Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
apartament vandut de tatal sotiei...

Socializare -grupuri

Puteti sa-mi indicati numele soft...

Pret zugravit
 Megalopolis (2024)

Integra A8690

Solutie asamblare perete - cada.

Balans la ridicare picior dupa ac...
 Izolatie intre OSB si placa de be...

instalatie incalzire apartament 2...

HEV D Segment - intrebari/pareri ...

Hyperos consum excesiv baterie?
 Contractul pentru Salubrizare est...

Elicopterul care-l transporta pe ...

Sfaturi achizitionare apartament ...

Permis de conducere nou
 

ABUZ marca ORANGE.

- - - - -
  • Please log in to reply
214 replies to this topic

#181
gabicen

gabicen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,885
  • Înscris: 27.06.2006

 senator, on 23rd June 2010, 21:55, said:

S-a rezolvat...pe nevasta a sunat-o cineva de la ANPC pe telefonul orange inchis!
De ce trebuia sa o sune angajata ANPC?
-------
1.Cum a sunat-o pe telefonul orange închis? Păi, dacă era închis cum a vorbit cu soția ta?
2.Ești absolut convins că era de la ANPC și nu chiar de la Orange?
Din experiența mea cu ANPC pot să vă spun că sunt de o incompetență crasă și de o lene inimaginabilă. Găsesc incredibil de multe tertipuri ca să te șunteze și să scoată basma curată firmele reclamate. Nu vă faceți iluzii prea mari cu această instituție. Decât, poate, dacă reușiți să veniți și cu televiziunea după voi.

Nevasta a primit si raspuns scris de la anpc:
- ca anpc a ascultat inregistrerea telefonica a ofertei si ca din inregistrare rezulta ca si-a dat acordul ....minciuna...a zis ca se m-ai gandeste"...
- ca orange a hotarat pe cale amiabila sa revina la vechiul contract - amiabila in felul ca o amenintau ca o dau in judecata, etc. De ce trebuia cale amiabila cand nevasta a facut reclamatie la orange in termen de cele 10 zile legale ca renunta la un serviciu (impus abuziv oricum).
- nici un cuvand in raspunsul anpc despre obligativitatea orange de a trimite contract scris pentru semnare....si amendarea orange ca nu a trimis.

Culmea raspunsului din partea unui organism guvernamental: ATENTIE...citat din scrisoarea de raspuns de la anpc: "soldul trebuie achitat pentru evitarea altor restrictionari"  - in ce calitate scrie anpc acest text in scrisoarea de raspuns la sesizare contra abuzuri orange?
anpc este angajat, jurist sau asemenea la orange? Le ce restrictionari (probabil ca impuse de orange) se refera anpc prin scrisoarea semnata de angajata Ionica Sfetcu


Ma intreb ce foloase a primit inspectoarea de la anpc pentru a scoate basma curata firma orange intr-un caz evident de abuz si nerespectare legislatie din Romania.

Unde se poate reclama, la ce for superior,  activitatea a.n.p.c.?

Edited by gabicen, 07 July 2010 - 01:01.


#182
senator

senator

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,423
  • Înscris: 02.03.2006
Deci, indirect, confirmi părerea expimată de mine referitoare la ANPC. Îmi pare rău că a trebuit să te convingi de acest lucru pe propria piele.
CAPITOLUL V
  Organe ale administrației publice pentru protecția consumatorilor

   Art. 27. - Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, organ de specialitate al administrației publice centrale, subordonat Guvernului, coordonează și realizează politica Guvernului în domeniul protecției consumatorilor.
   Art. 28. - (1) Atribuțiile și modul de organizare și funcționare ale Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, precum și relațiile dintre aceasta și alte organisme competente în domeniu se stabilesc prin hotărâri ale Guvernului.
   (2) Guvernul va stabili reglementări în domeniul protecției consumatorilor pentru organele de specialitate ale administrației publice centrale și, respectiv, pentru unele servicii publice ale ministerelor și altor autorități ale administrației publice centrale, organizate în județe și în municipiul București.
   (3) Guvernul va stabili, prin hotărâri, reglementări-cadru în domeniul protecției consumatorilor, inclusiv reglementări privind modul de constituire, repartizare și utilizare a unui fond de stimulare a personalului Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.
   (4) Taxele care se percep de către serviciile sau organele administrației publice, cu rol în domeniul protecției consumatorilor, se stabilesc conform legii, iar tarifele pentru încercările efectuate în laboratoare proprii, subordonate sau agreate, conform actelor normative în vigoare.
   Art. 29. - Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, în baza consultării cu alte organisme interesate ale administrației publice centrale și locale, precum și cu cele neguvernamentale, elaborează reglementări referitoare la modalitățile concrete de colaborare și de sprijinire reciprocă și le propune spre aprobare Guvernului.

În consecință, scrie la Guvern. Și mai poți încerca la Avocatul Poporului.

Edited by senator, 07 July 2010 - 01:14.


#183
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002

gabicen said:

Ma intreb ce foloase a primit inspectoarea de la anpc pentru a scoate basma curata firma orange intr-un caz evident de abuz si nerespectare legislatie din Romania.

Nu e atît de simplu, din păcate.

Legislația nu este o știință exactă, nu are cum să fie. Chiar dacă se încalcă în mod flagrant legi, există moduri prin care un avocat abil poate tergiversa și exploata aspecte ale sistemului. Dacă dorești să te lupți de la egal la egal cu un asemenea avocat ai nevoie și tu de unul. Sistemul legal nu oferă garanții. Singura garanție este o sentință irevocabilă și definitivă dată de un judecător, și uneori nici atunci.

Orange știe să se acopere excelent și să exploateze sistemul existent. Mă aștept să aibă avocați/legiști foarte buni. (Dacă n-ar exista idioțeniile impuse de marketing și management contractele lor ar fi mult mai clare și de bună calitate.) Acești avocați se pricep să introducă confuzii care ar necesita timp și resurse pentru a fi clarificate.

Pe de altă parte, ANPC lucrează gratuit și are resurse limitate pentru fiecare reclamație. De obicei se opresc și nu mai insistă dacă se soluționează favorabil pentru consumator. În cazul tău s-a soluționat din cîte înțeleg (s-a revenit la abonamentul anterior).

Nu vreau să emit comparații între avocații ANPC și cei ai companiilor private. Nu înseamnă că ai ANPC sînt mai proști sau ai Orange mai buni. Însă niciun avocat nu poate lucra la maximă capacitate fără resursele necesare. Orange știe asta. Știe că atîta vreme cît sînt cuminți și oferă o soluționare "amiabilă", iar dovezile existente sînt suficient de neclare, inspectorii ANPC nu au resursele pentru a săpa mai adînc.

Ai perfectă dreptate că se omit multe aspecte și că Orange ar merita să fie plezniți mai tare. Însă trebuie să fii realist. ANPC oferă un serviciu gratuit și pentru un serviciu gratuit rezultatul a fost foarte ok, zic eu: ți s-a rezolvat problema. Dacă vrei mai mult, apelează la un avocat plătit din propriul buzunar.

În timpul care s-ar consuma pentru a obține sancțiuni pentru Orange pentru cazul tău s-ar putea soluționa favorabil alte N reclamații. Tot sumar și fără sancțiuni, dar s-ar soluționa. Cum crezi că e preferabil? Repet, la modul realist. La cel ideal ANPC ar avea suficiente resurse pentru a amenda Orange la sînge la fiecare abatere. Uneori o face. În multe cazuri nu.

#184
senator

senator

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,423
  • Înscris: 02.03.2006

 wirespot, on 7th July 2010, 14:27, said:

Pe de altă parte, ANPC lucrează gratuit și are resurse limitate pentru fiecare reclamație.
Aici te înșeli sau poate nu te-ai exprimat corect. ANPC nu lucrează gratuit. Angajații au salarii plătite din bugetul statului. Iar instituția nu are un buget alocat pentru fiecare reclamație în parte.

#185
juannn

juannn

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,408
  • Înscris: 09.03.2006
O nou problema cu Orange:
Vreau sa schimb parola de acces pentru contul meu.... am incercat de nenumarate ori dar nu merge... am incercat sa resetez parola si prin mail si sms nimic.. Sun la ei cica nu are cum sa nu mearga....
Astept ideii.

#186
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002

 senator, on 7th July 2010, 16:07, said:

Aici te înșeli sau poate nu te-ai exprimat corect. ANPC nu lucrează gratuit. Angajații au salarii plătite din bugetul statului. Iar instituția nu are un buget alocat pentru fiecare reclamație în parte.

Mă refeream la faptul că au un buget total fix, indiferent de cîte reclamații primesc și că nu beneficiază direct de pe urma consumatorilor. Eu cred că se încearcă să se facă tot ce se poate cu resursele care sînt.

#187
senator

senator

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,423
  • Înscris: 02.03.2006

 wirespot, on 7th July 2010, 22:21, said:

Mă refeream la faptul că au un buget total fix, indiferent de cîte reclamații primesc și că nu beneficiază direct de pe urma consumatorilor. Eu cred că se încearcă să se facă tot ce se poate cu resursele care sînt.
Având în vedere că am avut de-a face cu ei în mod direct, îți pot spune că înainte de toate sunt de o incompetență crasă. Comportamentul lor este de a se gudura pe lângă cei reclamați ca să-și primească dreptul. Și nu-i momentul și locul de a dezvolta subiectul. Dar peste un timp voi reveni cu caz concret.

#188
gabicen

gabicen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,885
  • Înscris: 27.06.2006
Ma intreb ce foloase a primit inspectoarea de la anpc pentru a scoate basma curata firma orange intr-un caz evident de abuz si nerespectare legislatie din Romania.

[quote name='wirespot'
Nu e atît de simplu, din păcate.

>>> Simplu dpv primire foloase necuvenite era in urma cu vreo 16 ani cand angajata opc venea vinerea sa dea "buna ziua" si sa-si primeasca cadourile saptamanale...erau mici...incapeau intr-un plic, de la firma unde eram angajat. Numele angajatei care ne vizita saptamanal incepea cu V si se termina cu ici. Nu cred ca s-a schimbat nimic de atunci...poate grosimea plicului.

Pe de altă parte, ANPC lucrează gratuit. În cazul tău s-a soluționat din cîte înțeleg (s-a revenit la abonamentul anterior).

>>>ANPC nu lucreaza gratuit...este platit din impozite. S-a solutionat dpv vedere abuz orange dar nu dpv amendare orange de catre anpc fiindca orange a incalacat niste prevederi legale...vezi m-ai jos.

Ai perfectă dreptate că se omit multe aspecte și că Orange ar merita să fie plezniți mai tare. Însă trebuie să fii realist. ANPC oferă un serviciu gratuit și pentru un serviciu gratuit rezultatul a fost foarte ok, zic eu: ți s-a rezolvat problema. Dacă vrei mai mult, apelează la un avocat plătit din propriul buzunar.

>>> nevasta este multumita ca s-a revenit la vechiul abonament  ((eu nu...fiindca orange nu respectat articolul 4 din  Ordonanta nr. 130/2000 privind regimul juridic al contractelor la distanta si nici articolul 7 - 1 - nevasta a trimis in termen de 4 zile (4 este mai mic decat 10) o sesizare cu numar de inregistrare catre orange ca nu vrea abonament delfin impus abuziv de ei.))

Pentru documentare posibili abonati care sunteti sunati sa incheiati contracte la distanta - adica prin telefon: [url="http://www.legi-internet.ro/legislatie-itc/comert-electronic/ordonanta-guvernului-nr-1302000-privind-regimul-juridic-al-contractelor-la-distanta.html"]http://www.legi-internet.ro/legislatie-itc...a-distanta.html[/url]

Nevasta a invocat in sesizarea catre anpc prevederile O. 130/2000 dar anpc s-a facut ca nu vede portiunea aceea din sesizare.



In concluzie... daca va suna cineva de la orange...cand actualul dvs. abonament este pe terminate  - suna cam cu 6-8 luni inainte -  si va ofera un abonament mai bun,  sau o oferta de nerefuzat, sigur "mai bun" inseamna sa platiti mai mult la factura dupa ce va expira abonamentul actual...Puteti sa ziceti - "nu multumesc vreau sa pastrez abonamentul actual si nu ma m-ai deranjati cu oferte prin telefon sau sms".

Totusi daca propunerea telefonica de la orange pare interesanta cereti sa va trimita prin posta un precontract scris ca sa il cititi inainte..

"Succesuri in continuare orange...in relatia cu anpc care va tine partea..."

#189
Lopatar

Lopatar

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,390
  • Înscris: 21.11.2008

 gabicen, on 7th July 2010, 01:31, said:

Unde se poate reclama, la ce for superior, activitatea a.n.p.c.?

Daca ai timp si stii sa scrii un Memoriu bine intemeiat -in Franceza sau Engleza, traducand si raspunsurile Ce ti s-au dat, ..apeleaza la aceste 2 Directorate Generale ale U.E., explicand -Motivat- ca Tu.. Nu mai ai Incredere in modul cum te trateaza Firmele si Institutiile in cauza -de la Noi.

http://ec.europa.eu/...ct/index_en.htm

http://ec.europa.eu/...ox/index_en.htm

'Recomandabil sa te adresezi Direct -Comisarului, si e preferabil sa Nu mergi pe Filiera Romaneasca de pe Site, intai, ..ci pe una Straina, Vestica...


Eu, de fiecare data Cand am avut Probleme Mari, le-am spus ca stiu bine si Limbi Straine, si cunosc mai multe Lucruri decat cred ei, -iar ca, daca este cazul, trec 'dincolo' de Organismele de la Noi...

Ba chiar si cu A.N.C.O.M.-ul si A.N.P.C.-ul am avut Discutii ca le fac Plangere la U.E., si imediat au inceput sa se 'Smiorcaie', mai ales ca le-am zis ca Dau la U.E. -Numele tuturor celor care ma iau cu 'povesti'. Evident ca, in 95 % din Situatiile in care am amintit de U.E., s-au miscat 'instantaneu' chiar...  :naughty:  Asta este, tre' sa le zici si de 'para' la 'Inalta Poarta'... :notangel:

Ca atare, chiar daca Nu epuizezi toata Scara Ierarhica si Legala de la Noi, fa Cum zic eu, ..sa se afle 'Unde' trebuie, si s-ar putea sa vezi ca se mai 'lasa' si cu Respectarea unor alte Legi pana la capat, Nu cum ati patit voi...

Edited by Lopatar, 09 July 2010 - 11:55.


#190
Lopatar

Lopatar

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,390
  • Înscris: 21.11.2008
Iata Cum ORANGE.. se 'respecta', si in SPANIA...

http://www.realitate...nde_726495.html

<< [...]

Clientul s-a dus la Orange pentru a cere rectificarea facturii, fiind vorba, evident, de o greșeală, pentru că “este imposibil să te suni singur timp de zero secunde la un preț atât de mare”. În plus, Xavier a argumentat că, în momentul în care a fost facturat apelul, el se afla la 9.000 de metri înălțime, zburând cu avionul spre Kiev, iar mobilul era închis. Cu toate acestea, operatorii de la Orange au insistat ca el să plătească, “cu simplul argument că este posibil ca mobilul să fi fost deschis și să fi făcut ciudatul apel”

[...] >>.  :death:

#191
cristian0007

cristian0007

    Be a real Viber !

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,304
  • Înscris: 01.01.2007
Minti seci,inguste si avare.
Daca era taxat ca apel catre Marte sunt absoult convins ca i-ar fi scos ochii:

"Uite domnle,asa arata sistemu apel: Pamant -Marte,so cough up the cash ! "

Eu in Romania ce pretentii sa mai am la ai nostri ?

#192
paznicmare

paznicmare

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,452
  • Înscris: 01.02.2010

 senator, on 7th July 2010, 17:07, said:

Aici te înșeli sau poate nu te-ai exprimat corect. ANPC nu lucrează gratuit. Angajații au salarii plătite din bugetul statului. Iar instituția nu are un buget alocat pentru fiecare reclamație în parte.
gratuit in sensul ca reclamantul nu plateste nimic pentru solutionarea reclamatiei
faptul ca angajatii au salarii e cu totul altceva

#193
crustaceu

crustaceu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,236
  • Înscris: 18.03.2008

 Lopatar, on 5th August 2010, 01:22, said:

Iata Cum ORANGE.. se 'respecta', si in SPANIA...

http://www.realitate...nde_726495.html

<< [...]

Clientul s-a dus la Orange pentru a cere rectificarea facturii, fiind vorba, evident, de o greșeală, pentru că “este imposibil să te suni singur timp de zero secunde la un preț atât de mare”. În plus, Xavier a argumentat că, în momentul în care a fost facturat apelul, el se afla la 9.000 de metri înălțime, zburând cu avionul spre Kiev, iar mobilul era închis. Cu toate acestea, operatorii de la Orange au insistat ca el să plătească, “cu simplul argument că este posibil ca mobilul să fi fost deschis și să fi făcut ciudatul apel”

[...] >>.  :death:

lucrurile nu sunt chiar asa simple ... in roaming
tarifarea nu este facuta de operatorul tau local atunci cand tu esti in afara tarii ... ci de operatorul in care esti inregistrat ... care trimite "lista" de apeluri ce trebuie tarifate, etc.
lista se importa automat ... si se factureaza ... si evident pot aparea erori ...

pacat ca operatorii tin asa cu dintii de niste facuri ... cand lucrurile sunt mai multe decat evidente si aberante ... dar aici cred ca tine de "competenta" celui care trateaza reclamatia in primul rand si modul in care (nu) gandesc

#194
Lopatar

Lopatar

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,390
  • Înscris: 21.11.2008
Stiu Cum e cu Roaming-ul, am avut Experiente variate cu el.

Problema este la Ce se 'preteaza' Compania.

#195
gabrielr1986

gabrielr1986

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 08.01.2010
va salut, am citit si eu acest topic pentru ca am patit`o si eu. mi`a fost spart contul webcare orange si am fost fraudat cu 20euro. dupa adrese catre orange, protectia consumatorului si politie(inca nu am primit raspuns) mi`a fost emisa factura. cu tot cu 20euro in ea. asadar, sunt legat la maini: daca vreau sa renunt la ei, trebuie sa platesc, daca vreaus a continui cu ei, trebuie sa platesc.

e pacat ca nu se poate face nimic in aceste cazuri (exceptand politia, investigarea fraudelor, aflarea ip-ului de pe care s-a uefectuat opratiunile.cei de la orange am inteles ca refuza sa puna la dispozitie aceste date)

#196
crustaceu

crustaceu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,236
  • Înscris: 18.03.2008

 gabrielr1986, on 19th October 2010, 16:37, said:

va salut, am citit si eu acest topic pentru ca am patit`o si eu. mi`a fost spart contul webcare orange si am fost fraudat cu 20euro. dupa adrese catre orange, protectia consumatorului si politie(inca nu am primit raspuns) mi`a fost emisa factura. cu tot cu 20euro in ea. asadar, sunt legat la maini: daca vreau sa renunt la ei, trebuie sa platesc, daca vreaus a continui cu ei, trebuie sa platesc.

e pacat ca nu se poate face nimic in aceste cazuri (exceptand politia, investigarea fraudelor, aflarea ip-ului de pe care s-a uefectuat opratiunile.cei de la orange am inteles ca refuza sa puna la dispozitie aceste date)

Orange este obligat sa ofere aceste informatii, dar catre autoritatile abilitate (politie, procuratura, etc.)

#197
dan_ionescu

dan_ionescu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 420
  • Înscris: 04.04.2010

 crustaceu, on 19th October 2010, 17:09, said:

Orange este obligat sa ofere aceste informatii, dar catre autoritatile abilitate (politie, procuratura, etc.)
Orange trebuie sa ofere aceste informatii in primul rand titularului de cont, apoi tuturor autoritatilor competente. Sunt obligati sa, operatiunile din contul de webcare trebuie justificate.

#198
johnalex09

johnalex09

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 709
  • Înscris: 17.09.2006

 dan_ionescu, on 19th October 2010, 19:03, said:

Orange trebuie sa ofere aceste informatii in primul rand titularului de cont, apoi tuturor autoritatilor competente. Sunt obligati sa, operatiunile din contul de webcare trebuie justificate.

in nici un caz nu o sa iti furnizeze tie vreo informatie, doar prin procura se ofera catre organele abilitate; cum ar fi sa ti le dea tie sa te duci tu peste ala sa il bati mar sa il lasi intr-o balta de sange
:thumbup:

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate