Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 

La plimbare cu ... yachtul

- - - - -
  • Please log in to reply
489 replies to this topic

#1
muguradrian

muguradrian

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 78
  • Înscris: 31.01.2007
In primavara vreau sa-mi cumpar un yacht (velier ) pentru croaziere pe Dunare si Marea Neagra . Poate cineva sa impartaseasca pe forum din experiente pe mare , croaziere facute la bordul diverselor ambarcatiuni ?
Stie cineva ce carti de specialitate ( navigatie cu panze ) exista pe piata ?

#2
muguradrian

muguradrian

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 78
  • Înscris: 31.01.2007
Pentru cei care se sperie ( financiar ) de cuvantul " yacht " , pot sa va spun ca cel pe care-l voi lua este o ambarcatiune de 8 metri , pot " locui " 6 persoane , si costa cca . 25.000 euro ( mai putin la second , evident ) . In Romania piata este inca foarte slaba , si la nivelul cererii si al ofertei .
Astept pareri de la cunoscatori , eventual navigatori .

#3
muguradrian

muguradrian

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 78
  • Înscris: 31.01.2007
Am sa va arat si niste foto cu barca .Attached File  MACGREGOR_4.jpg   3.58K   516 downloadsAttached File  MACGREGOR_3.jpg   2.98K   523 downloads[attachme
nt=324345:MACGREGOR_2.jpg]Attached File  MACGREGOR_1.jpg   3.36K   375 downloads

Attached Files



#4
Greuceanu

Greuceanu

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 1,273
  • Înscris: 12.03.2003
Permis ai? Pentru ca daca nu, mai intii ar trebui sa incepi prin a face cursurile, a da examenul si a-l obtine.

#5
muguradrian

muguradrian

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 78
  • Înscris: 31.01.2007
Stiu , de aceea am depus o cerere de inscriere in Yacht Clubul Regal Roman .

#6
Greuceanu

Greuceanu

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 1,273
  • Înscris: 12.03.2003
Unde intentionezi sa il tii?

#7
muguradrian

muguradrian

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 78
  • Înscris: 31.01.2007
Pe timpul verii cred ca la Copos , la Ana Yacht , iar pe timpul iernii pot sa-l duc acasa ( se poate trage usor cu masina ) . Mai am o varianta sa-l tin la un prieten la Braila ( o varianta mai buna ca pot sa ies repede in Delta ) .

#8
fitness4mind

fitness4mind

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 426
  • Înscris: 16.08.2007
Salut, velierul din poze imi pare a fi MacGregor 26, e un velier cu balast lichid si derivor mobil, deci se imbarca apa in santina pentru stabilitatea sub vele. E o barca potrivita pentru Dunare, Delta si mare in regim costier, e nepotrivita pentru navigatia maritima de larg. A fost o disputa aprinsa pe net intre partizanii si oponentii acestei ambarcatiuni :).

Personal as alege altceva la banii astia daca as avea in vedere viitoare croaziere maritime in Marea Egee, Adriatica sau chiar Mediterana. Momentan am un velier de 7 metri din fibra pe care l-am construit acum ceva ani, in 2006 l-am reamenajat, insa intentionez sa imi construiesc un velier performant, gen minitransat. Am navigat cu vele pe Dunare, in Delta si pe mare in regim costier, plus in Turcia la marea Marmara acum mai multi ani.

Carti despre navigatia cu vele nu se gasesc pe piata, e una singura, publicata in 1985 la Editura Albatros, "Croaziera cu vele" de Radu Theodoru si Teodor Asimit. Cuprinde informatii importante despre navigatia maritima cu vele, mai putin informatii tehnice despre veliere si aproape deloc nu e tratata manevra velelor.

Cel mai bine e sa iei legatura cu oameni cu experienta pentru a nu te dezamagi mai tarziu de acest minunat hobby. Atentie: pentru a obtine certificatul de conducator ambarcatiune nu e nevoie sa te inscrii in YCRR si sa platesti sumele mari cerute (apropo, cat costa exact cursul?). Anul trecut am reobtinut certificatul de tip nou, clasa A international, de la Capitanie, platind 145 Ron (curs, examen, carnet - tot).

E ideal ca barca sa fie transportabila cu masina, se poate duce unde e nevoie. La Ana Yacht sunt preturi foarte mari si nejustificate avand in vedere arealul posibil de croaziere. La Braila e foarte bine de tinut barca, tarifele sunt mici (acum 2 ani era 70.000 pe luna de ambarcatiune :) ) si barcile sunt pazite permanent. In Delta e posibil sa se lacomeasca cei care au pontoane. De aceea eu prefer o ambarcatiune usoara, transportabila cu masina proprie, pe care sa o dau la apa cand vreau si sa o iau apoi acasa.

Un areal magnific de croaziera accesibil noua, romanilor, e arhipelagul Prinkipo din Marea Marmara, dar nu se merita sa te expui pericolelor Marii Negre ca sa ajungi acolo. De aceea e buna o ambarcatiune mica transportabila, o dai la apa la Istanbul, te zbenguiesti intre insule si apoi revii acasa in siguranta pe uscat, fara sa treci prin ce au trecut amici de-ai mei in timpul traversadelor Marii Negre.

E bine ca mai exista si la noi oameni pasionati de veliere, si cu ocazia asta poate ne mai adunam :). Cat despre mine, cele mai superbe veliere mi se par cele ale sudafricanului Dudley Dix: http://www.dixdesign.com/ , in mod special Didi 34 si Didi 38/40. E un tip inovativ si nonconformist, a adaptat principiile constructiei metalice cu gurna curbata la constructia din lemn a velierelor, plus ca designul e foarte reusit.

Astept feedback despre orice nelamurire si hai sa vedem ce croaziere putem face. De exemplu, anul asta vreau sa cobor la Sf. Gheorghe, sa ies putin pe mare, apoi sa urc pana la Gura Dunavatului, Canalul Dunavat, Lacul Razelm, Portita, Lacul Sinoe, Periboina, Capul Midia si final Constanta, asta in cel mai bun caz, daca nu, macar o tura in interiorul Deltei :).

Edited by fitness4mind, 03 January 2008 - 23:39.


#9
muguradrian

muguradrian

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 78
  • Înscris: 31.01.2007
1. Ce ai lua la banii astia ? Ca sa fiu sincer , Macgregor-ul vroiam sa-l iau din State ( e mai ieftin ) , si am inteles ca merge si pentru croazire pe mare ( parca a traversat si Atlanticul ) .
2. Unde ai construit velierul ?
3. Am gasit " Epopeea navelor " unde mai gasesti cate ceva despre navigatia cu panze , dar este mai mult o istorie a navigatiei decat expuneri tehnice .
4. Ideea cu organizarea de croaziere e super . Let`s do it !

#10
bibicu13

bibicu13

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 482
  • Înscris: 27.12.2004

View Postfitness4mind, on Jan 3 2008, 23:14, said:

Anul trecut am reobtinut certificatul de tip nou, clasa A international, de la Capitanie, platind 145 Ron (curs, examen, carnet - tot).

1. Ca sa obtii clasa A international, nu trebuie sa dai inainte si clasa B? Daca da, cam cat ar costa si asta?
2. La ce Capitanie ai obtinut certificatul ??
3. Din cate stiu, la Mangalia deja s-a trecut la constructia portului turistic. Aveti idee cam cat vor fi taxele pe acolo ??

Thx,
:peacefingers:

Edited by bibicu13, 05 January 2008 - 10:59.


#11
fitness4mind

fitness4mind

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 426
  • Înscris: 16.08.2007

View Postmuguradrian, on Jan 5 2008, 10:07, said:

1. Ce ai lua la banii astia ? Ca sa fiu sincer , Macgregor-ul vroiam sa-l iau din State ( e mai ieftin ) , si am inteles ca merge si pentru croazire pe mare ( parca a traversat si Atlanticul ) .
2. Unde ai construit velierul ?
3. Am gasit " Epopeea navelor " unde mai gasesti cate ceva despre navigatia cu panze , dar este mai mult o istorie a navigatiei decat expuneri tehnice .
4. Ideea cu organizarea de croaziere e super . Let`s do it !

Moncher, cu tot respectul, daca vrei sa obtii cu adevarat satisfactii in navigatia cu vele, uita de MacGregor. E cea mai slaba barca de pe piata la clasa ei, a fost creata pentru cei mai ignoranti clienti - americanii indragostiti de plimbarile pe lac care doreau o barca de weekend cu design modern. Nu are nici un fel de calitati specifice unui velier, e un compromis jalnic intre velier si salupa, iar chestia cu balastul lichid arata cat de departe s-a mers cu compromisul. Imagineaza-ti ca in afara de barca si incarcatura ei: oameni, provizii etc., mai cari doar pentru echilibrul sub vele inca 521 de litri de apa degeaba, care te franeaza si nici nu dau suficienta stabilitate.

Treaba cu traversarea oceanului e o gogorita a unui ciudat pe nume Frank Mighetto, care are si un site destul de exhaustiv dedicat Macgregor-ului sau numit Murrelet. Tipul e de-a dreptul nebun, si-a pus in cap toata comunitatea de pe forumurile boatdesign.com si sailinganarchy.com din cauza indarjirii cu care isi lauda Macgregorul, dar bineinteles ca nu asta e motivul pentru care mie imi displace barca.

Daca tot faci un efort pentru un asemenea hobby, e bine sa te orientezi de la inceput la ceva cu adevarat performant, care sa iti aduca satisfactii. Cred ca cel mai bine e sa te dai cu cat mai multe veliere inainte de a decide ce sa iti cumperi, si totusi in tara nu prea ai cu ce sa te dai  :D , iar afara pretul unei barci performante te rupe chiar si la sh. Cea mai buna solutie o consider constructia in regie proprie sau, daca nu ai experienta, contractarea constructiei catre un meserias cu experienta in veliere, si acesta destul de greu de gasit. Oricum te costa mult mai putin decat un Macgregor sh. La Constanta erau cativa mosi, specializati in constructia clasica din stejar, mahon etc, unul mai arogant si mai lacom decat celalalt. In prezent tehnica s-a schimbat, insa la noi nu se fac veliere dupa noile tehnologii, stitch&glue sau West system nu lucreaza nimeni, cativa fac barci ordinare din poliester, dar veliere inca nu.

In primul rand spune-mi te rog cum vrei sa folosesti velierul: exclusiv pe Dunare, Delta si maritim costier, sau pe viitor si croaziere maritime de larg? Aici se face deosebirea intre velierele de ape interioare si cele offshore. E mai importanta performanta si usurinta manevrarii, sau spatiul si implicit confortul? Daca vei intra pe www.bateau.com, vei gasi cateva modele interesante prin prisma simplitatii constructive si a pretului redus al costructiei. Iata si alte veliere foarte interesante dezvoltate de ucrainieni: http://www.boatdesign.net/NYD/ . Astea sunt insa mai greu de construit in regim de amator, se preteaza foarte bine totusi la constructia in poliester, avand in vedere disponibilitatea gratuita a planurilor. In plus, designul e de avangarda si performanta maxima. Pentru navigatia exclusiv pe ape interioare eu as prefera un catamaran... Oricum discutia ramane deschisa :).

Velierul meu a fost construit in 1990 de mine si tatal meu, care avea "background" de marangoz de barci pescaresti :D, la noi acasa in garaj. Era din tego pe schelet de stejar si brad, asta era tehnica atunci. Mai tarziu l-am acoperit cu fibra , iar in 2006 i-am scos din interior tot lemnul initial (tego, stejar si brad), care se cam dusese pe copca in atatia ani, si am refacut constructia din fibra de sticla, plus OSB la partile neimerse. Am sa postez in curand si poze, momentan le am pe un dvd si trebuie sa le caut ca le-am ascuns bine :).

Alte carti despre veliere sunt "Sportul velelor" de George Nour si "Yachting" de Andrei si Ecaterina Butucaru, aparitii vechi de prin anii '60-'70 si care se refera doar la yachtingul sportiv de lac, insa se trateaza destul de aprofundat tehnica manevrelor velelor.

Cat despre croaziere, o idee ar mai fi o tura la vara pe Dunare pana in Austria la Linz, care in 2008 e Capitala Culturala Europeana. Ar fi multe de vazut, defileul Dunarii, Belgrad, Budapesta, Bratislava, Viena :rolleyes: . Insa asta presupune o cheltuiala substantiala, avand in vedere ca se merge continuu contra curentului la dus si sunt sectoare unde curentul e destul de puternic si trebuie mers cu motorul. In plus, sunt zone cu poduri joase unde catargul trebuie coborat si apoi rearmat, si e posibil ca locuri la debarcadere sa fie scumpe si greu de gasit in orasele mari. Ar fi interesanta si o experienta bareboat in Marea Egee, a ajuns destul de accesibil, pentru mine ar fi ocazia sa ma familiarizez cu yachtingul offshore. Oricum, eu raman tot la Delta :)...

Edited by fitness4mind, 05 January 2008 - 18:26.


#12
fitness4mind

fitness4mind

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 426
  • Înscris: 16.08.2007

View Postbibicu13, on Jan 5 2008, 10:54, said:

1. Ca sa obtii clasa A international, nu trebuie sa dai inainte si clasa B? Daca da, cam cat ar costa si asta?
2. La ce Capitanie ai obtinut certificatul ??
3. Din cate stiu, la Mangalia deja s-a trecut la constructia portului turistic. Aveti idee cam cat vor fi taxele pe acolo ??

Thx,
:peacefingers:

Teoretic se poate obtine direct clasa A, dar ti se "sugereaza amical" sa dai intai pentru clasa B, si adevarul e ca e recomandat sa ai ceva experienta cu certificat clasa B inainte de a te aventura pe mare. Costul este acelasi, de 145 Ron. Eu am avut clasa A inainte de aparitia noului tip de certificat (am obtinut certificatul prima oara in 1991), si astfel am reobtinut direct A-ul. Din pacate n-am avut ocazia inca sa navig la mai mult de 6 mile de coasta :). Am fost totusi in larg, in Turcia intre insulele din Marmara, dar nu eram eu skiper.

Pentru Clasa B se da examen din Regulamentul de Navigatie pe Dunare in Sectorul Romanesc, pentru A se da din RIPAM - Regulamentul International pentru Prevenirea Abordajelor pe Mare. Examenul l-am dat la Capitania Galati si a fost, fata de cel din 1991, o simpla formalitate. Despre Mangalia nu cunosc nimic si sincer nu ma prea intereseaza, decat cel mult ca port de refugiu in caz de furtuna in drumul spre sud. Imi imaginez ca vor fi tot preturi mari fara acoperire in servicii, ca in cazul mult hulitului "port turistic" Tomis :D.

#13
fitness4mind

fitness4mind

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 426
  • Înscris: 16.08.2007
Uite cam ce fac romanii pasionati fara a avea vreo treaba cu YCRR: http://allegro.dordeduca.ro/
Il cunosc pe Mihai din 1997, l-am cunoscut si pe tatal lui, nea Sandu, Dumnezeu sa-l ierte. Am aflat despre ei in 1989, citind cartea "Aventuri cu vele" a lui Nicolae Carp. In 1983 au fost in croaziera in Marea Egee pe barca lor, Dolojman, de 6,5 metri! Mihai avea aproape 13 ani si croaziera a durat aproape 2 luni, pe traseul Constanta - Istanbul -Canakalle - Limnos - Pireu, iar la intoarcere s-a navigat prin stramtoarea dintre Grecia continentala si Eubeea, si ocolind Sporadele s-a reintrat in Dardanele, apoi Marmara, Bosfor si Marea Neagra.

Pe vremea comunismului, au fost, alaturi de Radu Theodoru, singurii romani care au facut asemenea croaziere. Si in prezent, Mihai e cam singurul de la Tomis care se da cu adevarat cu yachtul pe mare. Allegro a fost construit de nea Sandu dupa ce au vandut Dolojmanul, am navigat cu ea si e o barca excelenta, echilibrata sub vele, stabila, rapida, si in primul rand e un velier cu adevarat maritim. Aici se vede ce poate iesi din mana unor oameni cu adevarat pasionati, autodidacti, fara a cheltui sume colosale si fara a avea pregatire speciala in domeniu.

Edited by fitness4mind, 06 January 2008 - 23:19.


#14
fitness4mind

fitness4mind

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 426
  • Înscris: 16.08.2007
Sper sa nu raman singurul care posteaza pe aici :), vorba aia, omul isi face iarna caruta si vara sania, deci sa ne apucam de treaba...  Astea sunt poze ale barcii mele facute acum o ora:

[ http://img292.imageshack.us/img292/5710/picture208ef4.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ http://img167.imageshack.us/img167/6877/picture209km4.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Avantajul acestei forme a corpului este stabilitatea de forma pronuntata, care determina lestarea usoara, deci nu e nevoie de cine stie ce greutate in santina sau la capatul derivorului. Derivorul e o lama culisanta metalica de 60 kg, si poate fi inlocuit cu o chila grea sau derivor lestat in cazul navigatiei maritime, pentru sporirea stabilitatii. Barca e usoara, rapida, si cu motor se comporta bine, un outboard de 8 cai e suficient. Daca as vrea sa merg doar cu motor, barca intra in glisare cu motor peste 25 de cai, deci e buna si ca motocruiser. Asa cum e acum, cu derivor mobil, este potrivita pentru navigatia pe Dunare si in Delta. Exista posibilitatea montarii unui lest profilat in exteriorul corpului in zona derivorului, dar mi se pare o solutie depasita, sporul de stabilitate e cu atat mai mare cu cat lestul e situat mai jos, ideal ar fi la capatul chilei sau derivorului.

Dupa cum spunea si Muguradrian, piata e complet descoperita pe acest segment, si incepe sa se observe deja aparitia cererii, in general oameni foarte buni profesionisti in domeniul lor. De aceea consider ca e nevoie ca cei amatori sa fie suficient informati, achizitia unui velier nu e o decizie pe care o iei in fiecare zi. Cat despre mine, ca formatie sunt inginer navalist, asta m-a ajutat destul de mult in hobby-ul preferat, plus ca am crescut "pe apa" pot spune. In continuare va stau la dispozitie cu orice nelamurire tehnica vizavi de yachting, la asta pot spune ca ma pricep, fara a pretinde ca am experienta de navigatie a lui Mihai Patrascu, Sorin Drugan sau Paul Butusina de exemplu.

Edited by fitness4mind, 07 January 2008 - 17:42.


#15
muguradrian

muguradrian

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 78
  • Înscris: 31.01.2007
Foarte frumoasa povestea echipajului de pe Allegro . Asa croaziera mai zic si eu . Am inteles ca bulgarii fac p`ai draq cand intri in apele lor . Pacat ca nu-i putem sari sa ajungem direct in Egee !

#16
fitness4mind

fitness4mind

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 426
  • Înscris: 16.08.2007

View Postmuguradrian, on Jan 9 2008, 11:58, said:

Foarte frumoasa povestea echipajului de pe Allegro . Asa croaziera mai zic si eu . Am inteles ca bulgarii fac p`ai draq cand intri in apele lor . Pacat ca nu-i putem sari sa ajungem direct in Egee !
Incepand din '97, nea Sandu si Mihai m-au invitat de cateva ori sa merg cu ei pe mare, "avem nevoie de un golan de balta ca tine "  :D , dar din nefericire ori n-am avut concediu, ori lucram la casa, n-am putut fi liber cand aveau ei programate croazierele. In '99 au fost pana in Santorini, Mihai, fiind operator TV, a facut un documentar despre croaziera, pe care l-am vazut prin perioada aia la TVR1, super.

Nu stiu cum se comporta bulgarii, cred totusi ca sunt neamuri cu aia de la circulatie care ii ard pe romani :). Cel mai bine e sa nu intram in apele lor teritoriale, deci sa pornim direct in traversada dupa iesirea din apele romanesti. Pacat insa ca si litoralul bulgaresc e destul de interesant de vazut de pe mare, dar nu se compara vreodata cu insula Marmara sau coasta egeeana a Turciei.

In ceea ce priveste Egeea, vantul predominant este Meltemi, vant puternic din directia Nord - Nord-Est. Itinerariul velistilor care vin dinspre Dardanele, cum e cazul romanilor, trebuie deci sa fie trasat avand in vedere intoarcerea prin zona nordica a Egeei, pentru a nu fi nevoiti sa navige cu vant din prova - volte multe si castig mic in distanta. In plus, urcarea stramtorilor Bosfor si Dardanele la intoarcerea in tara se face greu, sunt zone cu un curent foarte puternic, deci trebuie un motor puternic.

Aici gasiti un site foarte important pentru orice aspirant la statutul de velist de croaziera: http://www.sailingissues.com/ . In afara faptului ca are cea mai detaliata prezentare de pe net a arealului egeean de croaziera, aici se gaseste SINGURUL CURS GRATUIT DE NAVIGATIE MARITIMA. Navigati prin site si veti gasi informatii importante. In plus, pentru cine e interesat de Egeea, informatii culese direct de la fata locului gasim in cartile de calatorie pe mare ale lui Radu Theodoru: "Croaziera contra cronometru" si "In lupta cu valurile", aparute in anii '80.

#17
fitness4mind

fitness4mind

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 426
  • Înscris: 16.08.2007
Aici gasiti povestea croazierei lui Sorin Drugan pe Marea Neagra pana la Batumi in Georgia si inapoi: http://dordeduca.ro/...rii_negre/1078/ .

Pentru cine e interesat de yachting, subliniez inca o data ca e necesar sa va informati temeinic direct la "oamenii marii". Nu cadeti in ispita, e plin de asa-zisi dealeri de ambarcatiuni care habar n-au ce-aia randa sau spinnaker, sau nu stiu date elementare referitoare la rapoartele care definesc performanta unui velier. Muguradrian, poate ne vedem la vara pe apa in Delta :), pana atunci, eu cel putin am ceva interesant de lucru, creez un portofoliu de proiecte de veliere, si primul pe care am sa-l inregistrez la Osim va fi un model minitransat pe care vreau sa mi-l construiesc, in tehnica "radius chine" a lui Dudley Dix. Daca esti hotarat pe Macgregor, e bun  sa-ti "faci mana", il vei putea folosi insa doar pe Dunare, Delta si putin maritim, nu stiu cat de repede il vei putea vinde cand te vei plictisi de el. Parerea mea e sa te hotarasti la o barca serioasa :). Succes si nu ezita sa ne intrebi despre orice problema...

Edited by fitness4mind, 09 January 2008 - 20:17.


#18
muguradrian

muguradrian

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 78
  • Înscris: 31.01.2007

View Postfitness4mind, on Jan 9 2008, 20:06, said:

Aici gasiti povestea croazierei lui Sorin Drugan pe Marea Neagra pana la Batumi in Georgia si inapoi: http://dordeduca.ro/...rii_negre/1078/ .

Pentru cine e interesat de yachting, subliniez inca o data ca e necesar sa va informati temeinic direct la "oamenii marii". Nu cadeti in ispita, e plin de asa-zisi dealeri de ambarcatiuni care habar n-au ce-aia randa sau spinnaker, sau nu stiu date elementare referitoare la rapoartele care definesc performanta unui velier. Muguradrian, poate ne vedem la vara pe apa in Delta :), pana atunci, eu cel putin am ceva interesant de lucru, creez un portofoliu de proiecte de veliere, si primul pe care am sa-l inregistrez la Osim va fi un model minitransat pe care vreau sa mi-l construiesc, in tehnica "radius chine" a lui Dudley Dix. Daca esti hotarat pe Macgregor, e bun  sa-ti "faci mana", il vei putea folosi insa doar pe Dunare, Delta si putin maritim, nu stiu cat de repede il vei putea vinde cand te vei plictisi de el. Parerea mea e sa te hotarasti la o barca serioasa :). Succes si nu ezita sa ne intrebi despre orice problema...

Sa inteleg ca ai un atelier , ceva ? Ce barca serioasa(e) imi recomanzi ? Daca atelierul este in Bucuresti sau pe-aproape poate pot sa te vizitez ! . Am inteles ca Sorin Drugan are un velier de 14 m , ce fel este ?

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate