Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Windows 11 si boxa portabila - de...

Angajarea unei persoane de 18 ani...

Depunere declaratie unica PFA - i...

Situatie mostenire
 Inlocuit/upgrade placa video Nvid...

Google tv si open vpn

Vot europarlamentare

Sfat reparatii
 Jurnal de bord Tesla M3SR 2024 Hi...

Acostament sosele comune Romania

AI-ul Google cartografiaza 1 mili...

De ce nu se fac profesori doar ol...
 imprimanta laser capacitate medie...

Parere garsoniera Tineretului

Sfaturi achizitie boxe hi-fi pent...

Baterie externa solara vs baterie...
 

Cum se procedeaza cu RAR-ul

- - - - -
  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#1
AAleXXX

AAleXXX

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 155
  • Înscris: 08.02.2006
Va salut.
Nu am mai avut o maisna pana acum pe numele meu si nu prea m-am ocupat cu actele si cu toate cele asa ca nu cunosc prea multe. Am adus un Ford ESCORT din `93 din Germania acum cateva luni. Am avut numere provizorii pe ea o luna si apoi a ramas in fata blocului. Problema este ca am depistat recent ca nu am serie pe motor. Masina nu cred ca e furata.
Am inteles ca s-ar putea face niste teste pe la RAR si sa imi shtantzeze o noua serie pe motor dupa ce as face o declaratie pe propria raspundere ca masina nu e furata si o cerere probabil. Stie cineva ceva despre asta? Imi pot inscrie cumva masina asta?

Va rog mult sa ma ajutati.
Va multumesc anticipat.
La revedere.

R.Alex

#2
saxx

saxx

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 517
  • Înscris: 24.11.2006
Daca zici ca nu ai mai avut masini pe numele tau pana acum inseamna ca nici nu prea te-a interesat ce e pe sub capota.
Ca nu gasesti tu seria motorului este un lucru, ca nu este lizibila este alt lucru, ca nu are este alt lucru. Eu cred totusi ca e varianta 1.
Daca ai adus masina din Germania inseamna ca ai contract de vanzare-cumparare ,ai brief cu numele tau, nu esti cu nimic in neregula, iti faci programare la RAR ca orice om normal si vezi care e treaba. Ii lasi pe inginerii de acolo sa gaseasca ei seria ca de aia sunt platiti, trebuie numai sa renunti la scenarii asemanatoare cu drobu de sare din povestile lu creanga.
In orice caz cand cumperi o masina de afara, unul din primele lucruri de care trebuie sa fii sigur este ca masina are motorul original, altfel vei avea o gramada de probleme la RAR si peste 70 % masina nu o vei mai inmatricula. La noi trebuie o gramada de omologari pt. schimbarea motorului, la ei este consumabil, ca schimba uleiul sau motorul, in acte, pt. ei e totuna.
PS: Daca masina era in neregula cu seriile de la caroserie puteai sa deduci ca ar fi furata, motorul nu are nici o treaba. Oricum nu prea inteleg, zici la un moment dat ca masina nu crezi ca e furata, pai nu ai cumparat-o tu din Germania cum afirmi cateva randuri mai sus ? Ai luat-o de la persoane dubioase ?!

#3
relu17

relu17

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 597
  • Înscris: 21.12.2003
Daca in vest motorul este consumabil, de unde stiu cei de la RAR ca a fost schimbat sau nu?
In actele din vest nu este specificata seria motorului, deci logic nu poti sti daca a fost schimbat sau nu motorul. Aici este o problema.
Unele motoare au stantate seria in locuri greu accesibile si trebui chiar sa demontezi anumite elemente pentu o vizionare mai buna.

Edited by relu17, 26 July 2008 - 16:40.


#4
AAleXXX

AAleXXX

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 155
  • Înscris: 08.02.2006
Pai ca sa va povestesc mai multe. Am niste prieteni stabiliti de multi ani in Germania. De la ei am cumparat masina. A fost masina personala a unuia dintre ei. Am adus-o prin februarie. Dupa c mi-ai expirat provizoriile am vrut sa o inscriu la bulgari dar voiams a merg ku ea pe rotile ei nu sa dau bani la platforme si alte kestii. Asa k am trimis un prieten cu ea la rar(eu fiind la facultate) ca sa pot lua apoi numere pt cateva zile cu care sa o pot scoate din tara. Prietenul asta care a fost cu ea mi-a zis ca au scoso aia de la RAR afara si au zis k nu am serie pe motor. Acum sper ca m-am facut mai inteles.

#5
RedLabel1

RedLabel1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 318
  • Înscris: 31.10.2006
Cum in actele auto din UE nu este specificata serioa motorului...acesta poate fi schimbat dar doar cu unul de acelasi tip ( cu acelasi caracteristici ) ... intereseaza-te despre motorul tau...incearca sa-l recunosti dupa poze/caracteristici (din brief : kw - rot/min - an fabricatie) sa fie de acelasi tip si scapi de o grija inainte de RAR ... cat despre serie motor...la mine spre exemplu am avut si eu o noapte grea din aceasta cauza...pana cand mi-a aratat cineva unde trebuie sa fie...si folosind acid fosforic si o carpa am descoperit-o....era poansonata al dracu de fin pe muchia chiuloasei (Opel Astra F)...in general seriile sunt pe motoare...nu treb sa-ti faci griji ca nu sunt....ci de cum sa le descoperi....deoarece...la mine...tot incercand cu un smirghel ( fin) riscam s-o "pierd"...daca ai cumva carte service...vezi ca e trecut tipul motorului si seria sa acolo, sau uite-te mai bine pe brief-uri poate e scrisa de mana pe undeva...foloseste si wikipedia ca sa identifici motorul...multa bafta.

PS: ...mare grija la inregistrarea masinutei la fisc pe numele tau ...trebuie "fisa de inmatriculare" : ....

1: daca ai cumparat-o tu din Ue - ai actele provizorii de export pe numele tau e simplu .... doar ca o sa platesti o amenda de max 50 ron ca nu ai declarat masinuta in max 30 de zile de cum ai cumparat-o ( data de pe contractul de vanzare cumparare cu Ue)

2: Daca ai cumparat-o de la un samsarel direct din Ro si neinmatriculata in Ro inca....fiscul iti va cere fisa de inmatriculare si cu numele lui si cu viza de la fisc pe numele lui cum ca el ar fi inregistrat-o la fisc, ar fi platit impozit pe perioada cat a avut posesie asupra ei (inmatriculata sau nu...pe cei de la fisc nu-i intereseaza), si pe urma a scos-o urmand s-o treci tu pe numele tau....aici cam e de umblat un pic (+ cateva amenzi micute pe la fisc)...

(acestea sunt variantele legale)

Chiar pe acest forum (softpedia-auto) mai gasesti detalii/discutii in legatura cu aceasta problema....sa ai spor.

Edited by RedLabel1, 26 July 2008 - 18:11.


#6
saxx

saxx

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 517
  • Înscris: 24.11.2006
Numerele provizorii (temporare) se dau pe seria sasiu/caroserie si nu e nevoie sa ajungi la RAR cu masina.
Motoarele au un cod si un numar.
Presupun ca astia de la RAR au o baza de date si isi pot da seama ca la masina X poate fi motorizata numai cu motoare cu cod: X, Y etc. Numarul motorului este in stransa legatura cu seria de la caroserie. Adica seria caroseriei contine numarul motorului + alte cifre din care unele indica si anul de fabricatie. Acum nu garantez 100 %, dar la Ford cam asa sta treaba, cel putin la fiesta cu care m-am intors de la RAR acum 3 zile.

#7
RedLabel1

RedLabel1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 318
  • Înscris: 31.10.2006
Tot ce-i posibil....la mine Opel Astra F ... intredevar din seria sasiu reiese anul fabricatiei + alte chestii dar nu si codul motorului si nici seria acestuia.

#8
AAleXXX

AAleXXX

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 155
  • Înscris: 08.02.2006
Deci masina am cumparat-o de la un prieten roman domiciliat acolo de multi ani. A fost masina lui personala. Eu am cumnparat-o de la el si am adus-o in Romania, iar apoi am pus numere provizorii si am mers ku ea o luna de zile apoi am vrut sa o inscriu la bulgari si vrand sa mai iau numere pe cateva zile cand am scos-o din RAR mi-au zis k nu imi pot face actele pentru ca nu se vede seria de pe motor...este stearsa. Faza e ca acum vreaus a o inscriu normal in Romania si mi-a zis cineca cum ca ar sti de pe la RAR ca ar putea ei sa imi genereze si stanteze o noua serie dak eu depun o cerere in acest sens si declar pe propria raspundere ca masina nu e furata. Mai exact am aflat astazi ca cica cei de la RAR cik ar lua legatura cu politia sa verifice dak este vreun motor declarat furat.

Deci in concluzie nu este vorba ca nu se gaseste seria de motor...este chiar stearsa, nu se mai vede deloc si nu se mai intelege nimic din ea. Nu mai stiu ce sa cred.

Initial vreau sa aflu toate astea pt ca mai am ceva bani de bagat in masina inainte sa ajung ku ea la RAR, iar in cazul in care nu se poate inscrie nu am d gand sa dau banii aia degeaba pe piesele care mai trebuie...

...va multumesc tuturor care mi-ati raspunsi si care ma puteti ajuta cu sfaturi. Sper ca akum m-am facut pe deplin inteles cu problema mea

#9
RedLabel1

RedLabel1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 318
  • Înscris: 31.10.2006
inteleg....pai:

1. (legal) suna la Ford Ro....mergi la ei si intreaba cat te costa identificarea si poansonarea motorului...
2. afla preturile baietashilor de la RAR...eventual in diferite locatii...deoarece RAR-ul se poate face oriunde in tare...

si eu cand nu gaseam seria am primit aceste raspunsuri de la cineva "in domeniu" (nu de pe forum)... grija ca daca alegi varianta 2 fara poansonarea unei serii pe motor, daca vei vinde masinuta, noul proprietr va avea probleme la inmatriculare-identificare.

"Cineva" a facut operatia 2 (completa) in primavara 2008 cu 200 ron....

Edited by RedLabel1, 27 July 2008 - 12:20.


#10
AAleXXX

AAleXXX

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 155
  • Înscris: 08.02.2006

 RedLabel1, on Jul 27 2008, 12:15, said:

inteleg....pai:

1. (legal) suna la Ford Ro....mergi la ei si intreaba cat te costa identificarea si poansonarea motorului...
2. afla preturile baietashilor de la RAR...eventual in diferite locatii...deoarece RAR-ul se poate face oriunde in tare...

si eu cand nu gaseam seria am primit aceste raspunsuri de la cineva "in domeniu" (nu de pe forum)... grija ca daca alegi varianta 2 fara poansonarea unei serii pe motor, daca vei vinde masinuta, noul proprietr va avea probleme la inmatriculare-identificare.

"Cineva" a facut operatia 2 (completa) in primavara 2008 cu 200 ron....


Deci sa inteleg ca identificarea si poansonarea motorului se poate face doar la reprezentanta Ford si nu la RAR... si sa inteleg ca se poate face RAR-ul si fara poansonarea motorului?...atunci sunt curios c serie imi va aparea in acte... oricum m-ar interesa m-ai mult varianta a 2-a :D cred k e mai avantajoasa pentru mine. Imi puteti da mai multe detalii...eventual pe privat daca nu se poate aici pe forum?

#11
RedLabel1

RedLabel1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 318
  • Înscris: 31.10.2006
Asa cum s-a sters inainte ... se poate sterge si dupa inmatriculare ... in Ro totul este posibil ... pentru mai multe... intereseaza-te si tu in zona ta.

#12
_bcristian_

_bcristian_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,573
  • Înscris: 31.12.2006
Se poate inmatricula si fara serie motor, asa cum ai spus si tu in baza unei declaratii. Observatie: nu toate motoarele au serii, in tarile care nu inregistreaza seria motorului in carte, motoarele vandute ca piese (sau carterele vandute ca piese) nu au serie, deloc.
Intrucat poansonarea unei serii noi este in multe cazuri tehnic imposibila sau f riscanta (blocurile de aluminiu se sparg usor la lovituri), se inmatriculeaza fara seria motorului, mentinandu-se acest aspect in CIV.

#13
blitzbang2007

blitzbang2007

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 12
  • Înscris: 16.03.2007
Salut! Am facut o programare la rar on line, stie cineva daca trebuie sa primesc vreo confirmare? Am sunat la ei si mi-a raspuns o tanti fff "draguta" care nu m-a lamurit deloc. A mai facut cineva programare rar on line??
Daca sunt din galati, pot face rar-ul la focsani??? Am auzit ca da, dar imi poate spune cineva exact? DAca trimit pe cineva in locul meu, trebuie sa fac vreo procura? Pe site ma intreba cine e proprietarul masinii, si cine vine cu ea la rar. Daca pe talonul primit din germania cand am luat masina scrie clar euro 4, pot avea vreo surpriza sa ma trezesc ca e euro 3??? nu de alta dar am citi nishte chestii pe net si stau in dubii.. Multumesc anticipat!

#14
B74XXX

B74XXX

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 31.07.2008
Am si eu rugamintea sa ma lamuriti si pe mine ce se intampla daca sunt prins conducand masina cu ITP-ul expirat din aprilie ?  Am auziti niste zvonuri ca te obliga sa lasi masina acolo unde te-a oprit...etc
Mersi anticipat  :rolleyes:

#15
thomycc

thomycc

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 186
  • Înscris: 29.06.2006
din cate stiu eu iti ia talonul si te amendeaza... da nu sunt sigur... eu am umblat aproape un an in trecut fara ITP ... sa nu faceti ca mine :)

#16
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,082
  • Înscris: 24.02.2006
ramai cu amenda si fara talon. iar daca incerci sa deplasezi masina pe rotile ei, cu talonul retinut de politie, cred ca e infractiune (caz penal).

#17
B74XXX

B74XXX

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 31.07.2008
:mellow:  Banuiam eu, dar daca se intampla undeva pe camp, sa zicem, te pune sa lasi masina acolo ?  :cursing:

#18
tchoara

tchoara

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,465
  • Înscris: 05.02.2007
Unde te prinde, acolo o lasi, iti iau talonul si placutele de inmatriculare. Lesne de inteles ca daca pleci cu masina fara placute de inmatriculare, rezulta dosar penal. Vii cu platforma, o iei, o duci la ITP, rezolvi.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate