Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Accident urît
Ultima postare: iul 08 2007 10:33, Inițiat de
mufa
, iul 25 2005 21:14
·
0
#37
Publicat: 11 martie 2006 - 02:26
zahei, on Mar 10 2006, 14:53, said: ghinionul lor daca au o viteza prea mare iar tu nu te asiguri suficient de bine. dar de aici si pana la a alege sa-l omori, este cale lunga. daca poti alege sa-l lovesti, atunci mai mult ca sigur poti alege sa nu-l lovesti. orice om normal trage instinctiv de volan sa evite, chiar daca trebuie sa intre intr-un stalp din cauza asta. e in natura noastra sa nu omoram alti oameni cu buna stiinta. eu merg pe ideea mea, ai o problema psihica. nu fi incapatanat, mergi de te cauta. zahei scuza-ma insa daca ala e bou si se baga in masina mea si in mine, instinctiv incerc sa scap eu nu sa salvez pe boul ala ce intra in mine. Deci faza cu iesitul intr-un copac ca sa-l salvez pe ala mi se pare ridicola. Mai bine sa planga masa decat sa planga rudele mele. Cinic, insa asa e. Editat de romaximusro, 11 martie 2006 - 02:28. |
#39
Publicat: 11 martie 2006 - 02:31
asta asa e. Insa inainte de toate ma voi gandi la mine si abia apoi la ala. Iar daca in secundele alea rationez ca pot scapa teafar daca-l iau pe ala.. asta e. Aleg sa ma protejez pe mine ma intai, daca alternativa e sa intru in ceva mai nasol (pom, sant, prapastie, alta masina etc)
Editat de romaximusro, 11 martie 2006 - 02:35. |
#41
Publicat: 11 martie 2006 - 02:50
asta era si dilema mea. poate cu frana de mana?
problema este ca in 99% din cazuri soferul realmente nu vede motocicleta pana nu intra in el. nici nu mai poate fi vorba de reactii.. majoritatea covarsitoare a accidentelor se petrec din cauza neacordarii de prioritate de catre sofer pe fondul vitezei de regula excesive a motocicletei. desi sunt foarte multe cazuri in care soferii nu vad motocicleta chiar si la viteze de 60 km/h. eu ma asigur intotdeauna de 3 ori cand sunt la volan. si in general imi place sa stiu permanent ce se intampla in jurul meu, am al treilea ochi in oglinda. chiar si asa sunt luat cateodata prin surprindere de cate o motocicleta. sunt foarte agile si apar de nicaieri. de aia ca masura preventiva trebuie sa mergi pe o traiectorie cat de cat dreapta sau cel putin previzibila. semnalizeaza intotdeauna intentiile si evita sa faci manevre bruste fara sa te asiguri si sa semnalizezi. eu nu am auzit inca de un motociclist care sa intre in masina pentru ca a schimbat el brusc directia de mers. ci din cauza ca altcineva i-a intersectat traiectoria. nu reusesc sa inteleg de ce va supara atat de mult aceasta categorie de participanti la trafic. eu cand sunt la volan merg drept si ii las in pace sa baleteze in jurul meu. fiecare cu treaba lui, nu or sa dea ei peste mine, asta in mod sigur. eu unul nu ma simt frustrat cand ma depaseste vreo motocicleta. cel mult ma sperii daca n-am vazut-o. si ma invinovatesc ca n-am fost suficient de atent. o alta categorie de frustrati suparati sunt soferii care nu suporta frate sa te strecori printre ei la semafor. stati linistiti, nu lasam pe nimeni in intersectie, trecem toti. si daca va framanta treaba asta, nu se vinde nimic la semafor, ca sa va barbotati ca se baga cineva in fata dumneavoastra la coada. Editat de zahei, 11 martie 2006 - 03:06. |
#42
Publicat: 11 martie 2006 - 02:55
ma mai gandesc cat de mult trebuie sa NU AI ZILE ca sa fii atat de ghinionist: avand in vedere ca ambele vehicule sunt in miscare exista doar un moment T in care coliziunea se poate produce.
cine stie poate daca nu punea frana motocicleta sau poate daca nu accelera ea sau masina nimic nu se intampla, treceau una pe langa alta ca pac-man printre infractori cu frana de mana sau dai de volan in sensul in care se indreapta motocicleta ceva de genu "manca-mi-ai fundul" |
#46
Publicat: 11 martie 2006 - 12:10
|
#48
Publicat: 11 martie 2006 - 12:55
zahei, am un mic comentariu la ce ai spus matale (lucruri adevarate, de altfel, din pacate).
In momentul in care eu ies de pe o straduta secundara, ma asigur, nu vine nimic, fac stanga si ma trezesc cu un motor care merge cu 120 km/h la mine in portbagaj (tinand cont de limita de viteza de 50 km/h), sustii ca eu sunt SINGURUL vinovat?! C'mon, la 120 km/h ala face 33 m/s ... Tinand cont ca vizibilitatea mea este de sub 50-60 m (se intampla des in oras), si mie imi ia 2-3 secunde sa fac manevra de incadrare, ce vina mai am eu ? Pm, trebuie sa fiu Mafalda sa visez ca vine amaratul ala, pentru ca timpul lui de reactie ii limiteaza drastic optiunile si sansele la viteza aia. Iar al meu oricum e degeaba, ca nu mai am ce mama dracului sa fac ... la viteza teoretica de 15 - 20 km/h pe care o am la incadrare, orice manevra pe care o fac e fasaiala din punctul lui de vedere ... Pana sa apuce sa franeze, tot ne vedem la o cafea la mine in masina. Nu vorbesc din teorie, e chestie patita, si doar lenea pe care o aveam atunci m-a facut sa plec mult mai greu de pe loc, si sa pierd vreo 3 secunde in plus, secunde care au fost sansa lui. Si a mea. |
#49
Publicat: 12 martie 2006 - 02:20
mufa, nu stiu, spune-mi tu. eu nu cunosc pe nimeni care merge cu 180 prin sate.
refuz sa intru intr-o polemica neconstructiva, asa ca o sa inchei adaugand ca sunt multi tembeli pe soselele patriei. si pe doua si pe patru roti. dar asta nu e o scuza suficienta si nu mi-as ierta-o daca din neatentia mea as omori un om. dar din pacate traim in romania, tara unde se pune instalatie gpl pe Mercedes si sisteme de sunet de 2000 de euro pe dacie. viata unui om valoreaza ceva mai mult decat o aruncatura sumara de privire, prieteni. |
#50
Publicat: 12 martie 2006 - 12:44
zahei, on Mar 12 2006, 02:20, said: mufa, nu stiu, spune-mi tu. eu nu cunosc pe nimeni care merge cu 180 prin sate. tara unde se pune instalatie gpl pe Mercedes si sisteme de sunet de 2000 de euro pe dacie ce legatura are mertsanu' cu gpl si Dacia cu sist. audio cu atentia la volan? fara suparare, dar chiar nu vad ce treaba au una cu alta... |
#53
Publicat: 12 martie 2006 - 21:47
Zahei,
zici ca "orice om normal trage instinctiv de volan sa evite, chiar daca trebuie sa intre intr-un stalp din cauza asta" Intuitiv iti dau dreptate. Asta nu inseamna ca facem ceea ce vine din instinct prima data. Ideal ar fi ca ratiunea sa primeze. Daca iti sare un caine in fata si ai 150, ce faci, incerci sa iei brusc de volan sa-l eviti? s-ar putea sa eviti sa mai traiesti -> nu, il centrezi si il iei. Asta e viata. Nu zic ca un motociclist e un caine sau ca el trebuie sau vreau eu sa moara, nothing of the kind. Poate m-am exprimat prost, look, reformulez: "Daca intr-o situatie oarecare de risc major de impact cu un motociclist (ar fi la fel si pentru masini, numai ca nu e aceeasi situatie, sa nu crezi ca am ceva cu motociclistii) ar exista variantele sa il iau eu pe el sau el pe mine, as face tot posibilul sa fie prima varianta, cu tot ceea ce inseamna asta - mort, nemort etc." Imi pare rau pentru prietenul tau. Poate ne poti spune s-a intamplat mai precis. Stii care cred eu ca e problema cu motociclistii? [zic "cred eu", "parerea mea"] Ca sunt prea tineri si inconstienti si incapabili sa conduca si au la dispozitie o resursa prea agila de putere pentru cat pot duce. Mi s-a intamplat sa merg cu masina pe drumuri unde in portiunile drepte vijaia dl. motociclist pe langa mine (adica, "e linie dreapta si stiu unde e acceleratia!!") iar in portiunile cu viraje treceam eu de el. So there, asta cred eu. Toti disperatii care dau in gaz ca sa simta senzatii tari ca Valentino Rossi (care nici macar nu are permis de moto pt drumurile reale - poate pentru ca intelege care sunt riscurile de a merge repede pe strada?) Editat de tudormon, 12 martie 2006 - 21:48. |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi