Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cu ce pot izola fonic peretii pen...

Telefon cu senzor compass BUN

Blocare google chrome cu master p...

sfat achizitie telefon pana in 20...
 Stoc Smart CAM TV

Ce corzi de chitara sa cumpar?

Galaxy A54 compass defect?

Cum conectez un switch WIFI la 60...
 Cumparare AC Gree [Buget maxim 30...

Telekom

Ce e aratarea asta ?

Probleme timonerie schimbator sau...
 Numar strada gresit in contractul...

Centrala Ariston Cares Premium 24...

La multi ani @Klasse!

La multi ani @shmecherul!
 

La plimbare cu ... yachtul

- - - - -
  • Please log in to reply
489 replies to this topic

#37
Sailboat

Sailboat

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 18.01.2008

 fitness4mind, on Jan 25 2008, 16:23, said:

Sailboat, nu cumva asta e barca ta? [ http://img251.imageshack.us/img251/2866/img2509dd9.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Nu am trecut pe mess :), ci voiam sa postez intai ceva rendering-uri 3d ale barcii pe care o proiectez acum, dar mai am de lucru... In plus, azi imi botez copilul si am fost ocupat toata saptamana. In primul rand iti multumesc pentru sfaturile referitoare la navigatia pe canale si lacuri, este asa cum ma asteptam, am umblat cu caiacul prin asemenea zone. Am sa vad ce itinerariu aleg la vara, am sa fac poze peste tot unde ajung. Este un ordin al Ministerului Mediului in care sunt prezentate traseele aprobate pentru turism: http://www.ddbra.ro/...vigatieRBDD.pdf .
Merci pentru apreciere, ma simt flatat, dar nu cred ca sunt "cel mai competent", cred ca mai degraba orientat pe performanta (deformatie poate datorata faptului ca sunt motociclist vitezist :D ) . Oricum, vela e marea mea pasiune...

Despre vele, eu cred ca e cel mai bine de luat dimensiunile si dat comanda la turci, asta pentru ca la noi nu se ocupa mai nimeni, si despre sapat netul pana sa dai de cineva serios nu cred ca am fi curiosi :D . Turcii au un nivel de viata apropiat de al nostru, si in plus o industrie nautica dezvoltata si competitiva. Ar mai fi fareastsails.com din Hong Kong, pe un forum de afara am vazut mai demult pe cineva care era multumit, prezentarea pe site e atragatoare, dar sincer nu m-as risca. Oricum au trecut de mult vremurile cand lumea isi facea vele din nanghin (dos de perna) sau panza de cort :D.

Aceeasi problema vizavi de greement, cred ca alternativa o reprezinta turcii. Mai demult se gaseau pe site-ul italienilor de la Nautikit tot felul de repere interesante, era un roll-foc pentru barci intre 7-9 metri la vreo 500 usd, nu stiu daca electric sau manual. Azi nu mai au nici macar catarge, ci doar niste raiuri, vinciuri de scota, babale etc. Foarte curand am sa fac un drum la turci ca sa prospectez piata si am sa va dau detalii, plus ca vreau sa ma specializez in confectionarea de vele  ;) .

Mult respect , epex, pentru aventura in care ai plonjat construindu-ti barca visata, am sa-ti scriu curand un post detaliat.

Am foarte multe de spus, dar in curand trebuie s-o zbughesc la biserica sa-mi transform fetita intr-un animal de apa ca mine :D...
Mi-as dori de fapt un velier in jur de 8 m, performant si cu ceva confort, cu care sa pot face croaziere adevarate. Asta e ceea ce visez. M-as si asocia la o croaziera oricind. Si oriunde. Am facut multa militarie la viata mea, asa ca am spirit de echipa.
Tot timpul am crezut ca cel mai bine iesi cu un velier SH, dar tu fitness4mind ai spus ca iesi mai ieftin daca il faci in regie proprie.
Initial, m-am gindit cu un coleg sa construim un vagabond 25, poate ca il stii, cu Kit-ul cumparat de la americani, dar, dupa ce am facut socotelile, cu inchiriat spatiu de atelier, taxe vamale etc., am ajuns la concluzia ca e prea scump.
Am vazut pe www.best-boats24.net niste barci pina la 10.000 euro, interesante si in stare buna. Nu stiu cit de performante sunt ca nu ma pricep, eventual ai putea sa spui tu.
Referitor la piese, stiu ca a mai intrebat cineva, in Romania e naspa. Eu am cumparat ce mi-a trebuit din Budapesta, unde sunt vreo doua magazine tari, dar este destul de greu de ajuns. Pentru cei din sud e mai accesibila Turcia. Bulgarii oare cum stau??? Tot ca noi???
Am inteles ca esti din Galati, fitness4mind. Mi-ar placea sa ne cunoastem si cel putin sa stam de vorba. Eu trec prin Galati de mai multe ori pe an, cind merg in Delta. Spre exemplu, anul trecut am fost de 8 ori, asa ca nu ar fi greu sa ne intilnim.
Daca ne-am aduna cel putin 3, am putea infiinta o asociatie, care este buna pentru cei cei cu adevarat pasionati, intrucit iti ofera tot felul de oportunitati si facilitati, inclusiv de natura fiscala.
Numai bine!!!

#38
fitness4mind

fitness4mind

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 426
  • Înscris: 16.08.2007
Bun, hai sa filosofam putin: de ce ne fascineaza velierele :)?

Incepand de la "Toate panzele sus", Onedin si cartile lui Jules Verne, Moitessier, Jack London etc, si terminand cu yachturile pe care le vedem la mare, prin Grecia, Italia etc, sau pur si simplu pe net, toti cei din tagma asta avem un motiv pentru care iubim velierele. Poate fi faptul ca ne place apa, marea, si vela ne da libertatea de a ne bucura fara mari costuri de senzatia de navigatie, poate fi mijlocul de a ajunge sa vedem lumea fara sa depindem de atatea inconveniente ale altor mijloace de transport. In cazul meu e in plus si o atractie spre latura tehnica, o provocare continua spre imbunatatirea performantelor.

Cat e Delta de intinsa, putini sunt cei care acorda atentie barcilor de viteza, destul de numeroase. In schimb, altfel se simte vibratia cand apare o vela in peisaj, cred ca e ceva ce tine de copilaria in care toti visam sa fim "capitani la 15 ani " :). Imi aduc aminte cum acum vreo 20 de ani, facand practica la constructia de barci de salvare la IMNG, ma imbatam de la mirosul de nestrapol, si furam cate o bucatica de fibra, ca, poate, intr-o zi am sa-mi fac barca visata :). Azi gandesc altfel, as fi fericit sa fac o rata daca as gasi un velier care sa-si merite banii. Acesta insa nu exista momentan, deci trebuie sa fac altfel.

Draga Sailboat, merci de urare. As fi fost fericit sa am barca ta acum vreo 15 ani, cand ma chinuiam cu tot felul de improvizatii la a mea. E barca ideala pentru Delta, nu-ti trebuie mai mult. Cred ca cele 2 chile sunt turnate direct din fibra, am vazut asa ceva facut de polonezi. E misto ca are catargul de aluminiu si vele suficiente, genovezul e facultativ in Delta dupa parerea mea. Daca nu e secret, poate ne spui cat ceri pe ea ;).

Dupa cum spunea epex, e revoltator sa nu existe decat cativa pasionati intre 22 de milioane, dar intr-o tara bolnava de becalizare si furajata non-stop cu manele, jegul de la ora 5 si iubitele lu' Mutu, nu avem cum sa cerem prea mult. Si totusi, asemenea oameni exista, mai multi decat credem. E pacat totusi ca multi tipi capabili cad in ispita chestiilor trendy.

Iata cateva exemple apropiate mie: un prieten bun, intreprinzator cu vechime in oras, inventiv, muncitor, cu bani, s-a dat odata cu mine cu vela, si a prins pasiune. Este bagat printre burtosi si se duce cu ei de obicei in Delta, cu barci de viteza. Asa ca a venit sa-mi ceara parerea despre Macgregor, fiind bun, in opinia lui, pentru ca se misca bine cu motor. I-am spus parerea mea, si a ramas sa il ajut sa-si faca sau sa-si cumpere un velier adevarat. Din pacate, de curand si-a luat o taca babana de la o firma din Bucuresti, cec fara acoperire, asa ca acum se lupta sa iasa din marasm, i-a trecut momentan despre velier.

Alt tip din oras, muncitor in industrie, are peste 50 de ani, si-a construit intre 1986 si 1990 un yacht maritim foarte bine echipat, cu care a facut croaziere pe mare in Turcia, si pe Dunare pana in Germania. Tipul a fost un mentor pentru mine, si totusi, in prezent nu prea mai are timp pentru vele, e ocupat cu constructii ca tot romanu' :). De aceea sunt sigur ca exista multi amatori de asa ceva, dar anumite constrangeri ii retin inca sa se aventureze pe acest teritoriu. Sunt sigur ca exista prejudecata pretului prohibitiv si lipsa de informare. Nu-i nimic, asta inseamna ca e de munca si in sectorul asta :).

Mai vorbim, astept pareri , sugestii, orice. Va doresc tuturor un an implinit d.p.d.v. velistic, si stiti de ce? Toata iarna, cand nu ma simt prea in apele mele, ma uit pe pozele facute in Delta sau pe mare :)...

#39
fitness4mind

fitness4mind

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 426
  • Înscris: 16.08.2007

 Sailboat, on Jan 26 2008, 15:15, said:

Mi-as dori de fapt un velier in jur de 8 m, performant si cu ceva confort, cu care sa pot face croaziere adevarate. Asta e ceea ce visez. M-as si asocia la o croaziera oricind. Si oriunde. Am facut multa militarie la viata mea, asa ca am spirit de echipa.
Tot timpul am crezut ca cel mai bine iesi cu un velier SH, dar tu fitness4mind ai spus ca iesi mai ieftin daca il faci in regie proprie.
Initial, m-am gindit cu un coleg sa construim un vagabond 25, poate ca il stii, cu Kit-ul cumparat de la americani, dar, dupa ce am facut socotelile, cu inchiriat spatiu de atelier, taxe vamale etc., am ajuns la concluzia ca e prea scump.
Am vazut pe www.best-boats24.net niste barci pina la 10.000 euro, interesante si in stare buna. Nu stiu cit de performante sunt ca nu ma pricep, eventual ai putea sa spui tu.
Referitor la piese, stiu ca a mai intrebat cineva, in Romania e naspa. Eu am cumparat ce mi-a trebuit din Budapesta, unde sunt vreo doua magazine tari, dar este destul de greu de ajuns. Pentru cei din sud e mai accesibila Turcia. Bulgarii oare cum stau??? Tot ca noi???
Am inteles ca esti din Galati, fitness4mind. Mi-ar placea sa ne cunoastem si cel putin sa stam de vorba. Eu trec prin Galati de mai multe ori pe an, cind merg in Delta. Spre exemplu, anul trecut am fost de 8 ori, asa ca nu ar fi greu sa ne intilnim.
Daca ne-am aduna cel putin 3, am putea infiinta o asociatie, care este buna pentru cei cei cu adevarat pasionati, intrucit iti ofera tot felul de oportunitati si facilitati, inclusiv de natura fiscala.
Numai bine!!!

Man, intr-adevar iesi mult mai ieftin fata de oferta pietii DACA ITI FACI O BARCA PERFORMANTA, cu design contemporan si toti parametrii optimizati. Dezavantajul e ca trebuie sa alergi dupa materiale si piese de calitate. Este avantajos de cumparat un sh de afara, dar, daca ai vazut, putine barci sub 10 000 euroi sunt mai noi de 1980. Urla totul la ele cat de vechi sunt, incepand cu designul, greementul, dotarea, si terminand cu defecte structurale grave in unele cazuri, osmoza fibrei de sticla, lovituri etc. Este o loterie dupa parerea mea o barca sh ieftina, si, daca pentru Delta e ok, pe mare e chiar periculos sa te aventurezi cu ceva despre care nu stii cum a fost exploatat.

Sunt barci sh in State la preturi in jur de 1000 usd, dar numai ca sa le aduci te rupe transportul si vama, ca de traversat oceanul nu cred ca s-ar aventura cineva cu ele :D. Am vrut, impreuna cu un amic, sa aducem barci sh din State, sa le reconditionam si sa ne dam cu ele sau sa le vindem, dar o barca de croaziera de obicei depaseste dimensiunea standard a unui container, iar transportul era cam de 5000 usd cu vaporul pana in Germania, plus transportul Germania-Romania inca vreo 2000 euroi, plus vama, asa ca...

Cu putin noroc se poate gasi un sh ok in Europa, se poate cobori pe Dunare pana in tara, apoi pe mare. Eu personal optez pentru constructia proprie, stiu ce bag in barca, am idee despre cerintele tehnice care trebuie respectate, prea multe pentru a le putea cita aici. Te astept oricand sa vorbim sau sa intreprindem, id-ul meu e [email protected]. Tre'sa plec la celebrarea botezului, baibai :)...

#40
Sailboat

Sailboat

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 18.01.2008

 fitness4mind, on Jan 26 2008, 18:44, said:

Man, intr-adevar iesi mult mai ieftin fata de oferta pietii DACA ITI FACI O BARCA PERFORMANTA, cu design contemporan si toti parametrii optimizati. Dezavantajul e ca trebuie sa alergi dupa materiale si piese de calitate. Este avantajos de cumparat un sh de afara, dar, daca ai vazut, putine barci sub 10 000 euroi sunt mai noi de 1980. Urla totul la ele cat de vechi sunt, incepand cu designul, greementul, dotarea, si terminand cu defecte structurale grave in unele cazuri, osmoza fibrei de sticla, lovituri etc. Este o loterie dupa parerea mea o barca sh ieftina, si, daca pentru Delta e ok, pe mare e chiar periculos sa te aventurezi cu ceva despre care nu stii cum a fost exploatat.

Sunt barci sh in State la preturi in jur de 1000 usd, dar numai ca sa le aduci te rupe transportul si vama, ca de traversat oceanul nu cred ca s-ar aventura cineva cu ele :D. Am vrut, impreuna cu un amic, sa aducem barci sh din State, sa le reconditionam si sa ne dam cu ele sau sa le vindem, dar o barca de croaziera de obicei depaseste dimensiunea standard a unui container, iar transportul era cam de 5000 usd cu vaporul pana in Germania, plus transportul Germania-Romania inca vreo 2000 euroi, plus vama, asa ca...

Cu putin noroc se poate gasi un sh ok in Europa, se poate cobori pe Dunare pana in tara, apoi pe mare. Eu personal optez pentru constructia proprie, stiu ce bag in barca, am idee despre cerintele tehnice care trebuie respectate, prea multe pentru a le putea cita aici. Te astept oricand sa vorbim sau sa intreprindem, id-ul meu e [email protected]. Tre'sa plec la celebrarea botezului, baibai :)...

Salut. Sa ma pling si eu putin. Am un coleg, cu care am inceput aventura velelor, dar intre timp s-a inmuiat. Stii tu, nevasta etc. S-a cantonat, dupa o salupa de viteza, la una de tura. Designul seamana cu al lui Excalibur. Pentru veliere insa a devenit o cauza pierduta. In schimb, mai am un coleg, care a inceput sa miroase chestia asta si sper sa-l atrag si mai tare in capcana.

Eu sunt foarte pasionat si fiecare an care trece fara sa fac ceva adevarat il consider pierdut. Intrind pe forumul asta am mai prins ceva aripi.
Revenind, fara sa o tin ca gaia matul, am vazut pe net citeva sh-uri, pe care neamtul le ierna in hangar si care traiau in timpul liber acoperite cu prelata. Ce mai, in lux, iar in plus erau oferite cu peridoc cu tot. E adevarat ca erau de prin 1980 si ca trebuie vazute de un specialist, pentru ca nici eu nu as miza 8000-9000 euro "blind".
De regia proprie mi-e frica in primul rind din cauza ca nu am abilitati tehnice. Nu sunt bleg, dar in viata am invatat altceva, iar pe de alta parte nu ma stimuleaza decit munca in echipa. Apoi, mai e timpul necesar, ca daca iti trebuie vreo doi ani sa o construiesti...
Totusi, poti aprecia cam cit ar costa, spre exemplu, un Vagabond 26, a carui schita ai postat-o, daca ar fi facut in regie proprie??? Sare de 10.000 euro???
Din cite stiu eu, daca il faci din placaj+epoxy nu te rupe asa tare, dar daca il faci din fibra e enorm, pentru faptul ca matrita mai inseamna practic o barca si ceva, iar in plus iti trebuie originalul dupa care sa faci matrita. Pe urma vine greementul, care se ridica pe la 3.000 euro (velele le-am socotit la 2.000). Mai sunt restul dotarilor (la navigatie cred ca iesi mai bine cu un gps, ca sextantul e scump ca o piesa de muzeu-in Budapesta era cam 6 milioane de lei vechi).

Nu stiu daca tu care te pricepi, multe lucruri parindu-ti-se de aceea firesti, iti dai sema cit de greu e din punctul meu de vedere si al altora nepriceputi si care nu traiesc la apa. Eu in afara de principiul de actiune a vintului asupra velelor nu stiam nimic. Habar nu aveam la ce foloseste traveler-ul si vang-ul (la ultimul stiam cum ii spune in romaneste, dar acum imi scapa). Nu stiam cite scote imi trebuie si de care si asa mai departe. L-am citi pe Teodoru cu dictionarul in mina si am batut enciclopediile. Am facut fotografii si m-am dus la Budapesta sa ii intreb pe cei de la magazin la ce foloseste una si alta si ce piese imi mai trebuie (magazinul e mare). Ma intelegeam greu cu respectivii, pentru ca eu nu stiu ungureste, iar ei stiau engleza mai prost ca mine. Am fost nevoit sa cumpar carti in maghiara si engleza (inclusiv cu nodurile marinaresti), ca sa am macar fotografiile, si am mers pe deductie. Pe urma am strins din fese si am iesit in larg kilometri intregi. Nu spun ca nu e palpitant sa descoperi lucrurile singur, dar asta mi-a consumat mult timp. O sa spui ca un curs la Yacht Club Regal m-ar fi scutit, dar era scump si prea departe de mine.
De-aia am spus ca ar fi buna o asociatie, care printre altele s-ar putea ocupa si cu traducerea in romaneste a unor manuale. Bune. Am mai spus, ungurii, carora le-a dat Dumnezeu doar balta Balaton, au sute, poate mii de veliere si o gramada de carti. Cea cu noduri, pe care o am, te invata pe pasi cum se face fiecare din cele 200 de noduri si contine pentru fiecare istoricul, descrierea si utilitatea. Si e si plasticata, ca sa nu se ude. Fara informatia pe care ti-o dau manualele bune nu o sa ne inmultim ca sobolanii, ca un curs la Eforie sau unde se tine le e peste mina multora.

Ca tot veni vorba, intentionez sa dau examen pentru categoria A (am doar ambele B-uri) si m-ar interesa daca cursul de la Galati e obligatoriu sau e suficient sa te prezinti la examen. Pe urma, m-ar interesa unde gasesc bibliografia. Un capitan de portulet (Bicaz) mi-a spus ca pentru A se dau si engleza si comunicatii.
Pentru croaziere, cel putin in Grecia (www.sailingissues.com), mai e nevoie si de un atestat in comunicatii radio, pentru barca si pentru un membru al echipajului. Stie cineva unde si cum naiba se obtine asta???

Nu vreau sa plictisesc, dar vorbesc din punctul de vedere al cuiva care a incercat ceva si care nu vrea sa ramina pe forumuri pina la pensie si sa viseze. Adica in 2009 sa o pun(em) de o croaziera adevarata, care sa insemne hardship, spirit de echipa, senzatie de libertate, in contrast cu maneaua, micul, sarmaua si telecomanda. Nu inseamna neaparat o croaziera lunga. Mai sunt virsta, copiii, care ne prind din urma, si toate celelalte.

E adevarat ca pentru un concediu anual scurt in Delta mi-ar fi de ajuns si Excalibur, dar as deveni un frustrat, daca nu cumva ar fi mai corect spus ca as ramine unul.
In concluzie, urmatorul velier, daca va fi sa fie, nu il vreau numai pentru Delta. Trebuie sa se poata scalda cel putin in Marmara, Egee sau Adriatica, chiar daca o parte din croaziera o va face pe roti.
A propos de Excalibur, nu stiu cit sa cer pe el. Sa zicem 4.500 euro. Cu banii astia, la care as mai fi adaugat ceva, m-as fi aruncat pe un sh mai mare si cu fotografii frumoase pe internet, dar dupa discutia cu tine am mai redus viteza. Altfel spus, nu vreau sa dau un velier de Delta pe altul de Delta, dar mai scump.

La inceputul lui aprilie (s-ar putea si mai repede, dar depinde de vreme) o sa merg la Sf. Gheorghe sa ii fac un make-up consistent lui Excalibur, ca anul trecut m-a prins vara nepregatit si nici nu l-am iernat cum trebuie. Atunci as ridica si gennaker-ul. Cu acea ocazie (un week-end intreg) ne-am putea intilni la Sf. Gheorghe eventual mai multi, sa punem navigatia la cale, dar pina atunci mai vorbim. Oricum eu trec prin Galati, asa ca fitness4mind ne putem vedea.

Faceti si voi ceva propuneri!!!

Numai bine!!!

#41
fitness4mind

fitness4mind

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 426
  • Înscris: 16.08.2007
Bogdan, esti intr-adevar unul dintre rarii adevarati pasionati :). Parca as fi eu pe vremea liceului, cand numai asta visam :D. Cred totusi ca eram cum esti tu acum, prin 1992. Si eu am intreprins ceva pana acum , dar m-am lovit de prea multe probleme incercand sa reinventez roata, asa ca sunt hotarat sa lucrez profesionist in domeniul asta, si asta nu se poate acum in Romania. In afara de proiectare sau constructia de veliere, as fi interesat si de delivering sau chartering, e de lucru afara suficient, plus ca se vehiculeaza bani frumosi in domeniu.

Poate am supraestimat avantajele constructiei in regie proprie, raportandu-ma la mine. E adevarat ca am ceva experienta, asta e domeniul meu, plus ca am construit pe cand era mult mai dificil ca acum. Am sa ma gandesc la varianta optima care ti s-ar potrivi, cu toate ca nu voi fi vreodata detinatorul adevarului absolut. Poti intreba si gasca de la Tomis, dar, in afara de Mihai Patrascu, (si el cam plictisit de tot felul de pseudo-entuziasti), unii te vor trata cu aroganta, ei SUNT detinatorii adevarului absolut :D (in opinia lor, bien sur). E bun un sh pentru tine, dar trebuie sa ai rabdare pana gasesti ceva BUN.

Nemtii au barci vechi, dar intretinute, insa sunt putine cele in stare sa tina largul, majoritatea sunt armate pentru plimbari de weekend pe mare sau lac, sau croaziere costiere. Putini oameni sunt "pasari de larg" ca noi. Daca ai intreba un broker de-al lor, sigur ti-ar sugera ce e mai scump. Cel mai bine ar fi sa vinzi Excalibur si sa mai pui ceva pentru o barca sh buna, apoi sa incepi sa cauti cu rabdare, te ajut fara discutie cand e s-o iei.

Traveller-ul este ansamblul care cuprinde sina pe care culiseaza "pisica scotei randei", la schimbarea murelor la volte (sper ca nu v-am ametit :) ). Vang-ul este ansamblul de scripeti care tin ghiul orizontal, pentru ca randa sa stea intinsa. Oricum, in curand am sa lansez un site dedicat velelor unde am sa explic in detaliu tot ce tine de domeniul asta, ca sa moara de ciuda detinatorii adevarului absolut de la YCRR sau Eforie :P .

Cand am dat examenul de A, in 2006, pentru conducatori ambarcatiuni nu era prevazut examenul de comunicatii, am sa ma interesez zilele astea daca s-a modificat. Nu e obligatoriu de facut cursul, doar prezenta la examen. Pe vremuri am fost radioamator cu acte in regula (asta pana am descoperit net-ul), am sa ma interesez daca ar fi valabil la greci. Sa speram ca Radioclubul mai exista, n-am mai fost pe acolo din studentie. Am sa fac rost de RIPAM si RND, le scanez si asa o sa avem acces si la bibliografie.

Sper sa fiu disponibil in aprilie pentru a veni la Sf. Gheorghe, poate vin calare :). Cu ocazia asta am sa rog ceilalti participanti de pana acum la discutie sa mai spuna cate ceva, pentru a ne cunoaste mai bine si a forma un nucleu puternic (sper ca nu suna ca defuncta limba de lemn). Salutare tuturor velistilor si vant bun de la travers :)...

Edited by fitness4mind, 27 January 2008 - 17:30.


#42
Sailboat

Sailboat

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 18.01.2008

 fitness4mind, on Jan 27 2008, 17:14, said:

Bogdan, esti intr-adevar unul dintre rarii adevarati pasionati :). Parca as fi eu pe vremea liceului, cand numai asta visam :D. Cred totusi ca eram cum esti tu acum, prin 1992. Si eu am intreprins ceva pana acum , dar m-am lovit de prea multe probleme incercand sa reinventez roata, asa ca sunt hotarat sa lucrez profesionist in domeniul asta, si asta nu se poate acum in Romania. In afara de proiectare sau constructia de veliere, as fi interesat si de delivering sau chartering, e de lucru afara suficient, plus ca se vehiculeaza bani frumosi in domeniu.

Poate am supraestimat avantajele constructiei in regie proprie, raportandu-ma la mine. E adevarat ca am ceva experienta, asta e domeniul meu, plus ca am construit pe cand era mult mai dificil ca acum. Am sa ma gandesc la varianta optima care ti s-ar potrivi, cu toate ca nu voi fi vreodata detinatorul adevarului absolut. Poti intreba si gasca de la Tomis, dar, in afara de Mihai Patrascu, (si el cam plictisit de tot felul de pseudo-entuziasti), unii te vor trata cu aroganta, ei SUNT detinatorii adevarului absolut :D (in opinia lor, bien sur). E bun un sh pentru tine, dar trebuie sa ai rabdare pana gasesti ceva BUN.

Nemtii au barci vechi, dar intretinute, insa sunt putine cele in stare sa tina largul, majoritatea sunt armate pentru plimbari de weekend pe mare sau lac, sau croaziere costiere. Putini oameni sunt "pasari de larg" ca noi. Daca ai intreba un broker de-al lor, sigur ti-ar sugera ce e mai scump. Cel mai bine ar fi sa vinzi Excalibur si sa mai pui ceva pentru o barca sh buna, apoi sa incepi sa cauti cu rabdare, te ajut fara discutie cand e s-o iei.

Traveller-ul este ansamblul care cuprinde sina pe care culiseaza "pisica scotei randei", la schimbarea murelor la volte (sper ca nu v-am ametit :) ). Vang-ul este ansamblul de scripeti care tin ghiul orizontal, pentru ca randa sa stea intinsa. Oricum, in curand am sa lansez un site dedicat velelor unde am sa explic in detaliu tot ce tine de domeniul asta, ca sa moara de ciuda detinatorii adevarului absolut de la YCRR sau Eforie :P .

Cand am dat examenul de A, in 2006, pentru conducatori ambarcatiuni nu era prevazut examenul de comunicatii, am sa ma interesez zilele astea daca s-a modificat. Nu e obligatoriu de facut cursul, doar prezenta la examen. Pe vremuri am fost radioamator cu acte in regula (asta pana am descoperit net-ul), am sa ma interesez daca ar fi valabil la greci. Sa speram ca Radioclubul mai exista, n-am mai fost pe acolo din studentie. Am sa fac rost de RIPAM si RND, le scanez si asa o sa avem acces si la bibliografie.

Sper sa fiu disponibil in aprilie pentru a veni la Sf. Gheorghe, poate vin calare :). Cu ocazia asta am sa rog ceilalti participanti de pana acum la discutie sa mai spuna cate ceva, pentru a ne cunoaste mai bine si a forma un nucleu puternic (sper ca nu suna ca defuncta limba de lemn). Salutare tuturor velistilor si vant bun de la travers :)...
M-am dumirit cum e cu certificatul de conducator de ambarcatiune de agrement. Adica am gasit ultimul act normativ, in vigoare din iulie 2007. E vorba de Ordinul nr. 534/2007 al Ministerului Transporturilor, pe care il atasez aici. S-au schimbat cam multe si e cam naspa.
Important e ca s-a mai introdus o categorie si toate certificatele anterioare trebuie schimbate pina la 31 decembrie 2008. Dar mai bine cititi-l voi ca nu e mare.

Attached Files

  • Attached File  O537.rtf   26.43K   61 downloads


#43
fitness4mind

fitness4mind

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 426
  • Înscris: 16.08.2007

 Sailboat, on Jan 28 2008, 07:24, said:

M-am dumirit cum e cu certificatul de conducator de ambarcatiune de agrement. Adica am gasit ultimul act normativ, in vigoare din iulie 2007. E vorba de Ordinul nr. 534/2007 al Ministerului Transporturilor, pe care il atasez aici. S-au schimbat cam multe si e cam naspa.
Important e ca s-a mai introdus o categorie si toate certificatele anterioare trebuie schimbate pina la 31 decembrie 2008. Dar mai bine cititi-l voi ca nu e mare.

Eu zic sa nu va faceti probleme. E suficient sa aveti clasa C deocamdata. La o adica, dupa iesirea din tara n-o sa va masoare nimeni distanta fata de tarm. Toata treaba asta a fost facuta ca sa se mai scoata un ban, cand au vazut ca lumea incepe sa se intereseze de activitatile nautice. Azi am sa ma informez la Capitanie si la Radioclub si dupa amiaza va dau detalii.

#44
fitness4mind

fitness4mind

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 426
  • Înscris: 16.08.2007
Deci: 1. examen conducator ambarcatiune: 50 euro pentru fiecare dintre clasele dorite.
        2. curs de manevra navei cu vele: 545ron, durata curs 4 zile, se face cu ambarcatiunea solicitantului :D
        3. program de specializare pentru sustinere examen clasa B : 690 ron, durata 15 zile la fara frecventa.
        4. pachetul de 3 cursuri obligatorii pentru examen clasa B : 428 ron, durata 3 zile la curs de zi sau 10 zile la f.f.
        5. cursul de operator comunicatii ROC pentru clasa B: 521 ron, durata 5 zile, numai curs de zi.
Rezulta ca pentru clasa C e suficient sa se urmeze cursul de manevra vele si sa se sustina examenul, cine vrea B trebuie sa treaca si prin celelalte cursuri. In cazul meu, ma obliga astia sa fac pachetul de cursuri prevazute in anexa pentru A, apoi imi dau "din oficiu" noul certificat A, asa ca am sa ma multumesc eu deocamdata cu C, fara sa le mai dau bani  :P .
Furnizorul cursurilor este Ceronav, filiala Galati. Examenul se da la centrul Ceronav din Port, in organizarea ANR Galati.
Cei de la Ceronav spun ca sunt finantati direct de minister, deci nu au adaos comercial. Ar fi interesant sa ne spuna cineva care sunt scorurile la YCRR sau Ana Yacht.

Am facut un calcul pentru Vagabond 26, avand o oferta mai veche de la Rompolimer si luand in calcul placaj de la Nautikit. A iesit cam la 5500 euro pretul materialelor pentru corpul complet, inclusiv TVA, exclusiv transportul placajului si vopseaua, ceea ce este acceptabil. Se iese si mai  bine daca se asociaza mai multe persoane la cumpararea materialelor. Astept mail de la Rompolimer cu oferta actuala, si as fi foarte curios sa merg la magazinele din Budapesta, sa vedem cat ar costa restul de materiale pentru armarea completa a barcii. Avantajul e ca sunt si ei in UE si deci nu se plateste vama. Asa ca as merge cu masina mea (pe GPL) pana acolo, deci care se mai baga ;)?

Edited by fitness4mind, 28 January 2008 - 14:01.


#45
Sailboat

Sailboat

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 18.01.2008

 fitness4mind, on Jan 28 2008, 09:42, said:

Eu zic sa nu va faceti probleme. E suficient sa aveti clasa C deocamdata. La o adica, dupa iesirea din tara n-o sa va masoare nimeni distanta fata de tarm. Toata treaba asta a fost facuta ca sa se mai scoata un ban, cand au vazut ca lumea incepe sa se intereseze de activitatile nautice. Azi am sa ma informez la Capitanie si la Radioclub si dupa amiaza va dau detalii.
Pentru cei interesati mai postez ceva legislatie, de data asta in legatura cu Delta-acces, contraventii si sanctiuni etc.

Attached Files



#46
Sailboat

Sailboat

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 18.01.2008

 fitness4mind, on Jan 28 2008, 13:53, said:

Deci: 1. examen conducator ambarcatiune: 50 euro pentru fiecare dintre clasele dorite.
        2. curs de manevra navei cu vele: 545ron, durata curs 4 zile, se face cu ambarcatiunea solicitantului :D
        3. program de specializare pentru sustinere examen clasa B : 690 ron, durata 15 zile la fara frecventa.
        4. pachetul de 3 cursuri obligatorii pentru examen clasa B : 428 ron, durata 3 zile la curs de zi sau 10 zile la f.f.
        5. cursul de operator comunicatii ROC pentru clasa B: 521 ron, durata 5 zile, numai curs de zi.
Rezulta ca pentru clasa C e suficient sa se urmeze cursul de manevra vele si sa se sustina examenul, cine vrea B trebuie sa treaca si prin celelalte cursuri. In cazul meu, ma obliga astia sa fac pachetul de cursuri prevazute in anexa pentru A, apoi imi dau "din oficiu" noul certificat A, asa ca am sa ma multumesc eu deocamdata cu C, fara sa le mai dau bani  :P .
Furnizorul cursurilor este Ceronav, filiala Galati. Examenul se da la centrul Ceronav din Port, in organizarea ANR Galati.
Cei de la Ceronav spun ca sunt finantati direct de minister, deci nu au adaos comercial. Ar fi interesant sa ne spuna cineva care sunt scorurile la YCRR sau Ana Yacht.

Am facut un calcul pentru Vagabond 26, avand o oferta mai veche de la Rompolimer si luand in calcul placaj de la Nautikit. A iesit cam la 5500 euro pretul materialelor pentru corpul complet, inclusiv TVA, exclusiv transportul placajului si vopseaua, ceea ce este acceptabil. Se iese si mai  bine daca se asociaza mai multe persoane la cumpararea materialelor. Astept mail de la Rompolimer cu oferta actuala, si as fi foarte curios sa merg la magazinele din Budapesta, sa vedem cat ar costa restul de materiale pentru armarea completa a barcii. Avantajul e ca sunt si ei in UE si deci nu se plateste vama. Asa ca as merge cu masina mea (pe GPL) pana acolo, deci care se mai baga ;)?
Referitor la Budapesta, ma bag cind vrei. Am mai fost si sunt de loc din zona, asa ca ne descurcam.
Referitor la certificat, ce sa zic??? E putin ciudat. Adica daca ai clasa A pe stil vechi, te mai pune sa faci cursuri ca sa se faca echivalarea??? Asa ceva am inteles si eu din Ordin, dar e cam aberant.
Apoi in privința cursului "Manevra navei cu vele"??? În certificatul vechi scrie conducator de ambarcatiune de agrement cu motor si/sau vele, asa ca eu am inteles ca, cel putin pe stil vechi, puteam naviga si cu vele. Nu exista o mentiune speciala in acest sens ca in noul certificat din anexa la Ordin.
Deci, intrebarea ar fi, ca sa imi echivaleze B-urile cu C-ul si cu D-ul trebuie sa mai fac cursul asta??????????? Asta e Romanica, sunt de meserie si tot nu ma descurc in arogantele lor legislative!!!!

#47
fitness4mind

fitness4mind

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 426
  • Înscris: 16.08.2007

 Sailboat, on Jan 28 2008, 14:46, said:

Referitor la Budapesta, ma bag cind vrei. Am mai fost si sunt de loc din zona, asa ca ne descurcam.
Referitor la certificat, ce sa zic??? E putin ciudat. Adica daca ai clasa A pe stil vechi, te mai pune sa faci cursuri ca sa se faca echivalarea??? Asa ceva am inteles si eu din Ordin, dar e cam aberant.
Apoi in privința cursului "Manevra navei cu vele"??? În certificatul vechi scrie conducator de ambarcatiune de agrement cu motor si/sau vele, asa ca eu am inteles ca, cel putin pe stil vechi, puteam naviga si cu vele. Nu exista o mentiune speciala in acest sens ca in noul certificat din anexa la Ordin.
Deci, intrebarea ar fi, ca sa imi echivaleze B-urile cu C-ul si cu D-ul trebuie sa mai fac cursul asta??????????? Asta e Romanica, sunt de meserie si tot nu ma descurc in arogantele lor legislative!!!!

Daca esti cu vela, da, teoretic esti obligat sa ai cursul facut. Dar nu cred ca ar trebui sa te sperii, eu n-am avut vreodata ocazia vreunui control. In cazul tau mai bine te dai pe apa pana la sfarsitul anului, si apoi iti preschimbi certificatul, oricum poti sa dai examenul de manevra velei la anul. In cazul meu trebuie sa fac aceste cursuri fiindca "astea sunt noile exigente in navigatia maritima", de parca n-am dat deja din toate in afara de comunicatii. Nu-i nimic, raman cu C-ul pana am sa am nevoie de A, eventual daca am sa lucrez pe afara. Ce parere aveti de scorul la care iese Vagabond 26?

Referitor la Permisul de acces in Delta, sunt curios cata lume a obtinut asa ceva, eu n-am dat vreodata un ban sau sa iau vreun permis din-asta, de cate ori am fost in Delta. Era un idiot din CJ Tulcea, Bunduc, voia sa puna bariere la intrarea in Delta :D, as fi vrut sa vad cum s-ar fi descurcat cu barierele la inundatii sau cum ar fi pus bariere pe bratele Dunarii :D.

Edited by fitness4mind, 28 January 2008 - 21:25.


#48
muguradrian

muguradrian

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 78
  • Înscris: 31.01.2007
Ma bucur ca topicul prinde " vant din pupa " . Se simte nevoia de coagulare a unei pasiuni inca necunoscute de romani ( cu toate ca avem deschidere la Marea Neagra , niciodata romanii nu au excelat la capitolul navigatiei pe mare ) . Bine zice Sailboat ca ungurii au o balta ( mare , ce-i drept ) si acolo fac si super turism , si navigatie cu vele , si noi ne cramponam intr-o Mamaie invadata de fite , cu un rest de litoral manelizat si cu un sport ( yachtingul ) rezumat doar la yachtul lui Copos .
Ma bucur ca prin postarile voastre ( Fitness si Saiboat ) creste numarul vizitatorilor ! La mai multi viitori velisti ( sic ! ) !

#49
fitness4mind

fitness4mind

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 426
  • Înscris: 16.08.2007

 muguradrian, on Jan 28 2008, 21:38, said:

Ma bucur ca topicul prinde " vant din pupa " . Se simte nevoia de coagulare a unei pasiuni inca necunoscute de romani ( cu toate ca avem deschidere la Marea Neagra , niciodata romanii nu au excelat la capitolul navigatiei pe mare ) . Bine zice Sailboat ca ungurii au o balta ( mare , ce-i drept ) si acolo fac si super turism , si navigatie cu vele , si noi ne cramponam intr-o Mamaie invadata de fite , cu un rest de litoral manelizat si cu un sport ( yachtingul ) rezumat doar la yachtul lui Copos .
Ma bucur ca prin postarile voastre ( Fitness si Saiboat ) creste numarul vizitatorilor ! La mai multi viitori velisti ( sic ! ) !

Asa e, prietene, si pentru mine e o mare bucurie cand vad ca mai sunt oameni care gandesc ca mine. Chiar daca nu am excelat la yachting, asta nu inseamna ca nu putem de acum incolo sa fim buni. Pentru mine vela e ca aerul pe care il respir, m-am pregatit in domeniul naval in ideea ca am sa ajung sa lucrez exclusiv in yachting, dar pana acum n-am avut ocazia in tara. Dupa cum spunea si Radu Theodoru, pentru care am un imens respect (in ciuda barfelor care circula despre d-lui), marea e scoala suprema de formare a unui om, iar yachtingul e cea mai superba "profesiune de vacanta" :).

#50
Sailboat

Sailboat

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 18.01.2008
Sa o iau cu inceputul.

Bine ai revenit muguradrian. Te salut.

Pentru navigatie, chiar in lipsa unui control, e bine sa ai "hirtiile" in regula, pentru ca Doamne fereste de un accident, ca atunci se descopera toate lipsurile. De aia ziceam de cursul cu vele.

Cu permisul de acces in RBDD e mai complicat putin. Eu am patit-o in toamna, cind am intrat intr-o rezervatie. Acolo nu poti nici cu permis, dar minimul amenzii e de 100 lei. Suportabil. In schimb, am fost amenintat cu amenda de 6.000 lei !!!!! pentru ca nu am avut permisul acela, care practic e de acces pe canale si lacuri, exclusiv ariile integral protejate (asa-zisele rezervatii, cum ar fi Beciug, Sacalin). In opinia mea calificata lipsa lui nu este sanctionata de lege, dar m-au incadrat la un articol, in mod gresit cred eu (art. 12 pct. 33 si art. 13 lit. h din Legea nr. 82/1993). Limitele amenzilor din lege au fost majorate prin H.G. nr. 341/2002, pe care am uitat sa o postez, dar o fac acum. E o discutie juridica pentru care nu e timp momentan. Pentru a evita complicatiile, caciulirea la ecologist, eventual si un proces de contestare a amenzii, care nu se stie niciodata cum se finalizeaza, am decis ca e mai bine sa il ai. Textul la care m-au incadrat prevede amenda de la 2.000 la 6.000 lei, deci nu merita riscat. Si nu merita nici sa le dai satisfactie celor care se ocupa cu orice numai cu ce trebuie nu, care nu vad sturionul prins pe mal, dar te vad pe tine ca nu ai permisul respectiv, cu toate ca te-ai dus numai sa vizitezi.

Scorul vagabondului e datator de sperante. Cu inca 6.000 euro poate ca o poti da la apă.
Cum ramine cu Budapesta?

Numai bine.

#51
Sailboat

Sailboat

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 18.01.2008
Am uitat sa postez H.G.-ul cu amenzile, asa ca revin.

Attached Files



#52
fitness4mind

fitness4mind

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 426
  • Înscris: 16.08.2007

 Sailboat, on Jan 29 2008, 10:21, said:

Sa o iau cu inceputul.

Bine ai revenit muguradrian. Te salut.

Pentru navigatie, chiar in lipsa unui control, e bine sa ai "hirtiile" in regula, pentru ca Doamne fereste de un accident, ca atunci se descopera toate lipsurile. De aia ziceam de cursul cu vele.

Cu permisul de acces in RBDD e mai complicat putin. Eu am patit-o in toamna, cind am intrat intr-o rezervatie. Acolo nu poti nici cu permis, dar minimul amenzii e de 100 lei. Suportabil. In schimb, am fost amenintat cu amenda de 6.000 lei !!!!! pentru ca nu am avut permisul acela, care practic e de acces pe canale si lacuri, exclusiv ariile integral protejate (asa-zisele rezervatii, cum ar fi Beciug, Sacalin). In opinia mea calificata lipsa lui nu este sanctionata de lege, dar m-au incadrat la un articol, in mod gresit cred eu (art. 12 pct. 33 si art. 13 lit. h din Legea nr. 82/1993). Limitele amenzilor din lege au fost majorate prin H.G. nr. 341/2002, pe care am uitat sa o postez, dar o fac acum. E o discutie juridica pentru care nu e timp momentan. Pentru a evita complicatiile, caciulirea la ecologist, eventual si un proces de contestare a amenzii, care nu se stie niciodata cum se finalizeaza, am decis ca e mai bine sa il ai. Textul la care m-au incadrat prevede amenda de la 2.000 la 6.000 lei, deci nu merita riscat. Si nu merita nici sa le dai satisfactie celor care se ocupa cu orice numai cu ce trebuie nu, care nu vad sturionul prins pe mal, dar te vad pe tine ca nu ai permisul respectiv, cu toate ca te-ai dus numai sa vizitezi.

Scorul vagabondului e datator de sperante. Cu inca 6.000 euro poate ca o poti da la apă.
Cum ramine cu Budapesta?

Numai bine.

Asa e vizavi de permis, dar daca nu intri in interiorul Deltei, ci mergi pe bratele Dunarii, iesi pe mare si atat, nu ai nevoie de el, dupa cum e specificat si in Ordin. Oricum , dupa cum ai spus, nu prea ai ce face cu velierul pe canale. Nici eu n-as da satisfactie unor putori ingamfate care ar cauta nod in papura, dar anul asta certificatul actual e valabil, deci nu-mi fac probleme vizavi de cursul de manevra velei. Concluzia: nu dau nici un ban la puturosi :).

Am primit oferta noua de la Rompolimer si cred ca s-ar ajunge cam la  6000 cu noile preturi. Daca vrei sa-l construiesti, trebuie sa te gandesti bine cum ajungi cu el la Dunare sau mare, e destul de baban. Ideal ar fi de facut chiar in zona Dunarii sau la mare. Oricum vei avea o barca maritima incapatoare, absolut noua, la un pret modic. Cat despre Budapesta, sa vad cand am putea merge. Asta depinde de un drum pe care oricum trebuie sa-l fac la unguri, intr-o problema profesionala. Oricum mai vorbim, si sper sa mergem cat mai repede.

#53
Sailboat

Sailboat

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 18.01.2008

 fitness4mind, on Jan 29 2008, 15:06, said:

Asa e vizavi de permis, dar daca nu intri in interiorul Deltei, ci mergi pe bratele Dunarii, iesi pe mare si atat, nu ai nevoie de el, dupa cum e specificat si in Ordin. Oricum , dupa cum ai spus, nu prea ai ce face cu velierul pe canale. Nici eu n-as da satisfactie unor putori ingamfate care ar cauta nod in papura, dar anul asta certificatul actual e valabil, deci nu-mi fac probleme vizavi de cursul de manevra velei. Concluzia: nu dau nici un ban la puturosi :).

Am primit oferta noua de la Rompolimer si cred ca s-ar ajunge cam la  6000 cu noile preturi. Daca vrei sa-l construiesti, trebuie sa te gandesti bine cum ajungi cu el la Dunare sau mare, e destul de baban. Ideal ar fi de facut chiar in zona Dunarii sau la mare. Oricum vei avea o barca maritima incapatoare, absolut noua, la un pret modic. Cat despre Budapesta, sa vad cand am putea merge. Asta depinde de un drum pe care oricum trebuie sa-l fac la unguri, intr-o problema profesionala. Oricum mai vorbim, si sper sa mergem cat mai repede.

Am "aplicat" pe www.fareastsails.com, indicat de tine, si au oferte bune de vele. Sau cel putin mai bune decit cei de la care am cumparat eu. De exemplu, un genovez 150 pentru Excalibur a iesit la aproximativ 1.600 lei cu transport cu tot. In plus, in e-mail, astia au zis ca sunt dispusi si sa negocieze. Aviz celor interesati.

Inainte de a ne gindi serios la constructia unui vagabond 26, trebuie facut un deviz cit mai pertinent. Asa ca, Vali, daca si cind ai timp, poti pune pe o hirtie tot ce mai trebuie pe linga materialul din corpul navei, ca sa ne putem interesa toti de oferte de pret????

Edited by Sailboat, 30 January 2008 - 11:01.


#54
fitness4mind

fitness4mind

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 426
  • Înscris: 16.08.2007

 Sailboat, on Jan 30 2008, 10:53, said:

Am "aplicat" pe www.fareastsails.com, indicat de tine, si au oferte bune de vele. Sau cel putin mai bune decit cei de la care am cumparat eu. De exemplu, un genovez 150 pentru Excalibur a iesit la aproximativ 1.600 lei cu transport cu tot. In plus, in e-mail, astia au zis ca sunt dispusi si sa negocieze. Aviz celor interesati.

Inainte de a ne gindi serios la constructia unui vagabond 26, trebuie facut un deviz cit mai pertinent. Asa ca, Vali, daca si cind ai timp, poti pune pe o hirtie tot ce mai trebuie pe linga materialul din corpul navei, ca sa ne putem interesa toti de oferte de pret????

Am sa fac calculul detaliat al materialelor pentru corp, dupa cum e prezentat necesarul pe bateau.com. Ramane de facut calculul pentru greement, echipamente de punte, vele, accesorii, si pentru asta e necesar drumul la Budapesta. Duminica plec la Cluj, si de acolo luni la Timisoara, apoi Budapesta, asa ca te rog sa-mi spui de unde esti.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate