Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Masurare parametri CATV prin Conn...

Youtube a inceput sa aiba lag!?

Internet Archive - adauga item la...

Electrica Furnizare + Poșta ...
 Probleme cu scurgerea de ulei pe ...

Blocuri cu apartamente de 5+ camere

Casa noua finisata, teava incalzi...

Ce marca si model de DVD-RW sa cu...
 Achizitie camera video auto (II)

Baza de date cu imagini pe bani

Robotul martian european, revigor...

Are cineva o inregistrare Radio R...
 Geoana: „Sistemul de vot es...

Imprimare mai multe pagini intr-o...

trebuie sa depun declaratie unica...

Ruse vs Rusesti
 

Nunta

- - - - -
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
2832 răspunsuri în acest subiect

#2773
MBS

MBS

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 64
  • Înscris: 02.03.2012

 geo123, on 23 octombrie 2014 - 14:24, said:


Daca tu intr-o luna si o saptamana ai reusit sa predai o nunta 2 in 1(la care obligatoriu ar trebui sa ai mai mult de munca) asta la sfarsit de sezon cand ar trebui sa ai o gramada de lucrari in spate din vara si termene decalate  spune mult despre nivelul la care lucrezi si prestanta ta in domeniul asta.
Pur orientativ ne poti spune cate ore de material brut ai avut,cate camere,  in ce format e  brutul, cate ore ai de materil procesat si in ce format si suport l-ai dat; Iar cel mai important pe ce data te-ai apucat de lucru, cam cate ore ai muncit in medie pe zi si pe ce bani.
Ar fi utile si niste Link-uri cu Videoclipurile.

Discutam de foto...  
a primit doar jpeg-urile.

Eu am o alta intrbare pentru toti prestatorii 'pro' la nbc, (sa stiti ca antifrauda nu prea sta pe forum :) faceti contracte cu clientii pe firma ? (pfa, af, etc...) sau doar angajamente ?

Cand ai un contract legal, nu prea ai portite daca depasesti termenul.
Un client a facut sesizare la opc pentru 4 zile de intarziere a materialului, fara sa ma contacteze, poate gaseam o solutie.




#2774
derago

derago

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 256
  • Înscris: 19.10.2013
Ar fi trebuit sa-l contactezi tu cand ai vazut termenul. Atunci cu siguranta gaseai intelegere si solutii care sa multumeasca ambele parti.

#2775
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.926
  • Înscris: 10.05.2006
Toti, absolut toti care presteaza la nivel pro sunt persoane juridice.Eu am fost la inceput PFA, dupa II pentru ca a trebuit sa angajez si dupa ce m-am extins cu,comert in domeniu si Printing a trebuit sa trec pe SC.
Si da incheiem contract cu orice client dar facem contract cu cap.Termenul stipulat in contract fiind unul orientativ si avand bifa in dreptul sau iar la subsol este explicat clar in ce consta asta cu caractere foarte mici.(*termenul de livrare este unul orientativ;el putand varia functie de numarul de evenimente din sezonul respectiv si complexitatea acestora Multumim pentru Intelegere)
Deci daca se depaseste termenul pentru mine nu e o problema,iar termenul nu il depasesc ca sunt eu smecher si frec menta prin vacante ci doar ca nu ma mai ajung cu timpul lucrand cate 12 ore pe zi continuu.
Daca nu stiti sa face-ti un contract care sa dea bine cand il citeste clientul si in acelasi timp sa te puna la adapost de eventualele probleme va sfatuiesc cu,caldura sa apelati la un avocat sa vi-l redacteze el.
Exact cum a spus si Nicolae daca tii la pret si prestezi ireprosabil nu prea ai cum sa ai probleme cu,clientii pentru ca cine este dispus sa plateasca pentru un serviciu de calitate cam stie cu ce se mananca si intelege si o decalare.
Oricum nu ai cum sa multumesti pe toata lumea pentru ca sunt si multe uscaturi care consuma degeaba oxigenul dar iti spun clar ca pretul triaza 98% din ele,iar daca esti acoperit de contract nu ai de ce te teme.Te judeci si Gata.
Eu imi dau seama in general de om imediat ce am discutat 5 minute cu el in magazin si daca este dubios ii spun clar ca sunt ocupat pe data respectiva si pa.

Editat de geo123, 24 octombrie 2014 - 08:00.


#2776
MBS

MBS

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 64
  • Înscris: 02.03.2012

 derago, on 24 octombrie 2014 - 07:24, said:

Ar fi trebuit sa-l contactezi tu cand ai vazut termenul. Atunci cu siguranta gaseai intelegere si solutii care sa multumeasca ambele parti.

Poate ai dreptate...  greseala mea a fost ca am permis negocierea contractului la pret, atentie mare la clientii ce vor sa negocieze !

 geo123, on 24 octombrie 2014 - 07:57, said:

Toti, absolut toti care presteaza la nivel pro sunt persoane juridice.Eu am fost la inceput PFA, dupa II pentru ca a trebuit sa angajez si dupa ce m-am extins cu,comert in domeniu si Printing a trebuit sa trec pe SC.
Si da incheiem contract cu orice client dar facem contract cu cap.Termenul stipulat in contract fiind unul orientativ si avand bifa in dreptul sau iar la subsol este explicat clar in ce consta asta cu caractere foarte mici.(*termenul de livrare este unul orientativ;el putand varia functie de numarul de evenimente din sezonul respectiv si complexitatea acestora Multumim pentru Intelegere)
Deci daca se depaseste termenul pentru mine nu e o problema,iar termenul nu il depasesc ca sunt eu smecher si frec menta prin vacante ci doar ca nu ma mai ajung cu timpul lucrand cate 12 ore pe zi continuu.
Daca nu stiti sa face-ti un contract care sa dea bine cand il citeste clientul si in acelasi timp sa te puna la adapost de eventualele probleme va sfatuiesc cu,caldura sa apelati la un avocat sa vi-l redacteze el.
Exact cum a spus si Nicolae daca tii la pret si prestezi ireprosabil nu prea ai cum sa ai probleme cu,clientii pentru ca cine este dispus sa plateasca pentru un serviciu de calitate cam stie cu ce se mananca si intelege si o decalare.
Oricum nu ai cum sa multumesti pe toata lumea pentru ca sunt si multe uscaturi care consuma degeaba oxigenul dar iti spun clar ca pretul triaza 98% din ele,iar daca esti acoperit de contract nu ai de ce te teme.Te judeci si Gata.
Eu imi dau seama in general de om imediat ce am discutat 5 minute cu el in magazin si daca este dubios ii spun clar ca sunt ocupat pe data respectiva si pa.


Am pus intrebarea legata de contract pe persoana juridica, pentru ca si eu anul asta am avut nunta (culmea si noi ne insuram :)), incepand de la restaurant pana la formatie, fotograf... etc.  au facut contracte  de genul eu x ma angajez.... sa dreg si sa fac.
Stiu ca cei ce fac treaba asta la negru nu au si nu vor avea vreun motiv sa spuna asta aici pe forum.

Legat de contract... dau doar un exemplu de articol, pe care agentul de la opc l-a considerat abuziv: "avansul achitat de client nu se mai returneaza"
daca vrea sa gaseasca o chichita o gaseste, indiferent cum ai contractul facut.

#2777
penciuc

penciuc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.575
  • Înscris: 09.08.2010

 MBS, on 24 octombrie 2014 - 08:51, said:

a) atentie mare la clientii ce vor sa negocieze !

***********************************************

b ) Legat de contract... dau doar un exemplu de articol, pe care agentul de la opc l-a considerat abuziv: "avansul achitat de client nu se mai returneaza"
daca vrea sa gaseasca o chichita o gaseste, indiferent cum ai contractul facut.

a) Eu sunt un client care negociaza. De ce ar trebui cineva sa aiba grija mare cu mine?
b ) Da, e e o clauza abuziva. Probabil formulata altfel, nu ar mai fi.

In contractele pe care le inchei tu cu clientii, ai stipulat ca vei returna avansul clientilor, in situatia in care nu mai ajungi la eveniment? (sunt aproape sigur ca nu ai)
Iar daca nu ajungi la eveniment, ai trecuta vreo clauza prin care clientii primesc despagubiri, intr-o suma cel putin egala cu avansul pe care l-au dat? (aici sunt sigur ca nu ai)

Mai putem detalia pe contracte si articole Posted Image

Editat de penciuc, 24 octombrie 2014 - 09:39.


#2778
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.926
  • Înscris: 10.05.2006
Abuziv sau nu daca este in temeiul legii si specificat corect nu au ce sa-ti faca punct
Se pare ca nu stii ce contracte abuzive au bancile la creditare si cu toate astea functioneaza binemersi si nu ai nici o sansa de castig daca te judeci cu ele.
Cum vine OPC-ul asa si pleaca pot doar sa-ti caute nod in papura la altceva si probabil daca ai un magazin cu,comert si ceva angajati cum am eu sunt sanse sa-ti gasesca cate ceva le cat sunt de almbicate legile astea la noi,dar asta nu inseamna nici pe departe ca eu prestator cu state ma voi milogi pe munca mea de vre-un client tampit sa ma mai pasuiesca si sa nu se duca la OPC ca o fi ca o pati eventual sa-i mai fac si discount pentru asta.NEVER.

Editat de geo123, 24 octombrie 2014 - 09:50.


#2779
derago

derago

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 256
  • Înscris: 19.10.2013
De ce sa fie abuziva nereturnarea avansului!?
Te contracteaza la inceputul anului, refuzi n contracte pentru respectiva data si el vine in ultima saptamana si zice ca a gasit pe altcineva... Pai!? Ce facem aici ne jucam!?
Cum ar fi sa merg sa ii contractez pe toti si la final sa aleg doar unul care imi convine...

#2780
penciuc

penciuc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.575
  • Înscris: 09.08.2010
N-ai citit chiar tot ce-am scris, asa-i?
Dar daca tu ca fotograf/videograf nu te mai prezinti la eveniment/sau trimiti pe altcineva in locul tau, si anunti clientul cu o saptamana inainte cum e?

#2781
florinel

florinel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.128
  • Înscris: 29.06.2005

 geo123, on 24 octombrie 2014 - 07:57, said:

Exact cum a spus si Nicolae daca tii la pret si prestezi ireprosabil nu prea ai cum sa ai probleme cu,clientii pentru ca cine este dispus sa plateasca pentru un serviciu de calitate cam stie cu ce se mananca si intelege si o decalare.
Oricum nu ai cum sa multumesti pe toata lumea pentru ca sunt si multe uscaturi care consuma degeaba oxigenul dar iti spun clar ca pretul triaza 98% din ele,iar daca esti acoperit de contract nu ai de ce te teme.Te judeci si Gata.


Nu neaparat. In moldova, unde oamenii sunt mai saraci (si la buzunar, si la....educatie), pretul triaza clientii altfel. Isi permit mai scump cei care vin din strainatate ca sa faca nunta, si nu pentru ca apreciaza munca ta ci pentru ca, in sfarsit a venit si randul lor sa trateze pe cineva ca pe un sclav. Iar astia se simt jigniti de faptul ca ai refuzat sa-i pozezi cu mireasa in palma, dupa copac, sau cand se uita in obiectiv in timpul semnarii la starea civila.
Mai rau este cand le arati, le explici ce si cum lucrezi, sunt de acord, semneaza contractul - iar dupa nunta se declara total dezamagiti (asta fara sa vada materialele) ca "nu te-ai implicat deloc, nu le-ai explicat cum sa mearga, nu i-ai anuntat sa se uite la tine cand faci poze"....

Editat de florinel, 24 octombrie 2014 - 11:33.


#2782
salcie

salcie

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 68
  • Înscris: 17.09.2013

 florinel, on 24 octombrie 2014 - 11:32, said:

Nu neaparat. In moldova, unde oamenii sunt mai saraci (si la buzunar, si la....educatie), pretul triaza clientii altfel. Isi permit mai scump cei care vin din strainatate ca sa faca nunta, si nu pentru ca apreciaza munca ta ci pentru ca, in sfarsit a venit si randul lor sa trateze pe cineva ca pe un sclav. Iar astia se simt jigniti de faptul ca ai refuzat sa-i pozezi cu mireasa in palma, dupa copac, sau cand se uita in obiectiv in timpul semnarii la starea civila.
Mai rau este cand le arati, le explici ce si cum lucrezi, sunt de acord, semneaza contractul - iar dupa nunta se declara total dezamagiti (asta fara sa vada materialele) ca "nu te-ai implicat deloc, nu le-ai explicat cum sa mearga, nu i-ai anuntat sa se uite la tine cand faci poze"....

Nu e chiar asa. Un fotograf/videograf adevarat stie sa le atraga atentia mirilor, sa ii faca sa zambeasca, sa isi destinda fetele ca sa iasa bine poza. Am vazut la o nunta asa ceva si mi-am dat seama cat de mult conteaza chestiile astea. In plus, locatia sedintelor foto (copac, hambar, etc) se discuta in avans, asa ca certuri pe tema asta nu prea sunt

#2783
miromulus

miromulus

    c'mon inner peace...!

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 9.613
  • Înscris: 25.01.2006
Esti obligat sa returnezi avansul, daca asa il treci in contract. Nu poti incasa servicii pe care nu le prestezi. Vrei sa scapi de treaba asta, trece in contractul avansul ca suma/depozit pentru rezervarea datei. Si atunci nu te mai obliga nimeni sa il returnezi daca rezervarea este anulata de client. Iar pentru lichidare (restul de plata), treci ca se scade valoarea depozitului din suma totala de plata.

Editat de miromulus, 24 octombrie 2014 - 12:27.


#2784
nicolaie

nicolaie

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Mesaje: 6.158
  • Înscris: 07.03.2006
Eu fac contract cu clientii, sunt asociat intr-o firma foto. Am si eu clauza de situatie de forta majora, si am clauza ca avansul incasat se restituie doar daca Prestatorul invoca situatia de forta majora.

Este abuziv ? Probabil, dar decat sa raman ca fraierul cu data rezervata, alti clienti refuzati, iar mirii cu care am semnat contractul sa imi spuna ca au schimbat data nuntii (cum s-a mai intamplat), prefer asa. Daca e contract semnat de ambele parti, si mirii inteleg, nu vad de ce e abuziv. Daca nu corespunde legii, atunci am sa-l trec ca si suma platita pentru rezervarea datei, si gata.

Sunt f. multi care nu lucreaza legal, in sensul ca fac contracte fara acoperire si incaseaza fara dovada, iar din cei care lucreaza legal sunt destui care taie bon doar pe avans sau taie factura si apoi o anuleaza. Asa se fac lucrurile la noi. Clientii se bucura ca platesc mai putin, fotograful se bucura ca nu plateste contabil/nu se incurca cu documente, sau ca ii raman mai multi bani in gestiune.

Atata timp cat autoritatile nu isi fac datoria, oamenii or sa gaseasca portite. Si daca tu lucrezi legal si ceri pret cu x% mai mare pentru ca ai taxe, contabil, iar concurenta cere mai putin, o parte din clienti iti vor pleca.

#2785
Sarkelaru

Sarkelaru

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 84
  • Înscris: 03.07.2007

 salcie, on 24 octombrie 2014 - 11:39, said:

Nu e chiar asa. Un fotograf/videograf adevarat stie sa le atraga atentia mirilor, sa ii faca sa zambeasca, sa isi destinda fetele ca sa iasa bine poza. Am vazut la o nunta asa ceva si mi-am dat seama cat de mult conteaza chestiile astea. In plus, locatia sedintelor foto (copac, hambar, etc) se discuta in avans, asa ca certuri pe tema asta nu prea sunt
Ai dreptate 99%, dar mai sunt si oameni tampiti carora orice le-ai face tot pe al lor o tin si pe deasupra cred sa esti sclavul lor si te trateaza mai rau ca si pe un ospatar. Colegul florinel are dreptate, am avut anul asta si eu o astfel de nunta, de obicei imi selectez clientela dar din pacate pentru mine am confirmat telefonic ca sunt liber pe data cand indivizii aveau nunta, ce surpriza pe mine cand ne-am intalnit... Au fost de acord cu toate clauzele, inclusiv cu timpul de livrare de 3 luni, si am insistat pe acest lucru cand am discutat cu dansii si dupa 3 zile supriza, mesaj pe fb, "nu sunt gata cd-urile?"
Sunt oameni carora orice le-ai face tot nu sunt multumiti, sunt si miri (am patit-o anul acesta)  care iti spun ca pozele tale nu sunt clare pentru ca nu se vad peroanele din fundal si iti arata foto facute de catre invitati cu telefonul unde "se vede toata lumea" si atunci iti vine sa iti dai in cap obiectivul cu care ai facut fotografiile, si realizezi ca in cazul acelor miri ai aruncat pe fereastra 60-70 milioane.

#2786
crokodilu

crokodilu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 17.923
  • Înscris: 28.12.2006
Pui in contract clauza: pozele vor fi facute doar cu dof ingust sa nu mai ridice pretentii ulterior.

#2787
MBS

MBS

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 64
  • Înscris: 02.03.2012

 penciuc, on 24 octombrie 2014 - 09:38, said:


a) Eu sunt un client care negociaza. De ce ar trebui cineva sa aiba grija mare cu mine?
b ) Da, e e o clauza abuziva. Probabil formulata altfel, nu ar mai fi.

1. In general un client care negociaza este un client care pune conditii, (practic el face cartile). De cele mai multe ori, genul acesta de client ajunge sa ridice pretentii absurde, si categoric nu pune pe primul plan valoarea muncii tale.

2. Cei de la opc au urmatoare vorba "clientul trebuie sa fie multumit" contractul te acopera doar in instanta, dar la opc daca clientul nu este multumit oricum iti iei amenda.

edit

lasati bancile si firmele de telefonie, pentru ele nu exista opc.

Editat de MBS, 25 octombrie 2014 - 08:18.


#2788
florinel

florinel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.128
  • Înscris: 29.06.2005

 salcie, on 24 octombrie 2014 - 11:39, said:

Nu e chiar asa. Un fotograf/videograf adevarat stie sa le atraga atentia mirilor, sa ii faca sa zambeasca, sa isi destinda fetele ca sa iasa bine poza. Am vazut la o nunta asa ceva si mi-am dat seama cat de mult conteaza chestiile astea. In plus, locatia sedintelor foto (copac, hambar, etc) se discuta in avans, asa ca certuri pe tema asta nu prea sunt

Depinde de situatie si de stilul pe care il abordezi. Una e sa surprinzi o lacrima de emotie si alta e sa-i spui "sterge lacrimile si zambeste , ca fac poza" - daca intelegi ce vreau sa spun. Una e sa pozezi discret, sa surprinzi atmosfera ; si alta e sa regizezi totul ca sa iasa "bine". Una e sa prinzi un zambet natural si alta e "cheese".

Cand te implici excesiv - si am vazut asta la cei care lucreaza foarte ieftin - cand le spui cum sa mearga, cum sa zambeasca, sa se uite la tine cand semneaza, cand ii pune preotul cununa...etc; atunci pozele nu-i mai reprezinta pe miri. La sedinta foto, cu miri.....fermieri, nu le faci sedinta la muzeu de arta. Ca nu-i reprezinta pe ei.

Un fotograf bun (bunicel, decent..etc) isi formeaza si mentine stilul; un fotograf care vrea doar bani.....sta si in cap daca asta cer mirii.

#2789
Ozana

Ozana

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 210
  • Înscris: 27.10.2007
Mă bag şi eu ca musca în lapte şi întreb, ce fel de echipament aveţi pentru sală? Mă refer strict la bliţuri. Am văzut că unii folosesc 3 bliţuri puse pe stativ şi cu umbrelă + cel de pe aparat - dar acum întrebarea e: ce urmăriţi? Doar iluminarea încăperii? Cum uniformizaţi lumina în sală? Nu îi deranjează pe invitaţi că tot timpul le intră bliţul în ochi? Momentan, am folosit doar un SB900 şi acela era pe aparat, iar acum simt nevoia să evoluez. Posted Image

#2790
blackbone

blackbone

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 736
  • Înscris: 26.05.2005
buna...pana acum la evenimentele care le-am luat, m-am ocupat doar de partea de foto...pe partea video nu ma pricep, asa ca am subcontractat tot timpul pe cineva...dar anul asta m-am hotarat sa ma apuc de treaba si pe partea asta...as dori daca imi puteti recomanda pentru inceput o camera video cat mai ieftina, cu care as putea face fata la o nunta...in viitor pe masura bugetului voi lua ceva mai scump, dar deocamdata sunt foarte limitat pe partea de buget.astept sugestii !

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate