Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Problema Makita PLM 4628n

Nelamurire sunet navigatie auto

Ma bate gandul la primul bmw

Cum rezolv o incompatibilitate in...
 Despre instaurarea normalitã...

De cate ori purtati o pereche de ...

"Releu" comandat de la di...

Pe la voi cum mai merg dezmembrar...
 Ce sisteme audio ați avut la masi...

Achizitie dubita Stellantis

Foisor - noi reglementari

Recomandare telefon preț 300...
 La Multi ani de ziua noastra a tu...

EURO 24 - Primul meci: Romania - ...

Bicicleta eliptica

Aer conditionat Vortex 9000/12000...
 

Hibride vs Clasice

- - - - -
  • Please log in to reply
135 replies to this topic

Poll: Hibride vs Clasice (254 member(s) have cast votes)

Ce tip de masina preferi ?

  1. Clasica (136 votes [53.54%])

    Percentage of vote: 53.54%

  2. Hibrida (57 votes [22.44%])

    Percentage of vote: 22.44%

  3. Electrica (23 votes [9.06%])

    Percentage of vote: 9.06%

  4. pe Hidrogen (30 votes [11.81%])

    Percentage of vote: 11.81%

  5. nu vreau masina , sunt ecologist adevarat si nu folosesc asa ceva. (8 votes [3.15%])

    Percentage of vote: 3.15%

Vote Guests cannot vote

#19
danutHD

danutHD

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,909
  • Înscris: 17.06.2009

View Postsebulbus, on 27th August 2009, 14:37, said:

Pe termen lung solutia nu e o masina de alt fel, e renuntarea la ea. Sa muti 4 pasageri cu 2 tone vehicul e cam nepractic, in vreme ce un autobuz de 7.5 tone muta vreo 28.
Dar transportul in comun nu e asa comod ca o masina care la orice ora te duce unde vrei.


De unde 2 tone??? Din cate stiu prius are sub 1.5 tone iar insight e chiar mai usoara.  :notangel:

Cred ca exagerezi un pic. Daca ma insel, imi cer scuze de pe acum.

#20
kr0k0dilu

kr0k0dilu

    tăran ofuscat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,513
  • Înscris: 12.06.2007

View Postundesignus, on 27th August 2009, 15:20, said:

Clar nu ai calatorit niciodata cu autocarul, care oricum e mai confortabil ca un autobuz destinat trasportului in comun in oras.
La ora actuala in Romania, e mai rentabil dpv cost sa muti de la 2 oameni in sus cu masina decit cu transportul in comun (tren, microbuz, etc.). Presupunem ca masina respectiva e un turism normal (nu un Hummer sau o masina sport), alimentat pe benzina. Cu o singura persoana e oarecum la limita. O masina diesel e inca si mai convenabila dpv cost.
Ce zici de asta?

Ce sa zic, doar din punct de vedere cost este exclus ceea ce sustii tu.
Daca incercai sa o dai cumva cotita, cu un compromis cost/confort, iti puteam acorda oarece dreptate. Dar si atunci riscam sa intram prea mult pe taramul subiectivismului in a cuantifica respectivul raport.

#21
danutHD

danutHD

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,909
  • Înscris: 17.06.2009

View Postkr0k0dilu, on 27th August 2009, 15:56, said:

Ce sa zic, doar din punct de vedere cost este exclus ceea ce sustii tu.
Daca incercai sa o dai cumva cotita, cu un compromis cost/confort, iti puteam acorda oarece dreptate. Dar si atunci riscam sa intram prea mult pe taramul subiectivismului in a cuantifica respectivul raport.

In functie de distanta parcursa are sau nu dreptate.

Bucuresti-Braila e mai convenabil cu masina in 2 decat cu trenul. Nu acelasi lucru l-as zice de Bucuresti-Suceava unde daca nu sunt macar 3 nu iesi in avantaj decat fata de tren, nu si de autocar. Dar asta privind doar din punctul de vedere al combustibilului, fara sa socotim si restul de bani pe care ii bagi intr-i masina.

#22
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,943
  • Înscris: 14.11.2004

View Postundesignus, on 27th August 2009, 15:20, said:

La ora actuala in Romania, e mai rentabil dpv cost sa muti de la 2 oameni in sus cu masina decit cu transportul in comun (tren, microbuz, etc.). Presupunem ca masina respectiva e un turism normal (nu un Hummer sau o masina sport), alimentat pe benzina. Cu o singura persoana e oarecum la limita. O masina diesel e inca si mai convenabila dpv cost.
Ce zici de asta?

Am renuntat de mult la a merge cu trenul sau cu atucarul , da , la doua pesroane sau mai mult e mai eficienta o masina decat un autobuz sau un tren , iar la drum lung , pentru moment , un diesel sau o masina decenta pe benzina e solutia , nu m-asi aventura cu un hibrid in exterior , poate doar pe distante scurte , dar sa faci un concediu cu una nu e crima dar nici fun nu e .

Azi am avut parte de soferi indolenti pe RATB , in Militari , aveau un stil de a demara sau frana de nici un incepator , plecau brusc si franau de trebuia sa te tii cu doua maini de bare .

#23
kr0k0dilu

kr0k0dilu

    tăran ofuscat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,513
  • Înscris: 12.06.2007

View PostdanutHD, on 27th August 2009, 16:05, said:

In functie de distanta parcursa are sau nu dreptate.

Hai sa luam cel mai important aspect, si anume circulatia in oras. Cu atat mai mult in Bucuresti. Poti avea si cel mai economic diesel posibil, de la caz la caz costul cu masina (si ma refer doar la combustibil) te poate duce de multe ori, chiar inzecit, peste costul cu mijloacele de transport in comun.
Nu mai vorbesc de faptul ca masina are si alte costuri semnificative peste cel al combustibilului. Apoi, chiar devalorizarea masinii reprezinta un cost deloc de neglijat.

Omul s-a exprimat clar si fara dubii, din punct de vedere cost. Si atat. Imi dau seama ca probabil se gandea la o situatie particulara anume, dar eu vroiam sa scot in evidenta ca astfel de generalizari, pornind de la o situatie specifica si particulara, nu sunt deloc sanatoase in acceptul de idei constructive.

LE: 2 abonamente full pe RATB + metrou nu acopera nici macar costul unei asigurari modeste de 300EUR pe an. :)

Edited by kr0k0dilu, 27 August 2009 - 15:35.


#24
danutHD

danutHD

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,909
  • Înscris: 17.06.2009

View Postkr0k0dilu, on 27th August 2009, 16:23, said:


Eu ma refeream doar la capitolul in afara orasului. Iar aproximarile mele de mai sus sunt facute pe motoare benzina 1.4/1.6l

In bucuresti si eu ma misc cu 12.5 lei metrou + 25 lei RATB o luna intreaga. Nu as avea motiv sa bag banii in combustibil in conditiile astea. Dar la drum lung masina proprie se poate dovedi mai avantajoasa decat un tren/autocar.

Edited by danutHD, 27 August 2009 - 15:29.


#25
kr0k0dilu

kr0k0dilu

    tăran ofuscat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,513
  • Înscris: 12.06.2007

View PostdanutHD, on 27th August 2009, 16:27, said:

Eu ma refeream doar la capitolul in afara orasului. Iar aproximarile mele de mai sus sunt facute pe motoare benzina 1.4/1.6l

Sunt convins ca si in afara orasului exista in majoritatea cazurilor tot felul de variante maxi-taxi care pot fi mai avantajoase decat un autoturism cu 3 persoane, din punct de vedere exclusiv al costului de combustibil versus bilet.

Iar corect ar fi ca atunci cand vorbesti de automobil sa nu vorbesti doar de costul combustibilului.

LE: Dar deviem prea mult de la subiect. Eu nu mai insist pe ideea asta, mi se pare prea evidenta.

Edited by kr0k0dilu, 27 August 2009 - 15:33.


#26
picu022

picu022

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,070
  • Înscris: 04.02.2008
"nu vreau masina, sunt ecologist adevarat si nu folosesc asa ceva"
Mi se pare foarte Ok sa merg cu bicicleta. Mai ales ca prin oras ma misc mai repede decat unu care are masina.
E mai sanatos si pentru mine si pentru ceilalti.
In centrele marilor orase din Europa circulatia autovehiculelor este inchisa. La noi....nu prea...

Acum recunosc nu voi merge toate viata cu bicicleta, dar deocamdata "bicla" e un mijloc de transport foarte eficient.( emisii poluante zero, consumabile ieftine. viteza maxima @40km/h ) si face si pofta de mancare

#27
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,119
  • Înscris: 03.12.2005
Cat poluezi sa construiesti sa zicem 25 automobile, motoare, baterii etc? Si cat poluezi sa construiesti un singur autocar? Toate vin cu anexe. Pe urma, calculati costul combustibilului, nu costul calatoriei la utilizator final. O masina sa zicem diesel consuma 5-6l in afara localitatii la drum intins, in aceleasi conditii in care un autocar ar consuma sa zicem vreo 20. Dar in acelasi timp, o masina are de obicei 2-3 insi maxim inauntru si un autocar are minim vreo 20.

#28
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,943
  • Înscris: 14.11.2004

View Postsebulbus, on 27th August 2009, 16:38, said:

Cat poluezi sa construiesti sa zicem 25 automobile, motoare, baterii etc? Si cat poluezi sa construiesti un singur autocar? Toate vin cu anexe. Pe urma, calculati costul combustibilului, nu costul calatoriei la utilizator final. O masina sa zicem diesel consuma 5-6l in afara localitatii la drum intins, in aceleasi conditii in care un autocar ar consuma sa zicem vreo 20. Dar in acelasi timp, o masina are de obicei 2-3 insi maxim inauntru si un autocar are minim vreo 20.

PE parte de consum un autocar e mai "ecologic" , dar daca ne gandim ca noi ca mai toti oamenii preferam sa conducem masina noastra , sa oprim unde vrem si cand vrem si sa ascultam ce muzica vrem si in cele din urma odata ajuns la destinatie cu autocarul nu poti sa te deplasezi loco , deci trebuie sa apelezi la alte mijolace de transport .

#29
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,119
  • Înscris: 03.12.2005
Pai asta ziceam in postul initial. Ce facem noi, emisii mai scazute de CO, hibride, chestii sunt doar bancuri si vorbe. Faptul ca masina e in fata blocului vine la pachet cu o anumita cantitate de emisii poluante.
Nici eu n-as da condusul la nici o ora pe mers in autocar, mai ales ca daca nu stau spre partea din fata vomit de ma iau dracii, dar sunt constient ca ala care ia autobuzul e de o mie de ori mai ecologist si cetatean model ca mine. Si probabil are un stomac mult mai rezistent la rau de miscare.

#30
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,943
  • Înscris: 14.11.2004

View Postsebulbus, on 27th August 2009, 17:14, said:

dar sunt constient ca ala care ia autobuzul e de o mie de ori mai ecologist si cetatean model ca mine. Si probabil are un stomac mult mai rezistent la rau de miscare.

Corect , ca a misca mase mari de oameni cu aceeasi cantitate de combustibil care o consuma 3-4 autoturisme care pot duce maxim 20 de persoane e mai ecologic , dar e mai comod sa mergi cu turismul . "Motion sicknes" e o problema intalnita la multe persoane , ca o mica recomandare , ajungi mai devreme la autogara si te pui pe primele locuri , te asezi la geam si incerci sa eviti activitati ca cititul sau privitul intr-un monitor sau orice alt loc care da impresia ca stai pe loc si in mod normal ai putea rezista .

Poluarea "inclusa" de pe lista de "dotari" a hibridelor e o problema care nu va dispare prea usor , poate cand se va schimba tehnologia de propulsie , dar pana atunci , aceasta generatie "it's here tot stay" .

#31
danutHD

danutHD

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,909
  • Înscris: 17.06.2009

View PostdanutHD, on 27th August 2009, 16:05, said:

Dar asta privind doar din punctul de vedere al combustibilului, fara sa socotim si restul de bani pe care ii bagi intr-i masina.


View Postkr0k0dilu, on 27th August 2009, 16:31, said:

Iar corect ar fi ca atunci cand vorbesti de automobil sa nu vorbesti doar de costul combustibilului.

LE: Dar deviem prea mult de la subiect. Eu nu mai insist pe ideea asta, mi se pare prea evidenta.


:notangel: am specificat!



Pana la urma am si eu o intrebare ca m-am pierdut cu totul. Ca sa convergem toti catre aceeasi idee:

Vorbim de hibride in oras / in afara orasului??? Ar trebui luate pe rand ca ne zapacim.




View Postconnectorxp, on 27th August 2009, 17:58, said:

"Motion sicknes" e o problema intalnita la multe persoane , ca o mica recomandare , ajungi mai devreme la autogara si te pui pe primele locuri , te asezi la geam si incerci sa eviti activitati ca cititul sau privitul intr-un monitor sau orice alt loc care da impresia ca stai pe loc si in mod normal ai putea rezista .

Merge, daca treci peste mafia rezervarilor. Ai urcat vreodata in vreun autocar, fiind acolo printre primii si sa observi ca aproape jumate e rezervat?

Edited by danutHD, 27 August 2009 - 17:04.


#32
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,943
  • Înscris: 14.11.2004

View PostdanutHD, on 27th August 2009, 18:01, said:

Vorbim de hibride in oras / in afara orasului??? Ar trebui luate pe rand ca ne zapacim.



Merge, daca treci peste mafia rezervarilor. Ai urcat vreodata in vreun autocar, fiind acolo printre primii si sa observi ca aproape jumate e rezervat?

Anul trecut am circulat cu un autocar (de la C-Tanta pana in Bucale) , am prins loc pe al treilea rand de scaune , nu stiu cum e cu mafia , dar ma abtin sa comentez .

Aici vorbim de hibride in general , dar prefer sa discutam ordonat , adica cand facem referire de ele pe "extraurban" sa specificam , mai ales ca aceasta "specie" se simte cel mai bine in "habitatul urban" .

#33
danutHD

danutHD

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,909
  • Înscris: 17.06.2009
Ok! Mersi de specificatie.

#34
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,943
  • Înscris: 14.11.2004
Am pentru voi un mic Quiz despre masinile hibride .

Quiz hibride . .

Pentru cine e curios ce pericole ascunde un hibrid, in caz de accident, va invit sa citit astea :

Instructiuni EMT Honda Instructiuni EMT Toyota..

#35
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006

View Postkr0k0dilu, on 27th August 2009, 16:23, said:

Hai sa luam cel mai important aspect, si anume circulatia in oras. Cu atat mai mult in Bucuresti. Poti avea si cel mai economic diesel posibil, de la caz la caz costul cu masina (si ma refer doar la combustibil) te poate duce de multe ori, chiar inzecit, peste costul cu mijloacele de transport in comun.

Hai sa luam in calcul si faptul ca transportul in comun este masiv subventionat, cel putin in Bucuresti. In oras, intradevar situatia e clar in favoarea transportului in comun, cel putin dpv cost. Insa unii mai iau in calcul si alte criterii. Iar transportul in comun din Bucuresti lasa mult de dorit, ca sa fiu blind in exprimare. In strainatate, da, e o alternativa, dar costa si aia.

#36
danutHD

danutHD

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,909
  • Înscris: 17.06.2009
In orasele mai mici (resedinta de judet) nu e chiar mare diferenta masina vs transport in comun la capitolul timp. Ba din contra, masina e mai practica. Costuri? Nu foarte mari pt ca nu e aglomerat. :) Rar mergi bara la bara!

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate