Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Motorul in 6 timpi
Last Updated: Sep 13 2009 06:19, Started by
AndreiRN
, Sep 05 2007 16:38
·
0
#1
Posted 05 September 2007 - 16:38
Lumea auto nu a cunoscut pana acum decat motoare in 2 sau in 4 timpi. Iata ca a venit vremea pentru inca un pas. Faimosul inventator Bruce Crower a dezvoltat un alt proiect imoprtant, asa ca un pensionar ce e! Motorul in 6 timpi este practic un motor uzual, pe benzina sau motorina, caruia i s-au adaugat 2 timpi in plus. Prototipul realizat de Crower este un motor industrial diesel, monocilindru de 12 CP, adaptat pentru a functiona cu benzina.
CUM FUNCTIONEAZA? Dupa ultimul timp al ciclului normal de functionare (evacuarea gazelor arse), un injector introduce o cantitate mica de apa in camera de ardere. Pistonul se afla in acest moment la punctul mort superior. Apa introdusa trece brusc in stare gazoasa, datorita temeraturii ridicate din camera de ardere. Putina lume cunoaste faptul ca apa are proprietatea de a-si mari volumul de 1600 de ori in momentul in care trece din stare lichida in stare gazoasa (abur). Din acest motiv turbinele cu abur au un randament foarte mare. In acest moment pistonul este fortat de presiunea exercitata de abur sa se deplaseze in jos, catre punctul mort inferior, realizand lucru mecanic util. Pe cursa de revenire, aburul din cilindru este evacuat prin deschiderea supapei de evacuare. Recent Crower a lucrat la dezvoltarea unui profil de cama, care sa mentina blocata supapa de evacuare in momentul injectiei de apa, pentru a mentine gazele arse in cilindru. Astfel gazele arse sunt recomprimate, marindu-se astfel forta de apasare la timpul “aburului”. Avantajele acestui nou motor Principalul factor care l-a determinat pe inventatorul american sa construiasca acest motor a fost randamentul slab oferit de motoarele conventionale in 4 timpi. Un motor bun pe benzina in 4 timpi are un randament de 24%, iar unul diesel ajunge pana la 30%. Practic doar un procent de 24% dintr-un litru de combustibil este folosit pentru a obtine lucru mecanic util in motor. Restul energiei se pierde prin efect termic. Practic mai bine de trei sferturi din benzina pe care o bagam in rezervor este folosita pentru a incalzi motorul (de parca l-am folosi pe post de soba). Acest lucru l-a macinat pe Crower de-a lungul intregii sale cariere. Motorul sau in 6 timpi duce la imbunatatirea randamentului motorului cu inca 40 de procente. Un alt avantaj important al acestui tip de motor este eficienta racirii. Nu mai este nevoie de un circuit de racire care sa ocupe spatiu inutil si care sa consume din energia produsa de motor. Racirea se face prin intermediul apei injectate in camera de ardere. Acest lucru a fost demonstrat de inventator pe motorul sau. Dupa o ora de functionare puteai sa pui mana linistit pe blocul motor, care era la o temeratura suportabila. Acest important beneficiu duce si la marirea timpului de utilizare al motorului, incalzirea fiind unul din principalii factori de uzura la motoarele conventionale. |
#2
Posted 05 September 2007 - 17:27
Probabil momentan e inca o chestie care functioneaza ca "technology demonstrator", dar trebuie inca putintica cercetare pentru a descoperi materiale fiabile pe termen lung pentru el.
Suna interesant, si, cel putin pe hartie, conceptul e perfect valabil. Mai putin partea aia cu 1600x cresterea volumului. Sau poate nu sunt eu la curent... |
#3
Posted 05 September 2007 - 17:28
Not exactly news-worthy, mai ales ca ce a (re)inventat Dl Crower nu prea isi are aplicatii imediate in industria auto datorita perioadelor (imense, IMO) necesare incalzirii motorului la pornire, respectiv racirii acestuia la oprire.
|
#4
Posted 05 September 2007 - 17:49
sebulbus, on Sep 5 2007, 18:27, said: Suna interesant, si, cel putin pe hartie, conceptul e perfect valabil. Daca pune mana Toyota pe asa motor avem sansa sa vedem hibride cu un consum greu de conceput la ora asta. Materialele necorozive deja au aparut la Ford si GM pt vehiculele cu etanol care este foarte coroziv. |
#5
Posted 05 September 2007 - 18:01
AndreiRN, on Sep 5 2007, 18:49, said: Dar realitatea este ca nu numai pe hartie la facut mosul ci in realitatea si la pornit si mergea super. BTW, ce legatura are Toyota cu motorul in sase timpi? |
#6
Posted 05 September 2007 - 18:08
AndreiRN, on Sep 5 2007, 17:38, said: Dupa ultimul timp al ciclului normal de functionare (evacuarea gazelor arse), un injector introduce o cantitate mica de apa in camera de ardere. Pistonul se afla in acest moment la punctul mort superior. Apa introdusa trece brusc in stare gazoasa, datorita temeraturii ridicate din camera de ardere. Putina lume cunoaste faptul ca apa are proprietatea de a-si mari volumul de 1600 de ori in momentul in care trece din stare lichida in stare gazoasa (abur). Din acest motiv turbinele cu abur au un randament foarte mare. In acest moment pistonul este fortat de presiunea exercitata de abur sa se deplaseze in jos, catre punctul mort inferior, realizand lucru mecanic util. Pe cursa de revenire, aburul din cilindru este evacuat prin deschiderea supapei de evacuare. Rahat ! Ce inseamna o cantitate mica de apa ? 1ml ? 10 ml ? Este necesara o cantitate destul de mare de apa ca sa produca lucru mecanic util in piston . Si asta in cazul in care motorul ar functiona la cateva sute de grade Celsius , pentru ca apa sa sa se evapore exploziv . In realitate motorul functioneaza la 85-95 de grade . Ar fi nevoie de cateva zeci de minute pana cand s-ar evapora apa aia introdusa in piston , asa ca s-au dus dracului timpii aia 5 si 6 al motorului . Asta ca sa nu luam in considerare faptul ca apa aia ar putea ramane in piston si ar produce soc hidraulic , ceea ce ar insemna ca supapele ar zbura prin parbriz si s-ar opri exact in neuronu ala cretz care te face sa elucubrezi asemenea aberatii . P.s. Daca nu ma crezi pe cuvant , afla ca in blocul motor circula tot timpul apa chioara . Daca nu a facut inca explozie ca sa-ti mute pistoanele in creer , este din pricina ca apa aia nu a aflat saraca despre motorul in 6 timpi . Las'ca afla ea !! Edited by cspot, 05 September 2007 - 18:11. |
#7
Posted 05 September 2007 - 18:35
#9
Posted 05 September 2007 - 19:24
WildChild, on Sep 5 2007, 19:35, said: presupun ca nu te referi la temperatura din interiorul camerei de ardere, adica acolo unde este injectata cantitatea respectiva de apa. Ba da ! Arderea se produce la mii de grade pentru cateva fractiuni de secunda . Motorul este construit din materiale care nu suporta asemenea temperaturi . De aceea acestea sunt racite cu apa pe exterior si au o durata de viata limitata . Practic , motorul nu ajunge niciodata la temperaturi mai mari de 200 de grade , cu ajutorul sistemului de racire pe care il are . Daca se intampla asa ceva , de obicei componentele acestuia se dilata si motorul se compromite . Mai exact motorul preia foarte putin din temperatura gazelor arse . Masa motorului este mult mai mare decat masa gazelor arse . Combustibilul ars intr-un ciclu este de cateva zeci de mii de ori mai usor decat motorul . Chiar daca combustibilul arde in motor la 2000 de grade , motorul se va incalzi doar cu raportul intre masa combustibilului si masa motorului . Adica la fiecare ardere cu o zecime de grad care disipeaza cu ajutorul lichidului de racire care circula prin motor . Asta daca nu luam in considerare faptul ca 80 % din caldura se pierde pe tzeava de esapament . |
#10
Posted 05 September 2007 - 19:57
WildChild, on Sep 5 2007, 19:01, said: Nu este o stire noua si e departe de a fi viabil la scara larga in urmatorii 3-4 ani. ce legatura are Toyota cu motorul in sase timpi? Sunt cei care cu onestitate folosesc technologia pt protectia mediului. |
|
#11
Posted 05 September 2007 - 20:04
Tehnic vorbind este realizabil , ramane de vazut daca si din punctul de vedere al costurilor de productie merita realizat si daca este interesul corporatiilor sa fie realizat!
Acest motor mai are o problema iarna, pentru ca apa aceea sa poata sa fie injectata in cilindru ea trebuie sa fie lichida, daca ingheata avem o problema! Nu stiu ce aditiv nepoluant se poate introduce in apa sa nu inghete si nici sa nu fie o problema ecologica! Pentru informarea lui cspot temperaturile amestecului carburant din camera de ardere depasesc 400-500 de grade celsius in timpul functionarii, si punctual ajung si la peste 1000 de grade celsius! Motorul nu explodeaza si nu se topeste deoarece caldura este evacuata atit prin ulei, care pe linga ungere mai are si acest rol, cit mai ales prin sistemul de racire al motorului! Intr-adevar temperatura optima a lichidului de racire este 85-90 de grade, dar nu o confundati cu temperaturile din camera de ardere! Circuitul de racire al motorului este complet separat de cel de admisie si evacuare a gazelor arse asa ca n-are cum sa explodeze, iar daca accidental, prin spargerea chiulasei sau a camasii cilindrului ajunge apa in cantitate mare in interiorul cilindrului rezultatul este un piston spart si o biela indoita, nicidecum explozia motorului! LE: Vad abia acum ultimul post a lui cspot! Deci stii ce se intimpla in motor! Atunci de ce crezi ca nu e realizabil un astfel de motor? Edited by kodiak, 05 September 2007 - 20:07. |
#12
Posted 05 September 2007 - 20:05
cspot, on Sep 5 2007, 19:08, said: 1. Este necesara o cantitate destul de mare de apa ca sa produca lucru mecanic util in piston. 2. In realitate motorul functioneaza la 85-95 de grade. 3. Asta ca sa nu luam in considerare faptul ca apa aia ar putea ramane in piston si ar produce soc hidraulic, 2. Glumesti. Ai vazut tu explozie la 95 de grade? 3. Timp de 100 de ani motoarele mergeau cu aburi si inca mai merg unele turbinele electrice. Ieri am "spalat" interiorul motorului la MBZ cu apa si nu a sarit nicio supapa si o fac din 6 in 6 luni. Cu motorul cald si mergand am turnat apa in admisie si l-am turat. Apa se face abur si "sparge" depozitul de carbon de pe piston si supape si turbo si le elimina pe teava de esapament. Cam o juma de litru. Se poate face si cu alcool. PS. Daca cititi atent la testarile secundare individul a modificat cama de evacuare ca sa nu se mai deschida valva si injectia de apa sa se faca peste gazul fierbinte de dupa explozie. Astfel CO2 + abur = apa carbogazoasa. Edited by AndreiRN, 05 September 2007 - 20:09. |
#13
Posted 06 September 2007 - 09:10
Apare insa inca o problema - chiar daca ar functiona, si chiar daca aburul ar curata depozitele de carbon, ar produce ea alte depozite de piatra chiar mai nasoale.....
Mai interesanta mi se pare ideea de a obtine metan din amestecul aburului sau apei pulverizate, cu o hidrocarbura in momentul arderii. Edited by loock, 06 September 2007 - 09:11. |
#14
Posted 06 September 2007 - 09:59
loock, on Sep 6 2007, 12:10, said: Apare insa inca o problema - chiar daca ar functiona, si chiar daca aburul ar curata depozitele de carbon, ar produce ea alte depozite de piatra chiar mai nasoale..... Probabil apa trebuie sa aiba o puritate extrema ca sa nu apara fenomene de tipul asta, cam la fel cum se foloseste apa distilata si purificata chimic in turbinele cu abur. Mai interesanta mi se pare ideea de a obtine metan din amestecul aburului sau apei pulverizate, cu o hidrocarbura in momentul arderii. Nu stiu daca se obtine metan, dar stiu ca se injecteza apa in combustibil si la cazanele actuale si emulsia aia este arza in boilerele termoentralelor. O sa-l intreb pe colegul termist sa aflu amanunte. |
#15
Posted 06 September 2007 - 14:15
nu-i bai, se pune si o capsula de Calgon in rezervor
|
|
#16
Posted 06 September 2007 - 16:38
#17
Posted 06 September 2007 - 19:47
un motor tinut in sarcina (maxima) mai multe minute reuseste sa inroseasca galeria de evacuare. Fierul nu se inroseste la 95 grade cit e temperatura lichidului de racire, nu a gazelor de evacuare.
O masina cu motor in 6 timpi o sa care 50kg de benzina si 50kg apa? Iarna nu o sa inghete apa in rezervor? In loc sa simplificam motoarele le tot complicam... Daca motorul cu ardere interna mai are un viitor, acela este fara pistoane (rotativ)... |
#18
Posted 06 September 2007 - 21:21
daca e viabila teoria prezentata atunci nu vei cara un rezervor de 50l benzina si unul de 50l apa, ci unul de 25l benzina si unul de 25l apa (aproximez grosolan) pentru ca imbunatateste efectul produs de motor. randamentul motor e (24+40)% ... bagi 1l benzina si 1l apa si obtii mai mult decat acum cu 2l benzina
|
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users