Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam
 Mini server - VMware

betano.ro

Poveste fara sfarșit

I-auziti voi! - nu vor romani...
 Colon iritabil

Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...
 Statie de epurare sau fosa septic...

"enerlux p" afisaj interm...

Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!
 

Curatare si lubrifiere lant bicicleta

- - - - -
  • Please log in to reply
261 replies to this topic

#19
1901

1901

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 20.05.2011
@razvi007

Multumesc pentru raspuns. Intr-adevar, viteza mea preferata este foaia cea mai mare cu pinionul cel mai mare:)

#20
Goofy

Goofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,732
  • Înscris: 10.04.2004
Cum nu se poate mai prost, in diagonala... Nu e nici o vitejie sa folosesti foaia mare cu pinionul mare... Daca e terenul de asa natura incat vrea pinion mare, mai bine treci pe foaie mijlocie si ma coboara un pinion decat sa mergi cu lantul in crucis...

#21
pg-soare

pg-soare

    Ciclist de mahala

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,533
  • Înscris: 14.09.2008
e grav daca schimba cineva lantul la doar 1000km ...

#22
Hider141

Hider141

    trolling here since 2008

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,867
  • Înscris: 06.01.2008

 1901, on 21st May 2011, 08:51, said:

@razvi007

Multumesc pentru raspuns. Intr-adevar, viteza mea preferata este foaia cea mai mare cu pinionul cel mai mare:)
Iti recomand si eu sa folosesti foaia mare doar pentru primele 2 maxim 3 pinioane(incepand cu cel mai mic) si foaia mica doar pentru ultimele 2-3 pinioane. In rest foaia mijlocie o poti folosi cu toate pinioanele fara probleme. In caz ca le combini gresit soliciti lantul inutil, asta ducand la uzura sa prematura, si de asemenea lantul poate ajunge sa frece de schimbatorul-fata.

#23
razvi007

razvi007

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 300
  • Înscris: 08.02.2011

 pg-soare, on 21st May 2011, 19:31, said:

e grav daca schimba cineva lantul la doar 1000km ...
Pai atunci cam cat ar trebui sa tina un lant?

 Hider141, on 21st May 2011, 21:26, said:

Iti recomand si eu sa folosesti foaia mare doar pentru primele 2 maxim 3 pinioane(incepand cu cel mai mic) si foaia mica doar pentru ultimele 2-3 pinioane. In rest foaia mijlocie o poti folosi cu toate pinioanele fara probleme. In caz ca le combini gresit soliciti lantul inutil, asta ducand la uzura sa prematura, si de asemenea lantul poate ajunge sa frece de schimbatorul-fata.
Totusi daca te uiti atent,o sa observi ca daca folosesti foaia din mijloc cu toate pinioanele o sa existe combinatii in care lantul va sta oblic(in special cu pinioanele cele mai mici si cu cele mai mari).Eu folosesc fiecare foaie cu doar 3 pinioane ca sa nu se uzeze asa tare lantul si pt ca altfel unele foi ar ramane nefolosite.

#24
Goofy

Goofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,732
  • Înscris: 10.04.2004
Shimano recomanda se se foloseasca foaia mare cu primele 3 pinioane (cel mici), cea mijlocie cu cele 3 din mijloc si cea mica cu ultimele 3... Sau 3-2-3 in varianta cu 8... E o recomandare, se poate tine sau nu cont de ea... :)

#25
gozmyn

gozmyn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,642
  • Înscris: 17.03.2009

 razvi007, on 21st May 2011, 22:44, said:

Pai atunci cam cat ar trebui sa tina un lant?


Totusi daca te uiti atent,o sa observi ca daca folosesti foaia din mijloc cu toate pinioanele o sa existe combinatii in care lantul va sta oblic(in special cu pinioanele cele mai mici si cu cele mai mari).Eu folosesc fiecare foaie cu doar 3 pinioane ca sa nu se uzeze asa tare lantul si pt ca altfel unele foi ar ramane nefolosite.


Eu nu tin cont de regula asta, cu prima foaie primele 3 pinioane etc. Eu in general incerc sa ma apropii de o frecventa de 70-80 de rotatii pe minut, atat pe deal cat si pe plat, iar automat trebuie sa folosesc un raport sa nu dau in forta sau prea repede pentru ca obosesc. Un lant, depinde de calitatea lui, ar trebui sa tina si 4000 km sau mai multi. Altii se lauda ca au 10 mii si arata ca nou.

Trebuie evitat sa folosim in crucis, foaie mare pinion mare, se uzeaza mai rapid daca folosesti in timp indelungat, insa daca mergi cateva sute de metri nu are nimic.

#26
Hider141

Hider141

    trolling here since 2008

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,867
  • Înscris: 06.01.2008

 razvi007, on 21st May 2011, 22:44, said:

Totusi daca te uiti atent,o sa observi ca daca folosesti foaia din mijloc cu toate pinioanele o sa existe combinatii in care lantul va sta oblic(in special cu pinioanele cele mai mici si cu cele mai mari).Eu folosesc fiecare foaie cu doar 3 pinioane ca sa nu se uzeze asa tare lantul si pt ca altfel unele foi ar ramane nefolosite.
La asta n-am fost atent, si nici tipul de pe bicycletutor nu a spus asta, ci numai numai de foile 1 si 3. Oricum cu siguranta e mai bine asa cum spui.

#27
1901

1901

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 20.05.2011
Nu știam că uzez prematur lanțul folosindu-l oblic. Mă gândisem să salvez pinioanele. Mulțumesc pentru informație.
Am spălat astăzi din nou lanțul pentru că am mers pe ploaie. Iar mi-a luat 30 de minute. L-am spălat cu cârpa. Din câte am citit pe net, nu-i o metodă recomandată pentru că rămân nespălate tocmai porțiunile care se freacă. Știu de metoda de a pune lanțul într-o sticlă cu detergent, agit, apoi las la uscat, etc. Dar am impresia că ia și mai mult timp.
Voi cum spălați lanțul și cât de des?
Am auzit de aparate speciale de spălat lanțul . Åți folosit? Merită? Trebuie folosite soluții speciale de degresare, sau merge și spirt sau apă? Trebuie să recunosc că mi-se pare destul de scump un aparat de spălat lanțul mai scump decât lanțul. Dar poate merită dacă are o durată de viață lungă.
Cu ce ungeți lanțul? Eu folosesc uleiul Btwin. Am auzit de soluții pe bază de ceară care nu atrag praful, dar nu rezistă mult și nu țin de ploaie. Ați folosit așa ceva?
Când schimbați lanțul, schimbați și pinioanele și foile? Sau doar dacă sunt vizibil stricate?
Mulțumesc pentru răspunsuri.

#28
razvi007

razvi007

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 300
  • Înscris: 08.02.2011

 gozmyn, on 21st May 2011, 23:03, said:

Eu nu tin cont de regula asta, cu prima foaie primele 3 pinioane etc. Eu in general incerc sa ma apropii de o frecventa de 70-80 de rotatii pe minut, atat pe deal cat si pe plat, iar automat trebuie sa folosesc un raport sa nu dau in forta sau prea repede pentru ca obosesc. Un lant, depinde de calitatea lui, ar trebui sa tina si 4000 km sau mai multi. Altii se lauda ca au 10 mii si arata ca nou.

Trebuie evitat sa folosim in crucis, foaie mare pinion mare, se uzeaza mai rapid daca folosesti in timp indelungat, insa daca mergi cateva sute de metri nu are nimic.
Cum iti poti da seama cu ce frecventa dai din pedale?Eu personal,exceptie facand dealurile,prefer sa dau mai putin din pedale si sa simt ca pot pastra o anumita viteza fara un efort prea mare;pe drum drept mi se pare obositor sa dau ca un "robotel" din pedale si atunci folosesc cel mai mult foaia mare si un pinion mic.

#29
Goofy

Goofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,732
  • Înscris: 10.04.2004
Iti pui un senzor de cadenta si iti spune cadenta cu care invarti la pedale... In general, e bine sa ai o cadenta mai mare decat sa mergi intr-o "treapta" superioara de viteza la o cadenta mai mica

#30
gozmyn

gozmyn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,642
  • Înscris: 17.03.2009

 1901, on 21st May 2011, 23:51, said:

Nu știam că uzez prematur lanțul folosindu-l oblic. Mă gândisem să salvez pinioanele. Mulțumesc pentru informație.
Am spălat astăzi din nou lanțul pentru că am mers pe ploaie. Iar mi-a luat 30 de minute. L-am spălat cu cârpa. Din câte am citit pe net, nu-i o metodă recomandată pentru că rămân nespălate tocmai porțiunile care se freacă. Știu de metoda de a pune lanțul într-o sticlă cu detergent, agit, apoi las la uscat, etc. Dar am impresia că ia și mai mult timp.
Voi cum spălați lanțul și cât de des?
Am auzit de aparate speciale de spălat lanțul . Åți folosit? Merită? Trebuie folosite soluții speciale de degresare, sau merge și spirt sau apă? Trebuie să recunosc că mi-se pare destul de scump un aparat de spălat lanțul mai scump decât lanțul. Dar poate merită dacă are o durată de viață lungă.
Cu ce ungeți lanțul? Eu folosesc uleiul Btwin. Am auzit de soluții pe bază de ceară care nu atrag praful, dar nu rezistă mult și nu țin de ploaie. Ați folosit așa ceva?
Când schimbați lanțul, schimbați și pinioanele și foile? Sau doar dacă sunt vizibil stricate?
Mulțumesc pentru răspunsuri.


Eu folosesc un ulei luat de la un magazin, ceva extrem, scrie ca e si pentru ploaie etc. Lantul il spal cand observ ca s-a depus mult praf pe el si cand il intorc "trosneste". Il demontez, ca am sram powerlink, il pun intr-un bidon de benzina, curat foile si pinioanele cat timp se usuca apoi il ung si il montez la loc. Bine, eu am cursiera si se depune mai greu praful.

Quote

Cum iti poti da seama cu ce frecventa dai din pedale?Eu personal,exceptie facand dealurile,prefer sa dau mai putin din pedale si sa simt ca pot pastra o anumita viteza fara un efort prea mare;pe drum drept mi se pare obositor sa dau ca un "robotel" din pedale si atunci folosesc cel mai mult foaia mare si un pinion mic

Si cu senzor e o modalitate. Dar mai poti afla aproximativ, numeri timp de 10 minute cate rotatii ai si inmultesti cu 6= rotatii/minut. Asta e o metoda aproximativa, daca vrei sa aflii exact, pui senzor. Eu prefer sa mai fac si matematica. Iar recomandabil este sa ai o candenta de 80-85, ca nici nu obosesti si poti sa accelerezi mult mai rapid, nici genunchi nu au de suferit daca nu mergi in forta.

#31
razvi007

razvi007

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 300
  • Înscris: 08.02.2011
Si cu senzor e o modalitate. Dar mai poti afla aproximativ, numeri timp de 10 minute cate rotatii ai si inmultesti cu 6= rotatii/minut. Asta e o metoda aproximativa, daca vrei sa aflii exact, pui senzor. Eu prefer sa mai fac si matematica. Iar recomandabil este sa ai o candenta de 80-85, ca nici nu obosesti si poti sa accelerezi mult mai rapid, nici genunchi nu au de suferit daca nu mergi in forta.
[/quote]
Eu stiam ca nr de rotatii se masoara pe minut,dupa formula data de tine reiese nr de rotatii dintr-o ora ceea ce nu te ajuta prea mult.In legatura cu lantul de la cursiera ta sunt curios de ce se murdareste mai rar,pt ca praful cred ca se depune aproape la fel pe orice lant.

#32
muteki

muteki

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,679
  • Înscris: 14.12.2010
Eu spal lantul cu o pensula cu motorina impreuna cu pinioanele si foile fara a demonta nimic de pe bicicleta.

Dupa aia ung lantul cu un spray cu ulei pentru gaurit (drilling oil). Se foloseste la prelucrari prin aschiere.

Zero probleme in multe mii de km.

Curatirea nu se face in prostie. Eu curat angrenajele cam la 5-6 iesiri sau cand murdaria s-a acumulat in mod vizibil.

Edited by muteki, 22 May 2011 - 14:04.


#33
razvi007

razvi007

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 300
  • Înscris: 08.02.2011

 1901, on 21st May 2011, 23:51, said:

Nu știam că uzez prematur lanțul folosindu-l oblic. Mă gândisem să salvez pinioanele. Mulțumesc pentru informație.
Am spălat astăzi din nou lanțul pentru că am mers pe ploaie. Iar mi-a luat 30 de minute. L-am spălat cu cârpa. Din câte am citit pe net, nu-i o metodă recomandată pentru că rămân nespălate tocmai porțiunile care se freacă. Știu de metoda de a pune lanțul într-o sticlă cu detergent, agit, apoi las la uscat, etc. Dar am impresia că ia și mai mult timp.
Voi cum spălați lanțul și cât de des?
Am auzit de aparate speciale de spălat lanțul . Åți folosit? Merită? Trebuie folosite soluții speciale de degresare, sau merge și spirt sau apă? Trebuie să recunosc că mi-se pare destul de scump un aparat de spălat lanțul mai scump decât lanțul. Dar poate merită dacă are o durată de viață lungă.
Cu ce ungeți lanțul? Eu folosesc uleiul Btwin. Am auzit de soluții pe bază de ceară care nu atrag praful, dar nu rezistă mult și nu țin de ploaie. Ați folosit așa ceva?
Când schimbați lanțul, schimbați și pinioanele și foile? Sau doar dacă sunt vizibil stricate?
Mulțumesc pentru răspunsuri.
De obicei atunci cand schimbi lantul se schimba si pinioanele si foile.Totusi foile nu e intotdeauna necesar sa le schimbi,dar atentie,trebuie sa te duci la un service si sa iti spuna cineva cu experienta de acolo cam cat sunt de uzate si dupa aia sa iei o hotarare.Altfel lantul nu se va potrivi ca "pas" cu restul angrenajului si se va uza mai repede ca sa se formeze dupa el.

 gozmyn, on 21st May 2011, 23:03, said:

Eu nu tin cont de regula asta, cu prima foaie primele 3 pinioane etc. Eu in general incerc sa ma apropii de o frecventa de 70-80 de rotatii pe minut, atat pe deal cat si pe plat, iar automat trebuie sa folosesc un raport sa nu dau in forta sau prea repede pentru ca obosesc. Un lant, depinde de calitatea lui, ar trebui sa tina si 4000 km sau mai multi. Altii se lauda ca au 10 mii si arata ca nou.

Trebuie evitat sa folosim in crucis, foaie mare pinion mare, se uzeaza mai rapid daca folosesti in timp indelungat, insa daca mergi cateva sute de metri nu are nimic.
Dupa 10000 de km fii sigur ca lantul nu va arata "ca nou" pt ca nu are cum,uzura la care ar fi supus ar fi imensa.La bicicletele cu schimbator uzura lantului este evident mai mare,in schimb la o bicicleta fara schimbator ai sanse sa nu schimbi deloc lantul mai ales daca il intretii cat de cat.

#34
gozmyn

gozmyn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,642
  • Înscris: 17.03.2009

 razvi007, on 22nd May 2011, 14:56, said:

Eu stiam ca nr de rotatii se masoara pe minut,dupa formula data de tine reiese nr de rotatii dintr-o ora ceea ce nu te ajuta prea mult.In legatura cu lantul de la cursiera ta sunt curios de ce se murdareste mai rar,pt ca praful cred ca se depune aproape la fel pe orice lant.

Am vrut sa zic 10 secunde si am tastat minute din greseala . La un mtb ce ruleaza numai prin padure si noroi poti sa-l speli in fiecare zi, la o cursiera sa zicem la o saptamana, daca nu te prinde ploaia. Asa se lauda unul pe alt forum ca are lant de 10.000 de km si e ca nou, nici eu nu-l cred.

#35
pg-soare

pg-soare

    Ciclist de mahala

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,533
  • Înscris: 14.09.2008
E nici chiar atatia, ma refeream la ceva decent , >3k km. Se fac usor daca o folosesti ca mijloc de transport zilnic(sau aproape)  si uneori distante lungi >100km. Sanatate.

#36
razvi007

razvi007

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 300
  • Înscris: 08.02.2011

 gozmyn, on 22nd May 2011, 23:12, said:

Am vrut sa zic 10 secunde si am tastat minute din greseala . La un mtb ce ruleaza numai prin padure si noroi poti sa-l speli in fiecare zi, la o cursiera sa zicem la o saptamana, daca nu te prinde ploaia. Asa se lauda unul pe alt forum ca are lant de 10.000 de km si e ca nou, nici eu nu-l cred.
Si eu imi curat lantul cam la o saptamana pentru ca desi merg pe strada este destul de mult praf care se depune pe el.In legatura cu cadenta de 70-80 de rotatii pe minut cred ca este destul de greu sa o mentii pe plat pt ca te-ar duce la o viteza de 30-35 km/h cu atat mai putin la deal unde ea scade considerabil;stiu din proprie experienta pt ca in zona unde locuiesc sunt rampe destul de dure,de 15-20%,pe care le urc destul de des.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate