Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare certificat de inmatricu...

Poligon auto București

nelamurire legata de pret la mode...

Hotel cu restaurant si Demipensiu...
 Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam
 Mini server - VMware

betano.ro

Poveste fara sfarșit

I-auziti voi! - nu vor romani...
 Colon iritabil

Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...
 

Motorul in 6 timpi

- - - - -
  • Please log in to reply
54 replies to this topic

#55
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,327
  • Înscris: 09.09.2006

 domnul_ionescu, on 10th September 2009, 12:23, said:

Eh, nici chiar așa, ciclul combinat la termocentrale moderne aduce un randament de la 42-45% pe la vreo 65%, deci la motoare un 35-40% ar fi optimist, dar, totuși este un progres.
Ce intelegi tu prin ciclu combinat?
In energetica, ciclu combinat inseamna turbina cu gaze>generator electric>cazan recuperator>turbina cu abur sau statie de distilare. Ciclu simplu inseamna turbina cu gaz>generator electric. Cresterea de randament apare deci ca o consecinta a faptului ca folosesti gazele arse (deja fierbinti) din evacuarea turbinei cu gaz (temperaturile acolo sunt pe la 550C) ca sa produci niste abur (eventual cu un surplus de caldura de la niste arzatoare auxiliare), dar nu din injectia apei in ciclul de ardere. Asta se face numai pentru reducerea continutului de monoxid de azot din gazele arse (chiar asa ii si spune sistemului, NOX water injection).
Asa cum ziceam mai demult, se injecteaza apa in motorina (raportul este de aprox 1/10, apa combustibil la sarcina maxima), emulsia este arsa in camera de combustie a turbinei. Care este placata cu ceramica speciala, fixata pe niste suporti din aliaje cu nume fistichiu, pentru ca temperatura in camera de ardere se duce pe undeva pe la 1000C.
Vazand cifrele astea, cred ca putem deduce ca metoda nu s-a implementat din cauza materialelor speciale necesare si a castigurilor reduse. Si mai e o chestie, nu stiu cat de aplicabila e chestia la motoarele cu ardere interna la care arderea nu este un proces continuu, ca in turbinele cu gaz.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate