Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

La plimbare cu ... yachtul

- - - - -
  • Please log in to reply
489 replies to this topic

#19
muguradrian

muguradrian

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 78
  • Înscris: 31.01.2007

View Postfitness4mind, on Jan 9 2008, 20:06, said:

Aici gasiti povestea croazierei lui Sorin Drugan pe Marea Neagra pana la Batumi in Georgia si inapoi: http://dordeduca.ro/...rii_negre/1078/ .

Pentru cine e interesat de yachting, subliniez inca o data ca e necesar sa va informati temeinic direct la "oamenii marii". Nu cadeti in ispita, e plin de asa-zisi dealeri de ambarcatiuni care habar n-au ce-aia randa sau spinnaker, sau nu stiu date elementare referitoare la rapoartele care definesc performanta unui velier. Muguradrian, poate ne vedem la vara pe apa in Delta :), pana atunci, eu cel putin am ceva interesant de lucru, creez un portofoliu de proiecte de veliere, si primul pe care am sa-l inregistrez la Osim va fi un model minitransat pe care vreau sa mi-l construiesc, in tehnica "radius chine" a lui Dudley Dix. Daca esti hotarat pe Macgregor, e bun  sa-ti "faci mana", il vei putea folosi insa doar pe Dunare, Delta si putin maritim, nu stiu cat de repede il vei putea vinde cand te vei plictisi de el. Parerea mea e sa te hotarasti la o barca serioasa :). Succes si nu ezita sa ne intrebi despre orice problema...

Sa inteleg ca ai un atelier , ceva ? Ce barca serioasa(e) imi recomanzi ? Daca atelierul este in Bucuresti sau pe-aproape poate pot sa te vizitez ! . Am inteles ca Sorin Drugan are un velier de 14 m , ce fel este ?

#20
fitness4mind

fitness4mind

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 426
  • Înscris: 16.08.2007
Man, momentan lucrez in garajul meu, in Galati. De obicei ma ocup de reparatii sau modificari la barci de fibra si lemn. Inca nu am trecut pe firma (sunt PFA), dar cred ca am sa intru anul asta pe piata direct pe productia din poliester si wood-epoxy, cand vad ce buleala se da de catre unii producatori. In plus, pe segmentul de veliere nu exista nimeni in tara specializat pe noile tehnologii, sunt cateva proiecte "antice" dupa care mosii din Constanta construiesc la comanda veliere foarte scumpe, grele si lente. De aceea as vrea sa scot ceva performant de conceptie proprie, prin performanta intelegand barci usoare, rapide, cu suprafata velica mare si deplasament minim, aici as avea desfacere in primul rand "afara".

Prin barca serioasa inteleg ceva performant si confortabil, de care sa nu te plictisesti vreodata. Trebuie sa o poti folosi si pe fluvii si in largul marii, sa ai asigurate permanent intretinerea, reparatiile inerente, cheiajul, adica sa nu te doara capul vreodata de altceva decat de croaziera pe care vrei sa o faci. E destul de greu sa ai toate astea acum in Romania, dar nu imposibil. Cei care in prezent se ocupa de asta merg doar pe jecmaneala, exemple: YCRR, Ana Yacht, Spat Galati. Exista, dupa cum am mai spus, variante mult mai ieftine la ceea ce ofera astia, ei profita de lipsa de informatie a potentialului client, asta ca sa ne exprimam elegant :).

Am vazut odata mai demult Aiax-ul lui Sorin Drugan la Tomis, dar nu-mi mai aduc aminte prea bine ce fel de barca e, oricum se poate vedea la Constanta.

Am sa incerc sa fac o clasificare a velierelor de croaziera:
1. Veliere usoare cu derivor mobil pentru ape interioare si maritim costier: lungimea pana pe la 7 metri, chiar mai mult (Macgregor :) ), constructie din lemn, placaj+epoxy, sau fibra de sticla, oarecum accesibile si potrivite incepatorilor. Exemple: http://www.geocities.com/samimocmak/ , http://tersane.endtas.com/
2. Veliere usoare de croaziera maritima: lungimea intre 6,5 si 14 metri, chila fixa sau derivor fix, profilat si lestat, constructia din aceleasi materiale + aluminiu, preturi accesibile in cazul constructiei in regie proprie, mai mari la sh, si mari de-a binelea la barcile noi. Sunt cele mai raspandite si cautate. Exemple: http://www.rm-asso.org/rm_900.htm , http://www.nautikit....sts.asp?TID=413
3. Veliere grele de croaziera maritima: lungimea de la 7 la peste 20 de metri, constructie din lemn masiv sau metalica, de obicei chila lunga, pe toata lungimea imersa a ambarcatiunii, deplasament mare, viteza mica, in schimb confort optim. Sunt de obicei scumpe  si sunt preferate de cei varstnici. Exemplu: http://www.enavigo.hr/en/boats.asp , http://www.brucerobe...c/HTML/V388.htm
4. Catamarane si trimarane, care se incadreaza in primele 2 categorii. Exemple: http://www.paolobiso...brochure-en.pdf , http://www.moorings....r.aspx?id=42X4K

Mai exista categorii de veliere care nu se incadreaza la agrement:
-veliere de charter, adica pentru croaziere contra cost in grupuri mari.
-veliere de cursa-croaziera, adica de competitie, la care se folosesc ultimele tehnologii- fibra de carbon etc.
-veliere de lux, de dimensiuni mari, cu confort si pret pe masura.

Parerea mea: cea mai potrivita alegere e un velier maritim usor, si daca ar fi sa aleg, as merge pe asta: http://www.bateau.co...y.htm?prod=VG26 . E cel mai accesibil velier maritim de pe net d.p.d.v. al pretului, simplitatii constructive, confortului si performantei. Pentru mine personal este insa prea mare, mie imi plac barcile mici, spartane si "nervoase", tip minitransat: http://www.supercarolus.nl/

Edited by fitness4mind, 15 January 2008 - 15:44.


#21
muguradrian

muguradrian

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 78
  • Înscris: 31.01.2007

View Postfitness4mind, on Jan 15 2008, 15:16, said:

Man, momentan lucrez in garajul meu, in Galati. De obicei ma ocup de reparatii sau modificari la barci de fibra si lemn. Inca nu am trecut pe firma (sunt PFA), dar cred ca am sa intru anul asta pe piata direct pe productia din poliester si wood-epoxy, cand vad ce buleala se da de catre unii producatori. In plus, pe segmentul de veliere nu exista nimeni in tara specializat pe noile tehnologii, sunt cateva proiecte "antice" dupa care mosii din Constanta construiesc la comanda veliere foarte scumpe, grele si lente. De aceea as vrea sa scot ceva performant de conceptie proprie, prin performanta intelegand barci usoare, rapide, cu suprafata velica mare si deplasament minim, aici as avea desfacere in primul rand "afara".

Prin barca serioasa inteleg ceva performant si confortabil, de care sa nu te plictisesti vreodata. Trebuie sa o poti folosi si pe fluvii si in largul marii, sa ai asigurate permanent intretinerea, reparatiile inerente, cheiajul, adica sa nu te doara capul vreodata de altceva decat de croaziera pe care vrei sa o faci. E destul de greu sa ai toate astea acum in Romania, dar nu imposibil. Cei care in prezent se ocupa de asta merg doar pe jecmaneala, exemple: YCRR, Ana Yacht, Spat Galati. Exista, dupa cum am mai spus, variante mult mai ieftine la ceea ce ofera astia, ei profita de lipsa de informatie a potentialului client, asta ca sa ne exprimam elegant :).

Am vazut odata mai demult Aiax-ul lui Sorin Drugan la Tomis, dar nu-mi mai aduc aminte prea bine ce fel de barca e, oricum se poate vedea la Constanta.

Am sa incerc sa fac o clasificare a velierelor de croaziera:
1. Veliere usoare cu derivor mobil pentru ape interioare si maritim costier: lungimea pana pe la 7 metri, chiar mai mult (Macgregor :) ), constructie din lemn, placaj+epoxy, sau fibra de sticla, oarecum accesibile si potrivite incepatorilor. Exemple: http://www.geocities.com/samimocmak/ , http://tersane.endtas.com/
2. Veliere usoare de croaziera maritima: lungimea intre 6,5 si 14 metri, chila fixa sau derivor fix, profilat si lestat, constructia din aceleasi materiale + aluminiu, preturi accesibile in cazul constructiei in regie proprie, mai mari la sh, si mari de-a binelea la barcile noi. Sunt cele mai raspandite si cautate. Exemple: http://www.rm-asso.org/rm_900.htm , http://www.nautikit....sts.asp?TID=413
3. Veliere grele de croaziera maritima: lungimea de la 7 la peste 20 de metri, constructie din lemn masiv sau metalica, de obicei chila lunga, pe toata lungimea imersa a ambarcatiunii, deplasament mare, viteza mica, in schimb confort optim. Sunt de obicei scumpe  si sunt preferate de cei varstnici. Exemplu: http://www.enavigo.hr/en/boats.asp , http://www.brucerobe...c/HTML/V388.htm
4. Catamarane si trimarane, care se incadreaza in primele 2 categorii. Exemple: http://www.paolobiso...brochure-en.pdf , http://www.moorings....r.aspx?id=42X4K

Mai exista categorii de veliere care nu se incadreaza la agrement:
-veliere de charter, adica pentru croaziere contra cost in grupuri mari.
-veliere de cursa-croaziera, adica de competitie, la care se folosesc ultimele tehnologii- fibra de carbon etc.
-veliere de lux, de dimensiuni mari, cu confort si pret pe masura.

Parerea mea: cea mai potrivita alegere e un velier maritim usor, si daca ar fi sa aleg, as merge pe asta: http://www.bateau.co...y.htm?prod=VG26 . E cel mai accesibil velier maritim de pe net d.p.d.v. al pretului, simplitatii constructive, confortului si performantei. Pentru mine personal este insa prea mare, mie imi plac barcile mici, spartane si "nervoase", tip minitransat: http://www.supercarolus.nl/
Pacat ca esti asa departe ! M-as fi bagat si eu la o constructie de barca ! Mi-au placut niste modele recomandate de tine ( dixdeseign ) .

#22
fitness4mind

fitness4mind

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 426
  • Înscris: 16.08.2007
Pai eu in primavara ma apuc de construit, daca ai un loc unde sa lucrezi si crezi ca te pricepi, poti sa te apuci si tu :), oricum putem colabora. Am putea pune amandoi sa cumparam un plan cunoscut, verificat si optimizat de velier, dupa care sa facem cate o barca pentru fiecare, cu toate ca orgoliul meu profesional imi da cu tifla sa construiesc dupa proiectul meu  :D.

Asta e misto in domeniul asta al velierelor: oamenii pasionati fac pe dracu' in 4 si, ajutandu-se intre ei, o scot la capat intr-un fel sau altul. Eu am ceva experienta de mic (prin '85 mi-am facut un trimaran dintr-o juma'de flotor de hidrobicicleta, cu care ma dadeam pe lac la mine), am fost navomodelist, am facut liceu naval si facultate, si in plus am avut avantajul ca am avut balta langa mine. Ar fi cateva solutii ieftine si rapid realizabile, dar sa-mi spui ce iti place la un velier: designul, confortul, performanta, sau toate ;)? Cu cat vrei mai multe, cu atat e mai scump...

Edited by fitness4mind, 16 January 2008 - 23:11.


#23
muguradrian

muguradrian

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 78
  • Înscris: 31.01.2007

View Postfitness4mind, on Jan 16 2008, 23:04, said:

Pai eu in primavara ma apuc de construit, daca ai un loc unde sa lucrezi si crezi ca te pricepi, poti sa te apuci si tu :), oricum putem colabora. Am putea pune amandoi sa cumparam un plan cunoscut, verificat si optimizat de velier, dupa care sa facem cate o barca pentru fiecare, cu toate ca orgoliul meu profesional imi da cu tifla sa construiesc dupa proiectul meu  :D.

Asta e misto in domeniul asta al velierelor: oamenii pasionati fac pe dracu' in 4 si, ajutandu-se intre ei, o scot la capat intr-un fel sau altul. Eu am ceva experienta de mic (prin '85 mi-am facut un trimaran dintr-o juma'de flotor de hidrobicicleta, cu care ma dadeam pe lac la mine), am fost navomodelist, am facut liceu naval si facultate, si in plus am avut avantajul ca am avut balta langa mine. Ar fi cateva solutii ieftine si rapid realizabile, dar sa-mi spui ce iti place la un velier: designul, confortul, performanta, sau toate ;)? Cu cat vrei mai multe, cu atat e mai scump...

In ordine : 1.confort , 2. performanta , 3. design . Ideea cumpararii unui plan impreuna e foarte buna . E musai sa ne intalnim mai spre primavara .

#24
fitness4mind

fitness4mind

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 426
  • Înscris: 16.08.2007
Daca vrei sa imi trimiti o adresa de mail sau un id de mess, iti trimit poze facute azi in portul Tomis, am pozat toate yachturile care sunt la apa  ;) .

In plus, prin februarie am sa am drum pe la Bucuresti, la un workshop, si poate ne intalnim :).

Edited by fitness4mind, 17 January 2008 - 23:20.


#25
Frank SF

Frank SF

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 72
  • Înscris: 16.08.2005
bravo voua pentru pasiunea voastra !

si eu sper cindva sa am timpul si posibilitatea sa am propriul meu yacht si sa pot naviga pe coasta marii Negre....

Edited by Frank SF, 18 January 2008 - 00:23.


#26
fitness4mind

fitness4mind

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 426
  • Înscris: 16.08.2007

View PostFrank SF, on Jan 18 2008, 00:23, said:

bravo voua pentru pasiunea voastra !

si eu sper cindva sa am timpul si posibilitatea sa am propriul meu yacht si sa pot naviga pe coasta marii Negre....

Interesant e ca nu e nici pe departe atat de inaccesibil precum lasa unii sa se inteleaga. Nu va impiedica nimic sa va realizati visul. Pe vremea lui Ceausescu au fost oameni care "s-au miscat" destul de bine, in ciuda tuturor oprelistilor. Azi e cu mult mai usor, exista materiale accesibile, tehnologii noi, in schimb si tot felul de impostori :)...

Edited by fitness4mind, 18 January 2008 - 10:21.


#27
epex

epex

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 07.01.2007
Ai cumva vreo sursa de placaj marin de 9 (19) mm din mahon, sau DF?
De asemenea, ai idee de un furnizor de cuie si holzsuruburi de bronz?

#28
muguradrian

muguradrian

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 78
  • Înscris: 31.01.2007

View Postfitness4mind, on Jan 17 2008, 23:12, said:

Daca vrei sa imi trimiti o adresa de mail sau un id de mess, iti trimit poze facute azi in portul Tomis, am pozat toate yachturile care sunt la apa  ;) .

In plus, prin februarie am sa am drum pe la Bucuresti, la un workshop, si poate ne intalnim :).
muguradrian#yahoo.com
Sa ma anunti din timp cand vii in februarie sa nu-mi pun garzi atunci . Stam de vorba pe indelete si poate o punem de o afacere .

#29
fitness4mind

fitness4mind

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 426
  • Înscris: 16.08.2007

View Postepex, on Jan 18 2008, 16:46, said:

Ai cumva vreo sursa de placaj marin de 9 (19) mm din mahon, sau DF?
De asemenea, ai idee de un furnizor de cuie si holzsuruburi de bronz?

Momentan folosesc unde am nevoie un placaj marin din recuperari, 8 mm, 5 straturi, care e folosit la ambalat anumite repere din industria navala. Pe viitor vreau sa aduc foi intregi direct de la sursa, la turci se gaseste ieftin, ei au si kit-uri gata taiate in CNC pentru veliere. Nu cunosc furnizori de cuie si holzsuruburi de bronz, pentru ca nu folosesc, lemnul acoperit cu epoxy nu mai are nevoie de asemenea "fineturi", eu folosesc holzsuruburi normale. Daca esti implicat in vreun proiect, te rugam sa detaliezi :).

#30
fitness4mind

fitness4mind

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 426
  • Înscris: 16.08.2007

View Postmuguradrian, on Jan 18 2008, 17:24, said:

Sa ma anunti din timp cand vii in februarie sa nu-mi pun garzi atunci . Stam de vorba pe indelete si poate o punem de o afacere .
Inca nu stiu exact cand voi veni, dar fii sigur ca am sa te anunt din timp. Ti-am dat add pe mess, astept de la tine.

#31
fitness4mind

fitness4mind

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 426
  • Înscris: 16.08.2007
Ma folosesc de ocazia asta pentru a intreba daca a fost cineva cu velierul in interiorul Deltei, pe canalele Litcov sau Crisan, de exemplu, sau pe lacurile interioare. Eu am fost doar pe bratele Sulina si Sf. Gheorghe si Canalul Dunavat - Razelm. Ma interesa cum ar incurca perdeaua de vegetatie de pe canale vantul, si ce adancimi sunt pe lacuri, daca se poate naviga cu derivorul complet coborat (1,20 metri la barca mea).

Edited by fitness4mind, 18 January 2008 - 19:26.


#32
epex

epex

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 07.01.2007
Am inceput constructia unui minicruiser de 17' dupa un set de planuri de pe Glen-L.com. De fapt, dupa modificari va avea cam 19'.
Stiam de la bun inceput ca partea cea mai grea va fi partea de documentare si, mai ales, procurarea materialelor necesare. Este de neimaginat cum la o tara de 22 mil. de romani, care are deschidere la Marea Neagra si la Dunare, numarul celor pasionati de constructia de ambarcatiuni sa fie de ordinul zecilor!
Peste cca 2 saptamani voi face un drum la Bucuresti la Rompolimer sa vad de rasina epoxy si de tesatura din fibra. Am gasit placaj la un moment dat intr-o oferta a firmei Bxl din Constanta dar, le-am trimis doua email-uri si nu am primit nici un raspuns.
Chestia cu placajul ma incurca rau de tot. Am gasit de curand si un site al unei firme din Iasi, respectiv ProBoats.ro, unde se gaseste o gama intreaga de accesorii nautice interesante.
In ceea ce priveste organele de ansamblare, raman la ideea utilizarii bronzului sau al inoxului, deoarece incapsularea cocii in epoxy nu este 100% imbatabila.
Va doresc succes tuturor si, daca va intereseaza, va voi tine la curent cu evolutia lucrarilor. Dupa finalizarea acestui proiect intentionez sa ma apuc de un iacht pana in 8 m. lungime, dar mai este pana atunci.

Numai bine!

#33
Sailboat

Sailboat

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 18.01.2008

View Postfitness4mind, on Jan 18 2008, 19:07, said:

Ma folosesc de ocazia asta pentru a intreba daca a fost cineva cu velierul in interiorul Deltei, pe canalele Litcov sau Crisan, de exemplu, sau pe lacurile interioare. Eu am fost doar pe bratele Sulina si Sf. Gheorghe si Canalul Dunavat - Razelm. Ma interesa cum ar incurca perdeaua de vegetatie de pe canale vantul, si ce adancimi sunt pe lacuri, daca se poate naviga cu derivorul complet coborat (1,20 metri la barca mea).
Salut. Am un velier la Sf.Gheorghe, de 6 m, fibra, 4 cusete, twin keels, catarg de 7 m. Am iesit putin si pe mare cu el in ultimii doi ani (de vreo 10 ori). De asemenea, am fost cu el pe canalul care leaga Sf.Gheorghe de Sulina (Cordon Litoral). Pe canale este exclusa navigatia cu vele, mai ales ca pe malul Litcovului sunt salcii, ceea ce face ca vintul sa nici nu adie. In schimb, pe lacuri s-ar putea ridica velele, mai ales pe cele mari, cum e Lacul Rosu. Asta din punct de vedere al vintului, ca in rest pot aparea probleme. La intrarile in multe lacuri sunt praguri unde adincimile sunt de max 20 cm, insa cea mai mare problema o reprezinta vegetatia, care ti s-ar agata de derivor, incetinind deplasarea. Stiu toate astea pentru ca mai am o Laguna 480 cu motor, cu care am facut aproape toate traseele de pe Sulina si Sf.Gheorghe. Din cite stiu, cel mai adinc lac este Belciugul (max. 9 m), dar acolo accesul este si foarte dificil si interzis, deoarece e rezervatie. Eu in vara nu am putut intra cu Laguna. Am intrat in noiembrie si era sa primesc o amenda cit China. S-ar putea naviga in Lacul Rosu, cum ti-am spus, cu conditia sa nu fie seceta care sa influenteze nivelul apei astfel incit sa te incarci tot timpu cu vegetatie, si sa ai derivor mobil pentru a putea intra si iesi fara probleme. In rest, daca nu sti, lacul e mare, aproape 8 km de la este la vest si are si un camping simpatic in partea de vest. Deci ar fi ceva, dar eu nu am incercat. La velierul meu aveam numai focul si randa, asa ca am incercat sa mai cumpar ceva vele. Am comandat un gennaker cruiser de la Hyde Sails Ltd. Pe linga faptul ca desi el costa 320 GBP, am iesit la 500 GBP din cauza comisioanelor bancare si a costurilor de livrare, l-am primit abia pe 3 ianuarie 2008, cu toate ca l-am comandat la inceputul lui iulie 2007. Si asta e una din cele mai tari firme de vele din lume. Asa ca as vrea sa stiu daca exista o alta sursa mai ieftina si mai rapida, pt. ca as mai avea nevoie de o genoa ca sa maresc viteza. Pe de alta parte as fi dispus si sa vind velierul, ca sa imi iau unul mai mare, apt pentru croaziere mai lungi. Daca stiti ceva in sensul asta, m-as bucura sa imi spuneti si mie. In rest, ar fi intr-adevar bine daca ne-am aduna.

#34
Sailboat

Sailboat

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 18.01.2008
Nu mai posteaza nimeni??? Ati trecut pe mess-uri???
Pacat, ar fi fost interesant sa mai vorbim, mai alea ca fitness4mind pare cel mai competent in domeniu din cati cunosc.

#35
fitness4mind

fitness4mind

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 426
  • Înscris: 16.08.2007

View PostSailboat, on Jan 25 2008, 10:46, said:

Nu mai posteaza nimeni??? Ati trecut pe mess-uri???
Pacat, ar fi fost interesant sa mai vorbim, mai alea ca fitness4mind pare cel mai competent in domeniu din cati cunosc.

Sailboat, nu cumva asta e barca ta? [ http://img251.imageshack.us/img251/2866/img2509dd9.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Nu am trecut pe mess :), ci voiam sa postez intai ceva rendering-uri 3d ale barcii pe care o proiectez acum, dar mai am de lucru... In plus, azi imi botez copilul si am fost ocupat toata saptamana. In primul rand iti multumesc pentru sfaturile referitoare la navigatia pe canale si lacuri, este asa cum ma asteptam, am umblat cu caiacul prin asemenea zone. Am sa vad ce itinerariu aleg la vara, am sa fac poze peste tot unde ajung. Este un ordin al Ministerului Mediului in care sunt prezentate traseele aprobate pentru turism: http://www.ddbra.ro/...vigatieRBDD.pdf .
Merci pentru apreciere, ma simt flatat, dar nu cred ca sunt "cel mai competent", cred ca mai degraba orientat pe performanta (deformatie poate datorata faptului ca sunt motociclist vitezist :D ) . Oricum, vela e marea mea pasiune...

Despre vele, eu cred ca e cel mai bine de luat dimensiunile si dat comanda la turci, asta pentru ca la noi nu se ocupa mai nimeni, si despre sapat netul pana sa dai de cineva serios nu cred ca am fi curiosi :D . Turcii au un nivel de viata apropiat de al nostru, si in plus o industrie nautica dezvoltata si competitiva. Ar mai fi fareastsails.com din Hong Kong, pe un forum de afara am vazut mai demult pe cineva care era multumit, prezentarea pe site e atragatoare, dar sincer nu m-as risca. Oricum au trecut de mult vremurile cand lumea isi facea vele din nanghin (dos de perna) sau panza de cort :D.

Aceeasi problema vizavi de greement, cred ca alternativa o reprezinta turcii. Mai demult se gaseau pe site-ul italienilor de la Nautikit tot felul de repere interesante, era un roll-foc pentru barci intre 7-9 metri la vreo 500 usd, nu stiu daca electric sau manual. Azi nu mai au nici macar catarge, ci doar niste raiuri, vinciuri de scota, babale etc. Foarte curand am sa fac un drum la turci ca sa prospectez piata si am sa va dau detalii, plus ca vreau sa ma specializez in confectionarea de vele  ;) .

Mult respect , epex, pentru aventura in care ai plonjat construindu-ti barca visata, am sa-ti scriu curand un post detaliat.

Am foarte multe de spus, dar in curand trebuie s-o zbughesc la biserica sa-mi transform fetita intr-un animal de apa ca mine :D...

#36
Sailboat

Sailboat

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 18.01.2008

View Postfitness4mind, on Jan 25 2008, 16:23, said:

Sailboat, nu cumva asta e barca ta? [ http://img251.imageshack.us/img251/2866/img2509dd9.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Nu am trecut pe mess :), ci voiam sa postez intai ceva rendering-uri 3d ale barcii pe care o proiectez acum, dar mai am de lucru... In plus, azi imi botez copilul si am fost ocupat toata saptamana. In primul rand iti multumesc pentru sfaturile referitoare la navigatia pe canale si lacuri, este asa cum ma asteptam, am umblat cu caiacul prin asemenea zone. Am sa vad ce itinerariu aleg la vara, am sa fac poze peste tot unde ajung. Este un ordin al Ministerului Mediului in care sunt prezentate traseele aprobate pentru turism: http://www.ddbra.ro/...vigatieRBDD.pdf .
Merci pentru apreciere, ma simt flatat, dar nu cred ca sunt "cel mai competent", cred ca mai degraba orientat pe performanta (deformatie poate datorata faptului ca sunt motociclist vitezist :D ) . Oricum, vela e marea mea pasiune...

Despre vele, eu cred ca e cel mai bine de luat dimensiunile si dat comanda la turci, asta pentru ca la noi nu se ocupa mai nimeni, si despre sapat netul pana sa dai de cineva serios nu cred ca am fi curiosi :D . Turcii au un nivel de viata apropiat de al nostru, si in plus o industrie nautica dezvoltata si competitiva. Ar mai fi fareastsails.com din Hong Kong, pe un forum de afara am vazut mai demult pe cineva care era multumit, prezentarea pe site e atragatoare, dar sincer nu m-as risca. Oricum au trecut de mult vremurile cand lumea isi facea vele din nanghin (dos de perna) sau panza de cort :D.

Aceeasi problema vizavi de greement, cred ca alternativa o reprezinta turcii. Mai demult se gaseau pe site-ul italienilor de la Nautikit tot felul de repere interesante, era un roll-foc pentru barci intre 7-9 metri la vreo 500 usd, nu stiu daca electric sau manual. Azi nu mai au nici macar catarge, ci doar niste raiuri, vinciuri de scota, babale etc. Foarte curand am sa fac un drum la turci ca sa prospectez piata si am sa va dau detalii, plus ca vreau sa ma specializez in confectionarea de vele  ;) .

Mult respect , epex, pentru aventura in care ai plonjat construindu-ti barca visata, am sa-ti scriu curand un post detaliat.

Am foarte multe de spus, dar in curand trebuie s-o zbughesc la biserica sa-mi transform fetita intr-un animal de apa ca mine :D...
Asta e, o cheama Excalibur, cam pretentios, e adevarat, dar acum 3 ani cind am inceput sa ma interesez serios de veliere nu aveam habar. Nu ca acum as avea nu stiu ce.
Atunci am vrut sa incep neaparat si am cumparat cea aveam la indemina. Era ieftina, am lucrat putin la ea si am inceput sa invat abc-ul navigatiei.
Invatatul a fost dupa ureche, de la un prieten din Ungaria al unui coleg de-al meu. Tipul a facut scoala de navigatie la Balaton, avea manuale beton si se si stia. Asa ca l-am adus la Sf. Gheorghe o saptamina ca sa ne invete. apoi am mai rafinat personal, am mai citi pe internet. Inclusiv pe Wikipedia am gasit lucruri interesante, asa ca in prezent stiu mai bine denumirile componentelor unei nave mai bine in engleza decit in romana.
E o mare rusine ca nu avem manuale.
Nu imi critica prea tare barca, te rog, ca vreau sa o vind. Eventual poti sa imi spui personal. Gluma.
Sa-ti traiasca copilul. Mai vorbim.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate