Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...
 Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata
 Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura
 Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici
 

Cutia de viteze automata - distruge masina ?

- - - - -
  • Please log in to reply
282 replies to this topic

#91
sanddy1964

sanddy1964

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,862
  • Înscris: 13.10.2006

 SuperDuper, on May 23 2008, 00:35, said:

Cand o sa schimbe discul de ambreiaj si sincroanele in cutie o sa isi schimbe parerea... sau poate ca nu, da si el de mancare alora de la service.
Pai asa-i zice si altcineva care e cica mecanic. Ca modelul de SEAT CORDOBA 1.4TDI asa se trebuie sa fie condus! :rolleyes:
Are
Ambreiajmonodisc uscat Cutie Vitezemanuala,5 trepte Demultiplicare tr. I3.455 Demultiplicare tr. II1.955 Demultiplicare tr. III1.281 Demultiplicare tr. IV0.927 Demultiplicare tr. V0.740 Demultiplicare tr. VI- Demultiplicare marsarier3.182
Cred ca din cauza ca are:
Viteza maxima (km/h)   172 Acceleratia
0-100Km/h     (s)15.4

incearca omu sa schimbe mai repede ..... :lol:  :lol: 15 secunde e relativ lentutz, ca sa nu zic ca e chiar lent...

Edited by sanddy1964, 22 May 2008 - 23:54.


#92
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,325
  • Înscris: 09.09.2006
Bun, dar una peste alta, de unde naiba a aparut ideea asta ciudata cum ca o cutie automata de viteze ar dauna in vreun fel masinii?
Eu pana acum am reusit sa ma re-adaptez la cutie manuala, dar e naspa rau. E drept, poate daca aia manuala era cuplata la ceva motor mai puternic, nu mi se mai parea la fel de naspa, dar in fine, pentru mine automata asta CVT e cea mai grozava gaselnita, si face si frana de motor :P

#93
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006

 sanddy1964, on May 22 2008, 17:52, said:

Pai asa-i zice si altcineva care e cica mecanic. Ca modelul de SEAT CORDOBA 1.4TDI asa se trebuie sa fie condus! :rolleyes:

...

incearca omu sa schimbe mai repede ..... :lol:  :lol: 15 secunde e relativ lentutz, ca sa nu zic ca e chiar lent...

Pai daca s-a luat diesel de 1.4 litri insemna ca a vrut consum mic. Nu poti sa faci omleta si sa ai si ouale intregi - daca vrea condus sportiv sa isi ia una pe benzina la macar 1.9litri :)
Asa cum face el, salveaza 0.4 secunde din alea 15 - praf pe toba si isi buleste si masina. Daca avea un 5 secunde timp, intelegeam sa se streseze pentru 0.4 in minus.
Soferii lu' Peste :)

Edited by SuperDuper, 24 May 2008 - 15:40.


#94
Jack90

Jack90

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 483
  • Înscris: 30.08.2007
am si eu o intrebare legata de cutiile automate: Cutiile DSG fabricate de Volkswagen (cum e cea de pe Golf MK V GTI) pot pune frana de motor?

#95
akajohn

akajohn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,814
  • Înscris: 15.07.2004

 joannes, on May 19 2008, 04:36, said:

fara gandul de a te contrazice, ma intrebam daca nu ar fi valabila si urmatoarea:
prin romania unde sunt milioane de soferi care nu ar putea sa porneasca o masina cu cutie automata de pe loc e clar ca aceasta isi pierde imprtanta practica.

putin probabil asta... as spune ca inversul e mult mai probabil...

#96
sanddy1964

sanddy1964

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,862
  • Înscris: 13.10.2006

 Jack90, on May 24 2008, 16:49, said:

am si eu o intrebare legata de cutiile automate: Cutiile DSG fabricate de Volkswagen (cum e cea de pe Golf MK V GTI) pot pune frana de motor?

E simplu ...doar ca tre sa folosesti manutza din dotare si sa dai pe transmisie manuala, daca nu te pricepi sa-i dai din padelele de pe volan, cu un deget...
Poti sa-i dai ce viteza vrei tu in jos...esti intr-a 4 a cu 60km/h si-i dai a treia apasand pe minus o data. Mai apesi o data si ......e in a doua. Cam asa merge. Sau de la schimbatorul de viteze, mergi cu ea pe manual si dai inspre inainte usor maneta.Franeaza saracia ...chiar f bine...
Daca esti pe automat, mai greu sa faci frana de motor dar cred ca merge daca apesi usor frana si apoi lasi sa franeze din motor, ca retrogradeaza cutia pe urma...sa zica specialistii ca eu am mers cu ea da nu era zapada mare si cand a dat geru ala, nu am iesit cu masina, ca nu aveai pe unde sa mergi!Era blocat.Am apucat sa o invart 90 de grade, pe gheata, o data de doua ori ...cam putin din pacate.

#97
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006
Nu's ce aveti cu frana de motor, s-a inventat ABS-ul de cativa zeci de ani si franeaza mai bine decat visati voi sa o faca "frana de motor".

 akajohn, on May 24 2008, 12:43, said:

putin probabil asta... as spune ca inversul e mult mai probabil...
Imi pare rau ca nu am cum sa iti dau cheia si sa te vad cum pornesti o automatica daca nu ai condus asa ceva niciodata si nu ai citit undeva cum se face.

Edited by SuperDuper, 24 May 2008 - 20:11.


#98
Above_Gods

Above_Gods

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 844
  • Înscris: 03.06.2008

 buntzi, on May 24 2008, 15:02, said:

Bun, dar una peste alta, de unde naiba a aparut ideea asta ciudata cum ca o cutie automata de viteze ar dauna in vreun fel masinii?
Eu pana acum am reusit sa ma re-adaptez la cutie manuala, dar e naspa rau. E drept, poate daca aia manuala era cuplata la ceva motor mai puternic, nu mi se mai parea la fel de naspa, dar in fine, pentru mine automata asta CVT e cea mai grozava gaselnita, si face si frana de motor :P


cutia automata nu dauneaza in nici un fel motorului , ba din contra , il protejeaza de forja excesiva , adica intervine peste sofer daca este nevioe , nelasand motorul supra sau subturat .
la cutiile vechi , era o prob daca matorul era in zona de schimbare de treapta ; cutia nu stia ce sa faca la mers constant cand schimba in sus , cand schimba in jos , insa cutiile moderne nu mai au aceasta problema .

cineva spunea de DSG : asta nu e o cutie automata , e una automatizata , in sensul ca o cutie automata are mecanisme planetare iar una automatizata este o cutie manuala cu comada robotizata . la cutia automata schimbarea se face blocand si deblocand mecanisme planetare iar la cea automatizata cu sincronizatoare .
si da , cutiile moderne automate stiu sa faca si frana de motor , in functie de pozitia pedalei de accelelratie . in prezent sunt 2 cutii care fac frana de motor sarind 2 trepte : 7-G Tronic la Mercedes si 8 speed ZF de pe Lexus , la BMW o sa mai apara una cu 7 trepte in viitor care o sa faca acelasi lucru .

#99
Cristiano_vl

Cristiano_vl

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 23
  • Înscris: 11.08.2008
Eu stiam asa :
1.Cutia automata scade consumu (deoarece schimba vitezele la timp)
2.Protejeaza motorul , tot pentru ca schimba vitezele la timp.
Si cred ca informatiile sunt corecte si logice...

Ce inseamna cutie automata moderna la voi ? Incepand cu ce an , si ce poate face ? :D
Un Opel vectra b din 2002 , cu cutie automata , se merita ? :D

#100
LiviuZah

LiviuZah

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 234
  • Înscris: 19.08.2006
Ai dreptate cu ABS vs. frana de motor. Eu iarna prefer frana de servici. Daca vroiam frana de motor si nu actionam ambreiajul suficient de lent se ducea ca sania. Asa ca am renuntat la minunata frana de motor.
Si ca tot postai aici, as lua si maine masina cu automata, dar deocamdat nu e inclusa in buget.

#101
oSerX

oSerX

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,033
  • Înscris: 23.06.2006
pentru masina pe care trebuie sa o ridic poate pe marti ... am ales cutie automata.

e prima masina care are cutie automata pe care o voi conduce. sper sa ma descurc. am incredere si in producatorul masinii, experienta de 5 ani cu masini de la producatorul asta... si e ok pt mine ....

cred ca masinile avand cutie automata protejeaza mai bine absolut tot ...... de la articulatiile rotilor, tampoane motor+cutie ... tot ... ganditi'va ca nu exista zmucituri, etc ...

#102
Startpause

Startpause

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,712
  • Înscris: 05.03.2005
despre ce masina e vorba ?!

Edited by Courage, 07 September 2008 - 21:34.


#103
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

 LiviuZah, on Sep 7 2008, 20:14, said:

Ai dreptate cu ABS vs. frana de motor. Eu iarna prefer frana de servici. Daca vroiam frana de motor si nu actionam ambreiajul suficient de lent se ducea ca sania. Asa ca am renuntat la minunata frana de motor.

Dar sa turezi putin motorul, nu ai incercat, sau este greu ?
Generatia NFS, se vede experienta pe care o ai, zici ca este mai buna frina cu ABS decit frina de motor iarna ?

#104
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
Faci o branza iarna cu ABS in loc de frana de motor. Aici vorbeste unul care are ABS.

#105
oSerX

oSerX

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,033
  • Înscris: 23.06.2006

 spare-me, on Sep 7 2008, 21:28, said:

despre ce masina e vorba ?!

bmw e92 coupe 320d

#106
SweetRevenge

SweetRevenge

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 74
  • Înscris: 22.07.2008

 LiviuZah, on Sep 7 2008, 19:14, said:

Ai dreptate cu ABS vs. frana de motor. Eu iarna prefer frana de servici. Daca vroiam frana de motor si nu actionam ambreiajul suficient de lent se ducea ca sania. Asa ca am renuntat la minunata frana de motor.
Si ca tot postai aici, as lua si maine masina cu automata, dar deocamdat nu e inclusa in buget.


Te mai miri de ce ajungi sa-l pupi pe unu la semafor. Fratilor, nu se intampla nimic daca turati masina putin, ba din contra, este chiar indicat sa-i mai dai din cand in cand. Eu unul iarna sau pe suprafete alunecoase procedez asa: Sa zicem cam rulez cu 50 km/h.. Apas usor frana + ambreiaj, schimb a 2-a, las ambreiajul si controlez mai departe oprirea. Sigur, vara poti sa spui ca ti-e lene sa faci asta.

Anyway, back on topic. Cutiile automate moderne, adica DSG VW, DSG BMW, aia cu 7 trepte de la Mercedes (nu stiu cum se cheama exact, am vazut ca intrebase cineva la ce ne referim cand spunem moderne) fac o treaba mai buna decat ar face orice sofer si protejeaza motorul de supra- sau subturatie. Nu stiu de unde va vin ideile astea cum ca ar distruge motorul.

Singura problema la o cutie automata ar fi, in cazul in care cumparati o masina 2nd hand iesita din garantie, sa se strice. Mai ales in cazul in care este ceva complicat, compiuterizat or whatever costurile de reparatie vor fi foarte mari.

#107
oSerX

oSerX

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,033
  • Înscris: 23.06.2006
am 2 saptamani de cutie automata ....... e fenomenala - magnifica ...... stie ce sa faca numai dupa pozitia acceleratiei. daca ii mai dau si pe drive-sport --- e si mai criminala. consumul e micutz rau de tot - intre 4 si 5 pe autostrada la 130 la ora ... cu un plin de 61 de litri fac cam 1200-1300km la drum lung mers mediu.

#108
Above_Gods

Above_Gods

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 844
  • Înscris: 03.06.2008

 SweetRevenge, on Sep 7 2008, 23:03, said:

Anyway, back on topic. Cutiile automate moderne, adica DSG VW, DSG BMW, aia cu 7 trepte de la Mercedes (nu stiu cum se cheama exact, am vazut ca intrebase cineva la ce ne referim cand spunem moderne) fac o treaba mai buna decat ar face orice sofer si protejeaza motorul de supra- sau subturatie. Nu stiu de unde va vin ideile astea cum ca ar distruge motorul.

Singura problema la o cutie automata ar fi, in cazul in care cumparati o masina 2nd hand iesita din garantie, sa se strice. Mai ales in cazul in care este ceva complicat, compiuterizat or whatever costurile de reparatie vor fi foarte mari.


DSG(double shift gear) e la VW , licenta dupa Borg-Warner (daca stiu bine) , la bmw este SMG(sequential manual gearbox) - astea 2 nu sunt automatice , sunt manual-automate , in sensul ca schimba singure , dar mecanismele sunt de cutie manuala .

la Mercedes se numeste 7-G Tronic , are 7 trepte , si da , este o cutie automatica cu mecanisme planetare . o alta super cutie autimotica este cea de la ZF ': 8HP (8 trepte) , care o sa apara cat de curand !

nu ar terbui sa iti fie frica de cutie automatica la o masina sh , cel mult de hidrotransformatorul(convertorul) de cuplu care se poate strica . cutia propriu-zisa e facuta sa dureze cat viata masinii (adica motorul) , sau chiar mai mult (daca motorul e forjat, sa zicem) .

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate