Creste temperatura la motor
Last Updated: Jul 28 2010 12:21, Started by
marianxx
, Jul 23 2010 15:28
·
0
#1
Posted 23 July 2010 - 15:28
Salut. Am o dacie 1310 si de cand a dat un pic de caldura creste temperatura la apa de rupe. Am citit celelalte postari mai vechi si ce solutii s-au dat. Pot preciza ca motorul este facut acum jumatate de an( set motor nou, rectificat arbore, cuzineti, distributie) radiator nou, pompa de apa de anu trecut. Am scos si termostatu si tot degeaba. Am intrebat cativa mecanici si nu-si dau seama. Nu fierbe apa in borcan. este cu elice direct pe pompa de apa. I-am pus si un ventilator suplimentar si degeaba. Spunea cineva ca ar fi de la aprindere.
Are cineva vreo parere, ca m-am saturat sa nu pot pleca la drum mai lung sau sa urc cu masina? |
#2
Posted 23 July 2010 - 15:52
eu nu inteleg ce inseamna "creste temperatura la apa de rupe"... din moment ce nu fierbe apa in borcan, nu da pe-afara, de unde concluzia ca se supraincalzeste???
|
#3
Posted 23 July 2010 - 16:07
korsar, on 23rd July 2010, 15:52, said: eu nu inteleg ce inseamna "creste temperatura la apa de rupe"... din moment ce nu fierbe apa in borcan, nu da pe-afara, de unde concluzia ca se supraincalzeste??? |
#4
Posted 23 July 2010 - 17:10
si ce te face sa crezi ca nu acul iti indica aiurea? ai masurat cu un termometru clasic? ti se aprinde beculetul rosu? daca nu fierbe apa in borcan, mai ales daca opresti motorul incins, sigur n-ai probleme cu temperatura. ba in anumite situatii, e chiar normal sa fiarba, daca ai apa nu antigel si sistemul nu e etans,sub presiune.
|
#5
Posted 24 July 2010 - 06:36
Pai toata iarna acul a stat la jumate. Cum a dat caldura a inceput sa urce.Si cu termostat si fara. Acum acul urca mai ales la deal. Este aerisita, iar antigel mi-a curs numai cand am scos termostatul si am completat cu apa. Nu are bec care sa-mi indice.
|
#6
Posted 24 July 2010 - 06:50
Daca apa nu fierbe in radiator e in regula. Iti indica instrumentul gresit.
Termostatul este foarte rau ca l-ai scos. |
#7
Posted 24 July 2010 - 16:06
Posibile cauze, in afara de cele evidente (pompa de apa, radiator colmatat) mai sunt: avansul dereglat (ar explica cresterea "la deal"), amestec reglat "lean" (unii mesterica il regleaza asa chipurile sa consume mai putin).
Pune la loc termostatul (sau unul nou). Daca ai pompa buna, nu te incurca deloc, ci dimpotriva, ajuta la economia de combustibil. PS: Apa in borcan nu are de ce sa fiarba... Este doar un vas de expansiune, apa odata ajunsa acolo, se raceste! Borcanul de expensiune "fierbe" cand garnitura de chiulasa este arsa si gazele de ardere ajung in circuitul apei si se elimina eventual prin borcan sub forma de bule, pe care unii "specialisti" le interpreteaza ca fiind fierbere. Edited by SuperDuper, 24 July 2010 - 16:14. |
#8
Posted 24 July 2010 - 16:35
corect! apa nu fierbe in borcan, fierbe in motor, in chiulasa, aburul ajunge in borcan, de aici expresia ca apa ar "fierbe" in borcan. ideea e ca in borcan se poate vedea daca apa fierbe sau nu. e o expresie "consacrata", la fel ca si "pornirea de pe loc".
|
#9
Posted 25 July 2010 - 20:38
Daca ajunge abur in BORCAN, motorul ala este deja dus... Aburul nu are decat 1/10 capacitatea de transport a caldurii a apei si daca ai abur in motor, deja ai puncte superfierbinti care duc la defecte dramatice. In 90% din cazuri, bulele in borcan, nu sunt decat gaze de ardere care se strecoara pe langa o garnitura de chiulasa cu defect.
Edited by SuperDuper, 25 July 2010 - 20:38. |
#10
Posted 27 July 2010 - 11:51
SuperDuper, on 24th July 2010, 17:06, said: Posibile cauze, in afara de cele evidente (pompa de apa, radiator colmatat) mai sunt: avansul dereglat (ar explica cresterea "la deal"), amestec reglat "lean" (unii mesterica il regleaza asa chipurile sa consume mai putin). de acord cu tine in plus la deal motorul nu trage- dat. amestec sarac-si se supraincalzeste |
|
#11
Posted 27 July 2010 - 14:18
Schimba sonda de temperatura si/sau ceasul.
Daca apa nu bolboroseste in borcan, nu fierbe (in motor). Verifica distanta la platina si mareste-i un pic avansu (cat sa nu-i dea in capu' pistonului la demaror, at e prea mare cand face ''vac..vac'' ). |
#12
Posted 28 July 2010 - 00:24
gabytzu29, on 27th July 2010, 05:51, said: lean=sarac |
#13
Posted 28 July 2010 - 12:21
Corect, dar "consuma putin", si asta se vede pe moment, ce urmeaza mai incolo, Domnul cu mila....
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users