Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Nm vs. CP
#91
Posted 16 February 2011 - 23:46
undercoverbrother, on 16th February 2011, 14:02, said: cand aproape toti intorc spatele motoarelor aspirate de capacitati medii, bmw a pastrat traditia si a scos un 1.8 cu 200Nm intre 3600 la 6400rpm si 150 de cai. la 2000 rpm nu ar trebui sa aiba sub 170 Nm. Edited by cristi.r, 16 February 2011 - 23:46. |
#92
Posted 16 February 2011 - 23:55
pai asta e si smecheria. e de 1.8.
2litri cu 200Nm/150cai face oricine. deocamdata e doar pe x1. |
#93
Posted 17 February 2011 - 00:31
In proiect. Ca in date tehnice ... sau pe saituri, nu l-am gasit. Este in Ro ? Ca asa, si eu am citit despre ala, dar nu l-am vazut. Interesant este faptul ca are exact caracteristicile celui de 2 litri.
Edited by cristi.r, 17 February 2011 - 00:47. |
#94
Posted 17 February 2011 - 00:48
SonyAD, on 16th February 2011, 02:02, said: Nu dau 2 bani pe omologarea individuală a RAR-ului sau pe ei ca instituție. Benzinarele turbo de regulă au CBV (compressor bypass valve) care purjează aerul înainte de compresor, după debitmetru. Nu BOV. Care clapetă de accelerație? Motoarele diesel nu au clapetă de accelerație. Au dozor EGR și/sau clapetă/clapete pentru frână motor ori reducere a vibrațiilor la oprire. Nu stiu ce experienta ai tu in domeniul asta, dar crede-ma ca am curatat la clapete de acceleratie si EGR-uri de diesel de mi s-au afumat narile cu decarburol Asta ce e nenea? [ http://www.4tuning.ro/images/clapeta-acceleratie-astra-17/clapeta-acceleratie-astra-17-c88a773ca858000e2-0-0-0-0-0.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Este de DIESEL, 1.7 CDTI |
#95
Posted 17 February 2011 - 00:49
#96
Posted 17 February 2011 - 10:53
lawrence38, on 16th February 2011, 18:08, said: Ai pus punctul pe "i", asta e unul dintre ideile pe care vroiam sa le transpun in acest topic. Pentru mine, Nm e o masura mai "universala" ca sa zic asa decat CP, atunci cand vrei sa faci comparatii. Foarte multa lume ( nu voi astia de pe aria auto....altii .....) compara masini uitandu-se la caii putere pentru ca asta "vinde" mai mult industria auto. Sunt o gramada de neghiobi pe lumea asta (atat din categoria vanzatorilor dar mai ales din categoria cumparatorilor). DarkAngelBv, on 17th February 2011, 00:48, said: Acum nu mai dai 2 bani pe omologare, pana acum te bateai cu pumnii in piept ca esti destept Nu stiu ce experienta ai tu in domeniul asta, dar crede-ma ca am curatat la clapete de acceleratie si EGR-uri de diesel de mi s-au afumat narile cu decarburol Asta ce e nenea? [ http://www.4tuning.ro/images/clapeta-acceleratie-astra-17/clapeta-acceleratie-astra-17-c88a773ca858000e2-0-0-0-0-0.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Este de DIESEL, 1.7 CDTI |
#97
Posted 17 February 2011 - 12:40
#98
Posted 17 February 2011 - 12:56
#99
Posted 17 February 2011 - 13:05
Pai concluzia ar fi ca masura "adevarata" a motorului e data de ambele valori, puterea (KW,CP) dar si Nm, neaparat amandoua. Ca Stan si Bran
|
#100
Posted 17 February 2011 - 13:06
De ce nu CP la jumatate din turatia maxima sau CP la roti? Sau de ce nu o valoare medie a CP pe diferite plaje de turatii? Ar fi mult mai relevante valorile astea decat valoarea absoluta a cuplului motor care e diferita cu cel putin un ordin de marime fata de valoarea cuplului la roti. O diagrama de cuplu ar fi mult mai relevanta decat oricare din astea dar cati au vointa sau priceperea s-o interpreteze? Sigur, are si marketingul aportul lui in toata treaba asta, ca in orice alt domeniu de altfel, cine se mai uita la substanta in ziua de azi?
Uite, prototipul ala de Evo electric cu un cuplu combinat al celor 4 motoare de peste 2000 Nm disponibili de la 0 rpm iti spune ca e o masina tare, foarte tare. Dar nu acelasi lucru iti spune si o exprimare de genul 200 kW (~270 CP)@0-1500 rpm la roata? In plus iti mai spune si ca iti trebuie o gramada de baterii ca sa sustii aia 200 kW. |
|
#101
Posted 17 February 2011 - 15:31
DarkAngelBv, on 17th February 2011, 00:48, said: Acum nu mai dai 2 bani pe omologare Pe omologare individuală. RAR-ul nu au ce căuta omologând ei mașini. Șosete, poate. Rolul lor e generarea de nervi, transcris și redactat de acte și perceperea de șpăgi și taxe. DarkAngelBv, on 17th February 2011, 00:48, said: pana acum te bateai cu pumnii in piept ca esti destept DarkAngelBv, on 17th February 2011, 00:48, said: Nu stiu ce experienta ai tu in domeniul asta, dar crede-ma ca am curatat la clapete de acceleratie si EGR-uri de diesel de mi s-au afumat narile cu decarburol Asta ai crezut tu că sunt. DarkAngelBv, on 17th February 2011, 00:48, said: Asta ce e nenea? Este de DIESEL, 1.7 CDTI Cum ziceam, dozor EGR, îl găsești înainte de joncțiunea cu conducta de EGR. În funcție de cât de mult se închide clapeta se admite mai mult gaz în depresiunea creată. După cum arată și poziția de repaos a clapetei, aceasta stă aproape tot timpul complet deschisă. Se închide parțial numai la relanti sau turații mici și sarcină ușoară. Probabil mai are și rolul de a reduce vibrațiile la oprirea motorului închizându-se complet câteva secunde. O chestie bună în caz că ți-o ia pe ulei motorul. Uite, am și eu: [ http://s4.postimage.org/hxh2ax1b/kf03l68a.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Varianta cu intercooler: [ http://s4.postimage.org/hwqlpd4v/ig03l68a.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] După cum arată și schemele, dozorul EGR poate foarte bine să și lipsească (traseul verde în locul celui roșu). E la fel de dispensabil ca tot sistemul de recirculare a gazelor de eșapament, care se poate anula - de altfel. Aici se văd și vana și conducta EGR (fără răcire a gazelor): [ http://s1.postimage.org/51zzia127/kf16j85a.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Joncțiunea dintre conducta de EGR și traseul de admisie are loc după dozorul EGR, înaintea galeriei de admisie, în cotul nr. 4 sau 5 din prima schemă respectiv 5 sau 13 din cea de-a doua. Uite cum arată din spate toate astea: [ http://s4.postimage.org/i2w7pvb3/galeria_admisie0.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] 40 - galerie evacuare 41 - galerie admisie 42 - vană EGR 43 - conductă EGR 44 - joncțiune EGR admisie Motoarele diesel NU au clapetă de accelerație. Mai aprofundează. |
#102
Posted 17 February 2011 - 16:08
fastcarjunkie, on 17th February 2011, 13:06, said: Uite, prototipul ala de Evo electric cu un cuplu combinat al celor 4 motoare de peste 2000 Nm disponibili de la 0 rpm iti spune ca e o masina tare, foarte tare. Dar nu acelasi lucru iti spune si o exprimare de genul 200 kW (~270 CP)@0-1500 rpm la roata? In plus iti mai spune si ca iti trebuie o gramada de baterii ca sa sustii aia 200 kW. Motoarele electrice nu au ce cauta in discutia asta E din cu totul alta poveste ! |
#103
Posted 17 February 2011 - 17:01
lawrence38, on 17th February 2011, 13:05, said: Pai concluzia ar fi ca masura "adevarata" a motorului e data de ambele valori, puterea (KW,CP) dar si Nm, neaparat amandoua. Ca Stan si Bran Da, asa e!. Si extinzand si mai tare concluzia , ar fi ca...in momentul achizitiei, masura "adevarata" este compusa din valorile puterii si cuplului, impreuna cu un OBLIGATORIU, drive test . |
#104
Posted 17 February 2011 - 18:21
Cineva a scris de ce nu se da cuplul si puterea in format CP/x RPM si Nm/y RPM. Dupa cum am vazut chiar asa e scris in documentatia masinilor (si in oferte), deci se pot compara relativ usor care masina e mai puternica sau care e mai vioaie cand e incarcata, si la ce turatii vei avea aceasta putere sau cuplu MAXIM. Mai trebuie sa iei in considerare greutatea proprie a masinii.
Evident, ar fi mai bine sa avem access si la graficul de putere/cuplu, fiindca chiar daca masina e de 100CP la 6000RPM, iar noi folosim intre 2000-4000 RPM (ca nu turam pana la maxim intotdeauna), atunci puterea folosita poate fi mult mai mica, de ex. 50-70 CP. Iata un exemplu cu cea ce e scris in cartea masinii si graficul aferent: [ http://images.paultan.org/uploads/2006/08/a4test_2tfsitorquecurve.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] cuplu_putere.png 411.09K 32 downloads Ce inseamna? Ca cuplul maxim e prezent de la 1800 pana la 5000, sub 1800 scade simtitor. Dar la 1800 RPM avem numai 75CP din 200! Chiar si la 3000 avem doar 122. Cei 200CP sun disponibili intro plaja foarte scurta 5100-6100. Ce inseamna in realitate (din experienta)? Ca sub 1800 se simte ca masina nu are putere. Incepe sa traga in jur de 2200-2500, si trage in continuu cu aceeasi vehementa pana aproape de 6000. PS: Consumul e cel mai mic in jur de 2000RPM, acceptabil la 3000 (cand folosim acei 122CP) si incepe sa devina destul de mare cand caii se trezesc. Atasez si informatiile despre un motor diesel cu cca. aceeasi putere, pe acelasi masina: cuplu_putere2.png 427.36K 27 downloads Aici se vede ca desi masina e mai grea, are un cuplu mai mare. (Cred) ca de aceea greutatea mai mare nu influenteaza foarte mult performantele, accelerarea si viteza maxima fiind aproape acelasi. Din pacate nu am graficul pentru aceasta masina, dar probabil ai nevoie de turatii mai mici pentru a avea aceeasi dinamica. Inca n-am gasit consumul oficial pentru aceste masini, dar o sa va dau si aceasta informatie. LE: bezinarul: 12.6/6.6/8.8 (urba/extra/combinat), dieselul 10.3/5.8/8.7. Astea-s datele oficiale, eu pot sa spun ca in cca. 10000km mixtul a fost 9.21, minimul 8.06, maximul 11.14 (masurate prin metoda umplerii complete a rezervorului). Edited by amandigi, 17 February 2011 - 18:45. |
#105
Posted 17 February 2011 - 18:46
Ce masina e asta ? Seria 5 ?
Ar fi bine daca ai gasi curbele astea de cuplu/putere in datele masinii , pe primele pagini. Nu cred ca multi stau sa citeasca/sa interpreteze toate datele astea, unii nici nu stiu cum sa faca asta Nimic nu poate suplini test-drive-ul, asta e clar dar ceva idei iti poti face si din cifre. Edited by lawrence38, 17 February 2011 - 18:51. |
|
#106
Posted 17 February 2011 - 18:50
amandigi, on 17th February 2011, 18:21, said: Ce inseamna? Ca cuplul maxim e prezent de la 1800 pana la 5000, sub 1800 scade simtitor. Dar la 1800 RPM avem numai 75CP din 200! Chiar si la 3000 avem doar 122. Cei 200CP sun disponibili intro plaja foarte scurta 5100-6100. Ce inseamna in realitate (din experienta)? Ca sub 1800 se simte ca masina nu are putere. Incepe sa traga in jur de 2200-2500, si trage in continuu cu aceeasi vehementa pana aproape de 6000. Graficul pe care l-ai postat mai sus arata chiar f bine,iar daca acel motor obtine cuplul maxim la 1800rpm nu inseamna ca sub ac turatie este mort,din ce vad eu 200Nm sunt disponibili inca de la 11-1200rpm,ceea ce este ff bine,adica masina respectiva poate urca un deal lejer chiar si la 11-1200rpm. Sunt curios cati dintre cei care preferea mai multi cp decat Nm folosesc masina frecvent numai la turatii inalte (schimba numai la rosu). Edited by ionutMembruAnonimut, 17 February 2011 - 19:05. |
#107
Posted 17 February 2011 - 18:54
Pai se aude ca nu suna asa cum trebuie si nici nu se misca asa de bine. Totusi ai putina CP la aceea turatie. Manualul scrie sa schimbi la o treapta mai mica la 1500RPM.
Intre timp am gasit un site interesant cu multe grafice oficiale si verificate de ei: http://www.rri.se/index.php?DN=29 @lawrence: Audi A4 2.0TFSI quattro. Edited by amandigi, 17 February 2011 - 18:55. |
#108
Posted 17 February 2011 - 21:37
edit
Edited by lawrence38, 17 February 2011 - 21:42. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users