Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Curatare si lubrifiere lant bicicleta
Last Updated: Sep 24 2019 14:31, Started by
razvi007
, Apr 29 2011 16:11
·
0
#19
Posted 21 May 2011 - 07:51
@razvi007
Multumesc pentru raspuns. Intr-adevar, viteza mea preferata este foaia cea mai mare cu pinionul cel mai mare:) |
#20
Posted 21 May 2011 - 17:57
Cum nu se poate mai prost, in diagonala... Nu e nici o vitejie sa folosesti foaia mare cu pinionul mare... Daca e terenul de asa natura incat vrea pinion mare, mai bine treci pe foaie mijlocie si ma coboara un pinion decat sa mergi cu lantul in crucis...
|
#22
Posted 21 May 2011 - 20:26
1901, on 21st May 2011, 08:51, said: @razvi007 Multumesc pentru raspuns. Intr-adevar, viteza mea preferata este foaia cea mai mare cu pinionul cel mai mare:) |
#23
Posted 21 May 2011 - 21:44
pg-soare, on 21st May 2011, 19:31, said: e grav daca schimba cineva lantul la doar 1000km ... Hider141, on 21st May 2011, 21:26, said: Iti recomand si eu sa folosesti foaia mare doar pentru primele 2 maxim 3 pinioane(incepand cu cel mai mic) si foaia mica doar pentru ultimele 2-3 pinioane. In rest foaia mijlocie o poti folosi cu toate pinioanele fara probleme. In caz ca le combini gresit soliciti lantul inutil, asta ducand la uzura sa prematura, si de asemenea lantul poate ajunge sa frece de schimbatorul-fata. |
#24
Posted 21 May 2011 - 21:46
Shimano recomanda se se foloseasca foaia mare cu primele 3 pinioane (cel mici), cea mijlocie cu cele 3 din mijloc si cea mica cu ultimele 3... Sau 3-2-3 in varianta cu 8... E o recomandare, se poate tine sau nu cont de ea...
|
#25
Posted 21 May 2011 - 22:03
razvi007, on 21st May 2011, 22:44, said: Pai atunci cam cat ar trebui sa tina un lant? Totusi daca te uiti atent,o sa observi ca daca folosesti foaia din mijloc cu toate pinioanele o sa existe combinatii in care lantul va sta oblic(in special cu pinioanele cele mai mici si cu cele mai mari).Eu folosesc fiecare foaie cu doar 3 pinioane ca sa nu se uzeze asa tare lantul si pt ca altfel unele foi ar ramane nefolosite. Eu nu tin cont de regula asta, cu prima foaie primele 3 pinioane etc. Eu in general incerc sa ma apropii de o frecventa de 70-80 de rotatii pe minut, atat pe deal cat si pe plat, iar automat trebuie sa folosesc un raport sa nu dau in forta sau prea repede pentru ca obosesc. Un lant, depinde de calitatea lui, ar trebui sa tina si 4000 km sau mai multi. Altii se lauda ca au 10 mii si arata ca nou. Trebuie evitat sa folosim in crucis, foaie mare pinion mare, se uzeaza mai rapid daca folosesti in timp indelungat, insa daca mergi cateva sute de metri nu are nimic. |
#26
Posted 21 May 2011 - 22:04
razvi007, on 21st May 2011, 22:44, said: Totusi daca te uiti atent,o sa observi ca daca folosesti foaia din mijloc cu toate pinioanele o sa existe combinatii in care lantul va sta oblic(in special cu pinioanele cele mai mici si cu cele mai mari).Eu folosesc fiecare foaie cu doar 3 pinioane ca sa nu se uzeze asa tare lantul si pt ca altfel unele foi ar ramane nefolosite. |
#27
Posted 21 May 2011 - 22:51
Nu știam că uzez prematur lanțul folosindu-l oblic. Mă gândisem să salvez pinioanele. Mulțumesc pentru informație.
Am spălat astăzi din nou lanțul pentru că am mers pe ploaie. Iar mi-a luat 30 de minute. L-am spălat cu cârpa. Din câte am citit pe net, nu-i o metodă recomandată pentru că rămân nespălate tocmai porțiunile care se freacă. Știu de metoda de a pune lanțul într-o sticlă cu detergent, agit, apoi las la uscat, etc. Dar am impresia că ia și mai mult timp. Voi cum spălați lanțul și cât de des? Am auzit de aparate speciale de spălat lanțul . Åți folosit? Merită? Trebuie folosite soluții speciale de degresare, sau merge și spirt sau apă? Trebuie să recunosc că mi-se pare destul de scump un aparat de spălat lanțul mai scump decât lanțul. Dar poate merită dacă are o durată de viață lungă. Cu ce ungeți lanțul? Eu folosesc uleiul Btwin. Am auzit de soluții pe bază de ceară care nu atrag praful, dar nu rezistă mult și nu țin de ploaie. Ați folosit așa ceva? Când schimbați lanțul, schimbați și pinioanele și foile? Sau doar dacă sunt vizibil stricate? Mulțumesc pentru răspunsuri. |
#28
Posted 21 May 2011 - 22:51
gozmyn, on 21st May 2011, 23:03, said: Eu nu tin cont de regula asta, cu prima foaie primele 3 pinioane etc. Eu in general incerc sa ma apropii de o frecventa de 70-80 de rotatii pe minut, atat pe deal cat si pe plat, iar automat trebuie sa folosesc un raport sa nu dau in forta sau prea repede pentru ca obosesc. Un lant, depinde de calitatea lui, ar trebui sa tina si 4000 km sau mai multi. Altii se lauda ca au 10 mii si arata ca nou. Trebuie evitat sa folosim in crucis, foaie mare pinion mare, se uzeaza mai rapid daca folosesti in timp indelungat, insa daca mergi cateva sute de metri nu are nimic. |
|
#29
Posted 21 May 2011 - 23:33
Iti pui un senzor de cadenta si iti spune cadenta cu care invarti la pedale... In general, e bine sa ai o cadenta mai mare decat sa mergi intr-o "treapta" superioara de viteza la o cadenta mai mica
|
#30
Posted 22 May 2011 - 09:38
1901, on 21st May 2011, 23:51, said: Nu știam că uzez prematur lanțul folosindu-l oblic. Mă gândisem să salvez pinioanele. Mulțumesc pentru informație. Am spălat astăzi din nou lanțul pentru că am mers pe ploaie. Iar mi-a luat 30 de minute. L-am spălat cu cârpa. Din câte am citit pe net, nu-i o metodă recomandată pentru că rămân nespălate tocmai porțiunile care se freacă. Știu de metoda de a pune lanțul într-o sticlă cu detergent, agit, apoi las la uscat, etc. Dar am impresia că ia și mai mult timp. Voi cum spălați lanțul și cât de des? Am auzit de aparate speciale de spălat lanțul . Åți folosit? Merită? Trebuie folosite soluții speciale de degresare, sau merge și spirt sau apă? Trebuie să recunosc că mi-se pare destul de scump un aparat de spălat lanțul mai scump decât lanțul. Dar poate merită dacă are o durată de viață lungă. Cu ce ungeți lanțul? Eu folosesc uleiul Btwin. Am auzit de soluții pe bază de ceară care nu atrag praful, dar nu rezistă mult și nu țin de ploaie. Ați folosit așa ceva? Când schimbați lanțul, schimbați și pinioanele și foile? Sau doar dacă sunt vizibil stricate? Mulțumesc pentru răspunsuri. Eu folosesc un ulei luat de la un magazin, ceva extrem, scrie ca e si pentru ploaie etc. Lantul il spal cand observ ca s-a depus mult praf pe el si cand il intorc "trosneste". Il demontez, ca am sram powerlink, il pun intr-un bidon de benzina, curat foile si pinioanele cat timp se usuca apoi il ung si il montez la loc. Bine, eu am cursiera si se depune mai greu praful. Quote Cum iti poti da seama cu ce frecventa dai din pedale?Eu personal,exceptie facand dealurile,prefer sa dau mai putin din pedale si sa simt ca pot pastra o anumita viteza fara un efort prea mare;pe drum drept mi se pare obositor sa dau ca un "robotel" din pedale si atunci folosesc cel mai mult foaia mare si un pinion mic Si cu senzor e o modalitate. Dar mai poti afla aproximativ, numeri timp de 10 minute cate rotatii ai si inmultesti cu 6= rotatii/minut. Asta e o metoda aproximativa, daca vrei sa aflii exact, pui senzor. Eu prefer sa mai fac si matematica. Iar recomandabil este sa ai o candenta de 80-85, ca nici nu obosesti si poti sa accelerezi mult mai rapid, nici genunchi nu au de suferit daca nu mergi in forta. |
#31
Posted 22 May 2011 - 13:56
Si cu senzor e o modalitate. Dar mai poti afla aproximativ, numeri timp de 10 minute cate rotatii ai si inmultesti cu 6= rotatii/minut. Asta e o metoda aproximativa, daca vrei sa aflii exact, pui senzor. Eu prefer sa mai fac si matematica. Iar recomandabil este sa ai o candenta de 80-85, ca nici nu obosesti si poti sa accelerezi mult mai rapid, nici genunchi nu au de suferit daca nu mergi in forta.
[/quote] Eu stiam ca nr de rotatii se masoara pe minut,dupa formula data de tine reiese nr de rotatii dintr-o ora ceea ce nu te ajuta prea mult.In legatura cu lantul de la cursiera ta sunt curios de ce se murdareste mai rar,pt ca praful cred ca se depune aproape la fel pe orice lant. |
#32
Posted 22 May 2011 - 14:02
Eu spal lantul cu o pensula cu motorina impreuna cu pinioanele si foile fara a demonta nimic de pe bicicleta.
Dupa aia ung lantul cu un spray cu ulei pentru gaurit (drilling oil). Se foloseste la prelucrari prin aschiere. Zero probleme in multe mii de km. Curatirea nu se face in prostie. Eu curat angrenajele cam la 5-6 iesiri sau cand murdaria s-a acumulat in mod vizibil. Edited by muteki, 22 May 2011 - 14:04. |
#33
Posted 22 May 2011 - 14:11
1901, on 21st May 2011, 23:51, said: Nu știam că uzez prematur lanțul folosindu-l oblic. Mă gândisem să salvez pinioanele. Mulțumesc pentru informație. Am spălat astăzi din nou lanțul pentru că am mers pe ploaie. Iar mi-a luat 30 de minute. L-am spălat cu cârpa. Din câte am citit pe net, nu-i o metodă recomandată pentru că rămân nespălate tocmai porțiunile care se freacă. Știu de metoda de a pune lanțul într-o sticlă cu detergent, agit, apoi las la uscat, etc. Dar am impresia că ia și mai mult timp. Voi cum spălați lanțul și cât de des? Am auzit de aparate speciale de spălat lanțul . Åți folosit? Merită? Trebuie folosite soluții speciale de degresare, sau merge și spirt sau apă? Trebuie să recunosc că mi-se pare destul de scump un aparat de spălat lanțul mai scump decât lanțul. Dar poate merită dacă are o durată de viață lungă. Cu ce ungeți lanțul? Eu folosesc uleiul Btwin. Am auzit de soluții pe bază de ceară care nu atrag praful, dar nu rezistă mult și nu țin de ploaie. Ați folosit așa ceva? Când schimbați lanțul, schimbați și pinioanele și foile? Sau doar dacă sunt vizibil stricate? Mulțumesc pentru răspunsuri. gozmyn, on 21st May 2011, 23:03, said: Eu nu tin cont de regula asta, cu prima foaie primele 3 pinioane etc. Eu in general incerc sa ma apropii de o frecventa de 70-80 de rotatii pe minut, atat pe deal cat si pe plat, iar automat trebuie sa folosesc un raport sa nu dau in forta sau prea repede pentru ca obosesc. Un lant, depinde de calitatea lui, ar trebui sa tina si 4000 km sau mai multi. Altii se lauda ca au 10 mii si arata ca nou. Trebuie evitat sa folosim in crucis, foaie mare pinion mare, se uzeaza mai rapid daca folosesti in timp indelungat, insa daca mergi cateva sute de metri nu are nimic. |
|
#34
Posted 22 May 2011 - 22:12
razvi007, on 22nd May 2011, 14:56, said: Eu stiam ca nr de rotatii se masoara pe minut,dupa formula data de tine reiese nr de rotatii dintr-o ora ceea ce nu te ajuta prea mult.In legatura cu lantul de la cursiera ta sunt curios de ce se murdareste mai rar,pt ca praful cred ca se depune aproape la fel pe orice lant. Am vrut sa zic 10 secunde si am tastat minute din greseala . La un mtb ce ruleaza numai prin padure si noroi poti sa-l speli in fiecare zi, la o cursiera sa zicem la o saptamana, daca nu te prinde ploaia. Asa se lauda unul pe alt forum ca are lant de 10.000 de km si e ca nou, nici eu nu-l cred. |
#35
Posted 22 May 2011 - 22:48
E nici chiar atatia, ma refeream la ceva decent , >3k km. Se fac usor daca o folosesti ca mijloc de transport zilnic(sau aproape) si uneori distante lungi >100km. Sanatate.
|
#36
Posted 23 May 2011 - 20:20
gozmyn, on 22nd May 2011, 23:12, said: Am vrut sa zic 10 secunde si am tastat minute din greseala . La un mtb ce ruleaza numai prin padure si noroi poti sa-l speli in fiecare zi, la o cursiera sa zicem la o saptamana, daca nu te prinde ploaia. Asa se lauda unul pe alt forum ca are lant de 10.000 de km si e ca nou, nici eu nu-l cred. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users