Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica
 Ce componenta e asta si ce ziceti...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila
 Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K
 Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...
 

Cutia de viteze automata - distruge masina ?

- - - - -
  • Please log in to reply
282 replies to this topic

#73
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,104
  • Înscris: 09.01.2007
Foarte recent am condus Touareg 3.0 V6 TDI cu tiptronic si nu am fost incantat. Adica era OK, dar probabil masa masinii isi spunea cuvantul, iar cutia imi dadea o senzatie de ezitare.
Apoi am facut drive test cu Passat 2.0 TDI DSG si m-am simtit de parca eram nascut in masina aia. Urmarea este ca ... masina asta imi va fi livrata curand :) Auzisem de mult cat de buna e cutia DSG, dar mi-a depasit asteptarile la test. Abia astept sa vina masina si sa invat mai multe despre utilizarea DSG.

#74
sorin_gss

sorin_gss

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 83
  • Înscris: 15.12.2006
As vrea sa trag o concluzie la ce am citit mai sus.
E evident ca cutia automata e mai comoda dar cred ca niciodata nu se va inpune pe piata europeana cu toate avantajele ei.Cred ca e si o chestiune de obisnuinta.Daca de la fratii Renault ,inventatorii cutie de viteze  au fost cu preponderenta cutii manuale asta nu se va schimba.
Daca esti pasionat de condus (mai ales cu viteza mare) niciodata nu te vei simti bine cu o cutie automata,intotdeauna va fi un impediment pentru performante.
Prin America unde sunt milioane de soferi care nu ar putea sa porneasca o masina cu cutie manuala de pe loc e clar ca aceasta isi pierde imprtanta practica.

#75
Huck_

Huck_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,530
  • Înscris: 04.06.2007

 sorin_gss, on May 16 2008, 15:19, said:

As vrea sa trag o concluzie la ce am citit mai sus.
E evident ca cutia automata e mai comoda dar cred ca niciodata nu se va inpune pe piata europeana cu toate avantajele ei.Cred ca e si o chestiune de obisnuinta.Daca de la fratii Renault ,inventatorii cutie de viteze  au fost cu preponderenta cutii manuale asta nu se va schimba.

Prognoza e ca de la clasa compacta in sus, chiar si masinile europene vor avea in proportie de 90% cutie automata in 10 ani. Daca nu ma insel chiar astazi, masinile vandute noi vandute in EU, de la clasa medie in sus, vin cu o cutie automata in proportie de peste 50%.

sorin_gss said:

Daca esti pasionat de condus (mai ales cu viteza mare) niciodata nu te vei simti bine cu o cutie automata,intotdeauna va fi un impediment pentru performante.

Hmm, uite aici cel mai rapid tur de circuit la Nurburgring intr-o berlina e facut intr-o masina (CTS-V) dotata cu o cutie automata, spune-mi si mie unde cutia automata nu a fost in viteza corespunzatoare:

http://www.brightcov...itle=1545122232

compara ce ai vazut mai sus cu un BMW M3 cu o cutie manuala, unde pilotul e vizibil stanjenit de faptul ca trebuie sa ia mana de pe volan ca sa schimbe vitezele in curbe foarte stranse:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/SjlZ3tSBELg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Cutia manuala isi mai are locul doar in masinile foarte ieftine, unde cutia automata ridica pretul prea mult, sau in masinile sport clasice. In rest, cutiile automate de ultima generatie ofera acelasi grad de control ca si cutiile manuale, dar si mult mai mult comfort.

#76
Chiril

Chiril

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,278
  • Înscris: 09.05.2006
de exemplu o cutie manuala cu 5 trepte pentru un Renault laguna 2 costa 2000 euro acum 2 ani. un automat este mult mai scump daca vine vorba de schimb...putini mesteri se complica cu raparatii la manual si mai putini cu automat.

ca o cutei automat cred ca e cel mai bine una cu 3 regimuri...step-tronic,automat si sport automat (care parca tureaza motoru pana in zona rosie si apoi schimba)
desigur....cu cat e mai sofisticata cutia cu atat mai scump de costa.....dar cred ca merita

Edited by Chiril, 17 May 2008 - 14:45.


#77
joannes

joannes

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,035
  • Înscris: 15.01.2005

 sorin_gss, on May 16 2008, 22:19, said:

Prin America unde sunt milioane de soferi care nu ar putea sa porneasca o masina cu cutie manuala de pe loc e clar ca aceasta isi pierde imprtanta practica.
fara gandul de a te contrazice, ma intrebam daca nu ar fi valabila si urmatoarea:
prin romania unde sunt milioane de soferi care nu ar putea sa porneasca o masina cu cutie automata de pe loc e clar ca aceasta isi pierde imprtanta practica.

#78
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006
Cine vorbeste de "placerea condusului" si "condus sportiv" cand se refera la cutii manuale probabil ca nu a condus niciodata una automata moderna si mai mult ca sigur nu merge cu masina zilnic la servici prin traficul din orele de varf cand piciorul stang face carcei si ambreiajul se "inroseste".
Personal am condus multe masini si cu manuala si cu automata si acum sunt convins ca o automatica buna schimba vitezele mai bine decat orice sofer de duminica, protejeaza motorul, are uzuri mai mici decat ansamblul ambraiaj/cutie manuala.
Conduceti una automata controlata de microprocesor si pe urma dati-va cu parerea. Se adapteaza si la stilul vostru de conducere, "invata" daca va place sa fiti mai sportivi sau tineti la banii de benzina :P
Despre pret - cred ca baubau mai mare decat cea ca automaticele sunt mai scumpe nu am auzit... pretul depinde de numarul de cutii vandute, de cerere si oferta - in US este de obicei mai scumpa o masina cu manuala pentru ca este comanda speciala. Cu exceptia unor importuri EU... care costa la fel cele automatice cu cele manuale.

Pentru cine este preocupat de consumul suplimentar la stop, automata se poate pune in N si apoi in D cu un singur deget, fara apasarea de butoane, ambreiaje...
Iar la viteze mari, in ultima treapta, axul de iesire este "locked" mecanic cu arborele motor, nu sunt pierderi suplimentare.

 Ade_Dear, on Apr 30 2008, 05:26, said:

este suficient impulsul de moment la o automata cu un motor mai mititel cand te arunci intr-o depasire?
ma refer la faptul ca eu daca de exemplu merg cu 70 , am in fata pe cineva care vreau sa il depasesc dar vin masini din fata, stau in a4-a pana cand se apropie ultima masina, bag a3-a si stau cu motorul turat 2-3, pana cand trece cel care venea din fata si abia apoi ii dau blana. asta pentru a evita frana de motor, la retrogradarea in a3-a la turatii mari (dieselu meu de 68 de CP fara turbo la 70 in a3-a deja e turat bine de tot). adica nu se simte frana de motor cand coboara 2 trepte la intrarea in depasire?

Pai automata face exact ce faci si tu - cand calci acceleratia, decupleaza AC-ul, schimba in trepta inferioara (eventual 2 dar nu am intalnit prea des - numai daca ai ajuns cu pedala la podea), baga turatia pana aproape de redline (depinde cat de tare apesi pe pedala de acceleratie). Frana de motor nu exista la automatica deci asta nu este o problema. Totul se petrece in fractiuni de secunda, maxim o secunda, fara zmuciturile datorate golului la trecerea intre trepte de la manuala.
Oricum, un 68CP este putin, nu poti cere sa sprintezi cu masina aia...

Edited by SuperDuper, 19 May 2008 - 05:28.


#79
Visatoru'

Visatoru'

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 673
  • Înscris: 30.05.2006
Cum adica decupleaza AC-ul? Asta se intampla doar la un anumit tip de cutie automata, la o anumita masina sau la toate?

#80
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,677
  • Înscris: 14.03.2006
Inclusiv Matiz-ul are integrata functia asta, desi nu are cutie automata! ;) Cand ECM simte o crestere brusca a pozitiei clapetei de acceleratie (throttle position sensor) opreste automat compresorul AC-ului.

#81
Ade_Dear

Ade_Dear

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,526
  • Înscris: 23.03.2007

 SuperDuper, on May 19 2008, 05:08, said:

Pai automata face exact ce faci si tu - cand calci acceleratia, decupleaza AC-ul, schimba in trepta inferioara (eventual 2 dar nu am intalnit prea des - numai daca ai ajuns cu pedala la podea), baga turatia pana aproape de redline (depinde cat de tare apesi pe pedala de acceleratie). Frana de motor nu exista la automatica deci asta nu este o problema. Totul se petrece in fractiuni de secunda, maxim o secunda, fara zmuciturile datorate golului la trecerea intre trepte de la manuala.
Oricum, un 68CP este putin, nu poti cere sa sprintezi cu masina aia...

tocmai de aceea am dat exemplul cu motorul de 68cp, nu se poate sprinta cu el nici cu manuala, d-apoi cu automata.... eu pana acum nu am condus automata, si nici nu am fost tentat de asa ceva, dar citind topicul asta parca mi-ati trezit curiozitatea...

#82
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006
Nu a zis nimeni ca devine mai "sportiva" masina, ba dimpotriva, o pierdere de putere de 2-5 CP se simte la un motor mic... Doar ca este mai usor de condus la ore de varf, mai lejera pentru motor, schimba fara smuciturile caracteristice celei manuale in treptele inferioare... In rest la 68CP si diesel, trebuie sa fii realist si sa te adaptezi motorului. Nu prea ai pe cine sa depasesti pe drum, si o Dacie pe benzina este mai sportiva :P
Uitasem de un avantaj - est emault mai usor de implementat "cruise control" pe o cutie automata - desi l-am vazut si la o Toyota cu manuala, la aia nu mergea decat in ultima treapta, la automata poti seta orice viteza vrei (mai mare de 25km/h parca - din motive de siguranata).

Edited by SuperDuper, 19 May 2008 - 11:56.


#83
Ade_Dear

Ade_Dear

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,526
  • Înscris: 23.03.2007

 SuperDuper, on May 19 2008, 12:52, said:

Nu a zis nimeni ca devine mai "sportiva" masina, ba dimpotriva, o pierdere de putere de 2-5 CP se simte la un motor mic... Doar ca este mai usor de condus la ore de varf, mai lejera pentru motor, schimba fara smuciturile caracteristice celei manuale in treptele inferioare... In rest la 68CP si diesel, trebuie sa fii realist si sa te adaptezi motorului. Nu prea ai pe cine sa depasesti pe drum, si o Dacie pe benzina este mai sportiva :P
Uitasem de un avantaj - est emault mai usor de implementat "cruise control" pe o cutie automata - desi l-am vazut si la o Toyota cu manuala, la aia nu mergea decat in ultima treapta, la automata poti seta orice viteza vrei (mai mare de 25km/h parca - din motive de siguranata).

puturoasa, neputuroasa i-am dat 140 max pe un drum nu tocmai bun, iar la drumuri in afara orasului nu am fost decat foarte putin cu ea, deci masina sta in oras 98%din timp. prinde 50-ul in a2-a foarte rapid, deci deja e suficient.... :lol:

#84
ovyovi

ovyovi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,160
  • Înscris: 14.01.2004
Am si eu un prieten ce si-a adus o masina cu cutie automata de curand. E un Ford Focus tip combi fab 2001, mot de 1.6 si vreo 100 de cai. Masina e full echipata si arata si functioneaza ireprosabil . El s-a dus sa-si cumpere cu totul altceva si ca sa nu vina cu mana goala a adus asta. Normal ca vrea sa o vanda ca nu e masina care si-o dorea, problema e ca desi a last-o la 5500 euro (care eu zic cai merita fara doar si poate) , nimeni nici macar nu a sunat in urma anunturilor postate pe net si cred ca asta se datoreaza cutiei automate, de care se cam  feresc toti (recunosc si eu sunt reticent  inca :)) . Vad ca aici multi lauda-ti cutia automata si cred ca in mare parte aveti dreptate, dar e cllar ca  la noi e greu de accepatat o cutie automata acum, probabil daca vor fi tot mai multi (si se pare ca asa va fi) situatia se va schimba, mai ales pt cei ce circula in oras unde o cutie automata te scuteste de mestecatul schimbatorului . Acum nu ma deranjeaza  sa mestec in el dar peste 5 ani ? Vom vedea.

#85
Chiril

Chiril

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,278
  • Înscris: 09.05.2006

 SuperDuper, on May 19 2008, 11:52, said:

Nu a zis nimeni ca devine mai "sportiva" masina, ba dimpotriva, o pierdere de putere de 2-5 CP se simte la un motor mic... Doar ca este mai usor de condus la ore de varf, mai lejera pentru motor, schimba fara smuciturile caracteristice celei manuale in treptele inferioare... In rest la 68CP si diesel, trebuie sa fii realist si sa te adaptezi motorului. Nu prea ai pe cine sa depasesti pe drum, si o Dacie pe benzina este mai sportiva :P
Uitasem de un avantaj - est emault mai usor de implementat "cruise control" pe o cutie automata - desi l-am vazut si la o Toyota cu manuala, la aia nu mergea decat in ultima treapta, la automata poti seta orice viteza vrei (mai mare de 25km/h parca - din motive de siguranata).
cum adica sa mearga "cruise control" pe o cutie manuala doar in ultima treapta ? la mine cu manuala  merge in orice treapta (doar in 1 nu am incercat) fiindca mai jos de 30 km/h nu se poate seta.....acest cruise control el ce face? poti seta viteza maxima (mergi cum vrei dar cand ajungi la viteza setata se taie alimentarea motorului) sau viteza minima (sub viteza setata nu iti scade viteza chiar daca ridici picioru de pe acceleratie)

#86
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,920
  • Înscris: 25.04.2006

 ovyovi, on May 19 2008, 16:22, said:

Am si eu un prieten ce si-a adus o masina cu cutie automata de curand. E un Ford Focus tip combi fab 2001, mot de 1.6 si vreo 100 de cai. Masina e full echipata si arata si functioneaza ireprosabil . El s-a dus sa-si cumpere cu totul altceva si ca sa nu vina cu mana goala a adus asta. Normal ca vrea sa o vanda ca nu e masina care si-o dorea, problema e ca desi a last-o la 5500 euro (care eu zic cai merita fara doar si poate) , nimeni nici macar nu a sunat in urma anunturilor postate pe net si cred ca asta se datoreaza cutiei automate, de care se cam  feresc toti (recunosc si eu sunt reticent  inca :)) . Vad ca aici multi lauda-ti cutia automata si cred ca in mare parte aveti dreptate, dar e cllar ca  la noi e greu de accepatat o cutie automata acum, probabil daca vor fi tot mai multi (si se pare ca asa va fi) situatia se va schimba, mai ales pt cei ce circula in oras unde o cutie automata te scuteste de mestecatul schimbatorului . Acum nu ma deranjeaza  sa mestec in el dar peste 5 ani ? Vom vedea.
Lumea se fereste de cutia automata ca in momentul in care se deregleaza ceva la ea greu ii mai dai de cap, mai ales cu mesterii nostri din service. Mi-as cumpara oricand o masina noua cu automata dar SH nu pentru ca daca mi-a picat trebuie sa vand masina. Cunosc pe cineva cu un Seria 5 de prin 2000 automat si cand a inceput sa dea rateuri cutia s-a plimbat pe la vre-o 2 service-uri inclusiv Bavaria dar nu l-au mai putut face ca nou. Omul a sfarsit prin a vinde masina desi probabil ar fi iesit mai ieftin cu o cutie luata de la dezmembrari.

#87
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006

 Chiril, on May 19 2008, 10:59, said:

cum adica sa mearga "cruise control" pe o cutie manuala doar in ultima treapta ? la mine cu manuala  merge in orice treapta (doar in 1 nu am incercat) fiindca mai jos de 30 km/h nu se poate seta.....acest cruise control el ce face? poti seta viteza maxima (mergi cum vrei dar cand ajungi la viteza setata se taie alimentarea motorului) sau viteza minima (sub viteza setata nu iti scade viteza chiar daca ridici picioru de pe acceleratie)
Cruise controlul tine viteza constanta fara sa apesi pe acceleratie. Daca vrei sa accelerzi cu 1mph/1.5km/h apesi un buton odata. Daca vrei sa scazi viteza cu tot atat apesi alt buton odata. Apasarea repetata adauga/scade tot atata la viteza.
Apesi frana, se decupleaza mentinerea vitezei pana la apasarea butonului de "resume".

Stie sa schimbe vitezele la manuala? La automata cand ai incetinit, accelerezi pana peste 20mph/30kmph cu piciorul (prostie de safety), dupa care apesi butonul de "resume" si se duce pana unde era setata anterior (posibil 140km/h). Pana acolo schimba ceva trepte, nu? Oricum, nu este o mare diferenta, mai ales ca nu orice automata are implicit cruise control.

Edited by SuperDuper, 20 May 2008 - 00:35.


#88
Jack90

Jack90

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 483
  • Înscris: 30.08.2007

 sanddy1964, on Apr 27 2008, 21:21, said:

Cu adevarat a-nviat!
Sa stii ca de regula , nu poti aprecia ceva decat dupa ce-ai experimentat tu chestia respectiva.
Sa-i vad si eu pe cativa forumisti de-aici, si ma refer la persoane cu masini mai inalte, ca ar tot baga in viteza la fiecare 200m...)@Courage, spare-me, fiberspeeder, samd)
Si e valabil si pt masini mai scunde....(devs.java.)
H725 a vrut sa zica ca e bine sa vorbesti si sa recomanzi in cunostinta de cauza, Atata.Cine nu a avut automata e bine s arecomande cutia manuala, si sa nu faca aprecieri asupra unei chestii pe care nu o cunosc decat depe net sau in cel mai fericit caz dintr-un test drive.Cand ma gandesc ca si eu cautam NUMAI masini cu cutie manuala...OMG...
LE: Stai linistit ca ti-l da Mak, poate,,,oricum bravo ca ai realizat.
aaa... fratemiu are un 300c pe cutie automata si ,cand l-am intrebat, a spus ca ar prefera una manuala fata de cea automata.
Si el conduce si masina pe cutie manuala la servici.

Edited by Jack90, 22 May 2008 - 22:33.


#89
sanddy1964

sanddy1964

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,862
  • Înscris: 13.10.2006
Cutia automata e super marfasi super comoda.Recomand.
Azi imi zicea un nene cu un SEAT diesel ca el pt a schimba mai repede vitezele, la o cutie manuala cu 5 viteze, nu apasa ambreiajul pana la fund, reusind sa schimbe vitezele cu el debraiat partial.Cica acel motoras (e de 1.4 parca) si cutia lui de viteze asa trebuie exploatate. Asa o fi? :rolleyes: Am si uitat de cand nu am mai mers cu cutie manuala... :confuzzled: , cum se schimba corect. Eu am zis ca nu e bine dar el continua sa schimbe asa.

#90
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006

 sanddy1964, on May 22 2008, 16:45, said:

Cutia automata e super marfasi super comoda.Recomand.
Azi imi zicea un nene cu un SEAT diesel ca el pt a schimba mai repede vitezele, la o cutie manuala cu 5 viteze, nu apasa ambreiajul pana la fund, reusind sa schimbe vitezele cu el debraiat partial.Cica acel motoras (e de 1.4 parca) si cutia lui de viteze asa trebuie exploatate. Asa o fi? :rolleyes: Am si uitat de cand nu am mai mers cu cutie manuala... :confuzzled: , cum se schimba corect. Eu am zis ca nu e bine dar el continua sa schimbe asa.

Cand o sa schimbe discul de ambreiaj si sincroanele in cutie o sa isi schimbe parerea... sau poate ca nu, da si el de mancare alora de la service.

 Jack90, on May 22 2008, 16:32, said:

aaa... fratemiu are un 300c pe cutie automata si ,cand l-am intrebat, a spus ca ar prefera una manuala fata de cea automata.
Si el conduce si masina pe cutie manuala la servici.

Asta da argument... dar am o intrebare, TU ai condus vreodata o automatica in trafic de varf? Fa-o si dupa aia mai vorbim.

Edited by SuperDuper, 22 May 2008 - 23:37.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate