele sa lucreze in teorie dar stiu ca in realitate nu lucrau deloc si erau goale. La ce putere calorica are gazul butan si la presiunea de la retea deci necomprimat autobuzul ala la cat de greu era si la cati oameni erau in el cred, fara exagerare, ca in cateva sute de metri ar fi supt tot gazul din buteliile alea.
In Occident prin anii 60-70 s-a incercat varianta gyrobusurilorcare se deplasau din energia unei volante mari invartita la fiecare capat de linie dar s-a renuntat din mai multe motive.

#67
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,623
  • Înscris: 15.06.2007

 Friskey, on 09 aprilie 2014 - 18:48, said:

Majoritatea covarsitoare a autobuzelor de pe vremea lu' ceasca mergeau tot pe motorina, buteliile alea erau goale si puse de forma pentru linistea partidului. De ce credeti ca faceau perdea de fum prin parcari/statii?
In plus eu n-as vrea sa stau in autobuzul ala cu cateva ditamai buteliile de gaz exploziv pe el si nici sa merg intr-un taxi cu butelie de aragaz in portbagaj. Autobuzele astea mai noi or avea siguranta mult imbunatatita dar alea de pe timpul lui ceasca ma indoiesc. Si nici prin strainatate n-am vazut autobuze pe cng, or fi experimentale asa cum sunt si pe panouri, electrice sau alte chestii.
Totusi eu nu vad avantajul cng-ului. Trecand peste lipsa surselor de alimentare tehnologia costa mult, e pretentioasa si putin fiabila (de ce credeti voi ca si pana la straini masinile cng se vand asa ieftin la sh, la fel ca hibridele? Lumea vrea sa scape de ele), consuma mult mai mult decat combustibil normal (gazul butan are putere calorica mult mai mica decat gazul gpl, fata de benzina si motorina nu mai vorbesc) si in plus n-ati auzit cu cat se va scumpi gazul?
Ai cu ce sa iti sustii afirmatiile, sau povestesti legende urbane din auzite?
CNG este cel mai ieftin posibil, si cel mai usor de procurat. Daca nu gatesti pe coceni de porumb , probabil ca ai si tu metan acasa.
Este volatil, se disperseaza usor in aer , de aceea se punea in butelii exterioare pe taxi si autobuze. Fiind mai usor se ridica in atmosfera contrar GPL adica propan care se acumuleaza in orice sant sau put adica parcari subterane, care dealtfel nici nu permit accesul masinilor cu GPL.
Cate accidente ai auzit despre masini cu gaz , care sa explodeze spontan?  Puterea calorica este mai mica pe unitatea de volum. Asta afecteaza raza de actiune.
Dar produsele de ardere sunt curate : doar apa si co2.
Nu sunt particule solide , funingini, noxe sau sulfuri.
Repet, nu toate instalatiile sunt egal de performante.
Exista o firma elvetiana care ofera CNG pentru masini performante, care costa peste 10000de euro, si care asigura o functionare ca la carte.
Nu te mai crampona de volum. Este irelevant.
Daca comparam benzina si motorina la kg in loc de litru , consumul ar fi aproape  identic.
Benzina este mai usoara decat motorina. Un kg de benzina ocupa mai mult de un litru.
Dealtfel si pe factura de gaz, acum ai consumul exprimat in kW.
Daca la benzinarii in loc de litri ai cumpara kW, nu ar mai conta ce  cumperi.
O masina pentru a se deplasa pe o anumita distanta consuma o cantitate definita de energie.
Difera doar sursa, care daca o calculam volumetric difera substantial. Exista tabele in care se mentioneazacontinutul de energie al fiecarui combustibil. Difera doar densitatea de energie in raport cu unitatea de masura fie ea volumetrica sau masica.
Ceea ce ne preocupa pe noi defapt este sa gasim nisa prin care sa putem cumpara energia necesara deplasarii la un cost cat mai redus.


#68
bac91

bac91

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 06.12.2008
Preturi la CNG in Europa,,,, nu prea vad mare economie fata de GPL

Austria last updated 01.2014 – 177 Methan-Tankstelle – average price 1,03 €/kg
Belgium last updated 01.2014 – 17 CNG filling stations – average price 0.93 €/kg
Bulgaria last updated 01.2014 – 103 CNG filling stations – average price 0,92 €/kg
Czech Republic last updated – 02.2014 – 49 CNG filling stations – average price 0,97 €/kg
Croatia last updated 01.2014 – 2 CNG stations – average price 1,16 €/kg
Denmark last updated 01.2014 – 4 CNG stations
Estonia last updated 01.2014 – 5 CNG stations – average price 0.78 €/kg
Finland last updated 01.2014 – 21 CNG filling stations – average price 1,34 €/kg
France last updated 02.2014 – 41 CNG filling stations – average price 1,26 €/kg
Germany last updated 03.2014 – 917 Methan-Tankstelle – average price 1,09 €/kg
Great Britain last updated 03.2014 – 7 CNG statios
Greece last updated 02.2014 -3 CNG statios
Hungary last updated 03.2014 – 3 CNG stations
Italy last updated 03.2014 – 999 stazioni di metano – Prezzo medio 0,99 €/kg
Latvia last updated 03.2014 – 1 CNG station
Liechtenstein last updated 03.2014 – 2 CNG statios
Lithuania last updated 03.2014 – 3 CNG stations
Luxembourg last updated 04.2014 – 6 CNG stations
Macedonia last updated 04.2014 – 2 CNG stations – average price 1,04 €/kg
Moldova last updated 04.2014 – 10 CNG stations
Norway last updated 03.2014 – 17 CNG stations
Netherlands last updated 04.2014 – 126 CNG statios 1,03 €/kg
Poland last updated 03.2014 – 24 CNG stations
Portugal last updated 04.2014 – 2 CNG station
Serbia last updated 04.2014 – 9 CNG stations – average price 0,75 €/kg
Slovakia last updated 03.2014 – 10 CNG stations – average price 1.23 €/kg
Slovenia last updated 03.2014 – 2 CNG stations – average price 1.22 €/kg
Spain last updated 03.2014 – 33 CNG stations
Sweden last updated 04.2014 – 147 CNG stations
Switzerland last updated 04.2014 – 135 CNG stations
Turkey last updated 03.2013 – 7 CNG stations
31 countries – 2779 CNG statios

Iese ieftin daca alimentezi personal de la teava de la aragaz unde 1m3(1000l aprox 666kg) = 1,3RON/m3,care este egal cu aproximativ 0,00195RON/Kg.+ cat mai consuma pompa

A  si inca ceva,pana si Moldova are 10 statiiPosted Image

#69
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Vezi ca ai confundat gramele cu kilogramele.
Un m3 de gaz la presiunea cu care iese pe teava de gaze are 700g (sau mai putin), nu 700kg. Cand platesti factura de gaz la densitatea asta o platesti.
De aia trebuie comprimat, de unde si denumirea de CNG.

Edited by undercoverbrother, 24 April 2014 - 16:28.


#70
khristian78

khristian78

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,087
  • Înscris: 04.10.2005
Deci... Foloseste cineva in romania cng? Unde alimentraza, ce masina foloseste, instakatie, etc?
Ms

#71
mihai!

mihai!

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,800
  • Înscris: 15.04.2006
Nu ai unde alimenta in Romania.
Doar acasă.

#72
mihai!

mihai!

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,800
  • Înscris: 15.04.2006
Una din cauzele pentru care nu exista in Romania statii de reincarcare se pare ca este si acciza pentru gaz natural.


0,17 euro / GJ utilizat drept combustibil pentru incalzire in scop comercial;
0,32 euro/ GJ utilizat drept combustibil pentru incalzire scop necomercial;
2,6 euro/GJ utilizat drept combustibil pentru motor;

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate