Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM
 Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...

explicatie montaj breadboard
 3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...

Donez Siofor de 1000mg ( diabet t...

Izolatie intre parter si etaj
 Hranirea pasarilor din orase -pro...

[unde] goarna tramvai

UPGRADE interfon de bloc Electra?

Care-i diferenta intre Geberit De...
 

Cutia de viteze automata - distruge masina ?

- - - - -
  • Please log in to reply
282 replies to this topic

#109
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,317
  • Înscris: 04.05.2006
In concluzie: Daca aveti banii de dat in plus, nu mai stati pe ganduri. Luati automata. Eu incep sa ma gandesc din ce in ce mai serios la automata...doar ca, pe masinile care imi intra acum in calcule, nu exista optiunea....sau pe care exista, sare grav din buget :D. Dar cand mi-oi schimba Honda la servici...clar cer o automata....probabil tot Honda. Deja, in traficul asta, incep sa am niste muschi foarte dezvoltati la piciorul stang :lol: si-n plus m-am saturat de mestecat in cutie..

#110
oSerX

oSerX

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,033
  • Înscris: 23.06.2006

 Above_Gods, on Oct 1 2008, 20:03, said:

DSG(double shift gear) e la VW , licenta dupa Borg-Warner (daca stiu bine) , la BMW este SMG(sequential manual gearbox) - astea 2 nu sunt automatice , sunt manual-automate , in sensul ca schimba singure , dar mecanismele sunt de cutie manuala .

la Mercedes se numeste 7-G Tronic , are 7 trepte , si da , este o cutie automatica cu mecanisme planetare . o alta super cutie autimotica este cea de la ZF ': 8HP (8 trepte) , care o sa apara cat de curand !

nu ar terbui sa iti fie frica de cutie automatica la o masina sh , cel mult de hidrotransformatorul(convertorul) de cuplu care se poate strica . cutia propriu-zisa e facuta sa dureze cat viata masinii (adica motorul) , sau chiar mai mult (daca motorul e forjat, sa zicem) .

echivalentul lui DSG este DKG si a aparut la bmw prima data pe noul m3. SMG este o cutie manuala robotizata. eu sunt super multumit cu cutia steptronic actuala. imi imaginez cum e dsg-dkg ... sincer deocamdata nici nu am nevoie de mai mult.

#111
vladimperator

vladimperator

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 12.03.2008
Ai perfecta dreptate.Cutiile automate de azi rar mai prezinta probleme.Sunt la a doua masina care are o astfel de cutie si nu am avut nici o problema.Prima a fost un Audi A3 cu tiptronic si acum e un Volvo XC90 cu acelasi tip de cutie.Audi l-am avut 4 ani si 0 probleme la cutie.Asa ca nu cred ca mai e nevoie sa se fereasca lumea de cutii automate.Consumul e intr-adevar un pic mai crescut decat la acelasi motor dar cu o cutie manuala.Am si un Saab 95 Aero dar manual si ma cam enerveaza in Bucuresti daca il conduc ca tot calc ambreiajul si misc schimbatorul.La drum intins ,mai ales cand am de facut multe depasiri prefer cutia manuala.Si tiptronicul reactioneaza binisor dar putin mai lent decat o cutie manuala.
In concluzie cine sta in Bucuresti sa isi ia automata.Cine sta intr-un sat izolat sa isi ia manuala ca nu o sa prea stea blocat in trafic.
Toate cele bune!

#112
Civics

Civics

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 25.10.2008
am si eu o intrebare...cum este mai bine? sa o pui pe N (neutru) la semafor sau sa stai cu piciorul pe frana? am o Honda civic sedan

Edited by Civics, 25 October 2008 - 19:46.


#113
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,321
  • Înscris: 09.09.2006

 Civics, on Oct 25 2008, 21:32, said:

am si eu o intrebare...cum este mai bine? sa o pui pe N (neutru) la semafor sau sa stai cu piciorul pe frana? am o Honda civic sedan
Pai depinde de traficul din jurul tau. Daca ai de stat de patru ori la semaforul in cauza, poti s-o treci si pe N cat astepti. Apoi, din cauza ca lumea nu este obisnuita cu luminile de frana aprinse mereu, deranjeaza pe cei din spate sa le tii stopurile aprinse in ochi. Eu m-am obisnuit si nu ma mai deranjeaza decat in cazuri izolate (nissan Murano de exemplu are ledurile mult prea puternice si evit sa ma uit in directia lor). In mod normal, nu e nevoie s-o treci pe N pentru alea doua minute cat stai la un semafor.

Chestie: am incercat sa folosesc modul manual de cateva ori, dar nu-mi place. E bine ca e acolo, dar nu imi foloseste. Sport in schimb, :thumbup:

#114
radudruncea

radudruncea

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 194
  • Înscris: 28.02.2007
Modul manual este indicat si cand tractezi ceva (o rulota sau remorca ) intrucat pastrezi motorul in turatia de cuplu si nu permiti cutiei sa schimbe la treapta superioara cand vrea ea .
                      Parerea mea este ca o cutie automata protejaza motorul ( nu stiu cati dintre voi stiu ca  mersul cu motorul turat intre turatia de cuplu si turatia de putere maxima nu dauneaza motorului ci mersul cu motorul subturat - asa cum ai merge cu o cutie manuala cu a 4-a la 40 km/ora la 1200 rpm...ceva de genul)iar mecanismele din cutie si ambreiaj sunt extrem de solicitate la turatii joase .
  La motoarele cu turbo la mersul subturat mai apare in plus fenomenul de surge atunci cand se apasa brusc acceleratia la podea .Cunoscatorii stiu ca asa se pune turbina pe butuci cel mai repede.
Eu stiam ca DSG inseamna Direct Shift Gearbox si ca este o cutie automata insa nu vreau sa fac polemica pe tema asta .
Deci ...consum putin mai mare , costuri de intretinere mai mari , grija mai mare pana ajunge uleiul din cutie  in temperatura insa motorul e mai rasfatat iar soferul se simte rege .

Edited by radudruncea, 27 October 2008 - 21:27.


#115
active95

active95

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,920
  • Înscris: 29.03.2005

 Civics, on Oct 25 2008, 19:32, said:

am si eu o intrebare...cum este mai bine? sa o pui pe N (neutru) la semafor sau sa stai cu piciorul pe frana? am o Honda civic sedan

Stai cu piciorul de frina. Foloseste N daca ai nevoie sa o tractezi  ;)

#116
joannes

joannes

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,035
  • Înscris: 15.01.2005

 active95, on Oct 28 2008, 02:24, said:

Stai cu piciorul de frina. Foloseste N daca ai nevoie sa o tractezi  ;)

si cand ii dai la cheie pe vreme rece (de la -10-15 in sus, ma rog, in jos  :P ). mai bine o pornesti in N decat in P.
dupa ce ai pornit masina, daca ai intentia sa mergi cu ea (si nu sa o tractezi dupa cum bine spune cineva mai sus), o poti pune doar in R sau D, N nu are ce cauta.

Edited by joannes, 28 October 2008 - 06:41.


#117
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,017
  • Înscris: 09.01.2007

 Jack90, on May 22 2008, 22:32, said:

aaa... fratemiu are un 300c pe cutie automata si ,cand l-am intrebat, a spus ca ar prefera una manuala fata de cea automata.
Si el conduce si masina pe cutie manuala la servici.

Sa incerce DSG si dupa aia vorbim.

#118
Civics

Civics

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 25.10.2008
ms de raspunsuri baieti  :D

#119
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,927
  • Înscris: 06.04.2007

 buntzi, on Oct 27 2008, 05:57, said:

Pai depinde de traficul din jurul tau. Daca ai de stat de patru ori la semaforul in cauza, poti s-o treci si pe N cat astepti. Apoi, din cauza ca lumea nu este obisnuita cu luminile de frana aprinse mereu, deranjeaza pe cei din spate sa le tii stopurile aprinse in ochi. Eu m-am obisnuit si nu ma mai deranjeaza decat in cazuri izolate (nissan Murano de exemplu are ledurile mult prea puternice si evit sa ma uit in directia lor). In mod normal, nu e nevoie s-o treci pe N pentru alea doua minute cat stai la un semafor.

...................................................
E heeee...daca ai sti (cel putin din ce vad in trafic) cata lume se gandeste la cel din spate...  -_-
Chiar si la manuala, daca stiu ca stau mult la semafor cu picorul pe frana (ca nu sta altcumva) prefer sa trag un pic (seara mai ales) frana de mana, sa nu-l zapacesc pe ala din spate cu stopurile.

#120
shadow_x3x

shadow_x3x

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,196
  • Înscris: 09.02.2007

 Civics, on Oct 25 2008, 19:32, said:

am si eu o intrebare...cum este mai bine? sa o pui pe N (neutru) la semafor sau sa stai cu piciorul pe frana? am o Honda civic sedan

Eu o las pe neutru numai cand am de asteptat ceva mai mult (honda civic 5D)...in rest tin piciorul pe frana...insa trag si frana de mana pt ca in locuri unde nu esti pe loc drept poti sa o scapi... Nu dauneaza sa tii piciorul pe frana insa.

#121
tkshinobi

tkshinobi

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 40
  • Înscris: 31.07.2006
Eu am pe Mondeo Mk3 din 2003 cutia Durashift (cautati pe google pentru mai multe detalii).Sunt suficiente cele 5 trepte, cu toate ca in unele cazuri s-a simtit nevoia celei de-a 6-a.Absolut nimic de reprosat, va puteti ghida usor chiar si dupa nume ...DURA chiar inseamna dura (din ce stiu sunt fabricate in asia) sunt garantate 600.000 km eventual cu schimb de ulei (dupa uzura data de stilul de condus).Asta in conditiile in care motorul e garantat doar 300.000 km.

Frana de motor? Stie...a bagat singura pe gheata. E comandata de un computer dedicat ce a comunicat foarte repede cu cel al masinii (responsabil de abs si esp).Nicio problema.

Downgrade? Stie...a bagat singura pe serpentine, in urcare pe o panta. Computerul masinii a primit informatii de la ABS si ESP, a "vorbit" cu cel al cutiei de viteze... a trecut singura in treapta inferioara pentru un plus de putere, fara sa se modifice in prealabil acceleratia.

Consum? Am spus-o si o sa o mai spun...este cu maxim 0.5% mai ridicat, in cazuri speciale.

Nu mai spun ca Durashift este cat de cat o generatie mai veche, nici nu vreau sa ma gandesc la cele aparute in ultimii ani.Ah...Mondeo-ul meu este break, pe sedan cred ca este o experienta si mai excitanta.

Nu pot porni din Neutru, pentru simplu motiv ca dupa oprirea motorului, nu ma lasa sa scot cheia din contact daca nu trec in Parking.Ceea ce e cat de cat inteligent pentru cei nu atat de inteligenti sau atenti.Urmatoarea masina va fi dotata cel putin cu Durashift, si neaparat cu manete pe volan.

Altceva?

Edited by tkshinobi, 11 November 2008 - 15:27.


#122
dtancu

dtancu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,062
  • Înscris: 06.06.2005

 active95, on Oct 28 2008, 02:24, said:

Stai cu piciorul de frina. Foloseste N daca ai nevoie sa o tractezi  ;)

Ce-ar fi sa va documentati inainte sa-i spuneti omului prostii?
Cutiile automate Honda sunt diferite de cele clasice prin faptul ca nu contin mecanisme planetare ci sincroane, la fel ca si cutiile manuale. Din acest motiv, la Honda veti observa ca tinuta in D la stop cu piciorul pe frana simti la un moment dat o usoara trepidatie in pedala, fiindca o tii in cuplu si se simt sincroanele. Cu atat mai mult se recomanda tinerea in N cu frana de mana trasa, daca stai mai mult de cateva minute oprit.
Dealtfel, la orice cutie automata se recomanda s-o tii in N in orice situatie in care te opresti cu mototrul pornit pentru mai mult de cateva minute.

#123
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,727
  • Înscris: 03.12.2005
Si pana la sincroanele alea cam cum ajunge forta motrice? Puterea Sfantului Duh, eh?

Automatele se tin cu frana de mana pentru ca daca te loveste cineva din spate si-ti fuge piciorul de pe frana se duce incotro e indreptat botul la momentul ala. Plus ca nu strica sa nu-l orbesti pe-ala din spate cu stopurile. In D sau in N se alege functie de durata stationarii. Automatele cu convertizor de cuplu tin mai mult in D pe loc fara probleme, la alea cu ambreiaje (DSG, DKG, etc) se incalzesc ambreiajele si va puteti trezi ca in 4-5-6 minute de stationare va taie motorul ca sa n-o ia la vale. Deci N mai devreme, pana in 2 minute.

#124
dtancu

dtancu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,062
  • Înscris: 06.06.2005

 sebulbus, on Nov 11 2008, 19:32, said:

Si pana la sincroanele alea cam cum ajunge forta motrice? Puterea Sfantului Duh, eh?

Ce relevanta are cum ajunge la sincroane? Prin convertorul de cuplu evident, insa e irelevant. Problema e ca fortezi transmisia tinand masina in D cu piciorul pe frana pe timp indelungat. In cazul particular al transmisiilor tip Hondamatic, forta care actioneaza asupra sincroanelor e mai mare decat in cazul cutiilor cu mecanisme planetare, de unde si riscul mai mare.
For easy reference, http://world.honda.c...1968hondamatic/

Btw, la orice masina se recomanda frana de mana la stop, nu numai la automate. La fel se duce in cel din fata si o automata si o manuala, cata vreme o ai la punctul mort fara frana de mana.
Exista dealtfel si binecunoscuta teorie ca tinerea piciorului pe frana nu te asigura ca nu intri in cel din fata daca te loveste cineva din spate, fiindca la impact piciorul ti se ridica de pe frana.

#125
Huck_

Huck_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,530
  • Înscris: 04.06.2007

 dtancu, on Nov 11 2008, 12:50, said:

Ce relevanta are cum ajunge la sincroane? Prin convertorul de cuplu evident, insa e irelevant. Problema e ca fortezi transmisia tinand masina in D cu piciorul pe frana pe timp indelungat. In cazul particular al transmisiilor tip Hondamatic, forta care actioneaza asupra sincroanelor e mai mare decat in cazul cutiilor cu mecanisme planetare, de unde si riscul mai mare.
For easy reference, http://world.honda.c...1968hondamatic/

Btw, la orice masina se recomanda frana de mana la stop, nu numai la automate. La fel se duce in cel din fata si o automata si o manuala, cata vreme o ai la punctul mort fara frana de mana.
Exista dealtfel si binecunoscuta teorie ca tinerea piciorului pe frana nu te asigura ca nu intri in cel din fata daca te loveste cineva din spate, fiindca la impact piciorul ti se ridica de pe frana.

Honda foloseste 2 tipuri de cutii automate pentru masini: pentru cele care au motoare mai mici instaleaza cutii de tip CVT, iar pentru motoarele mai puternice instaleaza hidramate obisnuite. Cutia pe care ai descris-o mai sus, Hondamatic, nu se mai instaleaza pe masinile Honda de mai bine de 30 de ani.

Si inca ceva. La stop cutia automata nu se trece pe neutru ci trebuie lasata in Drive, lucrul asta e precizat in toate manualele masinilor.
Chiar daca masina e lovita din spate, va sari mai greu inainte daca e in viteza, in plus soferul are si piciorul pe frana.

#126
dtancu

dtancu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,062
  • Înscris: 06.06.2005
Huck, sorry man, departe de mine gandul de a face polemica, insa....cutiile actuale ale Honda de pe masinile de talie medie (am una deci stiu ce vorbesc), H5, functioneaza tot pe vechiul principiu al Hondamatic-ului, cu evidente imbunatatiri pe partea de comanda. Lista e aici, si sunt in continuare cutii cu mecanisme sincrone, fara planetare.
http://en.wikipedia....a_transmissions

Citam: "Honda's automatic transmissions are unusual in that they do not use planetary gears like nearly all other makers. Instead, the Hondamatic and its successors use traditional sliding gears in parallel like a manual transmission. Honda was forced to invent their new system due to the vast array of patents on automatic transmission technology held by BorgWarner and others."

Acuma, nu stiu in care manuale scrie ca trebuie lasat in D, in al meu scrie ca trebuie in N si cu frana de mana trasa. NUMAI in cazul stationarii de scurta durata se lasa in D.

Edited by dtancu, 11 November 2008 - 20:17.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate