Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

APA drept combustibil?

- - - - -
  • Please log in to reply
1939 replies to this topic

#37
flaviand

flaviand

    Flavian, motan de serviciu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,326
  • Înscris: 14.09.2005
Celula am terminat-o deja si e destul de mare pentru a ma putea juca cat de cat pe ea.
Electronica inca nu mi-a venit, omul care le face e deja overloaded, are intarzieri de 1 saptamana cu livrarile. Plus ca am inteles ca transportul din state mai dureaza si el o saptamana :(
M-as apuca singur de ea, am terminat electronica si am mai pus mana pe letcom din cand in cand. Am schemele si documantatie completa, dar circuite proprii n-am prea facut si n-am nici osciloscop sa verific ce iese.

Nu ma intereseaza momentan sa o pun pe masina, sunt curios in prima faza daca raportul LPM HHO / putere consumata e chiar asa rentabil cu circuitul Dave Lawton comparat cu electroliza clasica. Eventual o sa fac niste teste pe un motor micut de 3-5 CP sa vad daca poate functiona cu HHO si cum se comporta.

Edited by flaviand, 30 March 2008 - 11:48.


#38
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,002
  • Înscris: 12.06.2004

View Postgtk, on Mar 30 2008, 00:13, said:

atata timp cat nu e vorba de fuziune nucleara, automat se incalca una dintre cele doua legi a termodinamicii! indiferent ca e vorba de electroliza sau stiu eu ce... si atentie ca sunt escroci pe internet care vaneaza naivi fara un minim de pregatire, vanzandule tot felul de materiale complet inutile legate de subiect...
Nu neaparat, gandeste-te ca aici e vorba de injectarea de HHO pe langa combustibilul normal. Daca o cantitate infima de HHO poate imbunatati semnificativ arderea combustibilului, cat sa compenseze "costul" electrolizei...
Insa eu sunt "cam" sceptic, mai ales tinand cont de balariile pe care le baga baietii (triple your gas mileage; yeah, sure...). Cum anul asta inca nu m-am simtit dornic de-a lua o teapa, sper ca MLSanucean sa inteleaga reticenta mea in a "ajuta" :) Oricum apreciez curajul de care flaviand da dovada :)

#39
flaviand

flaviand

    Flavian, motan de serviciu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,326
  • Înscris: 14.09.2005
Personal o fac din pura curiozitate, nu vreau sa conving sau sa cer "ajutorul" nimanui.

Daca e cineva interesat de detalii si curios, putem discuta cu placere aici, cu cat informatia devine mai accesibila cu atat mai bine pentru toata lumea.

In rest, nu trebuie decat sa va uitati pe profilul meu cu vechime de peste 2 ani pe softpedia si de peste 5 ani pe alte forumuri ca sa vedeti daca sunt genul de persoana caruia ii place sa posteze aiurea.

#40
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,002
  • Înscris: 12.06.2004
Uhh... sper ca nu mi-ai interpretat postul ca pe un atac...  :huh:
Chiar apreciez ca incerci, numai ca nu ma astept sa functioneze (desi nu exclud complet posibilitatea ca un asemenea sistem sa aiba un efect benefic). Te rog, posteaza in continuare - oricare-ar fi rezultatul, e bine de stiut; nu? :)

#41
laurp

laurp

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 91
  • Înscris: 23.04.2004

View Postflaviand, on Mar 30 2008, 15:12, said:

Personal o fac din pura curiozitate, nu vreau sa conving sau sa cer "ajutorul" nimanui....
In rest, nu trebuie decat sa va uitati pe profilul meu cu vechime de peste 2 ani pe softpedia si de peste 5 ani pe alte forumuri ca sa vedeti daca sunt genul de persoana caruia ii place sa posteze aiurea.

@flaviand   Nu cred ca se pune problema de a convinge pe cineva sa iti ofere ajutor... acesta vine din proprie initiativa de la cei care vor si pot sa ajute in spiritul cunoasterii.
Eu sunt convins ca esti un 'discovery man'  B)

@gtk Logic ca nu se va incalca nici o lege a fizicii;  mai mult este vorba de o optimizare sau o re-folosire a 'puterii' intr-un mod eficient.
Sa presupunem ca se consuma cu electroliza 10% din puterea motorului - daca acesti 10% ar fi folosti de un motor electric ideal tot la propulsarea masinii atunci nu am avea nici un castig, dar daca cei 10% sunt convertiti empiric vorbind(pt. ca se consuma si apa) in HHO iar acest HHO creste randamentul motorului de la 30% la 45% de ex. atunci in mod clar in final avem un consum mai mic de benzina ptr. a obtine aceeasi putere.

#42
ICanFly

ICanFly

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 298
  • Înscris: 01.12.2007
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/hzJZJjo9MNA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/UVhXrvCCILw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#43
Dani Mois

Dani Mois

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 889
  • Înscris: 11.02.2007

View Postflaviand, on Mar 30 2008, 14:12, said:

Personal o fac din pura curiozitate, nu vreau sa conving sau sa cer "ajutorul" nimanui.

Daca e cineva interesat de detalii si curios, putem discuta cu placere aici, cu cat informatia devine mai accesibila cu atat mai bine pentru toata lumea.

In rest, nu trebuie decat sa va uitati pe profilul meu cu vechime de peste 2 ani pe softpedia si de peste 5 ani pe alte forumuri ca sa vedeti daca sunt genul de persoana caruia ii place sa posteze aiurea.

Te admir pentru rabdarea de a discuta cu atata lume...

Am citit si eu treaba asta si e simplu: Un borcan cu apa, un proces de electroliza, si o cantitate mica de oxigen si hidrogen degajata, care intra odata cu aerul in motor.

Efectul e clar: mai mult oxigen va duce la o ardere mai eficienta (poate 35% in loc de 30%), si la mai putine gaze nearse evacuate prin esapament. Treaba cica merge in SUA, lumea monteaza asa ceva intr-o veselie. Consumul scade, randamentul creste. Arderea e mai sanatoasa si mai "completa".

Intrebarea e: exista efecte negative pe termen lung? Coroziune, temperaturi prea ridicate etc??? Raspunsul se poate vedea doar testand. In timp.
Cei din state spun ca sistemul e bun pentru masinile vechi, poluante (cred ca si la Dacii ar merge), deoarece acolo sunt multe arderi incomplete. Nu stiu daca o masina euro 4 ar avea mult de castigat.

Trebuie curaj pentru a testa, si eu caut un voluntar cu o Dacia... sistemul e simplu de produs in Ro, cred ca la 30 USD as putea produce in masa... ma gandesc la un sistem cu mai multe borcane legate in serie... partea electrica e simplu de realizat de catre orice electrician auto.

Electroliza e usor de gasit in orice manual de chimie, realizarea ei e simpla, consumul de curent nu conteaza in mod deosebit, daca randamentul motorului creste suficient.

Astept si eu cu nerabdare parerile celor care DEJA AU INCERCAT un astfel de sistem pe un autoturism. Ofer recompensa.

View PostMLSanucean, on Mar 29 2008, 23:03, said:

Asta ar putea sa-i prajesca motorul
Cantitatea de oxigen si H generata de electroliza e atat de mica, incat nu va pune in pericol motorul. Eventual oxigenul generat va imbunatati foarte putin, aproape insesizabil, viteza de ardere a combustibilului in piston. Ducand la cresterea randa,mentului motorului.

Nu e UFO, e vorba de a mari randamentul unui sistem imperfect prin cresterea cu cateva sutimi/zecimi de procent a cantitatii de oxigen din camera de ardere.

#44
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,662
  • Înscris: 29.03.2006
Ca sa mearga exclusiv cu HHO un motor de 1,6 l ar avea evident nevoie la turatia maxima de  6000 RPM, de 160 litri de HHO pe secunda...trebuie o baterie de celule serioasa....

Alt aspect important, tot la o alimentare exclusiva cu HHO, este ca la temperatura degajata ( "mai mare ca la suprafata soarelui" :) este  evident o exagerare, dar se ajunge sigur la cel putin 3600 C ) este faptul ca un motor normal se topeste.
Probabil ca este necesar un motor ceramic cu turbina, cu toata camera de ardere si turbina ceramica, oricum racita, si cu piese de schimb ieftine deoarece la temperatura respectiva sublimeaza oricum.

Probabil ca un adaus de HHO mareste randamentul unui motor alimentat in primul rand cu combustibil normal, insa ar fi bine daca am scapa complet de petrol.

Pacat ca HHO nu poate alimenta o pila de combustie...
Poate se poate introduce un separator centrifugal sau un nanofiltru ceva pt HHO, pt a putea alimenta o pila de combustie cu H si O separat....asta ar rezolva problema poluarii.

#45
gtk

gtk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,868
  • Înscris: 18.09.2004

View PostKunzite, on Mar 30 2008, 14:59, said:

Nu neaparat, gandeste-te ca aici e vorba de injectarea de HHO pe langa combustibilul normal. Daca o cantitate infima de HHO poate imbunatati semnificativ arderea combustibilului, cat sa compenseze "costul" electrolizei...
Insa eu sunt "cam" sceptic, mai ales tinand cont de balariile pe care le baga baietii (triple your gas mileage; yeah, sure...). Cum anul asta inca nu m-am simtit dornic de-a lua o teapa, sper ca MLSanucean sa inteleaga reticenta mea in a "ajuta" :) Oricum apreciez curajul de care flaviand da dovada :)

View Postlaurp, on Mar 30 2008, 15:31, said:

@gtk Logic ca nu se va incalca nici o lege a fizicii;  mai mult este vorba de o optimizare sau o re-folosire a 'puterii' intr-un mod eficient.
Sa presupunem ca se consuma cu electroliza 10% din puterea motorului - daca acesti 10% ar fi folosti de un motor electric ideal tot la propulsarea masinii atunci nu am avea nici un castig, dar daca cei 10% sunt convertiti empiric vorbind(pt. ca se consuma si apa) in HHO iar acest HHO creste randamentul motorului de la 30% la 45% de ex. atunci in mod clar in final avem un consum mai mic de benzina ptr. a obtine aceeasi putere.

da, cred ca nu am citit eu atent... pai in cazul asta e o (presupusa) supraalimetare cu hho(un soi de "turbo"), iar apa nu e tocmai combustibil... oricum am dubii extrem de mari, mai ales cand vad "existand cateva cazuri in care consumul de benzina a fost eliminat total."...  ^_^ cred ca ideea ar fi fost de mult exploatata de vreun producator ceva, mai ales ca despre acest hho obtinut prin electroliza nu se stie de ieri-de azi... ori poate s-au unit toti producatorii intr-o conspiratie mondiala... :naughty:

#46
flaviand

flaviand

    Flavian, motan de serviciu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,326
  • Înscris: 14.09.2005
Ok, hai sa o luam pe rand:

@Kunzite&laurp - relax, nu pun la suflet rautatile. Am fost luat la misto pe topicul de petrol si am fost nevoit sa raspund la fel. Aici insa vad ca lumea este mai interesata asa ca voi continua discutia cu datele tehnice. Am vorbit cu cineva sa ma ajute cu circuitul electronic si acum astept sa vad ce iese, ori ajunge cel comandat ori reusesc cu unul home-made.

Acum, privind motoarele auto: din ce am citit pana acum pe tema HHO, temperatura de ardere nu este o problema, deoarece motorul va functiona prin explozie ca si pana acum. De exemplu, temperatura de ardere GPL sau benzina nu este aceeasi cu temperatura motorului auto pe GPL sau benzina. Din cate am inteles exista chiar avantaje la arderea HHO: produsul rezultat este apa, se elimina depunerile iar arderea este mult mai rapida, ceea ce face motorul sa mearga mai silentios si mai rotund. Uitati AICI cum suna un motor mic pornit pe benzina si apoi trecut pe HHO.

Pe tema auto nu m-am documentat in detaliu, dar problemele care apar in cazul auto ar fi urmatoarele:
1 - aprinderea - in cazul motoarelor clasice, am inteles ca scanteia se da cu cateva grade inainte ca pistonul sa ajunga in capatul cursei. Din cauza arderii mai rapide a HHO, aceasta trebuie intarziata, altfel motorul nu va merge in parametri ideali, iar la motoarele mici cu un piston in 2 timpi exista tendinta de rotire inversa, mai ales daca motorul nu a ajuns la o rotatie suficienta.
2 - senzorul de oxigen - in special la motoarele cu electronica avansata, daca admisia HHO se face pe traseul de aer, trebuie pacalit senzorul respectiv pentru a putea amesteca HHO cu aer.
3 - motoarele clasice cu carburator permit mult mai usor modificari ale aprinderii si admisiei, dar cu mici trucuri pot fi pacalite si cele mai noi cu injectie. Nu stiu sincer de cele diesel, multi spun ca la ardere mixta HHO-motorina, motoarele noi ar fi ok. In schimb am citit de cineva care a trecut un motor diesel mai vechi de camioneta pe full-HHO si se plangea ca vibratiile sunt foarte mari.

Acum, in ce priveste consumul, am gasit un calcul de genul:

A 4.3 liter 4 cycle engine displaces or intakes 2.15 (or much less because of vacuum) liters per revolution. (1505 LPM at 700 rpm (idle speed) or 1505/34=44 LPM of HHO at A/F 34:1. Or 1505/180=8.4 LPM of HHO at A/F 180:1) (5020 LPM at 2000 rpm (cruise speed) or 5020/34=147 LPM of HHO at A/f 34:1 or 5020/180=28 LPM of HHO at A/F 180:1) A VERY WIDE RANGE OF 8.4 TO 147 (OR LESS) LPM of HHO

Deci concluzia ar fi ca se consuma intre 8.4 si 147 LPM HHO la o masina de 4.3L in functie de rotatie si de raportul de amestec. Ideea este ca si daca motorul ar functiona exclusiv pe HHO, acesta nu se consuma simplu, ci in amestec cu aer ca si benzina. Iar calitatea si implicit puterea gazului HHO produs difera si ea in functie de procesul folosit: electroliza clasica, Stanley Meyer, Dave Lawton, Bob Boyce sau altele.

#47
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,002
  • Înscris: 12.06.2004
Mai, rautatile astea-s indreptate spre water4gas&co, cu tine n-am absolut nimic :)
Trebuie sa recunosti si tu ca sar rau de tot calul pe site-ul ala. Si ca pana la urma nu aduc absolut nici o dovada c-ar avea macar un efect minim (nu, filmuletele pe youtube si bicarbonatul pus in apa ca sa fara sfarrr nu se pun :) ).
Inca o data, e de apreciat ca vrei sa testezi personal daca un asemenea sistem are efect; si-ti urez succes.

#48
flaviand

flaviand

    Flavian, motan de serviciu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,326
  • Înscris: 14.09.2005
Mersi de incurajari, personal chiar imi esti simpatic, ne-am mai intersectat pe aria foto, unde desi sunt in tabara Canon cu 30D si 350D in colectie, am apreciat mereu efervescenta ta in ce priveste Pentaxul :)

In ce priveste multitudinea de vanzatori de sisteme HHO gen water4gas&co sunt vreo 3 categorii din ce am observat:
- teparii adevarati - care promit multe si de fapt nu ofera nimic, urmarind doar banii sau manipularea in vederea discreditarii sistemului HHO si intarzierea implementarii lui pe piata
- oportunistii - care vor doar un castig rapid si profita de naivitatea necunoscatorilor, cu reclama multa si rezultate minime, fara date concrete despre productia HHO in LPM si putere consumata
- cei seriosi - exista si cei care ofera sisteme ok, cu documentatie completa, dar uneori preturile sunt cam mari si sunt overloaded, iar in plus e greu sa-i deosebesti pe acestia de restul fara sa incerci o comanda la risc

Eu asa am facut si am riscat cu o comanda de la cineva care mi s-a parut a fi serios, ramane sa vad daca am aruncat banii pe geam sau nu. Oricum, n-am comandat kit intreg ci doar electronica, deci costul nu a fost chiar asa mare :D

Edited by flaviand, 31 March 2008 - 11:06.


#49
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006

View Postflaviand, on Mar 30 2008, 15:12, said:

Daca e cineva interesat de detalii si curios, putem discuta cu placere aici, cu cat informatia devine mai accesibila cu atat mai bine pentru toata lumea.

Te rog pune aici link-uri catre paginile respective de net.
Ce parere ai de asta: http://www.savefuel.ca/oxy-hydrogen/ ?
Eu am vazut ca sint doua tipuri de kituri:
- complementare, adica masina va merge in continuare si cu benzina
- integrale: masina va merge doar cu hidrogen

#50
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,002
  • Înscris: 12.06.2004
Alea integrale IMHO n-au cum sa functioneze, daca ne referim la disocierea apei si arderea hidrogenului rezultat (mai stii, poate-a descoperit careva fuziunea la rece :) ai nevoie doar de-un borcan si cateva sarme pentru asta, trust me ;) ). Altfel facem un perpetuum mobile de toata frumusetea :)

#51
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006
Link-ul pe care l-am dat e despre o instalatie care e de tip "supplemental".
Se pare ca alea integrale, ridica unele probleme de mai multe tipuri. Iata o lectura interesanta:
http://www.neutralex...united-nuclear/

Edited by undesignus, 31 March 2008 - 12:01.


#52
laurp

laurp

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 91
  • Înscris: 23.04.2004
Am rugat un amic din USA sa-mi spuna ce stie el despre water4gas.com; raspunsul lui a fost intr-un singur cuvant 'fake'.

@flaviand Circuitul comandat de tine are posibilitatea de a varia cantitatea de HHO produsa? Sau produce constant o cantitate maxima?

#53
flaviand

flaviand

    Flavian, motan de serviciu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,326
  • Înscris: 14.09.2005
@undesignus - pe site-ul dat de tine am gasit SL-50 | Only $697.00 La prima vedere am zis wow, 50 de litri, incredibil. Erau de fapt litri pe ora, deci mai putin de 1 LPM :(

Am vazut sisteme pe ebay care la 500$ produceau undeva la 3-5 LPM, dar nici acolo nu era specificat in ce conditii si la ce putere consumata. Repet, primul meu scop a fost experimentarea ca idee si concept, mai putin punerea ei in aplicare pe o masina sau colectionarea de borcane scumpe :)

Daca reusesc sa imi demonstrez intai mie ca ideea producerii si arderii HHO e viabila, apoi mai vad ce si cum se poate aplica practic, eventual cum se poate folosi in exploatarea de zi cu zi, la ce randamente si costuri.

@laurp - teoretic da, modificand puterea de intrare, automat se modifica si cantitatea de gaz produsa. Practic nu voi putea afla exact ce si cum se produce pana nu voi testa.

#54
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006

View Postflaviand, on Mar 31 2008, 14:24, said:

@undesignus - pe site-ul dat de tine am gasit SL-50 | Only $697.00 La prima vedere am zis wow, 50 de litri, incredibil. Erau de fapt litri pe ora, deci mai putin de 1 LPM :(

Hmm... primul lor produs e AL-30, care ar fi recomandat pentru motoarele pina la 2l. SL-50 merge pentru motoare pina la 4.5l
Oare pentru un motor de 1.6 nu ar fi de ajuns AL-30 si e nevoie de SL-50? Cit de mare e consumul de hydrogen, de nu ajung 20 de l pe ora, daca un rezervor de benzina are ~ 60 de l?

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate