Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Motorul in 6 timpi
Last Updated: Sep 13 2009 06:19, Started by
AndreiRN
, Sep 05 2007 16:38
·
0
#19
Posted 06 September 2007 - 21:33
H725, on Sep 6 2007, 20:47, said: O masina cu motor in 6 timpi o sa care 50kg de benzina si 50kg apa? Iarna nu o sa inghete apa in rezervor? In loc sa simplificam motoarele le tot complicam... Sa nu uitam ca va disparea radiatorul, pompa de apa si apa din motor. Inghetat??? Ce este aia? Omul e din California. Hmmmm, si de ce nu as trece teava de esapament pe langa rezervorul de apa? Eu cred ca l-ar simplifica. Imagineaza-ti doua injectoare pe piston controlate de un computer. Mai multa sarcina si mai multa benzina. Mai mare temperatura si mai multa apa. Apa poate fi distilata sau cu un adus de acid acetic pt a preveni depozitele de calciu. |
#20
Posted 06 September 2007 - 22:46
H725, on Sep 6 2007, 13:47, said: un motor tinut in sarcina (maxima) mai multe minute reuseste sa inroseasca galeria de evacuare. Fierul nu se inroseste la 95 grade cit e temperatura lichidului de racire, nu a gazelor de evacuare. O masina cu motor in 6 timpi o sa care 50kg de benzina si 50kg apa? Iarna nu o sa inghete apa in rezervor? In loc sa simplificam motoarele le tot complicam... Daca motorul cu ardere interna mai are un viitor, acela este fara pistoane (rotativ)... Ingetatul apei iarna nu e o problema. Se poate adauga anti freeze. Motoarele cu piston de aviatie foloseau apa pt a preveni knock-ul la putere mare. Problema ca la altitudine, temperatura putea ajunge si la -60 C vara. Asa ca foloseau un amestec de apa cu metanol sau etanol sa previna inghetarea. |
#21
Posted 06 September 2007 - 23:07
Ideea e genului asta de motor e veche, pacat nici un constructor serios nu a studiat serios configuratia asta. E misto sa ai in loc de un power stroke la 4 timpi, 2 power strokes la 6 timpi, mai ales ca al doilea power stroke vine gratis din evaporarea apei, care in plus si raceste motorul. Asa se obtine putere dubla la aceeasi cilindree si consum.
Oricum asta o sa ridice niste sprancene printre ecologisti, pt ca apa in starea de vapori este gazul cu cel mai mare efect de sera, inaintea dioxidului de carbon. Totusi, cred ca se poate ca apa (distilata) folosita de motor sa fie recuperata, condensata, filtrata si refolosita intr-un ciclu, fara sa fie eliminata in atmosfera (doar schimbata la intervale regulate). Dupa mine HCCI-urile (motoare pe benzina cu aprindere prin compresie) si ciclul in 6 timpi sunt viitorul in materie de motoare pt autovehicule si nu motoarele hibride sau electrice. Folosite impreuna sunt sanse ca randamentul motorului cu ardere interna sa treaca de 50%. Mai departe nu cred ca se poate pt un motor instalat pe un vehicul. E adevarat ca randamentul motoarelor electrice este 80-90%, dar randamentul producerii energiei, de la sursa (put de petrol sau mina) pana la roata autovehiculului este de obicei mai mic la masinile electrice decat la multe dintre diesel-uri. Sper ca HCCI-ul sa apara cat de curand pe piata, e pacat ca dupa 100 de ani de folosire a motorului cu ardere interna, randamentul se invarte tot in jur de 25-28% (benzina). |
#22
Posted 07 September 2007 - 01:52
AndreiRN, on Sep 6 2007, 22:33, said: Masinile sunt facute sa mearga 300 - 400 km la un plin si daca acest motor va scoate 2,5% cata benzina/apa ii va trebui? ... autonomie 400km? passatul diesel are rezervorul de 70 litri si consuma sub 6 extraurban... atunci cind curentul electric o sa fie produs de fuelcell, masina electrica o sa fie viabila. Plus ca in urma producerii curentului electric din hidrogen o sa rezulte apa.... |
#23
Posted 07 September 2007 - 16:20
H725, on Sep 7 2007, 02:52, said: autonomie 400km? passatul diesel are rezervorul de 70 litri si consuma sub 6 extraurban... atunci cind curentul electric o sa fie produs de fuelcell, masina electrica o sa fie viabila. Plus ca in urma producerii curentului electric din hidrogen o sa rezulte apa.... Cei cu hidrogenul sunt cu capul in nori. Te-ai jucat vreodata cu hidrogen? Cand eram adolescent faceam bombe in curte cu hidrogen. Masina electrica este viabila ASTAZI. Soarele iti face cadou 50km pe zi. Hibridele pot sa ajunga la 2%. Sau sa nu ne folosim de noile technologi si sa asteptam sa ne pice hidrogen in cap? |
#24
Posted 08 September 2007 - 22:05
chiar sunt curios ce o sa apara ... ca tre sa apara odata ... rezervele mondiale de petrol se termina in mai putin de 50 de ani
|
#25
Posted 10 September 2007 - 23:20
In weekend am privit indeaproape locomotive carbune-abur, diesel-abur si diesel-electric.
Cat de eficient ar fi diesel-abur-electric? Eu cred ca ar fi un hibrid aproape perfect. Personal as adauga diesel-metan-abur-electric pt o ardere cat mai complecta si curata. |
#26
Posted 11 September 2007 - 19:18
Un motor de care zici tu ar merge la o hibrida, dar cred ca ar fi un cosmar tehnologic! Totusi ar fi interesant... dar nu cred ca metanul isi gaseste locul in ecuatie!
|
#27
Posted 11 September 2007 - 19:51
Cum este tratat si din ce material este facut capul pistonului? Nu de alta dar cam e supus, din ce am inteteles eu din modul de functionare, la niste socuri termice interesante.
|
#28
Posted 11 September 2007 - 20:04
AndreiRN, on Sep 7 2007, 17:20, said: Da, pasatul face exceptie la .... 420km. Ivece al meu face peste 3000 km intre plinuri. Ia mai calculeaza o data....70 litri in rezervor, un consum mediu de 6%, inseamna cam ....circa aproximativ exact 1166.6666Km. Honda mea care consuma destul de mult, "duce" cam 600km cu un plin de 60 de litri. Daca sunt cuminte, chiar mai mult. Cam asta e autonomia astazi. Eu zic ca solutii alternative exista si astazi pentru motorul cu combustie interna, doar ca nu se doreste sa se faca publice si de serie. Ce naiba....s-ar duce naibii controlul unora, dat de controlul asupra petrolului. "Aurul negru" inca conduce lumea. |
|
#29
Posted 11 September 2007 - 21:42
kodiak, on Sep 11 2007, 20:18, said: Un motor de care zici tu ar merge la o hibrida, dar cred ca ar fi un cosmar tehnologic! Totusi ar fi interesant... dar nu cred ca metanul isi gaseste locul in ecuatie! Metanul/propanul deja se foloseste la motoarele diesel pt a imbunatati arderea cu pana la 15% si instalatia este extrem de simpla. Un jet constant in admisie sau unul legat de acceleratie. Materium, on Sep 11 2007, 20:51, said: Cum este tratat si din ce material este facut capul pistonului? Nu de alta dar cam e supus, din ce am inteteles eu din modul de functionare, la niste socuri termice interesante. Socurile termice nu ar trebui sa fie deoarece temperatura nu apuca sa se transfere la metal. Eu, personal "spal" interiorul camerei de ardere si a supapelor cu apa sau alcool din mers si nu apar probleme mecanice. richelieu, on Sep 11 2007, 21:04, said: Ia mai calculeaza o data.... Edited by AndreiRN, 11 September 2007 - 21:47. |
#30
Posted 11 September 2007 - 22:10
Stiu ca si la noi s-a folosit metanul la motoare diesel prin anii '80!
Erau niste autobuze cu rezervoare de metan pe acoperis ! Stiu ca ni s-a pomenit si prin facultate despre ele, dar nu mai am idee de ce nu s-au impus! Cred ca are legatura cu introducerea injectiei directe de motorina si a sistemelor de injectie gestionat electronic! Tin minte ca se facea misto de ele spunindu-se ca s-au pus rachete pe autobuze ca sa ii sperie pe americani ! |
#31
Posted 11 September 2007 - 22:39
motor 1600cm3 (sa ne fie usor la calcule) => 400cm3 / cilindru (V4)
Presupunem ca apa isi mareste volumul de 1600x => dintr-un ml de apa obtinem un volum de 1600cm3. Sa zicem ca ne multumim cu 400cm3. (nu ma pricep sa fac calcule - ce volum ne-ar trebui ca sa aiba forta motorul) => din 4 evaporari folosim 1 mm3 de apa. Ceea ce inseamna ca la o turatie de ~2000rpm (normala) pentru un motor, consumam cam 1l apa / minut. Ceva nu este bine: ori nu avem nevoie de 400cm3, ori trebuie sa caram cisterna dupa noi. |
#32
Posted 11 September 2007 - 23:05
kodiak, on Sep 11 2007, 23:10, said: Stiu ca si la noi s-a folosit metanul la motoare diesel prin anii '80! Erau niste autobuze cu rezervoare de metan pe acoperis ! Stiu ca ni s-a pomenit si prin facultate despre ele, dar nu mai am idee de ce nu s-au impus! Cred ca are legatura cu introducerea injectiei directe de motorina si a sistemelor de injectie gestionat electronic! Tin minte ca se facea misto de ele spunindu-se ca s-au pus rachete pe autobuze ca sa ii sperie pe americani Los Angeles are NUMAI autobuze pe metan datorita nivelului scazut de poluare si estetic arata bine. Alice, on Sep 11 2007, 23:39, said: Ceea ce inseamna ca la o turatie de ~2000rpm (normala) pentru un motor, consumam cam 1l apa / minut. Ceva nu este bine. ori nu avem nevoie de 400cm3, ori trebuie sa caram cisterna dupa noi. Edited by AndreiRN, 11 September 2007 - 23:07. |
#33
Posted 11 September 2007 - 23:05
Alice, on Sep 11 2007, 23:39, said: motor 1600cm3 (sa ne fie usor la calcule) => 400cm3 / cilindru (V4) Presupunem ca apa isi mareste volumul de 1600x => dintr-un ml de apa obtinem un volum de 1600cm3. Sa zicem ca ne multumim cu 400cm3. (nu ma pricep sa fac calcule - ce volum ne-ar trebui ca sa aiba forta motorul) => din 4 evaporari folosim 1 mm3 de apa. Ceea ce inseamna ca la o turatie de ~2000rpm (normala) pentru un motor, consumam cam 1l apa / minut. Ceva nu este bine: ori nu avem nevoie de 400cm3, ori trebuie sa caram cisterna dupa noi. zice alice ceva..... dar eu mai am o intrebare: de cate ori isi mareste volumul, in timpul exploziei, amestecul benzina-aer? sau poate a gresit alice |
|
#34
Posted 11 September 2007 - 23:09
#35
Posted 11 September 2007 - 23:14
La benzina + aer este o mica diferenta (raspuns: 8-9 ori de obicei)
Acolo aerul este cel care intretine arderea, cu o cantitate infima de benzina. Aici insa nu mai este vorba nici de o ardere, nici de aer. Practic apa trebuie sa 'umple' cilindrul, si asta cu o forta destul de mare. Calcul: consum la relanti - 1l benzina / ora (sa zicem - real am vazut 0.5l motorina/ora) 1l = 800 (rpm) * 60 (minute) * 4 (pistoane) => ~ 5 mg benzina / explozie |
#36
Posted 11 September 2007 - 23:22
hai ca ma bag si eu in discutii teoretice
ca pistonul sa fie impins inapoi, chiar trebuie sa fie camera de ardere plina? daca aerul isi mareste volumul de 1600 ori, nu se poate, cu o cantitate mai mica sa ai totusi forta necesara sa impingi pistonul? intelegi ce zic? |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users