Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Poligon auto București

nelamurire legata de pret la mode...

Hotel cu restaurant si Demipensiu...

Croaziera in Mediterana de Vest 1...
 Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam

Mini server - VMware
 betano.ro

Poveste fara sfarșit

I-auziti voi! - nu vor romani...

Colon iritabil
 Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...

Statie de epurare sau fosa septic...
 

Ce-mi recomandati pentru mersul pe nisip?

- - - - -
  • Please log in to reply
49 replies to this topic

#19
kr0k0dilu

kr0k0dilu

    tăran ofuscat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,513
  • Înscris: 12.06.2007

View Postbuntzi, on 24th May 2010, 07:13, said:

Pe aici tovarasii se dau pe dune numai cu Land Cruiser (varianta Station wagon)...

Asa stiam si eu, Land Cruiser ar fi masina desertului, care pe langa tractiune cica ar mai prezenta si o alta mare calitate deloc de neglijat, rezista actiunii nisipului. Nisipul e tare pacatos, intra cam peste tot si are un neplacut efect abraziv.

#20
rareshok

rareshok

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 88
  • Înscris: 10.05.2010

View Postkr0k0dilu, on 21st July 2010, 17:53, said:

Asa stiam si eu, Land Cruiser ar fi masina desertului, care pe langa tractiune cica ar mai prezenta si o alta mare calitate deloc de neglijat, rezista actiunii nisipului. Nisipul e tare pacatos, intra cam peste tot si are un neplacut efect abraziv.
  Masina desertului e cam Land Rover Defender...uita-te ce au astia prin africa in rezervatii naturale sau pe la filmari, numai defender..de ce? Nu au nici cea mai mica probleme cu nisipul. Este o masina foarte simpla si buna de mers nu numai pe nisip, poti merge cu ea la pescuit, la vanatoare sa o iei pe drumuri forestiere...mie imi place foarte mult, dar as alege tot Suzuki Jimny cu motorul de 1.3 16v benzina 82 cai fabricat intre 2001-2005.

#21
Cecotto

Cecotto

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 18.11.2007
Salut,

@ Pentru colegii de mai sus, sunt diferite considerente pentru care se folosesc land cruisere, defender-uri sau patrol-uri in zonele nisipoase. Sa ne gandim ... auto sus-mentionate servesc unui scop, la achizitionarea lor se iau in calcul unele aspecte ... sa fie asa, sa fie asa, sa fie dotate cu x y.
In africa sau unde vreti voi siberia etc, sunt folosite de regula in diverse expeditii, misiuni, lucrari si sunt alese tocmai pentru capacitatea de trecere, fiabilitatea dar mai ales pentru capacitatea de incarcare (personal si echipamentul aferent) tocmai asta fiind cauza pentru care nu sunt utilizate suzuki-uri... sunt descalificate din start.
In concluzie ideea cu "masina desertului" e vorba goala.
Bine.. am auzit ca ar mai fi unele persoane pretentioase .. cica cu personalitate englezeasca si care nu suporta decat "Range -ul".

Colegul nostru, in schimb, are nevoie de auto pentru petrecerea concediului deci cateva iesiri friendly, el, sotia, cateva bagaje, cortul.
Parerea mea ... un Jimny ar oferi chiar mai mult decat se asteapta de la el omul nostru, asta daca ii este suficient spatiul pentru bagaje ... la nevoie se poate scoate bancheta spate, dar deja intru'n discutii interminabile.
Oricum trebuie facut un test cu asta mica, dupa care vezi daca ti se potriveste.
Ca idee, impozitul pentru auto cu motor 2600 cmc va fi cam 2000 lei, bani cu care inchiriez auto pt concediu deh, fiecare cu gandirea lui.

Edited by Cecotto, 10 August 2010 - 11:06.


#22
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006
Imi place ca toti s-au gindit la un model sau altul de masina, dar nimeni nu a zis nimic de gume  :naughty:
Pentru nisip sint preferate anvelopele cu profile "tractor" si presiune foarte mica in pneuri. Niste beadlock-uri + un reductor sint un mare plus.

#23
lawrence38

lawrence38

    GAME......OVER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,009
  • Înscris: 05.02.2008
Un alt avantaj in favoarea Defender: caroserie aluminiu, n-ai treaba cu apa de mare, umiditatea, sarea, etc. etc.

Din pacate se pare ca din 2014 Defenderul va trece pe otel :( chinezi idioti !

#24
tau888

tau888

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 04.01.2009

View PostCecotto, on 10th August 2010, 12:04, said:

Colegul nostru, in schimb, are nevoie de auto pentru petrecerea concediului deci cateva iesiri friendly, el, sotia, cateva bagaje, cortul.
Parerea mea ... un Jimny ar oferi chiar mai mult decat se asteapta de la el omul nostru, asta daca ii este suficient spatiul pentru bagaje ... la nevoie se poate scoate bancheta spate, dar deja intru'n discutii interminabile.


Corect!

Din cit m-am documentat pina acum, Jimny, Samurai si Niva ar fi optiunile pe care le vad - avantajele majore fiind reductorul, greutatea, capacitatea cilindrica sub 2000cc si performantele in offroad (adica pe nisip).

Sezonul acesta aproape ca deja a trecut, asa ca nu ma grabesc in luarea deciziei; sigur la anu' voi avea ceva din cele enumerate mai sus.

Pina atunci insa ... ma descurc cu ce am!

Attached Files



#25
Dragon Warrior

Dragon Warrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,636
  • Înscris: 23.09.2006
Fiat Panda 4x4.

#26
lawrence38

lawrence38

    GAME......OVER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,009
  • Înscris: 05.02.2008
Mai e si varianta Beach Buggy :D Cea mai fun, dar de vara, n-am vazut pana acum beach-buggy acoperit :P

Pe aici prin Cipru sunt multe jucarioare de-astea si am vazut anunturi la 500-1000 Euro in general au motoare 250cc <  dar sunt si unele cu motoare de Beetle sau chiar mai mari
:naughty:

[ http://www.beach-buggy.se/beach-buggies.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#27
Rapier

Rapier

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,864
  • Înscris: 07.10.2006
Baja Bug?
http://farm1.static...._adaf592aea.jpg

#28
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,765
  • Înscris: 01.10.2002
Vad ca esti pasionat de motoare, de ce nu iei un ATV? Ai iesi mult mai ieftin. Pana acolo il pui pe un o remorca, si il dai jos numai pentru plaja. Treci cu el prin locuri unde orice masina ramane blocata.

#29
Dragon Warrior

Dragon Warrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,636
  • Înscris: 23.09.2006
Si cum te deplasezi cu ATV-ul de la Satu Mare pe plaja la Constanta?

#30
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,765
  • Înscris: 01.10.2002
Asa cum am zis mai sus, il pune pe o remorca (platforma). Daca il foloseste doar off-road, nici nu trebuie inmatriculat. Probabil platforma exista deja, deoarece am vazut poze cu motorul pe plaja...
O alta solutie, mai clasica, e un Duster 4x4, motor 1,5 DCI (taxe mici), cu cauciucuri potrivite. Are capacitate de trecere mai buna decat alte SUV-uri, dar mai mica ca un Jimny sau Niva. In schimb, Jimny si Niva sunt incomode la drum lung, n-as baga in el familia pentru ore la 30+ grade.

Edited by Wotan, 30 August 2010 - 16:46.


#31
tau888

tau888

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 04.01.2009

View PostWotan, on 30th August 2010, 17:37, said:

Asa cum am zis mai sus, il pune pe o remorca (platforma). Daca il foloseste doar off-road, nici nu trebuie inmatriculat. Probabil platforma exista deja, deoarece am vazut poze cu motorul pe plaja...
O alta solutie, mai clasica, e un Duster 4x4, motor 1,5 DCI (taxe mici), cu cauciucuri potrivite. Are capacitate de trecere mai buna decat alte SUV-uri, dar mai mica ca un Jimny sau Niva. In schimb, Jimny si Niva sunt incomode la drum lung, n-as baga in el familia pentru ore la 30+ grade.


Nu, nu exista nicio platforma!

Pe plaja am ajuns prin propriile forte ... pe doua roti - dar echipate cu cauciucuri enduro!

Nu este chiar "floare la ureche", intrucit greutatea motocicletei (228kg) impreuna cu a mea (90kg) si cea a bagajelor (43kg) dar si prezenta cardanului (care "impinge" roata pe suprafata de rulare - comparativ cu lantul la care tendinta este inversa) conteaza foarte mult atunci cind deplasarea se face pe nisip.

Din tot ce-am citit, ce-am vazut cu ochii mei si aflat de la cei ce se pricep si practica offroadul, pe nisip este musai sa ai:
-reductor si / sau (in cazul masinilor grele) cel putin 2 diferentiale blocabile - daca sunt toate trei ... cu atit mai bine!
nu tot ce este 4x4 razbate prin nisip - pe youtube sunt o gramada de exemple de "meseriasi care ... "si-o fura rau de tot" aventurindu-se cu fel de fel de suv-uri - unele chiar cu "pretentii"!
-cauciucuri adecvate.
-o greutate cit mai mica a "utilajului".
-ceva indeminare - este binevenita daca cerintele anterioare sunt indeplinite.

Tocmai din acest punct de vedere am amintit de Jimny, Niva, Samurai si Vitara; in plus au si avantajul impozitului (mult mai) mic.

Daca printre voi sunt persoane care au avut parte de astfel de trairi - ma refer bineinteles la mersul pe nisip, cu un offroader sau un suv - ii rog sa-mi impartaseasca si mie experientelor lor; eventual niste poze / filmulete "doveditoare" sunt binevenite.


Numai bine,

Aurelian

#32
Cecotto

Cecotto

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 18.11.2007

View Posttau888, on 29th August 2010, 12:17, said:

Corect!

Din cit m-am documentat pina acum, Jimny, Samurai si Niva ar fi optiunile pe care le vad - avantajele majore fiind reductorul, greutatea, capacitatea cilindrica sub 2000cc si performantele in offroad (adica pe nisip).

Rugamintea mea ar fi sa renunti la ideea cu Niva.
Va fi un chin chiar daca esti pasionat de mecanica si faci rost de piese foarte usor.

Fara o minima documentare si echipare poti ramane impotmolit inclusiv cu diferentiale blocabile.
Cred ca singura mea experienta pe nisip .... am tractat de pe plaja un patrol long, model cred ca '90 .. problema lui greutate mare si cauciucuri uzate. (auto propriu aro 2,7 td la care a trebuit cuplata fata)

Frumos BMW'ul sa il stapanesti sanatos
chiar buna ideea cu stingatorul, suportul este metalic sau chinga?
Cu stima

#33
tau888

tau888

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 04.01.2009

View PostCecotto, on 31st August 2010, 11:09, said:

Rugamintea mea ar fi sa renunti la ideea cu Niva.
Va fi un chin chiar daca esti pasionat de mecanica si faci rost de piese foarte usor.

Fara o minima documentare si echipare poti ramane impotmolit inclusiv cu diferentiale blocabile.
Cred ca singura mea experienta pe nisip .... am tractat de pe plaja un patrol long, model cred ca '90 .. problema lui greutate mare si cauciucuri uzate. (auto propriu aro 2,7 td la care a trebuit cuplata fata)

Frumos BMW'ul sa il stapanesti sanatos
chiar buna ideea cu stingatorul, suportul este metalic sau chinga?
Cu stima


Multumesc pentru apreciere!

Stingatorul este prins pe un suport de plastic prin cu doua benzi, tot de plastic; in mod normal acest suport se prindea prin doua holdsuruburi de caroseria masinii. la mine insa este prins de cadrul motocicletei cu 3 chingi  - sta destul de bine fixat si la nevoie se poate scoate foarte repede.

In plus ... avem si trusa medicala - ca sa fie treaba completa!

Cit despre Niva ... nu esti singurul care imi spune acest lucru!

Attached Files



#34
dan84

dan84

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,028
  • Înscris: 25.09.2006
Degeaba ai masina potenta daca soferul e varza! Cred ca 50% face masina si 50%  soferul! Nisipul e foarte inselator si cred ca e cea mai dificila suprafata de rulaj, mai dificila decat noroiul, asa ca vezi ce faci!
4x4 cu 3 diferentiale sunt extrem de putine si extrem de scumpe!
Cei care se avanta pe nisip in general pleaca mai multi cu mai multe masini ca sa se poata ajuta! Daca te duci singur ar fii indicat sa lasi aventurile deoparte ca nu stii cine te mai scoate de acolo!

#35
laur_scp

laur_scp

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 07.02.2010
iti recomand un aeroglisor...cu ala nu cred ca o sa ai probleme nici in desert, daca ai grija sa nu intre nisip la motot :D

#36
forumfreak

forumfreak

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 76
  • Înscris: 08.12.2008
poate stiti deja, da indicat e sa desumflii putin rotile. ajuta sa nu ramai impotmolit.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate