Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...

Statie de epurare sau fosa septic...

"enerlux p" afisaj interm...
 Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!
 La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...
 Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...
 

Ce-mi recomandati pentru mersul pe nisip?

- - - - -
  • Please log in to reply
49 replies to this topic

#37
andrei_mihailov

andrei_mihailov

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 14
  • Înscris: 20.10.2010

 undesignus, on 10th August 2010, 15:44, said:

Imi place ca toti s-au gindit la un model sau altul de masina, dar nimeni nu a zis nimic de gume  :naughty:
Pentru nisip sint preferate anvelopele cu profile "tractor" si presiune foarte mica in pneuri. Niste beadlock-uri + un reductor sint un mare plus.


Haide sa haidem....

Pentru nisip sunt recomandate anvelope cu profil cat mai cuminte. Cele tip tractor sunt pentru noroi fara inclinatii laterale. Pentru noroi dur cu inclinatii de toate soiurile exista asa zisul profil Simex. Mergi pe dune cu profil tractor si nu te mai scoate nici dracu de acolo...

Referitor la presiune - e corect - presiune mica. Uneori la limita dejantarii adica 0,5-0,6.

#38
andrei_mihailov

andrei_mihailov

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 14
  • Înscris: 20.10.2010
Mersul in sine pe nisip este unul dintre cele mai dificile teste pentru o masina. Asta la general. In particular, Romania nu ofera conditii extreme in acest sens. Zonele prin care ajungi sa mergi pe nisip au urmatoarele caracterisitici:
- nisip cu baza umeda deci compact
- nisip cu granule mari si resturi de scoici, vegetatie, etc

In concluzie, nu are rost sa comparam Africa cu Vadu pentru ca sunt total diferite.

Urmariti filmul de mai jos:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/4bnNegUOd7g?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Patrolul alb este al meu. Veti vedea in film si ceva raid pe plaja din Vadu.

Voi veni, pentru inceput, cu cateva considerente generale pentru ca s-au spus multe pe aici.

Din start:
- blocantul/ blocantele din punte/punti nu se utilizeaza in nisip. Utilizarea duce la invartirea rotilor de pe una din punti cu aceeasi viteza. Rezultatut - la primul viraj te scufunzi.
- in Romania (pe nisip) sunt de preferat anvelope cu presiune mica si profil nu foarte agresiv (In Sahara spre exemplu, e indicat sa ai un profil teribil de cuminte, ceva apropiat de slick). Mai mult sau mai putin late - e o intreaga discutie. In fapt, ai nevoie de amprenta mare. In general, se obtine o amprenta mai mare in urma desumflarii unui cauciuc ingust decat in cazul unuia lat. Dar e discutabil aici si, orice ar fi, daca anvelopa e lata din nascare va trebui sa o desumfli mai putin ceea ce te scuteste de un anumit efort.

Am vazut si ca s-au facut anumite afirmatii referitor la cele mai "indragite" masini pentru mers pe dune. In final fiecare isi ia ce doreste dar situatia sta cam asa:
A. Masinile cele mai dorite pentru raiduri prin desert sunt (in ordine):
1. Toyota LC (nu orice model. Modelul european, cel care se gaseste la reprezentante la ora actuala e doar un SUV mai pricopsit, in nici un caz un offroader autentic)
2. Nissan Patrol GR Y60 si Y61
3. Pajero
4. Altele
Interesant este ca, LR nici macar nu se numara printre pretendenti.

Flotele ONU sunt alcatuite undeva la 70% din LC si 30% din Patrol.

Realitatea "consumului" casnic e undeva in felul urmator (e o diferenta intre ce isi doresc oamenii si ce isi permit din diferite considerente):
- pe primul loc ramane LR (mai ales Defender). Motivul nu tine nici de performante si nici de fiabilitate. Din contra, e considerata una dintre cele mai putin fiabile la categoria ei. Dar are multe avantaje printre care: a fost atat de raspandit pana la "invazia" japonezelor incat orice mecanic sau pretins mecanic din Africa, Pakistan sau Malaezia stie sa il repare; piata de piese aftermarket este foaaaarte bine reprezentata (piese proaste dar multe si ieftine); reprezentante prin toate colturile lumii; cea mai mare sarcina utila (Defender datorita structurii de aluminiu)
- pe urmatorul loc e Toyota cu diverse modele inclusiv multe pick-up
- urmeaza Patrol
- altele la gramada, inclusiv turisme (Peugeot si Renault vechi din belsug dar nu pentru dune ci doar de mers pe pistele din desert)

Ce-i drept, comparatia dintre marcile de mai sus e total inutila pe meleagurile noastre din punct de vedere al capacitatii de a face fata desertului. In primul rand, pentru ca modelele care se vand in Europa sunt cu totul altceva. In UE, daca vrei un LC sau un Patrol "autentic", ai dooua variante:
1. iei unul mana a doua, care poate fi si din 1970 ca oricum nu vrea sa moara.
2. dai comanda pe specifiicatii Africa sau Australia. Te duce undeva la 50.000 Eur cu taxa de inmatriculare (masina in sine e cam 25.000). O iei din port (Hamburg). Motorul nu are computer iar norma de poluare este euro 0, cel mult euro 1. Au AC, geamuri electrice si cam atat. Eventual motor de 4,2 diesel fara turbina adica scoate vreo 115 CP dar curati ca lacrima, tocmai buni pentru chestii dure dar putin eficienti pe asfalt.

Un alt motiv pentru care comparatia nu este utila decat daca faci o pasiune pentru masinile sanatoase dar mai primitive este ca, acelea sunt masini simple, cu motor clasic, facute sa mearga si milionul de kilometrii daca le ingrijesti cat de cat. Veti intreba la ce dracului foloseste asta. Pai nu prea foloseste milionul decat daca nu ai ce lucra dar un lucru e simplu - daca motorul duce, atunci probabilitatea ca el sa se defecteze iremediabil in mijlocul desertului e foarte redusa. Cum in desert motor distrus poate insemna moarte, atunci este nevoie de aceste masini. La noi nu ai aceasta restrctie fiinca la Vadu e destul de dificil sa mori daca iti crapa masina.

Am vazut si recomandari gen - Fiat Panda 4x4, Suzuki SX4....
Astea nici macar SUV nu sunt. In conditiile in care nici cu SUV nu faci fata in nisip fie el si la Vadu. Probabil vor fi unii care se vor supara dar SUV e pentru stabilitate pe asfalt umed, zapada, gheata, etc. In nici un caz offrod serios. Sunt constructii total diferite si nu vor face fata la solicitarile din off la fel cum o punte rigida sau o directie pe caseta (specifice masinilor offroad) nu vor fi suficient de performante pe asfalt. Lasati filmele sau revistele comerciale ca alea nu au legatura cu realitatea. Un Tuareg (o masina exceptionala dealtfel) va rupe directia in prima ravena pentru simplul motiv ca nu e facuta pentru asta nu pentru ca e proasta.
In primul rand, in nisip nu e de intrat fara reductor. Masina se comporta ca si cand ai merge constant cu frana de mana trasa aproape de maxim. Presupunand ca Panda sau un SUV oarecare fac fata ca si structura generala, vor praji ambreiajul rapid. Pe de alta parte, daca nu e reductor si e motor configurat pentru asfalt (adica da 300 CP dar la 5.500 de ture) pornire de pe loc in nisip se va putea face doar cu supraturarea motorul si debreierea ulteriora. Adicatelea cu patinare ceea ce se cheama... ca te scufunzi in nisip si acolo ramai!!!

Alegerea finala apartine fiecaruia. Dar eu voi face o scurta trecere in revista a optiunilor demne de avut in vedere pentru cineva care doreste sa intre la Vadu dar sa mearga linistit si pe sosea:

1. Suzuki Samurai
Avantaje:
- drak gol in orice teren. E suficient de usoara incat sa aiba comportament intre ATV si masina. Daca ramane undeva, cu doi prieteni o iei pe sus si o muti alaturi. Este un offroader autentic - punti rigide, reductor foarte solid si eficient, sasiu cu posibiliate lejera de body lift. Kituri de inaltare pe toate drumurile, piese ieftine si din belsug inclusiv dezmembrari. Cosumul este nesemnificativ.
Dezavantaje:
- masina e din alta epoca. Incalzirea nu face fata iarna (la peste 60 km/h). Masina usoara cu arcuri pe foi - iti dizloca toate pietrele de la rinichi daca dai de asfalt cu gropi sau macadam. Daca tii banchete spate pe masina spatiul de depositare este aproape inexistent. Nu are diferential in CT (cutie transfer) deci nu se poate merge pe suprafata rigida cu 4x4 cuplat.
2. Suzuki Jimny
E un Samurai evoluat. Mai putin performant in teren dar mult mai comod pe asfalt. Per ansamblu este o masina reusita. Pot aparea probleme cu cuplarea electronica 4x4. Kituri de modificare mai scumpe. Si Jimny topaie pe denivelari sau macadam dar e mult mai prietenos decat Samurai din toate punctele de vedere.
3. Suzuki Vitara (nu Grand Vitara. Modelele facute pana prin 98. Costa putin si multe sunt in stare excelenta)
E suprinzator cate poate face masina asta in varianta stock. Si cere surprinzator de putin. Nu are punte rigida decat pe spate ceea ce e un real avantaj pe sosea sau macadam. Elicoidalele isi spun cuvantul. De asemena, nu are diferential in CT.

Categoria grea:
1. Toyota LC
"Taticul" tuturor! Dar... anumite modele. In general cele vechi. Din cele mai noi, spre ex HDJ este un model "serios". Restul sunt doar SUV-uri mai destepte. Scumpa la grupuri, scumpa la motor. Modelele mai recente au diferential in CT.Consuma sanatos, mai ales in teren. Dar e masina. Blocante pe ambele punti ceea ce implica HD complet din fabrica. Alaturi de ARO si IMS (da, nu radeti ca astea doua au fost super masini la vremea lor) e singura masina care vine cu punte spate full-floating din fabrica.

2. Nissan Patrol y60 sau Y61 (Daca e Y61 sa nu fie diesel 3.000 din 99-02 decat daca s-a inlocuit motorul la reprezentanta).
Comparabil cu Toyot LC. Diferentele sunt subtile dar sunt acolo. Dupa Toyota LC e cea mai "nesimtita" masina. Tot ce tine de motor e scump. Restul e foarte rezonabil. Consuma sanatos in teren. Y60 nu poate merge in 4x4 permanent (nu are diferential in CT) in schimb cele cu motor de 2,8 diesel, 6 cilindri are diferential blocant spate din fabrica ceea ce implica punte HD (desi este semiflotanta dar este foarte bine facuta).

3. Pajero
Varianta optima pentru cei care doresc doar offroad mediu. Nu ca masina ar fi rea. Sunt extraordinar de fiabile dar suspensia independenta pe fata o face o masina orientata mai degraba catre raid offrod. LC si Patrol sunt masini cu aptitudini mai bune "de catarare" dar se comporta mai slab la 120km/h pe nisip sau iarba spre ex. Modelele mai recente pot merge in 4x4 permanent.

5. Mercedes G
HD autentic din toate punctele de vedere. Singura masina cu sicron in CT. Blocant din fabrica si fata si spate. Din pacate suficient de complicata si scumpa incat sa fie foarte dificila ca si optiune. Orice modificare este exorbitant de scumpa.

6. LR
Mai ales Defenderul, este o masina foarte reusita per ansamblu. Din pacate modelele mai noi au reale probleme de fiabilitate. Confortul este o utopie. Are tot ce ii trebuie unui offroad-er autentic. Foarte scumpa daca e intretinuta cu piese de origine. Foarte scumpa ca si achizitie initiala (se face doar un UK si aia au salarii un lire). Restul LR sunt masini capabile dar tot fiabilitatea le doboara.

7. Jeep Wrangler
Cred ca este una dintre cele mai controversate masini. Jeep e cel care a lansat conceptul de 4x4 bun de terfelit. E aratoasa si poate multe in teren. Dar are si multe ciudatenii - multe modele au punte spate semiflotanta dar cu sistem minimal (planetara se tine doar intr-o siguranta din diferential. Daca se rupa, iese roata cu tot cu planetara); caseta de directie e punct de atac la treceri, etc. Suspensie pe foi (disconfort pe sosea).

8. Isuzu
Foarte putin cunoscuta pe la noi dar foarte fiabila. Modelel mai recente au punte rigida doar pe spate ceea ce le recomanda si pentru raid. Motoarele sunt extraordonar de rezistente. Mai ales modelel mai vechi nu se simt in largul lor pe soasea si au dotari destul de saracacioase.

9 Alte masini cu reale capacitati de offroad autentic dar care, tradtional intra in categoria utilitarelor - L200, Hillux, Nissan Pickup (nu Navara), etc. Toate se prezinta mai mult decat rezonabil in teren.

Toate masinile de mai sus sunt offroadere autentice. Alegerea pentru una sau alta, este la latitudinea fiecaruia, conform destinatiei. Se adauga si criteriul emotional (poate imi place, poate nu). Lista de mai sus nu se doreste a fi completa sau perfecta.

Ce mai trebuie avut in vedere pe nisip - cu o masina cu motor mare (LC, Patrol, Defender, Trooper, Wrangler, Pajero, etc) se poate merge repejor. Benzinarele mici (Jimny, Samurai, Vitara) nu prea au cuplu suficient fara reductor sau exista risc mare de prajire ambreiaj. Dar asta nu le stirbeste cu nimic autoritatea in domeniu... :)

Scurt ghid pentru mers in nisip foarte afanat si adanc (destul de rar pe la noi):
- pornirea de pe loc se face doar cu reductor (pe greu) si foarte soft. Nu se bruscheaza masina.
- curbele se abordeaza cat mai larg
- urcarile (gen duna) sau denivelarile consistente - pe cat posibil se abordeaza perpendicular. Treapta 1 pana la baza dupa care se trece brusc in a 2-a si se da talpa. Daca masina nu trece pe partea cealalata, nu fortati! Coborati cu spatele pe aceeasi traectorie pe care ati venit si incercati din nou.
- evitati franarea. Nisipul opune suficineta rezistenta incat sa va opreasca el imediat ce luati piciorul de pe acceleratie. Cand franti, rotile din fata se afunda in nisip!
- treapta ideala pentru mers in nisip afanat - reductor pe greu, cutia de viteze in treapta a doua. La 30 la ora deja e sarbatoare (la Vadu, pe portiunile cu nisip mai tasat am mers si pe usor cu 70-80km/h)
- daca masina se impotmoleste nu incercati sa o scoateti prin patinare. Nu veti face decat sa o ingropati. Daca nu aveti alternativa, coborati din masina, puneti mana pe lopata si curatati in fata rotilor. Placile pentru nisip sunt binevenite. Legati-le cu sfoara de masina astfel incat sa nu fiti nevoiti sa opriti pentru recuperare dupa ce ati iesit.  
- daca masina se impotmoleste prea des, scadeti presiunea in pneuri

Succes!
  



 lawrence38, on 28th August 2010, 18:04, said:

Un alt avantaj in favoarea Defender: caroserie aluminiu, n-ai treaba cu apa de mare, umiditatea, sarea, etc. etc.

Din pacate se pare ca din 2014 Defenderul va trece pe otel :( chinezi idioti !

Rugina caroseriei la masini de acest tip este un factor destul de putin important. Cu mult mai importanta este structura sasiului. Fiind din otel, oricum rugineste.

Nu am habar de motivele de baza pentru care Defender a fost conceput cu caroserie de aluminiu dar stiu ca i-a conferit un avanj net fata de ceilalti doi monstrii (LC si Patrol) si anume capacitatea de incarcare a masinii care pe Defender e cea mai mare.

In acelasi timp, un dezavantaj masiv al acestui aluminiu este faptul ca masina devine o gluma in zonele reci. Aluminiul are capacitate de tranfer termic mult mai mare comparativ cu otelul. La asta se adauga sistemul de incalzire (subdimensionat) si faptul ca masina nu prea are capitonaj interior al suprafetelor metalice. Modelele "winter-izate" (concepute pentru uz militar in tarile nordice) au avut nevoie de vreo doua calorifere si aeroterme suplimentare ca sa fac fata cat de cat. In acelasi timp, aluminiul e ceva mai pretentios la prelucrare. Rezultat - fluiera vantul prin masini, mai ploua din cand in cand, etc.
Ce-i drept, toate astea fac parte din farmecul Defender. Desi sunt deficiente cunoscute, expeditionarii continua sa cumpere aceste masini...

#39
tau888

tau888

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 04.01.2009
Multumesc frumos pentru raspunsul destul de elaborat!

Nu am inteles insa de ce nu recomanzi profilul "V" pentru nisip; la motocicleta, eu unul m-am descurcat destul de bine cu el.


Numai bine,
Aurelian

Attached Files


Edited by tau888, 24 October 2010 - 18:56.


#40
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,200
  • Înscris: 13.07.2005

 tau888, on 30th August 2010, 19:31, said:

......
Daca printre voi sunt persoane care au avut parte de astfel de trairi - ma refer bineinteles la mersul pe nisip, cu un offroader sau un suv - ii rog sa-mi impartaseasca si mie experientelor lor; eventual niste poze / filmulete "doveditoare" sunt binevenite.


Numai bine,

Aurelian


Nu stiu daca am inteles eu bine, dar, in final, tu ai nevoie de o masina care sa te duca in zonele unde ai pozele cu cortul ...
Daca cerintele de off-road nu sunt mai mari decat cele din filmuletele urmatoare (ca tot cereai filmulete), iar confortul si comportamentul on-road de acasa pana in punctul de iesire in natura este si el important, atunci uite aici:

Forester pe plaja

Forester N&O pe nisip

PS: A nu se intelege ca Foresterul este un off-roader !!!
Se descurca binisor in off-road usor si excelent pe sosea.

PPS: NU am retinut daca ai enuntat si un buget in care trebuie sa te incadrezi, ca Foresterul nu-i o optiune chiar ieftina (dar cred ca este posibil sa gasesti generatia precedenta, motor 2.0 benzina la 10-12k euro).

#41
cristian_sen

cristian_sen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,193
  • Înscris: 21.08.2003

 andrei_mihailov, on 22nd October 2010, 14:16, said:

Din start:
- blocantul/ blocantele din punte/punti nu se utilizeaza in nisip. Utilizarea duce la invartirea rotilor de pe una din punti cu aceeasi viteza. Rezultatut - la primul viraj te scufunzi...
...In primul rand, in nisip nu e de intrat fara reductor. Masina se comporta ca si cand ai merge constant cu frana de mana trasa aproape de maxim.



Si noi astia care nu putem cupla reductorul fara a bloca centralul...ce facem,cum ne descurcam?  

Salutari de la L200 verde, ala care sarise de 10% in  offroad  :P

#42
andrei_mihailov

andrei_mihailov

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 14
  • Înscris: 20.10.2010

 cristian_sen, on 25th October 2010, 17:31, said:

Si noi astia care nu putem cupla reductorul fara a bloca centralul...ce facem,cum ne descurcam?  

Salutari de la L200 verde, ala care sarise de 10% in  offroad  :P


Pai te descurci extraordinar! Doar ca nu ai fost atent la ce am scris eu, Cristian. Eu vorbeam despre blocantele din punti, nu despre central. Centralul blocat este elementul care (in nisip) te scoate din dandana, nu cel care te afunda.

PS: iar cu cei 10% am sa te rog inca o data sa incetezi! Ti-am spus de pe atunci ca este "inuman" - noi astia cu patroale stam linistiti pe minim 15% in teren si vii tu repede cu L200 sa ne spui ca ai ajuns la 10,5. Pai a mea consuma pe DN vreo 12, e corect asa???!?!??!! :)
Adevarul este ca, motoarele de generatie noua fac minuni la consum. Cat le blestem eu din cauza electronicii dar cand ma duc la pompa... asta e! Nu poti sa le ai pe toate!

#43
andrei_mihailov

andrei_mihailov

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 14
  • Înscris: 20.10.2010

 tau888, on 24th October 2010, 19:55, said:

Multumesc frumos pentru raspunsul destul de elaborat!

Nu am inteles insa de ce nu recomanzi profilul "V" pentru nisip; la motocicleta, eu unul m-am descurcat destul de bine cu el.


Numai bine,
Aurelian


Aurelian,

Sunt total diferite motorul si masina. Motorul e usor. Cu totul altceva. La masina de teren, fara anvelope potrivite degeaba ai restul. Pe de alta parte, intreb de curiozitate - ai incercat si cu profil mai cuminte?
Profilul V a fost conceput pentru tractiune in noroi. Alaturi de profilul tip Simex, este cel mai eficient in conditiile mentionate. Voi explica pe scurt cum functioneaza.
V-urile au doua roluri:
1. Concentreaza presiunea rezultata din greutatea mehiculului pe o suprafata de contact foarte mica. Acest lucru face V-urile sa se afunde in noroi.
2. "Musca" din noroi, eliminand stratul de suprafata care este cel mai alunecos. In noroi, scopul este sa ajungi la stratul dur de dedesupt. Cu alte cuvinte, e de preferat sa ajuti "scufundarea" masinii.
In acelasi timp, spatiul mare dintre V-uri este destinat "descarcarii". Cand turezi si rotile patineaza, masina nu iese doar pentru ca se invart rotile mai repede ci pentru ca, prin invartire se mareste forta centrifuga ceea ce duce la aruncarea noroiului de pe anvelopa (descarcarea). Anvelopa astfel descarcata poate indeplini sarcinile 1 si 2. O anvelopa care nu are spatii mari, concepute sub un anumit unghi, se va incarca cu noroi si va deveni slick, moment din care este total ineficienta.

In nisip, este exact invers - faci tot posibilul sa eviti scufundarea pentru simplul motiv ca, sub stratul superior de nisip ai toate sansele sa gasesti un alt strat de nisip si nu pamant solid. O masina scufundata se pune pe burta si oricat de 4x4 ar fi, tot nu mai iese de acolo fara ajutor. Din acest motiv se utilizeaza asa zisele cauciucuri "de plutire" cracterizate prin suprafata de contact cat mai mare adica:
1. Lat
2. Profil cat mai plat (in sensul de AT si nu MT. Iar daca e sa fie MT, in nici un caz V sau Simex)
Efectul este unul de impartire a greutatii vehiculului pe o suprafata mai generoasa ceea ce induce mai putin stres pe suprafata de tensiune a stratului de nisip. Chestiunea aceasta tine de faptul simplu ca, presiunea exercitata de un corp aflat pe o anumita suprafata este egala indiferent de suprafata de contact.

De altfel, anvelopele care au facut cariera in Africa, sunt Michelin XZL si Michelin XS. Ambele au crampoane dar la jumatate din inaltimea crampoanelor unui MT iar suprafata total de contact este considerabila (distanta dintre crampoane de ordinul mm. La MT-uri distanta dintre crampoane este de ordinul cm)

Edited by andrei_mihailov, 25 October 2010 - 23:55.


#44
cristian_sen

cristian_sen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,193
  • Înscris: 21.08.2003

 andrei_mihailov, on 25th October 2010, 23:07, said:

...despre blocantele din punti, nu despre central. Centralul blocat este elementul care (in nisip) te scoate din dandana
Scuzele mele ,din cauza aurolacului contrafacut am citit  "dintre punti" in loc de "din punti"...dar problema mea ramane :mi-as dori o masina la care pot cupla reductorul fara a fi obligat sa blochez centralul,nu odata am fost nevoit sa tractez ceva greu pe asfalt uscat-uscat unde chiar nu era nevoie de 4x4...in 2H scotea un frumos fum de ambreiaj iar in 4LowLockCentral cam strangeam din obrajori. Consider asta o grava eroare de proiectare din partea Mitsu.

 andrei_mihailov, on 25th October 2010, 23:07, said:

.. si vii tu repede cu L200 sa ne spui ca ai ajuns la 10,5.
La sfarsitul zilei era in bord 12,7 deci un 14-15 real...nu vreau sa fiu inteles gresit,am o masina care consuma cam dublu la benzina dar dupa luni bune (poate chiar 1an) in care Mitsu incremenise la 7.8 a fost o surpriza sa vad ca stie sa arate si 2 cifre  :naughty:  Cat despre pro sau contra electronicii e mult de discutat,dar ca idee generala toata lumea se simte mai in siguranta intr-o masina grea si simpla cu cat mai mult fier mai ales daca esti in apa sau zapada cat vezi cu ochii.Sau nisip. Apropo ,acum la Vadu nu mai este nisipul pe care-l stii ,tare si tasat bun de viteza ci din contra :ud pana la 1 m adincime si fin ca o faina,marea a acoperit cam jumate din plaja (complet chiar spre nord) iar orice deplasare in afara de per pedes  e o aventura in sine...dar acum sunt jivine multe,mistreti si chiar lupi :coolspeak:

#45
andrei_mihailov

andrei_mihailov

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 14
  • Înscris: 20.10.2010

 cristian_sen, on 26th October 2010, 07:31, said:

Scuzele mele ,din cauza aurolacului contrafacut am citit  "dintre punti" in loc de "din punti"...dar problema mea ramane :mi-as dori o masina la care pot cupla reductorul fara a fi obligat sa blochez centralul,nu odata am fost nevoit sa tractez ceva greu pe asfalt uscat-uscat unde chiar nu era nevoie de 4x4...in 2H scotea un frumos fum de ambreiaj iar in 4LowLockCentral cam strangeam din obrajori. Consider asta o grava eroare de proiectare din partea Mitsu.


La sfarsitul zilei era in bord 12,7 deci un 14-15 real...nu vreau sa fiu inteles gresit,am o masina care consuma cam dublu la benzina dar dupa luni bune (poate chiar 1an) in care Mitsu incremenise la 7.8 a fost o surpriza sa vad ca stie sa arate si 2 cifre  :naughty:  Cat despre pro sau contra electronicii e mult de discutat,dar ca idee generala toata lumea se simte mai in siguranta intr-o masina grea si simpla cu cat mai mult fier mai ales daca esti in apa sau zapada cat vezi cu ochii.Sau nisip. Apropo ,acum la Vadu nu mai este nisipul pe care-l stii ,tare si tasat bun de viteza ci din contra :ud pana la 1 m adincime si fin ca o faina,marea a acoperit cam jumate din plaja (complet chiar spre nord) iar orice deplasare in afara de per pedes  e o aventura in sine...dar acum sunt jivine multe,mistreti si chiar lupi :coolspeak:

Aici m-ai bagat in ceata! :)
Nu stiu masini care sa permita low range cu diferentialul central deschis. Poate anumite sisteme AWD de pe SUV-uri sa faca acest lucru. Habar n-am daca exista modele mai noi de LC, Patrol sau Pajero care sa permita acest mod. Iar principiul de la care se porneste e simplu - cand ai nevoie de low range esti in teren greu deci ai nevoie de central blocat.
In cazul tau, daca greutatea tractata nu depasea bunul simt, atunci mai degraba poti acuza un ambreiaj subdimensionat si/ sau un cuplu motor mic la pornire combinat cu o demultiplicare in CV adaptata mai degraba pentru asfalt.
Exista kituri pentru anumite modele care, odata instalate in CT permit cuplarea pe low range doar a puntii spate. In cazul tractarii pe asfalt, se mai practica decuplarea fata din MRL (dk sunt manuale sau au aceasta optiune) simultan cu trecerea in low range din CT. Dar producatorii nu recomanda acest lucru fiind vorba de forte foarte mari care vor actiona doar pe puntea spate cu risc de rupere planetara, grup, etc.

Referitor la Vadu - orice zona cu nisip este total schimbatoare. Dar, in linii mari, in perioada sezonului nisipul de acolo este abordabil. In orice caz, si in mijlocul verii, daca te aventurai in nisip, mai departe de plaja, aveai toate sansele sa ramai blocat mai ales ca sunt si gropi pe acolo. Oricum, eram singurul capcaun care o cautam cu lumanarea pe acolo.
In rest, eram bunul Samaritean - scoteam pe toata lumea din dandana. Multe 2WD ramase inainte sa ajunga pe plaja plu majoritatea SUV-urilor care au reusit sa ajunga pe plaja dar nu au mai reusit sa iasa. In cele mai multe situatii se vedeau limitele masinii dar si lipsa de experienta a soferilor. Imi amintesc de un domn cu un Outlader care tura masina la maxim si facea din volan stanga-dreapta in incercarea de a iesi de acolo. Or aceasta manevra e foarte buna in noroi dar catastrofala in nisip.
In schimb, nu am vazut nici un 4WD autentic ramas. Indiferent ca vorbim despre L200, Patrol, LC, Defender, Vitara, Samurai etc. Deci nu e dracu asa negru prin nisipurile noastre! :)

#46
tau888

tau888

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 04.01.2009

 andrei_mihailov, on 26th October 2010, 00:52, said:

Pe de alta parte, intreb de curiozitate - ai incercat si cu profil mai cuminte?


Da, am incercat si cu un profil de strada - asa a venit echipata motocicleta cand am cumparat-o.
Surprinzator insa ... pot spune ca nu s-au facut de rusine - avind in vedere ca aveam cam 50kg de bagaj!

Este adevarat ca am ramas de vreo doua sau trei ori impotmolit, dar - repet - mi se parea normal avind in vedere greutatea totala: 223kg motocicleta + aprox. 50kg bagaj + 90kg greutatea mea.

Norc cu lopetica mica de infanterie - cu care am degajat rotile - si cu faptul ca sunt un tip sportiv - n-am avut probleme cu ridicatul  motocicletei din spate, in vederea repozitionarii ei.

Attached Files

  • Attached File  51.jpg   75.48K   40 downloads


#47
mara1pop

mara1pop

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 7
  • Înscris: 08.08.2008
Deci cu un suv obisnuit nu se poate intra pe nisip, nu ?


 tau888, on 27th October 2010, 18:27, said:

Da, am incercat si cu un profil de strada - asa a venit echipata motocicleta cand am cumparat-o.
Surprinzator insa ... pot spune ca nu s-au facut de rusine - avind in vedere ca aveam cam 50kg de bagaj!

Este adevarat ca am ramas de vreo doua sau trei ori impotmolit, dar - repet - mi se parea normal avind in vedere greutatea totala: 223kg motocicleta + aprox. 50kg bagaj + 90kg greutatea mea.

Norc cu lopetica mica de infanterie - cu care am degajat rotile - si cu faptul ca sunt un tip sportiv - n-am avut probleme cu ridicatul  motocicletei din spate, in vederea repozitionarii ei.


#48
tau888

tau888

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 04.01.2009

 mara1pop, on 7th November 2010, 01:58, said:

Deci cu un suv obisnuit nu se poate intra pe nisip, nu ?



Din ce-am vazut eu si dupa cum spunea si Andrei Mihailov - care este mult mai in masura decat mine sa-si dea cu parerea - nu este deloc recomandat sa incerci cu un suv; sansele de a ramane blocat sunt destul de mari.

Acum este foarte adevarat ca depinde si de tipul nisipului:
-la Vadu este foarte afanat
-la Corbu este foarte pamantiu - am vazut ca acolo te descurci si cu 2wd
-zona Navodari - Mamaia este ceva intre, dar mai aproape de cel de la Corbu

#49
stefaniordan

stefaniordan

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 105
  • Înscris: 23.12.2009

 tau888, on 9th November 2010, 08:47, said:

Din ce-am vazut eu si dupa cum spunea si Andrei Mihailov - care este mult mai in masura decat mine sa-si dea cu parerea - nu este deloc recomandat sa incerci cu un suv; sansele de a ramane blocat sunt destul de mari.

Acum este foarte adevarat ca depinde si de tipul nisipului:
-la Vadu este foarte afanat
-la Corbu este foarte pamantiu - am vazut ca acolo te descurci si cu 2wd
-zona Navodari - Mamaia este ceva intre, dar mai aproape de cel de la Corbu

Salut,

De ce consideri ca un suv nu este indicat pentru mersul pe nisip?
Chiar am vazut un film cu un Jeep Patriot care se descurca foarte bine pe nisip.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/97rhOGBN1Rs?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#50
tau888

tau888

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 04.01.2009
Salut!

Pai suv-urile nu sunt indicate pentru mersul pe nisip din cauza sistemului de tractiune - este plin netul de astfel de exemple.

Pentru a te putea descurca intr-o astfel de situatie este nevoie de un diferential central blocabil si / sau un reductor.

Exemplul dat de tine nu este elocvent intrucat Jeep-ul - functie de model - are cel putin unul din elementele de mai sus.


Numai bine,

Aurelian

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate