Oltcit
Last Updated: Sep 04 2008 21:30, Started by
geo_beton
, Aug 30 2008 19:56
·
0
#1
Posted 30 August 2008 - 19:56
Ce facem cu Oltciturile noastre fratilor! Eu am u Oltcit care arata super-bine si-mi pare rau sa-l dau. Am auzit ca ne vor obliga sa renuntam la daciile si oltciturile vechi
|
#3
Posted 31 August 2008 - 00:11
Daca ai un autovehicul, inclus in programul RABLA, trebuie sa iti cumperi unul nou si pe cel vechi sa il dai la Remat.
A intrebat cineva pe fostii proprietari de asa-zise rable daca sunt deacord cu aceasta masura? NU Cica polueaza,......... Bine ca o RABA nu polueaza !........... sau un tractor, sau orice utilaj agricol,..... Sunt deacord ca aceste masini polueaza (cele vechi), dar nu v-a zis nimeni cand v-ati cumparat o masina, ca trebuie sa circulati cu ea un termen limitat. E normal sa iti schimbi masina atunci cand ai sa ai banii necesari, nu sa te oblige statul sa dai masina la remat si sa iti ei alta, ca sa ai credit pe nu stiu cati ani, ca asa a tunat la "unu in parlament". Iar masina ta valoreaza 30.000.000 lei (3000RON) ca asa au horat ei. Sunt absolut deacord cu faptul ca trebuie redusa poluarea, dar nu asa brutal. Ca oricum cel care are un OLTCIT, il are ori pt. ca este FAN, ori pt. ca nu isi permite alta masina. Sa se creasca nivelul salariului minim pe economie/sa creasca economia tarii/ sa si sa..... si atunci vor renunta singuri oamenii, daca isi vor putea permite ceva mai bun. Legile sunt date de catre persoane, care nu se incadreaza nicodata in incidenta legilor respective. ......... Edited by ieseanul, 31 August 2008 - 00:12. |
#4
Posted 31 August 2008 - 00:15
din pacate se forteaza renuntarea la masinile clasice sau vechi.
sincer cred ca oltciturile si daciile vechi au rezistat mergand zeci de ani de zile , mult mai mult decat o sa reziste loganul sau alte porcarii facute din materiale scoase din wc |
#5
Posted 02 September 2008 - 13:20
ma daca tineti asa mult la masinile voastre vechi, radiati-o din circulatie si tineti-o in curte/parcarea de langa bloc ca piesa de muzeu. de ce tre sa si circulati cu ele?
|
#6
Posted 03 September 2008 - 09:17
o masina care sta dupa un timp se are mai mult de suferit ca una care circula zi de zi...si care-i hazu sa o ai daca nu mergi cu ea???doar nu e bibelou
|
#7
Posted 03 September 2008 - 09:31
Pai normal, daca nenea Tari are firma de importat Tzitronel ...
|
#8
Posted 03 September 2008 - 10:01
supramax, on Aug 31 2008, 01:15, said: din pacate se forteaza renuntarea la masinile clasice sau vechi. sincer cred ca oltciturile si daciile vechi au rezistat mergand zeci de ani de zile , mult mai mult decat o sa reziste loganul sau alte porcarii facute din materiale scoase din wc Eu am avut si Dacia si oltcit (dacia din '76, oltcitu din '92, nou). In 100000 km iti spun eu ca au cerut multe piese (piese de uz normal, nimic diferit de alte dacii si oltcituri). Pivoti, bucse, bilelete (mai mult de ~30000km nu tineau oricat de grija aveai de masina), segmentare la dacia, telescoape, jigloare schimbate, planetare, tzavi desfundate etc etc... Te gandesti si spui: ''da ma', da' m-a dus...'' Te-a dus pe naiba, se uita cate piese s-au bagat in ea. |
#9
Posted 03 September 2008 - 10:14
galeo, on Aug 30 2008, 21:44, said: il dai prin programul rabla si iti iei o masina noua,asa am facut si eu cu Dacia mea veche care mergea impecabil,insa am auzit ca nu se va mai da drept de circulatie la masinile non euro,mai ales ca e ultimul an cu programul rabla. oare chiar e ultimul an la RABLA...ca am si eu o astfel de masina si nu stiu sa mai astept pana la anu sau ce sa fac |
#10
Posted 03 September 2008 - 10:14
ieseanul, on Aug 31 2008, 01:11, said: ...ca asa a tunat la "unu in parlament". Iar masina ta valoreaza 30.000.000 lei (3000RON) ca asa au horat ei. Sunt absolut deacord cu faptul ca trebuie redusa poluarea, dar nu asa brutal. Ca oricum cel care are un OLTCIT, il are ori pt. ca este FAN, ori pt. ca nu isi permite alta masina... 2. Ca exemplu, prin martie 2003 eram in Lisabona si am gasit pe o strada o multime de masini cu preturi de vreo 2000 de euro maxim (masini fabricate dupa 1980). I-am intrebat pe portughezi daca nu putem noi romanii (eram 8) sa strangem bani si sa plecam cu o masina de acolo inapoi in Romania. Si ne-au zis ca putem cumpara usor masina dar ne plimbam cu ea doar in Portugalia, la granita nu ne lasa sa trecem. Tineti cont ca Portugalia era in UE si treaba asta se intampla acum mai bine de 5 ani. Daca intram si noi in UE acum 10 ani, trecerea ar fi fost mai lenta. Cum am intrat abia acum avem un timp foarte scurt sa punem unele lucruri la punct. Pana una alta masinile care polueaza foarte mult trebuiesc scoase din circulatie. Sa nu va mire ca peste vreo 15-20 de ani vor fi scoase din circulatie masinile pe motorina si benzina, pe motiv de consum de resurse si poluare. Si o sa aiba voie sa circule doar masinile electrice sau mai stiu eu ce se va inventa. Oare si atunci se vor plange romanii ca de ce X5-ul lor luat in 2007 cu greu trebuie scos din circulatie? Ca ei sunt indragostiti de masina aia, ca are valoare sentimentala si ca oricum alta nu-si mai permit? Edited by vladamoh, 03 September 2008 - 10:15. |
|
#11
Posted 04 September 2008 - 00:31
vladamoh, on Sep 3 2008, 11:14, said:
Sa o luam, cât de cât cronologic:
P.S. O parte dintre voi aveti dreptate, dar nu spun care . |
#12
Posted 04 September 2008 - 09:08
Nu am vrut sa te atac, imi pare rau daca asa ai interpretat parerea mea. Am crezut ca te-ai referit la parlamentul Romaniei deoarece cu doua randuri mai sus spuneai de cei din conducerea tarii (sau nici aia nu era Romania?).
Pur si simplu am o alta parere fata de a ta in ce priveste obligativitatea scoaterii din circulatie a masinilor foarte vechi. Si nu sunt de acord cu ideea ca trebuia sa spuna cineva cuiva, acum 15-20 de ani cand si-a luat masina noua ca va putea circula cu ea doar pana in anul X. Niciaieri in lume nu se face asta, peste tot in lume (macar aia civilizata) se retrag din circulatie masinile poluante (de aia iti dadeam exemplul Portugaliei de acum 5 ani, dar noi nu vrem sa luam si exemplele de bune practici de la altii daca sunt si dureroase). Pana una alta, treaba cu retrasul masinilor din circulatie este facuta ca sa se reduca poluarea, deci ne ajuta pe toti. Este o solutie la o problema. Acum apare o alta problema, sunt unii oameni care nu isi pot lua alte masini in schimb. Ai dreptate, cu ei e o problema. Care este insa solutai in cazul lor? S-a venit cu o propunere, 3000 lei pentru achizitionarea uneia noi. Poate ca mai corect ar fi fost sa nu se lege ducerea masinii la remat de obigativitatea achizitionarii unei masini noi. Daca omul nu vrea masina noua, da-i doar banii. Asa am mai scapa si de sutele (poate miile) de rable care zac parasite prin parcarile din spatele blocurilor sau chiar pe strazi. Asta poate ar fi o solutie si mai buna si poate ar trebui militat pentru asa ceva. Sa nu obligi omul sa scoata din circulatie masina aia veche, eu nu o vad ca o solutie la niciuna din probleme (de fapt e o solutie la problema unei persoane, care afecteaza insa negativ un grup mult mai mare de persoane). Edited by vladamoh, 04 September 2008 - 09:09. |
#13
Posted 04 September 2008 - 12:51
vladamoh, programul "rabla" are si alte scopuri, nu numai reducerea poluarii.
unul din aceste scopuri este incurajarea economiei romanesti. omul duce "rabla" la remat si primeste un ajutor de 3000 ron; pe rabla aia ar fi luat cel mult 1000 ron in targ (ca vreo 300 primeste la remat, pe fier). ei bine, ajutorul asta inseamna ca el trebuie sa cumpere o masina noua. cea mai ieftina masina noua e cam 5000 euro, din care vreo 800E inseamna TVA. si din start statul si-a acoperit cheltuielile cu "programul rabla"(tva + impozitul pe profitul producatorului si dealerului). pe langa asta, masina noua inseamna o infuzie de capital in economia tarii (industria auto, bancara etc). practic, transformi un om care detinea o "rabla" intr-un om care plateste credite, circula banii (in loc sa-i economiseasca), circula mai mult cu masina (ca si-a luat masina noua, trebuie sa mearga cu ea ca altfel se face de ras in fata vecinilor). d'asta nu o sa vezi prea curand aplicata solutia ta, cu datul banilor fara sa-l obligi sa cumpere masina noua. economia se bazeaza pe consum si acest program "rabla" exact asta stimuleaza. Edited by _Smiley_, 04 September 2008 - 12:52. |
#14
Posted 04 September 2008 - 13:04
In mare de acord cu tine, dar pe urma vin alti "analisti" si spun ca economia noastra se bazeaza prea mult pe consum (si nu pe productie), ca populatia Romaniei este mult prea indatorata etc. Deci, e cu doua taisuri.
Eu, sincer sa fiu, nu cred foarte mult in solutia propusa de mine (nu ca nu e buna, doar ca nu are sorti de izbabanda). Dar nici in solutia pastrarii unor masini foarte vechi in circulatie. Doar ca, solutia propsusa de mine o vad ca o rezolvare mai buna a problemei expuse de initaitorul topicului. Unii oameni chiar nu pot sa-si ia alta masina, nu dispun de fonduri. Si masina aia ei o folosesc. Nu e bine nici sa ramana in circulatie dar nici programul rabla nu ii ajuta. Ce faci cu oamenii acestia? Discutia este mai mult teoretica, nu vad cum putem sa schimbam noi, acum ceva. Edited by vladamoh, 04 September 2008 - 13:04. |
#15
Posted 04 September 2008 - 18:16
ridici nivelul de trai, prin impulsionarea economiei, pana cand respectivii or sa-si permita o masina mai noua
|
|
#16
Posted 04 September 2008 - 20:54
cred ca te mai lasa in circulatie cu masina daca ii pui catalizator...nu stiu sigur
|
#17
Posted 04 September 2008 - 21:30
Eventual si o injectie ca sa se impace bine cu virgula catalizatoru.
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users